Den svåra spådomen....

En gång när jag var i 25-30 års åldern, för typ 100 år sedan alltså, så var jag anlitad som spådam på ett bröllop.
 
 
Det var en kompis som gifte sig och jag hade långt tidigare, i ett väldigt svagt ögonblick lovat att när hon gifter sig, då ska jag vara spådam.
Har man lovat något så måste man hålla sitt löfte.
 
Hon gifte sig med sin amerikan i Florida och det var en fest som heter duga....det tog liksom aldrig slut utan varade i dagarna tre... hur läckert som helst och jag hade  ett spågummetält i ett hörn av trädgården och alla gäster fick komma och spå sig när lusten föll på.
 
Och den föll på,  titt som tätt och jag hade kunder stup i ett
 
De flesta vill veta om sina kärlekar och det rullade på bra... tills en man slog sig ner i stolen mittemot mig och bara glodde ilsket in i min kristallkula... som jag hade för effektens skull.
 
Jag kände direkt att han var sjuk, en dödlig sjukdom som med all säkerhet skulle ta hans liv väldigt snart.  Men sånt säger man inte. I synnerhet inte på ett bröllop.
 
 
 Det visade sig dock att han själv var medveten om sitt tillstånd.
Han undrade hur det skulle fortskrida, hur slutet skulle bli och eftersom han inte frågade NÄR slutet skulle komma så kunde jag ärligt svara honom att han kommer vara nersövd när slutet kommer och inte känna ångest eller smärtor.
 
 
 
Han undrade om sina barn och jag svarade så ärligt  jag kunde... han undrade om ekonomin och jag tipsade om att det kunde gå fel ( stor risk att det skulle gå fel )  och det var viktigt att han upprättade dokument för barnen  om tryggade dem ekonomiskt.
 
 
Så undrade han om barnens mamma
Då ser jag i andan om att hon kommer drunka.. i en båtolycka och inom 6 månader.
Vilket hon också gjorde, ävenom det dröjde 8 månader.
 
Jag minns  inte hur jag kryste till det men detta var en av de svåraste uppdragen som sierska jag haft !!  
Att inte ljuga när verkligheten är hemsk, att leverera sanningsenliga besked men på ett snyggt sätt.... sånt är inte det enklaste
 
 
 
Tack alla ni som har strul med Blogg.se och gillaknappen.. för att ni kontaktar Blogg.se och felanmäler !!
 
Kram & Kärlek💖
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår var jag på en arbetsplats då jag fick en syn eller något på den person. Jag vet att den person är inte C kvinna men på något sätta den persoens ansikte blir c kvinna under en stunden. Jag vet den personen är en annan individ och är inte C kvinna.

Men hur? Känns som om C kvinna vill säger något. Vill hon något? Eller är det något annat. Så gärna berätta

Ha det bra

2 Alie:

skriven

Godmorgon bästa Es,
Nej det kan nog inte alltid vara så roligt (eller lätt) att få till sig det man spår, och Vad man ska välja att framföra och hur..

Hur ser oddsen ut gällande det jag jobbar på och finns tid fortsatt på min sida att kunna utveckla det? 🌱💛
Kram :) ✨

Svar: Det ser ut som om du kommer kunna utveckla, kram :)
Esmaralda

3 Smaragd :

skriven

God morgon Es,

Vilka tuffa besked att ge, samtidigt tacksamt att få veta sanningen.

Och vilken rolig grej med sierska på sitt bröllop.

Kan du se om min son kommer träffa en flickvän snart? Det skulle göra han gott.

Kram och trevlig helg när den kommer 💕

Svar: Det kommer en flickvän men dröjer ännu en liten tid, kram :)
Esmaralda

4 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Men hua vilken spådom du var med om, tragiskt för mannens familj…
Gilla-knappen verkar funka bra nu, det var läääänge sen!!
Vaknar återigen till snö, jävla väder rent ut sagt! Jag vill ha grönska fågelkvitter och vårluft och vårpirr i magen! Dyker det upp nån snart som får det att pirra till? Den där snyggingen som dyker upp ganska ofta numer fick jag en skymt av i förrgår, hur känner han?
Ha en finfin dag🥰

Svar: Snyggingen som du tänker på kan ha någon annan i sina tankar, kram :)
Esmaralda

5 Lotta S:

skriven

Ser du om dottern tar ett mellanår nu innan högskolestudier? Eller ett halvår? Blir det Sverige eller hemlandet?

Svar: Känns som att det blir en paus för henne, kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

Godmorgon
Igår var jag på läromedelsmässan och inser när jag kommer hem att jag tappat en påse med fyra böcker med både enda böckerna som var bra. Det var även en bok som jag köpte som låg i påsen. Jag höll i alla påsar mer eller mindre hela tiden förutom när jag gick på toaletten. Jag har kontaktat Slagthuset och läromedelsföretaget och hoppas de kan lösa det på något sätt.. hoppas jag får tillbaka min påse. Jag har ångest och är så ledsen över det :(
Hoppas jag får böckerna tillbaka eller att det går att lösa.. Böckerna är från Island..

Nu blev min lördag inställd :( vi skulle äta fondue men en har kollat fel dag så vi får flytta på det..

Nä nu får jag fixa mig sen åka till jobbet.

Kram

Svar: Finns en chans att du får tillbaka påsen !! Fonduedagen kommer så småningom, kram :)
Esmaralda

7 Rädd:

skriven

Skulle jag trivas på C, skulle jobbet passa mig?

Kram och kärlek

Svar: Ja, hyfsat bra i alla fall, kram :)
Esmaralda

8 Tjejen345 :

skriven

Hej! Visst blev han berörd eller på verkad av mig igår, han kollade mycket mer än vad han vanligt gör. Har jag rätt? Kram o hoppas att du har en bra dag! :)

Svar: Han ser dig och tycker om vad han ser, kram :)
Esmaralda

9 Jossan :

skriven

Vad ser du egentligen om mina framtida barn? Jag fick höra att jag skulle få både pojkar och flickor. Men jag känner att jag alltid varit en flickmamma..
vad får du fram?

Kram

Svar: Du blir lätt en pojkmamma också, även om det inte känns så, då kommer det sig naturligt, kram :)
Esmaralda

10 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer vara lycklig med M2B och kommer jag offra mycket av de liv ja lever idag?? Kram Zoey 💕

Svar: Du kommer bli lycklig och glad, kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Godmorgon Es, varför hör L av sig till mig ? Han verkar ju inte komma till skott med att få till en dejt.
Ibland undrar jag om han talar sanning 💯.
Trodde att han hade mognat lite med åren.
Ser du oss på en dejt ?
Kram

Svar: Möjligen en dejt men inte så mycket mer, kram :)
Esmaralda

12 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om du ser mig på en resa utomlands i år lr lutar de mer åt nästa år?? Kram Shenzi 🌹

Svar: 75% chans att det kan bli i år, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

J han lyckas på riktigt att triggeri mig med ältande gamla problem igår. Var snälla mot andra men inte mot mig. Jag förstår vem han är på riktigt. Det kan var stämmer att han har den?

Varför behöver han att söka såna mot mig? Har han inte ens positiv tankar om mig?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte han menade så illa som det kanske verkade, kram :)
Esmaralda

14 Bjork:

skriven

Hej dröjer det länge tills mitt livssituation ändras?

Kram

Svar: Tid är svårt att se och sia om, kram :)
Esmaralda

15 Naturvän:

skriven

Hej!

Största respekt för dig Esmaralda, det måste vara oerhört svårt att leverera spådom vid vissa tillfällen. Blir du själv väldigt trött efter att du gett spådom? Det måste ju ta mkt energi tänker jag.

Vet inte vad som hänt mig, men bra mår jag inte. Ska Lämna blodprov hos läkaren idag, förlorat 3 kg på 2 veckor. Mår så fruktansvärt illa.

En fråga, ser du om jag piggnar på mig snart? Skulle börja nytt jobba 1 april, ett under måste ske om det skall bli verklighet.

Ha en fin dag!
Kram







Svar: Jo, efter en spådom blir jag onekligen trött... det tar energi.Något är fel med dig men jag ser inte vad, bra att du tar tag i det och blir undersökt... oavsett så kommer du piggna på dig, kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan jag väntar mig av min födelsedag imorgon. Jag menar en vissa personer i facebook. Vad kan jag väntar av dom i facebook?

Ha det bra

17 Ida:

skriven

Hej
Vilken härlig resa du verkar haft med man och barnbarn!

Ursäkta mitt tjat om husförsäljning, men det tar på mina krafter, nu är det klart men ändå inte, jag kan måsta börja om från början.
Ser du om jag måste börja om från början eller ser det klart ut nu?

Kram

Svar: Nja, helt klart ser det inte ut att vara, kram :)
Esmaralda

18 Bjork:

skriven

Hej var det den nya sorten omeprazol jag fick biverkningar av?

Tror du jag lätt kan gå över till den gamla sorten?

Kram

Svar: Ja, pröva den gamla sorten och känn efter, kram :)
Esmaralda

19 Skrållann :

skriven

Hej!
Du har en fantastisk gåva men jag förstår att den många gånger utmanar dig.
På väg till min praktik som jag nu varit på åtta arbetsdagar. Det utmanar mig kan jag säga. Tror jag valt rätt och tror det blir bra när jag är färdig. Dock känns det som det kan bli svårt att få jobb då arbetsmarknaden känns mättad på tekniker. Känns som det är en bransch där det finns mycket att förbättra och göra annorlunda. Tror inte chefen gillar mig riktigt, min magkänsla säger mig det, och jag tycker inte riktigt om hennes ledarskap så det går väl på ett ut.
Ser det ut att lösa sig med jobb inom apoteksvärlden när jag är färdig eller kommer jag gå tillbaka till min nuvarande arbete?

Kram❤️

Svar: Ja, på ett eller annat sätt kommer du få det jobb du vill ha men vägen dit kan vara en aning krokig, kram :)
Esmaralda

20 IB:

skriven

Hei ☺️

Blir jeg og M og holde sammen? Og vil vi klare å bygge et godt liv sammen?

Svar: Runt 55 % att det blir ni, kram :)
Esmaralda

21 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Ingen kan väl ha missat om Julia Wendell som påstår sig vara den försvunna Madeleine McCann.
Vad tro du Es?

Jag tror INTE att det är hon.
Varför dröjer DNA svaret? Är det för att mjölka situationen så längesen som möjligt mrd tanke på att hon nu är med i Dr Phil etc.

Tror denna person har psykisk ohälsa och stör mig på att det får fortgå då Madeleine McCanns försvinnande "rör hela världen".

Kjam

Svar: Nej, jag tror inte heller att det är Julia som är Madeleine, kram :)
Esmaralda

22 Rebban :

skriven

Oj! Sierska på ett bröllop hade jag nog inte vågat mig på.😬 Men beror nog mest på mig själv och hur jag skulle hantera att få ett svar som var mindre roligt.

Vilken resa ni verkar ha haft. Blir så inspirerad. Kul också att inte bo i de vanligaste områdena och hotellen. Helt i min smak.

Ezmaralda - hur går det med vårvärmen? Kommer den ordentligt snart? Jag bor ändå i sydligaste Skåne och vet att det är mer vår och ”värme” här än på många andra ställen men det säger ju inte så mycket. Vill kunna sitta ut i lilla trädgården utan jacka, med en kaffe i handen och höra på fågelkvitter.

Kram

Svar: Ja, vår resa var alldeles underbar !Jag bor ju också här i söder och just nu är det gråtrist och blött.. men snart kommer våren på riktigt... kram :)
Esmaralda

23 71maria:

skriven

Godmorgon Ezmaralda😊

Jag har letat länge efter min andra halva.
Varit med och aktiv på datingsidor några år nu. Men jag hittar inte honom.
Många är gifta och bara ”ute efter en sak” och det är jag inte intresserad av.
Jag menar inte att det är fel på alla män där, dom passar bara inte mej.
Kommer jag någonsin träffa rätt?
Hur ser han ut? Dröjer det länge till?
Jag ger snart upp 🙃
Hoppas du får en fin dag🌸

Svar: Du kommer hitta rätt.. men än kan det dröja lite, kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Ja det var ju ingen kul spådom precis o att barnens mamma också skulle dö inom en kort tid, usch då. Kan inte vara lätt o kul att vara spådam alla gånger... Undrar hur barnen klarade sig efter allt detta?

Kanske du kan se något glatt som sker hos mig eller mig? Jag vill ju inte veta när jag ska dö, tror ju inte att det sker alltför fort eftersom jag har så mycket oupplevt ännu, som t ex resor till Italien o cooking classes där ;). Såg att ert b&b hotell erbjöd såna. Såg ju mig där i förkläde smuttande på vin o förberedande nån härlig rätt ;D. Drömmar, drömmar...

Kanske våren har nått er Es? Här är det vinter som gäller, suck. Vårdags tycker jag o kanske spontanisar första april ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du har massor att leva och uppleva innan det blir dags för dig att resa till Alltet !I dag är det regn och rusk här, kylslaget, kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Du ljuger inte åtminstone söta Esmaralda 🤗 Esmaralda ser du om mannen med gott hjärta som jag ska träffa bor i stort hus vid vatten eller lägenhet 😊

Svar: Nej, ljuger gör jag inte !Känns som om mannen bor i lägenhet, kram :)
Esmaralda

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Japp gillaknappen fungerar ! Om än liite segt.
Du får då din beskärda del av spådommars baksida.
Jag är glad att jag inte har din förmåga ,jag hade fått psykbryt . Du är då stark som klarar av dessa svåra vetskaper om folks framtid.

Är öm på ett ställe som oroar lite ska jag söka för det ?
Nu ut och skotta igen igen ..suck Det kommer varor på pall som äldsta sonen beställt .

Ha en go Torsdag !

Kram Anki med liten flock

Svar: Jag tror att det bara handlar om att jag inte är van vid något annat :)Håller ömheten i sig så sök läkare, det behöver du i så fall för att få sinnesfrid
Kram :)
Esmaralda

27 Ninni :

skriven

Godmorgon ny dag och nya tag.
kan du se om jag kommer att få träffa mitt barnbarn som bor utomlands någon gång.kram

Svar: Ja, så ser det absolut ut, kram :)
Esmaralda

28 Jossan :

skriven

Är fortfarande ledsen över böckerna. En har jag fått tag på men de från island håller jag på att kämpa att få tag på. Det var de mest intressanta böckerna. Jag har mailat förlaget på island och till stället jag glömde böckerna på. Hoppas jag får tag på dem. De låg inte i en påse utan la alla böcker på en bänk typ…

Hoppas jag får de också.. bästa jag sätt liksom..


Kram

29 kicki:

skriven

Hej, frågade dig för cirka tio år sedan om mitt förhållande skulle hålla och du svarade att det troligtvis ej skulle hålla och det stämde exakt. Nu ett förhållande senare som tagit slut undrar jag om jag kommer att träffa någon man igen, är 68 år och har slutat arbeta nu.
MVH
Kicki

Svar: Ja, du kommer träffa en annan men ge det lite tid, kram :)
Esmaralda

30 Liljan:

skriven

Godmorgon i alla stugor ☕
Här ska snart intagas kaffe. Ledig idag och jag njuter för fullt ☕💕❤️
Det är strålande sol men lite för kallt just nu att vara ute.
Tvätten jobbar på för fullt, katten och jag kollar på Harry Potter 💕
🍃
När jag "spår" eller drar kort, eller vad man ska kalla det, så behöver jag känna att frågorna som ställs är för egen utvecklings skull i hur man ska komma framåt. Den som söker efter svar på hämnd, förbannelse etc är jobbig att behöva säga Nej till. MEN det måste göras. Inte bara för mig, utan även för den som tror sig att lösningen ligger utanför ens egna förmåga.
Om jag ska komma framåt i livet måste jag börja gräva själv. Förstå varför förändringar kanske inte sker om jag är i samma spår.
🍃
Just nu upplever jag att livet står stilla. Men nu njuter jag och försöker landa i att var sak har sin tid 🍃
Kram till er

Svar: Gomorron :)Jag tror det är meningen att du ska njuta just i nuet.. kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Hur stor är chansen att jag slipper N på skärtorsdagen? Tror hon att jag vill ha med henne ?
Kram

32 Jossan :

skriven

Helt sjukt att jag varit så inställd och säker på att jag ska få flickor så jag inte vet hur jag ska hantera denna informationen. Kollegan hon bekräfta också att mitt första barn blir en pojke. Det är inte så att en pojke inte skulle vara välkommet men det blev som en chock och en konstig känsla när man alltid velat ha två flickor.

Bra att veta nu oavsett så man kan bearbeta den inställningen man hade. Jag är ju så flickig så det är löjligt… men allt är välkommet oavsett

Kram

33 Mickis:

skriven

Åh fy fan så hemskt! Stackars människor och förstår hur tufft det måste vara att leverera detta. Nackdelen med att vara medial kan jag tänka mig. Men annars lät bröllopet och ditt spåtält hur roligt som helst :)
Kan bara hoppas att du inte ser hemskheter för mig och att det fortfarande stämmer att jag har en ljus och fin framtid :) Tyvärr har ju inget slagit in från min seans för 10 år sen mm men jag är glad ändå och tuffar på :)

- 15 grader när man vaknade och det är en dyster prognos enligt meteorologerna fram till tidigast 17 April. Ingen värme utan kyla. Tungt.
Förhoppningsvis händer något skoj så att man orkar :)
Kram


Svar: Jag hemlighåller ingenting för dig !Det som ska ske, det kommer ske och det blir en hel del trevligheter, kram :)
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vädret ja, det verkar vara lite upp o ner, beror det på klimatförändringen Es eller är det bara "otur" att våren inte kommit ännu? Är ju definitivt oroväckande om det är klimatförändringen som är boven, kommer vi att kunna stoppa detta?
Kram Skorpan

35 Hönan:

skriven

Hej,

Har morfar något han vill förmedla idag?

Kram

36 Misstjejen:

skriven

Hej

Vykort från c kvinna kommer idag men jag undrar om det ska kommer uppskattningen imorgon också?

Jag ska vänta med att besvara på hennes vykort till imorgon.

Men kommer uppskattningen imorgon?

Ha det bra

37 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

38 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det måste vara otroligt svårt att spå om negativa ting!

Tror du att jag kommer att få en bättre relation med dotterns tränare? Kring jul och efter jul var det ju lite strul och missförstånd mellan oss. Nu försöker jag hålla en låg profil men ändå visa att jag är aktiv.

Jag ska göra mitt bästa - blir vår relation bättre?

Kram

Svar: Finns en chans att det kan bli bättre även om det inte blir 100 %, kram :)
Esmaralda

39 Jen(2):

skriven

Rös av att läsa dagens inlägg. En gång för väldigt länge sen råkade jag öppna en dörr (metaforiskt) till något jag inte borde. Det skrämde bort mig från allt medialt. Fram tills för några år sedan.

För mycket har ändå funnits med mig. Och allt det varma, bekräftande och fina i det vill jag inte vara utan.

Ganska säker på att jag inte har för förmågan att se så som du gör Es, men tror det ska vara så. Jag är inte gjord för det helt enkelt.
Men är oerhört glad att numera förstå bättre samt att kunna välja att känna besök och kärleksboostar från de mina i alltet 💞

Läser alltid bloggen med stor intresse. Tack för att du delar med dig!

40 Rädd:

skriven

Kan det bli bra på regionen? Skulle jag tycka det vore kul? Är det ett steg i rätt riktning?

Kram och kärlek

41 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag kommer studera till hösten?

42 Naturvän :

skriven

Hej!🖐️

Tackar ödmjukt för svar. Trodde jag haft min beskärda del av sjukdomar men så är det inte. Får ett blodprovssvar idag och i nästa vecka ytterligare ett. Medicinen jag fått ej hjälpt fullt ut.

Nu har jag så dåligt samvete att jag inte kan gå till jobbet. De har alltså anställt mig trots att jag inte kan börja på utsatt tid. Fast jag vet ju själv att man inte kan hjälpa om man blir sjuk.

Ja vilken soppa!!!

Av ngn anledning går mina tankar till Tove som blev mördad av sina bekanta. Hoppas hon har det bra i alltet. Ruskig historia!

Kram

43 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Förstår att det måste ha varit en jobbig situation att hantera. Jag har varit sjuk några dagar men är nu bättre.

För fem år sedan skrev du i en spådom till mig att innan jag möter min sm kommer jag troligen dejta några olika män men inte fastna på allvar för någon. Jag dröjde kvar hos en av dem i 3,5 år... fel val av mig. Men nu undrar jag om detta sidospår från min sida gjort att min sm blivit försenad? Ser du någonting kring när han kan tänkas dyka upp? Längtar ju efter att det äntligen ska bli rätt för mig i kärlek...

Kram :-)

44 Cn:

skriven

Hej fina Esmeralda min fråga är hur kommer dom närmaste veckorna att bli för mig, kommer det att hända något kul?
Blev så ledsen i går över en sak så det är därför jag frågar dig.
Önskar dig en fin torsdag

Svar: Planera något kul nu för att väga upp, kram :)
Esmaralda

45 Anki :

skriven

Tack för svar ❤Fortsätter det söker jag !

Phu Hann skotta klart innan lastbilen kom.
Nu sen lunch

Kram Anki med liten flock

46 Smulan :

skriven

Grått och trist väder idag också. Men rack och lov ser det ut som att solen kommer nästa vecka.
Känner av min axel mer och mer är orolig att det är frusen axel. Så vågar inte söka vård... Men borde väl. Kan du se något?

47 Camilla:

skriven

Svårt att ta sånt här öga mot öga.
En sorglig historia.
Kanske lättast att spå via mail som du gör nuförtiden. Mina älskade föräldrar som är på andra sidan tror jag beskyddar både mig och mina barn. Väninnan skällde ut mig idag för att jag inte varit och kollat upp en leverfläck. Hon är så taggig och allt annat än snäll många gånger men jag har satt ner foten och hjälper henne inte som tidigare. Hon väntar på röntgensvaret, och kan du se om de väljer att köra en omgång till med tex cellgifter, eller kommer det att bli palliativ vård? Hon blir inte bättre.

Instämmer i andras frustration över att våren dröjer, och jag som älskar speciellt sommaren längtar ihjäl mig☀️ Jag och barnen hoppas att vi får en bra sådan, med mysiga upplevelser.

Må så gott🌸💕
Kram
C

48 Ghostwriter:

skriven

Tänkte söka ett extrajobb inom sport och barn,
jag är certifierad inom det men jag la av ett uppdrag för några år sedan för att jag tyckte jag var lite för hård (inte lika barnslig på den nivån som det kanske krävdes utåt). Jag har också lite scenskräck, att prata själv - samtidigt som jag älskar att leda och prata generellt. Väldigt märklig kombo!

Så min fråga är, ska jag försöka våga ändå denna gång?
Ha lite mer ansvar och få kombinera två saker jag älskar. Är bara rädd att misslyckas liksom då jag tycker det är ett viktigt uppdrag.



Kram

Svar: Visst ska du våga, du ska våga allt det du vill, kram :)
Esmaralda

49 Mercan :

skriven

Esmaralda 😎😎😎😂😂😂vi alla ska till Kryssning den 16-17 April för min brors födelsedag den 17 de April 😊 Esmaralda ser du om jag kommer träffa mannen med gott hjärta där för jag antar att han bor i Sverige för du såg att han är inte helsvensk 😊 Esmaralda eller kommer jag träffa honom vid annat tillfälle, vilket, kanske i Bulgarien när vi reser dit under April Maj 🙂

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du något tips inför imorgon för min födelsedag. Jag tänker på ifjol som jag känner så en höga förväntningar och vill allt ska händer på en gång. Har så bråttom men annars bruka jag inte så.

Men några tipsar inför imorgon för min födelsedag?😁

Ha det bra

51 Misscool :

skriven

Hej! Tänker han på mig o har mystankar om oss tillsammans? Kram och godkväll :)

52 Anonym idag:

skriven

Hej Es!

Det är så jobbigt just nu. Jag saknar mina föräldrar så mycket, att bara få ge min mamma en kram. Alla typer av separationer skär i mig just nu. Det kan handla om när någon som har varit på besök ska hem o.s.v. Snälla säg att det försvinner, just att det känns så starkt med separationer.. Det brukar inte vara så här.

Svar: Det går i perioder och blir mkt bättre, kram :)
Esmaralda

53 Jossan :

skriven

Jag kom i kontakt med det isländska företaget och de ska skicka böckerna. Jag blev så glad när jag fick svar på mitt Mail. Jag grät på roligt att böckerna var borta och det är sjukt.

Tänker att du aldrig har nämnt vilket kön jag kommer få på mina barn. Är det för att du inte känt att jag inte kommer kunna hantera det?
Ja kanske inte blir så ändå. Kanske blir flickor bara eller pojkar. Oavsett hoppas jag att jag lyckas forma de till självständiga individer som inte har samma svårigheter som jag har samt att de är bra människor som behandlar andra med respekt!

Kram

54 Jazmine🌹:

skriven

Hej Es

Får du in något om mig vadsomhelst som kommer till dig?
Kram

55 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Du har nämnt att min blivande man kommer överraska mig ibland, ser du om han kommer överraska mig med något på själva bröllopet?? Kram ❤️

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om C kvinna har missförstått om vad jag menar med uppskattningen eller har hon förstår?

Eller behöver jag förklarar för henne nu i kväll eller imorgon?

Ha det bra

57 Mimi:

skriven

Hej!

Jag är så trött. Kan du skicka lite sömnhealing så jag får sova inatt?? De har ännu inte hittat felet till oljuden. Hoppas att felet hittas snart.

Kram

58 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Jag har förresten skickat mejl till kundtjänst då ja inga kan gilla dina inlägg och hoppas de funkar snart!

Du har nämnt att min blivande man kommer överraska mig ibland, ser du om han kommer överraska mig med något på själva bröllopet?? Kram ❤️

Svar: Tack för att du meddelat kundtjänst !Ja en överraskning i alla fall i anslutning till bröllopet kan du nog räkna med, kram :)
Esmaralda

59 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om tjejen som är rätt för min bror som han kommer träffa om hon bor i Sverige eller i Bulgarien 😔 💖 💝 💟

60 Mickis:

skriven

Ja precis så är det!
Jag är helt enkelt lite "sen på bollen". Kram

61 <3:

skriven

Hur stor är chansen att jag slipper N på skärtorsdagen? Tror hon att jag vill ha med henne? Det vill jag verkligen inte. Hon skapar drama med flit.

Svar: Jag tror hon mest tänker på sig själv och på vad hon vill och det finns en möjlighet att hon kommer på torsdag, kram :)
Esmaralda

62 L:

skriven

Inte lätt men du gjorde rätt.

En fråga. Ser du om jag får jobbet jag ska till imorgon?

Kram L

Svar: Absolut att chansen finns, kram :)
Esmaralda

63 A:

skriven

Vilken rolig idé, att ha spådam på bröllopet!! Kunde nästan se framför mig hur du gick all-in och var som man ser på film med kläder spåkula m.m 😀

Har blivit erbjuden tid för intervju! Chefen lät trevlig och glad i telefon. Lättsam. Fortfarande 50 % chans eller mer/mindre? Hoppas hoppas hoppas jag får positiv känsla.

Kram!

Svar: Japp, jag var dressad till tänderna :)Chansen har ökat något, kram och jag håller tummarna :)
Esmaralda

64 AnnaK:

skriven

Vilken kamp med mig själv på jobbet. Försöker att inte ta åt mig och bli tyst när jag hamnar utanför. Du ser inte alls varför hon gör som hon gör? Det har blivit lite bättre men känns som att hon verkligen går in för att bli populär och då främst bland "mina kompisar". Jag har alltid haft en given plats i gänget och varit omtyckt. Har alltid sett till så att ingen hamnar utanför och nu är jag där själv. Gör jag något fel? Varför vill hon ha min plats?

Kram 🤗

Svar: Försök att inte tillskriv henne alltför stor betydelse, kram :)
Esmaralda

65 Ullie:

skriven

men det kan väl för det mesta vara bäst att vara ärlig det är ju det folk vill men ja inte lätt det där

håller på med mitt och det är ju så mycket runt mår dåligt utav detta hoppas på positivitet utav allt runt med

Svar: Ja, ärlighet är viktigt !!För dig så kommer det positivt, vänta ska du få se, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: