ONSDAG....

 
Visst har vi en överdådlig utsikt från balkongen !
Och mellan jobben slår vi oss ner och tar en fika och bara njuter av vyerna.
 
 
Här har en annan dressat sig  lite inför kvällens besök på  Restaurangen !
Det enda jag visste var att ikväll ska det inte ätas pizza.. nån måtta på det hela får det vara...
 
 
Och se hur det gick.... pizza...  men,  var vi överens om... ingen dessert i alla fall!!
Basta !!
 
 
.. och så här blev det med den saken.
Jag måste ta tag i detta.... herregud....
 
Och därtill husets vin... ett supergott Chianti !
Man är ju som i paradiset varenda dag !!
 
Så här mycket blev kvar av pizzan... det är ju så man skäms !!
 
Jag som aldrig lyckats få i mig mer än en halv...  och som aldrig riktigt gillat  pizza !
 
Nåväl.. en trevlig kväll blev det och två  italienska damer i vår ålder frågade om de fick slå sig ner vid vårt bort och träna sin engelska - och de var så välkomna så.
 
Här bjöds det på det ena efter andra i drinkform.. jag som inte gillar söta drinkar.. men det var uppenbarligen damernas grej för det dracks citronlikör, päronlikör och kaffelikör... hua... men med lite god vilja gick det ner !
 
 
 Här ser det måhända lite slafsigt toch flasigt ut.. men jag tycker det är så himla vackert med  kaktusen som växer i den gamla rostiga tunnan...
 
 
Och de  rustika sparsmakade väggarna... med färgranna fönsterluckor och blommor...
 
Jag är kanske rätt ensam om att  se det vackra.. i nåt som kanske inte alls är vackert !
 
 
Jag tog mig en tur till lilla butiken för att köpa Cola... ZERO.. observera detta... nu får det vara nog med kalorier och socker.
 
Och  vad händer där.... jo damen som äger butiken.. o jobbar i den konstant.. hon har bakat.. och säljer sina bakverk.. och det KAN man inte säga nej till !!
Jag menar RIKTIGT hembakat och inte ens konditoribakat !
 
 
Så kom vår fina tant Carla med järnek som hon plockar i skogen och som är ett måste  inför påsken i  varje anständigt Italienskt hem
Tack snälla Carla !
 
 
Jag pimpade med medtagna fjädrar... och nu har vi en internationell påskskapelse !
 
Häpp !!
 
Kram & kärlek
 
Glöm inte Nettans djurhealing ikväll kl  21.00
Info finns på bloggen från igår.
 
GLÖM INTE HELLER NETTANS POPULÄRA  FRÅGESTUND.... tre frågor för 100 kr... i kväll kl  15.30-18.30
All info om  detta på bloggen från igår !!
 
Alla Nettans extratider i övrigt är  uppbokade !!
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Kulla:

skriven

Pizza, bakelser och vin.. njut varje dag👍🌟.. väl hemma sen., blir det andra tag. Sötaste tant Carla🌟.
Snart 🐣🐔☀️.. kommer jag att få till en träff med F? Vill han ses? Om så bara för en kopp ☕️Kram💕. Hälsa Nettan.

Svar: Finns en chans till träff... den är kanske inte stor men möjligheten finns.. kram :)
Esmaralda

2 Michaela:

skriven

Haha! Du är för underbar :) Men så mycket gott som det finns i Italien är det fanimej omöjligt att stå emot. Nya tag när du kommer hem :)

Tänkte på en sak. Häromdagen så skrev någon om önskningar mm som gått i uppfyllelse efter healingen med Madame och det är ju hur kul som helst men för min del så har inget inträffat och det verkar tyvärr som att det inte funkade på mig. Men kul var det :)

Kram!

Svar: Ja vem vet.. kanske det kan komma ändå.. lite annorlunda men i alla fall... kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Jag får en riktigt dålig lön! Ser du nåt annat jobb för mig.. och kmr jag ha det svårt med ekonomin detta år?

Svar: Så småningom kommer nytt med bättre lön.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Klart man ska äta upp, det är ju klimatvänligt också ;). O i paradiset ska man njuta, där är man inte varje dag... Folk som kommer o slår sig ner hos en o börjar prata, det önskar jag att skulle hända mig också, men det brukar inte ske ;). Det blev en kväll utan dess like då m a o :).

Jag fick mig en trevlig pratstund med en av styrelsens medlemmar o jag bara gillar det att han förstår min fräcka humor ;). Han är lätt att orata med, men aningen för ung ;), o jag har faktiskt en känsla av att han gillar mig också. Eller vad säger du Es? Fick t om tack för det som serverades på mötet, ojoj det var nåt det. O då det blev rätt mycket över av det som folket bjlds på fick jag en ide' om att ge "bort" resten åt pluggande studerande som ville ha frukt o kaka. Hur det gick sen med ätandet vet jag inte, jag var upptagen på annat håll. Tyckte att vi kunde bjuda på detta, vet inte vad som annars hade hänt med frukterna, det kanske gladde nån i alla fall!?

Påsken närmar sig o ser ut att bli "äggfri" som så många andra påskar före denna. Varför kan inte mannen komma? Det börjar snart bli kris här ;). Tills dess är det antagligen bara att fortsätta med jobb o vardag...
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Ja, fortsätt lev.. så bra som möjligt och rätt som det är så står han där.. kram :)
Esmaralda

5 Katten:

skriven

God morgon kära Es och Nettan!

Sitter här med morgonkaffet och skrattar MED er, inte ÅT er. Vi i bloggfamiljen slipper nog oroa oss för att ni skulle svälta. Tänk att den ena fantastiska godbiten efter den andra bara dyker upp sådär, trots att ni håller emot! :)

Tack för att vi får följa med, det är så kul att läsa!

Kram


Svar: Ja, tänk om man inte hållit emot alls.. hur hade det slutat !! kram :)
Esmaralda

6 EPM :

skriven

Den där Carla är ju en pärla!
Hela byn verkar vara fantastisk, en oslipad diamant. ... då är de som vackrast enligt mig för då är skönheten inte så uppenbar vid första anblicken . Precis som kaktusen i den rostiga tunnan...

Han tycker att jag är fantastisk!😁
Det är ömsesidigt... jag önskar vi hitttade ett sätt att kunna ses på. Jag vill att detta ska fortsätta och utvecklas, jag tror att han vill samma?

Kram

Svar: Ja det är en helt underbar by ! Ni kommer hitta ett sätt.. kram :)
Esmaralda

7 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Här skiner solen genom fönstret och lovar en vacker dag!
Jag gillar också det där rustika, särskilt det slitna. Det får fantasin att flöda.. Det är så vackert med rostiga gamla mjölkkannor med färska blommor, eller gamla nötta redskap mot er nu vägg.

Igår var jag på skolan och gjorde ett annorlunda möte.. med en fisk! På skolan finns ett akvarium och jag tycker om att stanna till och titta på fiskarna mellan lektionerna. Så börjar en fisk simma framför mig och när den simmar förbi så backar den tillbaka, simmar förbi, backar tillbaka och så håller den på. Så tittar den på mig, med sina stora, runda ögon som ser ut som de har blå kajal. Denna fisken har något skarpare blick än kompisarna. Det känns som att den vill förmedla något, och jag känner känslan av känslokyla. Inte elak på något vis, bara en f ånvaro av kärlek och sorg, allt som är viktigt är helt avskalat till föda och överlevnad. Det var så naket på något vis. Jag lämnade fisken med en ny känsla för det viktiga i mitt eget liv. Märkligt möte. Jag har velat ha en kommunikation med mina hästar men aldrig riktigt lyckats. Jag trodde definitivt inte på att jag skulle kommunicera med en fisk!!!
Ha en fin dag i Italien!

Svar: Ett starkt möte.. som är av betydelse... ta till dig din känsla.. den är rätt... kram :)
Esmaralda

8 Anonym:

skriven

Jag är redo att skaffa barn men min hälsa krånglar en del och allt bara drar ut på tiden) och ingen kille jag träffat känner detsamma. Ser du om det löser sig ändå och om jag klarar något sådant helt själv?

Svar: Ja, du kan greja det på egen hand om du går in för det... kram :)
Esmaralda

9 AnnaK:

skriven

En sista gång......sa han nåt snällt om mig när jag diskuterades 😳

Kram 🤗

10 Fina:

skriven

Hej Es, finns det en möjlighet att han ger mig en ny chans? Kram

Svar: Jag ser honom inte i din framtid... kram :)
Esmaralda

11 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha så det kan bli. Men ni är ju trots allt på semester det borde få njutas fullt ut!!

Esmaralda, Finns det något som kommer att göra att hans känslor För mig tar över?
Att han kommer vilja vara med mig?
Kram

12 Blommn:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mysigt det ser ut. Fina bilder.
Har hon haft tanken att han har känslor för mig? Tror hon det?
Hur hanterar hon det isåfall, avendsjuka eller bara på ett gott sätt?

13 <3:

skriven

Hur är F som person ?
Är det för mycket White trash med honom kanske fel ord ?
Tror han är lite intresserad.
Man har ju lite fördomar ibland.
Kram

Svar: Jag tror att F kan ha mer att ge än vad ytligt märks.. kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Om det är ngn stans man SKA äta pizza flera dar i veckan så är det i Italien !

Ät och Njut !

Kram Anki med flock

Svar: Så är det.. och sen hemma i Sverige har man blivit botad från pizzaätandet... kram :)
Esmaralda

15 Susan:

skriven

Tjusig vas👍🏼😂
Ser ut som ni verkligen njuter av vad Toscana har att erbjuda, blir bara mer o mer övertygad om att dit måste jag åka ngn gång.... dit och till Champagne 🍾

Kram

Svar: Ja, visst måste du åka hit... och det kommer.. kram :)
Esmaralda

16 Anonym:

skriven

Testar och frågar igen om du kan se om brunchgrejen glömts bort ? Vill de inte ge den till mig... Var så konstigt att datum ändrades.
Ska jag påminna lite fint ?
Kram

17 Fina:

skriven

Hej Es, hur stor är risken att han skulle ignorera mig om jag försöker ta kontakt med honom? Saknar honom. Kram

Svar: Risken finns och är runt 50-60 %.. kram :)
Esmaralda

18 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.

Dem här flingarna känns ganska oviktiga för mig.
Jag skulle gärna vilja träffa någon som blir på riktigt. Ett förhållande och familj.
Ser du något sådant påväg för mig ganska snart?
Hur ser det ut med kärleken i sommar?
Kram

Svar: Den riktiga kärleken kommer.. jag ser dock inte när... kram :)
Esmaralda

19 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skrev en kommentar på Facebook till en man jag känner ganska väl.
Men är rädd att det kan tas fel. Ser du om det blev några iritationer eller taget på fel sätt över min kommentar?
Ser du vad den här mannen känner för mig?
Kram

Svar: Nej jag tror inte det blir irriterat... kram :)
Esmaralda

20 Fina:

skriven

Hej Es! Bryr han sig fortfarande om mig eller har han tappat alla känslorna? Kram

21 Dunegull:

skriven

Stanna kvar efter kursen igår och pratade länge med honom. Vi klickar jättebra. Kommer vi ha någon mer kontakt eller det är bara här så att säga? Vad tyckte han?

Svar: Det kan blir mer.. chansen finns.. kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

God morgon!

Redan onsdag! Tycker det går lite för snabbt med mitt lov. Valde att spendera hela dagen i sängen igår förutom när jag åkte och träna. Jag passa på att rätta lite svenskböcker samtidigt.

Idag ska jag in till stan och träffa en kompis som jag inte träffat på typ nästan 1 år! Men det har varit så mycket kring mig så jag har knappt träffat någon.

Jag tänkte på han den rätte. Jag tror jag fick en liten skymt av honom igår... len i ansiktet, fina ögon, fina läppar och fina drag. Och lite mörkare i håret. Men såg inte hur han såg ut bara lite drag..
Men vad gör han egentligen? Jag hoppas han är singel så han blir redo för att träffa mig snart!

Dags att fixa sig!

Kram

23 Josefine:

skriven

Härligt med så mycket sol!

Här är det visserligen också soligt, men man tvekar huruvida man vågar byta vinterjacka mot vårjacka för värmen har inte presenterat sig alltför tydligt än :)

Ser du att han och jag möts något igen?

24 Hon:

skriven

Hej,
Var han otrogen eller nåt ditåt under veckan jag var borta?
Kram

Svar: Känns inte så.. kram :)
Esmaralda

25 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag skulle vilja ha en kärleks relation med honom. Ett förhållande.
Ser du om den chansen finns?
Kram


26 Mg:

skriven

Hej!
Igår hade vi möte på jobbet. Chefen berätta att det är förändringar på g..
Är det snart det händer för mig, att jag har snart ny tjänst?
Kram!

Svar: Ja något verkar snart vara på väg... kram :)
Esmaralda

27 Helena Ir:

skriven

Pizzan ser god..skulle nog också ätit en och annan pizza därborta..men risk för magen skulle protesterat efteråt.
Fint med järneken..snäll hon är tant Carla..omtänksam!

Jag är faktiskt sur och irriterad ..varför skulle jag födas med tummen mitt i handen...att alltid vara beroende av andra när större ting ska göras härhemma..Och ingen som vill hjälpa..
Hade jag råd skulle jag anlita någon..Sånt härligt humör jag är på..not!!

Hoppas ni är gladare... :)

Kram :)

Svar: Ja jag är som du.. här finna flera tummar på varje hand.. när jag var singel försökte jag, ingen kan säga nåt annat och resultatet blev som regel rent hiskeligt när jag borrat och snickrat och monterat Ikea möbler... kram :)
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Tar han någon kontakt eller intiativ till det i såfall?

29 Fina:

skriven

Hej Es, har han tappat alla känslor för mig? Kram

Svar: Något finns kvar... men det är lurigt... hans personlighet är svår att känna in.. kram
Esmaralda

30 Anonym:

skriven

Hej kan det bli svårt att få från A D fonden ? Ser det positivt ut med de andra fonderna jag sökt ?
Så himla tacksam att fonderna finns.
Kram

31 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag skulle vilja ha en kärleks relation med honom. Ett förhållande.
Ser du om den chansen finns?
Kram

32 Nettan59:

skriven

Hej Es
Herregud vad trevligt ni verkar ha det, önskar jag var med 😊.
Det är ju så det skall vara på en semester att bara njuta av annorlunda o god mat o sitta på caféer i solskenet.

Vad var det som hände i går em/ kväll blev fylld med energi o kraft o nästan flög fram. T.o.m katten som är sjuk fick spatt o for iväg 😀. Har satt upp honom på Nettans djurhealing ikväll, det kanske redan har börjat verka och smittades av sig på mig.
Kramar till dig o Nettan

Svar: Ja vem vet.. kanske hände det i samband med att Nettan skrev upp din katt på healinglistan ! Kram :)
Esmaralda

33 Karin:

skriven

Åh, så mysigt det ser ut, alltihop! Och gott!!! Härligt att höra att det finns någon annan med samma stålsättning mot sötsaker som jag har ;) Men man måste ju få njuta av livets goda, eller hur? Det som är bra för själen är också bra för kroppen tror jag på. :)
Jag undrar också vad du ser om min relation? Kommer vi att fortsätta ihop eller gå skilda vägar? Vilket är bäst för mig?

Svar: Det ser ut som om du går din egen väg när du är redo.. kram :)
Esmaralda

34 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Är det henne han tänker att han ska fortsätta med?
Kram

35 Jossan :

skriven

Redan onsdag! Tycker det går lite för snabbt med mitt lov. Valde att spendera hela dagen i sängen igår förutom när jag åkte och träna. Jag passa på att rätta lite svenskböcker samtidigt.

Idag ska jag in till stan och träffa en kompis som jag inte träffat på typ nästan 1 år! Men det har varit så mycket kring mig så jag har knappt träffat någon.

Jag tänkte på han den rätte. Jag tror jag fick en liten skymt av honom igår... len i ansiktet, fina ögon, fina läppar och fina drag. Och lite mörkare i håret. Men såg inte hur han såg ut bara lite drag..
Men vad gör han egentligen? Jag hoppas han är singel så han blir redo för att träffa mig snart!

Dags att fixa sig!

Kram

36 Helena Ir:

skriven

Tack! Känns bra..att det finns fler som jag :)

Något som jag är glad för är att jag har en känsla av att jag öppnar upp mer inom det andliga..som igår kväll..så såg jag skuggan av en man 160-170 cm lång i dörröppningen ut mot hallen..
Jag frågade: Vem är du? Men då försvann han..
Kunde väl stannat och hjälpt till :)

Kram :)

Svar: Härligt att höra.... mer konkreta ting kommer när du är redo för det .. kram :)
Esmaralda

37 Erika:

skriven

Hej! Kan det bli en flirt snart?

38 Fina:

skriven

Hej Es, ja så snabbt kan man väl inte tappa känslorna... har skickat sms och hoppas att han svarar. Är han arg på mig? Kram

39 <3:

skriven

Vilka söta små cupakes med björnbär. På semestern ska man njuta och inte tänka på kalorier.
F som jag frågade om tidigare idag. Vi träffades som hastigast i vintras på en restaurang. Han kom direkt fram med ett glas champagne och sen med en helflaska som jag tackade nej till. Visste inte vem han var då. Var nog lite på kanelen så jag tackade inte ens för mitt glas med champagne. Oartigt av mig. Sen har vi sprungit på varandra på banken och på stan. Och han la till mig som vän på fb.
Han skulle vara någon jag inte skulle tänkt att ev dejta i första taget. Lite nytänk som du sa till mig. Inte de där stiffa kostymkillarna jag är van med. Han ser ju lite farlig ut med tanke på sin sport han utövar. Ingen varning med honom ? Är han fortfarande intresserad tror du kära Es fast jag inte är sportig.
Kram

40 Dunegull:

skriven

Ser du om han tar kontakt med mig då? Vad tänker han sen igår?

41 Maria:

skriven

Håller med dig :) Verkligen vackert! Kram

42 Louise:

skriven

Haha jag är så trött på honom nu. Jag är nöjd så länge jag slipper sex. I dont need it. Men han måste ha det speciellt med rep och mög. Har hållit på med detta i 19 år. Har i princip tvingat honom att ha en "lekkamrat" flera gånger men icke. Han vill bara ha det med mig för vi är gifta och bla bla bla. Han blir sur för att jag inte vill ha sex med honom. Jag har förklarat och förklarat att det är min kropp jag bestämmer över den.
Men han fattar inte och tycker att han har stor rätt till den. Blir så trött. Egentligen borde jag ha lämnat honom för länge sedan. Och flera gånger har jag önskat att han tar steget till seperation men det kommer han inte och han kommer bara försöka tala mig till rätta. Ibland önskar jag att jag faktiskt kunde spola tillbaka tiden 19 år och raderat mIRC där vi träffades. Undrar hur mitt liv sett ut idag då. Kanske hade jag varit gift med en italienare.
Bah män. Man klarar sig inte utan dem och kan inte heller leva med dem.

Dags för intervju imorgon i Lund. Jag hoppas jag blir anställd. Behöver ju ett jobb. Om det nu blir så att vi separerar vill jag inte bli ett socfall.
Blir det jobb för mig inom snar framtid? Innan sommaren?

Ha en fin onsdag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Ja, din kropp är din och den bestämmer du över... basta !! Jobb kommer... håller tummarna att det ska slå till nu... kram :)
Esmaralda

43 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se något om hur kärlekslivet ser ut för mig i sommar?
Kram

Svar: Något verkar kunna ske i sommar.. kram :)
Esmaralda

44 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Snart är det påsk☀️🌸🥳🐣🐥

Ser du om mannen jag tänker på som jag skulle vilja ha ett förhållande med. Om det finns chans till ett förhållande mellan oss?
Kram

45 Fina:

skriven

Hej Es, finns det en möjlighet att han ger mig en till chans? Vägrar tro att detta är helt slut. Kram

46 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Nu på fredag är det äntligen dags för mammas överrasknings middag/bjudning då hon fyllt 60🎉💃🏻 Bjudit våra närmaste, ett gäng på ca 25 pers (kommer hållas i mina föräldrars lägenhet). Kommer detta blir bra? Misstänker hon ngt? Vill att hon inte ska ana ngt alls. Nån ska försöka få ut henne ur lägenheten på fredag så vi kan fixa o dona, hoppad hon inte är envis bara o stannar hemma just den dagen 😅🙌🏻😂

Svar: Jag tror inte hon misstänker och det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

47 Helena Ir:

skriven

Anki,jag läste det du skrev igår om den traumatiska händelsen..Beklagar så ..nu vet jag ju inte allt..men känslan är att kvinnan var så svårt skadad att det därför inte fanns mer att göra. Och jag är helt säker på att hon kände er och var tacksam för det ni kunde göra!! Anki,du är så bra <3

Kram <3

48 Mas:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen som jag pratar lite med har träffat ett par gånger. Har bestämt träff med i helgen.

Har han ett seriöst intresse för mig?

Kommer det att utvecklas vidare mellan oss?
Kram

49 Hmm:

skriven


kan du se om svågern kommer få ja eller nej på sitt uppehållstillstånd

50 F:

skriven

Var hos min väninna igår, känner att hon är så olycklig, kommer det att bli bra för henne?

Svar: Ja, det vänder .. det blir bättre.. kram :)
Esmaralda

51 Hon:

skriven

Hej,
Är så irriterad och trött på att ha honom här nu, tycker han beter sig som en skitstövel och han hånar mig, skulle jag göra rätt i att sparka ut honom?
Kram

Svar: Ja någon som hånar dig ska du sannerligen inte acceptera.. kram :)
Esmaralda

52 Lotta:

skriven

Pizza är alltid gott, tycker jag :)

Nu har jag börjat tänka fel tankar efter telefonspådomen med N. Så dumt. Kommer jag få ett jobb i storstaden där jag bor, för jag är inte flyttbar. Panik nu igen 😱. Distansjobb? Har tappat att tro jag ska få något i mitt geografiska område om man säger så. Är det så?????? 😱😱😱

Kram L

Svar: Det kommer något i ditt område men det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

53 Fina:

skriven

Hej Es, han har inte svarat på smset. Är han arg? Likgiltig? Vill han visa sin makt över mig? Kram

Svar: Han kan vara rätt glad i att visa makt... kram :)
Esmaralda

54 am:

skriven

Hej Esmaralda.
ser det ut som om de planerar att flytta ihop? och planerar sin framtid tillsammans?
Kram

55 Lotta B:

skriven

Vad var det Oscar Wilde sa: "The only way to get rid of temptation is to yield to it ... I can resist everything but temptation." Vilken lisa för själen det är att läsa dagens inlägg. Allt ser så gott ut, och vem tror man att man är om man tycker man ska avstå från allt det där götta! Högmod är en synd, nä fall för frestelserna och var som en människa! De målade fönsterluckorna och blommorna mot den skrovliga väggen är jättevackert! Jag är helt skakad och slut av starka känslor - priset för att ge sig in i en lek jag inte tålde. Sitter här och försöker jobba. Är också glad och lite stärkt av regressionen jag gjorde med Anette, där finns mycket fint att hämta för mig. Kram till er båda tjejer <3 <3

Svar: En klok Herr Wilde !! :) Ja en regression kan verkligen göra skillnad... kram :)
Esmaralda

56 Chatrine:

skriven

Vad fint och skönt ni har det du och Nettan. Mys på!

En fråga: Tar resan slut nu mellan mig och Jocke?

Kram Chatrine

Svar: Ja, det kan bli så.. kram :)
Esmaralda

57 AnnaK:

skriven

Ger upp i frågan och hoppas på att han sagt nåt snällt iaf 😊

Är bara vi två på plats på jobbet idag och det känns väldigt spänt så jag undviker honom 😂 Vet inte vad han är rädd för. Nåväl.

Hoppas det blir bra med de nya som tar över hans jobb. Den ena kan ju vara rätt på och försöker få till både det ena och det sndra men han är som sagt bad news och tråkigt nog han som spanet berättat för att jag tycker han ser bra ut. Vet inte om han ville skryta lite eller varför han nu berättade. Nog om det!

Ha en bra dag och kram 🤗

58 Camilla:

skriven

Jaa, här log jag nog flera gånger för mig själv när jag läste inlägget, haha....! Så skoj!!
Ser att ni njuter 100% där, välförtjänat nog kära Esmaralda. Här leker livet i vårsolen, mår bra för tillfället. KRAM

Svar: Kram :)
Esmaralda

59 Hopplöst:

skriven

Hej!

Kommer det att ske något trevligt, positivt snart?? ser hopplöst ut hur länge kommer jag att orka ha det så här?

Kram

60 b:

skriven

Godmorgon..
känns som jag förstört exakt varenda chans till något med honom.. :'( kan du se något? Har ju backat rejält nu, men dom jag "förstört" det med eller vart lite för mycket med har en tendens att alltid komma tillbaka till mig och då är allting okej och då finns det chans till att bli väldigt bra vänner.. Kommer ju forstätta på min väg, men kmr han kanske dyka upp igen någon gång?

kram <3

Svar: Fortsätt din väg.. det kommer någon annan som det blir mkt bättre med.. kram :)
Esmaralda

61 SusanneAmalia :

skriven

God mitt på dagen ...
Jag skriver och kommenterar men mina kommentarer hamnar ut i cyber eller når dig inte och häromdagen kommenterade mina bloggdjur under djurhealing .. men de lyckades inte heller tassa fram något Pizzorna ni äter ser helt underbara ut .. och efterrätt... mmmmm så underbart gott ...

luckorna de starklysande är så härliga och vist är det ett roligt inslag .. färg är så underbart .. man kan tycka om designen men färgen kan vara helt fel och då tycker man inte om det .. eller så kan färgen vara helt rätt och designen fel men man köper det för färgens skull...

Nu önskar EllaBella en fin dag och Saga hälsar alla bloggdjur healing är helt fantastiskt och med kärlek i hjärtat så tackar vi Nettan för att hon kommunicerar och sänder healing till alla djur ..

I morgon är det
Blåkulla som gäller och jag kommer att vara där så klart ... en ny kvast är inhandlad panna och katt ska ju med ... Vi syns där ... blev kallad för häxa och det tackar man ju för ...

kärlek till alla och stor kram från
EllaBella Saga och mig ..

Svar: Jag förstår inte varför dina kommentarer försvinner... men ge dig inte !! Det kan ju dröja lita innan de syns.. att b li kallad häxa får man ta som en komplimang :) Kram till dig och de fyrbenta dina :)
Esmaralda

62 b:

skriven

tack för svar.. :-) men kommer han att höra av sig någon gång och allt är lugnt iallafall..? supertacksam för din hjälp verkligen.. kram

63 Dunegull:

skriven

Ser du ifall de kommer hitta dem som gjorde inbrottet i mitt hus?

64 Fina:

skriven

Hej Es, han svarade! Och vill bli sams med mig också. Men sa att det inte kan fortsätta såhär, att vi jämt bråkar. Hoppas vi kan hålla sams. Kram

65 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att bli godkänd på den tenta jag gjorde? Kram

Svar: God chans att du blir det.. kram :)
Esmaralda

66 Mei:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen som jag tänker på nu och som jag vill ha ett förhållande med nu.
Kan du se vad han känner för mig?
Kan du se om möjligheten finns att vi kommer att ha ett förhållande tillsammans?
Kram

67 <3:

skriven

Vilka söta små cupakes med björnbär. På semestern ska man njuta och inte tänka på kalorier.
F som jag frågade om tidigare idag. Vi träffades som hastigast i vintras på en restaurang. Han kom direkt fram med ett glas champagne och sen med en helflaska som jag tackade nej till. Visste inte vem han var då. Var nog lite på kanelen så jag tackade inte ens för mitt glas med champagne. Oartigt av mig. Sen har vi sprungit på varandra på banken och på stan. Och han la till mig som vän på fb.
Han skulle vara någon jag inte skulle tänkt att ev dejta i första taget. Lite nytänk som du sa till mig. Inte de där stiffa kostymkillarna jag är van med. Han ser ju lite farlig ut med tanke på sin sport han utövar. Ingen varning med honom ? Är han fortfarande intresserad tror du kära Es fast jag inte är sportig.
Kram

68 Alex:

skriven

Hej!
Känner ibland att jobbet jag har är otacksamt. Väldigt många som hela tiden har åsikter om allt. Och ibland stör jag mig på vissa kommentarer eller sätt.
Jag tänker att jag gör så gott jag kan...

69 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan deras relation vara År till? Även om du inte kan se hur många år. Men ser den ut att kunna vara år till?
Kram

70 Fattiga Mims:

skriven

Hej!

Kommer jag att få en hyfsad inkomst igen eller förblir jag fattig livet ut??

Kram

Svar: Du kommer få mer pengar att röra dig med.. kram :)
Esmaralda

71 Hon:

skriven

Hej,
Jag hånar dock också och säger massa fula saker.. har han givit upp om oss eller vad tänker han?
Kram

Svar: Ni får sluta med detta... gå en period i terapi om ni vill fortsätta tillsammans annars spårar det ur.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: