Bajs, negrer & plastkassar.....

Somliga gör sig till talesman för rätt och fel – och tar sig själva på väldigt stort allvar.

Om det tycker man inte !! Inte jag i alla fall. 

Hund måste man ha i koppel och på stranden får den inte vara… och springer hunden lös.. som Mannabonne Glenn då möter man alltid nån liten självgod egenutnämnd polis som talar om att hunden ska vara kopplad.

Jag vet, brukar jag säga, för det vet jag ju ! 

Att man inte gör sånt som somliga tycker man borde – beror inte på okunskap.

Det beror på egen vilja och lite gammalt hederligt trots. 

 

Gud förbjude om man glömmer hundens svarta bajspåse… då lackar svetten i pannan…man ser sig hysteriskt omkring… mycket värre än på den tiden då det hände att man köpte sig lite röka.. och skulle man få syn på nån.. då överväger man på allvar att plocka upp bajset i händerna och trycka ner det i fickan !

Vi människor är bra på att  ge varann ångest !

  Eller när man handlar…sonen hade beställt  fem paket Ahlens  bilar, 3 påsar kanelgifflar, 2 paket juice  och två stora paket hamburgare .. han skulle festa till det med några kompisar.

 

Själv skulle jag bara ha  lite mjölk. 

Folk som stod bakom mig i  kön tänkte att jaja, där ser man, tjockisen handlar bara socker minsann !!  

Och så får man lust att urskulda sig och säga  sig och säga högt, sådär allmänt att  det här är inte till mej, det är till sonen.

Fast det hade kvittat.. då hade de sagt att inte ska du väl ge din son en massa socker… och så hade man varit en usel mamma. Spela roll att sonen är 25 !!

 

Istället log jag så dubbelhakorna dallrade och sa att godis är gott !! 

Man ska ha tygkassar med till affären… plast ska användas så lite som möjligt.

I min butik står det till och med ett anslag om att man ska tänka efter ifall man VERKLIGEN behöver en plastkasse.

Om man inte behöver köper man väl för fan ingen ?  

 

Helst ska man ha en egenhändigt virkad kasse, förstår ni..... av återvunnet garn som är köpt på nån loppis där intäkterna går till välgörande ändamål.

Första känslan blir att man vill försöka stapla varorna i famnen och vingla ut till bilen ( som ska vara en elbil som man samåker i ) och när jag känner så.. blir jag tvärtom… så jag  tar ett par extra plastkassar och säger lite hurtigt att de kan vara bra att ha.. man vet aldrig !

  En gång för herrans många år sedan  gick jag nån slags  kurs där vi gjorde installationer… huva, tänker jag idag. 

 

Men sånt gjorde vi terapeuter och psykologer  och det var fanimig   PK på den tiden  det begav sig!

 Man satte sig in i klienternas situation… så man kunde bli mer förstående och en bättre behandlare.

 Jag  och tre andra skulle låtsas lida av Touretts syndrom…för att dokumentera hur folk reagerade. 

Ut på stan utan skyddsnät !! Häpp !

Såklart möter vi förortens enda svarta kille  och min kollega börjar frusta och  jag skriker lite på måfå ,  hoooo hoooo och killen tittar  förvirrat på oss.  ” Du är en neger” tjoar kollegan, neger, neger och killen  säger att jo, det vet han men vad vill ni ? 

 

Vi har tourettes syndrom, säger en av oss och negern ser bara än mer förvirrad ut. Vad är det, Touretts ? undrar han.

  Så får vi oss en liten pratstund fast reaktionen uteblev. Han hade inte nåtts av den nya informationen att neger är ett fult ord.

När vi gick in på Konsum.. tjoade killen i vårt gäng att – där går en bög, se upp , se upp..!  Nu var bara saken den att  mannen som blev kallad bög var 1.90 lång och bestod enbart av muskler  & stål  &  hett temperament så han tryckte upp kollegan mot konservhyllan så brukarna for omkring och  gav honom en örfil så de runda glasögonen rök av … jag försökte säga att han har touretts… och killen kontrade med att han skiter i vad han har  för nu ska han  fanimig ha stryk ! Och stryk fick han !

 

Jaha, nu tappade jag visst både tråd och ämne… hur som helst…pågar & töser… gör inte som alla andra  bara för sakens egen skull… gör som ni själva känner, tycker och vill… och var lite ödmjuk i inställningen till din nästa!

Somliga bär hela världen på sina axlar  och det räcker gott med dom.. vi andra kan slappna av och ha lite roligt istället !!

Kram & kärlek

 
1 Skorpan:

skriven

Ja ger inte andra en ångest, då kan man nog ge sig själv det. Lite dåligt gick det ju med ert Tourettsförsök :/, modiga ni var.

Försöker leva som jag vill och lära barnen det också, att dom INTE ska tycka, känna, göra som jag, utan som dom själva vill. Mitt liv är mitt liv, deras liv är deras :). Det som passar mig passar nödvändigtvis inte dom.

Glad är jag som fått sova till sex i morse, beror säkert på att det inte blir jobb på några dagar, tills ångesten slår till, ja då blir det inga pengar heller... Hahhaa, aldrig är det bra, men jag antar att jag klarar mig ;).

Igår stötte jag på en bekant som jag stod o pratade med en lång stund. Ensamförsörjare med en karl som inte tar sitt ansvar alls, jobbar utav f*n o sköter allt själv. Beundransvärt! Själv har jag åtminstone ett ex som tar sitt ansvar, tur det, annars hade jag väl varit på laddning nånstas ;). Nåväl, min bekanta kastade fram en idé om att vi skulle packa ungarna i bilen och köra genom de östra grannlanden ner till solen o värmen. Hmm, måste medge att jag blev lite intresserad, men frågan är, skulle jag ha råd med det? Ser du Es om det skulle vara ett alternativt sätt att resa för oss? Drömmar.... måste jag ha!

Hoppas ölen o snapsen smakade igår o idag blir det väl sillis ;). Här lugnt, alla andra sover, förutom hustomten som har igång den arma tvättmaskinen ;D...

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om Jag kommer flytta tillbaka till Stockholm som om jag önska mig?

Även förut du sagt det kommer dölja några år att det hänt.

Kommer jag gör i året att tala om det i möte?

3 Alexandra:

skriven


😂😂😂😂😂😂😂

Precis Es, preciiis!!!

😂😂😂😂😂😂😂

Svar: :)
Esmaralda

4 Naeano:

skriven

Funderar och frågar.. Är min kompis D sur/besviken på mig? Om så.. varför? Är det något jag sagt eller gjort utöver det jag vet om?? Vad är det bästa jag kan göra för hennes/oss?

5 Jossan :

skriven

Igår blev jag riktigt jävla ledsen. Min syster och hennes sambo pratade bakom ryggen på mig. Jag hade varit och badat med hans son och la mig i solstolen lite snabbt. Helt plötsligt var hennes sambo otrevlig mot mig och sånt. Mamma hade hört något typ "nu ligger hon där bara". Jag blev så ledsen så jag började gråta. I över 1h grät jag. Jag längtade hem och mådde riktigt dåligt. Jag typ ignorerar honom och pratar inte med honom. Usch känns som jag aldrig duger i deras ögon. Jag känner verkligen att jag skulle med för att va barnvakt till barnen.. min semester var är den?

6 dagar kvar till USA! Sjukt!

Inatt hade de fest i Spanien så det var så svårt att sova..

Kram

Svar: Låt det rinna av dig....lägg ingen energi på sådant.. kram :)
Esmaralda

6 Kristin:

skriven

Vel overstått Midtsommerfeiringen og takk for et herlig innlegg.
Ja, "bare døde fisker flyter med strømmen", skriver du. Fin måte å se det hele på :) Da har vi virkelig fått et samfunn med mange "døde fisker", store stimer.
Det er trist at vi hele tiden skal få så mye påbud og forbud, at vi ikke selv kan vurdere situasjoner.
Det har blitt et veldig overformynderi. Det meste er jo forbudt. I mitt neste liv skal jeg hete Budt, for alt er jo "For Budt". Det vil bli frihet det!!
Ja, mye har blitt merkelig.
George Orwells "Storebror ser deg" har ikke bare blitt virkelig med kameraovervåkning, men vi mennesker "overvåker" på mange måter hverandre. Hvis jeg har et liv jeg trives med, skal jeg fanden meg ikke ha det i fred. Det er så mange som "kjeder seg", som ikke har interesser og ikke gidder å ha det, så da bryr de seg med andre i stedet. Klager over det minste.
Takket være deg Esmaralda, med all støtte du har gitt, greier jeg nå bedre å ignorere dette, mer og mer.
Jeg er da et fritt og selvstendig menneske, og så lenge jeg ikke er uærlig og forbruker noen, har ikke andre noe med hva jeg gjør.
"Make love not war". Det var tider det :)
Kram

Svar: Jag ser hur du hela tiden blir starkare.. i det som är du.. och det vinner du så otroligt mycket på.. kram :)
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Ja alla gör som dom vill.....
Jobbigt att alla vill styra hur andra ska göra....
Undrar vad dom känner sig duktiga för....
Här blev de lungt....
Hoppas alla hade en bra dag igår....
Vad kan hända här?
Love sus

8 Varis:

skriven

God midsommardagsmorgon!

Hoppas ni hade en härlig midsommar. Själv hade jag den lugnaste på många år.

ez jag måste läsa om hela ditt inlägg. Kände igen mig i så mkt och måste läsa om det. Vad exakt känner jag angående allt du skrev. Det ska jag fundera på, men en sak är säker.. att det i kassan känner jag ofta när jag handlar onyttigheter. Ångesten och skammen. Såå dumt!!

Nu till min fråga. Vad exakt kan jag göra för att påskynda mötet med rätt man? Personlig utveckling?

Kram

9 Näbbgädda:

skriven

Kommer jag att få tillbaka mannen i mitt liv. Saknar honom så..Är hans känslor inte starkare än så här? Eller beror det på något annat?

10 Bolla:

skriven

Vel... hvis alle skulle bryte alle regler hele tiden så hadde jo ikke det vært så hyggelig heller. Det er jo lov å ta hensyn til andre. Å gjøre som man selv vil bare fordi man kan er jo noe egoistisk. I Norge har vi båndtvang fra april til august og det er det en grunn til. Drittlei av å lese om hunder som har revet ihjel rådyrbarn fordi en hundeeier synes hunden hans burde gå løs. Velger man man å skaffe seg hund så vet man at det er båndtvang. Da har man den i bånd. Basta! Hvis folk får angst av det får de la være å skaffe seg hund.

Men det er nå min mening. Så vi kan vel være enig om å være uenig om akkurat det 😉

Ha en fin lørdag!
Klem Bolla 😀

Svar: Ja klart att hundar inte ska jaga eller störa vilt eller andra djur.. man ska bara ha sin hund lös om man har pli på den....kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven


<3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 !
Kram Anki med flock

Svar: Tillbaka :)
Esmaralda

12 c:

skriven

Ser resan dit ut att gå gå bra imorgon och kommer dagen bli trevlig? Kan jag ta det lugnt? Inget jag behöver oroa mig för eller så.. hoppas du har en bra midsommar! Kram

Svar: Oroa dig inte... finns ingen anledning.. kram
Esmaralda

13 Sommar22:

skriven

God midsommardag!
Hoppas solen skiner☀️🌺
Ekonomin är trasslig, när får jag arbete?
Mannen som finns runt mig, när blir det vi?

14 Desp:

skriven

Hej kära es! En fastighetsskötare vill att jag tittar på hans lägenhet men nu så svarar han inte efter mitt mejl? Kan du se om jag kommer få titta på den ?

Kram

15 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag undrar hur J kommer att reagera om jag säger att jag inte vill något mera? Kan du se hur det går med min blinddate? Blir den av eller rinner det ut i sanden nu när det är semester?
Kram Linda

16 Mikael:

skriven

Helst ska man ha en egenhändigt virkad kasse, förstår ni..... av återvunnet garn som är köpt på nån loppis där intäkterna går till välgörande ändamål ----svenskens bära-hela-världen syndrom...

Hahaha vad jag skratta åt era touretteövningar och han som fick stryk, fina Sverige på den tiden.

idag hade den personen nog mist livet, räcker med att man tittar på folk för att de ska bli provocerade och man blir nedstucken eller ihjälslagen.


Kram
Mikael



Svar: :) Kram
Esmaralda

17 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hoppas att allt är bra med dig och MG.
Kan du se vad det är med Eva T min äldre vännina. Hon är inte riktig som förr. Beror det på separationen. Hon känns nästan sur att jag är yngre än henne. Kan jag göra ngt annorlunda så det känns som vanligt igen.
Kram

18 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Hoppas ni hade det bra igår? Det hade jag iaf trots allt regn. 😊

Något jag har funderat på är att för länge sedan nämnde en som spådde mig att något speciellt skulle hända i framtiden och en annan som sa ungefär samma sak - att något kunde sticka ut lite grann jämfört med allting annat. Nu undrar jag bara om du kan se inom vilket område det rör sig om: min framtida familj? vinna en stor summa pengar? Kan du se något? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

19 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!

Hoppas att ni hade ett fint firande i går!
I dag är det den stora bakfylledagen. Skönt att inte vara bakis i dag!!

Det där med "poliser" har vi gott om här! Speciellt ensamstående kvinnor hålls det koll på! Skulle de få besök av mer än två olika män på en vecka så bedrivs i "bästa
fall" bordellverksamhet och I värsta även knarklagning 😏 Hundbajsplockning har man åxå gått igenom! De få fånger man glömt påse eller hunden råkade ha diarré kröp en lätt
Ångest på en, för naturligtvis sket hunden där värstingtanter och gubbar bodde! Har tom blivit utskälld för jag inte plockade upp när jycken...kissade! 😂
Det där med touretts syndrom var ju ganska kul men synd om killen som fick stryk inne på butiken. Förlåt...men jag garvar! 😂
Min vän spelade att han hade touretts när vi var på Rusta en gång. Han spelade verkligen bra! Jag fick medlidsamma blickar! Men när den här "ledsagaren" till slut bröt ut i ett hej dundrande garv så var blickarna fyllda av avsmak. Det är faktiskt en grej...om man skrattar högt offentligt så glor folk på en som
om man är full eller störd på annat sätt. Så högt gnäggar jag inte! Att folk kan ha kul verkar inte ses med blida ögon alla gånger, minsann! Och sådana där snipiga surmuttor som har synpunkter på allt...dom kan jag inte låta bli att provocera! I min grupp finns det en som talar om för alla vad de INTE ska äta. Lägger sig i! Vem äter extra många kakor och hummar gärna njutningsfullt åxå? Jag naturligtvis. Åh, det finns så mycket koll och gnäll! Blää! Nähä, dags för frukost och melodikryss. Ha en lugn och skön "dagen efter" dag!

Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jag är inte RIKTIGT fräsch idag... det måste jag erkänna !! Men det är det värt. Kram :)
Esmaralda

20 Helena Ir:

skriven

Modigt gjort av er att ha ett sånt skådespel bland folk..lärde ni er något av detta..annat än att man kan åka på stryk om man beter sig illa bland folk?
Men en hel del rätt i ditt tänkande har du ändå..att allt/alla ska placeras i de rätta facken..är kanske inte det rätta i alla sammanhang..visst kan jag själv vara tvärtom,som det passar mig..

Jag själv behöver lära mig tålamodets gåva,har en väninna som en slinker dit och en dit..det blir som ingen ordning på det hon tar sig för..efter att hon flyttat in i en ny lägenhet så planerar hon att flytta därifrån..hela tiden en sådan stress..i det här så orkar jag inte ..är det fult att tänka på sig själv?

Hade en fin midsommar med min dotter..och vi hade härligt väder..något bara det att vara tacksam över :)

Kram :)


Svar: Nja.. att lära på det sättet tror jag inte riktigt på :) I alla fall inte hur vi gjorde det !!
Esmaralda

21 Vv:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag undrar när adi kommer kontakta mig mig...är det äkta kärlek då? Kram :-)
Kram kram

22 Pia1:

skriven

Hahaha! Har länge undrat om det finns nån knasigare än mig men nu är det bevisat 😅 Vad ska man slänga sina sopor i förresten om man inte har plastkassar undrar jag?

Svar: Exakt !! Kram
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

Nej, PK är jag inte...vad jag tror själv iallafall :)

Det var en jobbig midsommar i år. Undrar om barnen kommer gilla att vara hos sin pappa i fortsättningen trots den nya kvinnan. Hur länge kommer hon vara kvar och vilken roll kommer hon ha.

Kram
Lotta

24 Li:

skriven

Förutom att din kollega fick stryk så hade jag gärna velat vara med på er Tourett-tur....

25 fw:

skriven

Du är ju bara för härlig Es! Det här med godiset känner man ju igen.. där står man och köper en massa godis och så är det inte ens till en själv.. men det vet ju ingen om! :)

Ser du om vi kommer att ta ett steg vidare från dejtandet och bli tillsammans snart? Kram :)

26 Rebecca:

skriven

Hoppas du hade en bra midsommar! :) Vad ser du om Niklas och mig, kommer han fria till mig någon gång som jag drömmer om? kram

27 Ingela:

skriven

Haha, fan vad bra skrivet, skrattar gott för mig själv!
Har en på jobbet som verkligen tar sig själv på väldigt stort allvar, ska alltid höras och jäklar om man är av annan åsikt än henne...
Sjukt drag enligt mig, stackars människor!
Min mamma, hon har varit död i 20 år, sa ofta "alltid retar det nån", och det tänker och säger jag ganska ofta. Jag säger och tänker också att folk är så " bajsnödiga" och det betyder, för mig, just detta, att man inte får gå emot eller sticka ut och det blir ju så tröttsamt!

Låt människor vara/tycka som de vill, så länge det inte skadar någon annan, då är det ju en helt annan sak.

Funderar på semestern, har inte jättemkt tid med ungarna. De är vuxna nu och har sina planer och också en pappa att umgås med. Sonen ska även detta år till dina trakter för innebandyturnering, dock utomhus. Dottern far hit och dit och är ju faktiskt helt vuxen och måste jobba också...;)

Men, frågan är, kommer vi iväg på något gemensamt tro? Har egentligen bara en vecka som funkar. Kollade lite resor igår men så jäkla dyrt! Es, kan du se ngt?

Ha en skön midsommardag!
Kram Ingela

Svar: Japp det ser ut som om det blir något litet gemensamt även om det är inte är så lätt att trycka in....vad kul med innebandyn.... är det i Ängelholm eller Båstad ? Kram :)
Esmaralda

28 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha, jo jag håller fullständigt med. Fruktansvärt tråkigt med dessa pretty människor som ska komma och påpeka rätt och fel.

jag har fått för mig att de måste vara lite bittra, missnöjda. Eller så är de bara så

Esmaralda,
Känns det som om jag kan fråga om vi ska ses idag och finns chansen att han vill?
Kram

Svar: Fråga du... god chans att det blir positivt svar och om inte.. så har du i alla fall frågor och bara den känslan gör gott.. kram
Esmaralda

29 Nettan:

skriven

God fortsättning 🌻

Mitt huvud känns som det ska explodera inte av huvudvärk. Jag vill inte att min kropp ska vara en soptunna, men ändå trycker jag in allt ätbart. Försöker göra saker jag tycker om och just då är det bra men efteråt kommer tyngden tillbaka. Kroppen skakar konstant och jag sover dåligt trots medicin. Tycker inte om att må så här!

Kram

30 Smöla:

skriven

Kommer jag få en flirt ikväll på dansen?

31 EPM:

skriven

Hahahaha! Underbart uppfriskande tråd! 😊
Jag hann allt igår, kransar, dans, sill mm.

Ser du hur vår lilla semestertripp kommande vecka kommer bli?
...och min resa till J veckan därpå, kommer det nåt gott ur den-påverkar den oss på något vis?

Stora kramar

Svar: Jag tror absolut att semestertrippen kommer bli hur bra som helst.. kram
Esmaralda

32 Michaela:

skriven

Haha grymt inlägg! Min inställning är att man skall retas lite med folk som är så tillknäppta och näbbiga.

Nu närmar det sig operationen på tisdag. Hoppas verkligen att det blir av och att allt går bra. Kram

Svar: Ja, det känns positivt.. kram :)
Esmaralda

33 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega?

Tur i kärlek innan sommaren är slut?

Kram

34 Midsommarafton🌸:

skriven

Hej Esmarada.
Hoppas du fick en bra midsommarafton igår. Det fick jag minsann. Men killen jag träffar blev lite sur. Han ville att jag skulle följa med och sova hemma hos honom efteråt men det ville jag inte alls. Men däremot så kan jag känna att jag vill träffa honom mer framöver. Känns inte som om mina känslor för honom är där än eller att de finns. Tror du att dem kommer att växa fram?
Kram

Svar: Nej det känns inte så... kram :)
Esmaralda

35 Smöla:

skriven

Ser du om jag kommer iväg på dansen ikväll? Träffar jag A? Eller blir det någon annan flirt!?

36 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli en relation med honom om vi fortsätter att träffas?
Kram

37 Jessica:

skriven

Es,
kommer min tjejkompis vilja gå med på min roliga idé?
Och kommer jag få träffa han snart igen?
Är det sant att han har en ny tjej?
Kram :)

38 S:

skriven

Så tokigt det kan bli med allt. Man ska inte säga negerbollar heller, eller negerkung om Pippis pappa. Jag skriver bara för skoj o undrar hur det kan vara att jag fått två män kring halsen, en kollega o en äldre man, det känns som de flirtar men jag kan ha fel förstås, men jag är lite nyfiken på varför i s f, jag blir ändå lite smickrad.....

39 Yvonne:

skriven

Vilket bra inlägg. Jo det har du ju alltid men detta var så på pricken. Tänk att det finns så gott om "gårdspoliser" "parkeringspoliser" mm. Jag har en granne som alltid kommenterar om min soptunna att den alltid är full vid tömning trots att alla mina barn är vuxna och inte bor hemma längre och maken också är borta ( han lever inte längre). Jag brukar slänga lite luk och grenar (det är ju brännbart så det är ju helt ok egentligen. Sedan fylls det på med kattsand som fyller på bra trots att hon även är ute. Sedan barnbarn och vänner. Han har alltid kommentarer om allt möjligt. Sedan har jag en snäll granne som i stället säger att du får gärna slänga lite i min soptunna. Vissa klagar på allt de kan klaga på men menar väl inget illa. Jag undrar lite nu hur jag ska få vidare. Blir jag mycket ensam om jag
lämnar den mannen jag har en relation med? Jag har starka känslor för honom men tror inte att han har så starka känslor för mig.

Svar: Jag tror inte du mår så bra i relationen och han kommer inte kunna ge dig det du behöver och mår väl av...vilket du vet.. och då är det bättre att gå vidare... och därmed öppnar dig får en ny kärlek.. som kommer så småningom och som ger mer av det du behöver.. .kram :)
Esmaralda

40 Louise:

skriven

I natt drömde jag att jag fick jobbet på förskolan.
Jag hoppas att jag får det för jag behöver det och att det var en sanndröm.
Drömde även om dig inatt att du hade en butik någonstans och att vi pratade om min talisman och det andra smycket som jag fick i november.

Idag ska vi till svärisarna igen enbart för att kolla på film ja och äta middag.
CSN håller på at behandla en ny ansökan och jag hoppas att vi får från januarimånad för det har han rätt till och det sa till och med 5 stycken på CSNkontoret. Vi har en del skulder till våra föräldrar.

Jag sitter som på nålar för han skulle höra av sin nästa vecka för han hann inte i fredags. Hur stor är chansen att jag får detta jobbet? Jag tycker det verkar jättespännande att tillsammans med andra kollegor få starta upp en helt ny avdelning och ta hand om små barn som ska skolas in.
Jag kommer bli ledsen och besviken för detta är verkligen mitt jobb för det stod till och med på förskolans fönster(inte bokstavligen).
Jag hoppas att det blir mitt.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

41 Tingeling:

skriven

Hahahaha! Jo jag håller faktiskt med dig. Folk bryr sig för mycket om andras liv och vad man gör och inte gör. Speciellt om man har barn! eller inte har barn. Spelar liksom ingen roll. Tröttsamt.
Det där med plastkassar brukar jag i och för sig undvika =) men det är mest för att det är så dyrt nu för tiden! Däremot köper jag rullar med plastkassar till sopporna. Och ibland glömmer jag tygkassen, och då blir det vanliga dyra plastkassar. Jag försöker leva ekonomiskt =)


I dag blir det en tvätt- och städdag. Och lyssnar på svensk musik, gamla hederliga Niklas Strömstedt, Tomas Ledin, Magnus Uggla, Gyllene tider, Patrik Isaksson, Håkan Hellström och Laleh. Ibland är det skönt att lyssna till låtar man kan sjunga med till. =)

Min dotter är med sin pappa på västkusten. Saknar hans familj faktiskt.... Dem är så härliga. Min blivande man har kanske en lika trevlig familj att umgås med också?

Trevlig lördag!

Kram!

42 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tänker inland på en gammal klasskamrat L och skulle gärna vilja återuppta kontakten och vänskapen med henne. Skulle hon vilja det?
Tack!

43 Skrållann:

skriven

Hej!
Igår kom min gamla vän förbi på caféet. Vi hade inte setts på så länge. Jag känner mig så tillfreds och bekväm i hans sällskap och jag tänkte en hel del på honom igår och det förvirrar mig. Känns det som om han kommer träffa någon snart eller kommer vår vänskap övergå till en djupare relation så småningom?

Kram❤

44 Olycklig:

skriven

Hej esmeralda hoppas allt är fint med dig o midsommar varit bra...min var sådär. Tills slutet då kände jag mig bara orättvist behandlad och jag känner många gånger att jag bara vill ge upp allt och bara fokusera på mig själv, och inget annat. Jag sitter verkligen i en svår sits, ser du mig bli lycklig någon gång.kram

45 F:

skriven

Hej esmeralda jag går undrar länge hur det har gått för min mosters son, jag har bara träffat honom en gång i mitt liv, då var han bara 2 år sist. Ser du något om detta. Kram

46 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Hoppas ni hade det bra igår? Det hade jag iaf trots allt regn. 😊

Något jag har funderat på är att för länge sedan nämnde en som spådde mig att något speciellt skulle hända i framtiden och en annan som sa ungefär samma sak - att något kunde sticka ut lite grann jämfört med allting annat. Nu undrar jag bara om du kan se inom vilket område det rör sig om: min framtida familj? vinna en stor summa pengar? Kan du se något? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

47 HS:

skriven

Haha Esmaralda, tack för dagens skratt!! Ser den svarta killen och muskelberget i butiken framför mig 😂

En del lägger så mycket energi på att tala om för andra vad de ska göra, massa pekpinnar och spela på deras dåliga samvete... tröttsamt. Skit i andra, du kan ändå inte styra dom. Du kan bara styra dig själv och ditt eget energiflöde...

När man inser att pekpinnarna handlar om andras ångest, osäkerhet och tillkortakommanden, då är det lättare att bara låta det passera. Men ibland kan jag inte hålla mig utan slänger en vass kommentar tillbaka. Då brukar pekpinnemänniskan se ställd ut för det hade hen inte väntat sig att det kunde hoppa sådana syrliga grodor ur min mun. Hehe

Med allt detta sagt ska jag nu styra min energi mot dammsugaren. Städning är INTE min starka sida men jag jobbar aktivt på en mer regelbunden städrutin här hemma.

Kram

48 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Litar han på mig och har han förstått att jag menar allvar att jag vill att det ska bli seriöst mellan han och mig?
Kram

49 Anon:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det avslutat mellan dem eller är något pågång?kram

50 AnnaK:

skriven

Ja.....lite så är det 😜

Har blivit tillfrågad om jag vill överta en liten pudelpojke. Vill hemskt gärna men samtidigt rädd att det inte går vägen. Får du upp nåt?

Kram 😊

51 Mums med brunch:

skriven

Ha ha ha :)
Ja jisses..
Jag är en plastkasse samlare av rang.

Gud hjälpe mig om pk-tanterna och gubbarna hittar den gömman..

Nu ska här dukas fram brunch!
Nybakade frallor, ost, ägg, juice, kaffe, pannkakor, banan, nutella, jordgubbar..
Ja ni hör ju!!
Magfettet tar tacksamt emot.
Funderar på en sak, Esmaralda. Ser det ut som jag så småningom landar i ett hus nära sjö eller hav?

Kram.

Svar: WOW vilken läcker brunch du haft !! Ja,, du kommer närma vatten.. det ser jag tydligt.. kram
Esmaralda

52 Sus:

skriven

Hej
Varför blir jag så rastlös?
Love sus

53 sippan:

skriven

Haha ja man kan inte annat än att dra på smilbanden :)
Ha en fortsatt härlig midsommarhelg!

54 Anna:

skriven

Du är så härlig! :D
Och du har rätt som du alltid verkar ha - eller så tänker vi så lika. ;)
Glad fortsättning på helgen!

55 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega?

Kram

56 Anna:

skriven

Hej bloggosfären!

Förlåt, jag hoppar artigheterna och ställer frågan direkt, Ez. Gör jag rätt om jag lämnar imorgon?

Kram på er!

Svar: Säger hjärtat att du ska lämna.. då ska du lämna.. kram :)
Esmaralda

57 Mimmie:

skriven

Hihi bra gjort Es
Hatar när folk försöker gå före i kön med!!

Jag köper alltid plastkassar behövs till soporna.

undrar om du ser hur jag kommer möta min blivande?
kram

58 Råd:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill be dig om råd som spåkvinna men även av dina erfarenhete av familjerådgivning.
Det är så att jag upplever en frustrerad situation. Jag har ett barn med en man som inte tar det ansvar jag önskar.

Han betalar inte underhåll i tid. Vilket jag kan få hjälp av försäkringskassan om han struntar i att betala helt några månader. Vi har bestämt att han ska ha varannan helg. Men ofta dyker det upp problem. Han kan inte, han ska jobba, han har ingen bil osv. Än är barnet så litet att de inte förstår men jag vill inte att b ska behöva växa upp med denna ovisshet. Jag vill att b ska veta när han ska vara hos sin pappa och när han ska vara hos sin mamma. Det funkar inte för mig och kommer inte fungera för b i längden att pappan kommer och går som han vill. Eller har b när det passar han själv. Jag får alltid påminna tänk på att du har b nästa helg. Det är inte alltid jag får svar eller att han ens hör av sig och där står man och undrar. Oerhört frustrerande.

Jag vet själv sen jag var barn hur mycket det sårar att sitta och vänta, undra och bli besviken och barnet blir bara ledset och tar på sig själv skulden.

Jag vill nu ställa ett ultimatum om det strular mer. Antingen har han b på bestämda helger, att han tar sitt ansvar och sköter det. Annars så struntar jag i honom helt nu och har barnet helt själv. Jag vill att han ska välja att ta sitt ansvar och skärpa till sig. Han har rätt till sitt barn det vet jag. Men oavsett om han tillkallar någon myndighet så kommer de säga samma sak. Att han ska ha barnet på bestämda tider och det är precis det jag vill.

Jag kan inte förstå hur denna man som jag vet kan så mycket bättre har blivit så nonchalant? Kan du förstå varför? är det sådan här pappa han ville vara, kan han inte bättre? Om jag ställer detta ultimatum kommer det bli förbättring. Hur ser chanserna ut att vi fortsätter som en familj tillsammans och bor ihop igen?
Kram

59 Boudica:

skriven

Uy! Här väcks minnen!
När jag var ett litet barn, minns inte ålder men kan nog inte ha varit mer än 8. Men händelsen minns jag!
Var ute med hunden å en kompis, och hade inga påsar kvar.
Det kom ut en person från ett hus i närheten (hade han suttit och kollat på oss!?) och började skrika på mig att man ska plocka upp efter hunden, han gick in i huset, och hämtade en påse, en genomskinlig självklart, (säkert med flit) som jag skämdes!
Och den personen har sen dess aldrig varit omtyckt av mig.

Har återhämtat mig precis från en hemsk mensvärk, inte haft det på länge, men jag tror jag vet orsaken till varför denna gång, och det får jag väl försöka undvika. Men klarade mig rätt så bra, och till min glädje utan värktablett. Och när det var som värst bad jag ju min ängel om lite healing ;)
Brukar komma tillbaks på fötterna rätt snabbt på detta vis ;D

Här ska lagas mat, städas, och packas, för imorrn ger jag mig av ett tag. Vad som är planerat vet jag inte riktigt, men vi får se.

Här firades inte midsommar, men när jag hittar någon att ha familj med så hoppas det återinförs i mitt liv. Har som vuxen inte riktigt firat midsommar, på svenskt vis!
Men hoppas ditt huvud inte känns så tungt idag!

Slänger in en liten undran med, om du orkar ;)
Det finns en önskan som jag bett/tjatat på min ängel, kan du säga mig hans åsikt om den, kommer han hjälpa mig med denna önskning?


KRAM!

Svar: Jadå, det kommer en tid när du firar midsommar med besked :) Någonting på din lista kommer att ske ganska snart.. kram
Esmaralda

60 Frida:

skriven

Jag dööör va kul.😂😂😂

På midsommar bjöd jag på glasstårtan och jordgubbspajen du tipsade om här på bloggen för ett tag sedan. Herregud vad goda de var. Fick göra pajen idag också eftersom jag bara fick en liten bit.😂 Gjorde en extra till svärisarna också. De lovordade den.

Ser du om jag och min man tar hjälp utifrån för vårt förhållande? Min man mår så dåligt och den enda lösningen för att han ska må bättre verkar vara att vi delar på oss vilket jag är rädd för. Kanske en terapeut skulle kunna hjälpa oss att rädda äktenskapen?
Ha det gott. Kramar 💛💜💛

Svar: Javisst är den pajen så sjukt god !!! Har man smakat den en gång så är man hocked !! Ja ni ska OMGÅENDE söka familjeterapeut eller annat annan parterapeut... jag tror att kommer få riktigt bra hjälp.. kram
Esmaralda

61 Finländskorna:

skriven

Vem har nu retat upp dig igen? :-)

Svar: Ha ha ha ha.... det är nog snarare så att jag filosoferar lite :) Stor kram på er :)
Esmaralda

62 Abbe:

skriven

😂Bästa bloggen<3

undrar hur ser resten av sommarn ut för mig?
kram

63 Silltårtan:

skriven

Halloj från terassen!

Ligger här med en bit silltårta från igår och bara mår :-) Slänger in en nyfiken fundering kring om han jag inte vet namnet på dagdrömmer lr tänker lite på mig nu i sommar? Jag som älskar sommaren försöker njuta men vill samtidigt snabbspola till höst och honom. Herregud så knäppt, känner inte ens människan?! Undrar om han tänker lite samma.

Nu ska här smaskas vidare, må gott ni alla!



Svar: Silltårta.. så gott :) Han har nog givit dig en och annan tanke.. kram:)
Esmaralda

64 Fanny2:

skriven

Jag kan erkänna att jag hatar när folk inte har koppel på stora hundar i naturreservatet nära mig. Blir rädd för rådjurens och hararnas skull... För någon vecka sen såg jag en mamma med två rådjurskid. Det var en magisk dag med många rådjur ute... Men sen finns de som bara vill ha något att klaga på och göra livet surt för alla andra. Det blir fel vad man än gör så man kan lika gärna strunta i dem...

Underhållande inlägg. Och vem sjutton gillar folk som tar sig själva för seriöst. Det är något jag själv försöker ändra på...

Om några år kommer man tycka att saker vi gör inte är helt PK... Tänk att ni vågade göra ett sånt socialt experiment. 😱

Kram

Svar: Ja det finns inga ursäkter om han har hund lös som man inte har pli på.. alla djur ska känna sig trygga !! Kram :)
Esmaralda

65 I wonder...:

skriven

Hej Es, glad midsommar i efterskott ;)

Jag undrar om du ser ngt ang min soulmate, börjar det närma sig? Känns rätt så hopplöst nu efter att ha varit singel i 6 år... jag vill vara positiv men tålamodet sinar.

Ha en bra eftermiddag!

Kram

66 Virrhönan:

skriven

Hej hej!

Jag har nog börjat leva lite tvärtemot principerna, och det bara på rent jävulskap. Alltid retar det någon...Det där med tourettes, ha ha så galna ni var. Men lite galenskaper hänger nog kvar hos dej än idag va?
Ingen baksmälla här idag, men vaknade ändå med huvudvärk fast den gick över. Ärligt så känner jag för att festa till det ikväll men har ingen att festa med. Saknar mitt kärleksbekymmer, tror du hans erbjudande om ett glas rött ihop finns kvar? Ser du oss på en liten minidejt?
Hoppas huvet ditt piggar på sej för jag antar att du är lite mör efter gårdagen? Hoppas ni hade trevligt i alla fall. Kram☀️💕

Svar: Jo.. lite galen är jag nog fortfarande :) Ja det finns god chans att det blir en liten dejt för er snart... nu har jag nyss tagit dagens tredje Treo... och lovad mig själv.. som alltid. att jag ALDRIG mer ska dricka nåt med alkohol... :) Kram :)
Esmaralda

67 Ingela:

skriven

Tack för svar Es, då ser jag fram emot några dgr tillsammans med mina ungar...:)
Sonen ska till Ängelholm å lira innebandy och tänker att det väl är i dina krokar? Så, springer du på en snygg, smal 17åring med jättekrulligt hår så kan det vara min unge. ;)
Kanske du kan sända lite goda energier till grabbarna från den 24 juli, så hönsmamman här hemma kan känna sig lite lugn...;)

Inte lätt det där, att släppa taget och låta bli att oroa sig när ungarna drar iväg, har ju två väldigt aktiva, vilket iof är jättekul men väldigt påfrestande för en mamma...

Nä, nu är det dags att skaffa sig en man så jag kan lägga lite energi på honom ist...:)

Kram Ingela

68 Tisa:

skriven

Jag känner mig så dum.
Igår när jag var ute och svirade på dagen var jag helt slut när jag kom hem. Idag har jag varit i farmors stuga hela dagen. Känner mig helt slut i kroppen.Jag ska snart i väg och mata katter. Jag orkar egentligen inte. Jag och min vän ska gå ut idag. Vi skulle egentligen ha gått ut förra helgen, men då hade hon ingen lust. Idag har inte lust då jag känner mig så slut. Fast jag har dragit en vit lögn om att jag håller på att bli sjuk. Annars skulle hon aldrig sluta tjata. Ändå ska hon försöka manipulera mig. För hon hade tänkt bjuda mig, vi behöver inte vara där länge, jag kan ta ipren. Jag frågade om nästa helg istället. Men då kunde inte hon för hon har prov på fredagen, hon kommer nog vara trött på lördag sa hon. Hon hade sett framemot detta o.s.v. Alltså hur får jag slut på hennes manipulerande, är det bäst att vara ärlig eller kan en vit lögn få bättre resultat? Jag hatar att det blir så här för när jag var yngre föll jag alltid för sådant. Idag kan jag stå emot men jag får fruktansvärt dåligt samvete sånna gånger.

Svar: Var bara tydlig och ärlig.. annars spelar du med i manipulerandet.. kram :)
Esmaralda

69 Mannabonne fan :

skriven

Hej!!

Hur känner Viktor för mig?

Kram Mannabonne fan!

Förresten, är det lång kö för seanser nu?

Svar: Viktor har tänkt på dig ibland och han gillar dig men jag ser inte hurpass seriöst... räkna med ca en veckas kö för seans.. kram :)
Esmaralda

70 Mamman som varit med från början:

skriven

Godkväll denna midsommardag! Hoppas ni alla haft en mysig midsommar på sitt sätt ❤️

Jag har det lite omtumlande eftersom jag precis har avslutat en relation men det tar tid att känna att det är helt över. Han vill inte riktigt släppa ...och jag kanske inte riktigt klarar vara hård och avsluta heller..

Esmaralda nu har det helt plötsligt dykt upp en man också!!! Jag har ingen aning om han har något som helst intresse för mig men vi ska träffas opretentiöst.....men det kan vara så att det bara är jag !

Något har tänds inom mig som bara pirrar inombords när jag tänker på honom! Inget har hänt men det känns speciellt!

Kommer det att hända något mellan oss eller är detta bara en romantisk dröm i mitt inre nu i en känslig period...?
Jag brukar verkligen inte kasta mig in i nya relationen utan brukar vara singel länge mellan två relationer , det vet du Esmaralda!

En villrådig och förvånad men pirrig Mamman

Svar: Även han blev berörd.. men än ser det inte ut som om du är riktigt klar för en ny seriös relation.... men någon kan hända mellan er..... kram :)
Esmaralda

71 Hej :

skriven

Hej ser du om det dröjer länge tills vi hittar ett hus som vi har råd med. Blir det till nästa sommar?

72 YR:

skriven

Äh. jag skulle behöva lite toretts nu!!! Har så inihelvetes massa ilska uppdämt,som jag skulle vilja ha ut..O så nåt o skylla på... Fast det skulle väl inte va nån ursäkt om jag känner sambon rätt. Jag har firat in midsommar med 40 kr påkontot. får från f-kassan på måndag.Bara det! Tack som faan Staten... Vem faan firar midsommar om man går på sjukpeng.???. Inte kunna Bjuda barn o barnbarn på middag som varje år- På midsommarafton kom stora flickan förbi(trodde jag.) o undra om det blir nån mat i helgen. isåfall ville hon veta !.Då brast det-Jag har inga pengar.Jag skäms.men nej jag kan inte... Du får fråga pappa.Istället LÅNADE hon mig 500 så jag kan bjuda på söndag... Till saken hör att hon kom förbi för nåt hemligt projekt hennes pappa behövde hennes hjälp med .. Det visar sig att fanskapet hade fått försäkringar o semersättning på 96 000. o letade båt. Köpte en idag på morron o gömt hos släkt..men det vet jag inte om,det e hemligt. Han hade sa sagt att han ska köpa upp vartenda peng. Till sig Själv!! Jag minns för nåt år sen när jag köpt en extra cykel för farsarvet för 1900 som dottern skulle ha till sommarjobbet.Då fick han tokspel o slängde in den gamla i garaget.!! -man kan ju bara cykla på en jävla cykel åt gången hette det då. Trevlig midsommar-helg-Nu har jag en skuld o han har massor. Och 5 bilar . o 3 mopeder . o 1 mc och nu en 1 båt. Jävla rättvist-O skulle jag nu öppna käften så får jag veta var skåpet ska stå! har försökt förr. Utan framgång. För nån månad sen skulle han köpa hus o flytta För jag va så lat o inte jobbade....Har han lagt ner det? Skulle vara tacksam om du ser vart det barkar hän.vet inte varken fram eller bak. Har gått i baklås. Mentalt sönderdribblad. Än det ena,sen det andra. Huvet hänger inte med.. Tack för tömningen! Det va gott. Go kväll-

73 Maleficent:

skriven

Denna kvinna...
Träffas vi inom ett arbetssammanhang?

74 S💗shima:

skriven

Kära Esmeralda ! Ser du om vi Kommer att flytta till England .. eller blir vi kvar i Sverige?

Svar: Du kommer bo en period i annat land men jag ser inte vilket och inte när.. kram
Esmaralda

75 Mackan:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som händer mig i år?
kram

76 CR:

skriven

Ser du om det händer
något kul framöver i
sommar? Skulle behöva
något att se fram emot
Kram

77 Nyfiken jag:

skriven

Hej Es

Hur ser min nästa pojkvän ut?
kram

78 B:

skriven

Hej
Har jag någn beundrare?
kram

79 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Hoppas ni hade det bra igår? Det hade jag iaf trots allt regn. 😊

Något jag har funderat på är att för länge sedan nämnde en som spådde mig att något speciellt skulle hända i framtiden och en annan som sa ungefär samma sak - att något kunde sticka ut lite grann jämfört med allting annat. Nu undrar jag bara om du kan se inom vilket område det rör sig om: min framtida familj? vinna en stor summa pengar? Kan du se något? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

80 Jessica:

skriven

Es,
kommer jag träffa på han snart?
Är det sant att han har en ny flickvän?
Har han starka känslor för mig fortfarande?
Kram

81 Olycklig :

skriven



Hej esmeralda hoppas allt är fint med dig o midsommar varit bra...min var sådär. Tills slutet då kände jag mig bara orättvist behandlad och jag känner många gånger att jag bara vill ge upp allt och bara fokusera på mig själv, och inget annat. Jag sitter verkligen i en svår sits, ser du mig bli lycklig någon gån


Svar: Ja, du måste dock ta ansvar för din egen lycka och göra de val som du vet att du har att göra.. kram :)
Esmaralda

82 Tisa:

skriven

Oki då vet jag. Jag kör på det hädanefter. Tack så mycket för svar, Esmaralda!

83 F.u:

skriven

När kommer jag bli riktigt lycklig esmeralda kram

84 Isabell:

skriven

Hur mycket kostar en personlig seans ?

Svar: Det kostar 600 kr.. maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det funkar.. kram
Esmaralda

85 Mirre :

skriven

Hahaha skrattade lite för mig själv när jag läste om killen som tryckte upp din fd kollega mot hyllan..kunde se det framför mig.
Håller med dig i detta inlägget, finns för mycket pk-kärringar där ute. Ibland stör jag mig otroligt på dessa, allt ska vara enligt normen och fyfan om man säger ngt som inte är pk. Haha sånt får mig att vilja göra tvärtemot i ren trots, för att reta upp dom lite.😉


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: