Påskfrukost KLM !!

 
Vi flög hem med KLM... och blev bjudna på påskmackor... och idag gjorde jag mackorna här hemma.... det blev en uppskattad påskfrukost !!
 
Hårdkokt ägg.... finhackad selleri och  Dijon senap ... efter tycke och smak.
 
Blanda sellerin med senapen  plus salt o peppar och vänd ner
grovhackade  hårdkokta ägg !
 
Kan inte bli enklare !
 
Sonen undrade varför jag aldrig gjort sånt där gott tidigare  och klapp 4 mackor på direkten !!
 
Äggsalladen är döpt till KLM... så klart !!
 
Njut nu av påsken
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 EPM :

skriven

Låter ju kanongott!

Es, jag försöker inte vara nervös.
Ser du om det blir en bra kväll för mig..?

Kram

2 Dunegull:

skriven

Blir det även fysisk kontakt?

3 Browallia:

skriven

Apropå "Det äckligaste" så är selleri en av de äckligaste smaker jag vet, den får mig att kvälja och tuggan bara växer i munnen. Blää så äckligt. Smaken är som baken ;D Annars så ser mackorna riktigt mumsiga ut!

Tack för ditt svar om min syster, vi tvekar nog båda två eftersom det finns så många sårade känslor i botten. Min förhoppning var att kunna ha en sporadisk kontakt och typ höras av på telefon eller skicka ett mess vid födelsedagar och högtider. När min utredning är helt klar är min plan att tacka henne ordentligt genom att skicka en bukett med blommor.

Jag firar påsken solo precis som de andra storhelgerna, påsken är mycket lättare att vara ensam än när det är jul. Unnar mig gott att äta o dricka och kollar film/serier på ViaPlay.

Önskar er alla i familjen en trevlig påskaftons kväll.

Svar: Selleri som är så gott :) Ja du och syster närmar er varann långsamt och i etapper !! God mat, god dricka och bra filmer o serier... det känns som en riktigt bra påsk !! Kram :)
Esmaralda

4 Anna.L:

skriven

Hej! Jag funderar på att söka till ett film jobb. Ett jobb som spelas in i sommar, då måste jag dock betala resa och möjlighet att ansöka helt själv. Utan garanti att bli castad. Är det värt det? Eller är det inte menat för mig?

Sedan har jag tänkt söka till ett annat film/TV arkiv fast detta är helt gratis... kanske man får napp en dag om man har tur och det kontaktar och är intresserade. Kram!

5 Tiss:

skriven

Jag är så less på allting, ser du om det blir ljusare?

Svar: Det blir ljus och det blir bra... jag lovar... kram :)
Esmaralda

6 Mikael:

skriven

Om cancer i dagens tidning

De allvarligaste skadorna orsakas av överdiagnostik, det vill säga att ”snälla” tumörter som aldrig skulle ge några symtom upptäcks, och många friska kvinnor får därmed en cancerdiagnos och tuff behandling i onödan. Som SvD tidigare berättat nämner Socialstyrelsen över huvud taget inte denna företeelse i sin analys.

https://www.svd.se/stark-kritik-mot-planer-pa-utokad-cancerscreening

Kram
Mikael


Svar: Mycket intressant.. tack för i infon... kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Mums det ser gott ut!! Och gott ska vara enkelt..

Här njuter vi av påsken..

Kram :)

8 Fina:

skriven

Hej Es❤️🐥 Känner en stor rädsla över att förlora honom, en känsla jag inte kan förklara men som jag är övertygad om kommer från ett tidigare liv tillsammans med honom. Stämmer min känsla? Kan det bero på det? Kram

9 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow!!!
Dem ser goda ut.

Ser det ut som om dem blir tillsammans många år framöver?
Kram

10 MM:

skriven

Känner mig bitter, tung och helt slut. Tappat livsgnistan pågrund av diverse ting.

Tror jag kommer polisanmäla exet för psykisk misshandel och kränkning. Känner mig kvävd från alla håll.
Myndigheter, exet, barn, djurieriet (folk). Bara krav, skit, psykisk misshandel, kränkningar.
Det är inte roligt när INGET går bra.

Har noll motivation till ngt, känner mig tom och innehållslös. Går omkring som en zombie, existerar och finns men är död på insidan. Humöret går upp och ned. Ibland vill jag bara släppa allt och ge upp. Lämna allt. Vad är meningen när det inte finns någon glädje.
Förlåt.. Men ja... Less på allt. Karma kan för tillfället ta sig i dalen. Jag vill bara gå och lägga mig och inte vakna. Fan vad skönt det skulle vara. Att slippa allt. Komma bort.
Nej jag kommer inte göra ngt dumt, sådan är jag inte.
Känner mig bitter, arg, besviken, förbannad, hatfylld. Gaaaa.. Bara svarta känslor

VAR hittar jag styrkan? Jag kom ur depressionen men pop så är den tillbaka för exet får härja fritt år efter år.
Vad ska jag göra?

Hoppas du har en bättre påsk 😊❤️

Svar: Förstår att det är jobbigt.. det är mycket på en gång. Försök ha fokus på en sak åt gången och bearbeta och gör så klart du kan.. det kommer lätta... det kommer bli bra.. och du blir glad igen, det lovar jag.. kram :)
Esmaralda

11 Blomman:

skriven

Hej och glad påsk.
Ser jättegott ut.
Kommer jag att flytta snart??
Kramar

12 Anonym:

skriven

Hej blev så förvånad att K tagit bort mig som vän och skrev att jag baktalat henne. Är det G och L som ligger bakom detta ?
Har det något att göra med C misstankar att K och hennes man utnyttjat systemet i Sverige med bidrag fast de lever bra i Portugal där skatten är mindre. Blev lite ledsen av allt. Och något fuffens är det kanske när K reagerade som hon gjorde.
Kram

13 Jessica:

skriven

Hej Es!

Ser du vad han tycker om mig? Jag känner något för han som jag aldrig känt för någon innan.. Han "skämtade" med mig om att jag kanske är hans frantida fru. Han sa att jag är allt han letar efter i en tjej. Det gjorde mig jätteglad, men jag är osäker på om han verkligen menar det.. Jag vet att man inte ska "oroa" sig över kärleken för den kommer när den kommer.. Men det är något med den här killen som jag inte kan sluta tänka på. Han dök upp från ingenstans och vi bara klickade. Kanske är jag lite väl naiv och blåögd. Men vad tycker du? Vad ser du om honom och mig?

Kram och glad påsk! :)

Svar: Han är speciell och jag förstår att du blir berörd.. men när du känner honom bättre.. är risken stor att dina känslor svalnar.. kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Det är väl sonen som ska göra mackor åt sin mor o det är väl därför ni aldrig har haft KLM bröd, eller hur ;)?

Här sen middag efter stadsresan som blev till en stor utgiftsresa. Inte mig emot, egentligen, men kommer jag att få ihop till min resa som jag vill göra då? Reservera i god tid på förhand eller hoppa på en sista stunden resa, kan det lyckas? Vet inte ännu, men kanske jag får klarhet ;). Nån gång, i tid..

Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser ju att du gör en resa... kram :)
Esmaralda

15 Anna.L:

skriven

Hej! Måste passa på och fråga om vår hund. Nu har han special foder efter operation, en mjuk mat, han verkar reagera på sitt torrfoder. Så nu kör vi bara special kost, tror du han kommer kunna återgå till torrfoder om någon månad eller gäller bara diet mat framöver? Eller övergå till annan blötfoder om det finns på marknaden,
Kram!

Svar: Så småningom kan ni ändra maten.. sakta och successivt... kram :)
Esmaralda

16 Marie:

skriven

Hej Esmeralda!
Så intressant och mysigt att gå in och läsa på din blogg. Kan jag få ställa en fråga?
Jag är en 17 årig tjej som älskar spådom och det spirituella, så jag funderar på om du kunde spå mig i kärlek?

Svar: Det gör jag så gärna men man måste vara 18 år och myndig för att få beställa personlig spådom av mig.När du fyllt 18 är du så himla välkommen !! Men här på bloggen är det fritt fram för frågor oavsett ålder.. kram :)
Esmaralda

17 Lisa:

skriven

Hej,
ser jag ut att kunna få jobbet där på ön?
Kram

Svar: Chansen är över 60 % i alla fall.. kram :)
Esmaralda

18 Contici:

skriven

Hej!

Önskar dig allt gott, all lycka till med din undersökning! Alla änglar finns med dig! Går fint ♥️!

Undrar om det blir nytt jobb för mig i sommar? Eller ny operation?

Kram🍀

Svar: Tack... jag ser nytt jobb för dig.. kram :)
Esmaralda

19 Contici:

skriven

Varmt tack för svar!
Stor kram, hller tummar och tår för dig på tisdag♥️!

20 A:

skriven

Det har varit mycket dramatik i kärlekslivet. Vill inte ha mer bråk/drama. Blir det lugnt, behöver jag vara mer orolig?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: