Hetsar upp sig....

Ibland hetsar människor upp sig  på innehållet i mina blogginlägg.

Det här med att vara självisk triggade uppenbarligen många och jag fick ett antal mail om hur hemskt det är med  själviska människor.

Jag har varken tid eller ork att besvara alla dessa mail så därför skriver jag såhär istället:

Självklart menar jag inte att man ska vara självisk på ett sätt där man trampar på andra människor. 

Respekt är viktigt för mig. 

 

Man ska respektera också sina barn och barnbarn  och i detta ingår för mig att man låter dem leva sitt eget liv och inte hänger sig på dem som en igel. Man ger dem inte dåligt samvete.

Alla vuxna människor bör ha ett eget liv och hitta sin egen glädje, sina egna aktiviteter, ha egna vänner, egna planer och  därmed blir man en bra  förebild för barnen.

Goes without saying att man självklart ska finnas där för de vuxna barnen när de behöver.. att de känner sig trygga i att vända sig till mamma och pappa, ventilera och få råd.   

 

 

Genom åren har jag haft en hel del kontakt med vuxna barn som för en ständig kamp mot överbeskyddande, oroliga och osjälvständiga föräldrar.   Dessa föräldrar inser som regel inte att  de förstör relationen till sina barn och att de behöver terapi.

Man kan inte bete sig hur som helst med kärleken som ursäkt.

Kan ju tillägga att det inte är helt enkelt… relationer är inte enkelt alla gånger.. ibland blir det fel för oss alla  och då gäller det att tänka till, göra om och göra rätt.

Hoppas att jag bringat lite klarhet?

Att jag inte menar att man ska leva sitt liv som en översittare !

 

Nu närmar det sig avstamp mot Neapel

Jädrans flygtider bara…. vi måste köra kl 2 i natt och klockan 6 på morgonen  går flyget.

Jag somnar ju aldrig före kl 24… så  skulle tro att det inte bli någon sömn alls i natt och så brukar det vara vid sådana tillfällen.

Nu ska jag packa klart… städa upp lite.. tvätta sånt som ligger… i eftermiddag kommer mamma och Ozzy med föräldrar och jag tänker greja en rejäl laddning spagetti o köttfärssås.

Det kommer bli riktigt bra

Kram & kärlek💖

1 <3:

skriven

Håll tummarna Es art mössan / presenten kommer fram/ tillrätta. Är den kvar på restaurangen tror ändå ?
Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror att jag förstår vad som har pågår med mig. Jag har väl en kraftfull ögon och min uttrycka som lockar andra. Som om andra glömma bort problem och minnas allt var så vackra med mig. Det kan var att jag har förändras till en kraftfull förmågan inför människor.

Kan det var så? Min andliga har ökar...

Ha det bra

3 Alie:

skriven

Godmorgon
Eh att du ens ska behöva förklara och förtydliga.. ja ja.
Inte superkul att stiga upp mitt i natten, även om man ska ut på resa.
Önskar er fantastiska dagar! 🌷

Kommer veckan med något bra, som du ser?
Kram :)

4 Lotta S:

skriven

Läsförståelse börjar bli en bristvara, eller så kommer det så nära att man inte klarar av att hantera saken. Min gissning med egen erfarenhet som grund.
Något att se upp med denna vecka?
Ha en riktigt bra resa!

Svar: Tack, och ja på fredag kan du se upp lite extra så du inte snubblar, kram :)
Esmaralda

5 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har alltid tyckt att ditt innehåll är intressant och lärorikt. Jag har aldrig känt att det är störande.

Es, skulle det bli bättre för mig och sambon om vi gick isär?
Kram

Svar: Tack och kanske du och sambon skulle ha en paus i relationen så ni får känna efter, kram :)
Esmaralda

6 Mercan :

skriven

Trevlig resa önskar jag söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Då måste jag vara en hemsk människa då jag har svårt att vara glad för alla människor.. Ibland kan jag känna att det är mycket skryt ”min man gav mig det” ”de har hört av mig och vill ge mig så mycket pengar” osv.
Men ja jag känner mig som en hemsk människa för att jag inte kan känna glädje på de sättet jag vill..

Kalaset var trevligt igår men det var bara snack om blivande bebisen så när det blir för mycket så tar jag upp telefonen för att stänga av. Vet inte hur jag ska säga att jag vill att mina vänner ska betala för nestet jag ska sy fast hon sa att de kunde betala… vill köpa något annat istället när det väl är dags..

Kram

Svar: Man kan inte gå omkring och känna glädje för alla andra... men man kan försöka se det som är bra i ens eget liv och försök ha fokus på detta. Var tydlig med vad nestet kostar redan nu, för att undvika problem längre fram, kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ser inte emot fram min födelsedag inför nästa vecka på fredag. Det finns inget väl jag kan förvänta mig inför?

Jag hoppas bara att C kvinna gav något till mig. Kommer hon gör det?

Ha det bra

Svar: Blir nog en bra födelsedag... ha positivt fokus och bidra själv genom ett gott humör och du påverkar positivt runt dig, kram :)
Esmaralda

9 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Stor sorg 😭

I natt dog min älskade förstfödda dt😭
Hjärtat brister.
Jag hittade henne igår kväll runt ca 22.30-23, vid inte super god vigör.
Höll henne och sa att det var ok att lämna mig. Bad att hon skulle få gå utan smärta. Sade att jag älskade henne.

I natt var både hon och Milton och hälsade på i drömmen.

Älskade Apolla 🌈

Är det för tidigt för en hälsning från henne?

Förlåt att jag inte upptäckte tidigare ❤️ vet inte om jag kunde gjort något eller om det var hennes tid.😭❤️

Kjam

Svar: Hon är trygg och mår så väl och blir omhändertagen på allra bästa sättNej, du hade ingenting kunnat göra så slut fred med detta, kram :)
Esmaralda

10 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Oj, bär resan äntligen av nu. Kan tänka mig att Ozzy har längtat efter denna resan, precis som ni! Ska ni vara borta länge?? Trevlig resa önskar jag er! ❤️

OM du svarar på frågor idag så undrar jag om mina framtida barn kommer döpa sig i en svensk kyrka då du har sagt att min M2B e försvenskad?? Lr blir de borgligt dop lr dop i kyrkan han e medlem i?
Kram Shenzi 🌹

Svar: Blir bara ett par dagar, på söndag far vi hem igen !Tyvärr ser jag inte de detaljer du frågar efter men jag ser inga problem med framtida dop, kram :)
Esmaralda

11 Jeanette :

skriven

Helt klart ska man vara självisk! Tänk först på dig själv, för tappar du orken kommer du inte att orka med familjen.

Tack!
Jag ska gå in med positiv attityd och ta en sak i taget. Alla är vi bra i början.

Ha det fint ❤️

Svar: Bra !! Kram :)
Esmaralda

12 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Jag tolkade ditt inlägg igår inte som om man skulle vara självisk på andras bekostnad, utan är du tillfreds med dig själv och gör ngt du gillar sprider du ljus och kraft till andra.

Självklart skulle jag gå genom eld och vatten för mina barn, och barnbarn (om jag nu får ngra) men det är en annan sak.

Lycka till med resan ner, ja jobbiga flygtider, hoppas du kan få ngn timmas sömn innan.

Så härligt kunna resa och bjuda sitt barnbarn på semester, blir säkert en underbar upplevelse för honom.

Kram

Svar: Ja, det här ser jag fram emot... inte sömnbristen då, men själva upplevelsen ska bli härlig, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Det känns som om min glädje och kärlek finns inte på länge men jag kan spela med. Det känns som om jag behöver få kärlek och glädje från någon. Det är inte vem som helst utan den person. Jag har alltid någon förut men det känns som jag blir annorlunda än förut.

Jag vet inte bara hur ska jag hitta tillbaka det... två år har gick efter B kvinna. Känns som om något har blir fel. Är det så?

Ha det bra

14 Louise:

skriven

Ångesten visade sitt fula tryne innan jag skulle gå och jag bröt ihop totalt. Att behöva få ångest för att gå till jobbet på grund av en familj. Hade föräldrarna uppfostrat sin som och inte blundat för vad han gör hade det blivit så mycket lättare för oss alla. Just nu hatar jag mitt jobb trots att jag är bra på det. Men just nu önskar jag att få ett nytt jobb närmre hemmet.
Ett jobb där jag slipper vara resurs.
Och sen kommer så klart det privata också ifatt mig.

Hur mycket ska jag orka egentligen?

Ha en fin resa. Kram

Svar: Försök att ta saker och ting som de kommer och beta av allt eftersom... klumpa inte samman flera händelser.... styrkekram och healing !
Esmaralda

15 Mercan :

skriven

Esmaralda den byxan Holly Whyte från lindex som jag shöpte till min mor, hon ska den ha på sig hemma inne 😎😎😎😁😁😁Esmaralda ser du om jag hittar något i HM till min mor idag bra svart byxa att ha på sig ute 😎😎😎😂😂😂Esmaralda vi ska idag snart med min bror till att förnya mitt ID, ser du Esmaralda om allt kommer gå bra 😌

Svar: Ja det ser ut att gå bra med att förnya ditt ID, kram :)
Esmaralda

16 Mimi:

skriven

Hej!

En nästan sömnlös natt! Kommer detta elände att ta slut snart?? Förstår inte varför dom inte
söker efter felet.
Kram

Svar: Pröva hörlurar med musik, eller öronproppar och hörlurar, ta till alla metoder och håll dig informerad om vad de gör för att hitta felet, kram
Esmaralda

17 Mae:

skriven

Tack för gårdagens inlägg, jag tycker det var klockrent och befriande att läsa. Lätt att själv få dåligt samvete när man har en sådan person i sin närhet och det blir lätt att man tänker det är fel på en själv.
Snabb fråga: kommer hon jag tänker på släppa mig som vän eller kommer vi umgås livet ut?
Vågar jag backa lite och tro att det håller ändå? Känns som jag är för på och att det får motsatt effekt?
Kram

Svar: Det ser ut som en bra vänskap, stanna upp ibland och känn in så det inte blir för mycket, kram :)
Esmaralda

18 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Självisk går ju att vara på ett positivt sätt och negativt, verkar vara svårt för vissa att förstå…

Men attans vicken jädra flygtid, sånna tider ogillas… önskar er iaf en underbar resa och vistelse i Italien🌼
Måndag igen och nya friska tag o möjligheter. Undrar om den trevlige gästen kommer förbi mitt jobb nu i veckan igen? Är han modigare än mej och föreslår en dejt kanske?
Ha en go dag, kram🥰

Svar: Tackar:) God chans att han kommer förbi och att ni får kontakt, kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Så folket missade alltså poängen med inlägget ;). Det var ju synd... Tror väl att du bringar klarhet gällande inlägget nu.

Ja i morgon bär det av o kan vara onödigt att gå o knyta sig om man får sova endast två timmar, precis som du skriver. Kan vara trötta resenärer som kommer fram till Neapel ;). Så härligt att få fara o njuta av lite vår där borta :).

Här blev det lite bökigt pga tågstrejk. Som tur finns det alternativ att ta till. Tror också att många blivit hemma på distans pga strejlen. Dåligt för studenterna som har sina studentskrivningar är det ju nog. Får se hur länge denna strejk pågår...

Ny vecka o lignt på kontoret. Kommer veckan o vara lugn eller finns det nåt kul runt knuten Es? Nåt jag behöver tänka på kanske?

Gissar att allt är packat o köttfärssåsen står o puttrar ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ett elände med strejk !Ha ha ha, nej,. inte en pinal packat än och ingen mat står o puttrar heller.... men snart !!
Kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Klart som korvspad !
Självklart förstår vi att du menar att man skall vara mer självständig .Ordet självisk är så negativt laddat och man (jag) läser in det negativa.

Tack för svar igår <3
Nu på morgonen drömde jag mycket om Molly och Björn så jag vet att Moses leker med trygga Molly och mår bra . Tack igen för svaret

Vårdagjämning idag ! Nu kan våren få komma .
Du får ta med dig solen från Italien Es <3

Måndag och ny vecka ! Ska bli spännande att höra från Neapel om du hinner med...
Ozzy vill väl se Allt !

Kram Anki med liten flock

Svar: Japp, nog kommer jag att plåga er med bloggar från Italien :)En lättnad att du kunde ta emot meddelandet från Björn och nu vet du att Moses har det hur bra som helst, kram :)
Esmaralda

21 Mimi:

skriven

Hej!

Förlåt att jag tjatar men håller nog på att bli tokig. Vågar jag hoppas på att felet blir åtgärdat snart??

Kram

22 L:

skriven

Ja, det är inte lätt att vara förälder och det är svårt att göra rätt och vara på rätt sätt även när de flyttat hemifrån. Gör jag rätt med mitt utflyttade barn eller är det fel?

Kram L

Svar: Tycker att det känns helt okey, kram :)
Esmaralda

23 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

24 Skorpan:

skriven

Men Es ;D.
Ja du hinner ju hur bra som helst ännu, som tur. O alltid går det att snabbpacka ;).
Tur att det är lugnt annars o sovit har jag också tack vare pillren jag tar. Att få sova är ju så skönt...
Kram Skorpan

25 Fråga :

skriven

Det är kaos på mitt jobb. Kommer den finnas i höst? Eller kommer vi få lägga ner? Borde kanske söka nytt jobb

26 AnnaK:

skriven

Tyckte din text var väldigt tydlig igår 😊 Men känner man sig träffad kanske man väljer att tolka annorlunda.

Ser det ut som att jag behöver kolla blodvärdet igen? Hade järnbristanemi för ett och ett halvt år sen. Lite lur att den kommit tillbaka då jag är bortom trött. Blir andfådd av en 5 minuterspromenad till jobbet typ.

Kram 🤗

Svar: Kolla dig för säkerhets skull, kram :)
Esmaralda

27 Jen(2):

skriven

Min kommentar igår publicerades aldrig. Det kanske är en slump vilka som kommer med. Men om det var så att den uppfattades elak eller fel på något sätt så ber jag verkligen om ursäkt för det! Det var absolut inte min avsikt!

Svar: Nejdå, jag har absolut inte valt bort din kommentar.. alla kommentarer kommer med även om jag inte kan besvara alla.... men ibland blir något fel och kommentarer faller bort....och så måste det ha blivit igår med din kommentar.. kram :)
Esmaralda

28 Vallmofrun:

skriven

Tänk vad magiskt det är hur texter tolkas. Det finns inte en enda text i världen som inte har ifrågasatts. Allt beroende på hur man läser texten. Ja, rubriken var direkt, men läste man innehållet tillräckligt?
Det är därför folk ska vara väldigt öppna för hur nyhetstidningar får så många klick på sina reportage.
🍃
Hur som haver, det har hällregnat inatt och övergått i snö. Upptäckten att Postnord (ja, här kommer ett klagoläte deluxe) har skickat tillbaka ett paket till mig som var avsändare. Jag skickade alltså ett lite större brev för två veckor sen. Ett brev låg i det förseglade plastfacket att försändelsen var skadat. Men brevet var inte "skadat". , men innehållet (!!!) borta. Alltså, Postnords egna vadderade kuvert har fläkts upp och innehållet åkt ur. Kul...
Bara att börja ringa runt... Och till stället som jag köpte boken av (det som var innehållet...), ifall det finns något exemplar kvar.



Svar: Så trist när sådant händer !! Kram
Esmaralda

29 Anonym :

skriven

Man älskar sitt barn mer än sig själv. Men det är klart att de höver sin frihet, för att utvecklas till självständiga vuxna.

Ja terapi är något jag kan behöva. Det är svårt att hitta ett eget liv.

30 Mimmi K:

skriven

Hej

Det är inte enkelt att vara förälder alltid och man gör så gott man kan. Jag oroar mig för mina barn och har kunnat vara hönsig ibland med, av kärlek och omtanke. De är dock stora och självständiga nu. Barnens far har dock avsagt sig kontakten med sina barn, det tycker jag är värre.

En fråga, bör man stanna med en partner som gaslightar och skuldbelägger i diskussioner? Sådan är P. Gör jag bättre i att gå vidare? Och invänta min soulmate som jag hoppas kommer.

Kram

Svar: Ja känner du att nuvarande partner inte är din soulmate.. då bör du gå vidare... kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Håll tummarna Es att mössan / presenten kommer fram/ tillrätta. Är den kvar på restaurangen ändå ?
Kram

32 Mickis:

skriven

Men jösses! Beklagar verkligen dessa mail. Jag håller med om att man måste ta hand om sig själv också samtidigt som man kan finnas där för andra på ett sunt sätt. När jag gick i terapi sa min psykolog "det får aldrig bli på bekostnad av dig själv" och det har jag tagit med mig.

Pheeewwww vad tidigt ni måste åka! Lär inte blir mkt eller någon sömn för dig. Så gott med bolognese och mys med familjen.

Regn och snö lovas i stort sett hela veckan men jag hoppas inte att veckan i övrigt blir lika deprimerande som vädret :) Sommartid i helgen. Något jag ska ha ögonen öppna för denna vecka eller som kan tänkas ske?

Hoppas att dagen inte blir alltför stressig! Kram

33 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande att felet kommer att hittas?? Efter fyra månader av oljud så har jag börjat tvivla. Hoppas bara att få en annan lägenhet snart.

Kram

34 .:

skriven

Hej Es!

Jag har en bearbetningstext jag ska läsa för min terapeut. Det finns en liten detalj i denna text som eventuellt kan bringa ett frågetecken. Dock inget jag kommer att gå in i.
Min pappa är död, liksom i alltet. Om jag skulle behöva nämna något kring frågetecknet, är pappa ok med det eller skulle han bli ledsen? Jag kan strunta i att läsa just den detaljen i så fall.

Svar: Oavsett vad så blir pappa inte ledsen eller tar illa vid sig, kram :)
Esmaralda

35 Ghostwriter :

skriven

Igår såg jag grannar längre bort som letade efter någon med ficklampor. Löste ett bra tag. Var det ett djur, kanske katten jag såg? eller en människa? Pojken som sprang förbi tidigare? Jag ville gå ut och hjälpa men något fick mig stanna inne för jag tänkte att jag ju inte vet vilka de är och de var kolsvart ute



Kram

36 TjejenO :

skriven

Hej Es,

Tycker både dina inlägg var riktigt bra - mycket är ju hur man tolkar in information i text och hur man själv ”uppfattar”/vill förstå texterna.

Förstod själv vad du menade med förra inlägget (innan förtydligande) men alla är olika 😅

En i mitt team har slutat. Bland annat pga av chefen men angav lön som skäl. Vi har för lite lön mot vad vi gör. Kan vi få upp lönen något tror du? Känns som chefen börjat tänka till (om jag inte känner fel)

Kramar ❤️❤️❤️


Svar: Ja, något lär ni kunna få upp lönen men räkna inte med någon större summa, kram :)
Esmaralda

37 Ghostwriter :

skriven

Snälla… kan man läsa bloggen kan man också kommentera här istället för att spamma dig på andra forum. Det är väl lite egoistiskt?? :) jag tyckte också att inlägget kunde missuppfattas, eller ha olika meningar men man ser ju också klart och tydligt vad Just du syftar på. Jag är rätt snabb på att skriva kommentar och vilja yttra mig för de är kul och intressant men raderar också en hel del för man måste inte yttra sig om allt konstant. Du skriver om ett tema och vissa saker får man själv tolka, ta med sig eller skita i. Precis som budskap i en film och bok. Budskap är enligt mig där för att själv skapa det budskapet som är viktigast för en själv

Du är ingen profetia eller nyhets media så de finns ingenting att heller begära av dig på det viset




Kram




Svar: Tack för det :) kram
Esmaralda

38 Mimi:

skriven

Hej!

Jag har skickat flera mail till hyesvärden och frågat om de har hittat felet till oljuden men får inget svar. Så jobbigt att inget få veta. Jag kan bara hoppas på att de gör allt de kan för att hitta felet. Kan du känna in om oljuden upphör och det blir tyst igen??

Kram

39 Ugglan:

skriven

Men vad är det för sätt att maila och klaga. Tycker att ditt budskap var ytterst tydligt igår.
Hoppas att du inte tar åt dig💓🤗

Känslan har hela tiden varit att G inte kommer att klara detta , men har jag fel? Igår fick han ett sms , och hur kan tankarna gå efter det?

En riktigt trevlig resa med fina upplevelse önskas.

Svar: Tack och nej, jag tar inte åt mig.. inser bara att vi alla tänker olika och det är kanske tur :)Ser ut att bli en tiff period för G, men exakt hur det blir ser jag dock inte, kram :)
Esmaralda

40 Mörkret :

skriven

Hej Es

Får du in något spontant om mig eller någon varning.. ⚠️?

41 Camilla:

skriven

Kära Ez, inget oklart alls i ditt inlägg. Ha en så fin resa nu med barnbarn och make. Kommer väninnan att få mer cellgifter? Alt gott o kramen🍀

Svar: Tack och 60% säger att hon kan få mer cellgifter, kram :)
Esmaralda

42 Vb:

skriven

Hej Es!

Ser du att det finns chans att DET händer i Thailand som pappa påstår? Ser du att det blir bra för oss där då tänkte hur stor är chansen att vi splittrats där borta?
Kramar

43 B:

skriven

Kan jag lita på honom på dessa Köpenhamns resor? Eller största frågan är…..; kommer han ta hand om mig och min dotter i framtiden ?
Eller är han för egoistiskt?
Kramar

Svar: Nja, era olikheter kommer nog märkas, kram :)
Esmaralda

44 LoLu :

skriven

Kommer jag lyckas sälja min blåa soffa och hitta isåfall en annan jag vill ha snart? eller känns det som det kommer dröja länge mellan varandra kram

Svar: Tror inte det dröjer så länge emellan, kram :)
Esmaralda

45 Bella:

skriven

Åh vad kul att resan närmar sig! Ladda upp med något gott att äta innan så håller du dig nog lite pigg iaf ;P

Nu har jag min andra dag hos värdfamiljen, min första jobbdag idag och de känns som de kommer bli ganska enkelt, inte många timmar och dom verkar bra ☺️ dock känner jag mig nästan uttråkad och är ju inte au pair livet jag vill leva egentligen utan musiken.. Tänker typ max tre månader au pair och sen resa runt, spela lite musik o bara leva och må, tror du jag kan genomföra min plan?❤️

Kram

Svar: Ja, ha fokus och en jordad plan och det kommer funka fint, kram :)
Esmaralda

46 Vv:

skriven

Hej E!

Kan jag lita på denna man i mitt liv? Är han min själsfrände?
Är det bara klubba dem gör i Köpenhamn? Han kompisar ligger tror du han också gör det?

47 123ttt:

skriven

Hej! Berörde jag han eller vad kände han idag? Kram :)

48 Mickis:

skriven

Killen på Willys vinkade glatt ifrån fikarummet när jag kom och sa till mamma när hon var där att jag varit där två timmar innan. Jösses! Inte går han väl och drömmer om mig när vi inte ses haha. Kram

Svar: Han tänker på dig en hel del faktiskt, kram :)
Esmaralda

49 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag bruka tänker att jag vet så jag fixa det bra även om du resa eller har andra att gör för var upptagen. Då du kan inte besvara på frågor. Det såg jag som du svar på en annan fråga.

Undrar varför jag är osäkert just nu så kanske det har händer så mycket på sistone dagar.

Jag hoppas du får en trevligt resa i Italien. Jag gillar den landet och allt som du vet. Berätta så mycket om den landet även vad ni åt, gärna berätta hur gott är det eller något sötsaker. Några utflykter eller vad som helst. Det är intressant för mig och vill höra om det varje dagar när du är i italien.

Så jag ska tänker positiv att det blir bra i vecka och nästa vecka också. Jag tycker det blir en spännande resa.

Ha det bra😊

50 Misscool:

skriven

Hej! Hoppas allt är bra, tänker han på mig? :)

51 Mickis:

skriven

Näääää är det sant??? :) Vad tänker han? Jag får väl handla på Ica istället :) Kram

52 Bulldog :

skriven

Hej Es

Kan du se något speciellt jag kommer vara med om?
Tacksam för svaar

53 <3:

skriven

Hej Es,är jag ur balans just nu eftersom jag inte verkar tåla alkohol så bra ?
Kram

54 Fråga :

skriven

Det är kaos på mitt jobb. Kommer den finnas i höst? Eller kommer vi få lägga ner? Borde kanske söka nytt jobb

55 Fråga :

skriven

Det är kaos på mitt jobb. Kommer den finnas i höst? Eller kommer vi få lägga ner? Borde kanske söka nytt jobb

56 Fråga :

skriven

Det är kaos på mitt jobb. Kommer den finnas i höst? Eller kommer vi få lägga ner? Borde kanske söka nytt jobb

Svar: Ser ut som om det snart är dags för nytt jobb, kram :)
Esmaralda

57 Alie:

skriven

Idag fick jag svar om sommaruppdraget och jag fick det.. 🙏 dock inte hela sommarperioden men bara detta känns bra 👍

Vågar jag forts ha kvar ( dom små) förhoppningarna i mina tankar, i det ju jag tänker på? 💭
Kram :)

Svar: Vad roligt, grattis :)Ja, ge inte upp det du tänker, kram :)
Esmaralda

58 Jossan :

skriven

Jag har varit på stoff och stil och räknat på vad materialet skulle kosta och jag sa en summa till min kompis och hon gick med på det. Hatar att be om pengar för saker. Jag skämdes att jag ens säga till om det..
skulle sy ett till min kompis syster men när jag sa en summa så var det dyrt.. hon menar på att det är långt till hennes syster ska föda men tycker att jag ska kunna få göra det när jag vill och inte under press. Ska trycka lite till så jag kan beställa tygen.. sjukt dyr frakt..

Kram

Svar: Klart att du ska ha betalt, inget snack om den saken, kram :)
Esmaralda

59 Boudica:

skriven

Ja, jag håller med dig fullständigt.
Tycker själv jag haft en lite för bortskämd/överbevakad uppväxt, men det var väl för jag växte upp med en sjukdom.
Nu i vuxen ålder kämpar jag med att få göra saker själv, jag vill vara självständig.

Du säger att du har ett trigger inger när det gäller resor. jag insåg nu att jag har ett med, men där gäller det kurser.
Anmälde mig återigen till en kurs, men nu var den nog menad mig.
Hade sett den innan men denna gång var speciell.
Satt i min hörna en kväll och tänkte att jag bjuder in det här och det här in i mitt liv. Så nästa dag, när jag satt och skrolla på telefonen på jobbet så ser jag att de öppnat upp för denna kurs, och den bestod av det jag sagt till mig själv. så jag kände det var rätt.

nyfiken, kommer jag träffa någon där som jag kommer spendera tid med även utanför kurstillfällena?
Har inte inte klickat så bra med någon på de kurser jag varit på än.

KRAM

Svar: Ja, kursen känns helt rätt !God chans att du klickar extra med en person... kram :)
Esmaralda

60 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Men jisses! Hur kan man ens få för sig att du som är terapeut skulle uppmuntra oss att bli mer själviska på ett destruktivt sätt. Säger mer om dem än dig!

Jag önskar er en trevlig resa till Neapel :)

Kram 🐈‍⬛

61 <3:

skriven

Hur stor är chansen att U kan passa min lilla skrutt när jag åker till Grekland?

62 Fråga :

skriven

Min plan var att arbeta där i 2 år till. Kommer det bli 2 år eller behöver jag byta jobb i höst? Kommer vi gå i konkurs i höst?

63 Shenzi:

skriven

Tack för ditt svar tidigare idag! 💖

Jag har bara en fråga gällande framtida kärleken, kommer vi ha en gemensam ekonomi lr varsin?? Kram Shenzi 🌹

64 Mickis:

skriven

Vet inte om inlägget gick iväg med res säkert nu och ha det underbart :) Jösses! Vad tänker han om mig egentligen :) Krsam

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

65 Eve34:

skriven

Es, tänker han på mig?

66 Rädd:

skriven

Skulle jag trivas på jobbet jag var på anställningsintervju på idag? Skulle det vara bättre än det andra jobbet jag var på intervju på förra veckan?

Kram och kärlek.

67 Shenzi:

skriven

Jag har bara en fråga gällande framtida kärleken, kommer vi ha en gemensam ekonomi lr varsin?? Kram Shenzi 🌹

68 Shenzi:

skriven

Jag har bara en fråga gällande framtida kärleken, kommer vi ha en gemensam ekonomi lr varsin?? Kram Shenzi 🌹

69 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Har min partner en aggressiv personlighet?

Ser du om vår relation framåt kommer att bli bättre?
Kram

70 CA :

skriven

Hej
Jo, mannen har påbörjat arbetet bakom mitt hus. Men jag hade velat ha hela väggarna synliga och bearbetade för att vara säker på att inte få fuktskador på insidan av huset.
Men det är ju inte så han vill göra. Jag mejlade att jag vill fundera på saken, sova på det, men.... Tidigare arbete känns ogjort.
Har du ett bra råd?
Kram

71 Fråga :

skriven

Min plan var att arbeta där i 2 år till. Kommer det bli 2 år eller behöver jag byta jobb i höst? Kommer vi gå i konkurs i höst?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: