Kvinna i vit sjal !!

 
Solen lyste och plötsligt blev det kolsvart på himlen... det mullrade och  blixtarna stod som spön i backen...  och sen efter fem minuter  var det som om det aldrig hänt... solen  och den blå himlen kom tillbaka. Poff.
 
Jag öppnade ytterdörren för att ta ett foto när regnet strilar som värst.. och då ser jag kvinnan som skyndar förbi.. långt mörkt hår och vit sjal...och fast regnet öser ner är hon alldeles torr.
 
Hon vänder lite på huvudet mot mig och markerar att hon vet att jag är medveten om henne.. och så skyndar hon vidare. Hon verkar ha bråttom. 
 
Kanske någon av er kan se henne ?
 
 
Och så fick jag foto hemifrån.... Mannabonne Glenn svalkar tassarna på sin strand.. och mår hur bra som helst !  Det var stor lycka i veckan som gick eftersom han träffade  småvalpar vid två tillfällen och fick leka med dem... hans stora passion är ju bebisar...  nu ska jag börja greja lite pasta här i mitt kök så jag kan bjuda Nettan på middag när hon anländer... runt kl 18.00 tror jag det blir...
 
Kram & kärlek
 
P.s.  Anmäl dig till spådom/regression via telefon... hos Nettan.. alla instruktioner finns på bloggen från den  7/4..,, än finns det lite lediga tider !
Hennes extra billiga priser gäller endast under dessa två veckor som hon besökare mig här i Toscana..  så passa på !!
 
1 AnnaK:

skriven

Spanet är lite förtjust i mig än va? Tycker det känns så.

Kram 🤗

2 Skorpan:

skriven

Vilket härligt väder du hsr,blixt o dunder. Hur jag än försöker ser jag inget :(. O då har jag ändå glasögonen till hjälp ;).

Börjaf lite misdtrösta då det går på tomgång här, ser du nåt upplyftande vara på inkommande Es? Vandrar o på i samma spår... Nån kärlek på kommande kanske :D. En hoppas ju alltid. Okej, det nya jobbet får ju också dyka upp ;).
Kram Skorpan

3 Maria:

skriven

Hej!
Ser du något roligt eller romantiskt för mig? Vart så jobbigt ett tag för min del..
kram 😘❤️

4 Helena Ir:

skriven

Yes,jag tror mig se henne,mitt i gatan..
Vilket regn!

Skönt att MG mår så bra :)

Kram :)

Svar: Japp.. mitt i gatan :) Kram :)
Esmaralda

5 Jennifer:

skriven

Fina Esmaralda, hur är det möjligt att du såg att operationen skulle gå bra och hjälpa 70% sannolikhet, då operationen tydligen enligt överläkaren aldrig har funnits eller ens varit ett alternativ? Jag fattar ärligt talat ingenting. Och sen att de inte erbjuder någon annan lösning. Står helt på ruta ett igen med samma hemska smärta. Denna gång utan alternativ. Känns.... sådär.

Svar: Så småningom tror jag ändå att den operation blir av...jag vet inte varför detta kommer ändra sig men jag ser dig operera din hand.. kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Är mina känslor besvarade.. känner han likadant för mig? Vill inte bli sårad eller ge för mycket utav mig.

7 Anna E:

skriven

Tror faktiskt jag ser det... Lång svepande klänning? Ser jag rätt?

Svar: Exakt.. lång klänning !! Du ser ! Kram :)
Esmaralda

8 Louise:

skriven

Är på väg och ska träffa min kompis. Och se till så hon får ut lite pengar från sitt konto. Hon har just nu inte något bankkort då hon för tillfället inte har någon fast adress. Hon bor på ett hotell här Malmö.
Och jag ställer gärna upp för mina vänner när det behövs.

Jag tyckte jag såg kvinnan på bilden men det var bara teglet eller stenar i huset som fick mig att uppfatta det så synsk är jag nog inte.

Denna vecka ska jag på en intervju på fredag och så ska jag få reda på om jag kommer få det där vikariatet på förskolan jag var på intervju hos förra veckan.
Jag hoppas så att jag får något av jobben.

I juli kommer antagningsbeskedet för förskollärarutbildningen allt för att jag ska få göra mina två sista praktiker. Får diskutera med min kompis om hon vill skriva lite nästa vecka nu när hon ändå bor tillfälligt i Malmö.

Så min fråga är. Kommer vi att klara opponeringen i augusti och blir jag antagen till förskollärarutbildningen så jag kan göra mina två sista praktiker i augusti och september?

Tacksam för svar och ha en fin dag. Här e soligt men kyligt. Kram

Svar: Ja, du är en bra vän och du sviker inte ! God chans att du klarar opponeringen.. runt 80 % men du måste vara förberedd så det skriker om det... allt hänger på det.. kram :)
Esmaralda

9 Dunegull:

skriven

Löser det sig med försäkringsbolaget? Får jag tillbaka mer pengar? Det är ett skämt det de håller på med nu...=(

10 <3:

skriven

MG ser ut att ha det bra. Vad glad han kommer bli när sin matte kommer hem igen.
Har G äntligen släppt mig nu och börjar sitt nya liv utomlands ? Tror han förstod efter förra söndagens sms att jag aldrig mer vill se honom igen.
Kram

Svar: Ja, det har gått in, som det verkar även om han kan hör av sig igen... kram :)
Esmaralda

11 Ninis :

skriven

Ser en varg mitt i vägen .. har då aldrig sett något förut.
Händer det något kärleksfullt snart? Eller är det stiltje? Kram

Svar: Ja, varg finns det gott om här och har funnits i alla tider så din syn förvånar mig inte det minsta.. något på kärlekens område ska ske snart... kram :)
Esmaralda

12 Kulla:

skriven

Ser tyvärr ingen dam med sjal.
Har nu sökt ett nytt jobb.. känner verkligen att det står mitt namn på det. Vad känner du in?!? Kram

Svar: Du har en rejäl chans här... kram :)
Esmaralda

13 Umetjej:

skriven

Hej kan du se något mellan mig och tanya?

Kommer vi träffas snart? Hur ser det ut jag vill verkligen inte och få något svar än gå fundera hela tiden på det här

Kram umeåtjej

14 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Du har nämnt att HAN är påväg. Hur stor chans är det att jag möter min soulmate nästa år?? Kram 🐝

Svar: En god chans.. kram :)
Esmaralda

15 Jennifer:

skriven

Fina Esmaralda, fy fan det är inte min dag idag. Försöker smälta chockbeskedet att det i princip inte finns något som läkarna kan göra för min hand....kom hem, skulle äta lite choklad som slags ja...tröst...och just då jag stoppade en bit i munnen märkte jag att det krälade omkring små ljusa larver i chokladen!!!! Kan säga att jag aldrig spottat och fräst ut något från munnen så snabbt!! Fy helvete.

Nu tänker jag resten av dagen bara ANDAS, så kan inget värre eller ännu mera skit kan inträffa. Vågar inte göra något, träffa någon eller samtala med någon. Och Murphy kan dra åt helvete.

Detta med min arm påverkar hela mitt liv. Begränsar hela mitt liv. Jag kan inte arbeta, och jag har inte råd att flytta till egen bostad. Känner mig så utom mig av oro att jag bara har lust att fly någonstans och aldrig komma tillbaka eller gallskrika och aldrig sluta, inte ens när dom för mig till dårhuset.

Finns det NÅGON LÖSNING på min situation nu? Vad ska jag ta mig till?

Kram,
Jennifer

Svar: Jag beklagar verkligen med handen... och de räliga larverna ovanpå det.. nu kanske det aldrig mer blir choklad för din del ! Det finns en lösning... det måste det finnas eftersom jag ser att det kommer en tid när du mår väl och känner dig glad.. exakt hur detta sker jag inte tyvärr.. jag har försökt... kram
Esmaralda

16 Fia:

skriven

Hej!
Häftigt sånt där!
När möter jag kärleken?

17 Jossan :

skriven

Usch så trött jag är! Orkar inte med denna tröttheten..

Kan han mr right inte komma snart?

Kram

Svar: Jo det tycker jag också han borde... snarast möjligt !! Kram :)
Esmaralda

18 Roberta:

skriven

Nu har jag bokat regression av Nettan och den ska jag få i morgon. Jag är så spänd och det ska bli så roligt. Kram

Svar: Vad roligt... du får skriva och berätta hur du upplevde det !! Kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Hej kära Es, blir det någon mer träff med E ? Han har lugnat ner sig med ringandet.
Blommorna är fina än så tror han menade att be om ursäkt. Fint av honom måste jag säga. Vi små retades på sms igår och känns som vi förstår varandras skämt.
Vad var det som spökade i hans huvud när lördagen blev så fel. Är det exet i Stockholm ?
Kan inte se någon kvinna i vit sjal.
Kram

20 Alie:

skriven

Har fortf inte fått svar än, på tentan. Det är ett dåligt omen.. jag som var så förberedd. Finns chans att någon annan oxå bedömer och då ger mig godkänt?
Jag kommer inte skriva fler gånger, nu får det vara...
Hela kursen åt fanders... 😞
Kram ✨

21 Helena Ir:

skriven

Ninis,intressant det där med vargen..för när jag tittar riktigt noga så ser jag också den..rätt nära kvinnan med sjalen..Jag hade kanske gissat på en hund..men av storleken så är det nog en varg..Kul!

Kram :)

22 F:

skriven

Idag har dagen varit märklig, först får vi se en singel bilolycka, för att sen en se en fågel flyga in i glaset, och hamna på ryggen med fötterna uppåt, betyder detta något?

23 Browallia:

skriven

Vad härligt med en åskskur. Utanför mitt köksfönster så flyger det "småspik" (snöblandat regn) åt alla håll. Dagens plan var att gå ut och få en nypa frisk luft efter att ha legat i Svininfluensa de tre senaste veckorna och inte tagit mig utanför dörren. Onödigt att riskera att det tar om igen när jag inte är helt frisk än så det blev ännu en dag inomhus. Kvinnan med vit sjal ser jag inte men det ska bli spännande och höra vad som händer när du och Nettan kommer under samma tak. Önskar dig och Nettan en trevlig kväll. Kram till er båda.

24 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag ser tyvärr ingen kvinna.
Hm kan tänka mig att det ska komma mer spontant till en.

Ser det ut som om han kommer att fortsätta relationen med henne under en lång tid framöver?
Håller den ihop en låmg tid framöver?
Kram

25 Dahlia:

skriven

Fick känslan av att kollegornas oenighet hade något med mig att göra.
Var det så? Den yngre försvarade mig isåfall? I stog upp för det sades?

26 Anna E:

skriven

Va kul! Jag har sett många såna kort du lagt upp... :) kram

27 Milla:

skriven

Ser inte kvinnan i vit sjal.
Funderar på att ta en session ungt som
Marisa Peer lär ut. Ngn slags terapi. En kille som heter Markus gör det. Kommer det hjälpa mig, så trött o låg energi.

28 Gumman:

skriven

Hej Esmaralda.
Svårt att se...
Ser det ut som om han är beredd att släppa iväg mig helt?
Ser du chans till någon mer stabil relation mellan oss igen?
Kram

29 Sa:

skriven

Blev då rätt mycket stök runt det nya jobbet än jag tänkt... Har sagt upp mig i dag i vilket fall som jag velat göra länge i och för sig... Känns ändå väldigt osäkert och skakigt alltihop. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir någorlunda bra nu!

30 Therese:

skriven

Gokväll.
Du svarade mig på min fråga ang kärlek för nån vecka sedan och sa att så småningen skulle jag möta kärlek.Kort därefter dök han upp😊.Jag har blivit så förälskad i denna man och upplever en aha känsla att det är han jag väntat på.Tror du att det är så?
Ha en go kväll kram

31 Boudica:

skriven

Njah kanske ser jag henne, men jag är osäker om det bara är påhitt från min sida.

Här är man trött, och tyvärr har man fått en sen matleverans idag ;/
Jag som skulle lägga mig tidigare igår, vilket jag också gjorde, men min hjärna var på ett riktigt gnällhumör så det slutade med mindre sömn än vanligt!

Här ska mat stoppas i ugnen och tränas lite, och duscha innan leveransen. Sen blir det bara packa upp och lägga sig direkt.

Sött för lilla MG, och glad att han mår bra! Själv har jag gosat lite med lagergrabbens hund, men det är nog ett märkligt förhållande vi har, jag kan få honom att morra på mig utan riktig anledning, bara genom att kolla på han, bara mig han morrar på, märkligt detta. Jag har ju inget problem med hundar!

Lite nyfiken så här, har lagergrabben undrat för sig själv vad jag tycker om honom? Vad skulle han vilja att jag ska tycka om honom? ;)

KRAM!

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Det känns faktiskt ganska omöjligt för mig att träffa någon.
Jag undrar faktiskt om jag någonsin kommer att träffa en kärlek och leva i samboskap igen?
Kommer något hända snart eller något påväg?
Kram

33 Tiss:

skriven

Ser du om jag jag blir sämre om jag tar bort en medicin som jag vill ha bort?

34 AnnaK:

skriven

Tittar och tittar men som vanligt ser jag inget!

En snubbe som jag umgicks med lite och som var intresserad av mig i tonåren var på gymmet. Hejade som vanligt men tyckte allt han tittade lite extra. Känner mig fruktansvärt ful och ändå har jag ett litet gäng beundrare. Kan det vara för att jag ska få bättre självförtroende kanske. Har aldrig tidigare märkt att jag blivit spanad på. Kan ju vara inbillning också förstås.

Kram 🤗

35 Fröken O:

skriven

Hej!
Hur kommer mitt kärleksliv bli? Kommer jag hitta någon eller kommer något ex tillbaka in i mitt liv?

Kommer jag bli lycklig, känner mig i ett mörker nu...

36 Helena Ir:

skriven

Vad konstigt nu har vargen som även ser ut som en hund krupit intill kvinnan..och ser mindre ut..

Kram :)

37 Contici:

skriven

Hej!

Härligt stt du får Nettan på besök! Hoppas ni får riktigt fina dagar!

Kvinnan skyndar förbi, måste ändå vara märkligt att stöta på, om än jag förstår att du kanske har vant dig. Tack för resereportaget, blir lite som att få resa själv, via dig. Fast billigare, haha😁. Härligt.

Ska jag söka det jobb som ligger ute nu, eller bara vila lugnt? När kommer min nästa behandling/operation??? Så vikyigt för mig om du skulle kunna få en hint. Eller se när jag är back-in buisness igen efter rehabiliteringen - hur länge dröjer det? Är det bättre att jag bidar min tid, eller se mig om efter nytt jobb el utbildning?

Ha det riktigt fint tillsammans nu, stor kram!

38 Evig:

skriven

Hej,
jag kan inte se henne tydligt, men jag förnimmer henne någonstans mitt på gatan.
Konstigt, jag läste rubriken och sedan "såg" jag.
Kram Evig

39 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Denna kvinna ser jag vid första dörren där det står en kruka med ett litet träd.

40 J:

skriven

Jag ser henne inte såsom du beskriver, jag ser det mer som en mörk skugga, men har känslan av att det är hon :)

Hur har du det med tid för seans? Är det lång kö?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: