1 <3:

skriven

Vad mysigt att Nettan kommer.

Önskar att man kunde ringa dig.

Måste fråga dig igen kära Es.

Är M så utseendefixerad att hon inte kan ses för det i ansiktet ?
Eller var det vit lögn för att inte ses.

Tror du mina problem i ögonen ger med sig snart vad är felet ? Måste nog ringa ögon på måndag.
Kram

Svar: Vad det gäller M så verkar det vara en mix av det du skriver.. jag tror problemet med dina ögon ger med sig men du ska ringa ögon i morgon.. kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Tack för möjligheten att utnyttja ett bra erbjudande men nu står jag över :). Det är annat som står på listan just nu. Undrar vad det är som kommer att hända då ni två kommer under samma tak? Gamla husägare på besök... Spännande.

Här sker det inte nåt sånt spännande, tja överlag sker det väl inget alls ;). I morgon går ansökninhstiden it för ett jobb jag sökt, får se om jag kommer vidare i processen, ser du möjligtvis något om detta Es? % eller nåt? Sen är det väl bara att fortsätta jobbsökandet,om det inte går vägen, för ingen erbjuder ju mig jobb precis, i stil med " vi har hört att du är jättebra på ditt jobb kom o jobba hos oss" ;D. Det vore nåt.

Slavar således vidare med mitt ;) o önskar alla en trevlig dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja när Nettan kommer kan både det ena och det andra ske ! Vad det gäller jobbet är du inte helt ointressant och chansen finns att du tar det ett steg vidare... kram :)
Esmaralda

3 Jess:

skriven

Hej, varför svarar han inte när jag skriver? Är han arg på mig?

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Har Han M något fördelar om mig.

Tycks väl han har lite intresse åt mig...

Har jag fel eller rätt.

Ha det bra

Svar: Ja lite intresse finns,... kanske inte mycket.. men ändå... kram :)
Esmaralda

5 Fina:

skriven

Hej Es, kommer jag att sluta före honom på nuvarande arbetsplatsen? Kram

Svar: Ja, den möjligheten är stor.. kram :)
Esmaralda

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så roligt att bo granne med celebriteter och kunna inhandla lokala olivoljor ! Min spanska granne (som tyvärr inte orkar resa hit mer) brukar ha med sig olivolja som är gudomligt god ! Varje höst bjöd han på tunnt skivad Karl johansvamp med hyvlad parmesan och olivoljan Gudomligt gott var det ! Var han hittade svampen är dock fortfarande döljt i dunkel ,dock kom han med full svampkorg varje gång :-)

Nettan kan jag varmt rekomendera <3 passa på !

Här låg röken tät igår som det vore slaget vid Lutzen eldningsveckorna har börjat...suck

Kram Anki med rökdoftande flock

Svar: Ja, på alla restauranger här kan man få svamp med goda tillbehör.. och god olja.. finns inget bättre !! Kram till dej och flocken :)
Esmaralda

7 Ninis:

skriven

Härligt med Nettan besök 👍.
Och mysigt har du det i Tioscana, vin och pizzan:s land🇮🇹. Undrar hur min påsk blir? Chans till romantik? Kram

Svar: Ja, det är alldeles underbart här... och påsken din ser ut att bli bra.. det kan dyka upp chans till romantik.. kram :)
Esmaralda

8 AnnaK:

skriven

Spännande! Hade bokat om det inte varit för att jag tycker det är så jobbigt att prata. Hon är säkert jättetrevlig och lättsam men jag fixar inte det. Ska beställa en seans av dig någon gång med alla mina dumma frågor.

Har en ”stalker” på Instagram. En som är in och snokar men inte följer. Känner honom. Trodde inte han tyckte jag var intressant. Varför följer han inte bara?

Kram 🤗

9 Maria:

skriven

Vi har fått nya grannar under oss, från att vårt hus har varit lugnt och bra så har det ändrats till ett "fest" hus. Hyresvärden har påpekat för dom vad som gäller men.....dom fortsätter sitt fetsande om helgerna främst (och röker som bortsbindare på balkpngen!).Kommer dom stanna här länge eller kan du se om dom flyttar ut snart igen?

Helgerna blir sömnlösa, mina barn bli stökiga och jag tröttare....suck.

Stor kram,
Maria

Svar: Jag tror inte de har planerna på att flytta ... de flyttar men det det verkar dröja.. kram :)
Esmaralda

10 Jossan :

skriven

Inatt pratade jag med min kollega i nästan 3h. Jag är så glad att han har börjat jobba hos oss och vi har kommit varandra nära. Vad tänker han om mig egentligen?

Kram

Svar: Han gillar dig verkligen.. kram :)
Esmaralda

11 EPM :

skriven

Hmmm, låter bra!
Undrar vad ni två ska råka ut för nu. Innan har ju småfolk busat med er och andar haft fest i ert vardagsrum när ni sov 😊

Medarbetarsamtal imorrn, lite nervös faktiskt...
Föreläsningar hela veckan, även där är jag lite nervös... vet inte varför- kanske för att jag är lite självmedveten nu, självkritisk i allt.

Ensamhet gör väl det mot mig... jag tycker iofs om mig själv numera. Jag är värdefull och bra!
Men jag önskar bekräftelse från andra än mig själv också, spontan sådan som jag får enbart för att den jag är och för att den personen är kär i mig.
😔

Kram

12 Vv❤:

skriven

Hejsan Esmaralda.

Har inte varit på ett tag här .

Es.när kommer a skriva/kontakta mig och tänker han på mig? Kram ❤

13 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ställer han sig till det om jag träffar någon annan?
Kram

14 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ett bra erbjudande.

Jag undrar om han tänker och har känslor för mig nu när han är bortrest?

Sen undrar jag, Hur ser chanserna ut att han och jag kommer att få ett till gemensamt barn tillsammans?
Kram

Svar: Över huvud taget får jag en känsla av osäkerhet mellan er.. men jag kan inte se tydligt och inte sätta fingret på vad... kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

God morgon!

Planeringen med babyshower gick bra och vi är i rullning. Bara 2 månader och 1 vecka kvar ca 69 dagar! Hoppas någon ställer upp så för mig som jag gör för henne. Hennes sambo vet hur drivande jag är i detta så kan inte tänka att det skulle bli något annat.

Tackar min käre kollega för mina 5h sömn.. Inatt pratade jag med honom i nästan 3h. Jag är så glad att han har börjat jobba hos oss och vi har kommit varandra nära. Vad tänker han om mig egentligen?

Nä idag ska jag plugga och städa! Mycket händer på lördag...

Kram

16 Tildis:

skriven

Godmorgon Es!
Hoppas du har det härligt i Toscana!
Här har våren äntligen kommit. Så himla härligt!

En liten fråga kring jobbyten som du ser är på väg. Kommer jag trivas på arbetet eller ser det ut att vara kortsiktigt? Kram

17 Mg:

skriven

Hej!
Är Joonas någo intresserad av mig?
Kram.

Svar: Ja, något men räkna inte med för mycket.. kram :)
Esmaralda

18 Mamman:

skriven

Jag missar inte och brukar alltid nappa på erbjudandet när ni reser. Jag har nu bokat en spådom och två regressioner. Regressionerna öppnar nya dörrar varje gång och jag lär känna mig själv bättre. Rekommenderas verkligen. Hälsningar Mamman

Svar: Ja regressioner ger mycket.. inte bara insikter utan påverkar allmänt positivt... kram :)
Esmaralda

19 Fiskaren:

skriven

Spådom är redan bokad hos Nettan. Var mycket nöjd förra gången och det visade sig stämma vad som blev sagt. Mvh

Svar: Ja, Nettan är duktig, kram :)
Esmaralda

20 DD:

skriven

Tog kontakt med I igen och han hade åkt på semester. Ser du om vi kommer ses snart här hemma? Finns väl någon mening varför han finns kvar i mina tankar sen förra året. Men den anledningen har ännu inte visat sig.

Kram 🌸

Svar: Ni kommer ses igen...kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Tack kära Es för svar.

Ska ringa ögon imorrn. Hoppas att jag får någon bra hjälp de är lite nonchalerande där.

Ser hon mig ändå som en nära vän ? Känns som hon tycker om mig mycket och att vi kommit varandra nära under en kort tid.
Så detta blev lite förvirrande. Det är med utseendefixering är nog ett stort problem för henne.
Man Kan ju undra om det finns något annat hon bryr sig om än hur hon ser ut.
Kram

22 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Sista dagen man är ledig för denna veckan. Helger går otroligt fort. Gör inget om sommaren skyndar sig lite, känns som man kan behöva lite semester och göra ingenting och vila upp sig på. ☺️

Trivs bra på min praktikplats men undrar nyfiket hur länge du ser mig vara kvar just här - fram till jul, fram till sommaren i år eller fram till nästa sommar? Ser du mer praktikplatser för mig innan jobb kommer och isf hur många? Kram Zoey 💕

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Regression har jag provat på men med den slutenhet jag har är det inte värt att satsa på det, tyvärr. Tror att det kommer att ge med sig en vacker dag... O då kommer jag ut ur skåpet ;D.
Kram Skorpan

Svar: Det gör du !! Kram :)
Esmaralda

24 Linda :

skriven

Hej dycker det upp några vänner snart ?
Kram

Svar: Ja det gör det men du behöver själv ta lite initiativ.. kram :)
Esmaralda

25 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Sista dagen man är ledig för denna veckan. Helger går otroligt fort. Gör inget om sommaren skyndar sig lite, känns som man kan behöva lite semester och göra ingenting och vila upp sig på. ☺️

Trivs bra på min praktikplats men undrar nyfiket hur länge du ser mig vara kvar just här - fram till jul, fram till sommaren i år eller fram till nästa sommar? Ser du mer praktikplatser för mig innan jobb kommer och isf hur många? Kram Zoey 💕

26 A:

skriven

Hej Esmaralda.

Trivs han med den här tjejen?

Kommer han att vara med henne en lång tid framöver?
Kram

27 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Den här gamla damen (55år) har blivit lite tokig. Har sett en ung väldigt trevlig kille (32år) som jag pratat med några ggr.

Vet att allt är hur tokigt som helst. Han är bara artig o pratar lite. Han har tom en tjej.
Men ändå så pirrar det till lite i mig o i natt drömde jag om honom tom.

Samtidigt är jag glad över att kunna känna lite pirr. Då jag under så många år inte kunnat känna någonting. Ingen har fått mig att pirra till det minsta lilla.

Är ju singel sedan 16 år nu o kärleken håller sig tydligen långt borta från mig. Men en dag så hoppas jag att det kommer även till mig.

Kram
Barbro

Svar: Gläd dig åt pirret som kan öppna andra dörrar.. lär inte bli något med mannen du tänker på men det kommer någon annan och då är du mer redo.. kram :)
Esmaralda

28 Alie:

skriven

Fina tillbud ni alltid har, du o Nettan när ni åker iväg.. kommer ni ha någon healing session tror du?

Es, uppdraget i Norge drog sig ur för dom löst det själva, nu hoppas jag på nytt uppdrag, blir jag erbjuden någon nytt o bra? Sommaren kommer väl lösa sig med arbete, min plan är ju Norge nu. 💫
Kram 🌺

Svar: Ja i slutet av min vistelse här kommer det att bli healing. Det ser ut att komma nytt erbjudande... kram :)
Esmaralda

29 Michaela:

skriven

Mysigt att Nettan kommer!

Drömde att mamma och brosan tog livet av sig. Vaknade helt skakig. Hua! Dags för kvällsjobb. 2 år sen terrrordådet så hoppas att man inte flyger i luften på vägen dit eller hem.

Kram!

Svar: Ja ibland blir man glad när man vaknar ! Nej någon terror behöver du inte oroa dig för idag.. kram :)
Esmaralda

30 KW:

skriven

Jag har bokad tid och missar aldrig att göra en regression. Jag kan rekommendera Nettan. Förra gången jag fick regression på distans så hade Nettan stort tålamod och jag fick besöka 4 av mina gamla liv. Det hjälpte mig genom att min ångest minskade och nästan försvann. Tack Nettan.

Svar: Ja regressioner har ofta stor läkande och helande effekt !! Kram :)
Esmaralda

31 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har ju tänkt att ge den blonda, lite lättsamma mannen en chans.
Han har ju visat intresse föe mig.
Jag hoppas bara det är allvarligt intresse han har?
Ser du någon om det kan bli något långvarigt/ stadigvarande mellan oss?
Ser du mig vara singel en period till?
Kram

32 Skorpan:

skriven

Tack snälla du!
Nu ska här rensas..
Kram Skorpan

33 Mirre:

skriven

Har PMS och ångesten och stressen äter upp mig inifrån angående skolan :(
Ser jag ut att klara alla ämnen denna terminen? Jag försöker att tänka positivt, om jag tror på mig själv kan jag klara det då?

34 <3:

skriven

Tack kära Es för svar.

Ska ringa ögon imorrn. Hoppas att jag får någon bra hjälp de är lite nonchalerande där.

Ser hon mig ändå som en nära vän ? Känns som hon tycker om mig mycket och att vi kommit varandra nära under en kort tid.
Så detta blev lite förvirrande. Det är med utseendefixering är nog ett stort problem för henne.
Man Kan ju undra om det finns något annat hon bryr sig om än hur hon ser ut.
Kram

35 Helena Ir:

skriven

Så nu har jag fått höra att jag borde söka hjälp och få samtal med mina problem..för att jag inte vill /orkar umgås. Det står inte rätt till med mig..enligt fd väninna. Själv har jag sagt att jag inte hyser någon ovilja mot personen,utan det ligger hos mig..
Måste man ha ett livslångt kontrakt på att umgås..jag tänker faktiskt låta det här rinna av mig..Visst kan man bli ledsen av att bli dumpad..men att påstå att någon har problem i huvudet är väl lite starkt ändå.


Nettan är toppen..en skön kvinna,..:)

Kram :)

Svar: Ja, låt det bara rinna av... herregud ja... kram :)
Esmaralda

36 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har ju tänkt att ge den blonda, lite lättsamma mannen en chans.
Han har ju visat intresse föe mig.
Jag hoppas bara det är allvarligt intresse han har?
Ser du någon om det kan bli något långvarigt/ stadigvarande mellan oss?
Ser du mig vara singel en period till?
Kram

37 Dahlia:

skriven

Känner mig lite desperat efter närhet här, kan jag få till det med någon nu ivår/sommar? Är det då någon jag känner i nuläget eller helt ny?

Svar: Någon ny verkar vara på väg.. kram :)
Esmaralda

38 Kossa:

skriven

Hej Esmaralda.
Ursäkta att jag fråga igen,
Hur ser du på chanserna att han och jag får ytterligare ett barn tillsammans med varandra?
Kram

39 Jenny:

skriven

Hej Esmeralda

Jag undrar hur stor sannolikheten är att jag får gå på mammaledighet från mitt nuvarande jobb? Eller kommer ett nytt arbete först?

Kram!

40 Räddharen:

skriven

Hej Esmaralda,
Jag har en fråga angående regression. Måste man ligga ner i avslappnad position, eller kan man samtidigt när man lyssnar skriva ner informationen? Annars glömmer jag det som sas i början tänkte jag.
Ni som har gjort det, har ni några tips?

Italien ser underbar ut. Njut av resan! Kram:)

Svar: Nej du kan inte skriva under regressionen - en regression kräver att du är helt avslappnad, Man kommer ihåg allting efteråt. Man kan ju också spela in hela regressionen. Kram :)
Esmaralda

41 A:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortsätter han sitt liv med henne under en lång tid framöver?

Trivs han med henne?
Kram

42 Jossan:

skriven

Jag känner mig fortfarande helt slut.. Vad menar du med att han gillar mig verkligen? Mer än som kollega?

Nä får ta tag i pluggandet och städandet..

kram

43 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, vad härligt att vara i Toscana, njut av det!
Jag undrar om jag får ett jobb snart för nu börjar det bli riktigt trist. Har gjort allt jag kan för att hitta ett jobb men har inte kommit ända fram ännu...något står i vägen. Tips mottages tacksamt. Kram

Svar: Fortsätt sök.. jobbet kommer och jag tror inte det dröjer länge.. sök också sådant som inte känns 100% rätt.. det kan bli mer rätt än du tror.. kram :)
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Tack!
Kram :)

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Trivs bra på min praktikplats men undrar nyfiket hur länge du ser mig vara kvar just här - fram till jul, fram till sommaren i år eller fram till nästa sommar? Ser du mer praktikplatser för mig innan jobb kommer och isf hur många? Kram Zoey 💕

Svar: Det ser ut att komma en ny praktikplats innan jobb.. jag ser dock inte när... kram :)
Esmaralda

46 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det känslor för mig hos honom?
Ser du oss något mer tillsammans framöver?
Hur ser chanserna ut att vi får ytterligare ett barn tillsammans?
Kram

47 Alie:

skriven

Ser du nåt om min kommande kärlek har med konst att göra?
Kram ✨

48 Maria:

skriven

Drömmen i natt, är det bearbetning av mitt gamla liv som medlem i tsarfamiljen? Första gången det blev så tydligt.

Svar: Ja minsann.. så tror jag att det är... kram :)
Esmaralda

49 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kommer min mamma vara på bättre humör ikväll eller imorgon?
Hon har varit så sur igår och idag..

Och kommer han inte svara på mitt meddelande alls? Det har gått en hel vecka nu sen vi messade med varandra. Vad tycker han om mig egentligen?

Kram :)

Svar: Hon blir gladare snart.. räkna inte med att det blir något mer mellan dig och honom.. kram :)
Esmaralda

50 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen som jag pratar med nu.
Ser det ut att kunna bli något med honom?
Långvarigt och stadigvarande?

Kommer jag att vara singel en period till i mitt liv som det ser ut?
Kram

51 M:

skriven

Es, kommer min dotter någonsin att få uppleva glädjen och stoltheten över att vara storasyster?

52 <3:

skriven

Hej kära Es, har G släppt mig nu i sin tanke ? Varit lugnt nu en vecka efter förra söndagens elaka meddelanden.
Kram

53 Lydia💕:

skriven

Va mysigt ni har det som alltid .
Vill uppleva något fint och roligt snart nu när våren är här jag försöker med allt men det händer inget vad gör jag för fel ?
Lydia💕

54 Lilla m:

skriven

Hej, blir det snart lite romantik för mig?

55 Fina:

skriven

Hej Es, vad är hans känslor för mig nu? Har de helt försvunnit? Kram

56 Moonshade:

skriven

Jag har ett tag nu lite då och nu haft denna känsla/vision om att han kommer bli skjuten eller liknande. Vad är frågan om? Det är ingen trevlig känsla det!

57 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Kul att Nettan kommer.

Jag hämtade upp en kanin igår. Hon som räddade Krusse och Tryggve ringde. Jag stålsatte mig för att svara nej och sen sa jag ja. Hela vägen dit intalade jag mig att han skulle bli oerhört kortvarig hemma hos mig och att jag skulle hitta en jourfamilj redan samma dag. Sen fick jag se honom. Den absolut vackraste kanin jag någonsin sett och han är inte bara vacker, han är oerhört trevlig också.
Nu har han och jag suttit i solen hela dagen och han vill bara sitta i mitt knä. När jag lyfter ner honom så hoppar han upp igen och lägger sig till rätta i min famn och så slickas han.
Sitta still är det nya röka säger man ju nuförtiden och det betyder att jag har kedjerökt i flera timmar nu. Det är inte hälsosamt för mig med den här kaninen.
Emil ska han heta.
Jag tror inte att han har rymt för det var bara höghus i området där han hittades och det är svårt att ta sig ut ur lägenheten, ta hissen ner till bottenvåningen och sedan ut genom den låsta ytterdörren alldeles själv. Och skulle han blivit tappad av misstag så förstår jag inte varför den som tappade honom inte bara lyfte upp honom igen. Han försökte ju inte fly när han fångades in.

Oerhört trevlig kanin. Jag vet inte hur jag ska kunna omplacera honom.

Kram ThereseC ❤️

Svar: Men å vilken liten kanin... det blir nog svårt för dig att göra dig av med honom... fast lättplacerad blir han ju med den personligheten.. kram :)
Esmaralda

58 AnnaK:

skriven

Har hånglet försvunnit ur sikte nu tro? Har en knippe beundrare vad det verkar (vilket känns helt sjukt) men inget hångel verkar vara i sikte 😂

Kram 🤗

59 Anonym:

skriven

Hej Esmeralda, kommer min mamma leva ensam efter fars död eller hitta kärleken igen ? Har svårt att se henne med någon ny man.
Kram

Svar: Det ser ut som om hon kommer möta någon men det ser ut att bli som särbo.. kram :)
Esmaralda

60 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att vara singel en period till i mitt liv?

Han jag pratar med nu ser det ut att kunna bli något långvarigt?
Kram

Svar: Tveksamt, singelskapet ser ut att vara en tid till men sen vänder det... kram :)
Esmaralda

61 Mandarin:

skriven

Stort tack för svar Esmaralda!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: