Poledancing ain´t what it used to be....

Att vägra sex som påtryckningsmedel för att  få sin vilja igenom och att sura när man inte får det tänkta sexet… är metoder som  är rätt sorgliga. 

I komedin Lysistrate från Antiken vägrade kvinnorna i Athen sina män sex om de inte slutar kriga mot Sparta.

I litteraturen kan man hitta massor av exempel  vad det gäller sexvägran och sex blir lätt en handelsvara och maktfaktor.

 I början  av ett förhållande har de allra flesta sex villigt och glatt och för njutningens skull att vara varann nära. 

Men så går åren – och sexet tenderar att bli lite trist, urvattnat och förutsägbart.   Det är då det riskerar att bli en handelsvara.

 

Allt det där kan man kanske förstå om man sätter sig in i de olika situationerna men vad som övergår mitt förstånd är att i så gott som all litteratur… så är det kvinnorna  som sexvägrar.

 Ända sedan den gamla antikens tid – är det ansett att vara ett  kvinnligt maktmedel. 

Tro fan  att i ett förhållande där mannen vägrar – känner kvinnan sig extra utsatt. 

Män kan sinsemellan skoja om sexvägrande fruar medan fruarna inte så gärna pratar om sina sexvägrande män .  

 Det är mer åt det pinsamma hållet och kvinnorna kan känna att de tappat i attraktionskraft och därmed lägger skulden på sig själva och inte på sin halvimpotente man.

Man kanske känner sig för tjock, för mager, för tråkig, för fel…

 

Faktum är att det är lika vanligt för män som för kvinnor att sexvägra.

Och  den som blir vägrad sex surar lika mycket oavsett det är man eller kvinna.

Anledningen till att man inte vill ligga varierar ju från person till person och det är inte alltid själva anledningen man ska titta på. 

Är man för trött för sex, för ointresserad… då bör man känna in VARFÖR man är för trött och för ointresserad… vad ligger bakom detta ? 

Kanske  ett besök hos sexolog ? Är det brist på kärlekskänslor – kanske separation är det bästa.

 

Man bör  åtgärda en sexbrist och inte acceptera den.

 

 

Jag  vet en kvinna som inte velat ha sex med sin sambo på 8 år och vet ni varför ? Jo för att hon var trött på att fejka orgasm.  Under 15 års tid har hon fejkat och tyckte att nu får det räcka.

Sorgligt att hon kände att hon måste boosta hans ego i 15 år !!

 

Är intentionen att fortsätta livet med sin partner och sexet  hoppat ur led – då får man helt enkelt göra något åt det… prata, samarbeta, experimentera, inte vara det minsta blyg och om så krävs.. söka hjälp !!

 

Kram & kärlek

 

P.s. Vad roligt att ni trycker på gilla knappen !!!

1 Skorpan:

skriven

Allt kan man handla med, så är det. Fast just nu behövs det inte o inte har jag heller tidigare gjort det. Långa pauser har det varit på den fronten, antar att jag inte är den aktiva typen när det gäller sex?! Kan ju undra om det blir nån ändring där då man sen nångång om tio år har nån ;).

Det dök plötsligt upp en fråga gållande själar. Föds det nya själar o var föds de i så fall, eller finns det ett bestämt antal av dom? O varifrån kom dom ursprungligen, big bang eller skapelsen? Såna tankar en tisdag...

Trögt är det på jobbet men det är väl bara att traggla på..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Intressant men kräver dock ett längre svar... jag lägger på minnet att blogga om detta men räkna inte med att jag sitter inne med alla svar ! Jag har aldrig mött någon helt ny själ..däremot de som varit yngre--- fortsätt kämpa på jobbet.. kram :)
Esmaralda

2 EPM :

skriven

God morgon!
Nä fy för sex som handelsvara. Har inte heller varit med om, och kommer inte acceptera, att sex blir en tjatvara i nån relation.

Min syster spelade Lysistrate i gymnasiet, hon ville hellre spela kvinnan som hela tiden ville upphäva förbudet och inte ”den tråkiga moralkärringen” som hon sa.😂

Blev en bra kväll igår, spontant hängde en kompis med och vi hade en bra kväll. Träffade J:s vänner och de verkade glada att se mig- så hatad kanske jag inte är trots allt...
Hoppas jag lyckas samla ihop mig alltmer, fixa livet och mina jobb.

Kram

Svar: Nej, inte är du hatad inte.. kram :)
Esmaralda

3 Rosa:

skriven

Nä senvägar har jag då aldrig gjort. Bättre prata ut och sen ha makeupsex. Ha ha.

Jag undrar varför jag har så fruktansvärt svårt att släppa kille jag dejtade? Jag kände ju från början att det inte var 100% men sen när han betedde sig illa och typ dumpade mig så här det blivit en besatthet. Jag har träffat flera andra efter men så hör han av sig och de andra blir som luft för mig. Och jag undrar varför han vill fortsätta ha kontakt? Hur kommer jag förbi det här får tillbaka min stolthet och självkänsla? Varför är han så viktig för mig?
Riktigt förvirrande frustrerande.

Ha en fin tisdag. Kram

Svar: Han triggar igång en känsla inom dig.. något för länge sedan.. säkert i din barndom men försök stå emot.. med honom blir du bara ledsen... kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es. Höst i luften känns lite vemodigt. Är så tacksam för värmen vi fått i sommar.
Är lite nyfiken kommer ego L höra av sig igen ?
Försvann hans intresse eftersom han tydligen är lättstött när jag sa till honom. Får även känslan att det är ngt med hans familj som är jobbigt.
Kram

5 Tingeling:

skriven

Med mitt ex var det jag som ville ha sex ofta, jag vill gärna experimentera och gillar sex. Mitt ex inte alls. Inte så att han vägrade men han ville helt enkelt inte alltid och han skyllde på medicinen han tog. Och så kan det ju vara att den ena vill oftare än den andra. Men att inte vilja testa nytt utan bara köra samma hela tiden står jag inte ut med. Vi var tillsammans i nästan 8 år och jag har aldrig haft sex utomhus till exempel, trots jag påpekade i flera år att jag ville... Så med min kärlek som ska komma blir det mycket nytt, från min sida i alla fall... förhoppningsvis... är han lika tråkig som mitt ex kommer jag inte klara av det....

Jag har börjat göra upp en plan till hösten nu och när jag börjar plugga på deltid och senare kanske heltid, med tanke på förra inlägget om intressen. Så tack för du väckte den tanken! Kommer bli lättare när jag pluggar på distans och sen när min dotter själv går i skolan som är obligatorisk. Som sagt, allt har sin tid 🙂

Trevlig tisdag! Min dotter ska till sin pappa och jag har en del inplanerat och en del lata mig i veckan 🙂 i dag ska jag nog på loppis.

Kram!

Svar: Det blir lite trist när en av parterna tappar intresse att experimentera.... du kommer dock att få beta av en hel del önskningar med din tillkommande... hoppas du hittar nåt kul på loppisen idag. .kram :)
Esmaralda

6 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har hört om en tjej i min yttre bekantskapskrets som sex vägrade för att hon ville ha fler barn och idag har dem fler.

Sex får man inte alltid ”gratis” det är något man får jobba aktivt på för att hålla gnistan i låg ibland i längre förhållanden, hörde jag något om, och så kan det nog vara...

Har sökt en del nya jobb,
Känns lite osäkert på min nuvarande arbetsplats, kanske jag får vara kvar en tid till eller hur ser det ut?

Ser du om det ser ut som om ett nytt jobb eller kärleken trampar in i mitt liv först?
Kram

7 Smulan..:

skriven

När allt lugnat ner sig hemma så får det bli mer sex.
Hittade min Harri :)
Funderar på ett nytt jobb som dök upp blir det bra om jag söker eller ska jag vänta...

Svar: Sök du.. det går ju alltid att tacka nej om du skulle känna så.. men du börjar bli redo.. kram
Esmaralda

8 Mathilda :

skriven

Kommer Jag fixa bra betyg i ämnerna så att jag kommer in på högskolan? Min villja är stark och jag vill verkligen komma in till nästa år.. Hoppas min harri fortfarande är aktiv och hjälper mig. Kram

Svar: Chansen är god och Harri gör allt han kan.. kram
Esmaralda

9 Milla :

skriven

Intresssnt med fejkade orgasmer. Längtar oxå efter klok samvaro så. Kommer min dotter få byta klass?

Svar: Så ser det ut.. kram
Esmaralda

10 En tjej :

skriven

God morgon..

Jag har nog aldrig nekat sex men jag har blivit nekad en gång.

Flera gånger under perioder har jag blivit helt torr under tiden. Killen blir lite sur eftersom der börjar göra ont på mig. Jag tror det kanske har med stress från jobbet eller att känslorna börjar kallna. Förhoppningsvis kommer det bli bra med honom eller någon annan..
Kan sakna mitt ex i den delen för det var bra på alla sätt!

Kram

Svar: Prata med honom om detta.. förklara.... och se till att få hjälp för besväret... kram :)
Esmaralda

11 C:

skriven

Hej

Kommer jag att gifta mig med denna man, eller kommer det någon annan i min väg i framtiden.?

Tack för en superblogg :)

Svar: Just nu kan det bli vilket som.. det står och väger och drar lika men snart vet du.. kram
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Varit singel hela mitt liv och är i medelåldern. Kärlek, passion och sex har jag aldrig fått ta del av, de har gått mig helt förbi. Har missat de aspekterna av livet. Kan inte tänka mig att ha sex utan kärlek, och kärlek får jag inte. Då återstår ingenting. Kanske i nästa liv...

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte lätt det med fejkad orgasm ...vanligare än man tror i detta mans samhälle ,där även religonen spär på kvinnoföraktet.
När jag jobbade i ett invandrartätt område och var tvungen att säga åt när ynglingarna "bar sig åt" fick jag ofta höra " Hon har inte fått kuk på länge det märks" Med den inställningen redan som unga lär deras blivande fruar fejka orgasm...

Härliga temperaturer man sover såå gott.och vaknar utvilad !

Kram Anki med flock

Svar: Jag jobbade en gång på ett ställe där den kvinnliga chefen sade exakt detsamma till en kvinna som hade mage att klaga på något i organisation... kram :)
Esmaralda

14 Eve:

skriven

Hej Ez, får panik. Är han dålig för mig?? Allt han har skrivit får mig att börja tvivla på om han tex bara är ute efter att få mer attention från kvinnor, är han genuin?? Eller leker han bara med mig? snälla behöver din hjälp, blir galen.

mvh eve

Svar: Jag tror inte att du till 100 % ska lita på honom.. kram
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Att använda sex som vapen..känns väl inte okej..att det förekommer förstår jag!
Men är det så underbart egentligen,tänker på alla filmer man sett där mannen lämnar ut statshemligheter efter en het stund i sängen..
Helt ärligt så tror jag man håller sig friskare av detta..och gladare..

Jag har ju ingen sexpartner..och när han dyker upp..det är som att cykla..om man kan det ..så kan man det :)

Ha en bra dag..

Kram :)

Svar: Exakt... så är det :) kram :)
Esmaralda

16 Kol:

skriven

Hej Esmaralda.
Beror det på hans stolthet?

Ser han ut att kunna tänka sig att ta oss tillbaka?
Kram

17 Jennifer:

skriven

Hej! Jag älskar sex men hittills har jag fått väldigt lite av den varan, svårt då man är singel. Gillar inte att ha sex med någon random typ, vill att det ska finnas känslor med också. Snart tappar jag hoppet om att hitta någon 😔och det börjar växa mossa på mig. Tänk att det ska vara så jävla svårt att träffa en snäll och hygglig man som är intresserad av en. Kan inte fatta hur det ska vara så jäkla krångligt, något som borde vara det mest naturligaste och enklaste i världen.

Fina Es, tidigare såg du att det finns extra god chans att möta någon i augusti, ser du det fortfarande? Vill inte verka desperat, men vad annat kan man bli då biologiska klockan tickar och dagarna, veckorna och månaderna rusar iväg. Kram

18 Fi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag satsar stort, kanske för Stort!

Skulle vilja gifta mig med honom och kanske få ett till barn.

Tror du att han skulle vara villig att ge det hela en chans till?
Kram

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Förväntar mig inte att du har svar på alla frågor, du är ju, tyvärr Es, bara människa du också ;). Fast du säkert kan mycket mer om detta än gemene man s a s o det är fantastiskt. Jag önskar jag kunde något jättebra vilket jag sedan skulle kunna ”säla” åt arbetsgivare. Tyvärr är det ju inte så.. Ingen nisch här inte...

Rosa: släpp honom som bara gör dig olycklig o kom ihåg att ta den där promenaden den regniga o blåsiga kvällen ;).
Kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

20 Fjäril:

skriven

Hejsan Es!

Jag har blivit utbjuden på dejt imorgon och jag börjar bli lite nervös sådär som man brukar bli. Har även tråkigt nog fått problem med torra ögon och vill bara att det ska gå över... kommer dejten att gå bra imorgon och kommer ögonen bli bättre snart? Av allt i världen vill jag ju kunna njuta av dejten utan att ögonen skaver... men det kanske blir bra ändå? Krsm!

21 M:

skriven

Hej

Vad är det som händer hemma ? är det något tekniskt spratt eller är det något annat när tv:n slår på i tid och otid..

Kram

22 Susan:

skriven

Precis som Anonym är jag i medelåldern o levt utan kärlek,sex o passion. Något tillfälligt ligg har det blivit o ett kort förhållande utan sex, ingen lysande meritlista.... hoppas den blir bättre i framtiden, även om man e 50+😉 Lite sex o kärlek tycker jag att jag e värd ❤️
Kram

Svar: Klart att du är värd det - och det kommer, det lovar jag.. kram :)
Esmaralda

23 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om det blir nytt jobb eller om kärleken och relationen kommer först?
Kram

24 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Nu är det höst i luften och varje år vid den här tiden blir jag sugen på att gå en hundkurs. Jag vill inte ha hund. Men hundkurs verkar så trevligt.

Kram ThereseC

Svar: Kanske du kan gå med någon annans hund ? Kram :)
Esmaralda

25 Pia1:

skriven

Tack snälla för du fick mig nyfiken med ditt svar igår, det var längesen jag vågade tänka mig en morgondag... Jag måste veta de här sakerna för min egen skull. Men det kan inte vara hela svaret, jag måste lära mig otroligt komplexa saker efter vägen. Varför vet jag som sagt inte. Men visst har jag en orealistisk dröm ibland... Att få jobba på riktigt med att upplysa, forska, utbilda läkare i ett på riktigt samarbete... Det måste finnas ett sätt att göra denna vidriga sjukdom meningsfull... Men ja jag vet. Om jag ens slapp smärtan i skallen och hade råd att ens gå utanför dörren... Vad är väl en bal på slottet 💜

Svar: När du mår fysiskt bättre så kommer också insikterna i vad du kan uträtta.. och du kommer att ha rätt energi att genomföra det du vill.. du är en guldgruva .. kram :)
Esmaralda

26 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om mina chanser att få jobbet har ökat? Ser du något kring vad människor omkring tycker om att jag sökt tjänsten?

Kram och kärlek.

27 Mimis:

skriven

Hej!

Kommer jag att må bättre snart och få trygghet i livet??

Kram

Svar: Ett stort JA.. kram
Esmaralda

28 Michaela:

skriven

Usch det där får mig att tänka tillbaka på killen jag var ihop med i 9 år. Jag var inte alls road av sex med honom och var dessutom alltid rädd för att bli gravid då jag inte tålde någon form av hormoner och kådis .. nej det vägrade han. Så varje månad var jag orolig innan mensen kom. Fy fan att man stod ut med detta! Aldrig att jag gör så mot mig själv igen! Kram

Svar: Nej, man ska vara snällare mot sig själv !! Kram
Esmaralda

29 <3:

skriven

Hej kära Es gör jag rätt som tackar nej till resan i sep med M till Dubai ?
Mitt lilla pirr som var känner jag inte längre. Tror inte det blir kärlek igen mellan oss och att han är rätt för mig.
En upplevelse skulle det vara så kanske dumt. Chansen kom igen som du sa.
Kram

Svar: Ja det känns som om du gör rätt i att avstå.. kram
Esmaralda

30 Dalkulla :

skriven

Det där med att acceptera ett nej har en del män väldigt svårt för, det understryker jag på. Var precis vad mitt sista förhållande stod för. Varje dag, kväll, natt skulle det inte räcka med en gång, utan flera gånger innan den där mannen var nöjd. Jag sa nej så många gånger att jag blev hes till slut. Det enda detta handlade om var att hans horny skulle tillgodoses, oavsett vilken tidpunkt på dygnet.


När jag sedan påtalade -förklarade (samma där så jag var hes till slut) att min kropp med allt jag har i sjukdomsbild inte orkade med sådant all the time, tittade han bara på mig och log lite ..precis som visst gumman lilla... det fixar sig. Han var sig själv närmast, allt annat omkring existerade inte för den mannen.

Det förhållandet är över sedan länge. I mitt stilla sinne önskar jag en man som är mjuk i sin framtoning
med ett djup och stor förståelser, som accepterar situationen som den är just då. Som är omtänksam och vet vad det vill säga att vara rädd om en kvinna i alla avseenden. Själv är jag en snäll omtänksam person och visar det också i ett förhållande. Man får tillbaka det man sänder ut. Vi människor kommer långt i ett förhållande om ordet förståelser finns med. Jag har så mycket kärlek att ge till rätt man, att det snart bubblar över. :)

Kram.




Svar: Ja herregud vilka tokstollar det finns ! Tur att du inte har den mannen i ditt liv längre. Den som du ska ha en relation med framöver är inkännande och kärleksfull... vilket du märker redan tidigt i förhållandet.. kram
Esmaralda

31 Dalkulla :

skriven

Dina bilder till inlägget är hur roliga som helst. :)

Svar: Tack :)
Esmaralda

32 Majvor:

skriven

Hej!
Med tanke på relationer så har jag en undran.
Kommer den partnern som var menad trots att jag, eller andra i samma situation, blivit mer och mer nöjd med singellivet och bekvämligheten, möjligheten att rå sig själv? Känner inte ens längtan efter någon mera. Majvor hälsar!

Svar: Den partnerns som är menad.. kommer att dyka upp men det är ju ingen självklarhet att man väljer bli sambo/gift.. man kan mycket väl välja särboskap och fortsätta rå sig själv.. kram :)
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Så pinsamt och läskigt..jag har bestämt fika med en ev ny bekantskap idag..och ska bli hämtad där jag bor..
Aldrig varit med om liknande..jag visste vilken gata jag bor på..men numret? Helt borta..så pinsamt..första tecknet på demens!? Jag som blivit spådd att bli gammal och skärpt i stort sätt alla mina dagar.. Jag blev rädd för mig själv!
Någon annan som varit med om något liknande??

Kram

Svar: Jag glömde helt min kod till bankkortet och fick panik.. stod där o skulle betala som jag gjort typ tusentals gånger och har samma kod som jag alltid haft och den var bara puts väck... detta hände för 15 år sen och jag tänkte att jaha, en tidig demens... men det var det inte. Ibland kortsluter sig hjärnan bara !! Kram :)
Esmaralda

34 Hönan:

skriven

Har hittat en biljett till ett andligt retreat. Känns lockande att testa något sånt och att vara runt likasinnade. Tror du det skulle kunna vara något för mig? Omkring 2000kr känner jag att jag skulle kunna tänka mig betala för biljetten, iom att detta inte är vad jag ege trogen tänkt lägga pengarna på. Ser det ut att kunna gå vägen? Nypris var lite dyrare, men hen lär väl hellre ha några pengar än inga för den?
Är ju osäker på om själsresan kommer bli av nu närmsta tiden som jag egentligen vill och tänker att det här isf kan funka som ett substitut så länge.

Kram

Svar: Andliga retreat kan ge en hel del.. det beror på själva retreatet men på var man själv befinner sig i livet just då... det här kan gå vägen.. kram :)
Esmaralda

35 J:

skriven

Hej kommer jag få uppleva samhörighet och kärlek med någon fin å snäll man ? Kan du se när jag träffar honom?
Kram

Svar: Det kommer du att få uppleva och dessutom leva i en kärleksfull relation.. kram :)
Esmaralda

36 Mee:

skriven

Hej Es!
Vill helst vara gift innan jag har sex, men vem vet vad som händer innan dess. så kommer min blivande vara min första sexparthner eller ser du någon annan jag kommer vara med innan honom? kram

Svar: Det lär nog bli så att du blir förälskad och har sex.. bra sex... och det är helt i sin ordning även om detta inte ser ut att bli mannen som du gifter dig med.. kram
Esmaralda

37 Jessica:

skriven

Hej Es,

Ser du om jag kommer flytta till Usa snart eller lite längre fram i framtiden?

Kram :)

Svar: Det ser ut som om du flyttar utomlands men jag ser inte var.. kram
Esmaralda

38 Louise:

skriven

Vi har experimenterat i 18 år och jag är urless på det för det är samma visa varje gång och det är så tråkigt. han avskyr "vaniljsex" men det vill jag ha ibland. Han menarpå att jag inte vill ha samspel med honom. Jodå men inte bara sex. Samspel handlar ju om så mycket annat också, kramas pussas kanske mysa utan att det leder någonstans. Men icke då.
Att inte ens kunna prata med varandra gör mig bara lack.

Idag intervju igen. Barnen börjar i skolan på torsdag och jag hoppas på att jag påbörjar mina uppdrag inom pedagogpoolen på torsdag. Hellre att jag jobbar innan jag ska hoppa på praktikerna så man får lite inkomst. Känns dock som jag måste ta CSN under praktiktillfällena. Inget jag vill men jag har inget val.
Nåja det löser sig väl får jag hoppas.

Ha en fin dag. De har lovat regn men det uteblev visst. Kramar

Svar: Ja, ska det experimenteras för jämnan så tar det ju udden ur det lite extra och spännande. Vaniljsex är hur fint som helst.. tycker jag... och att mysa och gosa och pussas och kramas utan sex känns som en förutsättning för att man ska kunna ha bra sex vid ett annat tillfälle... kram :)
Esmaralda

39 Kvinnan :

skriven

Idag är jag extra stolt över mig själv, jag klarade att sitta i en grupp , jag hade stor ångest veckan innan och mådde så dåligt, men jag klarade det,fantastiskt var det. Vi får se om jag klarar det lika bra nästa gång. Ser du hur det kommer gå Esmeralda. Kram

Svar: Härligt och det här kommer gå bra... nu vet du att du kan och det går helt klart åt rätt håll.. kram :)
Esmaralda

40 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se mig gifta mig?

Gifter jag mig inom 3 år?

Eller

Gifter jag mig inom 5 år?

Kram

41 Jennifer:

skriven

Hej kära Es! Nu tackade jag NEJ till en bostad här i hemstaden, läget vore alldeles perfekt men hyran DYR, för dyr! Snälla säg att det var rätt beslut!!

Kommer det att ordna sig med boende i Etiopien? Valet faller på Etiopien mer o mer... tror inte min situation och mitt mående kan bli bättre sålänge som jag stannar på mitt nuvarande jobb. Måste få till stånd en rejäl förändring! Den kan stjälpa eller hjälpa men jag tänker våga ta risken! Hoppas universum är med mig i detta!! Kram

Svar: Ja det känns som att du fattade rätt beslut.. hyran var för dyr. Kram :)
Esmaralda

42 EPM :

skriven

Åh!
Nu sitter jag och tänker att jag ska kontakta J igen, fixa, reda upp.
Jag ska inte, lovar det.

Men jag grubblar på saker... Kommer hans fru gå vidare utan honom såsom eller var det också en lögn...?
Kommer någon faktiskt berätta allt för henne?

Kram

Svar: Exakt, bara stå emot ! Grubbla inte över honom eller över något i hans värld.. släpp alla sådana tankar och låt det vara oviktigt.. kram :)
Esmaralda

43 Grethe Hagen :

skriven

Ojojojojoj 😁😁
Så bra innlegg idag kjäre Ezmaralda 👍👍😊😍💙💜💗🙏

Jeg må nok erkänna at jeg er av dem som kan fejke orgasme...om han ikke klarer gi meg...
Jeg har ikke hjerte til å si at hörru du du, du må gjöre sånn o sånn!
For det gjorde jeg 1gang, og han knakk jo sammen totalt...enda jeg sa det på en veldig forsiktig måte..
Men nå er jeg helt avhold der... men savner egentlig en armkrok å sitte i 😊😍🌸
Gruer meg litt til imorgen, da kommer min exmann, og jeg er så redd jeg kaster meg inn i armene hans!! Men det vil jeg jo IKKE!!!!
Egentlig...
Trenger litt pepp igjen jeg kjäre Ezmaralda 😊🌻🌼🌸🌹
En riktig god tirsdagsklem fra meg 😊😍💖💝❤💕💓🙏💜

Svar: Var stark i morgon.. du vet ju att det inte blir bra på sikt om du går tillbaka.... tvärtom så blir det etter värre.... du är stark och du fixar detta... kram :)
Esmaralda

44 Catte:

skriven

Spännande att se om något kommer till dig när du har tid med mitt mejl 😊

Svar: Du står i seanskö och allt är i sin ordning.. och din seans kommer så snart det bara är möjligt :) kram
Esmaralda

45 Fråga?:

skriven

Hej Es

Jag kunde höra hur det small i går, fast jag bor en bra bit i från oroliheterna. När jag sedan läste om alla bilbränder som händer samtidigt runt om i Sverige så kom en tanke från ingenstans Sverigedemokraterna?

Varför kom den tanken till mig?Är de inblandade i detta som händer nu?
kram Madde

46 Smulan..:

skriven

Nu har jag bestämt mig jag söker jobbet och hoppas på det bästa...

Svar: Bra tänkt :) kram
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Office manager, kunde det vara jag? Lockande..
Kram Skorpan

48 Grethe Hagen :

skriven

TAKK ELSKEDE EZMARALDA 🙏🙏🙏💜💗❤💕😍🌸

Svar: Kram :)
Esmaralda

49 Solen ☀️:

skriven

Ja att använda sex och kärlek som påtryckningsmedel och utpressning låter ju inget vidare. Och att någon tjatar trots ett nej är ju totalt känslo-dödande. När ett tidigare förhållanden började gå åt fel håll tappade jag lusten i samma takt. Att då exet tjatade och tjurade när jag hellre ville försöka lösa problemen...tja det var inte så charmigt och gjorde ju bara att den nedåtgående spiralen gick snabbare. Var helt död på den fronten i en lång period efter det förhållandet som någon slags vilo- och utrensingsperiod. Ut med alla gamla kassa känslor och minnen av tjat och tjurande. Sedan när jag träffade min nya härliga man så - voila! Då fanns alla härliga känslor på plats igen! Så det är aldrig försent att börja om igen tack och lov!
Ha det gott! ☀️

Svar: Exakt, det är aldrig för sent... i stort sett inte för någonting !! Kram :)
Esmaralda

50 Virrhönan:

skriven

Hej hej!

En och annan orgasm har man väl fejkar nån gång...🙈 Sex som protest, tja det finns ju folk till allt! Sen finns det ju andra anledningar att sexet upphör, åldern t ex fast då kanske man kan få hjälp av Viagra? Finns det viagra för kvinnor? Fast bra om man har nån att ha sex med då förstås, det är ganska dåligt med sex nu för tiden, kommer det bättre tider? Kommer jag kanske rentav få till det med snyggingen?🙈
Ha en go kväll💕

Svar: Jadå det kommer bättre tider.. sexuellt och på annat sätt... helt klart.. kram :)
Esmaralda

51 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om ett nytt jobb och en ev flytt till annan ort kommer innan kärleken?

Eller kommer kärleken innan nytt jobb?
Kram

52 Frågar:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag få honom tillbaka?
Kram

53 F:

skriven

Hej Esmeralda ser du mig arbeta på en annan arbetsplats än den jag är på nu.? Kram

54 Helena Ir:

skriven

Jodå,,sådana siffror har jag nog också glömt..men tänk då när man ska i telefon berätta var man bor..och inte kommer ihåg numret på huset!!? Jättebra första intryck..sågspån i huvudet hahahaa.
Så nu har vi ändå varit iväg på fikat..:) tror jag kunde sköta mig också..

Kram :)

Svar: Där ser du.. lite glömskhet skrämde inte :) kram
Esmaralda

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Kanske passar en fråga till här inläggs då passar på att ställe en fråga om kommer jag förlora oskuld något gång i framtiden? Kommer jag har sex?

Så förlåt om jag fråga såhär

Tack och har det bra 😊

Svar: Här är det högt i tak och man får fråga om allt :) Sex är naturligt och ingenting konstigt alls att fråga om. Du blir av med din oskuld men inte förrän du verkligen känner att det är rätt.. så visst kommer du att ha sex... kram :)
Esmaralda

56 Uppgiven :

skriven

Hej!
Har tappat bort min bilnyckel för ett tag sedan och kan inte för allt i världen hitta den... Kan du se vart den befinner sig?

57 Agnes:

skriven

Kommer inte ens ihåg längre när jag hade ngt "bra sex"...hade ett jävligt misslyckat ligg med en snubbe som ansåg att förspel var grymt överskattat, för drygt 2 år sedan. Innan det bortkastade ligget, drygt ett år mellan gångerna.

Inte mig det är fel på...det är männen som ljuger om fakta som inte går att dölja...de fick inte upp den...en käkade blodtrycksmedicin, tex...men ligga skulle de. Klartext: Alltså jag som kvinna som skulle göra det skönt...för dem...mitt sköna kunde jag ju fixa själv, enligt dem!

Att det bara blev en gång, fattade de inte. VI hade ju haft det skönt...?

Med tiden blir jag mer o mer kräsen...har jag visserligen alltid varit, men nu skall ALLT klaffa...vilket det inte gör...och då blir det nada sex. För mig.

Hade kunnat ligga varje dag om jag velat...unga killar ligger ju med vad som helst...har jag upptäckt...skäggiga män med potens finns i överflöd...jag gillar inte skägg då jag får känslan av att ha ett kvinnokön i ansiktshöjd...vilket får åtminstone MIG att bli lika kåt som en överkörd igelkott. Äldre män pillar(ligger) med vilken kvinna som helst som är åtminstone 20 yngre än dem själva...och jag tänder inte på pensionärer.

Upptagna män som vill ligga, finns det hur många som helst...men då jag har självrespekt o inte är något second-hand-val, så går även dessa bort.

Den jag var gift med, har jag redan avhandlat här, o han är inte värd att ödsla fler ord på...det jag fått reda på är att han numer ägnar sig åt att plocka hit unga tjejer från Ukraina, roa sig o sedan skicka tillbaka...tror knappast han betalar mer än nödvändigt...hans syn på kvinnor är att de är hans leksaker.

Personligen gillar jag inte morgonsex...och sådant där "make-up-sex" finns inte hos mig...har jag blivit förbannad, så är det kört..."kom inte här o vifta med snorren, för fan, för att släta över att du tjafsat med mig!"

När jag träffar någon, så är min måttstock den, att jag skulle kunna tänka mig att se personen vid frukostbordet...väldigt sällan det händer.

Kort o gott...jag är jävligt kräsen, o ser ingen som helst orsak till kompromiss på detta område.

Är för bra, helt enkelt, för att släppa vad som helst innanför trosan...varför skulle jag?

Är rutinerad på att vara singel, o så länge jag kan köpa batterier till "mannen i byrålådan", så...

Det där med att vara nära o mysa, är en utopi...att det inte går att lita på en man, gör ju även sitt. De har alltid en baktanke med umgänge med en kvinna..."Hur ska jag få henne att bli som jag vill?"

Därav mitt beslut att invänta en rysk oligark som är vältränad, självgående o dessutom SINGEL! Inte fan är jag till salu för en gift oligark, haha!

Kram!



Svar: Make up sex är inte min grej heller... det går liksom inte att pippa saker och ting okey! Redan upptagna män som vänstrar irriterar mig såpass att tändningen skulle komma av sig !! kram :)
Esmaralda

58 Fjäril:

skriven

Hejsan. Tror du jag blir lugn o trygg. Ev ett nytt boende kanske. Kram

59 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om trivseln på jobbet kommer bli bättre? Och ser du något om vad folk omkring tycker om att jag sökt tjänsten?

Kram och kärlek.

Svar: De tycker det är bra och modigt av dig.. fast det kanske de inte säger direkt till dig.. kram
Esmaralda

60 Mareli:

skriven

Hej!
Har jag verkligen gjort ett så dåligt jobb och varit oproffsig då hon reagerar på detta sätt? Har aldrig varit med om det förut och jag är ju ny..
Kram

Svar: Hon tenderar att överreagera och det gäller inte bara inför dig.. kram :)
Esmaralda

61 Catarina:

skriven

Så kan det vara.
Jag undrar om jag kommer möta någon nu i höst, vän eller mer än en vän. Om det finns någon där ute som det är meningen att jag ska möta? Tack för svar ❤️ Kram

62 Helena Ir:

skriven

Uppgiven (56),som frågar om sin bilnyckel..jag ser en golvbrunn..låter långsökt att nyckeln skulle kunna hamnat där..men det kan ha en annan betydelse för dig..
Lycka till att hitta..
Kram

63 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Är jag gift inom 3 år?
Kram

64 Mirre :

skriven

Betyder bina någonting?🐝 Två på samma promenad, den ena jagade mig när jag gick och den andra flög med mig in i bilen efteråt.. Kan det vara något budskap?
Kram☀

65 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar igen,
Verkar det bli ett nytt jobb innan kärleken kommer in i mig liv? Eller verkar det som om kärleken och relationen kommer innan dess?
Kram

66 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommet han att komma tillbaka på riktigt? Finns det tankar på det?
Kram

67 Jullis:

skriven

Hej ez,

Tack för alla bra inlägg. De känns alltid så mitt i prick och man får perspektiv på att man inte alltid är ensam om att tänka och tycka saker.

Jag har nu sökt nya jobb och fått intervju. Ser du om det kommer gå vägen? Byter jag jobb?

Svar: Runt 70 % att du för sökta jobbet och om inte.. så går du ändå vidare mot nytt jobb.. så fortsätt sök.. kram
Esmaralda

68 Undringen:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig snart, vad som helst?kram

69 EE:

skriven

Man kan lösa det på olika sätt. Själv ville jag vara bara med min man, till han ville öppna förhållandet och jag gick med på det. Träffade en toppen kille och nu vill jag inte vara utan honom i livet. Men ständigt orolig att vi kommer tappa kontakten. Han har alltid ett hörn i mitt hjärta. En liten del av mig är kär i honom och vill vara hans vän resten av livet. Es har berättat att jag har berört honom. Även om det aldrig blir han och jag så hoppas jag att vi är en del i varandras liv resten av livet. Vänner eller älskare eller både och.

Ibland är jag säker på att mitt äktenskap klarar detta, ibland tror jag allt kommer gå sönder. Vad som sker sker och antar att vi får ta det där efter.

70 Signe:

skriven

Hej!

Pia 1 a jag blev nyfiken på det du skrev om stt undervisa om ett tillstånd. Vill du berätta mer för oss i blogg-familjen?

Kram

Svar: Det ska jag lägga på minnet :) kram
Esmaralda

71 Emilia:

skriven

Jag tror att mycket problem i förhållanden baseras på våra primitiva förehavanden. Känns möjligt att denna tvåsamhet egentligen är onaturlig för oss.


http://nodepositfreespins.blogg.se


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: