Måndag...

 
Helgen tillbringade vi hemma i byn och i "vår " stad Figline.. bara 8 km iväg.
 
 
 
I en by på väg till Figline förevigade jag en sopsortering som måste vara orgasmisk för varenda miljönisse !!
 
 
I Figline skulle vi äta lunch... och jag är inte så glad i pasta och nu  vet jag varför.
Helt enkelt för att jag  har aldrig ätit RIKTIG pasta förut.. sån som det ska vara !!
Riktig  hemlagad pasta får man här... och jag har besämt mig.. är jag i Italien så gör jag som Italienarna o då äter jag pasta !
 
Första rätten på menyn.. Tortellin... beställde jag och var lite bekymrad äver att det kanske var marsvin.. men det stavas väl inte så ?
 
 
Det ser kanske inte mycket ut för världen men  götapetter så gudomligt gott det var !!! Jag åt upp varenda smula.. och konstaterade att jag älskar pasta !!
 
 
Spanska Eva som har massa matallergier blev serverad detta.. och var lika lycklig hon !!
 
Och oljedoppat bröd med flingsalt.....
 
 Den gastronomiska upplevelsen tog plats här.. på den lilla restaurangen vid torget i Figline ! 
 
 Vår hyrbil... som går som en liten klocka och slickar vägrenen  på de hysteriskt kurviga vägarna... eller vaddå vägren ? Det finns ingen ! 
 
 
Sen tillbaka i Ponti Agli Stolli i en gassande sol och i  kortärmat tar vi oss en tur genom byn.
Går man liksom bakom husen.. på den gamla gatan som användes förr i tiden så öppnar sig en helt ny värld !
 
 
Spanska Eva hälsar så gott till er
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så avslutade vi vår tur med varsin öl... Italiensk såklart.. som inhandlades på byns bar... och där hade folket samlats och jag njöt av det utalienska språket som flödade !
Lite plastsolar och bänkar finns utanför baren - och där sitter man.. det är inte välordnat med bord och sånt.. men det behövs inte !!
 
En magisk helg !!
 
I dag är spanska Evas sista dag och i  morgon bitti tidigt - åker hon hem
Då kommer  fina tant Carla och renbäddar och fixar... så allt är klart inför Nettans ankomst i morgon eftermiddag !
 
Läs bloggen från igår - så du inte missar att boka spådom /regression till extrapris 
 
Kram & massa kärlek på italienska 💗
1 <3:

skriven

Vilken fin ölflaska.

Har G släppt mig nu efter allt skit förra helgen ?
Kram

2 Anonym:

skriven

Har de liksom glömt av brunchgrejen jag menar. Blev ändrat datum som de sköt fram. Vill de inte ge det till mig av någon anledning ?
Kan du se något Es. Hoppas på tur 🍀
Kram

3 Helena Ir:

skriven

Låter som en väldigt bra dag..

Kram till dig och Eva :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag är så trött! Det tog på krafterna att prata med kollegan till halv 4 på morgonen. Men somnade vid 9 igår.

Det blev en hunddejt med kollegan och min bästa vän. De plugga tillsammans.

Igår blev det inte mycket pluggande eller städande.

Du sa att kollegan gilla mig verkligen. Är det mer än som kollega? Kompisen tror det nämligen..

Kram

5 DD:

skriven

Så himla mysigt ni har det! 😍
Man uppskattar nog dessa resor mer än en all inklusive resa,även om de också är trevliga men er resa hade jag nog valt före😃 kram


Svar: Ja, jag gillar ju den här typen av resor bättre,, när man själv tar sig fram.. kram :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es, kommer han att hålla fast vid att det är slut mellan oss? Kram

7 Jeanette:

skriven

Ser fantastiskt ut!
Ha bästa ledigheten!

8 EPM:

skriven

Vilken måndag!
Vaknar stressad, kursintro idag. Vet jag vad jag ska ha på mig? Har jag packat min väska? Vet jag vilken sal vi ska vara i?
Nej, nej och nej!
Hittade också precis ett rejält hål/revs i pyjamasbyxorna- därför det drog inatt...

Men gårdagen var ljuvlig och nu har jag och kidsen haft badpremiär! Japp, i havet 😊

Ser du om det kommer bli bra i mitt kärlelsliv nästa gång...?
Just nu känner jag mig bara löjlig och patetisk...

Kram

9 Grethe:

skriven

WOW!! Sier jeg bare!! Så flotte bilder da 👍😊😍💜💖💞
Go'morgen i Paradis 😊😍💘
Jeg bare lurer på en ting... kommer jeg få solgt min bil, å få litt bedre ökonomi?
Ha nå en vidunderlig mandag kjäre Ezmaralda 🙏😊❤
Klemiklem fra Grethe ❤

Svar: Ja bilen får du såld... fast det kan ta ett tag.. kram :)
Esmaralda

10 Jen:

skriven

Hej !
Hur kommer min vecka att bli?
Kram

Svar: Intensiv periodvis men bättre än du tror.. kram :)
Esmaralda

11 Bubbel:

skriven

Hej, är alla mina talismaner, inklusive Tara, döda? Bär jag runt på dem i onödan?

Svar: Nej, den du fick sist finns det fortfarande liv i.. kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad är det för något dröm idag jag har haft. Som tre personer kolla i munnen och tänderna och det är mörkt även jag såg en man? Är det något speciellt...

Ha det bra

13 Fina:

skriven

Hej Es, tänker han fortfarande på mig? Kram

14 Fina:

skriven

Hej Es. Jag igen. Så förbannat arg på honom. Hur kan han behandla mig på dethär viset? Som en sopa. Kram

Svar: Bra,, varg arg och bli klar med känslorna.. lägg sedan ilskan åt sidan och gå vidare.. då gör du dig mottaglig för nya möten.. kram :)
Esmaralda

15 carina:

skriven

Hej igen! provar igen! se om jag kommer med denna gång =) ser du har det underbart i Italien =) härligt! <3 jag undra ifall du kan se något om där är något jobb påväg in till mig den närmsta månaderna. kram <3

Svar: Ja, något kan faktiskt dyka upp ganska snart.. ha alla antenner ute o sök allt.. kram :)
Esmaralda

16 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så gott och trevligt ni ser ut att ha det.

Hur ser chansen ut att han och jag får ytterligare ett till gemensamt barn?
Kram

17 Carolina:

skriven

Kommer jag och bagarn bli tillsammans?

Svar: Ja om inte annat så något tillfälligt kan det bli... 70 % chans.. kram :)
Esmaralda

18 AnnaK:

skriven

Tror det stavas så men med ett ”pig” efter guinea. Men inte äter de väl ändå marsvin 🤔

Är det närliggande hånglet flyttat till framtiden tro? Och varför snokar snubben på min Insta? Känner ju mig lite och kan väl lika gärna följa. Han vet nog inte att jag ser att han snokar 😆

Kram 🤗

Svar: Nu har fått veta att det var pärlhöna jag åt.. tack & lov :) Ja en bit framåt verkar hånglet ha hoppat.. och mannen vet inte att du är medveten om hans snokande.. kram :)
Esmaralda

19 Renata:

skriven

Kommer jag träffa ny man som ska älska mig och uppskatta mig som jag är.
Jag har separerat från min man för att han ville det.
Var träffar jag ny kärlek? Känner jag redan den mannen.
Jag tänker på en man som jag ibland jobbar med men han är gift.
Känner han lika för mig ?

Med vänlig hälsning,
Renata

Svar: Jag ser en ny kärlek för dig men det är ingen som du känner idag. Mannen som du jobbar med är inte din soulmate. kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Pittoreskt skulle jag våga påstå att det är där. Pasta som är så himla gott, vilken tur att du nu får "äkta vara" Es ;). O så fint omskötta nu blir av tant Carla, det är lyx det.

Här känns måndagen inte spec lyxig, grå som den är.. Får hoppas att jagfår tag på de bestämmnde människorna idag så jag får mitt projekt slutfört, irriterande när man ringer o ringer o inte får nåt svar. Ja är så färdig att byta jobb o jag hoppas att det sker snart.. Kan detvara troligt, lyses karriärvägen upp då du tittar på den Es ;)? Kan kanske t om stå till tjänst med en efterföljare...

Men nu lite frukost o kaffe så jag vaknar, sen ärmkavling..
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja, lyx är ordet ! Och för dig kommer jobb byte men jag förstår inte varför det ser så segt ut.. kanske för att det ska bli rätt när det blir... .. här ska det snart också blir frukost och kaffe.. en stor balja.. kram :)
Esmaralda

21 smulan:

skriven

Hej du kan vara lugn det var inget sött litet marsvin du mumsade på utan pärlhöna.

Försökte få tag i försäkringsbolaget men gick bet då det var extra lång handläggning, kan du se om sonen får någon ersättning.

Svar: Pust, vilken tur !! Och jag kan meddela att pärlhöna är riktigt gott :) Chansen att sonen får ersättning är runt 60 %.. kram :)
Esmaralda

22 Lotta S:

skriven

Härligt, tack!! Var det många möjliga flyg dit från Kastrup? Får man fråga vad huset kostar per vecka, säkert bättre pris för så pass länge?

Svar: Finns nog flera flyt hit om dagen... man får räkna med att betala runt 1200 sv kr/dygn för huset.. kram :)
Esmaralda

23 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Nu känner jag mig ganska förtvivlad, för nu har min vänstra hand också börjat bråka och värka på samma
sätt som min högra.... vad händer??? Och då betyder det väl att operationen som jag väntar på.... att ta bort en liten knöl från min hand, knappast kommer att hjälpa????

Nu sjukskriven på obestämd tid och pallar snart inte mera. På riktigt. Vad ska jag göra??? Ge upp och bli sjukpensionär vid 40-års ålder?????


Kram
Jennifer

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå, vad det är roligt att följa dig/er på resan. Själv är jag ledig idag och det behövs. Jobbade intensivt hela veckan och avslutade med en hysterisk lördag. Så mycket folk och det är ju jätteroligt men jag hinner varken äta eller dricka och blodsockret sjunker och jag orkar knappt le till slut mot gästerna. Det gör mig så ont och det gjorde att jag brusade upp lite mot min syster när arbetsdagen var slut. Hon är världens bästa men hon är ingen entreprenör och säger bara att allt kostar och blir dyrt. Tror det är viktigare än någonsin för mig att tänka på mig själv i första hand istället för att sätta henne och hennes verksamhet i första rum. Tanken på att studera eller byta jobb är mer tilltalande än någonsin.

Kram❤️

25 Dunegull:

skriven

Hej E!
Vet att man ej ska fråga om döden och sjukdomar men har ju en katt som är 15 år. Kan du se om han har ont och lider på ngt sätt? Vi har diskuterat fram och tillbaka om vi ska avliva honom nu eller ge honom sommaren också. Han fick giftstruma i höstas och äter medecin varje dag nu. Han äter, dricker och haltar ingenting. Men tycker att han har blivit så mager ändå. Vilket han ofta blir varje vår men nu ser han gammal ut. Kan du få in ngt? Det viktiga för oss är att han ej mår dåligt för då måste vi ta bort honom. Kram

Svar: Jag kan inte känna att din fina katt har ont... men kroppen fungerar ju sämre.. så är det för allt levande som blir gammalt... ta det som det kommer.. det finns god chans att han kan vara med er över sommaren också... du märker om något särskilt sker och då får man ta beslut efter det.. kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Kommer han att vela skiljas åt ?

27 Lisa:

skriven

God morgon,
jag känner mig lite kluven.. tycker på ett sätt att han får ta ansvar för hans egna handlingar och att han får fixa sin situation på egen hand. Det känns inte riktigt korrekt att låta honom stanna, särskilt inte om jag är bortrest. Vill stå upp för mig själv, och inte bara ge med pga att vi är tillsammans och han köpt presenter och försökt var extra snäll med mig senaste tiden. Irriterande. Har du råd till mig? Tråkig situation antar jag det blir hursom.
Kram

Svar: Lyssna till din egen känsla... han får fixa sitt och du bör inte låta honom stanna.. kram :)
Esmaralda

28 Kulla:

skriven

Ciao🇮🇹!!
Livsnjuteriet när det är som bäst 🍷🍝🍺. Härligt att följa dina dagar. Undrar om det blir träff med F till påsk ? Kram och fånga dagen.

29 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo det får nog bli rätt nu.
O jävlar, det blev till att betala restskatt, blä, men vad kan man..
Måste kavla ärmarna ;).
Kram Skorpan

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vackert som en dag är det i "din" lilla by Kan riktigt känna historiska vingslag Du måste se en hel del folk från tidigare epoker och mer lär det väl bli nu när Nettan kommer...Jag blev riktigt hungrig av dina matbilder ...jag som försöker fasta till lunch :-)
Tack för fina bybilder (och matbilder ;-) ) de får en att längta till sydligare breddgrader ...speciellt idag då det blåser en kall nordanvind och är +1 brrr .

Har fortfarande träningsvärk i kroppen efter mitt "dansande" till Thomas Bowieshow...men nu ut i kylan !

Kram Anki med flock

Svar: Träningsvärk efter sådan härlig träning tar man gärna emot :) Kram :)
Esmaralda

31 Maria:

skriven

Så mysigt ni verkar ha det! Jag skulle också vilja ut och resa, men min situation jag befinner mig i tillåter inte det. Min partner är heller inte intresserad av det...

Min 3åring som uppenbarligen har en kris, vaknar regelbundet om nätterna och är jätterädd och ledsen. Ofta säger ha till mig (på nattetid) titta mamma och pekar rakt ut i luften! "Titta mamma, ser du...jag är rädd". Jag frågar honom vad det är han ser och han svarar bin....alltså som getingar. Han säger bin med en bubbla runtom sig.
Vad är det han ser? Hur kan jag hjälpa honom?

Stor kram,
Maria

Svar: Det här är en period som går över... jag tror han varit med om något traumatisk i sitt tidigare liv som kommer fram i drömmarna och barn i den ålder har ju svårt att skilja drömmar från verklighet. Det blåser över och det är ingenting farligt.. kram :)
Esmaralda

32 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det någon positiv förändring snart? Har blivit lite för mycket senaste tiden.

kram

33 Livet:

skriven

Hej, Hur kommer sommaren/hösten att bli, händer det någonting bra i mitt liv??

Kram

34 Mimss:

skriven

Mysigt ställe. Pasta är min favvorätt. Lycko dig som får vara i Italien.

Kommer det något jobb snart nu till sommaren??

Kram

35 <3:

skriven

Godmorgon kära Es håll tummarna att jag får tid på ögon idag 👁
Blev lite fundersam över helgen med min lite väl utseendefixerad vännina. Betyder jag mycket för henne som vän? Känns som vi blivit som bästa vänner sista tiden.
Kram
🤗🤗🤗

36 Pia1:

skriven

Såååå fint 😍
Åh jag funderade på regression... Men jag kan inte slappna av alls innan nacken är lagad, kanske en spådom då... Det är ju ändå en sorts energikick som väl behövs.

Svar: Ja en spådom ger alltid energikick... det rekommenderas :) kram :)
Esmaralda

37 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser mitt singelskap ut att fortsätta år till?
Kram

38 Hjälp:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det någon flytt och jobb innan året är slut?? vill inte fortsätta att ha det så här.

Kram

Svar: Ja, något lär ske under året... kram :)
Esmaralda

39 Maria:

skriven

Så spännande att följa med på era resor. Tillsammans allihopa här på bloggen. Bokade in prova-på-regression hos Nettan. Blir spännande. Kram

Svar: Vad roligt.. du måste skriva en kommentar och berätta hur du upplevde regressionen.. kram :)
Esmaralda

40 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Förut har han inte velat haft någon stabil relation med mig på sista tiden.
Har han tankar på mig och finns känslor?
Ser du någon möjlighet att det tar över? ser du någon möjlighet till en mer stabil relation relation för oss?
Kram

41 Katrin:

skriven

Tack för ditt tidigare svar.
Nu har jag en fråga till, sedan ska jag lämna dig ifred med allt du behöver få tid till.
Jag har ett hus som jag ärvde efter min bror. Jag undrar vad jag ska göra. Kan du ge mig ett gott råd, tack.
Jag är mycket intresserad av Franciskus av Assissi, bor du långt ifrån Assissi?
Kram

Svar: Det ser ut som om det blir försäljning av huset och det blir bra... Assissi ligger en bra bit härifrån... kram :)
Esmaralda

42 I wonder...:

skriven

Hej! ☀️
inatt drömde jag om ametister. Jag gick ner för en kulle, det var ngn gata jag gått på förr. Utomlands. Butiken låg i ett hörn och hon verkade ha stängt men öppnade när jag knackade på. Hon pratade inte svenska men ändå gjorde vi oss förstådda. Vi pratade plötsligt samma språk. Tydligen hade jag sällskap med mig in, vet ej vilka. Vi kollade på ringar med kluster av bergskristaller och ametister. Men det var ametist hon rekommenderade och som jag ville ha. Hon hade ametister i form av vågiga bordunderlägg, ngt nytt koncept tydligen. Då kunde man skydda hemmet. De var tunna och man kunde placera dem överallt. Fast jag sa att jag ville ha ametist grotta. Hon förstod inte vad jag menade då. Men jag skulle ändå ha ametist ringen. Helt plötsligt ser jag mig ligga i min säng. Det är en 5(?) åring flicka vid sängkanten. Hon liknar min ena kompis systerdotter. Hon vill komma upp och sova med mig av ngn anledning. Då jag i drömmen vet att vi inte har den relationen ( i verkliga livet ses vi sällan pga ej nära pga min kompis systerdotter) säger jag att vi ska ta kort med mobilen och skicka till hennes mamma så att hon vet vart hon är. När jag ska ta en selfie ser jag en mörk skepnad bakom oss. En man? Med typ en luva. När jag ser detta börjar jag i drömmen repetera mantran i gud, sonen och den heliga andens namn.
Sen vaknade jag.

Det sker att jag ibland känner mörkna skepnader ligga nära mig när jag halvsover, då får jag svårt att vakna och börjar mantra treenigheten för att vakna. Sällan jag blir rädd. Att det är mörk betyder enligt mig inte att det nödvändigtvis är ngt dåligt.

Men har ni tankar om hur man kan tolka detta?

Kram☀️

43 ❤️:

skriven

Underbart underbart underbart!!! Avis? Nää inte alls...🤔
Där vill jag vara nu, borta från allt som är här och nu...
Vad händer nu? Blir det kontakt snart igen? Tänker han på allt som hänt?
Njut av er måndag, den blir säkert lika härligt som alla andra dagar.
Kram❤️

44 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. I somras då jag tvingades tacka nej till ett jobb i Etiopien som jag väldigt gärna velat ha (det var rätt beslut), för att min arm började bråka och den bråkar och jävlas nu också, till råga på andra armen börjar också trilskas.

Men iallafall, jag tvingades säga nej och du skrev att det kommer att bli bra om jag stannar (inte flyttar dit). Du skrev att båda alternativen såg bra ut.

Nu undrar jag desperat VAD det var du såg, vad såg du som var bra? För något måste du ju ha sett då du skrev så. Känner mig rätt nere då det ända sedan förra sommaren varit en kamp med denhär handen.

Nu igen på obestämd tid sjukskriven och det känns så hopplöst. Vet inte vad för konstruktivt jag kan göra under denna tid, känns bara så bortkastad. Att hamna på sjukskrivning måste vara bästa sättet att få en depression.

Kram,
Jennifer

45 Ghostwriter :

skriven

Bör jag ta automat istället och komplettera senare? Eller kommer jag ångra mig då jag faktiskt tycker att jag borde ta manuellt av många goda orsaker.
Tycker att den jag körde med stressade mig i onödan och blev irriterad (förstår delvis då jag körde som skit denna gång) men jag vet ju hur jag kört innan och tycker att personen skötte det osnyggt. Kände inte att jag fick en chans att visa vad jag kunde efter mina misstag eftersom personen bara tog över som att jag vore en dåre. Vilket jag kände mig som tillslut och gav faktiskt upp hoppet.

Känner givetvis inte bara agg utan förstår varför jag inte blev godkänd. Blev bara besviken på att man som vanligt måste vara helt 100 perfekt även om personer ifråga säger att det är okej att göra misstag. Så den pressen får jag alltid leva med ”miss perfect”...

Hoppas ni har det bra!

Kram

46 Fina:

skriven

Hej Es, tänker han fortfarande på mig? Kram

47 Michaela:

skriven

Så mysigt! Italien är mitt favoritland. Hoppas att ni får en fin sista dag tillsammans.

Här började dagen i kaos. 7 dagar utan bredband och TV och teknikern kom kl 9.00. Funkar inte. Måste in i elcentral-dörr som ordförande i föreningen glömt att ge mig nyckel till så han fick åka från jobbet och lämna dem och vi satt och väntade i 1 timme. När han väl kommer så är det inget fel i elcentralen utan teknikern fick börja om och byta utrustning och ringa massa samtal. Till slut löste det sig. Nu ska jag bara få igång tv kanalerna också via det andra bolaget och måtte det fungera för jag orkar inte mer nu med detta strul. Och det visar sig även att jag har betalat 7000 kr totalt på 3 år inbakat i min hyra för detta bredband som aldrig har fungerat förrän de fixade det idag. Jag var ju bunden vid ett annat bolag när de installerade detta för 3 år sedan och det gick ut 31/3-19. Så först betalat för det som inte fungerat och det som fungerat. Men det är pengar jag aldrig kommer få se för ordförande i min förening är en stor idiot. Nu hoppas jag att det vänder mot ljusare tider för det är fanimej min tur nu att få vara med och positiva och härliga saker i livet! Har väntat så länge!

Kram!

48 Ursäkten :

skriven

Hej hej!

Jag fick en ursäkt av min svägerska från min mans sida och jag tycker den var från hjärtat. Undrar vara om du kan se att hon ångrar sig på riktigt eller gjorde det vara för att inte såra min svärmor ? Snälla ES ser du något kring detta kram kram

Svar: Jag tror det var en ärligt menad ursäkt.. kram :)
Esmaralda

49 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att fortsätta relationen med henne under en lång tid framöver?
Håller dem ihop?

Tror du han är nöjd och trivs med henne?
Kram

Svar: Ja just nu ser det ut att vara en bra relation.. kram :)
Esmaralda

50 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Vill komma någonstans med mitt liv!
Vill träffa en partner, bygga upp något, flytta.

Ser du någonting Ske under det här året? En förändring? Någonting påväg
En flytt? En graviditet?
Kram

51 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser relationen bra ut även under en lång tid framöver?
Kram

52 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag sa att jag vill inte att du hör av dig till mig när du åker iväg med andra kvinnan.
Det kanske var taskigt av mig.
Han får ju göra som han vill. Det är ju inte så att vi är tillsammans eller så.
Men klart jag tänker på honom och saknar honom. Skulle önska jag kunde sluta.
Han ville gärna höra av sig sa han.
Men vad tror du. Kommer han att tänka på mig och sakna mig?
Finns känslor tror du?
Ser det ut som att det någongång kommer att bli lite mer seriösa känslor från hans håll och en stabil relation mellan oss någon gång lite framåt?
Kram

Svar: Du är värd bättre... gå vidare och lämna honom helt, det är mitt råd.Han reser med en annan och vill höra av sig till dig.. inte okey.. kram :)
Esmaralda

53 Kiara:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag får ledigt dom två veckorna som ja önskade eller blir det jobb iaf? Kram Kiara

54 Helena Ir:

skriven

Tror du att jag kört slut på min talisman Stan..känns som den jobbat hårt..ett sista saltbad eller några saltstänk till sista vilan..vad tror du?

Fy bubblan vad kallt det är..det blåser..!!

Och jag som vill få vårkänslor.. :)

Kram :)

Svar: Ja, det känns som om din Stan håller på att ta slut.. tråkigt nog...försök med ett sista saltbad... kram :)
Esmaralda

55 Jossan :

skriven

Jag är så trött! Det tog på krafterna att prata med kollegan till halv 4 på morgonen. Men somnade vid 9 igår.

Det blev en hunddejt med kollegan och min bästa vän. De plugga tillsammans.

Igår blev det inte mycket pluggande eller städande.

Du sa att kollegan gilla mig verkligen. Är det mer än som kollega? Kompisen tror det nämligen..

Kram

56 <3:

skriven

Hej kära Es håll tummarna att det går bra på ögon👁 i eftermiddag och att de hittar felet. Varit många turer nu. Redan ringblommor så fint. Vad jag längtar till sommar och värme. Det snöar här hemma igen suck !
Blev lite fundersam över helgen med min lite väl utseendefixerad väninna. Betyder jag mycket för henne som vän? Känns som vi blivit som bästa vänner sista tiden.
Kram
🤗🤗🤗

57 AnnaK:

skriven

Uj uj.....inte så långt i framtiden hoppas jag 🙈🙄 Finns ju ett villigt hångeloffer men han var ju som sagt bad news.

Tydligen är jag intressant nog för att snokas på då.....inte för att jag lägger ut nåt som är av intresse för honom.

Skönt att det var pärlhöna och inte marsvin i pastan! Lite för söta för att ätas 😂

58 Cecilia:

skriven

Mm vad gott med pasta! Passa på att äta pastan nu i Italien och varva lite med pizza emellan åt! Du verkar ha det så härligt!

Hur stor är chansen att det nappar genom den nya hemsidan? Kramar

Svar: Ja, italienarna kan sannerligen det här med pasta & pizza !! Chansen är god.. runt 70 %... kram :)
Esmaralda

59 Celebrityfake.blogg.se:

skriven

Hej på dig själv vad är det vackra landskapet är den vackraste

60 Trötter:

skriven

Hej!

Händer det något trevligt utöver det vanliga snart??
Trött på att det bara är otrevligheter hela tiden. Vill ha lite lycka också någon gång. Men jag kanske inte är värd det.

Kram

61 Anonym:

skriven

Finns det chans för lite romans för min del inom närmaste tiden? Tack🙏🏻

62 Anonym:

skriven

Finns det chans för lite romans för min del inom närmaste tiden? Tack🙏🏻

63 Tjejen för längesedan:

skriven

Hej!

Säkert 2 år sedan jag kommenterade och ungefär lika längesedan jag fick min seans ;) mycket har stämt!

När ser det ut som jag och min älskade får barn? Börjar längta.... kanske dags att ta ut spiralen snart :)

Kram tjejen

Svar: Ja, snart är det dags och barn blir det :) Härligt:) Kram :)
Esmaralda

64 Orolig:

skriven

Hej!

Ser du om något jobb är på gång?? Kan inte sova på grund av oro. Måste få ett jobb snart.

Kram

Svar: Jobb kommer... bara stå på och sök.... kram :)
Esmaralda

65 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner ändå att jag tänker på honom och saknar honom.
Ser du om han tänker och saknar mig?
Känner känslor för mig?
Kram

66 Fina:

skriven

Hej Es, känns det som att han en dag kommer att ångra sitt beslut? Eller går han bara vidare som om ingenting har hänt? Kram

Svar: Jag tror inte han ångrar.. han verkar inte funka riktigt så.. kram :)
Esmaralda

67 Boudica:

skriven

Ja Italien är fint det, men när jag var där för nå år sedan så fick jag känslan att allt gick i nyanser av gult-brun-grått! Sån uttorkad känsla! Det var ju rätt torrt där då också. Sen tog jag även bild på en gatt nara för att jag tyckte den smälte in i allt annat med sina färger den med.

Efter senaste tiden med fint vårväder så var det rätt oväntat för mig att behöva gå till jobbet i kyla, motvind och SNÖ!
Jag som fallit för liten förkylning också, SUCK!
Må den inte bli värre!

Ja D är svår han, det gr mig galen att inte veta vart jag står där.

Även laggergrabben tror jag inte jag ska lägga min energi på nu, även om det du säger är sant att han tycker jag är sexig!
Vi fungerar bra ihop och har gemensamma ämnen, visserligen nämnde han någon tjej han träffat på senaste, men hon skulle jobba utomlands en längre tid utomlands. Så jag tror han inte satsar där.
Men problemet där är ju att jag får stark känsla att han inte släppt sitt ex ännu, inte första gången jag fått den känslan. Det var ju ändå ett par år sedan!
Känner jag rätt Es?
Men skulle det finnas en chans för något mellan oss ändå?

Förlåt för detta gnäll om killar, jag är väl inne i en period då jag känner mig ensam igen!
KRAM

Svar: Toscana är lite annorlunda än resten av landet...Lägg bara energi på de som ger tillbaka.. så gott som direkt !!
Du känner rätt... kram :)
Esmaralda

68 Milla:

skriven

Önskar också att få resa och försöker spara men jag har än så länge en del skulder.
I dag ringde en kollega som fått lämna jobbet pga av problem och begärde semester i sommar men hur tänker han...

Svar: Det kommer en tid när du reser... och det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

69 Rebecca:

skriven

Ser det ut som jag får börja jobba hemifrån snart? :) Nästan alla andra gör det och jag skulle få göra det efter 1 år som anställd, men nu har det gått 1 år och 3 månader och det går inte just nu p g a olika anledningar säger min chef. Jag sa redan när jag började att jag vill kunna jobba hemifrån i framtiden, några dagar i veckan. Kommer jag få göra det? :)

70 Kiara:

skriven

Kära Es!
Är det något som skulle vara skönt så är de att få vila upp sig under sommaren och nu vet jag inte ens om jag får de. Känner verkligen att jag måste få ladda upp batterierna innan de blir nya tag. Hoppas de löser sig. 🙏🙏🙏
Dock undrar jag om du ser om jag får ledigt dom två veckorna som ja önskade eller blir det jobb iaf? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

71 Kiara:

skriven

Kära Es!
Är det något som skulle vara skönt så är de att få vila upp sig under sommaren och nu vet jag inte ens om jag får de. Känner verkligen att jag måste få ladda upp batterierna innan de blir nya tag. Hoppas de löser sig. 🙏🙏🙏
Dock undrar jag om du ser om jag får ledigt dom två veckorna som ja önskade eller blir det jobb iaf? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

72 Kiara:

skriven

Kära Es!
Är det något som skulle vara skönt så är de att få vila upp sig under sommaren och nu vet jag inte ens om jag får de. Känner verkligen att jag måste få ladda upp batterierna innan de blir nya tag. Hoppas de löser sig. 🙏🙏🙏
Dock undrar jag om du ser om jag får ledigt dom två veckorna som ja önskade eller blir det jobb iaf? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

73 I wonder:

skriven

Hej! ☀️
inatt drömde jag om ametister. Jag gick ner för en kulle, det var ngn gata jag gått på förr. Utomlands. Butiken låg i ett hörn och hon verkade ha stängt men öppnade när jag knackade på. Hon pratade inte svenska men ändå gjorde vi oss förstådda. Vi pratade plötsligt samma språk. Tydligen hade jag sällskap med mig in, vet ej vilka. Vi kollade på ringar med kluster av bergskristaller och ametister. Men det var ametist hon rekommenderade och som jag ville ha. Hon hade ametister i form av vågiga bordunderlägg, ngt nytt koncept tydligen. Då kunde man skydda hemmet. De var tunna och man kunde placera dem överallt. Fast jag sa att jag ville ha ametist grotta. Hon förstod inte vad jag menade då. Men jag skulle ändå ha ametist ringen. Helt plötsligt ser jag mig ligga i min säng. Det är en 5(?) åring flicka vid sängkanten. Hon liknar min ena kompis systerdotter. Hon vill komma upp och sova med mig av ngn anledning. Då jag i drömmen vet att vi inte har den relationen ( i verkliga livet ses vi sällan pga ej nära pga min kompis systerdotter) säger jag att vi ska ta kort med mobilen och skicka till hennes mamma så att hon vet vart hon är. När jag ska ta en selfie ser jag en mörk skepnad bakom oss. En man? Med typ en luva. När jag ser detta börjar jag i drömmen repetera mantran i gud, sonen och den heliga andens namn.
Sen vaknade jag.

Det sker att jag ibland känner mörkna skepnader ligga nära mig när jag halvsover, då får jag svårt att vakna och börjar mantra treenigheten för att vakna. Sällan jag blir rädd. Att det är mörk betyder enligt mig inte att det nödvändigtvis är ngt dåligt.

Men har ni tankar om hur man kan tolka detta?

Kram☀️

74 Khaleesi:

skriven

Kommer det lösa sig med pengarna så att jag får dom ändå? Hade gjort sån himla stor skillnad för mig. 🌸

75 <3:

skriven

Jag har sån ångest jag orkar inte mer. Han är jätte fin mot mig men älskar han mig och kommer han nånsin älska mig?
Han säger att han gör men varför blir jag så osäker.

76 Ina:

skriven

Hej Es. Kan du se om det blir någon nytändning mellan Magnus o mig?

77 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det inte hända något för mig snart.
Saknar kärlek.
Ser du något hända mig inom det här året?
En flytt? En graviditet?
Kram

78 Ullie:

skriven

Hej Ezmeralda
kul ja hittade till din blogg
ja har ju två frågor går det ?

jag miste förra året min pappa i cancer och 3 veck senare min svärmor . saknade är jobbig
vill bara de ska ha det bra

va blir det utav renutredningen med fsk ?
Tusen Tack snälla du ullie

79 Lejon:

skriven

Hej !
Jag undrar när jag kommer träffa kärleken ? Kommer det blir ett partner för seriös förhållande .
Det finns en man som jag tänker på men han är gift och jag vet inte om han tänker samma om mig ?
Tacksam för svar !


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: