På resande fot....

 
I morse, sjukt tidigt,  gav vi oss iväg... vännen & jag.. till tyska Lubeck !
Vi kör och det går rätt snabbt..... via Öresundsbron... till  Puttgarden-Rödby
 
 
Den här gången fick Mannabonne Glenn stanna hemma.. och  alldeles perfekt blev det eftersom hans älskade mormor... dvs min mamma... är hemma hos mig och passar honom.
Hon har en väninna med sig så MG får dubbel uppmärksamhet
 
Och  till mormor och väninnan har jag lagat thaimat o lagt en  flaska bubbel på kylning !
 
 I tidig morgontimme snusar MG djupt.
 
I dag blir det shopping... i alla mina favobutiker.
 
 Citti park är favorit nr 1 !
 
Och man vandrar  på  stan... äter en god lunch
 
Checkar så småningom in på Haase hotell !
 
Hotellet har anor från år 1304 och ligger i hjärtat av Lubeck.
Och har  det lilla extra...
 
 
 I kväll  är tanken att  promenera...slinka in nånstans för en drink före maten... hitta en trevlig restaurang och avnjuta en god måltid med gott vin.  
I morgon  njuts  det av hotellfrukost.. sen fortsätter shoppingen som avslutas vid Bordershop och vi   far hemåt igen.
 
En  liten miniresa... men det räcker.. det är vad som behövs för att bryta vardagliga rutiner
Varken idag eller i morgon kan jag besvara kommentarer 
 
kram & kärlek
 
 
1 Ofrivilligt förälskad :

skriven

Hej Ez! 

Igår var jag och A på en promenad. Jag vill bara häva ur mig hur jag känner, men jag vågar inte! Du skrev 30%, känns rätt lite och rätt kört? ☹ 

Blir det någon förändring kring min chef, till det bättre? Ser du att jag byter jobb snart? 

Kram!

2 Mikael:

skriven

Nice, en surprise! :)

Kram
Mikael

3 DD:

skriven

Ha så kul!🌸😊 kram

4 <3:

skriven

Trevlig resa.
Kram

5 Alie:

skriven

Godmorgon,
Trevlig resa på er, njut av er weekend! 💫☀️
Kram

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Trevlig resa <3

Kram Anki med flock

7 EPM :

skriven

Ha så härligt!
😊
Kram

8 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Har tänkt mycket på en bok som jag vill göra på mitt språk!
Tror du det kommer att funka ? Kram i det fina disiga vädret! 😃☀️☀️☀️

9 Temperamentsfull blondin:

skriven

Njut, njut, njut!

Sådant där är så välbehövligt. Jag har också unnat mig en weekend för att hälsa på gamla kompisar. Viktigt att få distans till vardagssnurret ibland :)

Kram ❤️

10 Grethe:

skriven

🙏💜🙏Önsker dere en riktig god tur 💜🙏💜

11 Skorpan:

skriven

Vad härligt!
Just sådana miniresor vill jag också göra i framtiden, helst redan nu men..
Ha det så mysigt!
Kram Skorpan

12 Helena Ir:

skriven

Låter som en trevlig miniresa..

Kram

13 Linnean 🌸:

skriven

Hoppas att ni får en trevlig miniresa och hittar mycket fint att shoppa! Smaklökarna måste ju få sitt åxå! Ha så kul!
Kram.../Linnean 🌸

14 Mirre:

skriven

Trevlig resa!😊☀

15 Michaela:

skriven

Ha det sååå mysigt!!😁 Kram!

16 Anna E:

skriven

När du kan besvara... Får jag jobb inom närmsta framtiden tro? Blir det något jag nyss ansökt om? Att börja med...

17 Sofia:

skriven

Kära Esmeralda!

Jag behöver din hjälp för att ta ett beslut. Det kommer kanske att låta som ej viktigt men det är det! Tro mig! Jag har blivit bjuden till en fest. Jag tvekar att gå dit pga av att min man inte mår så bra men jag känner att jag verkligen skulle behöva komma ut. Vad borde jag göra här?

Kram
S.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: