Dödsstraff....

På SVT går en serie om dödsstraffens offer.

Offren är ju naturligtvis den dömdes familj och offrens familjer. 

 Man får inte dödsstraff för att  ha snattat en limpa bröd. 

Ofta tar det typ 20 år från brottet till avrättningen och om detta kan man filosofera.. likaså om det är okey med dödsstraff.

 

Jag ser lite annorlunda på det hela. 

Hade min familj utplånats av en galen mördare då hade jag  velat att han skulle få värsta tänkbara straff.

Och det är INTE dödsstraff.

  Herregud nej, för när vi dör lever vi ju vidare.. i Alltet och  när vi kommer till Alltet kommer vi hem.. där vi tillbringar den mesta av vår tid och där mår vi så väl tillsammans med de själar vi  älskar och hör samman med.

För mig är  det alltså inget straff att dö.  Tvärtom.

Straffet är de typ 20 år som de väntar i dödscell på att straffet ska verkställas.

Oavsett vi är galna mördare eller söndagsskolefröknar kommer vi till Alltet och därmed  hem där vi hör hemma.

 

I går var jag iväg på trevligheter hela dagen  och var inte hemma förrän sent

Och idag tog jag rejäl sovmorgon…

Kram & kärlek 💓

1 Dunegull:

skriven

I fredags fick jag reda på att det står mellan mig och en till angående den nya tjänsten. Dock har jag fortfarnde inte hört ngt. Ser du hur det kommer att gå och när de i såfall hör av sig?
Kram

2 Mimis:

skriven

Hej!

Något trevligt som händer till vintern?? Skulle behöva lite positivt trevligt.

Kram

3 Kulla:

skriven

Tycker som du dödsstraffet är väntan på döden ångesten och inte veta när.. att dö är ju för dom en befrielse.. så lätt ska dom inte ha det😜!! Döden innebär ju att komma hem till det vackra🙏.. ingenmansland. Där ingen ondska bor.
Är flirten långt borta?!? Tycker han borde dyka upp nu💕👍.. är han för blyg?! Kram

Svar: Ja jag tycker också att flirten bör dyka upp nu... på tiden.. men ser ingenting bestämt.. kram
Esmaralda

4 Louise:

skriven

Står i Lund och väntar på att bussen ska komma och ta mig på första intervjun av två idag. Sen imorgon är det dags för ytterligare två. Jag hoppas nu att jag får något av jobben. Det hade varit gött. Men jag tror att jag inte har sådan tur. Men jag hoppas i alla fall att jag blir anställd i vikariebanken Trelleborg men vill nog jobba på en montessoriförskola i Lund. Hur ser det ut med att få anställning på någon av förskolorna jag sökt till och ska till intervju på?
Hur stor är chansen?

Igår hade vi rörmokaren hemma igen för vi hade stopp i köksavloppet. En tjej var det. Nu funkar vasken igen. Frågan är bara hur länge.

Ha nu en fin dag och tacksam för svar. Kram

5 Jennifer:

skriven

Hej kära Esmaralda. På söndag är det meningen att jag ska åka iväg på resan men nu har jag börjat tveka om det är rätt beslut att åka iväg.

Usch jag är så jobbig.

Vet inte om det är så bra för min sjuka arm om jag far på resa, är rädd om den blir sämre. Det enda som hjälper är att låta den vila, alltså använda den så lite som möjligt.

För min mentala hälsa vore det viktigt att åka iväg, för jag blir bara mera deprimerad och ledsen av att vara här och inte ha något vettigt att göra.

Vad ska jag göra? Kram

6 C:

skriven

Så himla skönt.. nu har vi fått bitarna på plats känns det som.

jag känner mig tryggare i vår relation och hoppas han känner lika.


Hur ser det ut i framtiden med jobb för oss.

Den ena av oss kanske får ett topp topp jobb i framtiden, kommer det att ske ???

Så då räcker det med att en av oss jobbar och då är planen att dra vidare i världen.

Ser du något sånt kring oss ?

Kram
C

7 K:

skriven

Hej

ser du om vi kommer att gifta oss i framtiden ..med varandra alltså..hihi

Kram
K

8 Skorpan:

skriven

Ja hade nån tagit livet av min familj hade jag säkert gjort samma sak åt den människan o fått döddstraff själv... Svårt det här med dödsstraff. Tar man någon av daga ska man nog få sota för det, det är väl klart, du skall icke dräpa... Men hur, ja det kan jag inte svara på.

Sovmorgon blev det här också, meddelade mina arbetsgivare att jag ännu inte är fit for fight o blir hemma o gör ingenting. Imorgon måste jag jobba för det är möte snart o kallelsen ska ut o som enda anställd... Ja ser det ut att komma ett nytt jobb snart Es? Fick nånslags ryck igår o skrev en sjuheliskes ansökan, ja enligt mig, o jag kan inte förstå varifrån jag fick den energin, vad hände?? Tack till den som bidrog till denna energi, det är det enda jag kan säga.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du får hjälp av din vägledare med energin... ibland en riktigt skjuts minsann.. kram:)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Jag förstår dina tankar kring detta..och med den kunskapen du har..så kan jag hålla med dig. Straffet är den väntan..i dödscellen.

Tog mig en sovmorgon även jag..tillåter kroppen att få den vilan när jag kan..Endast 2 dagar kvar därborta..faktiskt så kommer det nog bli lite konstigt ..saknar nog en del av gruppen.

En härlig dröm..med kärleken ..lite försmak på av att det kan kännas rätt..och samtidigt tryggt. Drömmen ger väl lite hopp :)

Kan tänka mig att du hade en skön dag igår..:)

Kram :)

10 Eveline:

skriven

Hej Es, Ja x antal år i en kall cell i fängelset borde de allt vara!

Tror du att min manifestation kring kärleken fungerar? Är manifestation något som kan hjälpa mig nå mina mål?

mvh Eveline

11 HuldaMaräng:

skriven

Hejsan svejsan!
För den som är rädd för döden är väntan på dödsstraff säkert vidrigt. Jag tänker på dem som verkställer straffet, hur de mår egentligen. Någonstans blir de väl rimligtvis förhärdade i hjärtat.

Jag funderar lite på tidigare liv. Om man mår skit, gör skit, whatever här på jorden och sen kommer till Alltet och mår bra, hur kommer det sig att man ibland när med sig svåra känslor och upplevelser från tidigare liv? Fastnar man liksom i limbo och återföds med skiten kvar?? Och du som är medial, står du med en fot kvar i Alltet?
Min man har en nära vän som var hemsk i sitt tidigare liv. Han vill inte prata om det, men han säger att han har tydliga minnen av att ha varit en förskräcklig person.

Igår kände jag en creepy känsla igen ute på gården. Har inte känt den på länge nu. Jag bad gårdshunden följa med mig och det kändes bättre, men den creepy grejen låg i bakgrunden och lurade. Inbillar jag mig eller ska jag göra/säga något?

Ha en fin ☀️ -skensdag!!

12 Virrhönan:

skriven

Goddag!
Du gjorde helt rätt med din sovmorgon, hur ledig jag än är så kan jag inte sova på mornarna ich det retar mej! Älskar att sova annars...
Detta med dödsstraff...ska de ändå straffas med döden så är det väl lika bra att de får dö så snabbt som möjligt och desto snabbare kommer de till alltet...hur som är det ganska tragiskt med dödsstraff...
Idag är det en ganska trist dag, ont lite här och där och jag saknar min specielle favorit, saknar han mej något tro? Ligger det i tiden nu att vi får till nån tillfällig romans? Det känns som vi är på väg närmare varann, stämmer det?
Ha en trevlig dag rara du och kram kram💕🌷

13 Browallia:

skriven

Jag resonerar precis som dig ang. dödsstraff!
Apropå straff kan du känna in om det är gärningsmannen som sitter häktad för det som hänt min vän? KRAM

14 Yvonne (gammal kund):

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Måste berätta....

Harri har legat i min bh natt och dag hela tiden.

Nu väntar jag på Tara.
Döm om min förmåga när jag upptäcker igår på morgonen att han är puts väck!!

Jag har letat precis överallt! Och bhn är en sportbh med extrafack för inlägg där han legat. Och väldigt svårt att komma ifrån.

Jag är övertygad om att han lämnar plats för Tara!

Kram

Yvonne

Svar: Ja, det kan du ha alldeles rätt i... kram :)
Esmaralda

15 Pia1:

skriven

Men eller hur! Jag fick hem mina senaste röntgenbilder igår, tänkte inte bry mig om att se dem egentligen men det gnagde i mig att better safe than sorry! Mina ögon blev som gråtande tefat när jag öppnade, är det där ens jag 😂 så nu hoppas jag doktorn ringer upp mig så vi kan granska om detta ens är på riktigt eller trasig magnetkamera 😳

16 Mikael:

skriven

Är väl en av anledningarna till att ex. Sverige slutat med dödsstraff :)

En del mördare lider varje dag över att de mördat...

Kram
Mikael


Svar: Ja, och det är ju ett verkligt straff... kram :)
Esmaralda

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns möjlighet att jag träffa min kärlek i november? Är det i börja eller mitten eller slut på månaden?

Är det när jag ska dit för en projekt i november så kommer jag hitta där min kärlek?

Ha det bra

18 Fina:

skriven

Hej, stör det honom ens litegrann att vi är osams? Kram

Svar: Jag tror inte han tänker så mycket på det, kanske för att han vet att han har ditt intresse .. kram
Esmaralda

19 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det möjlighet att jag träffa min kärlek i november?

Är det när jag gör en projekt och ska dit för historisk i börja på november?

Ha det bra

Svar: Jag ser tyvärr inte när det sker.. men det kommer... kram :)
Esmaralda

20 Lotta:

skriven

Ja, jag håller med helt. Visst är det så. Döden är ju befrielse i det läget och kanske många andra också. Jag har ibland längtat ”hem” fast jag varit hemma om man säger så. En märklig känsla helt klart.

Jag undrar om det finns något intresse från denna person jag tänker på. Känns lite spännande...

Kram L

Svar: Ja något intresse finns... helt klart... ser inte hur starkt.. kram :)
Esmaralda

21 Smulan:

skriven

Sätt dom i en mörk cell utan större kontakt med omgivning och typ vatten och bröd så dom verkligen känner av straffet.
Snart dags för nya jobbet, börjar bli lite nervös blir det bra kommer jag att trivas bättre än vad jag gör nu?

Svar: Ge dig själv tid att smälta in och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

22 EPM :

skriven

Godmorgon!
Tog också sovmorgon. Det första som hände i morse var att min rullgardin hängde sig,sen när den var fixad så hade pekplattan på min dator låst sig och det tog löjligt lång tid för mig att klura ut hur jag skulle låsa upp den...
Hoppas resten av dagen blir bättre!

Fortfarande ha antennerna ute?

Kram

Svar: Ja, alltid är det nåt som ska strula.. elände !! Ja ha fortfarande antennerna ute.. kram
Esmaralda

23 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag tycker också att man kommer för lindrigt undan med dödsstraff.Men jag undrar just vad merparten av exempelvis de kinesiska eller iranska medborgarna gjort för att dra på sig ett dödsstraff? Handlar det om galna seriemördare ? I så fall är de misstänkt många.

Idag är en gnälldag. Jag är trött med huvudvärk och så tänker jag bara på saker som gör mig grinig och på dåligt humör.
Dessutom drömde jag en tråkig dröm inatt. Eftersom jag är på så dåligt humör så roar jag mig med att ångra mig över hur dumt jag agerade i drömmen. Jag var så där riktigt självisk och eländig.

Suck! Så här kan jag ju inte hålla på hela dagen. Nu får jag ta tag i det här. Det är ändå fint väder. Jag ska ta mig en huvudvärkstablett och en promenad i solen ❤️
Kram ThereseC

Svar: TV serien handlar om USA så min tanke var just där.. men i somliga andra länder känns det som ett dödsstraff kan komma hur som helst ! Gnälldagar får man lov att ha ! Tror det känns bättre efter en promenad... kram :)
Esmaralda

24 Sus:

skriven

Hej
Så skönt att vi alla får frid..,,,
Oavsett....
Skulle vara kul om något skaka im lite här....
Love sus

25 Jessica:

skriven

Hej Es,

Ser du om jag kommer gifta mig med han?

Kram :)

26 Theree:

skriven

Gomiddag. Så härligt med sovmorgon. Mannen som jag tänker på. Är han rätt för mig? En nyskild man och min känsla säger mig att jag ska vänta in han men jag vågar inte riktigt lita på den känslan eller om det är hoppet/önskan som säger mig så pga av att jag fallit för honom .
Önskar dig en trevlig dag

Svar: Tveksamt.. men du kommer snart att veta.. kram
Esmaralda

27 PiaS:

skriven

Hej Es,

Älskar sovmorgon, så underbart. Så helt rätt att du tog dig en sovmorgon idag.😴
Själv dras jag med en enveten förkylning som satt sig i bihålorna och luftrören 🤧😷.Hoppas verkligen detta går över snart.

Detta med Alltet är det alla själars hem? Även de som i jordelivet begår hemskheter, mördar, förgriper sig etc på andra själar, kommer till Alltet?Eller finns det
något som ”helvetet”? Ett ställe där dessa ”onda” ”mörka” ”sjuka” själar får så att säga göra bot?
De själar som stannar kvar på jorden som ”spöken”, vill eller kan inte de komma till Alltet?

Nu längtar jag efter att få träffa Tara 😊.

Ha en skön torsdag.

PiaS


Svar: Ja Alltet är allas hem.. och vi är annorlunda där än vi är i jordelivet.. en hel det kan vi inte förstå nu.. med det klarnar när vi kommer dit. Något helvete finns inte. Jag har aldrig mött en själv som inte gått över... vi får besök ibland och då kan det vara en själv som kommer och hälsar på eller så beror det på att man har förmågan att se somligt av det gamla som hänt.. att det liksom spelas upp en film av de händelser som en gång ägt rum.... kram :)
Esmaralda

28 Ullegull:

skriven

Hej,
Hemma idag då jag är helt utmattad. Fingrarna klarar knappt av att skriva. Är orolig över att bli riktigt sjuk och därmed minska chanserna att vara attraktiv för en annan arbetsgivare då jag söker annat jobb. (Nuvarande jobb gör mig sjuk.) Behöver jag vara orolig över att inte bli erbjuden jobb?
En bekant har ett ganska stort företag där det skulle behövas en sån som mig; finns det en chans där?

Svar: Jag ser bara att nya vägar öppnas och du tar positiva steg framåt.. kram
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Tack Es!

O idag fick jag hjälp av min vägledare igen, för jag satte nyss iväg en ny ansökan, efter att först ha pratat med vd:n i telefon. Nu måste det bara snart hända, att jag får ett nytt jobb, o måtte jag ha rätt i min känsla ,).
Kram Skorpan

Svar: jag ser ju bara att nytt jobb kommer men kan inte svära på att det är NU det kommer så jag håller alla tummar.. kram
Esmaralda

30 Michaela:

skriven

Jag kan ju fortfarande inte kommentera från mobilen. Inte heller från mammas som jag försökte igår så hamnar efter här. Blogg.se har tekniker som försöker hitta problemet men har ännu inte lyckats och det har gått 1 vecka.

Missade därför att säga GRATTIS till Mia som hittat kärleken! Önskar Er all lycka i framtiden !

Handlar mest om brosan just nu som fortfarande har för låg puls efter hjärtoperationen och de har troligtvis skadat en del i hjärtat. Måste göra en ny operation innan jul då det lyckades till 50%. Vet inte hur någon av oss skall orka med allt detta. Undrar verkligen vart det positiva som skulle komma är för jag ser inget slut på allt elände. Har tagit ledig från jobbet resten av veckan för mår inte bra just nu.

Härligt att höra av du haft massa skoj för dig under gårdagen :)

Stor kram!


Svar: Det är tungt för er alla... jag tar med er i min privata healing i helgen.. kram
Esmaralda

31 <3:

skriven

Hej kära Es vad är det för fel på elaka mannen F som cyklar med sin stackars hund ? Han har varit så otrevlig mot min mamma utan anledning. Svär, skriker och försöker cykla på henne och våra hundar. Även hans fru skriker. Mamma känner sig så ledsen och påhoppad. Det är tredje gången nu på fyra dagar han gör såhär. Har sagt till mamma att vi kanske måste polisanmäla honom tror inte det hjälper att min bror eller någon annan pratar med mannen. Han är tydligen känd bland grannarna att vara elak. Hoppas att han inte behandlar sin hund illa ? Vad ser du om situationen ?
Helst vill jag ju att någon ska "hota" honom lite lagom även om det inte är så bra.
Kram

Svar: Han är kort & gott väldigt otrevligt.. försök att nonchalera honom helt.. bry er inte.. han är inte värd att ni tar åt er av hans dumheter... kram
Esmaralda

32 Anki:

skriven

God...mitt på dan Es

Härligt med sovmorgon !
Tungt ämne du tar upp ...

Ha en go fortsättning på Torsdagen

Kram Anki med flock

Svar: tack.. kram :)
Esmaralda

33 Yvonne (gammal kund):

skriven

Käre tid Esmaralda!

Jag hittade just Harri i tvättmaskinen!!

Hel och ren!

Tror du han funkar ändå?

Kram

Yvonne

Svar: Härligt...han har talat om att han vill ta det lugnt nu.. så låt honom återhämta sig.. han funkar fortfarande.. jag känner att det är liv i honom.. kram :)
Esmaralda

34 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Två av dotterns klädesplagg har försvunnit i skolan. Kan det vara ett busstreck? Misstänker starkt att det andra försvinnandet var det iallafall. Eller är det dottern som slarvat? Det är så känsligt sånt här, man får ju aldrig misstänka någon när man inte vet. Kram

Svar: Ser ut som ett av plagget försvunnit på "naturlig" väg men det andra kan vara ett busstreck... kram
Esmaralda

35 Eveline:

skriven

Hej es,

Tror du att min manifestation kring kärleken fungerar? Är manifestation något som kan hjälpa mig nå mina mål?

mvh Eveline

Svar: Ja absolut.. kram
Esmaralda

36 Fina:

skriven

Så då betyder jag inget för honom?

Svar: Jo det tror jag du gör... men jag ser inte så starka känslor hos honom... kram
Esmaralda

37 Dunegull:

skriven

Kommer jag få rätt på min hund så hon blir mer lydig?

Svar: Ta gärna hjälp i detta, man kör lätt fast själv.. kram
Esmaralda

38 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja då kan man ju se det så att dödsstraff då kommer man lindrigt undan.
Jag har ingen ny kärlek i nuläget.
Men den tillkommande kärlek som jag möter kommer det att bli ”för alltid”? Tvåsamhet resten av livet?
Eller ser du en ”risk” att jag kommer bli själv igen? Den man jag gifter mig med blir det ”för alltid”?
Kram

Svar: Det kan bli en kort romans innan du möter rätt... kram :)
Esmaralda

39 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Har funderat ibland på äggfrysning men inte riktigt så allvarligt i tanken just nu.
Vill gärna hinna skaffa fler barn.
Men kärleken har jag inte än.
Ser det ut som om jag kommer hinna få fler barn på naturligt sätt? Eller kan en äggfrysning bli aktuell?
Ser du om detta verkar dröja för mig att det blir aktuellt med syskon och fler barn för mig?
Kram

Svar: Oroar du dig så gör en äggfrysning.. det ser ut att komma fler barn för dig.. kram :)
Esmaralda

40 EPM :

skriven

Es, ser du nåt om vad som kommer från J:s håll...?
Liten grej eller stor? Vill veta vad som väntar mig....😔

Kram

41 Eiviy:

skriven

Bäst vore väl om det inte fanns möjlighet att begå mord och andra illdåd men vi är ju människor med allt som det innebär.. Och håller som med dig kring det där med dödsstraff, det blir lite som en fribiljett om än åren dit säkerligen är jobbig så det blir nog som ett straff i sig men ja.. Kanske bäst vore om man bara lät alla som gör illdåd och andra hemskheter bilda en egen liten flugornas herre ö och själva lösa sina problem, långt från allt och alla.. men det är nog ingen bra lösning i längden..

En fråga.. Är min harri fortfarande aktiv eller har den börjat göra sitt? La den i ett saltbad här förra veckan och tyckte den blev lite piggare efteråt.. Funderar som om det där speciella som han laddade inför har hänt eller kanske är påväg? Något jag kan hålla utkik efter eller tänka på kanske? :)

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag

Svar: Harri är det liv i.... och det verkar som om något har hänt som han laddat inför men något annat verkar vara på väg.. som han kommer ta hand om.. kram :)
Esmaralda

42 Mirre:

skriven

Godmorgon, jag tog också en sovmorgon idag haha, av någon anledning känns denna dagen som en typisk söndag, lugn och ro..:)
Ska försöka bege mig ut på en promenad snart så jag får lite energi. Försöker att inkorporera attraktionslagen så att den jobbar med mig och inte mot mig. Det är ganska sjukt ändå hur mycket våra tankar/känslor i form av energi påverkar våra liv. Jag har t.ex. alltid haft inställningen att "man måste jobba hårt för att komma någonstans" vilket min mamma också sagt till mig sedan jag var liten.. Och vad har hänt? Jo jag har pluggat som ett djur i skolan och verkligen kämpat hela skoltiden för mina mål. Nu blir det ändring på det.. blir spännande att se vad man kan manifestera fram.

Ser du något speciellt för mig just nu? Något som händer snart, ett budskap kanske...eller vad som helst
Kram

Svar: Och du kommer få lön för mödan... saker och ting kommer falla på plats.. kram
Esmaralda

43 Analiss:

skriven

Håller helt med dig Es,de skall starffas i många många år.. för så lätt skall de inte få komma undan med att få resa till alltet direkt.du


Ser du någo händelse eller förändring som gör mig lite gladare snart?
kram

44 AnnaK:

skriven

Vet inte riktigt var jag står i den frågan! Är för ordentliga straff iaf för grova brott.....inte som vi har det i Sverige. Våldtäktsmän och annat pack kommer undan med ingenting i princip!

När du skrev att jag skulle flirta för det skulle ge återbäring. Menade du som i plus på mitt ”jag vågar konto” eller återbäring på nåt annat vis? Bidde lite nyfiken 😊

Haft migrän från helvetet idag och inte bra än. Så less på skiten!

Kram 😊

Svar: Både och... en liten romans kan lätt komma om du flirtar lite .. stackars dej som har migrän....kram :)
Esmaralda

45 Olga:

skriven

Hej, Jag gjorde som du skrev till mig. ..kontaktade dottern. Det blev ett helvete. Hon skrev hemska saker till mig, vad har det hänt med henne? Ilska av värsta sorten bara sprutade ur henne. Jag är i chock! ! Ska jag låta henne vara?
Oron gör mig galen, hälsningar mamman.

Svar: Just nu ska du låta henne vara men försök reda ut anledningen till hennes ilska och ta det därifrån utan att gå i försvar... men just nu är hon inte mottaglig.. ge dig inte.. men agera på rätt sätt.. kram
Esmaralda

46 Lydia💕:

skriven

Var i Stockholm förra helgen och träffade faktiskt en kille som jag bara har chattat med sen i somras han var jätte fin och trevlig och kom faktiskt in till stan för att vi skulle ses charmig söt och väldigt trevlig bara en kort visit men ändå och kan inte sluta tänka på han och är han någon seriös kille eller bara en vän för mig ?
Kursen avklarad och godkänd
Lydia💕

Svar: Han tyckte om dig också... kram :)
Esmaralda

47 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag är emot dödsstraffen för att jag ser det som ett legalt mord och man får aldrig mörda någon annan anser jag. De som verkligen har begått allvarliga brott ska konfronteras med sina gärningar här på jorden och kompensera sina offer så mycket som möjligt. De ska lära sig att ändra sitt beteende så att de inte kommer tillbaka som brottslingar igen...

48 Köldskadad söderlänning :

skriven

Jag tror många andliga håller med dig om detta. Hoppas ni hade det riktigt gott igår du och dottern.

Ett frågebidrag från mig idag: tjatis tema med dessa kärlekar men nu hade en varm famn passat ypperligt att krypa in i när kylan kommer. Ser du något om honom som kan pigga upp?

Bukrar med dubbla fleecefiltar här så länge! 😉

Kram kram!

Svar: Han kommer.. men det lär bli filtarna ett tag till... han är dock värd att väntas på.. kram
Esmaralda

49 HuldaMaräng:

skriven

Hej igen!
Nu har hon kommit! Åh det är så roligt, för att om man ser på betydelsen för tarotkortet så är det precis det som mina önskningar handlar om!! Jag har önskat, knutit knutar och gått husesyn. Hoppas hon känner sig välkommen. Nu vilar hon i fönstret.
Jag känner att det här blir nog bra!

Svar: Jag får en mycket god känsla.. känner att hon är så glad över att vara hemma.. kram :)
Esmaralda

50 ANONYM DENNA GÅNG :

skriven

Är personen rätt person för saken och kommer det leda till bara positivt? Gör jag rätt val i det här? (Att dra in en viss person som jag tror kan hjälpa mig extra mycket)



Jag håller med, jag önskar inte den värsta människan dödsstraff. Det finns ju något värre. Samma medecin.





Kram

51 Nyfikna jag:

skriven

Hmm försöker min kollega hålla isär mig å den andre kollegan? Har han intentioner att komma emellan oss?

Svar: Ja, lite sådant beteende finns faktiskt.. kan vara delvis omedvetet.. kram
Esmaralda

52 Ia:

skriven

Hej
Skulle också önska mig sovmorgon och att kunna börja sova igen på morgonen, min sömnen har totalt kraschat.

Nu har det även blivit kaos på jobbet och vi är överbemannade igen, har precis bytt arbetsplats pga övertalighet och börjar komma in i det nya arbetsgången. Undrar nu om du ser om jag måste byta arbetsplats igen??

Kram

Svar: Ja det kan ske men oavsett så blir det bra till slut.. kram
Esmaralda

53 Eleonora:

skriven

Kommer jag att fortsätta med sambolivet eller är jag inne på fel väg?

54 W:

skriven

Dödsstraffet i sig innebär ju inget lidande utan man kommer hem utan de ska sitta i fängelse. Livstid ska verkligen vara livstid för somliga är det svårt att känna empati för. Somliga lider verkligen i fängelset, dels av eget dåligt samvete och /eller besvärliga medfångar.

Kan det bli något mellan mig och den man jag har kontakt med nu?

Kram

Svar: Ja det finns en chans men den är inte stor... riktigt rätt känns han inte.. kram
Esmaralda

55 Jennifer:

skriven

Hej fina Es, känns det som om armen kommer att bli värre om jag reser? Eller spelar det ingen roll?

Är det nån karma-is-a-bitch grej med min sjuka arm? Tänker då den förstör livet för mig. Kram

Svar: Jag tror inte armen bli påverkad åt något håll på grund av resa... och jag ser ingen karma kring den.. kram
Esmaralda

56 Fast:

skriven

Hej!

Jag har fastnat i livet kan man nog säga. Kommer jag loss och tar mig vidare?? försöker men det går tungt.

Kram

57 55:

skriven

Intressant att läsa idag ez... känner du om jag klarar läkemedelsprov jag har på jobbet om ca en månad.?

Svar: Ja om du har fokus och går in för det så kommer du att klara det.. kram :)
Esmaralda

58 A:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande bra som händer mig?
kram

59 Evig:

skriven

Hej Es!
Idag fick jag min Tara och nu är hon preparerad med mina önskningar. Tack!

Fråga; Ska jag eller inte?

Kram från Evig

Svar: Härligt.. och kanske du ska.. eller hur ? Kram :)
Esmaralda

60 Fanny2:

skriven

Tycker inte heller att döden i sig är ett straff... Det är ett lindrigt straff oavsett om man tror att livet tar slut där eller att det finns något efter döden. Förhoppningsvis har de mer tid till att tänka på varför de döms till dödsstraff... Om de nu har ett samvete och kan förstå att de har gjort något fel. De kanske inte förstår något förrän efter döden. Någon mening måste det finnas med dessa människor. Frihetsberövad och isolerad från omvärlden utan så mycket att njuta av... Det är värre än dödsstraff.

Blir det någon flirt den närmaste tiden?

Kram

Svar: Det kan det bli... möjligheten finns onekligen.. kram
Esmaralda

61 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Vad skönt att höra att de är bra med MG. Hoppas en MG blogg kommer snart! ☺ Du förtjänar en sovmorgon och jag tycker du gjorde rätt i som tog en oxå.

Tack för ditt svar i förr går, dock förstod jag inte vad du menade när du skrev "din soulmate verkar vara på väg att bli med sitt förhållande". Är han på väg ur ett förhållande eller på väg in i ett förhållande?
Ha en bra dag! Kram Kiara 💗

Svar: Ja han tjatar väldigt om att han vill blogga och så får det ju snart bli ! Att bli klar med sitt förhållande ska det ju vara.. sorry :) kram
Esmaralda

62 DD:

skriven

Varför betedde hon sig sådär häromdagen? Jag tappa väldigt mycket efter detta..

63 Mikael:

skriven

Såg på tv en gång en svensk kille som skjutit sin bästa vän.

De var påverkade av droger och började tjafsa om något och det slutade med att han sköt bästa vännen, hur svårt ska det inte vara att leva med när man kommer ur ruset...

Kram
Mikael

Svar: Ja, det är tungt och det ska det ju vara också... det är ju alltid skillnad från fall till fall... men jag anser att man alltid är ansvarig för sina handlingar... kram :)
Esmaralda

64 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Fick veta idag att min mamma ska ev till Prag senare i höst. Ser du någon utomlandsresa för mig i år? Hoppas på svar! Kram 🐝

Svar: Ser ut som om du snart kommer planera en resa.. kram
Esmaralda

65 Lattemorsan:

skriven

Ja jisses visst slipper de lindrigt undan..

Du Es! Ser du möjligtvis något om hur jag och stora kärleken knyter an till varandra? Ligger det möjligtvis inom de närmaste två åren? Den biologiska klockan tickar.. Det suger att vara kvinna i det avseendet! Om man nu vill få barn :)

Kram å kärlek 💛

66 Boudica:

skriven

Dödsstraff, jag vet faktiskt inte vad jag tycker.
Möjligen för trött.. Ja här råder tröttheten fortfarande. Måste lösa det för så här kan jag ju inte ha det!
Men jag är nyfiken på hur du ser på det där om att man, när man dör får sig en flashback genom sitt liv och genom det ska få någon insikt.

Extrem trötthet, och kommande förändringar på jobbet, och min kurs börjar snart. Oj kaotiskt här.

Nej ingen lång kommentar idag! För trött, du gissade det ;)
Men en undran... Har D fått berättat för sig att jag gillar honom? Eller har han möjligen listat ut något helt själv? Jag har svårt att tyda han!

KRAM

Svar: insikten om allting kommer direkt man kommer hem till Alltet.. hjärnan transformeras typ och blir sig själv... det är i jordelivet som den funkar sämre.... D listar nog ut lite själv.. nu får du försöka tanka god energi så du blir lite piggare,.. kram :)
Esmaralda

67 En i mängden:

skriven

Tjenare e, hoppas ni hade en riktigt go heldag igår. Själv har man ledigt från jobb imorgon ska bli underbart med långhelg :) Ser du något mys kring min framtida relation? Skulle uppskatta så mkt. Kram!


Svar: Så härligt med långhelg ! Din relation kommer innehålla mycket resor och mycket skratt.. kram
Esmaralda

68 Skorpan:

skriven

Märkligt beteende, meddelade att jag nog inte är tillräckligt frisk för att jobba idag o det enda svar jag får är total tystnad. Va håller de på med? Ovisshet är jävligt, kan inte annat säga...
Kram Skorpan

69 Maria :

skriven

Hej!
Kommer jag få träffa Michael i helgen? Blir det mysigt?😍❤️💕
Kram

70 kräftan:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig innan året är slut?
kram

71 Undran:

skriven

Hej!

Om jag har en kraftig stark aura är jag då en gammal själ??

Kram

72 Eve:

skriven

Hej Es, jag råkade skicka iväg mejlet till dig (mejladressen syns ovan) skulle skicka det till mig själv, ber om ursäkt

mvh Eve

73 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har känslor för honom det vet jag. Men jag vill inte bli tagen för givet, tror du det ligger till så?
Har jag chans med en romans med honom?
Finns det chans att han får starkare känslor för mig när jag håller tillbaka?Kram

74 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Den man jag kommer att gifta mig med ser det ut att bli ”för alltid” med den tillkommande kärlek? För alltid tills vi blir gamla och grå in i graven?
Kram

75 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan svejsan Es!
Det tycker ja du gjorde rätt i att ta en sovmorgon, brukar du vara uppe lika tidigt som det står att inläggen läggs ut? Typ vid fem sex tiden på morgonen? Skriver du morgondagens inlägg kvällen innan och sedan sparar för att sedan lägga ut det på morgonen eller skriver du det samma dag du lägger ut det?

Jag undrar om min trötthet beror på att jag har ökat mina tider, jobbigt på jobbet eller en kombination? Kommer de bli bättre om ja byter plats? Får ju ta väldigt mycket ansvar vilket var ett tag sedan jag gjorde. Vad ser du kring det? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

76 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du när jag möter kärleken?
kram

77 Fundersam:

skriven

Hej.

Jag har en fråga. Fick seans av dig för många år sedan och i den spådde du en ljus och fin framtid för mig. Nu undrar jag vad egentligen det var du såg som fick dig att skriva så? Är bara nyfiken. Med facit i hand har livet varit allt annat än det.

Med vänliga hälsningar,

Fundersam

Svar: Jag ser att du får lugn, kärlek och glädje i din framtid. Det kommer. Såklart önskar jag att det kunde komma nu, direkt.. men ibland ska vi människor gå igenom saker och ting.. innan vi finner den speciella friden i livet.. kram
Esmaralda

78 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns bara helt dött på kärleksfronten. Förstår inte hur något ska hända. Verkar något vara påväg? Verkar det dröja innan jag är i en relation? Verkar något hända inom i år eller nästa år?
Kram

79 Linda:

skriven

Hej

Jag är en orolig själ som varit med om mycket i livet. Min fråga är kommer jag att kunna lita på min sambo o flyttar vi innom kort så att vi får det bättre?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: