Dag 2, och jag gör bort mig....

Sicken en dag det var i går !

Efter en god frukost var det sightseeing time !

 // Frukostrestaurang av rang .. lite men gott // hembakat// bästa italienska skinkan/ god ost/ magiskt kaffe/ hembakad kaka och frukt //
 
// Tröttnar man att titta på sin frukost kan man rikta blicken uppåt, vilket tak !! //
 
 
Jag älskar jump on jump off bussar och vi tillbringade typ  hela dagen  på bussarna och hoppade av och på stup i ett. Vi  betade av både röda och blå linjen... i centrum och utanför stan.  Vi såg hur mycket som helst!
 
 
 
 
 
 

Guiden som pratade hade antingen slagit vad med någon eller så lider hon av Tourettes.

Möjligtvis hade hon rökat på.

Rätt som det var och med jäma mellanrum  gjorde hon en konstpaus och tjoade sedan " VOMIT"  helt utan vidare och utan sammanhang.

I slutet konstaterade hon " ASSHOLE " ett par gånger.

Ja, herregud.. jag skrattade så jag knappt fick luft .

 

 

 Sen var det min tur att göra bort sig.
 
Barnbarnet Ozzy  åt en banan på bussen och när vi for förbi en grösslänt så kastade han skalet där.. en bra bit in i ogräset. 
 
En dam på bussen reagerade och menade att så får man inte göra.
 
Jag fick rycka in  och på min, som jag tycker, hyfsade engelska förklarade jag att jag tyckte det var okey eftersom THE BANANA WILL COMPOSE.....  och jag menade ju att den skulle komposteras och bli ett med naturen typ... Ozzy är noga med sånt.... men jag hade nyss sagt att banen kommer att komponera !!! 
 
Damen glodde på mig som om hon pratade med en fullgjädrat idiot
 
 
" I dont think so", sa hon.
 
"Just give it  some time, sa jag and it will compose, 100 % !! " hävdade jag !
 
 // Nej, jag tror inte att bananer brukar komponera//
 
Sen blev inte mer sagt och det var inte förrän vi skulle gå av bussen som maken började prata om bananer som komponerar... kanske arior ?
 
Då insåg jag mitt misstag och det blev mer skratt.
 
Till hotellet för en stunds vila, en drink  och biljard för make och barnbarn.
 
Därfter middag på stan
 
// Napoletanska köttbullar med ragu av äggplanta och hot tomatsås tillmig.. mums//
 
// Napoletanska köttbullar med pasta för Ozzy //
 
//Jätteräkor med tillbehör ville maken ha //
 
I dag blir det utflykt hela dagen.. vi ska besöka Pompeji och Vesuvio !!
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

1 Linda N:

skriven

Älskar att läsa om dina reseäventyr😂
Du bjuder på dig själv och har ett öppet sinne för det du stöter på.
Sneglar på min frukostbanan här och brister i skratt.

Du är bäst, Es!! Stor kram❤️

Ps. Gilla-knappen funkar i princip aldrig. Förstår inte varför det ska vara så svårt att fixa. Första felanm gjorde jag kring jul. #ilandsproblemjavisst

2 <3:

skriven

Så fina bilder från resan. Vad är det med A just nu. Han ältade på i flera timmar på messenger. Varför släpper han inte bara taget om mig och allt och går vidare ? Han var på weekend grabbresa i helgen och ändå hör han av sig konstant.
Han vill inte ses men ändå ska han ha kontakt. Börjar bli less på allt igen och jag/vi komma vidare så det känns bra med eller utan varandra i livet. Vill han egentligen kolla på hockeyn ikväll med mig? Kommer han fråga om det ?
Kram

3 Sessan:

skriven

Tack för att du bjuder på skratt!
Det behöver jag särskilt nu.

4 Skorpan:

skriven

Ja vad vet vi om bananskalens själsliv, de kanske komponerar ett o annat ;D.

Så fina ni är tillsammans, du o maken :). O är man ute o reser ska man väl uppleva, till 100%. Ser ut som en plats jag skulle vilha besöka. Vem vet kanske det blir av en dag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

5 Solstjärnan:

skriven

Nämen, vad vet damen om att just Ozzys bananskal har för talanger😆Och att du dessutom påpekar det igen,att den kommer att komponera till 100%😊
Undrar om guiden vet vad vomit o ashole betyder? Nån grupp har väl använt dessa ord och skrattat massor 😊 o nu får hon glada reaktioner med att använda dem.
Men skratt blev det ju och det är bra.Skratt förlänger livet😊
Ja,dom är behändiga dom där jump on jump off bussarna😊 man får se en helhet över vad som finns och får höra om ett och annat intressant.Sen är det lätt att välja om det är något man blir extra nyfiken på,nåt man vill besöka 😊.

Ha en bra dag! Hoppas era utflykter är intressanta 😊

Kram Solstjärnan ☀️

6 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få träffa mina kusiner framöver ?

Kram

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Jump on och off Bussar gillar jag också skarpt.

Ha en underbar utflyktsdag, har själv haft förmånen besöka Pompeji, gjorde stora intryck!

Kram

8 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Hahaha Tack för morgonens skratt, du är la för go du😅
Vilja fullspäckade dagar o vilken dag det blir idag, Wao!! Och maten…mumsigt😋
Njuuut för 17 o det gör ni ju😎
Hektisk dag här idag, folk insjuknar i influensan o måtte man klara sej!!
Jag hoppas på att mitt span dyker upp idag o är lite hungrig, känns det som det kan bli en dejt med han tro? Vi har skrivit lite med varann innan…
Ha en underbar dag🥰

9 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Hahaha Tack för morgonens skratt, du är la för go du😅
Vilja fullspäckade dagar o vilken dag det blir idag, Wao!! Och maten…mumsigt😋
Njuuut för 17 o det gör ni ju😎
Hektisk dag här idag, folk insjuknar i influensan o måtte man klara sej!!
Jag hoppas på att mitt span dyker upp idag o är lite hungrig, känns det som det kan bli en dejt med han tro? Vi har skrivit lite med varann innan…
Ha en underbar dag🥰

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha ja det är inte lätt när orden liknar varandra så..Så fina ni är ,du måste tacka maken som snällt ställer upp och tar bild .
Underbara matbilder man blir ju hungrig !

Tittade på videon som Eliea delade om Nepal. Visste inte att Margeritha pizzan kom från Nepal .
Ska bli spännande att se bilder från Pompeji !

Ha en fortsatt härlig vistelse <3

Kram Anki med liten flock som har sol idag

11 Dejsan:

skriven

Tack för dagens skratt, det behövde jag.
By the way, jag har också varit i Pompeji och sett Vesuvio. Jag köpte en souvenir där i form av nåt som var avbildad på de flesta gator i som pilar. Du får själv komma på vad det är.
Jag är iallafall avundsjuk att ni är där. Vi var i Rom när Påven uppträdde bland folk första gången på många många år. Vi råkade komma till torget där det hände, så vi stannade en stund. Jag har aldrig sett så många svarta limosiner på en gång.

12 Pia1 :

skriven

Hahah åååh så jobbigt med dessa ord ibland, igenkänning 😂
Men otroligt vackert ställe vad det ser ut 🤩
Idag är jag lite tröttare än vanligt av flera anledningar.
Hade så sjukt ont efter röntgen och svårt att somna. Så efter 01 någon gång öppnades min sovrumsdörr med det fasansfulla gnisslet av att man tvingar ner handtaget och där låg jag iskall med dunkande hjärta och undrade vem som glömde knacka 😂

13 Skorpan:

skriven

Just det, +20 är ju finsk sommar när den är som bäst ;D. Skulle pasaa mig, med sandaler förstås ;).
Kram Skorpan

14 Misscool:

skriven

Hej! Blev han berörd av mig idag, det verkade så på sättet han tittade. Kram o hoppas allt är bra :)

15 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för att jag fick börja dagen med ett skratt :) Det fick mig att tänka på Banansången

….Om bananer hade mun och hade tunga
Skulle du få höra små bananer sjunga
Men nu har dem varken munnar eller tungor
Och föresten inte heller några lungor…. ;D

Så spännande med ett besök i Pompeji. När jag var barn i början av 80-talet så gick det en dokumentärserie på tv om Pompeji med Hatte Furuhagen som programledare. Jag har fått berättat för mig att jag var helt uppslukad av programmet och var knappt kontaktbar. ;D

En fin bild på dig och maken

Kram 🐈‍⬛

16 Cn:

skriven

Ni verkar ha det jätte mysigt 😉
Hur kommer min helg att bli ❤️

17 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Vad roligt det är att läsa om dina eskapader :).

Hur blir det med jobbet från september och framåt? Fortsätter på samma enhet eller blir det flytt?

Tack och kramiz!

18 Mickis:

skriven

Älskar bilden på dig och maken. Harmoni :) Vilken bussfärd och det lät ju helt klart som tourettes :) Göra bort sig är underbart och det är även jag bra på. Italien är så vackert. Kram på er.

19 Mercan :

skriven

Esmaralda kan du svara 😔I morgon jag ska göra reklamation till en träningsbyxa som jag hade shöpt till min bror från intersport, vi klippte bort etiketen och tvättade den medan jag såg efteråt att det är en stor bit tyg på ena benet sy defekt, Esmaralda ser du om det kommer gå bra, jag är rädd att de kommer kalla på security 😩

20 Sofia:

skriven

Hej Es!
Va kul ni är i Napoli! Där var jag med min syster for två år sedan och vi hade så kul. Underbar stad. Smutsig men fin ändå. 😊
Jag måste fråga dig en konstig sak. Inatt hade jag en konstig dröm. Jag drömde att jag gick längs en väg och där på vägen folk la sina filtar för att picknicka och jag var på väg att säga till en kvinna att här kan ni inte lägga era filtar för att här kör bilarna och det är farligt. Men då kände jag att kvinna hade mystiska krafter och istället frågade jag henne om min dotter kommer att råka ut för något dåligt och då svarade hon mig att det finns en ung kvinna i dotters liv som är avundsjuk på henne och som kommer att göra henne illa. Visst var det bara en dålig dröm? Kan detta vara sant? 🤔
Ha en mysig semester i Napoli
Kram
Sofia 🌸

21 Ullie:

skriven

va fina ni är
änligen kan jag kommentera igen

nu är sista inlämnat kan inte göra mer som jag är nervös mår så dåligt måste få positivt svar .
Vänta är inte min starka sida :)

22 Ghostwriter:

skriven

Mer inlägg!! Haha så roligt det blev. Skönt att man inte är den enda som gör bort sig, hur fin i kanten man än är eller hur noga man är så kommer alltid stunderna. Undrar om det är för att våra änglar ska kunna skratta lite

Vet inte om du ser frågor idag men hade en dröm där jag blev erbjuden skjuts av ett nytt par vänner, varvid enas pappa. Han stannade förbi ett mental sjukhus och lurade mig så att jag skulle bli en intagen. Varför han ville göra så är oklart. Han hade träffat mig en gång (kanske de räcker för o tycka att jag är mentalt störd haha skämt och sidor). Jag fick Panik och hann skriva sms till pojkvännen. Det slutade med att jag lyckades rymma och slog omkull bland hus och gräs, klättrade och gömde mig i stan. Dem lyckades få tag på mig och jag vaknar.

Jag känner mig jagad just nu i livet av beslut, om jobb och skola och ekonomi. Jag har fastnat. Samtidigt som jag öppnat mig för ny möjlighet. Vill komma loss från cirkeln och vill bli den där modiga duktiga kvinnan som tar tag i saker. Som löser det långsiktigt inte bara för ett halvår i taget. Även om livet i sig kanske är så. Lite i taget.


Kan det vara så drömmen menar?




Kram kram :)

23 Hedwig:

skriven

Det ska bi spännande att läsa om era upplevelser av Pompeji och Vesuvio!

24 PiaS:

skriven

Hej,

Tack för att få börja fredagen med asgarv 😂. Underbart om banan som komponerar om man ger den lite tid 😂.

Ha en skön fredag! 🌸

// PiaS

25 LilaSyren:

skriven

Så roligt med Italien, Napoli och hur var Pompei? Besökte dessa ställen för 16 år sedan! Känner att det är dags för ett nytt besök!

Sökte en ny tjänst inom samma organisation. Hur tror du det blir?

/


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: