Bryt kedjan av fanskap....

Alla  drabbas vi av elände och fanskap och man brukar säga att en olycka inte kommer ensam.  Det ligger någonting i det. 

 Vi kommer in i olycksdrabbade och tunga perioder i våra liv och det brukar vara en specifik händelse som utlöser detta och sedan fortsätter det.  Elände staplas på elände och man känner hur man tappar i både glädje och energier.

Hur bryter man detta ?

Kan man över huvud taget påverka det som sker ?

Svar JA,  det kan man.  Och ett mycket bestämt ja.

 

Låter man sig dras ner mer och mer av det som sker.. då har man till slut ingen styrfart alls och man blir allt mer mottaglig för nytt fanskap.

Men, om vi försöker äga de problem som sker och inser att ALLA drabbas av ett helvete då och då genom livet.  Just du är inte värre drabbad än någon annan och det handlar inte om straff, du har ingenting gjort fel. Problemen kommer i alla fall även om du är världens bästa människa.

Äg problemet, hitta lösningar, ta hjälp, red ut det du behöver reda ut och kan du inte påverka på något sätt alls så kan du hitta dina vattenhål som människor, platser eller situationer som du regelbundet kan återvända till för att få påfyllning av energi och glädje.

Tankar du god energi så attraherar du det positiva och bidrar till att eländeskedjan kan brytas.

Likaså om du tar tag i och äger problemet, då attraherar du positivt.

Kryper du däremot in i ett mörkt hörn och drar offerkoftan om dig, då  attraherar du att mer skit händer.

 

Av våra problem har vi hela tiden någonting att lära  och det viktiga är ju att vi tar till oss  dessa lärdomar, att vi inser vad det är vi har att lära och att vi är villiga att leva dessa lärdomar.  

Kan vi göra detta, då är chansen också god att vi spårar rätt och eländet kommer av sig.

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker väl gör C kvinna stolt på torsdag för jag ska var med på vårruest och jag ska springa för henne.

Jag vill väl taggar henne i under min ingget och jag taggar henne i kommenterar på facebook. Hoppas hon blir stolt. Gör hon?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag menar att jag ändrar på min syn om C kvinna efter den ordet som hon sagt om kompis till mig så kommer jag har andra tankar och respektera henne även accapterar. Kommer jag ser henne på den sätta som kompis än vad jag gjorde tidigare?

Ha det bra

3 Smaragd :

skriven

God morgon Es,

Bra tänkvärt inlägg!

Vad ser du, kommer vi sälja allt här till vi flyttar eller kan du se investering i ett fritidshus? Kommer bostadsmarknaden vända inom de närmaste åren eller hålla i sig med sjunkna priser/svårsålt?
Jag drömmer om ett litet Torp att bo i när vi är i Sverige. Men är det det jag vill?
Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Ser B kvinna mig i sociala media? Jag skriver ju bra saker om henne. Hon borde blir glad för det. Gör hon det?

Ha det bra

Svar: Hon har nog inte så noga koll på sociala medier, kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

kommer F kvinna på vårruest på torsdag?

Vore kul att ses henne.

Ha det bra

6 Jossan :

skriven

Godmorgon
Jag satte upp mig på lägenheten. Jag kommer ändå inte ha någon chans på den. Men så blir jag osäker på om jag verkligen ska chansa eller ta bort ansökan…
Det är svårt. Speciellt eftersom jag inte ens är hemma när det är inflytt…
Åhh det är så svårt.. hur stor chans har jag?


Imorse skulle jag träna men jag var för trött för att vakna. Jag hade bestämt det och jag typ drömde att jag var på gymmet. Nä får vakna i tid på torsdag.. kanske blir ett pass efter jobb idag..

Kram

Svar: Runt 20 % chans har du, kram :)
Esmaralda

7 unni:

skriven

Tusen takk for påminnelsen - akkurat hva jeg trengte å høre :-) NU skifter jeg energien min - og høyner vibrasjonene mine igjen <3 Ser du noe spennende for meg i sommer? Jeg venter på MR Right, har ikke funnet han online på date ennå.....Har heller ikke sett ham i real life ennå.....I mellomtida gir jeg kjærlighet til meg selv og jakter glede og godfølelse. KLem til kjære deg Ez og hele fine bloggfamilien.
Love You All <3

Svar: Han som är rätt kommer... kanske inte i sommar redan men lite flirt lär det bli, kram :)
Esmaralda

8 Bjork:

skriven

Hej kommer jag kunna gå på min systers fest?

Kram

9 Ior:

skriven

Godmorgon ❤
Den texten tog jag till mig.
Men det är svårt att inte krypa ihop i ett hörn av soffan när livet gång efter gång ruskar om en.
Lätt att tänka att alla andra har det så himla bra.
Igår drog vi tarotkort när barnen var hemma på mors dag.
Det kändes märkligt när kortet "tålamod" kom upp gång på gång.
Det brukar dyka upp i stort sett varje gång jag frågar om en speciell sak som upptar mina tankar nu.
Det är en kvinna på kortet som är gravid och bara sitter och väntar.
Är det andra sidan som hjälper mig att få svar?
Kram ❤❤❤

10 <3:

skriven

Godmorgon Es, kan det vara en bra idé att mannen i Stockholm E dejtade en gång. Kanske hittar en dejt till mig. Tror han har bra umgänge. Han och vännina passade inte ihop. Jag kanske skulle passa med honom ? Vad tror du Es. Jsg ta kontakt och fråga eller be E. Hon har hunnit med minst 25 dejter till efter honom.
Kram

Svar: Visst kan du kolla upp saken men får en tveksam känsla, kram :)
Esmaralda

11 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja vissa perioder kan kännas rejält tunga men bara man ser en förändring mot det bättre tycker jag det brukar kännas bättre. Der är väl här det positiva tänket kommer in och börjar göra verkan. För min del är affirmationer viktigt och jag följer dina råd som du gett här på bloggen kära Esmaralda. Är övertygad det ger resultat.

Oj då, här blir det date av och det nästa helg och det är klart man hoppas att personkemin stämmer. Känns i alla fall riktigt bra.
Blir att träffas i fina Grömiz med strandpromenad och cafe besök i hamnen. Tankarna flyger iväg, Första intrycket är ju så viktigt och jag börjar redan fundera på vad jag skall ta på mig!

En fråga, ser du om det blir ett positivt möte?
Vi är nog lika förväntansfulla bägge två ....ja det känns som om det blir bra och glädjefyllt. Hoppas på lite skratt också....han verkar mogen och det är ett måste för mig.....vi bor en bit ifrån varandra, men han verkar vara van vid bilkörning,

Verkar bli en fin sommardag och jag skall tillbringa ngra timmar på stranden med bok och avkoppling innan fasadmålningen fortsätter. Fint blir det när det är ghort i alla fall.

Kram






Svar: Vad roligt md dejt och du kommer snabbt märke om det klickar.... oavsett så verkar det vara en bra manKram :)
Esmaralda

12 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min syster och mor kommer gilla t shirt en av bommull om jag shöper idag från lilla butiken, man kan inte lemna tillbaka 😌

13 Lupin:

skriven

Godmorgon,
PRECIS, så är det, exakt. Att bryta det dåliga, mörka, ständig motvind etc är svårt, men det går. Offerkofftan är det sista du ska ta på dig..
Livet blir faktiskt lättare om du tänker i positiva banor och iaf försöker vända det till det och att möta andra människor med ett leende, det smittar av sig.. :)
Jag är en fena på att stressa upp mig på saker innan jag ens börjat, tex i nya jobbuppdrag.. så ser du hur mina kommande nätter blir?
Kram o fin dag! :)

Svar: Det ser ut att funka riktigt bra, kram :)
Esmaralda

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Jonna är väl falskt? Hon var aldrig stödjer och hjälpa mig men nu hjälpa hon andra ungdomar som jour för chatten på nätet. Jag funderar på att skicka en mejla till henne och säger det som är av hur jag känner inför det.

Ska jag gör det?

Ha det bra

Svar: Tänk gärna ett varv till, kram :)
Esmaralda

15 Mimmi K:

skriven

Hej Es!
Vilken härlig dejt det blev igår! Vi klickade på många sätt :-)

Kram :-)

Svar: Vad roligt :) kram :)
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag undrar på riktigt om vår värld håller på att bli galnare och galnare? Det känns verkligen så.

Nu senast med Erdogan som blivit omvald. Why?

Jag har alltid tänkt och trott att varje ny generation förhoppningsvis är lite klokare och visare än föregående generationer, att världen på så vis hela tiden utvecklas mot det bättre, men sista årens händelser i världen har fått mig att starkt ifrågasätta detta.

Istället känns det som att världen hela tiden blir farligare och osäkrare. Tycker det är skrämmande. Vad tror och tycker du?

Kram

Svar: På ett sätt håller jag med dig, somligt spårar käpprätt åt skogen men så finns det annat som ger lite hopp, kram :)
Esmaralda

17 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det bra för dottern där hon nu har hamnat? Eller bör jag försöka byta avdelning till henne?
Kram

Svar: Vänta in och se hur det går, finns god chans att det blir bra, kram :)
Esmaralda

18 Dunegull :

skriven

Vakna med dålig magkänsla kring honom. Ser det ändå ut som vi får ihop lite under sommaren?

Saknar honom redan, trodde inte jag skulle få sådana starka känslor så snabbt. Hur tänker han?

Kram

Svar: Jag får en tveksam känsla, kan bli vilket som men ha inte för stora förväntningar, kram :)
Esmaralda

19 Sjorpan:

skriven

Det var amper text så här i början av veckan o förvisso har du rätt Es, som du ju ofta har. Offerkoftan är ju världens mysigaste kofta, tror jag, värmer bra o länge ;). Ja alla har vi väl nåt att lära o ibland är det svårt att ta in lärdomarna...

Jag undrar då om jag nu går på min rätta väg Es o uppfyller min livsuppgift? Den är nu inte den lättaste uppgiften o om det beror på en stor oförmåga eller ovilja vete katten ;). Den psykiska delen är jag nöjd med, men den fysiska ser ut att dröja ;D. Får se hur länge, åratal?

Måndag o stress som väckte mig gör mig knappast till världens muntraste kollega o då är det ju tur att resten av arbetsgänget är på distans hemma eller annanstans ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja du går längs rätt väg och med prioriteringar kan du ta tag i det du verkligen vill ta tag iKram :)
Esmaralda

20 AnnaK:

skriven

Ja jag sitter i hörnet med offerkoftan på 😬 Måste ta tag i mitt liv innan jag går under...

Drömde jag skulle göra oboy. Hur mycket jag än rörde så fick jag inte pulvret att lösa sig i mjölken. Vad betyder det?

Kram 🤗

21 LottaS:

skriven

Leder morgondagens presentation till något positivt? Nytt engagemang av något slag?

Svar: Ja, det finn faktiskt en god chans, kram :)
Esmaralda

22 Ljus:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser hans intresse ut för mig?
Kram

23 En ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Visst är det så alla har saker i sitt Liv som man önskar vore annorlunda!
Nästan…alla i alla fall.

Pratade med en fin vän igår som verkar ha det toppen men så var det inte alls, hon hade lyckats dölja sina ”problem” väl. Skönt att kunna stötta varandra.

Fråga

Drömde nåt så verkligt inatt, eller var det kanske på riktigt trots allt?? Jag hörde tydligt att någon kom gående mot min säng o det hördes som om han gick i vatten plumsade liksom. Det kändes som att det var en man!
Var det på riktigt eller enbart en dröm, det var såååå verkligt!
Min anhörige hittades i havet död o ska begravas snart🕊️
Var det han? Vad ville han säga mig? Jag får inte komma på begravningen pga att jag inte kan förlåta honom, men har köpt en vacker liggande bukett med vacker vers till. Jag är inte sen att förlåta men vissa saker kan man bara inte förlåta! Speciellt inte om nån orsakat en massa elände o misshandel m.m. Han hade så klart några goda sidor med, men de dåliga sidorna tog överhanden…

Kära Es kan du hjälpa mig att se om det var han o i så fall vad ville han - eller var det bara en dröm?

Kram o trevlig Måndag ☀️🤗♥️

24 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har skickat bild till en silke t shirt som finns i Farsta, finns det shans Esmaralda att hon shöper den t shirt en, för hon ska gå till HM ändå till att shöpa byxan 😍😂😎🤗😁

25 Ville:

skriven

Amen sister !!

Efter mycket undvikande och dövning i livet har jag börjat tänka liknande.

Ez! Någon chans att jag och v börjar hänga på tu man hand? Finns initiativ och vilja hos henne oxå till detta?

Kram från rödbränd 🤗
så går det när man somnar på balkongen..


Svar: Ja, det finns en chans så ta tag i det och du vet snart.På med solkräm näta gång du sätter dej bekväm på balkongen :) Kram :)
Esmaralda

26 Bjork:

skriven

Hej hittar jag lite nya klänningar tro?

Kram

27 Mercan :

skriven

Esmaralda hittar jag bra byxa till min mor idag i HM ☹️

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så bra inlägg . Precis så är det Äg dina problem och lär dig . Men när man är mitt i skiten kan det vara jobbigt då är det bra att minnas detta inlägg <3

På tal om att minnas ..haha..Jag plocka ju ur alla kort ur plånboken inför resan ...la körtkortet på ett annat ställe...ett "bra" ställe HA hittar inte stället Nu blir det storstädning av lådor bla...alltid ngt hade aldrig tänkt tanken ens på att städa dessa ;-)

Ha en fantastisk start på veckan <3

Kram Anki med "körkortslös" liten flock

Svar: Körkortet kommer fram... men så typisk att lägga undan och sedan inte minnas var... låter som jag :)Kram :)
Esmaralda

29 Dunegull :

skriven

Tack, för du kan varför det är tveksam känsla? Vad förändrades?
Han va Såå taggad…egentligen bara min magkänsla som vaknat till liv.
Han har ej sagt ngt än men ngt säger mig inte bli som jag vill. Hoppas jag har fel.
Kram

30 Mercan :

skriven

Esmaralda finns det shans att min syster shöper silk t shirt en from Farsta med byxan, hon tyckte om den på bilden 😂😂😂😎😎😎

31 En Ängel med ett stort hjärta :

skriven

Gomorron igen bästa Es!

Såg du inte ens om det bara var en dröm eller eller verklighet?

Jättevackra för svar
Det var ganska obehagligt

Kram o kärlek ☆♥︎☆

Nr 23 idag

32 Hedwig:

skriven

Jag har börjat tro att visserligen alla drabbas av problem men att vissa personer har mycket mer otur än andra, världen är verkligen orättvis. De sista 20 åren har även varit väldigt jobbiga för mig och trots mina ansträngningar och även om jag aldrig har gett upp och alltid har kämpat verkar det inte finnas en väg till en normal existens för mig utan (mycket) värk, med ekonomisk och social trygghet och ett ordentligt arbete/möjligheter att bygga upp något. Nej, jag tror att det faktiskt är ondskefulla krafter som inte verkar unna mig något och det enda som jag kan göra är att hantera svårigheterna på bästa möjliga sätt och hoppas att vi, främst kollektivt, blir med medvetna om våra egna krafter så att ondskan till stor del försvinner från jorden..

Svar: Plocka fram det ljusa inom dig även om det tar emot och ge inte upp, bra ting kommer, kram :)
Esmaralda

33 <3:

skriven

Varför vill P inte låtsas om att han strulat/ legat med sin väns ex ? Jag vet ju om det. Kommer det komma fram till M. Så han får veta sanningen. Det är nästan lite synd om honom.
Kram

34 Naturvän :

skriven

Hej!

Tack för svar. Ja nu har man gått så länge i sin ensamhet och man vill ju så gärna det skall klicka men jag märker säkert snabbt...reko verkar han i alla fall. Luftslott är det ju ingen ide att bygga och vänskap inte heller när det är en partner man söker.

Kram

35 Helena Ir:

skriven

Jag har fasen i mig rest mig upp så många gånger, slängt ifrån mig den där koftan. För jag stångade huvudet i väggen. Ger inte upp. Men just idag är jag så trött och besviken! Jag kan inte ändra på andra. Så även idag bestämmer jag mig för att inte värma mig i den där koftan. Mitt liv är ett evigt lärande! I morgon är en ny dag, då ska jag ta nya tag.. osv..
Träffade text just idag!

Kram

Svar: Bra, du ger inte upp och det är en massa god jävlar anamma i dig, och det kommer ge dig god utdelning, kram :)
Esmaralda

36 Siri:

skriven

Hej,
Kan du se varför vederbörande fortsätter bete sig på sitt mkt otrevliga uteslutande sätt?
Att prata med personen kommer jag väl ingen vart med?
Jag kanske själv ska börja göra likadant… (fast o andra sidan vill jag inte sjunka så lågt)
Kram

37 Emra:

skriven

Mycket givande blogginlägg idag. Jag ska jobba på detta😊. Har lust att se hur bra det går för andra hela tiden. Tänker särskilt på en man som lever mitt drömliv med bra utbildning, bor i solen samt resor, dessutom får han den partner han vill ha. Känns som att jag har lite sämre förutsättningar och måste kämpa mycket mer för allt om jag ens kan få ett sånt liv. Nåja.
Idag börjar gränssättningarnas tid. Blev bemött med ilska av grannen för att hon måste GÅ då jag inte kan låna ut min cykel. Hon ska ständigt låna olika hastigt påkomna saker av mig. Varför ska alla hennes problem bli mina.
Drömde att jag tappade tänder inatt vet du vad det kan betyda för mig? Kram.

38 Hon:

skriven

Hej,
Har en dålig magkänsla sedan ett par dagar, känns som att det kan vara kopplat till jobbet.. alternativt till sambon.. ser du nåt kring detta?
Kram

39 Herr-P:

skriven

Hej Esmaralda!
Under en längre period så har jag under nätterna i vaket tillstånd hört höga ljud i form av väsande, pustande och suckande ljud. Ibland så är de väldigt nära och ibland lite längre bort.
Det är inte alltför trevligt att höra dessa ljud och jag undrar om du kan känna in dess syfte eller om det är något negativt associerat med dessa ljud.

Jag har mina åtta talismaner liggande vid sängen på nätterna, är det dom som är frustrerade och väser och suckar för att jag är dålig på att underlätta deras uppdrag *skratt*.

Tack <3

Svar: Jag kan lugna dig med att det inte finns något negativt eller illa runt dig, tvärtom !!Du är omgiven av goda makter men nog kan det vara talismanerna som beklagar sig lite, kram :)
Esmaralda

40 K :

skriven

De kom lite mycket på en gång för mig också nyligen, men jag och min partner pratade om det/ kanske inte allt, men stora hela och det kändes mycket bättre. Jag är en person som lätt fastnar,ältar och gör mig själv orolig när jag innerst inne vet och känner att jag kan lita på min Partner ifråga (eller en vän rent allmänt)… försöker jobba på det.
Ältar mer när jag har en period där jag kanske inte tycker om mig själv fullt ut..

Hur ska jag tänka nästa gång jag blir orolig? jag kan ju lita på min partner? Att han säger det som är sant, oavsett om de är att han ska jobba över eller gör något?


Kram

Svar: Fös bort de negativa tankarna och plocka in de positiva, tvinga dig själv att tänka i nya spår och så småningom kommer det av sig själv, kram :)
Esmaralda

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om det är bra ide att ses E kvinna idag för hon vägrar förstår mig och säger den namnet.

Ska jag ses?

Ha det bra

42 Tjejen345 :

skriven

Hej Es! Under vår lektion så tittade han på mig, men det verkade som han blev typ berörd av det på något sätt? Har jag fel eller blev han det? Kram o ha en fin dag :)

43 Mickis:

skriven

Att jag orkat resa mig gång på gång och fortfarande kämpar framåt förstår jag inte riktigt hur det gått till men man är väl starkare än man tror. Ingen offerkofta men visst måste man också få vara ledsen för annars tror jag inte att man kan bearbeta och komma vidare och det är lite så jag i alla fall lär mig nya saker. Kan inte bita ihop hela tiden :)

Måndag och vi kör en ny vecka. Tandis i morgon em och hoppas att det går bra både för mig och för dig idag Es! Jag ska ju på "reklamation" :)
Hoppas på feedback från de som jag kontaktade. Och hur kunde jag egentligen göra ungtuppens dag igår? :) Kram




Svar: Ja som regel har man extra styra fast man inte tror det och du är bra på att plocka fram den,Och visst får man bryta ihop emellanåt, bara man inte fastnar i den statusen !
Jag har en plomb som gått sönder,,, och vad det gäller ungtuppen så blir han positivt påverkad när han ser dig, kram :)
Esmaralda

44 Coolikol17 :

skriven

Hej! Har han mystankar om mig? Hur ofta har han det i så fall? O vad känner han under tiden?

Svar: Han kan nog ha tänkt mystankar men det verkar inte vara något som upptar hans tid, kram :)
Esmaralda

45 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag struntar i att kommer till intervju i eftermiddag med F kvinna för E kvinna som jag känner inte bra för just nu.

Ha det bra

46 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om du kan se om jag kommer få tillbaka mitt idolkort med autografer eller är den helt förlorad?? Kram Zoey 💕

Svar: Bara en liten chans att du får det tillbaka, kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska till lindex, hittar jag bra byxa till min mor 😔 💖 💝 💟

48 Mercan :

skriven

Esmaralda jag tänker shöpa bio sandaler på rea från hm i stället för sigaretter, men jag använder 37 storlek, dem är 39, inte läder, de är syntet men mjuka, tror du det är bra idee om jag shöper dem och de är gröna, de är till mig, men jag vet inte om min mor kommer gilla dem😂vad tror du Esmaralda 😎 😎 😎 😂 😂 😂

49 Tellie:

skriven

Hej! Jag vet att han gillar mig men är väldigt nyfiken vad det är han gillar med mitt utseende och min personlighet. Vad är det som skiljer mig från de andra tjejerna liksom. Ha en fin eftermiddag!

50 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
När jag har sånna perioder så kryper jag in i min borg och låser in mej, men oftast så tar jag mej i kragen och låter skiten rinna av och tar nya tag! Peppar peppar så var det ett tag sen nu…
Idag är en sån där skön måndag utan några krav, ledig dag och även om solen skiner så struntar jag faktiskt i det idag och stannar inne och gör lite småsysslor som kommit i glömska. Skönt med sånna här dagar när man bara får rå om sej själv o skrota som man vill.
Min fling hörde av sej och ville ses…kommer vi fortsätta o ses i sommar?
Ha en härlig dag🥰

51 💕 Zoey 💕:

skriven

Okej, de ger mig lite hopp. Funderar annars på att skicka efter ett nytt nästa gång jag beställer men tänkte att jag gör ett försök att fråga.

Jag undrar en annan sak, verkar som jag bara blir vän med tjejer som tar energi istället för att ge energi. Saknar verkligen en vänskap som gör mig glad. 😞 kommer jag någonsin få en bra och fin vän som ger energi?? Kram Zoey 💕

52 M:

skriven

God middag 😊
Efter sommaren tänkte min ena dotter slänga preventivmedlet och försöka bli gravid.
Hon har bara en äggstock som fungerar och har fyllt 30 så chanserna är ju lite mindre än för många andra.
Kommer det att gå vägen?
Ser du en bebis eller då vi har tvillingar i släkten kanske du ser två 😉
Kram ❤

Svar: Jag tror nog att en bebis kommer, kram :)
Esmaralda

53 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få gå på hundpromenad med mina kollegor när jag har hund??

Kram

Svar: Jag ser ju att du går på promenad med andra men inte med exakt vem, kram :)
Esmaralda

54 💕 Zoey 💕:

skriven

Jag undrar en annan sak, verkar som jag bara blir vän med tjejer som tar energi istället för att ge energi. Saknar verkligen en vänskap som gör mig glad. 😞 kommer jag någonsin få en bra och fin vän som ger energi?? Kram Zoey 💕

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Jag undrar en annan sak, verkar som jag bara blir vän med tjejer som tar energi istället för att ge energi. Saknar verkligen en vänskap som gör mig glad. 😞 kommer jag någonsin få en bra och fin vän som ger energi?? Kram Zoey 💕

56 Hönan:

skriven

Kan du möjligtvis ge mig en liten hint? Lutar det åt att det är över eller mot att det fortfarande finns något där? Det var lite svårt att läsa av tycker jag.

Kram

57 Helena Ir:

skriven

Tack, det finns inget annat att göra 😀

Kram

58 Ghostwriter:

skriven

Hyresvärden tyckte jag skulle ha löst allting de begärde på 2 dagar (en helg) 😂 så oseriöst…eller orimligt rent utsagt.

Jag tänkte skriva ett Mail och berätta läget, hur min tidigare historisk sett ut. I telefonen lät de väldigt säkra på att de inte gör individuell bedömning utan utgår enbart på anmärkning. Känns det ändock som att de kan tänka sig hyra ut till mig eller känns det som en död ände?

Kram och tack

59 Stjärnöga:

skriven

Känner mig så villrådig om mitt jobb och min situation där.
Ser du om det öppnar upp sig snart för mig och lättar?
Någon annan tjänst som passar mig bättre?

60 Mickis:

skriven

Nej fastnar gör jag inte men måste få släppa några tårar för att orka.

Hur gick det hos tandis? Finns det i byn? Kör du full bedövning och allt? :)Det gjorde jag när jag drog ut visdomständerna som är bland det värsta jag gjort. Trodde huvudet skulle fara med. Annars har jag klarat mig med lättare bedövning.

Är helt klart kul att höra att man kan göra någons dag :) Är det en fysisk eller psykisk attraktion han har mot mig? Jag är ju trots allt 20 år äldre woop woop :)
Kram

Svar: Alltså, bedövningen tog inte här och han försökte7 gånger.. nu blev det lagat provisoriskt o ska tillbaka i början på september.. suck. Attraktionen är en mix, kram :)
Esmaralda

61 Mercan :

skriven

Esmaralda tror du jag hittar något bra byxa till min mor i andra hand butiken som är i närheten ☹️ sista shansen 🙁

62 Ghostwriter :

skriven

Har skickat ett Mail till den andra hyresvärden och förklarat läget men känns såklart hopplöst som att man är svartlistad. Jag skäms, mår dåligt och känner mig mindre värd o självkänslan blir svag. Försöker att inte ge mig och därför gör jag inte det men känns så himla skämmigt 😔

Känns det som jag ökat chansen att få hyra via dem eller kommer de strunta blankt i mina ord och hålla fast beslutet?


Kram!

Svar: Chansen finns men den är inte så stor, och du är en fantastisk förebild som inte ger dig, kram :)
Esmaralda

63 Cecilia:

skriven

Vilket peppigt inlägg.

Igår signade jag upp mig för kostschema. Jag känner att träningsrutinen nu funkar bra men behöver en extra push med kosten. Så 3 månader nu går jag på kostschema, inget strikt men en utmaning för mig som gillar att småäta absolut. Tror du jag fixar detta de 3 kommande månaderna och når den förändring som jag önskar? Kramar

Svar: Ja går du in för det så klarar du det och det ger resultat, heja dej, kram :)
Esmaralda

64 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Jag undrar en annan sak, verkar som jag bara blir vän med tjejer som tar energi istället för att ge energi. Saknar verkligen en vänskap som gör mig glad. 😞 kommer jag någonsin få en bra och fin vän som ger energi?? Kram Zoey 💕

65 Irriterad :

skriven

Jag blir så trött på min arbetsplats. Jag har en nära kollega som är chefens favorit och det märks. Hon får veta allt och alla för chefen snackar bara med henne. Saker som rör mig får kollegan reda på före mig och när jag berättar något så säger hon ”jag vet det redan”
Men jag har inget förtroende för min chef eftersom om jag går och klagar kommer chefen berätta detta. Den kollegan pratar också mycket skit om andra kollegor vilket gör att jag blir så stressad.
Kommer jag ha någon annan kollega som kommer jobba med mig eller ska jag bli lidande för att chefen har sin favorit?

66 Ior:

skriven

Hej.
Jag undrar om det är lika stor chans att spådomen stämmer om man ställer en fråga här som om man får en privat spådom?
Tacksam för alla fina svar jag fått under så många år ❤

Svar: I en personlig spådom går jag djupare och kan få mer exakta svar, kram :)
Esmaralda

67 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Ser du om jag kommer jobba med det jag har gjort hittills eller ser du om jag kommer ändra riktning och jobba inom lager vid nästa arbetsträningsplats? Kram ❤️

68 AnnaK:

skriven

Var jag lycklig i mitt tidigare liv i Skottland? Ser du något mer om det? Fpf sån längtan dit ibland fast jag aldrig varit där 😊

Kram 🤗

69 Dani:

skriven

Är jag vacker?

Kram

70 Lupin:

skriven

Tack för svaret kring uppdrag och jobb, nu känner jag mig myyyycket lugnare.. varoch hämtade kort och nycklar idag, så jag är nog redoför nätterna nu... :)
Har även hunnit tänka igenom saker och ting och landat i att inte hetsa upp mig, saker och ting får komma till mig som det är.. allt löser sig säkert, det brukar det göra ;-)
Kram och fin kväll!

71 A:

skriven

Hej igen ❤
Tittade på gamla spådomar och ville skriva till dig.
Vid ett tillfälle frågade jag om en hund som sprungit vilse.
Han var min hunds kullbror.
Du skrev att han skulle hittas.
Det tog flera veckor men han blev hittad ❤
Jag var helt ifrån mig ang ett provsvar vi väntade på.
Det var min man som var sjuk.
Du kände min förtvivlan och gjorde ett undantag och sa att det kommer att gå bra och han kommer att få ett långt liv.
Det gick bra ❤
Jag hade ytterligare en kris när min dotter fick cancer och vände mig till dig.
Du skrev innan vi ens visste att det var cancer att du inte såg vad det var men att du gick en stark känsla att detta skulle gå bra.
Du gav healing och hon kunde avsluta sin cellgiftsbehandling tidigare än väntat.
Imorgon är det då dags att träffa neurologen för min dotter som hade cancer.
Känns förtvivlat men så tänker jag på alla gånger du haft rätt.
Även denna gång har du sagt att hon har mycket goda chanser att bli frisk och få ett gott liv till och med få barn.
Ville väl egentligen bara tacka dig.
Jag återkommer imorgon efter vi varit hos doktorn och kan då förhoppningsvis tacka en fjärde gång för att du hjälpt mig med svåra saker.
Det lustiga är att jag i denna kris jag är i nu blivit väldigt mottaglig för budskap från andra sidan.
Men det ska jag inte ta upp mer plats här för att skriva om.
Många kramar ❤

Svar: Jag sänder healing och tänker på er, kram :)
Esmaralda

72 Mercan :

skriven

Esmaralda i türkisk tellwe spådde mig en kvinna i fjöl att jag ska träffa mannen med gott hjärta i Sverige i köpcentrum där det finns många mäniskor i Juli månad 😊 Kan det stämma söta Esmaralda 🤗 det kan väl vara där vi går på bio med min bror alla kanske, i centrumet ha ha 😊

73 Mercan :

skriven

Esmaralda ursäkta att jag frågade igen Esmaralda om igen idag 😞 jag ska inte gå till butikerna längre, jag har varit där rätt mycket söta Esmaralda 😔jag ska gå bara till matbutiken när det behövs 🙂 och om jag kunde sluta röka bara 😕 tack för allt söta Esmaralda 🤗 Jag vet när du inte svarar, då ser du inget, på mina frågor i dag söta Esmaralda 🤗 Ha det så trevligt och roligt med dina nära och kära 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

Svar: Ja, det ka bli lite för mycket till butiken och du kan behöva ta en paus, kram :)
Esmaralda

74 Hjälp:

skriven

När blir det ljusare jag orkar inte mer

Svar: Jag lovar, det vänder men ta själv dina steg mot ljuset och påverka det du kan, kram :)
Esmaralda

75 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Mitt fanskap beror på att jag föddes med Npf av en narcissistisk mamma. De i Alltet tog i med råge när de planerade mitt liv. Jag har kämpat i motvind hela mitt liv så nu tycker jag att kan vända till medvind resten av livet.

Kram 🐈‍⬛

Svar: Du var själv med och planerade nuvarande liv.. det ÄR tufft och du har mycket att bära.. men också lärdomar som du faktiskt själv ville göra...även om det är svårt att själv förstå, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: