1 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det bra ide om jag skriva av min historia och ändrar till annan formen som med namnet och såna.

Kan det blir typ jag författare en del av det och kan det blir populär om gör det samtidigt som var föreläsare?

Från mim egen historia till på annat historia av berättelse.

Ha det bra

Svar: Föreläsare verkar du vara mer lämpad för.. du har en viktig historia att berätta.. kram :)
Esmaralda

2 AnnaK:

skriven

Vet att jag tjatar men vill verkligen veta om spanet nämnde nåt om att han tycker jag är fin också när han skvallrade åt kollegan vad jag tycker om honom. Känns som att det snackades skit om jag ska tro kollegan. Eller så vill han bara trycka till mig lite.

Kram 🤗

3 Helena Ir:

skriven

Precis såsom du beskriver Lum,djuret ser jag också..klotrunda,intelligenta ögon..rufsigt hår..Jag ser det på ett speciellt ställe till vänster om fågeln..
Faktiskt inte så svårt att se..tror kanske fler gör det..
Eller så behöver "man" ha en speciell fantasi för att kunna se det här djuret..som jag får en "god" känsla från.. :)
Det här var skoj!! :)

Vilat i helgen ..med diverse göromål i hemmet istället..så har jag varit knockad redan efter 19 på kvällen..Trött tant har jag blivit..åker ändå iväg till "mitt" kära gym och träffar väninna..
och "gänget".. :)

Ha en bra dag båda två..glöm inte hälsa :)

Kram :)

Svar: Ja, till vänster finns han !! Duktig du är som far till gym även om det tar emot... kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,vilket gulligt namn.
Ser det ut att bli en trevlig invigning och sen middag med E ?
Hoppas att kunna känna mig pigg idag.

Känner väl inte wow med honom. Osäker om vi kommer klicka. Fortfarande lite nyfiken vad det var för hjärnspöken sist med flopp lördagen. Hur tänker han kan du se något ?
Ktam

5 Anonym:

skriven

Älskar hon verkligen U eller är det mest att han är välbärgad ?
Kommer U få reda på otroheten med unga snygg Daniel ? Kommer detta äktenskap hålla. Flera som inte förstår varför han vill ha en plastig fru.
Kram

6 Fina:

skriven

Hej Es, ljög han då han sade att han blir ledsen för att vi är ovänner? Kram

7 Kulla:

skriven

Vilken härlig känsla.. känns som om Lur är er beskyddare. Någon med mycket energi och kärlek i,
Kommer F och jag att ses under påsk? Eller är det kört ?!? Kommer dom att höra av sig om arbetsintervju denna vecka? Njut av Italiens härliga land. Kram

Svar: Finns en liten chans att ni ses... runt 30 %.. kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

I wish, att jag kunde se, men icke. Så är det i detta livet, kanske annorlunda i nästa ;). Lum, intressant namn, o typ.

Fint hus ni bor i, tror bestämt jag skulle gilla det. Hittade du det på nätet via n0n specifik sida eller bara som sin egen sida Es? Vid en kortare vistelse känns det nog som om hotell med frukost skulle sitta bra för min del ;). Bekväm...

Drömde om en jättedimma som kom emot ön jag befann mig på. Andra åkte iväg hem med båt trots dimman, men jag blev kvar. I nästa stund var jag över isen till nån plats o på tillbaka vägen slog det mig att vattnet ju faktiskt är öppet på vissa ställen o då blev jag försiktigare i min framfärd. Kan du Es se om denna dröm har nåt budskap?

Måndag igen, tar det lugnt o börjar sakta men säkert värma upp för arbetsdagen ;).
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Hittade huset via sajten Homeaway ! Men jag håller med.. för en kortare vistelse är det mer bekvämt med hotell.. drömmen handlar om att du ska ta dig framåt... men ha koll.. stäm av emellanåt.. kram :)
Esmaralda

9 EPM :

skriven

Spännande med Lum!
Förresten vilket fantastiskt fint hus...❤️

Es, jag träffade en person i lörsdags. Det känns naturligt med honom- har vi haft nåt ihop tidigare?
Han får det att pirra i mig, det är mysigt... Jag tror att han känner samma.


Kram

Svar: Ja, han känner samma.. kram o lycka till :)
Esmaralda

10 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! När jag läste dagens blogginlägg om Lum så kom jag genast att tänka på Förfadern i muminböckerna, haha. Kanske de har någon likhet 😊

Jag grubblar vidare, får jämt höra att jag tänker för mycket, mest oroar jag mig för min hand och hur den ska påverka hela min framtid. Ser du om jag kommer att tvingas omskola mig på grund av armen? För att kunna fortsätta jobba? Men vad finns det för arbete där man inte behöver använda sina händer? Och finns det ett sådant jobb som jag vill göra? Usch. Att vara sjukskriven måste vara det mest destruktiva som finns. Fy fan säger jag.

Enda glädjen är att jag bokade resan till Rumänien, Bulgarien och kanske Grekland/Moldavien idag. Hoppas det blir en bra resa. Kram

Svar: Ja tänk om det är Förfadern :) Det blir en bra resa.. och jag ser att du kommer kunna använda handen framöver... kram :)
Esmaralda

11 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag träffade honom igår.
Han verkar snäll och gullig. Men blev lite förvånad om att han pratar om sig själv och om saker i hans liv. Han pratade på hela tiden mestadels. Jag menar han frågade nästan ingenting om mig eller mitt liv.
Nu kanske han var nervös är har svårt att släppa in eftersom vi nyligen träffat.
Men jag undrar bara kommer det att bli bättre?
Vi har bestämt att ses igen..
Har det här potensiall att utvecklas?
Kram

Svar: Nja.. han har stort fokus på sig själv... riktigt 100 % känns det inte.. kram :)
Esmaralda

12 Snälla hjälp..:(:

skriven

Kommer han att tröttna på mig eller uppskattade han hur jag var igår?

13 Jossan :

skriven

God morgon!

Klockan är 8 och jag är vaken/ inte för jag är utsövd utan för att solen skiner in hos mamma och pappa.

Idag ska jag till min barnmorska och sen ska jag tvätta och fixa min lägenhet. Men jag ska verkligen njuta av att vara ledig. Ska dock planera lite på lovet så jag hinner med de sista veckorna.

Jah sa till min kompis som ska bli mamma att nu får han mr right faktiskt komma eftersom han ska ändå bli ”morbror”. Vi är rätt nära i vårt umgänge och vi har beslutat att vi är som en familj.. så innan augusti bör han komma.
Kan det vara mitt fel att han kom ut ur spåret? Att jag valde 4 år med L?

Nä ska ligga lite till i sängen sen ska jag fixa mig och gå upp. Måste börja ta tag i mon vikt igen. Är så trött på det och har kört fast..

Kram

Svar: Nej, ditt fel är det inte så det ska du inte känna ! Och vikten lyckas du med.. bara du har fokus.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Häftigt! Följer med spänning...
Fyller år om par veckor. Känns alltid jobbigt när man är ensam. Blir det en ok födelsedag ändå?
Kram

Svar: Ja det känns som om det kommer bli helt okey.. kram :)
Esmaralda

15 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Så intressant filur den där Lum😊.
Tack och lov är hen av det trevliga slaget. Gammalt hus med speciella detaljer ni bor i.😊Inte undra på att det händer o skwr omkring er.
Få se om Lum dyker upp mer tydligt framöver..


Här däremot händer det inte så mycket.Är förkyld igen och blir hemma för att vila upp.
Hoppas detta vänder snart mot det bättre o jag får tillbaka min energi som nu har varit på sparlåga väl länge.

Jag behöver ju orka ta hand om mig o må bra för kommande jobb o kärlek😊


Ha en bra dag !
Hälsa Nettan!

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Nu får du krya på dej.. kram :)
Esmaralda

16 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att finnas någon möjlighet att det blir han och jag igen? Att han kommer att vilja det?


Finns det tillräckligt med känslor?
Kram

17 Therese:

skriven

Gomorgon .
Jag tycker mig kunna se en skymt av Lum.Han påminner lite om ett djur som är med i en tecknad barn film och verkar vara en väldigt nyfiken liten en. Hoppas att han kommer fram mer till er.
Mannen jag dejtat nu är det nog hållbart och rätt?
Önskar er en fin dag . Kram

Svar: Härligt att du kan se honom !! Och spännande att se om han kommer fram.... snart vet du hur det blir med mannen... finns ett litet frågetecken där.. kram :)
Esmaralda

18 Jennifer:

skriven

Hej igen finaste Esmaralda, jag längtar så efter ett eget hem! Ser du om det blir att flytta dethär året?

Kram,
Jennifer

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Härligt med atmosfär och ludna krabater <3
Fick samtal från enda systern nu är hon igång igen med karlar...suck..och att bli arbetslös (övertalig ! ? )i denna ålder är inte lätt.går det bra med denna karl ?Lyckas hon få nytt jobb tro ?

Grattis MarijaLiisa <3

Ha en härlig start på Påskveckan <3

Kram Anki med flock

Svar: Jo det kommer lösa sig för henne men verkar bli en annan karl längre fram... kram på dej och flocken :)
Esmaralda

20 MarjaLiisa:

skriven

Tusen tack för vinsten. Jag är så glad att jag vann. NU ska jag vänta på armbandet och det kommer passa så bra till mina sommarklänning. Kram

21 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har dåligt samvete på jobbet efter en enda dag hemma med sjukt barn...
Sitter väl i huvudet på mig bara hoppas jag. För jag orkar inte med ytterligare stress på arbetsplatsen. Vad ser du? Är allt i sin ordning?

Svar: Jadå allt är i sin ordning.. kram :)
Esmaralda

22 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Börjar känna mig lite orolig över jobb.
Dem verkar inte behöva så mycket hjälp på hemtjänsten. Dem bokar mig inte då jag är tillgänglig.
Då har jag bara mitt deltidsjobb som inte är på så mycket timmar.
Är rädd att det ska sluta i alldeles för lite pengar.

Jag har hört en florist butik där en personal sagt upp sig på deltid. Jag har lämnat in cv där tidigare men inte hört något.
Kommer det att ha någon roll att jag kontaktar dem igen?

Kommer jag klara mig ekonomiskt? Och blir det mer jobb för mig?
Kram

Svar: Chansen är lite i floristbutiken men chansen finns.. runt 20 % kram :)
Esmaralda

23 Frida:

skriven

Så spännande höra alla historier från er 😁😁😁.
Jag kollar efter andra jobb och du har sagt att du ser mig i annat jobb som jag kommer trivas med men tror du jag hittar det via jobbsajt för jag kollar och kollar men hittar inget alls finns det fler sätt för känner att situationen på mitt nuvarande jobb är ohållbar.
Kramar på alla 💛💜💛

24 Fina:

skriven

Hej Es, finns det en chans att vi hittar tillbaka till varandra? Kram

Svar: Jag ser inte honom framöver i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

25 Skrållann :

skriven

Hej!
Blir spännande att höra fortsättningen om Lum;)
Jag har precis skickat in ansökan till apoteksteknikerutbildning i höst och det känns bra. Saknar vården lite men älskar kassa och kundbiten som jag nu jobbar med och då borde ju apotekstekniker vara perfekt för mig?! Hjälpa och råda andra och samtidigt få stå i kassa och expiera;) Jag som alltid har tänkt att jag skulle läsa en utbildning och så småningom bli chef🙈

Kram❤️

Svar: Ja det känns rätt... finns utbildningen på mer än ett ställe... sök båda...kram :)
Esmaralda

26 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar något pågång påväg inom kärlek för mig ganska snart?

27 DD:

skriven

Woho klarade mitt matteprov!! Ditt svar om god chans stämde precis!!😃😃

Svar: Härligt.. vad glad jag blir.. grattis :) Kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo jag ringde om ett jobb idag, ansvarig för officen, o det känns som om det stod mitt namn på det. Känner du också av drt Es ;)?
Kram Skorpan

29 Anonym:

skriven

Har brunch grejen glömts bort ? Så konstigt att veckan ändrades från 13 till 14. Är det dumt att påmina lite fint ?

30 Nettan59:

skriven

Hejsan Es, tänk att få möta en en ”pälsklädd emoji” 😏, jag hade då blivit rädd. Kanske han har något att förmedla till er, väntar spänt på fortsättning.
Försökte göra en kommentar igår kväll men den kom aldrig med, försöker igen här: Har haft en konflikt med min bonussons familj,
De tycker inte om min ”attityd” o vi lever tydligen inte upp till deras förväntningar på oss. Kommer vi kunna umgås på ett naturligt sätt framöver?
Kramar

Svar: Ja, det ska bli spännande att se var detta med Lum slutar ! Just nu känns det som ni ska sluta fred i att inte umgås så mycket... bara när det är absolut nödvändigt... och sedan ta det sakta men säkert.. kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,vilket gulligt namn. Ser honom inte på bilderna 🤔
Ser det ut att bli en trevlig invigning och sen middag med E ?
Hoppas att kunna känna mig pigg idag.

Känner väl inte wow med honom. Osäker om vi kommer klicka. Fortfarande lite nyfiken vad det var för hjärnspöken sist med flopp lördagen. Hur tänker han kan du se något ?
Ktam

32 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att vara kär och nöjd i henne?
Är det henne han vill fortsätta med?

Kram

Svar: Ja just nu nu ser det bra ut mellan dem... kram
Esmaralda

33 Ninis:

skriven

Åh, jag ser den lille filuren Lum.. pilimariska ögon.. som ser rätt igenom en. Han är snäll.
Undrar om jag kommer att få besked om intervju till nästa vecka.. tyckte verkligen det Stig mitt namn på det jobbet👌👍.
Hur ser det ut med mötet med MR H till helgen? Får vi till det?!? Kram

34 Maria:

skriven

Hej!
Så spännande med Lum.. undrar vad han är för någon egentligen?
Undrar hur det ser ut framöver? Något romantiskt på gång snart?
Har så mycket längtan inom mig nu.
Kram ❤️🌸

35 Sippan:

skriven

Så spännande!!
Jag ser tyvärr inte Lum.
Hade varit kul men ser inget.
Kram

36 J:

skriven

Hej Esmaralda!

60% chans att det blir han och jag, skrev du. Ska jag tolka det som att det lutar mer mot att det blir vi, än att det inte blir det?

Kommer vi i så fall få det bra tillsammans?

Har förstått att du inte gillar att spå i tid, men kan du kanske ge mig en liten uppfattning om hur lång tid det kan ta innan jag vet hur det blir?

Kram

37 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något pågång för mig inom kärlek nu?
Kram

38 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Han skriver och frågar hur det är. Jag svarar men sen är han lite tråkig i konversationen och frågar inte så mycket tillbak.
Varför skriver han då?

Kommer saknad och känslor någon gång ta över för mig?
Kommer det bli något mer mellan oss framöver?
Kram

39 Dunegull:

skriven

Blir det mer flirtande för mig innan jag träffar kärleken? Känner att jag är rätt färdig med den biten nu och vill hitta den rätta. Alltid kul med uppmärksamhet men känner att det blir sådana projekt av allt. Haha...var är han?

40 Mimis:

skriven

Hej!

Kan du se något om var jag ev. kommer att få jobb?? om det är en stor byggnad, stor arbetsplats. Bara någon detalj.

Kram

41 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Hur stor chans är det att den lilla ryggsäcken finns kvar och att jag köper den i England när jag åker dit i sommar? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Chansen är inte stor.. under 20 %... kram :)
Esmaralda

42 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon!!!!

Hela tavlan är full av ansikten och huvud.. Hur många som helst alla böjer lite på nacken en del har fingrar vld tinningen och en har knut i nacken.. Man ser dessa huvuden i profil.. Lum har jag inte sett än (är så farsinerad av alla ansikten..
alla själar... Alla är från olika tidsepoker... Du ni ser dem säkert.. Nu ska jag till polisen.. Och hämta ut pass.. Samt anmäla alla sms som min sons fd. Svärmor skickar. Hon måste lida av psykisk sjukdom.. Stackarn behöver vård..
ÖNSKAR er en magisk dag..


Svar: Ja, här är mycket liv och rörelse och tavlan är lite som en portal...och det mest spännande av allt är Lum.. hoppas du får rätsida på sonens fd svärmor.. sånt är ett rent elände.. men svara henne aldrig och ge ingenting tillbaka.. kram :)
Esmaralda

43 f:

skriven

inatt hade jag en intensiv dröm, drömde att min man var otrogen, jag såg allt, fyfasen vad ledsen och helt förstörd jag var...allt kändes så verkligt , men idrömmen kändes det som att han inte brydde sig på det sättet jag hade hoppats... vad betyder drömmen?

Svar: Drömmen handlar mer om din egen allmänna oro och det är ingen sanndröm .... kram :)
Esmaralda

44 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har alltid velat att mina framtida barn inte ska vara födda under dom tre sista månaderna på året, ser du om de kommer bli så eller kommer jag strunta i de med tanke på att hinna få två barn innan jag fyller 40 bast? Tiden börjar ju som sagt rinna ut ...
Tusen tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har alltid velat att mina framtida barn inte ska vara födda under dom tre sista månaderna på året, ser du om de kommer bli så eller kommer jag strunta i de med tanke på att hinna få två barn innan jag fyller 40 bast? Tiden börjar ju som sagt rinna ut ...
Tusen tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

46 hmm:

skriven

hej esmeralda kan du se hur min vänfront ser ut? finns det folk runt mig som jag inte borde ha kontakt med?

47 Helena Ir:

skriven

Tack! Jag tittar lite snabbt på fotot med trappen..och ser en besökare från "andra sidan längst ner mot väggen till..jag tror det finns fler..Jo,nu ser jag en liten flicka med hästsvansar i det lilla rummet

Hoppas solen lyser på er idag..här är varmare och solen värmer ju så skönt..upp mot 16+ ska det bli till helgen..

Kram :)


Svar: Ja, det finns många här.. massa besökare.... och varm , soligt och härligt dessutom.. kram :)
Esmaralda

48 Helena Ir:

skriven

Skrev lite tokigt..besökaren ser jag där trappen är ett tak..

49 AnnaK:

skriven

Ser du om det pratats mycket och skit om mig iaf?

Kram 🤗

Svar: Nej jag kan inte känna av något särskilt skitprat.. kram :)
Esmaralda

50 Ghostwriter :

skriven

En chef hörde av sig och jag undrar om det kan vara ett bra jobb om jag får det? Ligger långt bort men jag kanske kan lösa det, och behöver ha jobb ganska omgående då jag annars inte har pengar alls.


Vart ska jag söka för att kunna få jobb i min egna stad? Bör jag kontakta mitt gamla jobb eller vill dom helst inte veta av mig igen?



Kram

51 Mirre:

skriven

Jag ser ingenting, tror inte riktigt att jag har den förmågan :)

Es, tänker han på mig lika mycket som jag tänker på honom? Ser han mig som mer än en fling? Jag hoppas det.. Kram❤

Svar: Intresse från hans sida finns.. lite tveksamhet också... kram :)
Esmaralda

52 Le:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om dem planerar nu att flytta ihop på riktigt?
Kram

53 Carin:

skriven

God förmiddag!
Jag har fortsatt med att lyssna på det Youtube-klipp och de som hör till med självhypnos och återigen - tack! Vilket härligt avbrott att i endast ca 30 minuter (som känns som härligt längre) få flyta iväg i medvetandet och därefter börja/fortsätta dagen 💕

Ända sedan Madames kväll som jag var med på har det hänt makabra saker och det bara flyter på - PRECIS som jag hade en undermedveten känsla av. Visst, det har kommit några duster och konflikter med varför ska det vara lätt? Vet man vad man vill och vad man tror på så kämpar man för det. Så om du kan så hälsa Madame så gott 💕

Tack!

Kram

Svar: Jag ska hälsa Madame.. hennes magi är stark minsann... kram :)
Esmaralda

54 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Börjar känna mig lite orolig över jobb.
Dem verkar inte behöva så mycket hjälp på hemtjänsten. Dem bokar mig inte då jag är tillgänglig.
Då har jag bara mitt deltidsjobb som inte är på så mycket timmar.
Är rädd att det ska sluta i alldeles för lite pengar.

Kommer jag klara mig ekonomiskt? Och blir det mer jobb för mig?
Kram

55 Michaela:

skriven

Vad mysigt med lilla Lum :) Och fortsättning följer ...

Ny vecka! Kan nått spännande ske månne eller samma gamla ...? Ledig idag iaf och har massor att göra. Puh!

Ha en fin måndag och hälsa Nettan!

Kram til er!

Svar: Njut av ledigheten.. lite kul verkar vara på väg... kram från oss :)
Esmaralda

56 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Det här är så tråkigt för mig.
Jag vill också hitta lyckan. En partner.
Det blir ju inte rätt. Dem jag träffar blir fel.

Är någon påväg som det blir någonting med en kärlek och förhållande ganska snart?
Kram

Svar: Den som är rätt kommer.. försök inte anpassa dig till någon som du inte känner fullt ut för... kram :)
Esmaralda

57 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar hur hans intresse ser ut för mig?
Finns intresse?
Som vänskap? Eller attraktion och kärlek?
Kram

58 LOUISE:

skriven

God eftermiddag. På väg till skolan snart och ska jobba med examensarbetet. Vi hoppas att bli klara så vi kan skicka in för kontroll så vi slipper sitta så mycket över sommaren.

En intervju denna vecka i Lund.
Jag vet varför jag inte får jobben som jag varit på intervju på. Det är för att jag inte är klar än och för att de inte vill ta in vikarier under de veckor jag gör min praktik. Det finns helt enkelt inga vikarier i vikariebanken har jag hört från många förskolechefer. Chefen i fredags sa att jag ska söka till vikariebanken vilket jag gjorde idag. Men de verkar inte vilja anställa mig.
Sitter fortfarande och väntar på svar från förskolan som jag var på intervju hos för två veckor sedan. Intervjun i fredags kommer jag inte att få.

Blir det något i vikariebanken eller på någon annan förskola som jag har sökt på? Blir det något innan sommaren? Hur blir det med jobbet jag var på intervju för två veckor sedan?
Jag är så himla trött på att höra mannen säga att jag ska skaffa mig ett jobb. Bara för att han har ett att gå till.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

59 jenny:

skriven

Kommer NÅGOT i mitt liv att snart falla på plats? En pusselbit?

60 Jossan :

skriven

Nä men vägen går ju verkligen spikrak för mig.. trodde ändå att jag skulle få NO till en hemtenta.. men nä det blev en helomvändning på 180 grader... det gick inte.. varför kan jag aldrig ha flyt i mitt liv utan får en käftsmäll hela tiden... orkar snart inte detta mer. Jag vill snart ge upp...

Kommer jag någon gång klara tentorna?

Kram

61 Mamma:

skriven

Hej.
Jag har dotter som sliter med depressioner och ångest.
För ett år sedan svarade du mig att det skulle bli en tuff tid men att hon sakta skulle må bättre.
Nu är det och har varit en oerhört tuff tid.
Kan du se om detta helvete snart börjar släppa och min flicka kan få må bra igen?
Hon heter Camilla.
Snälla svara mig om du kan <3

Svar: Hon behöver hjälp i samtal.. djupgående... det kommer vända.. kram :)
Esmaralda

62 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Lum 😍. Vad Gulligt ❤️. Det är ju precis som förfadern som bor bakom kakelugnen i Muminhusets salong 😍. Du måste googla förfadern så du ser hur han ser ut!

Kram ThereseC

Svar: Googlade nyss och frisyren är ungefär densamma :) Kram :)
Esmaralda

63 Lotta:

skriven

Jag ser en gubbe med Einsteinfrisyr och ett rävliknande djur lite nedanför. Det kanske är fel, men jag har extremt livlig fantasi :).

Vill också tacka Nettan för ett jättetrevligt samtal som blev väldigt positivt för mig. Efter det kom jag på hur jag vill ha det med mitt yrkesliv. Nu jobbar jag för det och behöver all tur jag kan få.

Kram L

Svar: Härligt !! Och du kommer lyckas... kram :)
Esmaralda

64 Tildis:

skriven

He Es!

Vad spännande med besök. Jag önskar så att jag kunde se! Varför är det bara vissa som kan se?

Är chansen stor att jag flyttar i sommar? Kram

Svar: En del är mer i kontakt med sina andliga förmågor... chansen till flytt är 70 % men det kan dröja till lite efter sommaren också.. kram :)
Esmaralda

65 I wonder :

skriven

Hej
För ngn vecka sen drömde jag om bla ametister. Bestämde mig att lägga ett ametist kluster under kudden då. Mmm jag har ju drömt massor kan jag ju säga🙄
Senast inatt var det blanka en äldre vithårig kvinna som uppenbarade sig mitt i pågående dröm, alltså hon hörde inte riktigt till drömmen, jag blev fascinerad av hennes ögon! Ljusblå som en klar himmel med ett ”rivmärke” över hela iris i en honungsbrun nyans. I vardera öga. Desto mer jag tittade desto intensivare blev färgerna, jag gav henne komplimang om det och hon blev genuint glad och tackade att jag uppmärksammat det. Hon sa att hon blivit riven som barn..? Sen började hennes ögon bli dimmiga och skrumpna o tror att hon blev lite desperat? Hon bad mig hälsa hennes syster...jag sa att jag inte visste vem det var men hon insisterade att jag skulle... till slut sa jag ja. Sen försvann hon och min dröm fortsatte...
kvinnan hade alltså vitt hår, klarblå ögon med honungsfärgad rand i den. Äldre dam.

När jag vaknade kändes d lite märkligt. Jag vet inte vad som sker. Drömmer lite som att det känns att det är från energier... tänkte ta bort ametisten från under kudden men tror att jag avvaktar.

Vad tror du Esmeralda...?

Sen undrar jag om det kan vara så att ngn från bloggfamiljen har en syster som gått bort som blivit riven (?) i/på ögat som barn..?

Om ja, då hälsar din syster.

Kram

66 Yvonne (gammal kund):

skriven

Hej!

Jag ser också djuret!

Till vänster om den stora fågeln. Men jag ser också att det finns fler med LUM.

Fler som gör sällskap. Häftigt!

Så fint ni bor!

Kram

Yvonne

Svar: Ja, det finns många med Lum... en väldigt samling av existenser.... och spännande är det... kram :)
Esmaralda

67 Fina:

skriven

Hej Es, vill han alltså inte ha något med mig att göra? Kram

68 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att vända och vi blir tillsammans?
Har han dem tankarna över huvud taget att det är möjligt?
Kram

69 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad mysigt med Lum! Stör hen er eller låter hen er vara ifred?

Jag har alltid velat att mina framtida barn inte ska vara födda under dom tre sista månaderna på året, ser du om de kommer bli så eller kommer jag strunta i de med tanke på att hinna få två barn innan jag fyller 40 bast? Tiden börjar ju som sagt rinna ut ...
Tusen tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Han stör oss inte.. han studerar oss bara och med väldigt stor intresse ! Jag tror inte du bryr dig så mycket om när barnen föds.. kram :)
Esmaralda

70 Ninis:

skriven

Ser ett par snällla ögon fr Lum.han är till vänster om fågeln . han ger er kärlek och energi. En liten pillemarisk filur det där...
Hur blir det med MR H till helgen?
Ska på arbetsintervju nästa vecka.. tycker verkligen det står mitt namn på den tjänsten.. chansen? Kram

Svar: Ja han är speciell vår Lum.. och tjänsten har du en rejäl chans på.. kram :)
Esmaralda

71 Anonym:

skriven

Hej kära Es blir det svårt att få fondmedel från A D fond?
Hoppas kunna få från de andra fonderna jag sökt till klimatvård.
Kram

72 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad ska jag göra för att träffa en partner.
Ska jag bara fortsätta att dejta och till slut kommer det bara någon eller vad ska jag göra?
Blir det som singel en lång tid till?
Flera år? En evighet..Kram

73 Skorpan:

skriven

Ingen lycka på det ena jobbet, lät som om jag hade för hög utbildning!? Nå det var väl inte rätt plats för mig ;).
Kram Skorpan

74 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer hans känslor någonsin ta över för mig och han kommer visa att han vill?
Kram

75 Helena Ir:

skriven

Det är möjligt att jag får skämmas..som skriver igen..men jag läste Carin(53)..och det är precis så för även mig efter healingen med Madame..saker har förstärkts för mig..en förbättring på somligt..

76 Jen. :

skriven

Hej. Jag är inte resavan men att resa intresserar. En person vill att jag reser så vi kan träffas en helg. Det skulle innebära en flygresa. Har endast gjort en i mitt liv med min klass för typ 10 år sedan. Jag undrar nu skulle jag klara av en sådan resa eller ser du hinder på vägen?

Svar: Du skulle fixa en flygresa galant... du har ingenting att vara rädd för.. kram :)
Esmaralda

77 AnnaK:

skriven

Okej, tack! Varför tog han ens upp saken med kollegan? Skryt? Nämnde han alls att han tycker jag är fin? Känner mig så dum.

Kram 😊

78 Ghostwriter :

skriven

En chef hörde av sig och jag undrar om det kan vara ett bra jobb om jag får det? Ligger långt bort men jag kanske kan lösa det, och behöver ha jobb ganska omgående då jag annars inte har pengar alls.


Vart ska jag söka för att kunna få jobb i min egna stad? Bör jag kontakta mitt gamla jobb eller vill dom helst inte veta av mig igen?



Kram

Svar: Ta dina chanser, kontakta gamla jobbet och gör vad du kan.. kram :)
Esmaralda

79 Hmm:

skriven



hej esmeralda kan du se hur min vänfront ser ut? finns det folk runt mig som jag inte borde ha kontakt med?

80 Hon:

skriven

Hej!
Tyckte han jag satt bredvid på tåget var fin.. vad tyckte han om mig?
Kram

81 I wonder:

skriven

Hej
För ngn vecka sen drömde jag om bla ametister. Bestämde mig att lägga ett ametist kluster under kudden då. Mmm jag har ju drömt massor kan jag ju säga🙄
Senast inatt var det blanka en äldre vithårig kvinna som uppenbarade sig mitt i pågående dröm, alltså hon hörde inte riktigt till drömmen, jag blev fascinerad av hennes ögon! Ljusblå som en klar himmel med ett ”rivmärke” över hela iris i en honungsbrun nyans. I vardera öga. Desto mer jag tittade desto intensivare blev färgerna, jag gav henne komplimang om det och hon blev genuint glad och tackade att jag uppmärksammat det. Hon sa att hon blivit riven som barn..? Sen började hennes ögon bli dimmiga och skrumpna o tror att hon blev lite desperat? Hon bad mig hälsa hennes syster...jag sa att jag inte visste vem det var men hon insisterade att jag skulle... till slut sa jag ja. Sen försvann hon och min dröm fortsatte...
kvinnan hade alltså vitt hår, klarblå ögon med honungsfärgad rand i den. Äldre dam.

När jag vaknade kändes d lite märkligt. Jag vet inte vad som sker. Drömmer lite som att det känns att det är från energier... tänkte ta bort ametisten från under kudden men tror att jag avvaktar.

Vad tror du Esmeralda...?

Sen undrar jag om det kan vara så att ngn från bloggfamiljen har en syster som gått bort som blivit riven (?) i/på ögat som barn..?

Om ja, då hälsar din syster.

82 EPM :

skriven

Ser du nåt särskilt kring min nya känning?
Det känns verkligen som om vi har nån koppling...
Jag känner mig lite vilsen i dessa känslorna just nu, allt känns bra men jag vågar inte riktigt släppa mig själv helt fri- som om något håller mig tillbaka. Som om jag lever i oro...
Ser du nåt som kan lugna mig..?

Kram

83 Nettan59:

skriven

Tack Es för svar och råd. Mår fortfarande dåligt över detta, alla vill ju vara omtyckta men inte till vilket pris som helst. Men vill ju gärna umgås med mina söta barnbarn trots allt. Känns som jag behöver en seans för detta med lite av dina fina familjeterapeut råd. Har du tid framöver?
Kram 💕

Svar: Jadå, du är välkommen att maila mig för seans.. kram :)
Esmaralda

84 Ghostwriter :

skriven

En chef hörde av sig och jag undrar om det kan vara ett bra jobb om jag får det? Ligger långt bort men jag kanske kan lösa det, och behöver ha jobb ganska omgående då jag annars inte har pengar alls.


Vart ska jag söka för att kunna få jobb i min egna stad? Bör jag kontakta mitt gamla jobb eller vill dom helst inte veta av mig igen?



Kram

85 SusanneAmalia :

skriven

Tack för feedback.. Jag har aidrig träffat damen l fråga eller pratat med henne.. men hon vet allt om mig.. Även det jag lnte har någon anlng om.. Hon vet att jag har en förståndshandikappade son.. Undrar var han är?? Och om jag hade det skulle jag inte skämmas.. Så vet hon att jag är häxa.. Det får man tacka för..
Så vet hon exakt vilka operationer jag har varit med om.. Det är intressant för vissa av dessa vet jag inget om.. Så vet hon att jag snart kommer att dö för det ska hon se till.. Med knivar anmälningar och förtal.. Kort sagt kvinnan saknar något.. Allt handlar om vårdad av barn.. Och min son ska få vårdnaden om han betalar 3000kr i månaden till mamman till barnet som förlorad inkomst.. Yes.. Sedan är det tusen saker till.. Så ska hon döda mitt barnbarn och anmaia sonen för incest och våldtäkt. Men det är bra att hon skriver det för då är det bara att gå till polisen och lämna in allt...

Svar: Ja herregud, det är ord och inga visor...vilken skamlig kvinna... kram :)
Esmaralda

86 Eva:

skriven

I vanliga fall brukar jag kunna läsa in saker oxh se. Nu tycker jag bara det ser ut som ett fågelbo....men så är det ibland!

Svar: Ja, så är det ibland, jag vet :) Kram :)
Esmaralda

87 Jossan :

skriven

Nä men vägen går ju verkligen spikrak för mig.. trodde ändå att jag skulle få NO till en hemtenta.. men nä det blev en helomvändning på 180 grader... det gick inte.. varför kan jag aldrig ha flyt i mitt liv utan får en käftsmäll hela tiden... orkar snart inte detta mer. Jag vill snart ge upp...

Kommer jag någon gång klara tentorna?

Kram

88 SusanneAmalia :

skriven

Oj såg att texten försvann iväg .. Vid trappan med det gamla taket står en gestalt.. En kvinna.. Med cape medeid..
Nu önskar jag er en fin kväll

Svar: Detsamma önskar vi dig.. kram :)
Esmaralda

89 Tingeling :

skriven

Ser ett ansikte precis till vänster under/bredvid vingen. Men ser inte så snäll ut, stor mun. Gillade inte riktigt ansiktet.

Sover bättre nu, vilket är skönt! Mycket har vänt på jobbet, har varit lite turbulent. Börjar lugna ner sig. Och jag gillar mina arbetskamrater. Men tycker det ska bli skönt att gå vidare.

Ska faktiskt prova den där meditationen du lade ut förut, i helgen. Kanske kan hjälpa mig att sova ännu bättre. Det fungerade för ett par år sedan när jag mediterade.

Hur stor är chansen att jag träffar någon eller den rätte i sommar? Eller finns chansen hela tiden, bara att jag inte tar vara på den?

Trevlig måndag kväll!

Kram!

Svar: Ja pröva.. den meditationen är riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

90 True.one:

skriven

Kära Es .Kommer en graviditet för mig och när sker detta .kram

91 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om känslor och en vilja att vilja vara med mig någon gång kommer att ta över hos honom?
Kram

92 Elsa:

skriven

Hej,
Skulle inte riktigt vilja ha honom kvar men känner har inte mycket val, för elakt att sparka ut honom nu men samtidigt vill jag stå upp för mig själv.. Luktar äckligt i lägenheten efter honom och skulle inte vilja börja städa, tvätta och skura det måste han ju också göra då han annars bara går hemma.. tips på hur lösa situationen? Ställa högre krav?
Kram

93 Boudica:

skriven

Spännande, och hoppas ni får lära känna mer Lum. Ser inget men får bara förnimmelse av någon sorts energi från båda bilderna tagna i det rummet.

Otroligt trött, sov inte mycket denna natt, men ändå ska tränas snart. Och ätas, otroligt hungrig idag.

Inspirerad från en annan kommentar är dagens fråga.
Har jag haft ett tidigare liv med honom? Det finns nån sorts energi, en dragning mellan oss, men jag förstår inte riktigt, jag gillar honom spontant och känner mig rätt trygg i närheten av honom, men jag tycker inte han är speciellt attraktiv i utseende. det är nästan som om jag ser hans "insida" mer än utseendet, för det finns gånger jag kommer på mig själv att tänka "är det så han ser ut" XD

Låter kanske lite flummigt, men jag är trött så det får vara så ;)

Kram!

94 Lussan:

skriven

Vilket spännande hus! Ser ingen Lum tyvärr. Kan du säga något om kärlek framöver för min del? Med vem och när? Tack

Svar: En lite fling kan det bli ganska snart och med en något yngre man.. kram :)
Esmaralda

95 Nallen:

skriven

Hej Esmaralda. Killen jag dejtade. Ser det ut som om det kommer att flera år med den tjej han är med nu?

Hur ska jag räkna med att han kommer att bemöta mig på det gemensamma dopet vi ska på bär han har sin tjej med?

Finns det chans att vi börjar dejta igen?
Kram

96 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det något som kan göra att hans känslor tar över för mig och att han kommer vilja vara med mig? Finns det hopp eller kommer det att vara kört ?
Kram

97 Natali:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något påväg inom kärlek för mig? Ser du mig i ett förhållande inom ett halvår eller i sommar?
Kram

98 Agnes:

skriven

Så lustigt...bestämde mig för att göra den där övningen som du lade ut för ett ta sedan.

Plockade ut övningen på youtube i mobilen, o körde innan jag skulle sova.

Gick väl sådär, får jag säga, men helt plötsligt så hamnar jag i ngt om kan beskrivas som "Universum"?
det jag noterar o reflekterar över, är att det är ögon som kikar på mig!!!

Ögonpar som plirar lite illmarigt o kommer o går...o jag tänker att "det var sjutton vad de tittar, då!"
I det där mörkblå "Universum" jag nu befinner mig i...


Och så läser jag nu, att ni är iakttagna av just ögonpar...festligt...

Har drömt lite säreget den senaste tiden...bl a att jag får en kniv i magen...vaknar av att jag hör mitt blod skvala ner på ett trägolv...tydligen har jag i drömmen tillbringat en natt med ett vrak till karl vid namn "Paul" o hans bedragna whatever "Tess" anser nu att det är dax att med kniv påpeka att jag gjort intrång på hennes område...

Fan...som om jag nu skulle besudla mina intima delar med en upptagen man, även om det nu var i en dröm...

En annan natt nyligen...ja, då får månen ett utbrott o börjar att spotta glödande stenar omkring sig...där vaknar jag precis innan jag får ett glödande klot, stort som en medicinboll, mitt i synen...strax innan har jag nästan strypt en kvinna, som en markering att sluta jävlas med ngn jag tydligen känner, o dessutom, innan frispelet från månen, sett ngr rader med spelsymboler på himlen...tydligen var jag o ett sällskap ute på natten på ngn form av picknick???

Alltså...inte för att verka speciell...men jag har nästan aldrig haft dylika drömmar...nu verkar de stå på rad för att påpeka vad? Att jag är dödlig? Men det vet jag redan...typ...

Läser om vissas mående efter healingen med Madame...det jag önskade är ju av sådan art att det tar ett tag innan det märks...men allvarligt...denna trötthet...känns som om ngn står med en dammsugare o försöker att tömma mig på energi.

Suger o slörpar i sig det som är jag...tänker dock jävlas tillbaka o med en dåres envishet gå in för att självdö som ett utslitet värphöns...så här inför påsk!

Hälsa både Nettan o Lum!

Kram!





Svar: Du har kanske en egen liten Lum som kika ner på dig !! Och drömmarna är otäcka men de innehåller energier... och kan faktiskt vara ett positivt omen... kram :)
Esmaralda

99 Ghostwriter :

skriven

Skulle detta byte kunna vara något? Eller kommer jag lyckas få ihop jobb och kunna låna till bostad inom den ram jag satt ut? Dock känner jag ingen stress, bara att det vore kul att nå målet.

Fick intervju, kan det vara något jobb jag får?

Kram

100 Emma:

skriven

Ni verkar ha det finfint med spännande boende, vackra omgivningar o god mat o dryck!

Igår när min mamma var förbi så tyckte jag plötsligt att hon hade en liten flicka bredvid sig, sisådär 3-4 år. Var det inbillning, att jag vände mig om för fort och inbillade mig något?

Känns tufft ekonomiskt - lossnar det snart?

101 Fröken O:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag undrar hur kommer mitt kärleksliv se ut? Kommer det någon ny in i mitt liv eller kommer någon gammal partner tillbaka?


När blir jag fri från min dysterhet?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: