Ditt jävla kondylom....

Somliga människor är assholes – varken mer eller mindre.  

Vad som gör en människa till ett asshole handlar om dina egna preferenser. 

Vi retar oss på olika ting. 

 

Jag , tillexempel , har svårt för  människor som är inskränkta och kontrollerande.  Och såna som  försöker göra sig roliga på andras bekostnad.

Jag har en kompis som absolut inte tål om någon ljuger medan jag tycker att jamen vaddå då… litta lögn kan piffa upp en annars tråkig story. 

Eller en  fd arbetskamrat som  retar sig till vanvett  när någon smaskar.. och jag hör det inte ens.

Där ljög jag… om någon smaskar extremt hör jag det… och nu kom jag att tänka på ett av mina ex.

 Han  älskade grillade reven av den där sorten som man kan köpa  färdiggrillade.

 

Han smaskade och sörplade  så pass att man bara stirrade på honom och undrade om det var på riktigt ! 

Men det ska mycket till för att få igång en sådan smaskreaktion hos mig.

Och så finns det  dom som ser rasister överallt  och där man måste vara extra mån om sina PK uttalanden.  De är jobbiga.  Och så finns det riktiga rasister – de är ännu jobbigare.

Det finns de som inte gillar mig, såklart.. och det finns de som inte gillar dig.

För några år sen mötte jag en kvinna  på en fest och hon var vagt bekant.

 

” Känner du inte igen mig?” undrade hon och jag funderade frenetiskt men nej, det kunde jag ju inte säga att jag gjorde.  Hon verkade väldigt offensiv.

” Ja, jag för min del glömmer aldrig dig ” konstaterade hon och lät ganska avmätt på rösten

” Jasså? "

” Du kallade mig  för ett jävla kondylom”  förklarade hon  jag satte nästan  klunken av cuba libre i vrångstrupen.

Men inga  minnesbilder växte till liv.

 

 

Men jag måste ju själv tillstå att det var ett ganska uppiggande epitet.  Att kalla någon ett kondylom ! Jösses. Jag måste ha haft en riktigt dålig dag.

” Varför gjorde jag det ?” undrade jag.   Och tänkte för mig själv att jag måste ju haft nån  anledning...

Men då vände hon på klacken och trippade iväg mot drinkbordet till.

Jag fick aldrig nån förklaring.

Kanske hade hon blandat samman mig med någon annan eller så hade det blixtrat till i skallen på mig  och ordet hade runnit över mina läppar helt av sig själv. För så kan det bli ibland !!

Vilka egenskaper  tycker du illa om ?

 

Kram & kärlek

 

P.s.  Tack snälla för att du trycker på gilla knappen...

1 Jennifer:

skriven

Godmorgon! På tal om assholes... nu får det verkligen vara nog med assholes som jag möter på!!

En kille jag kort chattat med skrev att han inte är intresserad av vidare kontakt. Okej, tänkte jag och tog bort honom från facebook där vi chattat. Vi hade inte ens träffats så jag såg honom som någon random kille och glömde bort honom typ direkt.

Imorse då jag vaknade hade han skrivit en lång ilsken harang - via sin kompis facebook, för jag hade ju blockat honom, om vilken skitstövel jag är som tog bort honom från facebook utan att meddela honom först... och så skrev han en massa fula saker, bland annat att jag aldrig någonsin borde bli mamma (en sådan som jag). Liksom.... eh? VA? Herregud!!!

Jag väljer att ta the high road och ignorera honom
men oj vad det kliar i fingrarna att ge svar på tal... vilken typ.

Nu undrar jag VERKLIGEN varför jag bara möter på sådana puckon? Är det för att det finns väldigt många sådana därute eller är det för att jag på något sätt drar dom till mig? Men det kan jag inte heller fatta, jag är glad och positiv oftast och ger ut sådan energi också. Iallafall då jag mår bra.

Kan inte FATTA. Det börjar räcka nu med assholes! Lyssnar universum om jag säger så? Kan jag inte snart bara få träffa en helt vanlig och snäll och trevlig och hygglig man? Kram

Svar: Ja, somliga är inte inte värda ens irritation...och den här killens beteende... omoget och korkat ! Ta inte åt dig. Universum lyssnar och spinner sina trådar... du kommer möta någon... kram :)
Esmaralda

2 AnnaK:

skriven

Folk som smaskar stör mig fruktansvärt!! Varför liksom....

Är ju ingen little miss sunshine själv men har en kollega som vänder allt till nåt negativt och gnäller om allt. Vi börjar vara många som tröttnat på det! Men hur får man henne att sluta? Börjar vara väldigt spänt mellan vissa i gruppen.

Kram 😊

3 Tingeling :

skriven

Det beror också på vem det gäller, vissa egenskaper kan jag ha överseende med för att det är exempel min syster eller bästa vän. Men exempel i en partner skulle jag inte ha överseende med samma egenskaper, etc.

Något jag aldrig skulle tåla min partner gör är att röka... Eller dricka för mycket.. Och ihop med det tillhör ju att ljuga om det.. har haft det tillräckligt i mitt liv och uppväxt.

Men en egenskap jag inte går ihop med är personer som är gränslösa och oförutsägbara. Och liksom "på". Behöver inte tycka illa om personen i sig men jag blir osäker runt sådana människor och håller mig undan. Vi passar inte ihop helt enkelt. Varken som vän, partner eller arbetskamrater. Har en på mitt jobb som är sådan och vi pratar inte med varandra mer än nödvändigt och det passar mig.

Snuvan håller i sig. Men blir bättre och bättre, men nu vaknade jag upp med ont runt ögonen. Hoppas på att bli helt frisk snart.

Trevlig tisdag!

Kram!

4 Jossan :

skriven

God morgon!

Ja jag vet ju en som inte tycker om mig men jag orkar inte bry mig om henne. Men ska till rektorn idag för jag hann inte idag...

Gud vad jag är trött i kroppen! Fick healing i lördags som skulle öppna upp mina blockeringar. Kanske det som gör att jag är så trött. Han sa att jag kunde bli deprimerad innan der börja vända. Jag känner just nu inga känslor alls. Bara trött..

Igår hade jag 2 utvecklingssamtal var så nervös över det ena... idag har jag ett. Sammanlagt har jag 7 samtal denna veckan. Skönt att bli av med samtalen. Bara 30 dagar till höstlovet. Jag ska jobba lite, åka till Ullared och träna. Men främst ska jag ligga och vila. Sover så dåligt om natten just nu vet inte varför...

Idag är det dags för skoljoggen! Tråkigt att det är så kallt ute..

Kommer J höra av sig snart?

Nä dags att fixa sig innan jag ska till jobbet!

Kram

Svar: J hör av sig men det kan dröja... ta nu hand om dig ordentligt... det vänder och du blir mycket piggare... kram :)
Esmaralda

5 MollyD:

skriven

Hej E
Står mitt upp i det jag går igång på mest. Oärlighet, falskhet och manipulerande människor. Alla gånger sv alla. Oärlighet kan ibland bero på okunskap men jag blir lika arg och undrar hur dumma i huvudet en del är trots allt. Enkla samband kan bli väldiga svårigheter för andra.

Jag vaknar varje dag med olust för den där crazy woman jag har anställd. Hon är ruggigt manipulativ, ljuger, ser till att knyta bundisar som ska gå hennes ärenden, jag är ordet först i merparten på hennes meningar.
Hon sitter och grimaserar, himlar med ögonen och skakar på huvudet på möten, går till angrepp mm Och jag har möten på möten för att korrigera beteendet så det går att hantera. Blir bättre men då pyser det på annat ställe. Har själv en stor olust att gå till jobbet och jag tycker hon är obehaglig. Mycket obehaglig. Några idéer och stalltips på hur jag ska hantera crazy woman? Antingen slutar hon eller jag - så här kan jag inta ha det. Hjälp!!
Kram

Svar: Ja henne kan du inte fortsätta jobba med och det finns faktiskt en god chans att hon slutar.. dock inte i brådrasket.. men det ser ut att komma... kram :)
Esmaralda

6 Rebecca:

skriven

Det som jag tycker mest illa om är människor som pratar skit om andra, man vet ju att de säkert pratar skit om en bakom ryggen. Dem vill jag hålla mig låååååångt borta från. Annars är jag ganska accepterande.

7 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker inte om de som känns oäkta och kontrollerande, på nuvarande arbetsplats som jag ioförsig trivs hyggligt bra på men där är det mycket skitsnack och det verkar handla mycket om att lägga skulden på vem gjorde fel. Istället för att hjälpa varandra så stjälper man varandra. Har svårt att förstå detta?

Esmaralda,
Ser du om det blir jobbyte eller byte av aktivitet först innnan en kärlek kommer in i mitt liv? Eller kommer kärleken före den förändringen?
Kram

Svar: Ja jag håller med dig.. man vältrar sig i eländet istället för att rätta till det " Det ser troligt ut att du själv först skapar en förändring i ditt liv innan kärleken kommer.. kram:)
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Es! Glömde fråga om du tror att jag flyttat till eget boende till julen? Det känns så viktigt att vi då har ett eget hem. Hoppas. Kram

Svar: Chansen finns... den ökar om du aktivt söker på alla sätt.... kram :)
Esmaralda

9 EPM :

skriven

Godmorgon!
Jag ogillar människor som försöker vara någon annan, ex män som gör sig mer macho än de är. Det kryper i hela mig då, kanske för att det är en föreställning som man ser igenom. Gillar inte heller när människor ljuger för att rädda sitt eget skinn, att inte stå för sig eller sitt ger mig samma reaktion som när folk föreställer sig. Iofs så är dessa båda saker nära besläktade inser jag nu 😊

Mardröm om J igen. Vaknade rädd.
Ser du nåt om hur deras nästa hatvåg mot mig yttrar sig?

Kram

Svar: Ja, visst är det så att man ryser när folk inte tar ansvar för sånt de gör fel... jag litar mycket mer på de som erkänner sina misstag än de som tillsynes aldrig gör några ! Hatet trappas ner...och kommer tona bort.. men räkna med någon dust till.. kram
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Tycker illa om folk som tror sig vara bättre för att de har en hög utbildning, folk som bara tänker på sig själva o såna som inte kan ta hänsyn till andra, i trafiken t ex. Finns säkwrt annat också, men vem är nu intresserad att läsa om mina ” tycka illa om saker”? Ingen.

Kan ju undra vad folk retar sig på hos mig o varför, ser du nåt kring detta Es? Eller tja, varför inte också varför folk gillar mig? Om dom nu gör det ;D. Man kan ju aldrig veta...

Sovit dåligt i natt o i eftermiddag ska jag orka sitta på en föreläsning, får väl se om jag dunkar huvudet i bordet då jag somnar ;). Blir inte mycket gjort hemma ikväll, fast det blir det nu hur som haver inte annars heller...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja folk som tror sig vara förmer... de får tummen ner ! Man gillar dig allmänt... lycka till med föreläsningen.... sov tyst... snarkningar uppskattas inte... kram :)
Esmaralda

11 *:

skriven

Godmorgon.

Ja nu ska vi prata i allfall. Både tillsammans och var för sig. Och det känns bra och jag tror vi båda behöver hjälp på traven, vi har fastnat i vinkelvolten.
Sköööönt !! Känns som ett steg närmare varandra.

Hoppas på en ljus framtid.

Hoppas bara att det inte bara är för min skull för att få tyst på mig utan att det känns att det finns ett behov.

Ser du om det blir bättre efter samtalen ?

Kram
*


Svar: Ja oavsett vad som kommer samtalen att kännas bra... de behövs... kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Snarka tyst, är det ens möjligt :D... Ska försöka ;).

Hörde om att det varit slagsmål efter/under fotbollsmatchen igår, eget barn borta pga skada sen flera veckor. Det blir spelförbud förstås men förstår dessa grabbar att sluta helt?
Kram Skorpan

13 Hoppas:

skriven

Godmorgon!

Ser du någon positiv förändring på väg eller är det långt borta?

Kram

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag har svårt när personer redan på förhand bildat sig en uppfattning och också pratar om det.
Jag jobbar ju hos min syster och det är helt ok även om min syster inte är någon vidare chef;) Till våren ska ett nytt vårdboende öppnas i ett helt nytt område och jag börjarbli sugen på att söka. Tänker att det vore rätt roligt att få vara med och starta upp något nytt och få jobba med äldre igen. Kan det vara något eller ser det ut som att något annat och lurar åt mig?

Kram❤️

Svar: Du passar att arbeta med människor på vårdboende.. du har vad som krävs.. kram :)
Esmaralda

15 Oro:

skriven

Hej Es!

Läste att något medium har spått att det blir omval i Sverige.
Vad tror du Esmaralda? blir det Alliansen så får vi se Sverige falla samman igen.

Känner oro. Tänk om spådomen slår in.

Kram

16 SOL:

skriven

Misfornøyde,kritikske grinebitere!! De som første dagen i din nye jobb kommer og forteller deg hvilket jævlig sted du har kommet til. Selv har de gjerne vært der i 20 år.......hahaha, jada, eller mer, og har ingen planer om å slutte,ingen planer om et bedre liv. Det er et mareritt når de kommer for å tømme seg, da gjelder det å ha fluktplanen klar,eller kanskje en innøvd avledningsmanøver.

Svar: Exakt !! Kram :)
Esmaralda

17 Pia1:

skriven

Smaskande... Klarar varken barn eller vuxna... Elakt skvaller och selektiv hörsel 😶

18 Helena Ir:

skriven

Lögner,har jag alltid haft svårt för..och människor som försöker kontrollera och styra för mycket..

Det gick inte som jag trodde hos läkaren..men jag kände mig rätt nöjd ändå..det händer mycket med en därborta..
Bryter ihop och går vidare..inte bokstavligt..men det händer verkligen en hel del med knopp och kropp..
Blivit erbjuden att få hjälp även för min PTSD efteråt hos en duktig fysioterapeut..

Ha en bra dag..

Kram!

19 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det något positivt i vardagen framöver??


Kram

20 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det något positivt i vardagen framöver??

Kram

21 Mimd:

skriven

Hej!

Vänder det snart mot bättre tider? måste va min tur snart.

Kram

Svar: Ja din tur kommer... det vet jag och det blir mycket ljusare tider.. kram :)
Esmaralda

22 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det något positivt i vardagen framöver??

Kram

23 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han hyser de känslor för mig som jag för honom?
Hur är det med tilliten till mig? Kan han gå in i något seriöst med mig?
Kram

Svar: Han verkar osäker på sina känslor.. ser inte riktigt ut som om han landat i vad han vill... kram :)
Esmaralda

24 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Falska människor, lögner och när folk tror att dom vet precis ALLT de är det jag tycker mest illa om.

Att bero på tycka illa om, var det mig H syftade på att jag inte hjälpte till förra veckan när I-L var sjuk? eller var det M? eller oss båda? Är H avundsjuk på mig för något? Arg på mig? Vad stör hon sig på? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara 💗

25 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Falska människor, lögner och när folk tror att dom vet precis ALLT de är det jag tycker mest illa om.

Att bero på tycka illa om, var det mig H syftade på att jag inte hjälpte till förra veckan när I-L var sjuk? eller var det M? eller oss båda? Är H avundsjuk på mig för något? Arg på mig? Vad stör hon sig på? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara 💗

26 Kickan:

skriven

Hej Ezmaralda Dagen har börjat med.solsken så det är bara att rycka in med förberedelser för höstens mörker och kyla jag är ingen vän med höstmörkret försöker med ett ljust inre kan du se om jag kommer att få några glada, ljusa överraskningar här framöver att se fram emot. Tack snälla för svar ha en bra dag. Kram

Svar: Jadå, det kommer hända både det ena och det andra på den positiva sidan... säg ja oftare än nej.. kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag är nog väldigt överseende med det mesta Men är ngn elak och har översittande beteende mot djur eller barn rinner det över hos mig .

Min kära granne har översittarfasoner så det räcker , han släpar hunden i halsskinnet när han är arg på den ,skriker och kallar flickan dum i huvet osv så jo översittaregenskaper ogillas !

Men jag hoppas de flyttar ...

Ett lass kört igår igen...det går framåt :-)

Kram Anki med flock i höstsolen

Svar: Heja dig... du är så himla bra !! Kram :)
Esmaralda

28 Mamma1:

skriven

Hej Esmaralda.
Planerna är att börja studera.
Ser det ut som om jag möter kärleken under tiden som jag studerar?
Eller ser jag ut att vara helt färdig med studier när jag möter kärleken?
Kram

Svar: Svårt att säga.. det kan bli vilket som.. men ändå en bra chans att något sker under studiernas gång.. kram
Esmaralda

29 lilla m:

skriven

Hej Esmaralda!

Han kommenterade min figur på ett positivt sätt, brukar han lägga märke till min klädsel? Känner han sig lite dragen till mig på något sätt?

30 Smöla:

skriven

Är det lilla huset på landet något för mig? Ska jag satsa på det??

31 Dunegull:

skriven

Ser du om jag får rätt på min kropp tills nästa år så jag kan få avsluta min fotboll med ett bättre år? Önska det av talismanen men tyvärr inte hjälp alls =(

32 Fanny2:

skriven

Jag har svårt för folk som smaskar då jag är känslig för ljud... Reagerar starkt på ljud. Har låg tolerans för skitsnack, såna som tror sig vara förmer och folk som ljuger mycket. Varför vill man vara vän med någon som snackar skit om andra? Vänder man dem ryggen så vet man att de kommer att tala illa om en själv. Jag är en sån som vill sätta folk på plats när de tror att de är bättre än andra...


Es, hur är hans reaktion på det som nyss hände? Vet ej om det var särskilt smart av mig men är han chockad? Glad?

Kram

Svar: Lite chockglad är han.. kram :)
Esmaralda

33 Anna.L:

skriven

Hej! Kan jag lämna det här fem veckorna med dans och dagens avslutande exemination med goda förutsättningar? Vill känna mig stolt för min insats, blev min lärare nöjd idag trots några få misstag...
Det är ju helheten som räknas och jag har gjort mitt yttersta.
Kram!

34 Anna.L:

skriven

Hej igen!
Ser du mig dansa på sceniska sammanhang i framtiden?? Dans är något jag älskar, speciellt improvisera och i framtiden vill jag gärna göra det på scen. Skapa något eget och framöver med musik/dans/sång tillsammans. Stor kram till dig och Mannabonne, kände att han också är värd en hälsning!!!

Svar: Du kommer dansa en hel del, ingen tvekan om det och MG hälsar tillbaka med en stor blöt puss :) Kram
Esmaralda

35 Linda:

skriven

Någon som försöker "skylla" deras egna känslor och agerande på någon annan, bara för att inte se illa ut själv. Det tycker jag riktigt illa om. Har varit med om det flera gånger. Att någon tex gjort slut och försökt säga att det är för ens egna bästa, för att de inte ska fortsätta såra en och bla bla.... BS säger jag. Feghet inför att erkänna att man själv inte vill längre. En vuxen människa behöver väl ingen som säger åt en, vad som är bäst för en själv, det kan man nog bedömma alldeles själv.

Hade en sån diskussion med "vännen" i det andra landet igår, och nu är det nog definitivt slut på det som en gång var mellan oss. Har väl sett det komma ett tag, ändå känns det sorligt. Känns lite som att jag tappat min bästa vän. Det var väl det han blev till slut, mer än bästa vän än en kärlek. Det gör ont att mista en vän också. Kärlek eller vän, vete fåglarna vad det var. Nu gäller det att resa sig igen och försöka se det som ett avslutat kapitel och se framåt. Får ta upp jobbsökningen igen, sätta fokus på det en tid. Lade det på hyllan för en tid sedan, då det kändes så hopplöst och ville bara ge upp.

Nån gång måste väl solen skina här också :)

36 Barbie:

skriven

Hej kära Es! Jag börjar tycka om en kille som börjar på R.. ser du om fet blir något ? Kramar💖

Svar: Det finns en chans.. runt 30 % men det verkar som om han har tankarna på någon annan.. kram
Esmaralda

37 Linda:

skriven

Hej! Har han läst det jag skrivit? Jag var en aning slarvig....

Kram
Linda

38 Jesse:

skriven

Hej, är rädd att jag sabbar mellan oss... hur kan jag fixa allt? vet han om min hemlighet? du, tack för dina roliga och spännande inlägg Es!

Kram Jesse

39 Ia:

skriven

Hej
Människor som tar andras saker har jag väldigt svårt för

Kan du förklara för mig vad x-ett vill? Från att krångla till att börja smsa, ringa, bjuda på fika och vara trevlig. Vad vill han? Komma tillbaka? Eller....?

Kram

Svar: Ja han har nog lite tankar åt det hållet... kram
Esmaralda

40 Liten C:

skriven

Hej 🤗☀️..
Jag har börjat misstänka att jag har add 😫..
Allt stämmer in på mig .
Vet inte vart jag ska vända mig för utredning eller om det ens är någon ide är fyllda 40 år ..
Ser du något kring detta?
Kramar

41 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha...Ja, det där med kondylom var ju starkt...och ganska roligt 😆 Men vem vill liknas vid ett kondylom? 😆
Jag blit totalt galen när någon klampar in i mitt liv och talar om vad jag ska göra och tänka t ex. Var utsatt för det under en längr tid av min sons svärmor. Det gick ju åt helvete direkt!
Eller när folk som egentligen inte själva mår så bra men inte tar itu med sitt eget utan förföljer andra och lägger sig i deras liv. Spekulerar ihop sjuka rykten som de sprider. Det gör mig så vansinnigt arg! Har försökt kämpa mot sådant här i föreningen. En del lägger all sin energi på att snoka och jävlas! Hu! ”Karlar” som påstår att de inte kan tvätta gör mig åxå förbannad! Ja, det är ju bara ett sätt att slippa! Trams och dumhet!! Vet du! Sedan jag fick healing har jag haft mer energi!!! Det var en av mina önskningar! Tack! Jiippii!!!! 💖
I lördags var jag på en invigning, där svärdotterns syster åxå var. Hon har ju jävlats med att försöka ragga upp ”min” karl. Har träffat henne efter detta och då var allt lugnt (även om jag fick hålla mig själv i korta tyglar) I lördags var hon iskall med hatfyllda blickar på mig. Känns det som något hänt? Där jag varit indirekt inblandad? Jag har inte gjort något! Inte sagt något! Fattar inget! Hennes mor fick bråttom att släpa med henne hem och fjäskade som bara den för mig. Själv är jag helt oförstående inför alla konstigheter.
Ha en finfin tisdag!! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Härligt att din energi ökat :) Den där lite knasiga kvinnan ska du inte bry dig om... hon kan ställa till med rejäl oreda.. bry dig inte.. låt allt från henne bara rinna av dig.. kram :)
Esmaralda

42 Solen:

skriven

Hej! Kallt och frost idag - burr! Men soligt så det är ju härligt! ☀️
Hmm jag har svårt för elakhet, manipulerande, översittartyper, lögnare...
Kan inte heller förstå personer som låter sitt dåliga humör bara välla ut över andra tex på jobbet.
Vaknade du upp på fel sida i morse, varför ska alla vi andra lida för det på jobbet? Nej försök att placera din ilska på rätt ställe. Att någon är arg eller ledsen har jag inga problem med när det är befogat men ilska utan rimlig anledning eller surande utan...nej, det går bort tycker jag och där tycker jag att man får hjälpas åt att skärpa till sig och försöka skapa en bra stämning så man mår bra tillsammans.
Ha en bra dag! ☀️

Svar: Just så !! Kram :)
Esmaralda

43 Browallia:

skriven

Jag stör mig på vuxet folk som ger sig själv rätten att ha åsikter om andra men om någon har åsikter om de själva så blir det ett hus i helvete.

För att inte prata om de som inte kan erkänna att de har fel fast man visar på fakta så är det deras personliga åsikt som är det rätt enligt dem.

Sist men inte minst stör jag mig på de som projicerar sina egna dåliga sidor på mig.

Men mest av allt stör jag mig mest på mig själv och mina exekutiva svårigheter, jag vill göra en massa saker men oftast blir jag sittandes utan att lyckas komma mig för med något alls och det gör mig frustrerad. Du har så himla rätt i den seans du skrev att jag skulle ha svårt att hantera denna process och låta den få ta tid.

Stor kram

44 Mikael:

skriven

Oj ska man jaga upp sig såhär på morgonen, är nog så mycket jag inte gillar att jag kanske jag ger första bästa jag möter en propp, bara sådär :)

Nu skojar jag men är säkert mycket, tar en promenad så jag inte jagar upp mig och kanske möter något fint i solen skogen :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, jag hoppas du gör ett bra möte :) Kram
Esmaralda

45 Michaela:

skriven

Jag klarar inte av folk som tror sig vara mer än andra. Tex ett ex som satt med kravlista ang tjejer men själv var han inget att hänga i julgranen. Sådana vill jag bara sätta på plats. Morr!

Igår fick jag så mycket hyllningar från patienter att jag blev alldeles rörd 😊 Men det största var ändå när jag stod upp för mig själv och sa vad jag tyckte och tänkte till några kollegor ang en situation. Terapin har verkligen gett resultat. Stolt över mig själv😁

Nu blir det 1 mils skogspromenad. Löpträning ikväll och sen chips och film😊

Kram och pussar till MG!

Svar: lång skogspromenad och löpning.. då kan man unna sig lite chips med gott samvete :) Kram :)
Esmaralda

46 Elinora:

skriven

Åh vad jag stör mig på fok som smaskar högt:) och äter med hel öppen mun så man ser maten näe blä,stäng munnen:)

Ser du när jag möter mannen i mitt liv,allt för många år har gått nu och jag blir ju bara älre gumma utan barn:(?
kram:)

47 Mimi:

skriven

Hej!

Ser du eventuellt vilken årstid som jag kommer ut i arbete igen??

Kram

48 Tisa:

skriven

Jag har laddat ner någon app på internet. Jag vet inte om jag lyckats knappa in något med pengar. Kan du se om jag gjort det eller om jag bara behöver radera kontot?

49 Dalkulla :

skriven

Människor som gör sig roliga på andras beskostnad skulle utrotas från jordens yta eller förpassas till annan planet, där de kunde var roliga åt varandra. Smaskande ljud vid ett matbord kan var rätt störande, jag har svårt för det där. Eller människor som inte kan hantera om någon vid en diskussion förstår att motpartnen hade rätt och inte han själv.

Minns en episod där min äldste son argumenterade med en släkting, jag visste så väl att sonen hade rätt och visste vad han pratade om. Den andre klarade inte av det utan reser sig från stolen och går runt där sonen satt och började duka av och samtidigt sätter han foten på sonens fot, ungefär som när någon fimpar en cigg ute och vrider till denna fimp, som...med motivering tro inte du är något. Men den släktingen har alldrig gillat min son, varför vet vi inte för sonen är alltid snäll och trevlig mot alla.

När man inte klara av att har fel blir resultatet som det blev den gången. Låg självkänsla kanske!

Tack för svaret du gav om att hostan skulle ger med sig, den är väl nu nästan borta.

Kram.

Svar: Ja låg självkänsla handlar det om... helt klart... kram
Esmaralda

50 EPM :

skriven

Ok.
Ser du nåt om när i tiden nästa dusch kommer- är så trött på att vara redo hela tiden.

Jag önskar bli fri från deras drama. Min roll är utspelad där, det var olyckligt, jobbigt och avslutades trist. Men, livet går vidare och jag finns inte längre i deras liv. Önskar de kunde inse det 😔

Kram

51 susanneamalia:

skriven

God mitt på dagen ..

jag har ett irritationsmoment näe två
Det ena är när man genom att trycka ner andra ska framhäva sig själv

Det andra är när man finner fel i hur andra människor har uttryckt sig när man använder någon för att få ut sin aggression .. exempelvis
-jag skulle ha varit här med mister A men nu är han upptagen så då får ni nöja er med mig ..
Svar: Men så kan det gå det är faktiskt inte så konstigt och du ska inte sprida ut elaka lögner ..
???!!!!va????
Eller
-Är det ok att jag plockar undan de glasen som står där borta i hörnan .. det är mörkt och jag ser inte om det blir ännu mörkare ..
Svar men hur kan du avbryta mitt i en diskussion som är så viktig ..
Du är en elak och egoistisk person vist är hon/han ...
Så har man skapat något elakt av en vänlig fråga ..

Man mobbar andra människor för att de är starka .. det gillar inte jag bejaka din inre glöd ge dig själv och andra kärlek och du kommer att leva i harmoni ..

det är mitt motto ..

Kondylom var en ny och intressant liknelse av en person eller en persons beteende .. .. har du sagt det?? det var ju fyndigt .. var stolt över din kreativitet .. du har iallafall inte gått till personangrepp bara likna den vid något mycket obehagligt ..

Nu har jag gjort massor som har genererat tillbaka ... i goda ting .. i natt kom vi in i fullmåne och jag gick ut mitt i natten och hade fullmåneceremoni .. överlämnade mina önskningar till universum .. allt ska vara till godo för så många .. vet att änglarna hjälper ..

Skickar PM till dig ...

EllaBella hälsar och Saga med ..
De sänder kärlek ut till alla bloggdjuren och hävdar att det lönar sig att meditera och attrahera för i går kom det hem tonfisk räkor och köttbullar.. tillsammans är de magiska ... och kan få allt att hända .. de har även börjat med att ta promenader ihop .. det är kul...

Jag är i lägenheten.. och mitt gamla ex ser gråaktig ut i ansiktet ..
Han är arg som ett bi och han hamnar troligen på sjukhus innan han får remissvar ... häromdagen skrev jag till honom att jag skulle gå på kalas och han svarade Hora .. jag gav honom då en uppdatering i svenska språkets betydelse ...

när någon inte förstår deras betydelse i rummet ... så är det svårt att göra något .. Min mamma sitter hemma och förstår inte var alla tar avstånd .. men har man borderline eller IPS så är det ju en del i sjukdomen och jag hoppas bara att hon inte förstör alla relationer som hon har och änglarna vakar över henne ...att hon förstår att hon är en del av hur människor agerar mot henne .. eftersom hon vägrar att förstå att det är hon som har startat bråken ..

Ips eller Borderline är rent av farligt. för omgivningen enligt mig ..
när min son var liten och inte ville ha det godiset som min mamma hade köpt så började hon slå honom ... jag var tvungen att stoppa det ..

men jag ska ända till Åre för att jobba så det är många mil ...

såå skönt ...

kärleken går fantastiskt --- och huset ska jag titta på .. myndigheterna börjar reda upp sig och din vägledning är magisk .. för mitt liv kommer närmare och närmare målen dag för dag ..

Fråga: Hör Sälen av sig till Cornelis med positivt besked??
han sitter inte i sjön utan är erbjuden ett chefsjobb.. men han vill ju flytta och Sälen är allt i ett ...

Önskar dig en underbar dag .. kramar <3

























Svar: Jag minns ju inte att jag sagt det där om kondylom men hon verkade så säker och det måste ha varit 100 år sedan typ ! Det finns en god chans att din son får positivt besked och får han inte det.. då verkar det som om en annan dörr öppnas.. kram :)
Esmaralda

52 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer äktenskapet hålla mellan Rolf och C ?
Jag sa aldrig sanningen till henne.
Kram

53 Maja:

skriven

Hej!
Något jag har mycket svårt är människor med så kallad ”passive-aggressive” läggning. Oj oj det har min svärmor gott av. Hon är mycket artig på ytan men svänger sig med otrevliga påståenden och underliggande meningar som de män som finns med oss ej hör eller uppfattar och så är hennes mål att få t ex mej att brusa upp och verka arg o galen medans hon sitter lugn och ibland sitter o sniper med munnen och kokar av ilska där under. Men hon sitter där som den lugna arma modern. Hon är inte lite fräck denna människa!

Kan du se om jag kommer lyckas att få ett jobb på min nuvarande arbetsplats snart? Kommer jag någonsin lyckas med det och kan det rädda situationen?
Kramar

Svar: Ja huva.. sådana personlighetsdrag kan man få allergiska utslag av ! Ett jobb kommer men kanske lite annorlunda än du tänkt dig.. men det blir bra i alla fall.. kram
Esmaralda

54 Hoppfull:

skriven

Hej!

Kommer jag att få någon ny vän snart? känns rätt så ensamt??

Kram

Svar: Jadå, det kommer.. det lovar jag.. kram
Esmaralda

55 Boudica:

skriven

Ja smaskande kan jag störa mig på. Men det beror ju också på mitt humör, eller vad jag gör. Som den gången på jobbet jag försökte fokusera mig på något så jobbar någon brevid och smaskar glatt på sitt tuggummi! Jag fick bara bita ihop.

Stack tidigare från jobbet idag, på tåget mot tandhygienisten. Dags att få rena tänder inför morgondagens födelsedag.

Något innan jag lämnade jobbet gav mig känslan att jag har en överraskning att vänta mig imorrn? Kan det vara så? Eller blir det bara en vanlig dag med lite vanligt grattande?

kram!

56 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tog kontakt med en ”gammal” dejt som jag för ett par månader sedan träffade sådär 2-3 gånger.
Han skrev att han blev glad att jag tog kontakt igen och att han hade slutat höra av sig för att han inte trodde jag var intresserad. Har tänkt lite på honom till och från och han var ju ganska rolig,
Nu har vi bestämt att träffas igen.

Tror du det kan bli något bra med denna man?
Kram

57 Hoppfull:

skriven

Hej

Kan du se något om när jag får jobb är det vinter eller vår eller bara någon detalj??

Kram

58 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Om han inte landat i vad han vill, hur ska jag agera bäst så han kan veta? Kanske ligga lågt eller visa min vilja? Kanske det finns en chans för oss?
Kram

59 lilla m:

skriven

Hej, jag ser hur han kollar in mig varje dag, gillar han vad han ser? Känner han attraktion till mig?

60 Till Liten C från Browallia:

skriven

Hej Liten C!

Jag läste din kommentar om att du misstänker att du har ADD. Jag är 47 år och är snart klar med min add-utredning. Det är aldrig för sent då en diagnos hjälper dig att förstå dig själv och hur du fungerar. Dessutom kan du vara i behov av medicin som hjälper dig att fokusera.
Gå in på 1177.se och välj sidan för ditt landsting. Där söker du allmän vuxenpsykiatri och egen vårdbegäran. Där finns ett formulär att fylla i och skicka in och be om att få göra en utredning.

Lycka till!
Kram Browallia

61 Hopplöst :

skriven

Blir mitt nya jobb långvarigt ?

62 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänkte höra hur det ser ut med flytten till annan ort. Gör jag den flytten innan jag mött kärleken? Eller jag gör jag den därefter kärleken kommit in?
Kram

63 A:

skriven

Hej Es

När möter jag mannen du sett i seanserna..?
kram

Svar: Han kommer... han finns där så tydligt i din framtid.. men jag kan inte säga när.. kram
Esmaralda

64 Maria:

skriven

Hej!
Jag har liksom svårt för människor som intar offerrollen hela tiden. Skyller på allt alla andra. Sån killar har jag ju dessvärre åkt på. Men nu slut på det. Sparkar dem åt .. om de visar såna tendenser 😉😆. Men undrar nu om det är flörten som står vid dörren som du sa sist. Men han e så fin så jag önskar mer än flirt , tror jag! Vad ser du?
Kram ❤️

65 T:

skriven

Hej es! Känner mig i perioder lite trött. Visst tycker jobbet är ok och tror jag gör ett bra jobb men blir ändå lite mätt på något vis. Börjar känna mig mätt på kollegor. Nästan lättare med kunder. VAd tror du om et? Tack!

66 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag stör mig mest på folk som försöker få mig att göra som de vill genom att vädja till mitt dåliga samvete. "Du får diska för det gör du minsann aldrig" eller "Nu ska det bli spännande att se vilka som är mina verkliga vänner och svarar ja på min fråga. Skulle du svara om jag ringde dig mitt i natten och grät?"
Eller klassikern som alla insamlare till välgörande ändamål kör med "det kostar inte mer än att ta en öl på krogen varje fredag" och så visar de upp en bild på en gråtande säl.
Jag hatar det!

Jag har precis varit och köpt en bok som handlar om att andas. Jag har börjat träna yoga på morgonen och den enda övning jag kört hittills är den när man ska ligga och andas med magen.
Jag hatar att andas. Så fort jag medvetandegör min andning så känns det som om jag ska kvävas. Att andas med magen är i princip omöjligt för det känns som om jag har en tajt korsett snörad runt midjan. Det går inte att få ner någon luft där. Och att ta djupa andetag, det går ju inte heller, det känns som jag har en strypsnara runt halsen som klämmer åt. När jag låter andningen sköta sig bäst den vill och distanserar mig från känslorna så tänker jag inte på att jag andas grunt och ytligt. Lite smärtsamt är det väl när jag springer, men min läkare lovade att jag inte hade astma och han sa att även om jag hade haft det så skulle jag inte tvärdö av att få ett astmaanfall under löpningen i alla fall för det gör man inte.
Men nu tänker jag lära mig andas. Jag ska läsa på om hur man gör. Jag ska testa lotorpsmetoden som är nån slags massage där man masserar bort spänningarna som hindrar andningen. Och sist men inte minst så ska jag fortsätta med yogan. Det kommer att bli hur bra som helst.

Kram ThereseC

Svar: Jag håller med.. en massa trams för att vädja till det dåliga samvetet.. tummen ner för sånt !! Du tar tag i problemet och du kommer lösa det och andningen går lättare.. kram :)
Esmaralda

67 Anonym denna gång:

skriven

Hej,
Borde jag ta ett gravtest för säkerhets skull? Anonym denna gång.. kram

68 Helen:

skriven

Har funderingar. Hur ser du på mitt fortsatta arbetsliv. Företaget jag jobbar på skall skära ner på personalen.
Jag skulle vilja göra nått helt annat, men vet inte vad.

Svar: Och du kommer att göra något annat... det kanske tar lite tid men du tar dig ett kliv vidare.. kram :)
Esmaralda

69 Louise:

skriven

Vad jag saknar min andra blogg. den existerar inte längre och jag bara längtar tills jag får råd att fixa ett nytt webbhotell och ny domän.
Blir förhoppningsvis i början av nästa år eller kanske nu innan jul vi får se.
I morse var en reparatör här och kollade vår frys. Kompressorn har lagt av så det blir en ny kyl och frys - om tre dagar minst. Men va.
Var ordning och reda när vår förre husvärd jobbade här. Den nye är under all kritik.😡

Igår var jag på intervju och det var intressant.
Tjänsten är att den som de söker ska kunna hålla i föräldramöte och så alltså ha lite ledarroll. Men oj kommer jag klara det. Det skulle bli en utmaning för mig. Kanske skulle ge mig mer självförtroende och självkänsla så att jag faktiskt skulle klara av mina praktiker utan problem.
Men där finns alltid de som är bättre än vad jag är.
Jag hoppas det i alla fall blir lite jobb nu på torsdag och fredag. Imorgon ska jag träffa min kompis och vi ska gå igenom vårt examensarbete och skriva lite på det. Eller ja förhoppningsvis en hel del ska vi skriva på det.

Imorgon ska mannen ringa till soc för vi måste ha hjälp med det ekonomiska igen. Och det är samma procedur med barnens sparande att de ska uppehålla sig själva på pengar som vi inte får lov att röra.
Jag hoppas vi får den hjälpen.

Hur stor är chansen att jag får jobbet på förskolan jag var på intervju hos igår och den på förskolan som jag var på intervju i fredags?
Det känns som att någon av tjänsterna blir min.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar


Svar: Var bara lugn och tydlig.. säg varken för mycket eller för lite.,. ett leende hjälper... ta kontroll över nerverna.. när det gäller ledarrollen ! Ser tveksamt ut om någon av de två sökta tjänsterna blir din men jag håller verkligen tummarna.. kram
Esmaralda

70 *:

skriven

Allt bara äter upp mig innifrån.

Blir det här verkligen bra någongång ?

Kan vi hitta någon väg som funkar för oss ?
och bli glada.. Orkar inte den här berg o dalbanan mer...

Jag vill verkligen inte vara själv, men jag vill vara glad och känna mig trygg. Så bra som vi haft det, hittar vi tillbaka ?

Kram*

71 *:

skriven

Ska jag fortsätta kämpa för oss eller ge upp ?

Vill han verkligen ha mig på riktigt ??

som man brukar säga.. man kanske inte saknar kossan förrän båset är tomt. Han kanske ångrar sig om vi bryter ?

72 Hoppfull:

skriven

Hej!

Ser du något omkring nytt jobb för mig?? skulle hjälpa om du bara kan se litegrann. Någon detalj bara.

Kram

Svar: Bara att nytt jobb kommer.. helt säkert.. kram
Esmaralda

73 lilla m:

skriven

Hej, är den fysiska attraktionen ömsesidig? Gillar han vad han ser? Kram

74 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Om han inte landat i vad han vill, hur ska jag agera bäst så han kan veta? Kanske ligga lågt eller visa min vilja? Kanske det finns en chans för oss?
Kram

75 Virrhönan:

skriven

Åh vad jag känner igen mej! Nån som smaskar finns det nåt värre?? Eller tjagglar med öppen mun med tuggummi i käften. Folk som försöker se upptagna ut bara för att slippa hjälpa till i jobbet, fy fan kan gå igång på sånt här och reta ihjäl mej!! Får nog lugna mej lite...
Idag lös nog min "romans" igenom
En kollega märkte att snyggingen lös upp och ögonen började glittra på han när han såg mej...haha jag blev generad ju🙈 Men jag märker det ju själv, vi blir glada av varandra och när jag ändå är generad kan jag ju fråga om det kommer hetta till nåt mer mellan oss...🙈😅 ojoj så det håller på...😅

76 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag tycker illa om falska människor, tål dom bara inte.

Jag har funderat lite över mina framtida barn och även om det inte är aktuellt just nu så kan jag inte låta bli att undra om jag ska ha mina barn på förskolan eller om jag ska vara hemma med barnen då jag ändå är en pedagog. Vad ser du? Far dom illa om jag är hemma med dom? Tack i förhand! Kram Penny

77 Penny:

skriven

Kära Es!
Jag tycker illa om falska människor, tål dom bara inte.

Jag har funderat lite över mina framtida barn och även om det inte är aktuellt just nu så kan jag inte låta bli att undra om jag ska ha mina barn på förskolan eller om jag ska vara hemma med barnen då jag ändå är en pedagog. Vad ser du? Far dom illa om jag är hemma med dom? Tack i förhand! Kram Penny

78 Rebecka:

skriven

Jag önskar vinna till min mormor för hon har det så svårt just nu och hon är lessen hela tiden. Hon är världens bästa mormor och jag vill se henne glad.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: