Magi, styrka och kärlek i ditt hem....

Tack för tipset igår och idag handlar alltså  bloggen om rening.

Har man ett hem eller ett rum i sitt hem – som man inte känner sig  bekväm med  då kan en rening vara på sin plats.

Ofta är det så att man känner  obehag och vet inte riktig vad det beror på.

Eller att man bara är orkeslös och inte mår väl.

 

Allt består ju av energi och det som hänt i ett hus eller i anslutning till de saker vi har … har lagrade energier. Allting finns det energier i.

  De flesta energierna är goda och du märker inte av dem men sedan finns det också energier som tar all din kraft och bygger upp ett obehag. 

Och ja, det finns onda energier.

 // Salvia i bunt. Kan tex köpas här: www.knutrut.se //

Du börjar med att åkalla änglarna.. såväl din skyddsängel som andra änglar.. alla som vill bistå dig och vara med och rena ditt hem.

Meditera en stund, slut ögonen och prata med änglarna… det känns kanske konstigt och lite  odd.. men det är helt i sin ordning. De hör dig.

Be om deras hjälp med reningen och tala om att du vill kunna må väl och känna dig trygg och glad  i ditt hem.

Att du vill vara omgiven av goda och kärleksfulla energier.

OBSERVERA att en rening kan du göra även om du inte tror dig ha ont omkring dig.. utan enbart för att  maxa din livsglädje och din trygghet

Sedan - tänk  noga efter om du skaffat något nytt ”begagnat” till rummet eller hemmet.

 Det kan vara en möbel som du köpt på Blocket eller en liten pryl som du köpt på loppis.  Det kan förekomma dålig energi i gamla grejor – beroende på vem som ägt dem.

Har tråking ting börjat ske efter att möblen/saken kommit in i ditt hem  ?

Gör dig då   av med den  direkt.

 

Öppna två fönster så det blir  drag genom bostaden.

Sedan städar du och skurar… från golv till tak

Allt ska göras rent.

 

 

 

 

Nästa steg är vit salvia

Det är en ört och du köper den i bunt.

Du tuttar eld på knippet med salvia.. och när det brinner blåser du ut elden. Glöden finns kvar och alstrar rök.  Ha salviabunten på en liten bricka och går runt från rum till rum och var noga med att gå in i alla hörn.

Samtidigt som du går runt med salvian så ska du högt och tydligt tala om att detta är en rening och allt negativt ska nu rensas ut och det positiva komma in.  Du kan använda dina egna ord.

En sådan salviarensning kan man göra lite då och då.. ett par gånger om året.

När du renat överallt och vädrat ut röken – då ska du  sätta ytterligare stopp för det negativa.

 //bergskristall//

 

Det gör du genom att du har förberett bergskristaller  och du ska ha havssalt hemma.

Lägg bergskristallerna i en skål med havssalt  under 10-15 timmar.

Sedan  lägger du en kristall vid varje öppning till ditt hem.. dvs vid varje dörr och vid varje fönster.  Ta sedan saltet som använts för att rena kristallerna och lägg en nypa av detta salt bredvid kristallerna.

Min väninna i Paris använder dessutom  tändstickor… du tänder en tändsticka i varje rum och håller den  brinnande så länge du kan.

För varje sticka du tänder säger du:  Vade malum och detta upprepar du tills stickan är utbrunnen.

 

 

Det är latin och betyder typ: Vid hädan ondska.

Därefter samlar  du allt det brända i en liten skål och ställer den  centralt i din bostad.

Detta kommer göra susen och du kommer uppleva ditt hem annorlunda efter  reningsprocessen

Vill du gardera dig ytterligare så passa på att köp en talisman nästa jag erbjuder sådana.. och talismanen kan ha fokus på det goda i ditt hem och mota bort allt ont som försöker ta sig över din tröskel.

 

// Det går bra att använda vanligt havssalt som du kan köpa på ICA//

Talismanenerna är starkt dedikerade till sin uppgift och sviker aldrig

Det kanske kan tyckas lite meckigt med allt som ska grejas i en rening men jag lovar - det kommer vara värt det.

Du behöver inte ha "onda andar" i hemmet för att göra en rening.. den påverkar allmänt och gör dig tryggare och gladare  och du får påfyllning av energi och kraft.

 

Observera.. du behöver INTE anlita någon för dyra pengar som ska rena ditt hem... du klarar  det precis lika bra på egen hand och nästan bättre - för effekten är större om reningen sker av den som lever i bostaden som renas.

 

Stort lycka till och berätta gärna hur det kändes efter din rening.

 

Kram & kärlek

Vad glad jag blir när ni trycker på gillaknappen 💖

1 EPM :

skriven

Godmorgon!

Skulle kanske vara något att göra i lilla lyan, dock orolig att brandlarmet ska sätta igång- är ju bara 25 kvm...

Ändrade planer pga tågstrul idag, men det är skönt ändå att slippa 6 timmars resa för 2,5 timmes möte. Ibland är det skönt för själen när kommunikatinerna krabbar 😊

Ska jag fortfarande vara på min vakt när det gäller J eller är det lugnt nu?

Ser du om förändringen kommer snart och A flyttar, sker det innan jul?

Kram

2 Cattis:

skriven

Godmorgon. Esmaralda!

Vilken fantastisk ritual du har beskrivit för att rena hemma. Jag tror inte att vi har några onda andar i huset. De släktingar som bott här innan har alla verkat vara snälla människor men det kan ju vara bra att rena för att få lite mer energier i huset som förhoppningsvis kan spilla över lite på mig😊

Under varför jag inte känner någon större glädje eller entusiasm då jag gjort en del förändringar till det bättre. Känner snarare någon tomhet och börjar undra om jag kanske varit alltför ivrig. Ser du om jag kommer känna mig mer tillfreds snart över de val jag gjort?

Kram
Cattis

3 sus:

skriven

hej
måste provas.....
hjälper de inte så gör det väll åt.....
som man sa förr....
inge kul här....
love sus

Svar: Gör något du inte brukar för att fylla på din energi.. kram :)
Esmaralda

4 lilla m:

skriven

Hej, vad tänkte han då jag sa att jag ville kyssa honom? Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Han J skicka en förfrågan till mig men jag accaptera den förfrågan.

Ska jag undvika honom eller prata med honom?

Han kommer inte väl svarar...

Ha det bra

Svar: Det känns som om du gör bäst i att undvika.. kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon..

Helgen slut och den blev kort... Hoppas denna veckan går snabbt.. nästa helg tänker jag bara sova och inget annat. Om 18 dagar är det dags för lov. Ska bli skönt. Jag älskar mitt jobb, mins kollegor men semester är så skönt..

Tråkiga är att jag är så mör i kroppen så jag känner mig nästan sjuk...

I fredags träffa jag J.. Han har verkligen ändrats och det känns som det finns en ny chans för oss.. tror vi var för små senast.. så hoppas det blir bra mellan oss..

Kram

7 AnnaK:

skriven

Har nog ännu inte lyckats dra hem nåt oknytt från loppis......inget jag störs av iaf. Men en ordentlig uppskubbning skulle jag behöva. Känner hur energierna går i botten när jag kommer hem. För mycket oreda och för många måsten.

En till liten fråga.....ingen slump va att vi fastnar i dörröppningar mm lite då och då?

Kram och ha en fin vecka 🤗

Svar: Nej. ingen slump, kram :)
Esmaralda

8 Birgitta:

skriven

Godmorgon 😊
Spännande kanske något att prova.
Är hemma sjuk åkte på en förkylning och hostade så hårt så jag hostade av ett revben vilken smärta.

Es ser du någon man på väg in i mitt liv?

Kram Birgitta

Svar: Nu får du krya på dig.... och mannen kommer... kan dock dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

9 Susan:

skriven

Jag som trivs så bra hemma hoppas verkligen att jag inte behöver göra ngn rening, avskyr dessutom att städa så bara där blev jag trött😉 Tror nog att energierna är hyfsat goda i mitt lilla hus.... men renSning skulle nog behövas istället för rening😱 Väntar på att det ”rensa-släng”-energierna ska inta min kropp .... o kanske även ”göra färdigt projekt”-rycket ska få fart😉

Kram

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för bra tips !
Rena med salvia har jag gjort och det hjälper !
Hade dåliga energier i badrummet av olika orsaker och sönerna var små Åldsta sonen berättade om sin oro att visstas där och efter reningen nämde han inte det igen.

Tack för svar igår ,nu ska bara sonen överygas om Silver Saras öde .
På tal om sonen ...det är tur jag har honom när jag går ut på nätet och köper spisar ...
Tyckte jag gjort världesn klipp och köpte en billig spis på nätet då sonen frågar om den är kompatibel med vår el ? ! Inte hade jag kollat det inte Det var en spis för 2-fas därav det billiga priset ! Nu gick köpet att häva direkt ( tack tretti.se) Så nu ska sonen kika runt för spis måste jag ha ...igår vart det spritkök...

Ny vecka nya möjligheter !
Ha en go Måndag !
Kram Anki med flock

Svar: Ja salvia brukar ha god effekt. Ja så tokigt det kan bli ... ! Hoppas nu du hittar en bra spis.. kram :)
Esmaralda

11 Em:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack så jätte mycket för de tipsen.
Ska sätta mig och meditera och prata med de änglar. Ge det ett försök, det låter trevligt.

Es, Tror du han kommer att komma tillbaka till mig känslomässigt?
Kram

12 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Såhär års känner jag alltid en sån huggatagigammalbråte-glädje! Ännu mer i år, tror jag. Det har många gånger känts tungt hemma hos oss, tungrott energimässigt. Min mamma menade att husfrun var lite missnöjd med oss. Inte vet jag, jag tror hon i så fall är mer tillfreds nu, för vi gör vad vi kan och orkar. Och gårdshunden så fin är med :)
Men när jag är klar, då ska jag rena, så som du beskriver :)
Ha en fin dag! Här regnar det, usch och blä. Tur man jobbar..

13 *:

skriven

Hej

Jag vill verkligen slå ihop våra påsar så det blir mer vi. Med husen, hem, ekonomi. Gifta oss och verkligen satsa på oss. Nu när det är mer uppdelat känns det inte helt 100% vi tycker jag.

Ser du om vi kommer göra det i framtiden ? Har ju mitt hus kvar men går väl i lite tankar att sälja det för att investera i hans istället. Men då vill jag att vi gifter oss och gör det på riktigt.

Ser du oss så i framtiden ?

Kram
*

14 Em:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack så jätte mycket för dem tipsen!
Ska faktiskt sätta mig och meditera och prata med änglarna. Ser fram emot det och tycker det ska bli trevligt.

Es, Tror du att han någon gång kommer att komma tillbaka till mig känslomässigt?
Kram

15 Fråga:

skriven

Hej!

Sover dåligt igen, Sov bra ett par nätter. Kan en rening hjälpa? har inga bergkristaller men kan det bli bra ändå??


Kram

Svar: Ja, försök med det du har... du brukar ge effekt.. kram :)
Esmaralda

16 DD:

skriven

Något kul allmänt höst/vinter? ❤️

17 Fjäril:

skriven

Hejsan Es. Igår fick jag ett väldigt jobbigt besked som jag tog väldigt hårt, jag lider av en obotlig ögonsjukdom. Jag är bara 20 år och känner att jag inte har någon framtid längre. Är det såhär mitt liv tar slut?

Svar: Nej, inte tar ditt liv slut inte... jag ser en jättefin framtid för dig och med mycket glädje... kram :)
Esmaralda

18 Smöl:

skriven

Hur går det med min andliga utveckling? Något jag bör tänka på?
Har precis köpt mig en pendel, känns som vi har connectat, vad tror du?

Svar: Du utvecklas hela tiden.... kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Godmorgon kära Es såg andra Håkans och mitt flörtade ?
Kan inte låta bli att tycka han är charmig och förförande. Vill inget mer än som det blev i lördags och det vill nog inte han med. Skickade iväg ett sms till L med att han är en idiot inte det bästa men han har inte visat sig från någon bra sida. Barnsligt av mig att skriva dumt. Han tog åt sig direkt.  

Kram 

20 Skorpan:

skriven

Ja det låter onekligen jobbigt, jag är ju så lat av mig ;), o att sedan städa hela huset, eller räcker det med eget rum, o få alla skrymslen o vrån ”behandlade”, hmm... Kunde säkert vara bra, kanske energierna skulle börja flöda i mig o i huset?! Men som sagt, en bekväm människa som jag...
Undrar ju när det börjar hända nåt här Es?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

21 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Kan jag ha onda andar i mitt hem som håller mig vaken eller väcker mig på nätterna??

Kram

Svar: Nej det kan jag inte se.. kram
Esmaralda

22 C:

skriven

Hej

Ser du om det blir någon resa till värmen i vinter för oss ?
Vill så gärna, men vet inte om pengarna räcker till.

Kram
C

Svar: Chansen är god att det blir en resa.. kram :)
Esmaralda

23 carina:

skriven

hej kära du! jag har brutit med min man och det känns för jäkligt, vi båda mår inte bra just nu! mkan du se om vi reder upp detta och kan hitta tillbaka till varandra igen? vi tycker mycket om varandra kramen hoppas på svar ängel

24 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du mötet med en passande partner att mötet sker i staden jag bor i? Eller ser det mer ut att ske en bit bort?
Känns det som om mötet ligger nära i tiden som i år eller nästa att det blir relation och rätt för mig?
Verkar det vara någon helt ny som kommer?Kram

25 Kulla:

skriven

Godmorgon härliga måndag😄👍👌!!
Har nu beställt för första gången imitt liv salvia, bergskristall😄.. får se hur det går😂🤩. Inte för att jag har ett ont hem, utanför att det kanske sätter fart på annat i livet, som typ en ketchupeffekt👍💕. Önskar mig någon att mysa med😜.
Har börjat mitt nya jobb nu, är helt sopslut i huvud och kropp när jag kommer hem, men så är det i början, allt nytt!! Men det blir bra🙏😄.

Svar: Bra att du beställt och jag tror att det här kommer bli riktigt bra.... kram :)
Esmaralda

26 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda

Ser du om jag snart får återgå till jobbet?

Det är ändå tusen gånger bättre än att vara sjukskriven såhär. Står inte ut. Ångesten stiger i kroppen och allt blir värre då jag är ensam hemma och väggarna ramlar på mig. Fy helvete så skit jag mår på grund av dethär.

Ingen resa verkar det heller bli för min del😞😞😞

Svar: Gör vad du kan för att fyll din tid med något... jag tror inte det dröjer så länge innan du är tillbaka på jobb.. kram
Esmaralda

27 B:

skriven

Godmorgon :) åker jag tillbaka till Nashville? Kram

Svar: Ja det kommer du att göra... kram :)
Esmaralda

28 Skrållann:

skriven

Hej!
Hade ingen aning om att man kunde göra detta själv;)
Här börjar älgjakten idag och jag ska hjälpa min mamma med ärtsoppeservering till jaktlaget. En tradition som är uppskattad.
För övrigt känner jag mig sliten. Har haft en förkylning i kroppen över en vecka men jobbat ändå och det tär lite tycker jag. Vet inte vad jag ska göra med mitt liv riktigt. Trodde jag skulle kommit på det vid det här laget men är ambivalent?! Hur ska jag göra för att komma fram till vad som blir bäst i mitt liv rent yrkesmässigt?

Kram❤️

Svar: Så exotiskt med älgjakt ! Jag är ju en sån mes när det kommer till sånt... ! Du behöver fatta ett nytt beslut och släppa nytt i ditt liv.. snarast.. kram
Esmaralda

29 ME:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han känslomässigt kommer tillbaka till mig någon gång?
Kram

30 lilla m:

skriven

Hej, vad tänkte han då jag sa att jag ville kyssa honom? Blev han lite glad? Kände han spänning? Kram

31 Pelle:

skriven

Hej Esmaralda, intressant blogg idag om rening av energier i sitt hem. Jag trivs bra i mitt hem och tror inte att det behövs renas på åt. Däremot verkar mitt liv hamnat i nåt konstigt vakuum. Söker nytt jobb men händer ingenting. Har två olika "fritids-jobb" där det mesta också verkar ha stannat upp , mötena blir avbokade eller ordrarna fullföljs inte. Vet inte åt vilket håll jag ska vända mig åt då det mesta verkar gå baklänges just nu. Kan du se vad allt detta beror på? Åt vilket håll ska jag titta/gå för att se en ljusning? Skulle bli så tacksam om du har möjlighet att kika på mitt "vakuum ". Kram Pelle

32 Fina:

skriven

Hej. Idag träffade jag A och samtalet flöt på så bra, kände mig glad och uppiggad efteråt. Vi har alltid lätt för att skratta mycket tillsammans. Kände han på samma sätt?

Svar: Ja han tycket det var trevligt att ni möttes.. kram
Esmaralda

33 Nornan:

skriven

Min dotter som är väldigt sensitiv upplever "spökerier" i sitt nya hem och vågar inte sova ensam på nätterna så jag sa till henne för några dagar sen att vi ska göra en salviarening så som du beskriver. Det gör jag alltid hemma själv när jag känner att livet stagnerat eller när allt känns skit utan nån egentlig anledning.
Dottern har även två gamla fåtöljer inköpta på auktion, dom är jättefina men jag tror energierna runt dom är dåliga och jag vill helst inte sitta i dom...

Känner du om vi kommer lyckas och hennes nätter bli lugna?

Kramar!

Svar: Ja jag tror absolut att ni lyckas !! Det kommer bli lugnt hos henne... kram
Esmaralda

34 <3:

skriven

Godmorgon kära Es såg andra Håkans och mitt flörtade ? 
Kan inte låta bli att tycka han är charmig och förförande. Vill inget mer än som det blev i lördags och det vill nog inte han med. Skickade iväg ett sms till L med att han är en idiot inte det bästa men han har inte visat sig från någon bra sida. Barnsligt av mig att skriva dumt. Han tog åt sig direkt.   

Kram 

35 Dalkulla :

skriven

Känner inte att jag har negativa energier i mitt hem. Något jag minns väldigt väl när jag flyttat till mitt nya hem, det var att en vägg i vardagsrummet kände jag så mycket goda energier ifrån. Det var så påtagligt att jag vill minnas jag tittade extra noga på den väggen.

Förstår inte varför just den väggen och hur jag kunde känna det. Idag förstår jag lite bättre om allt sådant. Nu sitter det uppförstoringar på mina föräldrar, mormor som ung-liten min gammelmorfar-gammelmormor. Ska förstora på min morfar också. Tänkte att den väggen blir så bra att hänga upp alla foto på, där har de också hängt sedan dess.

Visst lät det lite omständigt all rening men, det är det säkert värt.


Kram!

36 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Intressant detta med rening! Min granne och jag har pratat om att vårt hus behöver just rening. Vi är ju energilösa och det sägs ju finnas en hel del andar här. Dags att skrida till verket!
Tack för peppen i går inför morgondagen!
Och du har nog rätt! Amarone till rotmos kan ju faktiskt vara en trevlig kombo om inte den starka, söta senapen skär sig med vinet. Senap är ett måste till rotastampen! 😋
Ha det supergott! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Och massa senap.. den sötstarka sorten... och det funkade hur fint som helst:) Kram :)
Esmaralda

37 Djuren - Ghostwriter :

skriven

Kommer mina älskade djur trivas hos personerna jag nyss frågade eller kommer de trivas bättre med mig? Jag känner dock att jag är egoistisk om jag behåller dom av olika anledningar. Men det är svårt att hitta hem...



Kram

Svar: Du måste känns in och besöka de nya hemmet.. ha alla antenner ute och jag tror det blir bra.. kram
Esmaralda

38 Magiskt:

skriven

Hej Esmaralda!

Såg du Allt för Sverige på tv igår?? Storforsen i Älvsbyns kommun där kan man snacka om magi. Verkligen magiskt. Trolsk natur, storslaget. Dit borde du åka.

Blir det en bra vinter för mig??

Kram

Svar: Jag såg och visst är det helt underbart !! Vilken natur !! Ja, det blir en bra vinter.. ngt som du inte jublar över sker,.,. men ingenting allvarligt... det mesta blir bra.. gör upp lite planer.. kram
Esmaralda

39 Jessica:

skriven

Hej Es, hur stor är chansen att det håller mellan mig och han? Kommer han att göra slut med mig?

Och ser du om det går runt rykten om mig?

Kram

40 Browallia:

skriven

Jag kan inte längre förnimma min Harri. Han har ju gömt sig någonstans här hemma och jag har inte lyckats hitta honom så jag kan inte ge honom nåt saltbad. Kan du känna av honom?

I tacksamhet och glädje

KRAMAR

Svar: Tyvärr så känns det som om han är död.. sorgligt nog.. kram :)
Esmaralda

41 Mg:

skriven

Hej!
I min senaste seans sa du att jag kommer få berömm slutet på 2018 från någon jag inte förväntat mig av..
Är detta berömm från VD?
Kram!

Svar: Ja så kan det vara.. inte helt säker på varifrån det kommer.. kram
Esmaralda

42 Michaela:

skriven

Wow vilken process! Det är detta jag behöver göra i mammas sovrum. Men måste först inhandla salvia och bergskristaller ... vart köper man kristaller? Tack för detta bloggämne!! ☺

Ny vecka! Ngt kul på ingång?

Kram till alla denna måndag!

Svar: Via nätet kan du handla allt du behöver.. kram :)
Esmaralda

43 lilla m:

skriven

Hej Esmaralda! Finns det en chans att något fysiskt sker mellan honom och mig?

44 Panik:

skriven

Hej!

Kommer jag att få jobb till vintern Vad ska jag ta mig till om jag inte får jobb kommer jag att gå under då??


Kram

45 Mia:

skriven

Ser du vilken väg mitt yrkesliv kommer att ta efter vårdledigheten?

Svar: Känns som om du tar ett kliv framåt.. du fattar ett bra beslut som innebär förändring.. kram
Esmaralda

46 Kvinna :

skriven

Intressant med rening, igår var det märkligt min svåger ville bli släppt i stan på vägen hem,men han sa inte vem han skulle träffa, kan du se vem det var?

47 Gemini:

skriven

Jag är så orolig att min livmoder ska va full av cancer! Väntar på kallelse till specialist å är förbered på det värsta.. ska jag det? Ser du mig dödssjuk nu inom det närmsta? Jag känner mig inte sjuk. Kram

48 Undris?:

skriven

Tack för tipsen Es. Jag sover gott om nätterna, men vet inte om jag har någon ond ande i hemmet? ser du om jag har det?
kram

Svar: Nej det har du inte.. kram
Esmaralda

49 Robin:

skriven

Hej, funderar över en tjej som jobbar på samma arbetsplats som mig fast på en annan avdelning. Vi har jobbat där i några år och det har alltid känts som att det finns något speciellt mellan oss. Skulle hon bli glad och tacka ja om jag bjöd ut henne på en promenad eller liknande?

Svar: Ja jag tycker absolut du ska ta ett initiativ... med 75 % säkerhet tackar hon ja.. kram
Esmaralda

50 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du möjligtvis om själva mötet med kommande passande partner kommer ske i närheten av där jag bor nu?
Kram

Svar: Nej det ser inte ut som om han finns såpass nära.. kram
Esmaralda

51 Fiskaren:

skriven

När du spådde mig så berättade du om en kvinna som skulle höra av sig med en stor överraskning som skulle chocka mig och nu hände det. Det var en halvsyster som stod utanför dörren och jag hade ingen aning om hennes existens. Ville bara berätta.

Svar: Och hon är jättetrevlig så bejaka gärna den kontakten.. kram :)
Esmaralda

52 Osäker:

skriven

Hej!

Kommer det att bli bättre snart?? känner mig så hjälplös vet inte vad jag ska ta mig till.

Kram

Svar: Det vänder.. och blir mycket bättre... fatta de beslut du kan fatta.. ta tag i det.. kram
Esmaralda

53 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag testade faktiskt idag att prata med änglarna.

Ser du om min kärlek ligger långt bort i tiden? Ser den ut att ha kommit detta år eller kommande år? Eller kan han dröja längre innan jag är i en relation?
Kram

54 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Vet inte om du förståd frågan rätt. Vet att du sett att kommande kärlek inte kommer att bo i min stad.
Men kan själva mötet ske här? Ser han ut att kunna vara på besök ibland? Eller kommer jag vara på resande fot när vi möts?
Kram

Svar: Jag tror inte mötet sker i din stad.. får en känsla av att ni ses på en ort där du inte bor.. men ha ögonen med dig alla fall... just in case.. :) Kram :)
Esmaralda

55 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda toe du Davenport min blir bra? Något jag ska tänka på? Kram 😃☀️

56 Höstfärg:

skriven

Han kollar på mig mycket
Vad är det han tänker på då?

57 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han kommer att komma tillbaka till mig känslomässigt?
Kram

58 Kvinnan :

skriven



Intressant med rening, igår var det märkligt min svåger ville bli släppt i stan på vägen hem,men han sa inte vem han skulle träffa, kan du se vem det var?

59 F:

skriven

Hej Esmeralda ser du mig bli mamma igen kram

60 *:

skriven

Hej

Får vi ihop det till slut. ?
Med giftermål, hus och allting ?

Kram
*

61 lilla m:

skriven

Hej Esmaralda! Finns det en chans att något fysiskt sker mellan honom och mig?

62 ÅJO:

skriven

Hej,

kommer jag få något jobb som jag vill ha innan året är slut?

63 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för tipsen! Äntligen gjorde jag mig av med 2 krukor som inte kännts bra, inhandlade på på Loppis. De ligger i soptunnan nu!

Har nyligen varit på semester i södra Tyskland och bla besökt en utgrävning, romerskt bad. Det kändes som om jag levt under den tiden och därmed också utnyttjat de romerska baden, kan det vara så?

Blivit lite dyrare att demestra i euro området, ser du om svenska kronan stärks snart?

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram från naturvän

Svar: Ja nog har du badat romerskt på den tiden det begav sig !! Kram :)
Esmaralda

64 LisaS:

skriven

Hej
Beställde en spådom av dig senaste vinter där du berättade att jag skulle möta min tvillingsjäl , men du visste inte när. Nu i sommar har jag träffat en man som gott kunde vara han....men är ändå inte riktigt säker på mina känslor ..... tror du E att det är han, att känslorna växer att jag ska satsa på detta förhållande. Eller ska det kanske komma något ännu bättre?
Tack på förhand . Kramar från L

Svar: Nej det är inte han.. det känns inte så... när den rätte kommer då är dina känslor 100% med.. men avvakta och känn dig för.. lita på det du känner.. kram
Esmaralda

65 Liverpool :

skriven

Hej Esmaralda
Kör med salvia blad i min lägenhet,Kanske lite för ofta med det kan väl inte skada hoppas jag.Ser det ut som jag träffar min framtida fru snart?

Svar: Ni verkar vara på väg mot varann.. något kan ske som gör att det går långsammare.. omöjligt att säga.. men möts gör ni och knyter an ! kram
Esmaralda

66 MrMr:

skriven

Löser det sig på ett bra sätt med byggfel i vårat fritidshus eller blir det en större ekonomisk smäll?

Svar: Räkna med att det kommer kosta en del extra.. även om det inte blir katastrof.. kram
Esmaralda

67 CR:

skriven

Hej,
Intressant det här med energier.. Är så
känslig så kan knappt Ha någonting som har varit någon annans. Blir inga Loppisköp för min del.
Funderar lite på en kille som jobbar här
i vårt lägenhetshus om han möjligtvis kan vara min själsfrände?
Kram :)

Svar: Inte själsfrände men jag tror ni haft en hel del tillsammans i ett tidigare liv.. kram
Esmaralda

68 Lotta:

skriven

Ja, det är verkligen mycket det måste grejas med för en rening. Pedantisk städning är ju riktigt segt. Att tända en tändsticka och säga ramsan tycker jag verkar bra, men det går väl inte an att bara ta vissa delar precis :D

En fråga...nu börjar jag tappa hoppet om att få ett nytt jobb, eller jag har tappat hoppet och det känns meningslöst att fortsätta söka för jag får nej överallt. Ser du om jag får jobb snart mot alla odds.

Kram L

Svar: Nej hoppar man över något så blir reningen svagare... ge inte upp.. fortsätt sök och det kommer löna sig.. kram
Esmaralda

69 Pia1:

skriven

Herregud! Jag är chockad över mig själv så jag bara skrattar just nu 😬 Jag förklarade vänligt men bestämt för doktorn att jag tror vi missuppfattat några detaljer angående huvudet och jag vill börja om med anteckningarna. Och jag vågade säga att "det här klarar du men det får inte finnas några missförstånd, jag har haft missförstånd i tre år redan". Trodde han skulle protestera men vi ska ses redan imorgon 😨 NERVÖS och så lycklig och stolt att jag vågade men även kunde säga det med "kärlek" istället för kamp 😘

Svar: Bra... utesluter man kampen... och tar den mjukare varianten. då brukar det funka bättre och människor blir mer mottagliga... lycka till nu o stor styrkekram :)
Esmaralda

70 Cecilia:

skriven

Vad intressant med rening och kul att du delar med dig! Ser fram emot nästa kull med talismaner, då ska jag köpa!

Är sugen på ännu en förändring, känns det bra? Kramar

Svar: ja det känns bra.. det är rätt i tiden för dig nu med förändring.. kram
Esmaralda

71 Smulan:

skriven

Spännande och användbart.
Väntar på besked från Försäkringskassan får vi bidraget?

72 Tingeling:

skriven

Tror inte det finns nåt i mitt hem. Däremot kanske rensning för min egen skull. Vet inte vart jag ska hämta energin ifrån. Ligger under ytan men kommer inte helt fram. Och det känns som nån vändpunkt här, att jag måste göra nåt riktigt radikalt. Min pappa som jag inte alls känner för att träffa egentligen, mitt ex har blivit helt knäpp och orkar inte med han, jag pluggar och jobbar och har min dotter och ändå ber folk mig om allt möjligt. Och inte kan jag säga nej. Ska exempel besikta nån annans bil, vara kattvakt i flera dagar och kan inte ha katten hos mig utan måste gå dit morgon och kväll. Min dotter har inga morföräldrar som vill vara med henne, ingen som tar sig till henne som jag hör andra på mitt jobb.
Ibland får jag ont över bröstet. Ibland nervös känsla. Kroppsligt eller mentalt?

Jag är ganska bra på att se det positiva och gå vidare och tänka att det ordnar sig. Men är lite mycket nu och känner mig ensam och kan bara se negativt. Just nu vill jag bara fly.

Ville min mamma säga nåt med drömmen jag drömde, som var så verklig, hon satt i rullstol på ett hem och kunde inte klara sig själv?

Kram!

73 <3:

skriven

Hej kära Es ser det ut att vara ngt allvarligt med mitt högra öga ?
Kram

Svar: Det känns inte som om det är så allvarligt men gå och kolla dig för säkerhets skull ..kram :)
Esmaralda

74 Lydia💕:

skriven

Kämpar på med mitt jobb som är svårt och tungt skulle behöva göra en rensning där tror jag.
Ska åka på en nöjes resa till Stockholm undrar om jag träffar någon flirt där som kan bli rolig
Jobbet har skickat mig på en kurs som jag är nervös för och ska jag tacka ja till den ?
Regn o rusk och trött men ska ut och gå en långpromenad iallafall
Lydia💕

Svar: Kursen fixar du.. om du bara vill och har lust !! Kram :)
Esmaralda

75 Vitlilja:

skriven

Varför skriver hon inte till mig?

76 Tisa:

skriven

Varför tas jag inte på allvar av vården? Jag vet snart inte vad jag ska göra av mig själv...

Svar: Fråga varför du inte tas på allvar !!! Kram
Esmaralda

77 Hanna:

skriven

Hej!

Det här är något jag funderat mycket på det senaste året. Jag flyttade in i en lägenhet i ett nybyggt hus för ca ett år sedan. Huset ligger i ett nytt område men på gammal mark med mycket otäck historia. Spökhistorierna härifrån har florerat friskt i flera år. Självklart var det här något som jag bar med mig när jag flyttade in här och har redan från början visualiserat ett "skydd" runt mitt hus och jag accepterar inte att några spöken klampar in här och skräms. Det verkar som om jag lyckats eftersom jag har sovit gott de flesta nätter. Dessutom tänker jag att personlig och kärleksfull inredning gör att positiva energier samlas och gör hela stället till mitt.

Ser du om det finns några osaliga andar i faggorna som jag borde ta i med hårdhandskarna mot? Ser du även om mitt "skydd" fungerar eller är det bara inbillning?

Kram

Svar: Du har tänkt och agerat så rätt... och något ont omkring dig finns definitivt inte.. kram
Esmaralda

78 F:

skriven

Hur ser det ut för mig i framtiden kram

79 Milla:

skriven

Hej
Ska definitivt rena mitt hem. Känner mig så låg ledsen o deppig emellanåt så det har väl snart satt sig i väggarna.
Känns som jag inte har ngn glädje att se fram emot då det inte händer ngt kul i mitt liv.

Svar: Börja med en rening.. och planera sedan in lite kul för dig själv och det kommer vända.. kram
Esmaralda

80 Sigrid M:S:

skriven

Jag undrar om jag har något ont runt mig ?

Svar: Ja du har definitivt något obehagligt runt dig och det vet du om... gör en rening omgående.. kram
Esmaralda

81 Boudica:

skriven

Min trötthet fortsätter, sover inte bra, vaknar flertal gånger. Beställde ny omega-3 det hälpte mig förut att sova genom natten.

Att rena huset gör jag spontant ibland när jag känner det är mycket negativt runt omkring. Jag är rätt känslig för negativt det drar ner mig lätt!
Brukar med intention hälla i lite citron å havssalt i skurvattnet. Och tänka bort "skit" när jag städar.
salvia har jag använt med, men jag har ju väldans problem m ed att få fyr på dem som jag har, som bäst lite glöd XD åh nej, de är inte fuktiga haha

Läste lite info om kursen jag anmält mig till, fick nästen lite panik, har möjligen tagit mig lite vatten över öronen. Hur ska jag klara av allt detta samtidigt som jag jobbar? Jaja jag får klara mig så gott jag kan. Finns ingen återvändo nu!

KRAM!

Svar: Du klarar kursen - men du behöver ha rätt fokus.. kram :)
Esmaralda

82 Yvonne ( gammal kund):

skriven

Hej Esmaralda!

Jag är bara lite nyfiken. Och undrar när och om det blir fler Talismaner?

Just nu har jag gett min Harri ett bad. Och känner att han är still going strong 😊.

Pussa MG på nosen ifrån mig!

Ha en fin kväll.

Kram

Yvonne

Svar: När som helst nu ska de nya talismanerna komma.. kram
Esmaralda

83 Ryde:

skriven

Jobbar nu ihop med en karl där vi gått som katten runt het gröt ett bra tag, men nu känns det som han äntligen börjar släppa på sina rädslor och komma. Jag har dock tröttnat på detta då slitet inte är värt de ynka kr de ger och deklarerat till ledningen att jag kommer att lägga av. Kommer detta sätta fart på honom eller kommer han ta avstånd igen?

84 Louise:

skriven

I torsdags ringde mannen soc och i fredags var vi där och fick matkuponger för två veckor så idag storhandlade vi på Lidl ska även handla på Willys och någon annan affär också så vi är bunkrade med mat fram tills vi får in pengar. Vi sa direkt till han som svarade att det där sparkontot som barnen har är borträknat tre gånger redan så det ska nog inte bli några problem där denna gången - får vi hoppas. Vi får ju inte röra dessa pengar.
Nu ska en massa saker bli insamlat inte så jättemycket men en del.

Imorgon skulle jag egentligen ut till skolan men min skrivarkompis ställde in då hon mår dåligt.
Jag som inte har satt upp mig på jobb innan, men nu har jag gjort det och hoppas att pedagogpoolen vill ringa in mig imorgon för jobb.
Fattar inte varför de inte vill ringa in mig.
Har i alla fall satt upp mig för resten av veckan i Lund och sen den 19 oktober är det dags för intervju på Vikariebanken i Trelleborg och jag hoppas att jag får jobb där så jag kan sluta i Lund och att timlönen blir mer där än vad jag har nu.

Kommer jag att bli vikarie i Trelleborg? Det är ju bara fram till januari/februari.

tacksam för svar och ha en fin kväll. Kramar

85 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han kommer att komma tillbaka känslomässigt till mig? Ser du möjlighet till familj mellan oss?
Kram

86 Mmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om mötet med en passande partner är långt fram i tiden? Bör det ske under nästa år? Är något pågång nu?
Kram

87 Me Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag en chans på honom?
Kan han komma tillbaka till mig känslomässigt?
Kram

88 G.H:

skriven

Kan man skippa städningen?

Kram!

89 CR:

skriven

Tusen Tack!! för svar..

90 S:

skriven

Tack för tipset kära du. Livet har varit så fullt upp, med upp- och nedförsbackar. Och kommer nog vara så ett tag. Jag funderar, kommer vi hitta tillbaka till varandra? Saknar han mig alls? Eller tänker han på mig?

Kram ♡

91 Mimi:

skriven

Jag behöver städa i mitt hjärta. Kan du hjälpa mig. Känner mig så ledsen. Hur blir detta?

92 A:

skriven

Hej Es

Har jag någon beundrar eller en kommande beundrare?
kram

93 Barbie:

skriven

Hej kära Es! Jag undrar nämligen vad R tycker om mig? Jag gillar honom... faktiskt hoppas han också !!!... me vad ser du ? Kramar!

94 Anna E:

skriven

Vill min gamla kille bara träffas av en anledning? Eller älskar han mig? Tycker inte att jag känner att han älskar mig... Är både kluven och inte...

95 Juli:

skriven

Vad tyckte dem om mig på middagen? Var det något som jag kan göra bättre eller tänka på till nästa gång? Det kändes som tjejen i sällskapetinte sa så mycket.

96 Anna E:

skriven

Strulade han med nån tjej när han var i Tyskland?

97 Elin:

skriven

Utförde en rening idag hemma. Innan började jag hosta jättemycket, något som inte ville ha reningen. Nu efteråt är jag heeeeeelt slut och ont i huvudet. Fick även tända om salviabunten flera ggr i varje rum, glödde inte alls bra. Kan det varit för mycket energier som behövde renas som gjorde sitt med salvian och mig?
Mvh Elin


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: