Lågstatusdjur...

 
Mina hjältar är de som räddar djur som far illa.. och de som månar om  "lågstatusdjur" som grisar, kor, kalkoner, höns osv...
 
 
 
ALLA djur ska ha det bra.. de ska få vara utomhus och känna gräs , sol och vindar och ha en bra plats inomhus när det är kallt ute !
Alla djur, oavsett,  har samma värde och det är viktigt !
 
 
 
Till och med spindlar ( min fasa!!) har såklart rätt att leva
 
 
 
Ok, så har vi då kackerlackor .. längst ner på skalan av värdedjur och hur ska vi förhålla oss till dem ? Jag menar, hade jag haft kackerlackor  hemma hade jag kunnat använda eldkastare eller vad som helst för att bli av med dem. I mina ögon är de superäckliga !
 
Men så var jag i Korea för några år sedan.. vi stod invid en stor gata och väntade på att det skulle bli fritt så vi kunde korsa gatan. 
 
Bredvid oss stod en fet  och duktigt stor kackerlacka som uppenbarligen tänkte  detsamma som vi.
Han gav sig ut i gatan.. stannade en millisekund och lyssnade och sedan sprang han tillbaka till trottoaren för allt vad tygen höll.
Sådär höll han på tills han tryggt kunde korsa vägen.. och då blir man ju imponerad ! Trots allt.
 
 
Tack till er som gjort och gör  en insats för djuren.. oavett hur... ni är guld !!!
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har aldrig sett F kvinna var så lyckligt på något sätta i hennes ögon inför mig på måndags. Jag vet inte vad hon glad över om mig.

Jag såg något i henne om mig men jag vet inte vad.

Kan det var något?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

I söndags var jag och går till pizzeria för köpa en pizza. Jag sågs en gammal gubbe som sitter där med sin öl. Även titta på mig och jag fick en ögonblick av min egen tidigare livet att var man.

Jag undrar vad kan det vara så?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

I måndags så jag prata med F kvinna om intervju. Hon håller på att fråga samt jag svar redan på hennes fråga för tidigare

Då hon skrattar åt det

Igår C kvinna som pratar sen säger jag samma ord som henne så hon skrattar.

Två gånger i vecka som jag förstår något sätta att jag svar på deras meningen så snabbare. På något sätta att dom har upptäckt vem jag är på riktigt så känner jag det.

Känns som om det har blir lättare på något sätta att kommunicera så när dom såg den sida av mig som dom har inte sett tidigare.

Finns det beskriva?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Dig drömmar jag om inatt att vi ska bara tar framme peppar och skriva på för kommunicera. Som det är något så du vill få sagt till mig?

Ha det bra

Svar: Jag vill uppmuntra dig att gå din egen väg och inte snegla på andra.... gör sådant som du tycker om och vill och bry dig inte så mycket om vad andra gör och tycker, kram :)
Esmaralda

5 A:

skriven

Jag är en stor djurvän.
Skänker pengar till olika organisationer och matar alla djur som dyker upp i min närhet.
Vet inte hur många skadade fåglar jag tagit hand om och kört till fågelcentralen.
Jag mailade dig igår om en privat spådom.
Har sjukskrivit mig då jag mår så dåligt.
Är aldrig sjukskriven och jobbade extra förra månaden för att få extra pengar.
Nu försvinner dessa pengar pga att jag är hemma vilket ger mig mer ångest.
Om detta med min dotter går bra så ska jag aldrig mer klaga över småsaker.
Märkligt att det ska behövas katastrofer innan man inser hur ovärderligt det är att ha ett lugnt liv.
Kram ❤

Svar: Det är ju så det är, inte förrän katastrofen knackar på dörren börjar man uppskatta det man har... samma för oss alla !Andas lugnt och ta en sak åt gången, det här grejar du, kram :)
Esmaralda

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Ja alla djur har ett värde och ja, jag är djurvän men inte till 100% Spindlar avskyr jag så även kackisar och visst händer det att jag trampar på ett o annat odjur….ganska ofta🙄
En ny varm dag som ska spenderas inomhus på jobbet, fläktsystemet börjar halka efter nu när värmen kommer, samma visa varje år o det blir vääääldigt varmt🥵
Jag har svårt att radera mannen jag mötte, är det meningen att vi ska träffas igen? Tänker han på mej också o vill träffas igen?
Önskar dej en finfin dag🥰

Svar: Jobbigt när fläktarna inte funkar !Han tänker nog på dig men du tänker mer, kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon. Ska lyda ditt råd Es och försöka släppa allt med E och inte försöka bry mig så mycket. Är ändå ledsen att hon varit så dum mot mig en längre tid. Man är väl inte värd så mycket när hon inte längre behöver min hjälp och passa sina barn. Blir det för mycket för henne om jag säger åt henne att betala notan ? Det är verkligen dåligt att hon nonchalerat den och tycker jag ska betala och passa hennes barn. Hon som tjänar multum på sina kliniker.Glad att alla jag berättat för förstår mig.
Kram

8 Helena Ir:

skriven

Jag kan inte minnas att jag gjort några större hjälpinsatser för djuren. Men lyckas jag härhemma få ut spindlar och och någon geting som ser kommit in så får jag väl räkna in det 😀 inte så svårt!

Jag har haft fågelsång från kvällen igår till morgonen idag. Med fönstre öppet och skogen så nära inpå. Väldigt fint!

Det är en speciell känsla att åter börjat drömma eller åtminstone komma ihåg sina drömmar. Det gjorde jag inte under flera år! Jag tolkar det som ett välbefinnande 😀

Önskar dig en bra dag!

Kram

9 Lotta S:

skriven

Nu har dotterns skor till examen fastnat eller försvunnit i posten, oklart vilket. Löser det sig i tid?

Svar: Ja, det ser ut som om det ska kunna lösa sig, kram :)
Esmaralda

10 Bjork:

skriven

Hej kommer jag och mina nya kompisar stå varann nära?

Kram

Svar: Ja, särskilt en av dem, kram :)
Esmaralda

11 Mimmi K:

skriven

Godmorgon Es!
Jag adopterade en liten vovve från hundstallet för två år sedan. Han är en kär liten familjemedlem.
Jag följde ditt råd och avblåste dejten på fredag. Men fick kontakt med en annan man som jag ska träffa på söndag. Vi pratade i tel igår och vi hade ett riktigt trevligt samtal. Ser fram emot att träffa honom, hoppas det blir bra!

Kram :-)

Svar: Han ser ut att vara en helt ok man, kram :)
Esmaralda

12 Helena :

skriven

Hej igen!Ser du om min sambo börjar ångra sig över allt han sagt?Tror du att det blir snart isåfall? Kram

Svar: Han kanske inte ångrar sig så som du skulle önska, kram :)
Esmaralda

13 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Blir jag vald till jobbet?

Tack och kramis!

Svar: Möjligheten finns, strax över 50 %, kram :)
Esmaralda

14 Klara:

skriven

Skriver C fortfarande till de där kvinnorna på ett romantiskt/sexuellt sätt? Kram Klara

15 Skorpan:

skriven

Javisst har alla djur rätt till ett bra liv, men tyvärr är ju så inte alltid fallet. Kackerlackor, nåja ;)...

Efter förra helgens intensiva program känns det tomt. Borde redan ha börjat förbereda inför studentfesten men jag har ingen som helst lust med. Nej usch o fy, inte det minsta intresse finns o ändå måste jag ju göra det. Hur Es ska jag hitta min inre festfixare o komma igång med allt? Allt känns bara motigt o ingen ork finns...

Borde nog ha fötts till nån kunglig familj så hade jag sluppit ordna födelsedagar o andra fester ;). Vem vet kanske jag har varit kunglig nångång ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Gör upp en lista och följ den.. så kommer lusten att växa.. och tänk på så glad studenten blir :)Kram :)
Esmaralda

16 Dunegull :

skriven

Det blev väldigt närgånget igår…🙄
Känns som detta kan vara en sommar flirt…
Tror du vi löser sen att vi kan ha kontakt efteråt oxå? Känns som en person jag vill ha i livet.

Kram

Svar: Tveksamt, jag ser inte detta riktigt klart, kram :)
Esmaralda

17 Fjäril:

skriven

Hej bästa Es!

Behöver lite pepp.. Ska jag fråga om han vill ut och paddla kajak med mig? Jag har aldig gjort det, men jag tror att det är en bra aktivitet när man vill lära känna någon på. Jag tänker varje dag att jag ska fråga, men så blir det inte av.. Jag tror inte han säger nej, men det är mitt huvud som krånglar! Vågar jag fråga? Och vågar jag paddla??

Kram och kärlek

Svar: Klart du vågar fråga... just do it !! Kram :)
Esmaralda

18 Ally:

skriven

Godmorgon,
Visst ska man värna om djur..
Natten sovs orolig och jag vaknade precis, vet inte vad jag känner i kroppen, den är trött, precis som huvudet.
Hade hoppats på varm skön sol, så man kunde lägga sig på ett trädäck och känns strålarna omfamna en, kanske spricker upp.. ☀️
Hur går hans tankar, är dom positiva? om inte kan dom bli?
Kram :)

19 Mimmi K:

skriven

Tack för svar Es!
"En helt ok man" , betyder det att han bara är sådär.. Eller menar du det som att han är bra men att jag får känna in själv när vi träffas?

Kram :-)

20 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hur ofta rekommenderar du att få seans?
Sen undrar jag om det kommer att kännas bättre på jobbet snart?
Tack!

Svar: Det beror på hur saker och ting förändras i livet och hur man känner behov av ny seansIngen mening dock om man har precis samma frågor
Kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Esmaralda 😀😀😀😎😎😎jag ska till HM, ska byta linne short 😂😂😂hittar jag fin linne klänning till min syster söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

22 Naturvän:

skriven

Hej!

Djurvän är jag förvisso och försöker att aldrig döda små kryp om de kommer in, försöka få ut de om det går.
Fast om jag sett en kackerlacka vet jag inte hur jag reagerat.....

Sonen har födelsedag imorgon och jag har bakat en plåt med kärleksmums, blir fika i syrenbersån innan han far iväg till jobbet. Blir lugnt precis som han vill ha det.(jag med)

Har fått en del svar på dejtingportalen men för att gå vidare och chatta måste man lägga upp bild och teckna abonnemang, nja hoppas ändå träffa ngn så där helt apropå i "vanliga livet". Velar hit och dit, skall ju vara seriöst...

Längtar efter mer fart och fläkt i mitt liv......

Kram och ha en fin försommardag(

Svar: Åh vilken härlig start på födelsedagen !Min mormor hade en syrenberså som var magisk och där fikade vi ofta när jag var barn
Kram :)
Esmaralda

23 Eliea:

skriven

Ja, alla djur ska vi vara mån och ta hand om <3

Kan varmt rek.boken kommunicera med djur av Pea Horsley, jätteintressant och bra! ..Prata med djur är något vi alla kan, vi har bara glömt bort hur och djur förstår betydligt mer än vad vi tror :)

En fundering sen.. Hur blir man bättre på att drömma och komma ihåg dom sen när man vaknar? Känns inte som jag drömmer något och de fåtal gånger jag minns så är det oftast väldigt luddigt och svårt att få ett grepp.. Så tips/förslag tas tacksamt emot :)

tack och ha en fin dag :)

Svar: Tack för tips !Tänk innan du somnar att du ska minnas dina drömmar och när du vaknar, tänk genast på drömmar och det finns enc hans att du kan ta fatt dem och minnas.... kram :)
Esmaralda

24 AnnaK:

skriven

Ja, en stor eloge till alla dom 😊

Lite nyfiken om sambon och ukrainskan verkar ha mycket kontakt? Skulle vara toppen ju 🙌 Dom ska visst träffas med barnen idag fick jag höra av dottern. Så märkligt förhållande vi har...

Kram 🤗

25 Mimmi K:

skriven

Provar igen

Tack för svar Es!
"En helt ok man" , betyder det att han bara är sådär.. Eller menar du det som att han är bra men att jag får känna in själv när vi träffas?

Kram :-)

Svar: Exakt, du får själv känna in, men han är en bra man på många sätt, kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Esmaralda för några dagar sedan såg jag en linne klänning i HM med långa armar som min sister vill ha 😂 kan det finnas kvar eller hittar jag något annat istället söta Esmaralda 🤗

27 Mercan :

skriven

Esmaralda jag shöpte en linne klänning i HM i går 😊 min syster sa att hon ska pröva den 🤗 Jag trode att hon ska inte göra det därför skrev jag till dig, klänningen är fin 😎😉👌ha det så trevligt Esmaralda 🤗 😘 ❤️

28 Mickis:

skriven

Jag håller med! Har du sett "Världens bästa veterinär"? Min idol och älskar honom :)

Jag ville inte men brosan tyckte att jag igår skulle maila och fråga hur landet ligger så jag gjorde det och fick inget svar. Tack för det och det var sista gången som jag gick emot min egen känsla.

Vet inte om jag snurrat till det eller om Bosse flyttat på sig under natten för tycker inte att han låg riktigt på samma ställe :)

Svalare idag. Hurra!
Kram

Svar: Jättebra program och veterinären går inte av för hackor inte !Bosse kan ha flyttat sig lite.. han försöker hitta en position där han når dig bäst, kram :)
Esmaralda

29 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ja du har sa ratt! De som jobbar for djuren o varnar om dem ska ha en eloge. Det ar verkligen sant!

Jag blir helt vansinnig! Vill harifran sa fort som mojligt nu. Ser du om det blir nagon av de tva lagenheterna jag sett eller ar det omojligt. Kommer jag att fa pengar som tacker det priset? Ett lan trots allt eller inte alls?

Kram
Maja

30 Mimmi K:

skriven

Hej Es!
ag är nog en alltför blödig person för att klara av dejtingvärlden. Jag har så lätt att tycka om människor när de öppnar upp, och jag tycker det är så jobbigt att såra om jag säger nej, när de blivit förtjusta i mig. Jag blir så himla berörd.
Hoppas jag möter min SM snart så jag slipper detta...

Kram :-)

31 G.:

skriven

Blir det et seriøst forhold mellom meg og T?

Svar: Tveksamt, runt 30 % att det kan bli seriöst, kram :)
Esmaralda

32 Anonym:

skriven

Kommer hen att släppa på sin blockering för mig? Betyder jag ingenting? Jag fattar verkligen inte…

Svar: Ha realistiska tankar.. just nu tror jag inte du kan komma igenom blockeringen, kram :)
Esmaralda

33 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar vad händer med min rygg och det gör ont på något sätta. Grund av dröm eller något annat?☺️

Men jag ska väl ha fokus på mig själv och landar i mig själv i sommar även var på utflykter och såna så samma som ifjol. Det är en av dom som min planera i sommar.

Ha det bra

34 Pia1 :

skriven

Min stalkerdoktor är tillbaka. Först blev jag ledsen. Arg. Rädd. Jag fick nästan fyra lugna år av vila från honom, medicinchefen höll honom i örat.
Men så slutade hon precis och han tog chansen direkt.

Men. Jag hade precis innan, bestämt mig för att prata ut om det som hänt. Och egentligen, vad passar bättre än att han gör det igen.
Det ger en riktigt bra anledning till att sluta hålla tyst, varenda grej ska ut vad gäller honom.
Tufft, min mage gör ont. Lite många saker på en gång.
Men ja det ska ut, behövs inga vittnesmål eftersom det mesta redan står i journalen.

Svar: Bra, samla din styrka och gör det du känner att du måste, bra planer och jag sänder massa goda energier, kram :)
Esmaralda

35 Till A:

skriven

Till A! Hej! Jag vet inte vad som hänt och vad du går igenom men sänder styrkekram och goda energier! ❤️

Kram från Jennie

36 Anonym:

skriven

Kommer hen att släppa på sin blockering för mig? Betyder jag ingenting? Jag fattar verkligen inte…

37 LISA :

skriven

Hej! Esmaralda ko.mer det bli bra med min släkting ko.mer ho. Att tffa en bra kille? Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli bra, kram :)
Esmaralda

38 Tildis:

skriven

Hej Es!

Ser det ut som att vi kan få en plats den kommunen som vi bor i?

Hoppas ju att det ska lösa sig…

Kram

Svar: Det finns en chans, kram :)
Esmaralda

39 Jen. :

skriven

Jag blir inte riktigt beviljas studieledigt som önskat.Ser du om det är dags att säga upp sig till hösten? Det känns som att jag någon gång måstr göra det för att komma vidare men är tiden inne för det och kommer nytt jobb framöver så småningom?

Svar: Kanske du först ska hitta nya jobbet innan du säger upp dig, kram :)
Esmaralda

40 I:

skriven

Idag slänger jag in en fråga.

Vi har så blandade känslor inför att barnen ska byta förskola…

Ser förändringen positiv ut eller ska vi backa från beslutet innan det är för sent?

41 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Katter har ju också låg status, som jag har berättat tidigare så adopterade jag Igge ifrån ett katthem. Då var han mycket traumatiserad efter att ha levt sina första år på en soptipp. Det var två kvinnor som ägnar sin fritid åt att fånga in hemlösa katter som de kör till olika katthem. Igge körde de 20 mil, det fanns inget katthem på närmare håll som kunde ta mot honom just då. Tänk att det var en katt som blev min livskamrat ;D å

Svar: Underbart och Igge kan skatta sig lycklig :) Ni passar så bra samman, kram :)
Esmaralda

42 AnnaK:

skriven

Provar igen... Hörs dom ofta han och den ukrainska kvinnan?

Kram 🤗

43 <3:

skriven

Godmorgon. Ska lyda ditt råd Es och försöka släppa allt med E och inte försöka bry mig så mycket. Är ändå ledsen att hon varit så dum mot mig en längre tid. Man är väl inte värd så mycket när hon inte längre behöver min hjälp och passa sina barn. Blir det för mycket för henne om jag säger åt henne att betala notan ? Det är verkligen dåligt att hon nonchalerat den och tycker jag ska betala och passa hennes barn. Hon som tjänar multum på sina kliniker.Glad att alla jag berättat för förstår mig.
Kram

44 Mickis:

skriven

Nej verkligen inte! Han jobbar typ dygnet runt. Aldrig sett sådant engagemang :)

Vill Bossw förmedla något speciellt? Jag orkar inte längre oroa mig eller hoppas utan nu "är" jag bara och fortsätter att göra mitt bästa och löser det sig inte så får jag väl gräva ner mig när ekonomin kraschar helt om det inte löst sig med jobb :) Jag är bara trött i själen av allt som hänt.

Kram

Svar: Bosse förmedlar att du inte ska ge upp, du ska stå på och putsa på din fighting spirit.. då har han lättare att hjälpa till, kram :)
Esmaralda

45 Mimmi K:

skriven

Känner mig pirrig inför dejten. Finns chansen att han kan vara den rätte?

Kram :-)

46 Till Jennie:

skriven

Såg ditt meddelande och blev så rörd.
Tack snälla du.
Min dotter är sjuk och på tisdag ska hon få närmare besked.
Esmeralda - skulle du kunna skriva i bloggen imorgon och be att läsarna skickar healing till henne?
Hoppas jag inte ber om något dumt.
Min flicka har lidit nog och jag skulle göra vad som helst för ett positivt besked på tisdag.
Kramar från en väldigt trött och ledsen mamma.

Svar: Jag sänder healing och alla som vill hjälpa till är välkomna.... kram :)
Esmaralda

47 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Visst är djuren viktiga, finns det verkligen människor som inte tycker det? Dom är det nå fel på i sådana fall.

Jag har haft turen och hamna på en underbar arbetsplats med trevliga människor och fin natur. Men tyvärr är det bara över sommaren. Ser du om jag hittar ett bra jobb till vintern? Förra vinterns jobb var katastrofdåligt och jag begriper inte varför jag tar sådana jobb som får mig att må dåligt.

kram

48 Vitlilja :

skriven

Finns det tjejer allmänt som tycker jag är attraktiv/snygg? Tycker det är lättare med killar att märka sånt.

Svar: Jadå, visst finns det tjejer som tycker du är attraktiv, kram :)
Esmaralda

49 Mercan :

skriven

Esmaralda min syster tyckte mycket om linne klänningen och vi har byttit min mors linne byxa till L till min syster 😎 det är toppen 🙃 hon kommer ha den på sig när hon går till jobbet den är så snygg 😎😎😎👌🙃

Svar: Vad roligt när det blir bra :) Kram
Esmaralda

50 L:

skriven

Jo, alla djur ska ju behandlas väl.

En fråga. Igår gick jag utanför min komfortzon och pratade en massa på ett annat språk. Vad tyckte dom egentligen om hur jag pratade? Hade dissat mg rejält innan, dumt nog.

Kram L

Svar: Det var bra gjort och togs emot mycket positivt, kram :)
Esmaralda

51 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Jag håller absolut med dig! Dock såg jag ett filmklipp på insta, de var en tjej som bor utomlands någonstans som hade en kanin som säkert led ordentligt vilket gjorde så ont i mig att se - bakbenen stod rakt ut på sidorna som flygplans vingar och frambenen var slappa som dockarmar samt så hade hon satt en blöja på kaninen vid vissa tillfällen. Blev så arg att ja skrev och kommentera min åsikt. 🙈

Jag undrar om jag någonsin kommer få göra resa till Tanzania och Zanzibar i framtiden och om jag (vi) kommer förlänga tiden i Zanzibar eller bara stanna där så länge som resan egentligen är?? Kram ❤️

Svar: Ja, ibland kan vi bli grymma i vår välvilja.. man måste acceptera naturens gång.... jag ser att du kommer till dessa resmål men jag ser ingenting mer detaljerat, kram :)
Esmaralda

52 A:

skriven

Tack för min privata spådom som jag precis läst ❤
Vill också tacka för att du ska ge henne healing.
Du gav healing i somras och hon kunde avsluta sin behandling långt före planerat från början.
Nu ska jag ta till mig dina råd och fortsätta ta hand om alla djur som dyker upp i min närhet.
Vet nu varför.
Tänk när jag stod och tittade ut genom fönstret och en skadad fågel ramlade ner framför mig.
Han gick inte att rädda men slapp att bli ihjälhackad av andra fåglar.
Tack igen ❤

Svar: Ja, du och djuren har något speciellt som är få förunnat !Healing kommer kontinuerligt, kram :)
Esmaralda

53 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟 för all hjälp som jag fick av dig när jag oroade mig och frågade dig om hjälp om söta djur på katter och söta kattungar hundar på vår trädgård och som jag såg på gatorna 😔 ♥️ ♥️ du är en underbar mänicka som har ett stort hjärta 😔 💖 💝 💟 🙏 🙏 🙏

54 Tappat hoppet :

skriven

När får jag inre frid?

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på något att det är bättre att inte vet så mycket om C kvinna än bara lagom det räcka för mig väl?

Än för mycket då det kan blir helt annat för mig

Ha det bra

Svar: Ja, du ska inte stå efter att veta allt, lagom är tillräckligt, kram :
Esmaralda

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på något att det är bättre att inte vet så mycket om C kvinna än vad jag visste. Dessa är tillräckligt information för mig. Så mer då kan jag får en annan reaktion ön vad jag kan väntar mig?

Kan du ser en annan perspektiv om mig att om jag vill få mer så blir det helt annat.

Det är bättre med lagom även om jag visste? För jag mår bra ändå

Ha det bra

57 Ally:

skriven

Funderar på om jag ska gå på den där sommarfesten i helgen., känner mig oftast obekväm bland mkt folk även om jag är där bland många vänner..
Vad får du in för känsla, ska jag gå? Kanske till och med ta tåget, så jag kan ta ett glas vin, eller?
Kram :)

Svar: Ja ta tåget och ta ett glas vin men bara om du känner dig på rätt humör, kram :)
Esmaralda

58 Anna E:

skriven

Killen på willys, tänker han på mig nånting på sin fritid som jag kan göra med han?

59 Dani:

skriven

Är 21 år och är rädd jag ser ut som 15/16. Uppfattar folk mig att vara så ung?

Kram

Svar: Du har ett ganska tidlöst utseende men din utstrålning är betydligt mer mogen så du har ingenting att oroa dig för, kram :)
Esmaralda

60 Anna E:

skriven

Han på willys, tänker han på mig nånting på sin fritid? Blev han glad att se mig idag?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: