Knep & knåp i kärlek !

Somliga av er undrar hur man attraherar kärleken.. om man över huvud taget kan påverka så att man möter den  lite fortare än universum tänkt sig.

Och visst finns det lite knep.

Du kan till exempel börja ta extra bra hand om dig själv.

Äta rätt, motionera, använd de krämer som får dig att känna dig lite extra lyxig, en ny frisyr, lite nya kläder… ungefär så… vilket  innebär att du dels mår bättre och dels känner dig finare och mer attraktiv.. för din egen skull....

Och det du känner – det strålar du ut till omgivningen.

 

Mirella  hade  varit singel så länge alla kan minnas.  

Och hon har inte varit jättebra på att ta hand om sig – vilket inte var  den största orsaken till ofrivilligt singelskap- utan hennes dilemma handlar mest om att hon var  en konstant nej-sägare.

Kom på fest hos mej på fredag Mirella….. och hon sa tack men nej tack.

Du kan väl följa med på weekendresa till Paris… och Mirella slog ifrån sig med armar och ben.

Skulle hon ? Nej,  minsann

Aldrig att  hon  ordnade  en egen fest som hon bjöd in till och aldrig  ringde hon  kompisarna och föreslog något kul.

Hennes stora roll här i livet var att avvärja precis allting.

Så bar det sig  inte bättre än att hon blev väldigt ensam.

Och där satt hon på sin kammare och kunde konstatera att alla dagar som kom och gick, det var livet ! Och hon var inte delaktig.

Det blev en släkting från  Texas som kom på oväntat besök och som fick Mirella att inse att det är nu eller aldrig som gäller.

Texasbon styrde upp en  halloweenfest för det var i spöktider detta hände och bjöd Mirellas ex kompisar.. arbetskamraterna på djursjukhuset  där Mirella jobbade och fortfarandejobbar… och lite annat löst folk.

Hon  bad att alla skulle ta med sig en kompis. 

Det blev fullt  hus och Mirella roade sig kungligt och kände sig stolt över att hon var mamma till festen… nåja, det var Texasbon som var festfixaren..  men i alla fall.

Festen ledde till att Mirella blev hembjuden till folk… det blev några nya vänner på köpet.. hon tinade upp och började bli mer socialt rörlig.

Hon kunde själv lyfta luren och ringa och fråga om nån var intresserad av att gå på bio.. istället för att som innan dra offerkoftan om sig ett extravarv och lipa över att ingen frågade henne om hon ville på bio.

Mitt i det  här positiva flödet dök mannen med stort M upp.

 

 

I skepnad av en  militär… på hemresa… vid en järnvägsstation.

För det är då det tenderar att ske... när man är igång med livet.

Han bad henne om eld men se Mirella är en klok dam som inte röker och hon talade om för militären att det borde inte han heller göra.

Så var snacket igång. 

Hon upptäckte hans fina ögon och hans leende och det pirrade lite extra i magen.

Hon glömde av att hon var tråkig och tafatt och så  föreslår hon att  militären kan ju komma o fika hos henne nu när han beklagat att han inte hade några vänner kvar i stan.. bara föräldrarna.

Han kom och fikade och han kom för att stanna

 

Detta händer för ett antal år sedan… och  de är fortfarande ett par och familjen har utökats med tre barn och två labradorer.

Mariella fortsatta vara positiv och livsbejakande… och hon har  kallat den gamla mörka tiden  för depression. 

Det var det kanske på sitt sätt men inte riktigt.. hon kom in i en alltför långsam och ensidig lunk..  som gav näring åt depression.

Slutet gott allting gott

Vad gör du för att attrahera din omgivning ?

Tips behöver vi alla !

Kram & kärlek

.............

 

Är du sugen på personlig & omfattande spådom ?

Maila mig och jag mailar info tillbaka till dig

[email protected]

1 Anonym:

skriven

Varför har jag sån värk i min kropp? Jag har vilat mkt från styrketräning men mina axlar värker..

2 Tingeling :

skriven

Inte så mycket för omgivningen är jag rädd.... Har liksom inte tid.... vilket ju är en dålig ursäkt ... däremot är jag mycket ute och rör mig. Jag och dottern hittar på "massor" med saker, så jag är inte innesittande eller liknande. Men för enbart mig själv eller omgivningen händer det inte mycket. Ibland AW med kollegor eller äta ute med nån vän. Men jag är inne i min småbarnsbubbla... vilket jag inser jag bör ta ett kliv ur ifrån snart.... Jag har ju i alla fall läst en kurs och den är ju för min egen skull och blev lite annat i livet, vilket jag var ute efter. Så det kan ju vara ett tips... läs en kurs eller börja med ett fritidsintresse 🙂

Trevlig onsdag! (Redan onsdag?!)

Kram!

3 Ingela:

skriven

Godmorgon,

Kort fråga, Es, ser du om det är ngn fart på min Tara...?

Ha en bra dag!

Kram Ingela

Svar: ja det är det.. hon är pigg och vaken.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Lider väl av depression jag med ;) för jag har ingen aning om hur jag skulle attrahera min omgivning?! Inte som Mirelles kompisar o bekanta som bad henne hänga med hit o dit o har inte precis några kompisar som ber mig hänga med heller.. Dilemma? Nja.. Kanske behöver jag börja ta gand om mig själv bättre, göra sånt jag tycker om.. Måhända det då lyser om mig o jag blir en magnet ;D.

Igår var det en fin dag, jag fick nån slags konstig energiboost på kvällen, berodde kanske på att jag blev kramad av mitt ögongodis, som ringde på dörren o grattade, eller så var dagen bara så annorlunda? En trevlig känsla, en känsla av att vara uppskattad..

O efter en ordentlig natt, då jag drömde om att jag träffade en astrolog som jag besökte i hennes hem, ja då känns allt lite bättre.. Fast nytt jobb ska det bli o det fort, hoppas jag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tar man hand om sig... gör man det för sin egen skull & i detta mår man bättre och det reflekteras in flera olika område. vad kul att ögongodiset överraskade... :) kram :)
Esmaralda

5 Michaela:

skriven

Intressant och tror att det ligger mycket i det du säger. Jag springer 3-4 mil i veckan samt promenerar lika mycket. Dricker inte alkohol. Men älskar choklad och chips :) Shoppar inte ofta och det är för att jag tycker att det inte finns några snygga kläder längre. Var bättre förr. Sminkar mig men orkar inte alltid när jag är ledig. Håret växer ut från kort till långt och ser förjävligt ut men snart kan jag sätta upp i en tofs :) Jag är glad och bjuder på mig själv och det brukar uppskattas hos andra. Men jag attraherar inte det manliga könet på ett romantiskt sätt och varför vet jag inte riktigt för jag är inte fulast i världen och är en bra tjej. Så är det med mig :)

Kram!

Svar: Nu tror jag faktiskt att du har större attraktionskraft än du själv är riktigt medveten om.. kram :)
Esmaralda

6 Alie:

skriven

Godmorgon ,
Ja med en positiv inställning till livet kommer man långt..
Det man känner inuti utstrålar faktiskt på utsidan, till stor del.
Jag har kommit på mig själv att jag måste ”klä upp mig” även till vardags, dvs skippa dom utnöta sköna byxorna och urtvättade tröjan och ta på mig något som sticker ut, en färgklick. Att använda sig av accessoarer som smycken, en cool väska sticker oxå ut, det kan man komma långt med. Det viktigaste är att man trivs i den man har på sig...

Kommer kursen att gå lätt för mig eller kommer jag behöva lägga mycket tid på läsandet?
Den är bara på 7,5p men jag är inget läshuvud...
Kram 💫

Svar: Du kommer klara kursen fint.. kram :)
Esmaralda

7 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har, i dagarna, noterat att jag mår ganska dåligt några dagar varje månad. Jag har inte luskat ut om det beror på fullmånen eller om det är för att jag är precis i mitten av min kvinnliga cykel. Då blir jag rädd, överväldigad och bekymrad, ser gärna negativt på saker.

Hur som helst, det är inte min vanligaste tankestatus. Jag försöker tänka positivt om mig själv, jag sätter upp lappar över hela huset där det står hur bra och fin jag är :) Min favorit är; Jag skapar mitt liv med mina tankar.

Idag ska jag skapa ett hörna ordning i mitt liv :D


Svar: Bra att ringa in att det är vissa dagar man inte är på topp... då kan man förhålla sig till det.... kram :)
Esmaralda

8 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för de tips och råd. Jag tycker att jag är ganska aktiv och tackar oftast ja till inbjudningar. Men jag kanske kan göra mer än det jag tror att jag gör? Inland blir man ju blind i sig själv.

För en tid sedan frågade jag dig om någon inbjudan i socialt samanhang skulle komma. Jag gillar nämligen sådant och det är på tiden att ha något att se fram emot. Du sa ja snart. Och igår kom en inbjudan till kusin träff jag tackade ja och hoppas det blir kul. Nu hoppas jag att det blir ännu mer roliga sociala inbjudningar?!

Es, du gav ett tips att jag skulle backa för att se hur stort intresse han har. Nu har jag backat lite fast det har inte gått så lång tid än. Är det något han funderat över? Ser du om han kommer att visa mer intresse för mig? Eller att han kan börja ”jaga” mig?
Kram

Svar: Jadå, det kommer mer och glöm inte att själv vara den som bjuder ibland... !! Visar han inte intresse nu.. så bör du gå vidare.. kram :)
Esmaralda

9 DD:

skriven

Piffa upp mig själv lite, försöka tänka positivt, skriva ner vad jag önskar att attrahera in i mitt liv.. jag tror att attraktionen och känslan ska finnas där första gången...föredrar helst att träffa någon IRL.. bara sådär pafff.. och inte tinder tex.. finns dock bra killar där också , om man har tur 😄

Ser du hur jag och min framtida kommer att träffas?
Kram

Svar: Det ser ut som om ni träffas irl... inte via nätet... kram :)
Esmaralda

10 Lotta S:

skriven

God morgon! Tacksam att vi fick en bra resa! Känns ändå vemodigt att den är över och vardagen ska igång igen, oväntat tungt. Kommer vi att få komma dit fler gånger?

11 Dunegull:

skriven

Du sa att du ser en positiv förändring för mig,, uatnför min confortzon...ser du inom vilket område mer speciefikt? Jobb, kärlek, annat liksom?
Kram

12 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tror jag försöker klä mig fint i klänningar för att attrahera min omgivning när jag går ut på något speciellt. Det har liksom blivit min grej. Vill ofta vara fin i klassiska kläder.Alltid jackor och kappor av god kvalité. Har snöat in på Busnel,Max Mara, Mariella, By Malina och Pernilla Whalgren klänningar kan man inte få för många av. Efter en jobbig dag på sjukhuset är jag alltid värd en ny klänning. Lilla tanten är ju jag det. Vet inte om andra lägger märke till mina kläder ? Kan vara damig och i nästa stund partyfin. Vet att jag ska minska ner lite på shoppingen.Blivit lite för mycket sista halvåret. Det är roligt med L han verkar verkligen uppskatta min stil. Aldrig varit med om att en kille ger komplimanger för mina kläder. Sen är ju inte L något för mig ändå verkar det som. Trodde att han var lite kär i mig. Men velig och hans tid verkar inte räcka till eller så tar han sig inte bara tiden.
Kan jag attrahera in honom igen på något sätt ?
Kram

Svar: Din klädstil uppskattas av motsatta könet.. även om de inte säger så mycket om det hela... dock känns det som att du ska vara klar med L.. kram :)
Esmaralda

13 Esset:

skriven

Så sant, så sant!
Vi tjatmostrar i kärlek måste bli bättre på kärleken till oss själva :-)

Vad tror du om närmaste tiden för mig Es? Hoppas något ligger och lurar på jobbfronten.

Kram 💕




Svar: Ja, det ser ut som om någon bra här dyker upp.. ha antennerna ute.. kram
Esmaralda

14 M&M:

skriven

Min Tara agerade direkt hon kommit. Hon kom med posten klockan 11.00 och klockan 11.30 fick jag en bil. Jag aktiverade henne på eftermiddagen och kort därefter ringde mannen som jag spanat på. Jag är chockad av hur snabbt allt hände. Kram.

Svar: Ibland går det snabbt.. men vanligtvis tar det lite längre tid.... kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Hej kära Es, är chansen stor att fonden R som alltid varit generös mot mig ger mig ett bidrag till rekreation i jul ? Så tacksam för den fonden.
Kram

Svar: Ja chansen är stor... kram :)
Esmaralda

16 hmm:

skriven

godmorgon mirella påminner mig om min syster, ser du henne träffa den rätte snart?

Svar: Det kan dröja men ser ut att komma... lite längre fram.. kram :)
Esmaralda

17 kvinnan:

skriven

hur ser det ut för mig när det gäller vänskaps fronten, jag är förvånad över dom jag trodde var mina vänner i början på året nu känns lite längre bort ifrån mig och jag vet inte var jag har dom?

18 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker att jag försöker hålla mig i stil och hitta på saker. Förutom när det är slitet och trött då är nog min utstrålning i botten.

Vaknade inatt med lite ångest, var ute i somras och en yngre kille pratade med mig. Han skulle ”bara” hämta sin jacka sen ville han följa med mig för jag skulle till ett annat ställe. Jag bestämde mig för att inte vänta på honom och jag gick vidare på egen hand, men nu i efterhand så kände jag mig taskig att jag bara stack.

Hmm, tror du denna yngre kille hade något intresse för mig och hade det kunnat blivit något?

Ibland känns det som om det kanske bara inte är meningen att jag ska ha mött en kärlek än.
Känns det som om det ska dröja längre än över nästa år innan jag möter en kärlek? Även om det kan.
Kram

Svar: Du har inte missat någonting.... kram :)
Esmaralda

19 fundersam:

skriven

kan du se vad min svåger planerar, han känns så falsk, vi har gjort allt för honom, men ändå verkar han uppskatta mer dom som behandlar honom som skit.

20 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Kul ämne! Ja vad kan man göra? Har nog varit lite som Mirella genom åren, grå och tråkig! Nu på senare år har jag nog fått upp ögonen lite och skärpt till mej. Jag sätter på lite läppstift och roughe, en extra puff parfym, piffar till klädstilen lite och blir helt enkelt mer öppen mot folk jag möter. Kan det månne vara denna förändring som snyggingen lagt märke till?Han sa att det strålar om mej jämt! Är det så jag uppfattas? Igår skickade jag ett hjärta av misstag och fick ett tillbaka, vad händer här nu? Det känns laddat i luften.
Nähä, bäst att stråla vidare och göra det bästa av denna onsdag
💕🌷

Svar: ja du är ett tydligt och bra exempel på att lite magi sker om man tar hand om sig själv... att man mår väl.. för då blixtrar det kring personligheten och man attraherar.... snyggingen är helt klart berörd av dej.. kram :)
Esmaralda

21 Tara:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad känner du om min Tara?
Är hon aktiv finns kraften kvar?
Känns inte som om hon är aktiv just nu här och nu? Kanske hon väntar på något speciellt tillfälle?
Kram

Svar: Hon är aktiv, absolut....hon gör vad hon kan.... och jag tror du kommer märka av det.. kram :)
Esmaralda

22 Gemini:

skriven

Jag har på mig fina kläder, älskar kläder, målar alltid naglarna, tar hand om min hy då den är problematisk, bär alltid olika smycken på mig, älskar örhängen! medvetna ytliga ting, bjudit till fest har jag gjort, små men trevliga, styr upp å om när lusten faller på, tror jag attraherar omgivningen, med då fan inte "denna någon".... Men whatever. Jag gör allt det ovan för mig själv för jag älskar det.
Just nu har jag en jobbig period med hälsa och relationer. Min kropp i fullständig obalans. Stor tumme ner åt det. Jaa klart det vänder. Som vindarna.
Kram!

Svar: Visst vänder det och att du tar hand om dig kommer ge gott tillbaka... det kommer bli så helt rätt.. kram :)
Esmaralda

23 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Går han vidare med henne nu?
Är det dem år framöver?
Kram

24 Helena Ir:

skriven

Jamen..om det är äkta kärlek..så funkar det väl med sopsäck över huvudet..det som göms i sopsäck :)
Försökte vara rolig..har nog inga råd..att dela ut :)

Ha en bra dag!

Kram :)

25 EPM :

skriven

Hej
Lite låg dag, bråk med A igår. Vi börjar gå varandra på nerverna nu...😔
Jag vill att han flyttar nu

Ser du om min Tara är aktiv? Det kändes så i min lilla aktiveringsritual. Hoppas hon trivs på stället hon är på...
Det är mitt i smeten men hon syns inte.

Nu blir det jobb med studenter igen, kul men jag är så trött. Tar iofs hand om mig; lägger mig tidigare och sover bra, promenerar nästan alltid då jag ska ta mig någonstans. Annars tar jag hand om mig genom att arbeta med det jag vill och är inte rädd för att testa nytt, och det är viktigt för mig att vara fin för min egen skull och trivas i mig själv (även om jag kunde förlora några kilon) och jag hoppas det syns på mig. 😊

Kram

Svar: Visst är Tara aktiv.. hon är i full gång ! Kram
Esmaralda

26 Sessan:

skriven

Här är det värken som tar överhand.
Jag har brottats med den i många år och vägrat låta den vinna. Och det har den inte fått göra, men livet är bra mycket tråkigare än förr.
Vill komma igång med 4-beningarna men det känns rätt kört då det gör så otroligt ont varje gång efteråt. Kan du se något kring det?

27 Rädd:

skriven

Hej!

Tror du att operationen av ögonlocket blir av?? rädd för att det inte ska gå att operera?

Kram

28 Bolla:

skriven

Akkurat nå er jeg i ventemodus..

Fant en mann som var forskjellig fra de jeg har involvert meg med før. Seriøs og snill, men var midt i en skilsmisse. Var sammen 1,5 år, men det ble for mye for han. Vi er verdens beste venner og han viser interesse, men er nok ikke klar ennå. Klarer ikke helt å gå videre ennå for jeg vil helst ha han 😥 Er det noe håp om et forhold før jul? 😍

Klem Bolla 😊

Svar: Du bör inte ha alltför stora förhoppningar kring denne man.... tänk lite mer på dig själv och ditt mående.. kram :)
Esmaralda

29 Louise:

skriven

Jag är nog en nejsägare. Men det blir mest när det handlar om att barnen ska gå över till sina farföräldrar.
De vill ta med sig de stora barnen till Polen denna julen och där sa jag direkt nej. Men det bara om de har råd vill säga. Vilket jag hoppas de inte har. Anledningen till att jag säger nej är att de var med till Polen i påskas och då sa både jag och mannen att det blir inte till julen om de ska åka. De gick bakom ryggen på oss i påskas därmed säger jag nej till julen. Visst att de har rätt att träffa sin familj där nere men de behöver inte alltid åka på julen eller påsken.
Jag känner mig alltid överkörd av mina svärföräldrar.
Denna gången är det i alla fall nej att de åker till Polen under julen och som vanligt så står jag för beslutet då mannen inte vill komma i kläm med sina föräldrar och då är det jag som blir skurken.
Men denna gången tänker jag stå på mig och tänka ut argument om varför de inte ska följa med. Och farmor tar på sig offerkoftan och gnäller att hon blir besviken om jag säger nej.
Trodde det var vi som bestämde över våra barn inte hon.
Blir inte klok på de människorna.Och sist blev de jättesjuka när de var i Polen så nej bättre att de stannar hemma.

Dags för slutintervju idag och sen dags för ärenden på stan för att fixa kompletteringspapper till soc. Blir så trött.

Ha en fin dag. Kramar.

Svar: Om du och din man är överens så behöver du ingen anledning när ni säger nej till farmor och farfar ang julen... det räcker att tala om att det inte är lämpligt just då... kram :)
Esmaralda

30 Mikael :

skriven

Vad jag gör?

Tränar och håller mig i form, är trevlig då och då, kommer det attrahera en mörk tjej eller får jag vara lite mer öppen än så :)

Kram
Mikael

Svar: Du har stark attraktionskraft.. lita till den... kram :)
Esmaralda

31 Tisa:

skriven

Jag svalde min stolthet och bad om hjälp för att hindra till att allt skulle eskalera. Jag har fortfarande inte fått någon hjälp och det har eskalerat. Nu vet jag inte ens om jag vill ha hjälp. För att jag är rädd. Alldeles för rädd. Ser du om det blir bättre?

Svar: ja, det kommer bli bättre... jag lovar... prata med de människor du litar på... kram
Esmaralda

32 Test:

skriven

Test

33 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Tack, för gratt till kommande farmorstitel och absolut till energipusten! Klarade Öppet Hus bra i går kväll. Inta bråk med sura medlemmar!
När jag väl är social av mig så är jag nog ganska glad och babblig men så drar jag mig undan för jag orkar bara inte. Så kan det ha gått ett par dagar och jag tycker det är öken. Då brukar det bara rassla till runt mig med de mest märkliga saker. Jag är väl lite konstig för jag har ganska lätt att få kontakt med folk för jag kan börja prata med precis vem som helst var som helst men drar mig ganska ofta undan för mig själv. Kanse beror på att jag inte orkar att dra runt på saker nu. Är en mix av ensamvarg och att vara jättesocial. 🤔
I dag är det dags att träffa den danske mannen igen, kiropraktorn. Gud, om det kunde göra nytta snart! Han verkar tycka att det är kul att träffa mig för jag toppar tydligen patienttoppen som den som utstöter mest konstiga ljud och svär mest! Skam! Så idag ska jag försöka vara en korrekt tant! 😁
Men det är ju bra om får någon att skratta iaf!
Och vem skulle inte svära och låta när det knakar, hackar och händer märkliga saker?
Ha det gött i höstsolen! Kram.../Linnean 🌸

34 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Här är det en som försovit sig...rejält. Tror den dåliga sömnen beror på fullmånen...

Jag känner igen mig i ditt inlägg...tyvärr
Här har det nog gått så långt att ensamheten blivit en vana.

Glömsk har jag blivit med...inte hittar jag mitt inlägg igår inte...tryckte jag på postaknappen tro ?
Så här kommer ett grattis till Skorpis <3 och Jossan med visade det sig när jag läser ikapp :-)

och ett Tack Es för svar <3 den som väntar på ngt gott ....

Ha en go fullmåneOnsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Så stressigt att försova sig... men kvällen blir säkert bättre... kram :)
Esmaralda

35 Pia1:

skriven

Aldrig funderat på det och har ingen aning om hur man gör 😂 Vill jag ha blickar så får det väl bli kläder jag känner mig snygg i, sen räcker det med att kasta en blick åt den man vill ha en reaktion av eller nåt. För lat och ointresserad av att sminka mig fint. Någon ork till socialt liv har jag inte, den biten sköter jag via nätet. Men det där är bara ytligt. För nån riktig flirt så krävs det mer än att han gillar vad han ser, han behöver se, förstå och bekräfta att han uppskattar hur jag tänker också, och det är lite mer komplicerat 😂

Svar: Det är inget prio på att göra sig fin för för andra.. man gör det för sig själv.. och på ett individuellt sätt så man trivs.. för en kan vara smink och för en annan kan det vara en näsring osv... känner man sig nöjd med sig själv så ger man ut positivt och DET är det viktiga.. det är alltså själva känslan... inte utseendet i sig.. kram :)
Esmaralda

36 Dunegull:

skriven

Han har varit på behandlingen ett bra tag nu och säger att den gett honom mkt. Ser du att han kommer fortsätta ta tag i sitt? Fått en lärdom om sina problem?

37 C:

skriven

hej

ja jag tro iaf jag mött min soulmate för några år sedan :)

ser du om vi kommer att gifta oss i framtiden, i såntfall hur långt bort är det.

Kram

38 Lisa:

skriven

Hej!
Jag känner att det är bäst att jag fixar det själv eftersom han antagligen inte kommer att se till att det sker.. ser det ut att gå ok?
Kram

39 Ko:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar ändå ibland varför han inte vill försöka hitta tillbaka till varandra. Jag tänker idag att det finns så mycket terapi och råd man kan gå på för att försöka hitta tillbaka till varandra. Båda måste ju såklart vilja. Och vi har inget större bråk eller att vi bara står och skriker mot varandra.
Så ibland undrar jag. Varför vill han inte? Eller tror han bara inte på oss? Finns det ens med i hans tankebanor att man kan jobba för att hitta tillbaka? Hur kan det vara omöjligt liksom?
Kram

40 Barn:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du barn mellan dem? Pågång nu Eller senare?
Kram

41 AnnaK:

skriven

Kan jag förvänta mig nån invit eller öppning av nåt slag? Känner mig lika besviken på mig själv varje dag jag inte vågar. Även om jag inte riktigt vet vad jag vill ha ut av det!

Kram 😊

42 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda,

Det har varit en turbulent oktobermånad för mig, ser du hur det kommer att bli framåt? Kommer det ett nytt jobb till mig innan årsskiftet? Stort tack på förhand! Kram

43 Browallia:

skriven

Det var för fyra år sen jag testade att ta hjälp av universum och attraktionslagen.
Jag affirmerade "Jag är så tacksam över att vara i ett kärleksfullt förhållande med den för mig perfekta mannen"

Affirmationen upprepade jag tyst för mig själv flera gånger varje dag samtidigt som jag blundade och visualiserade mig själv som kär och riktigt kände den pirrande känslan i kroppen. Mannen gjorde jag mig ingen bild av utan hade full tillit till att universum skulle sända mig just den man som är menad för mig.

Några månader senare stod han så livs levande framför mig och jag kände direkt att han är den rätte för mig. Det har även Esmaralda bekräftat i en seans och att vi levt ett långt liv tillsammans i ett tidigare liv.

För att attraktionslagen ska fungera så måste man kunna släppa på kontrollbehovet och ha full tillit till universum och att attraktionslagen fungerar.

Svar: Exakt så !! Kram :)
Esmaralda

44 Depp:

skriven

Jag är nog som Mirella och tacka oftast nej för att jag inte känner för att gå någonstans också för att ekonomin inte är den bästa:(

Ser du mig på fast jobb och bättre ekonomiskt?
kram

Svar: Ja jag ser nytt jobb och jag ser att du kommer få stabilare ekonomi.. kram
Esmaralda

45 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja ögongodiset överraskade, verkligen. Ville han bara krama om mig ;D? Synd att det egna godiset lyser med sin frånvaro ;). Kanske snart så..
Kram Skorpan

46 sus:

skriven

hej
huvudsaken att man trivs själv.....
folk har så mycket åsikter.....
man ska känna sig bekväm....
skönt att vara ensam och njuta av sitt eget sällskap....
umgås med folk som ger en energi...
hur ser det ut för mig...
love sus

47 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skulle bra väldigt intresserad av att börja på någon kbt träning tror det skulle vara nyttigt för mig. Har nämligen en tendens att fastna i vissa tanke mönster och det blir ju så mycket bättre när jag inte gör det.

Verkar det kunna dröja flera år innan en ny kärlek dyker upp i mitt liv? Skulle verkligen behöva förändring i livet nu och något som rör om lite. Eller verkar något inom kärlek ligga och lura runt hörnet?
Kram

48 Jonkan:

skriven

Hej Es, nu börjar det röra på sig lite igen.
Kommer det ett jobberbjudande i min väg snart som kommer passa mig bra?

<3

Svar: Japp, det kommer... kram :)
Esmaralda

49 Konstig?:

skriven

Tycker han att jag verkar "konstig"?? Hur uppfattar han mig?

Svar: Nejdå inte tycker han att du verkar konstigt.. kram
Esmaralda

50 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det något jobb innan jul eller kan det dröja till nästa år??

Kram

Svar: Det kan bli något mer tillfälligt snart men räkna med att det kan dröja till efter jul med ett stadigvarande.. kram :)
Esmaralda

51 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du vi får en bra dag jag och mamma? ska hälsa på lite släktingar I Tidaholm och Falköpingkramar 😃☀️

Svar: Vad trevligt... ja jag tror det blir en bra dag... ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

52 Jessica:

skriven

Es,
hur ser min framtida make ut? Och kommer jag träffa han snart?
Kram

53 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag tror det du skriver stämmer. Det är också lättare att få vänner om man är lite mer aktiv och hittar på saker.
Idag ska jag träna med löpargruppen. Förra veckan var jag inte riktigt på humör och ville helst dra mig inom mitt skal och inte prata med någon. Men jag verkade vara omåttligt populär. Det kändes som om alla försökte inleda samtal med just mig 😂.

Idag är jag på bättre humör för i förmiddags tog jag en PT-lektion för simcoachen.se. Nästa termin ska jag byta till simcoachen. Helt klart!
Jag tvekade innan för att det var dyrt, men den här timmen gav mer än hela kursen som jag simmade med den andra tränaren. Hon berättade att hon hade en del elever som hade varit riktigt missnöjda med honom och att han dessutom hade lurat dem på pengar. Han hade tydligen skrivit ett hot via mejl till henne också för hon tog hans elever. Jag kan inte släppa det riktigt. Jag kan faktiskt tänka mig att han har gjort både det ena och det andra. Jag har liksom känt av vibbar runt honom.
Jag tänker nästan alltid att det ligger hos mig när jag utan att kunna förklara det inte gillar någon. Jag har faktiskt inte gillat honom på hela tiden. Det tog tre kurser innan han lärde sig mitt namn (medan han kunde anstränga sig för att komma ihåg andra elevers namn). Ganska ofta kändes det som om han inte såg mig. Det gillade jag inte heller.

Förutom att jag fick odelad uppmärksamhet idag gillade jag också att hon använde kamera för att filma hur jag simmar. Det var ju otroligt lärorikt. Och så gick hon igenom en del grunder som jag kände att jag inte riktigt kunde. Fantastiskt bra 👍.
Jag vill åka och simma igen !
Kram ThereseC

Svar: ja du har god intuition och ska lita på din egen känsla ! Den nya coachen passar dig så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

54 Vantrivsel:

skriven

Hej!

Blir det flytt till annan ort eller stannar jag kvar i min nuvarande stad som jag ej trivs i??

Kram

Svar: En flytt kommer det att bli... kram :)
Esmaralda

55 MoonShade:

skriven

Han kan visa intresse och ointresse på samma dag. Vart ligger problemet. Förutom den gemensamma kollegan som vill hålla oss isär?

56 Orolig fru:

skriven

Kommer min man att få ett annat jobb snart?? han trivs inte alls på sitt nuvarande jobb.


Kram



Svar: Han ska envist söka allt han kan tänka sig - och det kommer ett nytt jobb.. kram :)
Esmaralda

57 Fanny2:

skriven

Kärleken till sig själv är viktig... Om jag klär mig i gamla trasor så känner jag mig just så. Numera rensar jag garderoben och uppmärksammar negativa tankemönster. Försöker stoppa negativa tankar om mig själv när jag upptäcker dem och säga ja oftare. Vissa dagar känner jag mig ful och då försöker jag fokusera på något positivt. Det känns som att jag attraherar fler när jag har bra dagar... För min del blir det nog ingen kärlek förrän jag har hittat mig själv igen och det som ger mig livsglädje.

Tror du att jag har gjort ett positivt intryck på E?

Kram

Svar: Ja du inte bara känner det så... du attraherar fler på riktigt när du känner dig nöjd med dig själv. Det är så det funkar. Visst gjorde du ett bra intryck på E ! kram :)
Esmaralda

58 Oakttrativ:

skriven

Hej!

Jag attraherar nog inte det motsatta könet men jag försöker att ta hand om mig själv. Motionera och äta nyttigt. Känner mig ändå ful och oattraktiv. Känner mig bara eländig och hopplös. Hoppas att det blir bättre med tiden.

Kram

Svar: Fortsätt jobba på det läs igenom alla kommentarer här idag så får du massa tips... det kommer vända.. kram :)
Esmaralda

59 Mirre:

skriven

Det är kul att göra sin fin och få uppmärksamhet men ibland känns det som alla glor på en och ibland kan jag bli lite obekväm men det försöker jag att ändra på och känna mig mer säker i mig själv. Jag tänker på det här med aura, när man piffar upp sig själv och går med självförtroende och positiv energi då förstärker man nog sin aura och andra ser en mer känns det som.

Jag vet inte riktigt om du får lov att svara på frågor om andra människor men jag undrar om min mamma kommer att träffa någon man i framtiden? Hon har varit ensam ganska länge nu, jag hoppas verkligen att hon träffar en snäll och rolig man som passar henne. Men hon är lite anti-dejting och söker liksom inte aktivt. Jag tror att hon vill hitta någon men hon är nog lite rädd innerst inne för att ta steget tror jag..

Kram! :)



Svar: hon kommer träffa någon, men än verkar hon inte riktigt redo.. kram :)
Esmaralda

60 Lydia💕:

skriven

Jag försöker piffa upp mig allt jag kan och lite till och försöker hänga med på allt som är och har folk hemma hos mig de som kan mina gamla vänner med respektive dyker aldrig upp och dom jag spanar på eller tror på in i det längsta visar sig inget att ha så försöker det gör jag så det skriker om det och undrar hur man går tillväga då och på vilka sätt
Lydia💕

61 Piia:

skriven

När jag håller Tara i handen blir handen varm och jag känner en tydlig anknytning till henne. Jag är så glad. Tack så mycket.

Svar: Härligt :) kram
Esmaralda

62 Milla:

skriven

Hej, jag attraherar nog ingen för jag har rätt stor o ful näsa som jag inte trivs med.
Däremot har jag rätt mkt humor. Är rätt ensam o behöver tid för mig själv samtidigt som jag egentligen skulle behöva ha kul i livet. Men jag vet inte om jag är redo för kärlek trots att jag längtar mkt efter det. Ibland känner jag mig deppig o får ångest men jag försöker kämpa på.

Svar: Inte är din näsa så ful som du själv tycker... !!! Fortsätt kämpa. var snäll och tillåtande mot dig själv och du kommer må så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

63 Boudica:

skriven

Tänkte faktiskt just på det häromdan! Eller kanske inte riktigt tänkte, men lite insiktsfullt märkte jag att när jag är på gott humör så verkar omgivningen också kännas gladare. Men när jag är på sämre humör så är omgivningen mer negativ. Kanske är det mer att jag uppfattar folk annorlunda beroende på mitt humör.

Jag försöker ju sköta om mig själv och så vidare, men dagens träning skippar jag pga träningsvärk. Hoppas han inte dröjer längre för det! :P
Ja men borde jag inte dra till mig någon kärlek nu?
Men ärligt talat så attraherar jag en j-a massa personer. Men de jag fattar intresse för, de verkar hålla sitt intresse på avstånd. Stöter jag ifrån dem på något vis? Det händer ju för ofta!
Inte bara personer jag drar på mig, jag drar på mig andras känslor lätt, som nu sitter jag å stör mig på hans starka bekymmerskänslor, som jag ryser och fortfarande inte kan släppa. Suck...

Har märkt att "min kråka" bevakar mig lite från avstånd denna gång. Den gör sig uppmärksammad men inte flyger direkt på mig, som tidigare händelser.
Vill den mig något, eller kan det vara en helt vanlig kråka denna gång?

KRAM!

64 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Det jobbar en tjej i en butik. Vi verkar ganska jämngamla. Brukar ofta vara där och handla smink grejer. Jag är tjej och inte homosexuell (vill bara förtydliga) men jag tycker hon verkar vara en himla trevlig tjej, känns som om vi har någon konektion på det vänskapliga planet. Får bara bra känsla utav henne och har tänkt på det flera gånger då jag varit där och handlat. Har hon tänkt samma tanke om mig? Tror du vi skulle kunna bli vänner?
Kram

Svar: Ja det skulle ni kunna bli... prata mer med henne nästa gång och känn av.. kram :)
Esmaralda

65 Carina ST:

skriven

Just nu är jag mest fokuserad på att bygga upp hälsan på olika vis. Det är ju första steget. Och i det finns att ta bättre hand om mig själv och sakta börja göra fler saker som jag tycker om. För mig är fokus på energi. Naturligt när jag har varit och fortfarande är utmattad, om än bättre och bättre. Att ha energi att göra saker och att vara social. Det är den viktiga grunden.

Jag tror också att man utstrålar det man har i sig. Om man inte har ork och energi så märks det. Om man inte tycker om sig själv så utstrålar man nog det också på olika vis. Så nyckeln ligger nog i att hitta sätt att tycka om sig själv. Och att ta hand om sig. Att gå ut och vara lite mer aktiv i sådant man gillar. Jag märker att jag tar bättre hand om mitt utseende när jag är bättre överens med mig själv. Då kan jag har kul med det på ett helt annat sätt. Och jag gillar att känna mig fin. Fin i mina egna ögon i en stil som jag själv gillar.

Tack för svar igår Ez. Jag skickade ett mail igår där jag gav egna förslag på platser att arbeta på till de som ska försöka ordna en plats. Tror du att det ger någon utdelning? Det finns en plats som jag helst skulle vilja ha för där kan jag se en tänkbar framtid också på sikt. Att vara utlämnad till andras agerande och beslut är inte helt lätt.

Kärleken lär nog dröja här...vem dras till det liv jag lever just nu? Det är inte heller så att jag letar aktivt för det är just nu inte min första prioritet. Och jag trivs ju med mitt eget liv i övrigt. Rätt sorts kärlek skulle vara underbart men jag väntar hellre än att nöja mig med mindre. Då menar jag rätt för mig så att det blir en sund och fin relation.

Kram, Carina ST

Svar: Den rätta relationen kommer... universum har reserverat rätt kärlek för dig.. kram :)
Esmaralda

66 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle verkligen behöva förändring i livet nu och något som rör om lite. Eller verkar något inom kärlek ligga och lura runt hörnet tro? Något riktigt bra och stabilt skulle vara bra
Kram

67 Ia:

skriven

Hej
Alla mina vänner lever i ett samboförhållande och ibland känner jag mig mest ivägen, vilket förmodligen är en fel känsla.
Skulle vilja hitta en singelvän som man kan hitta på saker med.
Tror du att min soulmate dyker upp före jul? Börjar han närma sig?
Kram

68 Skorpan:

skriven

Tack Anki <3!
Kram Skorpan

69 AnnaK:

skriven

Nä, ska nog banne mig göra ett litet försök imorgon om tillfälle ges! Wish me luck!

Kram 😊

Svar: Och luck tillönskas... kram :)
Esmaralda

70 Magneten Ghostwriter:

skriven

Hur ska jag göra för att de som "vill ha" mig jobbmässigt, verkligen ska satsa på mig? För just nu är distans ett problem och visst, det löser sig. Men jag är trött på att de inte kan ge mig en ärlig chans, för jag tänker inte ge mig iallafall!

Ska jag sluta säga att jag bor där jag bor, kanske? Inte för att ljuga, ifall frågan kommer på tal, utan mest för att öka chansen. Jag tror verkligen jag kommer lyckas bra där så fort någon ger mig en chans.




KRAM

Svar: Ja, gör vad du kan för att öka chanserna.. var lite finurlig.. det kan löna sig.. kram
Esmaralda

71 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Inte för att tycka synd om mig själv eller älta det som varit eller komma skall utan undrar bara av ren nyfikenhet. Det känns som jag aldrig har fått en riktig chans i livet utan mer att Gud har varit mot mig från dag ett. Tuffa prövningar hela tiden. Att förstå mig på "finns en menning med allt som sker", kommer ja nog aldrig att förstå. Om Gud inte hatar mig, hur kommer det sig då att det känns som om att ja ska leva som misslyckad? Prövningar i livet köper jag men inte så som mitt liv har varit och som mitt liv inte har varit ett helvete nog så känns det som om körsbäret på grädde ska på oxå och bli sårad av kärleken oxå. När är det bra? Snacka om att man känner sig så misslyckad när man måste kämpa hela tiden i sitt liv att lusten och orken försvinner och så tycker alla man är någon gnällig surfitta. 😢😞 Varför måste jag gå igenom detta helvete om Gud inte hatar mig? Vad har jag gjort honom? Vad är menningen med att jag får genomgå alla dessa prövningar?
Kram misslyckad liten 🐝

Svar: Du är inte misslyckad och du är inte hatad-- tvärtom... kanske du ska tänka noga och göra lite andra val... det kommer vända... sakta men säkert... kram
Esmaralda

72 Mimi love<3:

skriven

HeJ Es

Hur kommer jag möta min nästa kärlek och vad har han för kännetecken?
kram

73 Månljusan :

skriven

Hej Es!
Åhh så Glad jag är för Mirellas skull!❤
Här börjar jag piece by piece ta hand om hemma miljön. Varit så mycket efter o inte haft ork men nu känns det mycket bättre.
Jag mådde så dåligt så länge på jobbet att jag tyvärr slutade.
Det var ett jobbigt beslut att gå ut i arbetslöshet men måste ju tänka på min hälsa.

Jag hade stor ångest o kliade på hela kroppen.
Nå väl nu är det över o jag är redo för något bra o nytt.
Ser du ngt jobb för mig? O undrar även om Thomas kan vara den rätta för mig?
Han ville komma o hälsa på idag men jag hade andra planer.
Vi skriver till varandra varje dag men vi har inte träffats än.
Vi har haft ihop det för några år sen.

Stor kram till dig❤

Svar: Jadå det kommer ett jobb som är så mycket bättre ! Mer tveksamt med Thomas däremot.. kram :)
Esmaralda

74 Mooshade:

skriven

Vart ligger problemet?

75 B:

skriven

Man får liksom lite hopp om framtiden när man läser såna här inlägg 🙌 det hände för mig också - precis när jag var igång med livet så mötte jag en sådan speciell person.. Han har varit hemlös och bor just nu i en skolbuss och lever de där livet som bara finns på film.. har dock inte hört något från honom på sex veckor..ger han ett livstecken snart? 💓

Svar: Jodå han kommer höra av sig.. kram :)
Esmaralda

76 B:

skriven

.. men jag ska inte hoppas på för mycket? Jag kanske hade blivit irriterad hela tiden som du sa en annan gång 😅😂🙌 De kanske finns en annan "liknande " för mig? Taack för svar!! :)

77 kvinnan:

skriven

hur ser det ut för mig när det gäller vänskaps fronten, jag är förvånad över dom jag trodde var mina vänner i början på året nu känns lite längre bort ifrån mig och jag vet inte var jag har dom?

78 fundersam:

skriven

kan du se vad min svåger planerar, han känns så falsk, vi har gjort allt för honom, men ändå verkar han uppskatta mer dom som behandlar honom som skit.

79 f.u:

skriven

vad kommer hända härnäst för mig. kram

80 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du säkert att jag kommer att möta en ny kärlek? Eller kan jag få gå och vara själv flera år framöver?
Kram

81 Smöla:

skriven

Har universum nån kärlek till mig?
Kan jag verkligen attrahera rätt man? Dras män till mig?

82 Annelie:

skriven

Vilken underbar berättelse. Till helgen får jag besök av en pojke jag lekte med som barn. Han har varit lite flirtig i smskontakten. Är det han med stort H?

83 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Visste du att det inte går att läsa din blogg från Tunisien? 😀 Haft himla sjå att försöka komma in här, detta är enda sidan jag får upp så jag skriver här.

Håller med dig om allt, jag försöker också klä mig snyggt och fixa mig och göra mig fin, men mitt problem är att det är min nuvarande livssituation som drar ner mig i träsket och får mig att må så himla dåligt, och då hjälper inga snygga klänningar eller läppstift. Visserligen känner jag mig bättre då jag fixar mig men går ändå omkring med en jättestor och tryckande ledsamhet inom mig som ingenting verkar bita på.

Jag mår nu för stunden bra men tänker redan med skräck då jag måste återvända hem och ångesten ligger på lut, står helt enkelt inte ut med min situation och upplever att jag inte kan förändra den. För att jag är fast i sjukskrivningen.

Vet inte hur jag ska komma loss och få livet att gå framåt, denhär sjuka handen förstör allt. Kram

84 Marita:

skriven

Jag retar mig lite på dom som säger att ingenting hänt och som blivit spådda att en del ska ske.

Jag har själv spått en hel del och folk verkar inte begripa att de själva också har ett ansvar.

Jag har kunnat se att kärlek varit på väg för en del men de agerar själva på ett sätt som betyder att de skjuter upp kärleksmötet.

Ni som klagar bör ta en funderare över hur ni själva gör få att bra saker ska ske.

Häromdagen handlade bloggen om hur man attraherar, genom att må bra själv, och det är exakt så jag känner och har försökt få mina kunder att fatta genom åren.

Är ni aktiva och tycker ni gör allt, tänk då efter som ni gör rätt.

Ja, det var vad jag ville säga.

Och så måste jag säga att du Ez har en ängels tålamod som står ut med allt tjat, det hade INTE jag gjort.

Jag tycker också det är sjukt seriöst av dig att acceptera negativa kommentarer.

Din förmåga i spådom har jag sett många bevis på och det är så jag ryser. Det är starkt.

Min Tara sitter på köksfläkten och tar in mitt hem och oss som finns i det.

Hon har verkligen krafter.

Tack finaste Ez för att du orkar med och för all tid och energi du lägger på dina medmänniskor.

Kram till dig och kram till bloggfamiljen.

Svar: Tack Marita, det värmer.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: