Vem är medial ?

Kan man se  på en människa att hen är medial ?

Jag har ibland fått kommentarer att man skulle inte kunna tro att jag har den förmågan jag har  och vet ni varför ?  

För att jag inte uppträder som en högre stående individ ! 

Det finns människor som är tystlåtna, försynta, som tränar yoga och har koll på alla sina chakran… som  som  har en hel samling helande stenar och som läser ALLT  inom det andliga området.

Nu är jag ju inte sån.

 

Jag har sagt det innan och säger det igen – jag  tillhör inte new age och kan väldigt lite om  den biten.

Jag är inte det minsta påläst och inte ens intresserad. 

  Jag är inte nyandlig.  Inte särskilt andlig över huvud taget.

 

Visste ni förresten att  namnet new age syftar på den astrologiska Vattumannens tidsålder som varar mellan åren 2000-4000 … Age of Aquarius ?

Det visste inte jag heller… förrän jag Googlade det alldeles nyss.

Jag har precus läst mig till att för att man ska få andliga budskap behöver man en ren kanal och den får man jobba hårt på.  Inte jag !  Jag råkar bara vara född sån.

 

Vad andlighet verkligen ÄR.. kan definieras på massa olika sätt.

Somliga tycker  att man ska vara asketisk, att man ska vara  lite upphöjd och mystisk och de som tycker så – de blir jädrans besvikna när de träffar mig

En helt vanligt tant som lever  ett vanligt liv och som snusar, svär och blir irriterad på småsaker. 

Många vill men få är kallade.. och de som så gärna vill.. de söker egna vägar  för att nå fram.. för att kunna spå och känna av och en hel del av dem lyckas. 

 

 

 

 

Många har det i sig  och hittar sina egna knappar att trycka på för att starta upp.

 Och så finns sådana som jag… som mesta tiden trevar efter ”off” knappen !

Jag menar inte att förringa nyandlighet eller andlighet över huvud taget men det förstår ni nog !

Och sånt som får människor att må bra - ÄR bra !

Kram & kärlek

 

P.s  Jag  spår /håller seans via mail precis som vanligt... vill du ha personlig och omfattande spådom  via mail - så maila mig på: framtidoradgivning@hotmail. com och jag mailar info tillbaka till dig om hur det funkar !

1 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Jag har fått intryck att de flesta famlar efter offknappen... Kanske är det så innan man kan kontrollera.


Är han min soulmate? Jag undrar eftersom allt känns så rätt- mem ej klaffar i tid. Ser du mer om mötet med min soulmate, vi båda vet ju känslomässigt men sen då?
Är vi på samma ”plats” i livet reda första gången vi ses?

Kram

2 Mikael:

skriven

Jag har aldrig trott man måste vara andlig för att vara medial och det är helt olika saker hur andlig var Saida liksom :) sen finns det de som har gåvan men inte kan låta bli glappa med käften hur mycket de än önskar att de kunde och säger saker i tid och otid :)


Jag läste torsdag för healingen men bra många var med, jag duger hursomhelst inte mycket till healing största delen av dygnet med smärta av gamla skador som jag behöver träna igenom, du hade rätt, blev mer träning och känns som det blir en hel del till, vad det nu ska bli av detta, universum verkar har fasligt bråttom få i ordning på en, är det dags för en roll i Hollywood eller? :)

Blir intressant se fortsättningen,
ifall screeningen stressat hem dig och
ska pracka på dig mediciner som tar en genom ett helvete, såg att dessa diagnoser driver en del till självmord, kan vara så att du behövde vara på en annan plats än där till sista maj för att undvika olycka eller annat, hade nog krävts en del för att du skulle åka hem tidigare så beskedet kanske bara är ett svepskäl, allt är inte alltid vad det ser ut att vara, själv är jag inne på dryga året av något som jag inte hade trott skulle bli :)

En intressant historia på svt play om en kvinna som drömde om en annan plats och det skulle bli verklighet och ta henne till arbete med hästar i ett annat land

https://www.svtplay.se/video/21886742/flocken/flocken-sasong-1-emelie-cajsdotter


Kram
Mikael

Svar: Ja, vi får se hur det går... i morgon kommer första beskedet... och jag ÄR nervös.... kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Jag visste inte att man måste se ut på ett visst sätt för att anses medial o andlig, men nu är jag återigen upplyst ;). Tack Es, vad gjorde vi utan dig...

Så shittiga kanaler som jag har, så finns det ingen rum för medialitet i mig, hur skulle den infon rymmas i mig ;)!? Jag är ju bara så attans trevlig o det är det närmaste andlighet jag kommer ;). Men kanske jag har en massa som är bra på detta o som jag kan anlita då jag behöver få svar... Eller har jag det Es? Räknar inte med dig nu ;).

Här lackar ledigheten mot sitt slut o det är snart dags att packa ner sina pinaler o styra kosan hemåt. Några dagar går så fort, men kanske de ändå gjorde oss alla gott... Stadsborna såg lekande gäddor o vitsvanshjortar ;)... Nu hoppas jag på en lugn hemfärd utan mankemang.

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Det finns mediala runt dig.. särskilt en medelålders kvinna - men hon döljer det väl. Hemfärden ser ut att gå fint.. kram :)
Esmaralda

4 Tingeling:

skriven

Innan jag hittade denna blogg och dig var jag hos ett medium som också var helt vanlig! Bodde i lägenhet med man och hundar. Inget hokus pokus. Och jag gillar det bättre. Jag gillar ju yogan och meditation men tycker det blir för flummigt med chakran och allt det där.... gillar inte riktigt att man måste vara eller göra si eller så för att det ska funka eller för att man ska kalla sig äkta, lagom är bäst 😉

Verkligen skönt med en extra ledig dag. Fortfarande ont i halsen dock. Går aldrig över. Håller tummarna för dig i morgon att allt går bra.

Trevlig måndag!

Kram!

Svar: Ja, att vara sig själv - oavsett vad - tror jag funkar bäst ! Du får ta halsprov om inte det onda släpper.. kram :)
Esmaralda

5 Susan:

skriven

Var och en till sitt.... man e bra på olika saker. Jag kan inget om bilar utan betalar gärna för att få bytt däck o service, andra saker fixar jag själv o kan inte tänka mig att betala för (än så länge iallafall😉) Så det där med spådomar tar jag mer än gärna hjälp med, även om jag önskar att kunde själv.... det svåra kan nog va att hitta ngn som man känner att man kan lita på ( det e ju inte alla som hittat dig Ez🥰)
Mina seanser har iallafall gett mig hopp o tro på ett gott liv o hjälpt mig se positivt på framtiden.... plötsligt händer det🤗)


Kram

Svar: Ja så är det, plötsligt händer det,.... i alla fall för dig :) Kram :)
Esmaralda

6 Michaela:

skriven

Är bara glad att du finns och att du delar med dig av din förmåga. Och underbart att healingen hjälpte :) Vi är med dig vad som än händer.

Ser du ngt om min vår/sommar? Tycker att det är dags att det börjar lossa nu på alla fronter.

Kram och ha en fin avslutning på påsken!

Svar: Ja, det kommer lossna.. lit här och lite där... sakta men säkert... kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Jag är inte medial..men varit med om en del ändå.
På sista tiden har känslan varit något starkare..

För mig igår under healingen, gick det inte så bra..strax innan blev jag dålig..mådde illa..Jag var ändå med lite grann och skickade..hann se dig!
Tänk vad många kan göra tillsammans..

Önskar dig en skön och lugn dag!

Kram :)

Svar: Tack för att du försökte delta fast du inte mådde bra... kram :)
Esmaralda

8 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Om jag inte alls hör av mig till honom och vi inte ses... kommer han att börja längta efter mig litegrann? Kram

9 Lollo:

skriven

Jag tycker att du förvaltar din gåva på ett alldeles fantastiskt sätt. Du ger väldigt mycket av dig själv och sprider den goda energi som vi människor behöver.
Jag har bara en liten fråga om du orkar och har möjlighet att svara:
Tänker Han någon gång på mig?
Allt gott till dig och extra stor kram

Svar: Han tänker på dig ibland men inte så ofta som du tänker på honom.. kram :)
Esmaralda

10 Kulla:

skriven

Åh vad glad jag blir att du kände av våran healing till dig💕. Nu önskar jag dig verkligen allt gott inför imorgon✌️💪.
Hur ser det ut på min kärleksfront ? Händer det något snart? Kram och en massa kärlek till dig.

Svar: Tack :) Ja något bör vara på gång för dig.. kram :)
Esmaralda

11 AnnaK:

skriven

Jag är inte heller värst andlig av mig. Inte så värst medial heller även om det sägs att jag har det i mig. Inte så värst nåt egentligen.

Får du upp nåt om hur jag kan få ihop pengar fort?

Kram 🤗

Svar: Sälj det du kan sälja.. kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Hej kära Es, varför är E så velig med att bestämma om fredag ?
Det tar bort glädjen lite för mig.

Kram

Svar: Verkar vara sådan som E:s personlighet är... lite velig.. kram :)
Esmaralda

13 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Jag håller med dig, jag har aldrig heller förstått varför någon som är synsk skulle måste köra hela new-age-grejen och kristaller och rökelse och jag vet inte vad för att verka trovärdig.

Tack för svaret igår om att arbetskamraterna inte är likgiltiga till min långa frånvaro på jobbet. Jag undrar om det möjligtvis är någon som saknar mig lite extra mycket? Kan du se något kring det?

God annandag påsk!
Kram,
Jennifer

Svar: Man pratar gott om dig och hoppas att du snart kommer tillbaka.. jag ser positiva ord... inga detaljer dock.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Igår var jag hemma hos min kollega efter han typ tjatat i tre veckor och jag har myglat bort det länge nu med dåliga ursäkter. Jag känner att jag inte har de rätta känslorna för honom. Hur känner han efter gårdagen? Vill han ses mer? Kram

Svar: Det tror jag han vill.. du måste vara tydlig och ärlig gentemot honom.. kram :)
Esmaralda

15 Mimis:

skriven

Hej!

Problemen hopar sig. Arbetslöshet, sjukdom och ont om pengar. Vågar jag hoppas på en ljusning snart??

Kram

Svar: Ja, det kommer en ljusning.. kram :)
Esmaralda

16 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Jag känner en sådan märklig... längtan efter honom! Som jag inte kan förklara! Känner han något liknande? Kram

Svar: Han tänker på dig en hel del.. kram :)
Esmaralda

17 Carin:

skriven

God morgon!
Ju mer man lär känna människor och att man vågar ställa frågan eller prata om just medialietet så är det en skara som är som - precis - du och jag och så många andra som är "vanliga" arbetare, med "vanliga" jobb och intressen och som faktiskt har en högkänslighet för just det mediala.

Jag har funderat länge och väl om jag ens är medial och kommit fram till att jag länge har beskrivits som att vara högkänslig för just emotionella situationer. Och ju äldre jag har blivit desto bättre har jag kunnat rannsaka och analysera om de känslor som plötsligt kan dyka upp är mina egna eller om det är mishmash av andras känslor som jag har tagit till mig - på gott och ont...

Vad är att vara medial egentligen?

Kram och hej!

Svar: Ja, vad är det att vara medial ? För mig känns det som att vara en mottagare för de sändare som finns såväl i vårt liv som i Alltet... kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

Jag önskar att min andlighet kom naturligt, men jag måste jobba med den och träna upp. Har fortfarande svårt för den rena kanalen. Några tips?

Svar: Ibland kan man anstränga sig för mycket... se det enkla och lyssna in efter din egen känsla... den varierar från person till person vilka knappar man ska trycka på.. kram :)
Esmaralda

19 Jossan :

skriven

God morgon!

Sista lovdagen och jag är lite piggare idag. Jag fick healing igår så den hjälpte nog en del.

Nu kommer det bli fullt ös framöver med skolarbetet. Ska försöka kolla upp hur saker är med min planering. Ska försöka planera in nu och förr de skata veckorna innan sommarlovet. Vi har alltså 53 dagar kvar till skolavslutningen och det är skrämmande!

Inatt drömde jag så många konstiga drömmar. Dels en dröm om J.. jag stör mig på att han ska komma in i mina drömmar.

Du ser ju att min kärlek kommer.. ser du egentligen vad han jobbar med eller något? Hur fungerar det när ni ser någon? Är det en typ skugga eller något?

Idag ska jag sola och få lite färg!

Kram

20 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, jeg er enig i det du skriver. Har man evnene, så har man evnene, uansett hvordan man lever.Jeg har gjennom tiden hatt en veldig god venn, som hadde disse evnene. Han snakket aldri om det. Når vi snakket med han om det, ble han nærmest sjenert. Tror neppe han heller holdt på med noe hokus pokus i dagliglivet. Dette var en vakker sjel som jeg minnes med stor kjærlighet og takk. Han levde et godt liv. Jeg vet at han er med meg fra den andre siden, og jeg sendte også et ønske om at var med oss i går. Om han var det, vet ikke jeg, for det kan jeg ikke se. Men, jeg kjente at mine hender sendte ut en veldig kraft. Det er uansett et veldig interessant tema. Nå ønsker jeg deg og dine og alle her på bloggen en fin dag. KRAM!!!

Svar: Jovisst var han med oss igår... jag är säker på det.... en mycket vacker själ.... kram :)
Esmaralda

21 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja det finns nog en hel del människor omkring oss som är inkännande.
Men du har en speciell gåva den tror jag inte alla har.
Alla är mediala på olika sätt tror jag.

Esmaralda,
Denna man sov över inatt igen. Det börjar kännas bra även om det är väldigt tidigt än.
Det som gör mig rädd när något börjar kännas bra är att den andra inte känner samma sak.
Tror du det kan utvecklas med den här mannen på en seriös nivå?
Flytta samman?
Vad känner han för mig?
Kram

Svar: Osäker på hur det blir men just nu känner han ungefär detsamma som du.. kram :)
Esmaralda

22 Hedwig:

skriven

Hej!
Du är bra som du är! Förresten känner jag två tjejer här som är väldigt mediala men som i övrigt är blygsamma och inte ens jobbar med sina förmågor. De som betraktar sina 'övernaturliga' kvaliteter som en naturlig del av vardagen är nog bäst. New age har blivit som en ny religion anser jag. Även om den har en del god i sig innehåller den i likhet med andra religioner en massa lögner också. Den har blivit påverkad av makthavarna och de ondskefulla krafterna på jorden som inte vill att vi börjar leta efter den riktiga sanningen om vårt ursprung m.m. De som håller alltför mycket på med ny age blir småskruvade efter ett tag, lever i en bubbla och tappar grepp om verkligheten. Det är nog bäst att leva med en öppen syn och gemensamt börja undra varför vi egentligen kan/vet så lite om vår roll i universum..

Svar: Att förhålla sig och ha en sund distans... är nog viktigt i det mesta.. kram :)
Esmaralda

23 Sus:

skriven

Hej
Så fantastiskt....
Önskar en unns.....
Hur är de har jag kommit på problemet?
Love sus

Svar: En bit på väg i alla fall.. kram :)
Esmaralda

24 Ullegull:

skriven

Hej,
Är extremt obeslutsam när det gäller jobb. Ska jag gå tillbaka till den tjänst jag är tjänstledig från eller ska jag säga upp mig från den och stanna på den nya? Den gamla tjänsten är mer kvalificerad och rolig (men tar all energi), den nya är småtrist men utan stress. Känner mig jättekluven! Egentligen vill jag ha helt annat jobb som framförallt ger mer pengar i plånboken...

25 Hon:

skriven

Hej,
Har lite ångest över jobbet igår, att jag borde ha gjort ifrån mig bättre.. men det kanske inte var så stora fel jag gjorde?
Kram

26 EPM :

skriven

Snälla Es ser du nåt om min soulmate som kan hjälpa mig i mitt bryderi..?

Kram

27 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Så är det,ibland finns förväntningar på att mediala ska se ut på ett visst sätt

Så ser inte jag på saken utan du Es får mycket väl vara en vanlig snusande tant som svär och gör saker som du gillar o trivs med.😊

Alla behöver väl inte va stöpta efter en o samma form,noupp!

Vem är mer eller mindre medial ,ja det är ju alla tider en lika intressant fråga.
Intresse för det mediala har jag ju och därför undrar jag om huruvida jag är medial?

Kram Solstjärnan ⭐



28 Alie:

skriven

Jag har ibland tyckts mig kunna se det genom personens ögon, svårt att förklara, men blicken är annorlunda.. som om personen ser rakt igenom en.
Jag kan ha fel..... 💫

Gällande jobbet i sommar; blir allt bra? Det ligger väldigt off, kommer allt praktiskt att fungera?
Kommer dom tycka om mig?
Kram ☀️

29 Andreas:

skriven

Hej, det har varit dramatiskt på kärleksfronten ett tag. Jag vill bara ha det lugnt nu, kommer jag få det?

Svar: Ja, om du är tydlig.. kram :)
Esmaralda

30 CA:

skriven

Hej
Det är säkert ingen rolig undersökning men det kommer att gå bra ska du se.

Försöker hitta min magkänsla men vi lever så otroligt olika liv, här måste det kompromissas rejält om vi ska ha en framtid, kommer det att ske?

Kram och lycka till nu.

31 Mikael:

skriven

Får du besked redan imorgon, trodde de gör ett test och så tar det 10-20 dagar innan du får besked , beroende på vart man bor, läste lite snabbt hur det fungerar men kan ha fattat fel i historien.

Var inte för nervös, vet väl inte mycket än, om jag förstått rätt, mer än en knöl och är det sen snäll en är det frågan om behöver göra något mer än tänka på hälsan.

Kram
Mikael

32 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Han bor inte här i samma stad som jag men han har sin familj här.
Om det blev något mellan oss tror du han skulle tänka sig att flytta hit med mig? Bli sambo med mig här?
Kan det utvecklas åt det här hållet
Kram

33 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es!
Jag har läst i kapp lite på bloggen då jag inte har varit inne på ett tag och vad är det jag läser?! 😱 Gud vad tråkigt, Es! Hoppas allt kommer gå bra och jag hoppas healingen har gett dig styrka och att du verkligen har fått energi för att ta dig igenom detta. Du måste uppdatera oss hur det går. ❤️❤️❤️

Har en liten undran ... Jag möter ju N:s ex rätt ofta i en affär och de blir rätt så spänt mellan oss hela tiden. Vet att du har nämnt det tidigare att hon vet vem jag är. Själv tycker jag det är konstigt att L är sur på mig för att jag var kär i hennes ex för 18-20 år sedan, jag menar ju alla har ju ett bagage. Om hon inte är sur på mig för jag VAR kär i hennes ex, varför blir det då så spänt mellan oss? Bråkade dom om mig när de var ihop? För jag har ju inget emot henne menar jag. Kan du se något om detta? Tack i förhand! Styrkekramar Zoey 💕

34 Hanna:

skriven

Hej!

Det är bra att du är som du är. Om man inte är naturlig och sig själv skulle man väl inte kunna vara medial? Om det nu hänger på att man ska ha kontakt med sitt innersta menar jag.

Det är så överdrivet med människor som ska vara så mystiska. De försöker för mycket helt enkelt. De medium jag har träffat (vilket är några få) har då sett ut som vanliga människor tack och lov. Det kanske handlar om identitet, att tillhöra en grupp människor kanske kräver en viss look.

Kram

35 Gunilla i Oxd:

skriven

Har läst ikapp bloggen..☹️

Du har gett mig Såå mycket mod och styrka genom åren,❤️ så nu vill jag skicka tillbaka all styrka jag har till dig Esmaralda ❤️
Det kommer att gå bra.
Ibland stannar livet till en aning ..o det kanske också är meningen.❤️

På tal om att vara medial...
Önskar så att jag kunde känna mer andlighet som så många kan. ❤️För jag har ju fått så mycket hjälp från er som är det!

Sänder dig mig Största varmaste kram jag har ❤️

/Gunilla i Oxd

Svar: Tack goa Gunilla... stor kram :)
Esmaralda

36 Blomman:

skriven

Hej!
Det mediala är intressant.

Kommer jag att flytta snart??
KRam

Svar: Ja en flytt lär det bli... kram :)
Esmaralda

37 Louise:

skriven

Önskar att jag var medial så jag kunde fått varningar om detta förhållandet. Då hade jag inte haft detta helvetet med att vilja skilja mig och bli hindrad för det. Han påstår att vi kan fixa detta om jag bara går med på ett område. Men han fattar inte att jag inte vill det. Att han inte kan acceptera ett nej.
Idag ska de till hans föräldrar och han ger mig "egentid"för han vet att jag behöver det.Frågan är bara om han lämnar barnen där sen och kommer hem. Det kanske är nu idag jag ska börja planera min skilsmässa från honom. Han vill inte släppa mig men jag vill komma ifrån honom. Jag behöver tänka på mina barns bästa och mitt eget bästa. Jag vet inte riktigt var jag ska börja.
Jag vill inte behöva fly från min egen lägenhet.

Känns som jag sitter fast i ett hamsteehjul och inte kommer ut. Han tillåter mig inte ens gå till någon att prata med för han anser att det inte behövs.

Ha en fin måndag. Kramar

Svar: Du kan det du vill.. om du försöker vara saklig och tar dina steg framåt i rätt riktning.. kram :)
Esmaralda

38 Anonym:

skriven

Hej blev så förvånad att K tagit bort mig som vän och skrev att jag baktalat henne. Är det G och L som ligger bakom detta ?
Har det något att göra med C misstankar att K och hennes man utnyttjat systemet i Sverige med bidrag fast de lever gott i Portugal där skatten är mindre. Blev lite ledsen av allt. Och något fuffens är det kanske när K reagerade som hon gjorde. Kan du se något ?
Kram

39 B:

skriven

Hej, hur kommer min sommar att bli? ❤️☀️ Kram

Svar: Planera in bra ting som du vill.. med positivt fokus följer bra händelser... kram :)
Esmaralda

40 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Längtar han litegrann efter att få träffa mig igen? Finns sådana känslor? Kram

41 <3:

skriven

Hade han backat om jag visade min mer galna roliga dominanta sida eller hade han backat? Och är han svartsjuk med mig eller han döljer det bara ?

42 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
En sak som jag grubblar över. Blev kontaktad av S för en tid sedan med ursäkten att hand dotter behövde hjälp. Det är inte första gången han kontaktar mig och tar upp sin dotter. Jag vet inte om det är en ursäkt för att prata och sen fråga ut mig om mitt liv. Tänkte inte på det när det hände utan först i efterhand då det gick upp för mig att jag svarat på en massa personliga frågor helt plötsligt.
Ser du vad han vill av mig? Vad är syftet med att kontakta mig såhär?
Tack!

43 Lydia💕:

skriven

Du är fantastiskt med ditt arbete med oss alla och jag tänker mycket på dig och håller alla mina tummar och tår för dig imorgon det kommer att gå bra ska du se.
Jag känner mig vissen och tycker jag har backat rejält med allt jag tycker och tänker och varför vet jag inte jag är frisk har ett jobb en fin dotter och ändå känner jag mig värdelös.
Försöker och försöker ge mig ut på olika saker men det fattas något.
Har tappat tron på att jag ska möta en man som älskar mig och jag han men var finns han ?
Lydia 💕

Svar: Tack snälla ! Jobba på att känna dig starkt i dig själv... när du kommit en bit på den vägen så kommer också kärleken.. kram :)
Esmaralda

44 Barbie:

skriven

Så bra goda E!

Jag har panik... när en dröm verkar sig vara såå verklig att mitt barn dör under vatten.. vad betyder det? Jag är fruktansvärd rädd! Kan inte sluta tänka..

Kramar

Svar: Det är ingen sanndröm... det handlar om en egen inre oro men för något helt annat... kram :)
Esmaralda

45 Milla:

skriven

New Age behöver som du skriver inte höra i hop med medialitet. Det kan bli väl flummigt.
Min fd kollega ska gifta sig, trodde inte att han var så kär, är han det el ser han sin egen vinning med det?

46 CR:

skriven

Hej,
Det är det som är så
härligt med dig.. Har
några bekanta som tycker man ska gå kurser i healing och djurtolkning.. osv. Inte dricka kaffe.. och allt möjligt.. För att
vara så ren som möjligt. Nej kaffe måste jag ha :)
Nej du är på riktigt.. med dina spådomar. och den enda jag litar på..
Funderar på om killen som stod framför mig i kön på Ica för några veckor sen är min själsfrände? Jag fick den ingivelsen iallafall.
Kram till dig och
puss till MG :)

47 Lenafena:

skriven

Mycket bra blogginlägg ( som alltid) Några av de mest själviska egotrippade typer har jag stött på inom New age...som varit så heliga så man nästan spyr....tex en kvinna som själv reste och renade energierna på Nordkalotten!!!! Hon fick ett kanaliserat budskap påstod hon och så var det meningen att alla som lyssnade skulle tacka henne för att hon gjort förändring i polerna. Ez, det känns som att min sonhustru undviker mig-är hon arg på något sätt? Har inte gjort något alls mer än att stötta henne med studierna. Vad har jag gjort för fel? Påsken har varit lite förstörd....känner mig misslyckad som svärmor.... Lycka till imorgon! Hoppas du blir bra bemött och att du har en bra läkare som undersöker dig! Inte lätt att vara människa......

48 Shirin:

skriven

Hej bästa Es!
Har precis läst ikapp i bloggen och hoppas att allt är bra med dig! Jag håller tummarna att det inte är något allvarligt med dina prover🙏🏻

Undrar om du får till dig något om mitt kärleksliv?? Finns det något att hålla utkik för eller något jag kan göra?
I alla mina seans (från 2011) har du sett att det finns en soulmate där ute för mig. Även andra har sett att jag kommer träffa den rätta... men mmitt kärleksliv står verkligen ”still”, ingenting. Sker något under det närmaste/i år?

Hade betytt så mycket om du får till sig något. Kramar!!❤️❤️❤️

49 En Ängel med ett stort hjärta:

skriven

Kära Esmeralda 💜

Du är en härlig Medmänniska med hjärtat på rätt ställe👼 Jag har skickat massor med healing, kraft mod o styrka till dig🌹 Har gått igenom det där själv så jag förstår din oro, men vet du vad vid biopsin var knölen ofarlig. De gick in o tog bort 3 st helt ofarliga sådana o man kan inte se ärret ens! Så kära du ta inte ut nåt i förskott tänk tanken jag är frisk!! Då sänder du ut positiva tankar med👍💐💜
Jag har också hjälpt mina medmänniskor i en del år, det är ju därför man har fått gåvan och den vårdar jag ömt! Jag tror inte på det här med certifiering, kurser med mera, min gåva är jag född med👼 och glädjen jag får efter att ha hjälpt någon, betyder så mycket för mig! Jag får ny energi att hjälpa fler och är så tacksam att jag kan det ärligt inifrån mitt hjärta💜 Jag är så tacksam för livet och för min naturliga gåva! Jag känner att du är lika hjärtego som jag är...

Så fina Es...Stort Lycka till imorgon ✊

Styrkkekramisar till en Medmänniska från en annan Medmänniska 🌸🌼🌸🌞👼

Svar: Tack snälla fina du !! Kram :)
Esmaralda

50 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Finns det en möjlighet att han ger mig en chans? Kram

51 Linnea:

skriven

Hej Esmaralda
Håller tummarna att du är helt frisk! Åker du isåfall tillbaka till Toscana?

Finns det något jag kan göra för att öka chanserna att bli gravid med mannen som finns i mitt hjärta?

Svar: Nej, oavsett så blir det inte mer Toscana den här gången. Du får ta det som det kommer... det finns en liten chans... men det verkar som om han har störst påverkan i detta.. vill han inte så blir det ingenting och du kan inte påverka i detta.... kram :)
Esmaralda

52 Linnean 🌸:

skriven

Hej där!
Det enkel och naturliga är bäst!
Har träffat en del spåkärringar, medium och även spågubbar. De som håller på med en massa konstigheter, märkliga kläder och gör en himla stor grej av sin gåva (?) det brukar faktiskt vara de som är sämst. Som tror att de har förmågan. Man måste vara vegetarian, medda, inte ha sex och Gud vete allt! Nä!
Känner ett par kvinnor som bara är som alla andra, som du är. De är äkta!!! 👍
De bara har gåvan och ser den som helt naturlig och precis som du, önskar att de kunde stänga ner mera.
Så vill jag ha det! En massa lull och underliga saker runt om och sen en massa svammel...det är inte bra! Nu ska jag ut i solen och njuta lite. Ha det så gott! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Hoppas du hade det skönt i solen... vilket maffigt påskväder vi haft ! Kram :)
Esmaralda

53 Tildis:

skriven

Jag är så glad att du finns och att vi får möjlighet att följa dig här på bloggen! Din vägledning har hjälpt mig så många gånger och det är jag oerhört tacksam för. Sedan tror jag var och en måste känna in och hitta sin ”egen” andlighet.

En fråga Es, kommer intervjun gå bra imorgon? Kram



Svar: Sant..var och en behöver hitta sitt eget ! Ja, det känns som om intervjun går bra.. ha fokus och var dig själv.. kram :)
Esmaralda

54 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Varför döljer hon denna medialitet då? Jag vill gärna ta del av den ;)..
Kram Skorpan

55 Ann:

skriven

Hej Es!

Jag undrar om jag och mannen jag tänker så mycket på kommer bli ett par?

56 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig så stressad all oro och alla tankar.
Kommer jag att träffa en partner få köpa hus och leva med?
Är något pågång och påväg för mig nu med det?0
Kram

Svar: Det är på väg men kan dröja en tid till.. kram :)
Esmaralda

57 Jossan :

skriven

Åh ligger och njuter i solen. Tar vara på vaeje liten minut. Har legat ute sen kanske 11 eller 12. Började med att skrubba kroppen med kaffe och honung. Så len var jag :) sen på med solskydd! En del färg har jag fått!

Har börjat tänka på L... hitta alla ”bra” tillfällen. Men nä jag måste hålla mig stark! Den rätte kommer snart!

Vi ska åka till Skånes djurpark i sommar med släkten. Kommer jag ha en kärlek med mig då?

Kram

58 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen jag träffar nu bor i en annan stad just nu men har sina föräldrar här jag bor.
Ser det ut som om han kan tänka sig att flytta hit om det blir vi?

Ser du att det kan utvecklas på det sättet mellan oss? Känns det lovande att det blir på riktigt och seriöst mellan oss?
Kram

59 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om ”han” involverar sig mer i henne nu?
Kommer det bli en fortsättning mellan dem och kan det bli dem år till?
Kommer han leva i familj nu?
Kram

60 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få leva med partner, köpa hus och leva i familj?
Är något av det pågång påväg för mig nu?
Kram

Svar: Ja, det kommer, absolut.. kram :)
Esmaralda

61 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han och jag att leva tillsammans i en familj?
Kram

62 Kiara:

skriven

Hej Es!
När jag och min M2B flyttar ihop ser du om vi kommer bo i ett villa område eller lite enskilt samt kommer vi ha en stor tomt? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

63 Kiara:

skriven

Hej Es!
När jag och min M2B flyttar ihop ser du om vi kommer bo i ett villa område eller lite enskilt samt kommer vi ha en stor tomt? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

64 Rose:

skriven

Är skeptiker och förmodligen medial.  Men säkert som många andra har jag tryckt undan det, då det inte fanns plats för ett känsligt barns upplevelser i det arbetarklasshem jag växte upp i.

Under mitt vuxna liv har jag förstått att det är så jag fungerar, men absolut inget jag går och säger till någon. Det är ytterst få som vet att jag känner in saker, då jag oftast är skeptisk till det som kommit till mig..det är nog bara bra att inte svälja  allt med hull och hår..men ofta visar det sig att mina intryck varit korrekta, så jag tänker numera "okej då" och bara acceptera det. Men jag gör ingenting av det, förutom healat barnen när de behövt och fått hjälp av några kvinnor som jag känner in. Jag kommer ihåg när en av mina söner var mycket sjuk och jag bad kvinnorna att hjälpa sonen. Nästa morgon mådde sonen väldigt mycket bättre och han sa på ett barns självklara sätt, att det hade kommit in en tant i hans rum för att han skulle må bättre.

Därför är den här bloggen också så bra. Vanlig, lite "rått men hjärtligt" med skratt, humor och självdistans. Det ger iallafall mig en varm känsla av acceptans ☺.

65 <3:

skriven

Ja du har rätt om E personlighet att hon är så och samtidigt vill hon inte känna sig utanför och blev som svartsjuk när jag och M fann varandra som vänner.
Är det lite så att E gärna vill visa att hon är bäst på något sätt ?
Tror du hon har förstått att jag blivit lite less sista tiden ?
Kram

66 Tiss:

skriven

Varför tar dom mig inte på allvar?

67 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Finns chansen att hans känslor för mig ökar/blir starkare? Kram

68 Dunegull:

skriven

Har fortfarande så ont i min kropp. Känner att jag inte kan prestera den fotboll jag vill. Blir det bättre hör med tiden? Får du in ngt jag kan göra mer än det jag försöker nu. Kiropraktor, massage osv... tacksam för svar.
Kram

69 Helen:

skriven

Bara jag som kikar in. Har tänkt på dig och hur dina tankar antagligen åker fram o tillbaka sen du måst åka hem. Gott när morrondagen är över. Ovisshet är jobbigt också. Sen känns det som om det kommer att gå bra, även om du får behandlas. Funderar på om jag har kvar en bok som en vänninna tyckte var bra att kika igenom när hon blev sjuk.

På tal om medialt så är väl du en av dessa som är ren o skär naturbegåvning. Det kanske man kan känns, men inte sjutton ser man ut på nått visst vis.

Fast en intressant sak är att ibland kan man träffa människor o omedvetet så tänker man att de har en gammal själ är som om det syns i ögonen.

Skickar dig o din familj en stor varm hjärtekram

70 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Om jag inte alls hör av mig till honom och vi inte ses... kommer han att börja längta efter mig litegrann? Kram

71 Nettan59:

skriven

Tack Es för seansen. Dina råd betyder mycket för mig. Får försöka svälja stoltheten o gå vidare i samtal med berörd.

Är med dig i tankarna i morgon och healing på torsdag ❤️.
Kramar

Svar: Och jag vet att du fixar det du måste.... tack för dina tankar.. kram :)
Esmaralda

72 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som om hon tänkt tanken att han har känslor för mig?
Eller något som gjort att om hon verkar tro det?
Kram

73 Catte:

skriven

Det är för att du är som du är som jag känner mig trygg med att du spått mig och för att jag återkommer hit dagligen. Har någonstans varit nyfiken länge, men inte känt att det riktigt varit min grej eller kanske bara varit feg. Dom två gånger som du gjort en personlig spådom har känts så rätt och bra för det du skrev har stämt till så stor grad. Jag blir mer skeptisk om det finns mycket lull-lull runtomkring och om man är mystisk och får en känsla av att man kanske försöker få det att verka som mer än vad det är och att förmågan kanske inte riktigt finns där utan man vill att den ska finnas.
Just det raka, mänskliga fel och brister, varmt och omtänksamt hjärta och en grymt rolig humor gör dig riktigt härlig. Lite som jag själv försöker vara 😉
Tror också att en del bara har den förmågan väldigt starkt som du, och förmodligen dom som har det svagare och måste eller kan framkalla den mer om de vill använda den.

’Så var vi där igen’ som han skrev i helgen. Har inte haft så mycket kontakt under året och kontakten har varit bra, men alldeles för sällan i min smak för hur det varit tidigare. Reagerade känslomässigt häromdagen på något jag såg, vilket jag inte borde gjort och ställde givetvis en rak fråga och det var då kommentaren kom. Försökte reda ut det istället för att gnabbas igen, men då kom tystnaden emot mig igen. Undrar om han bara har mycket att göra just nu och inte hinner tänka och svara och kommer höra av sig senare, eller om den omogna tystnaden är svaret jag fått igen? Någon idé att försöka lösa det eller bäst om jag bara lämnar det och låter det rinna ut i sanden? Varför studsar han alltid tillbaka och inte ger upp fullständigt om han nu tycker att jag är knepig?

Ska tänka på dig imorgon och hoppas att du redan då kan få besked som lugnar dina tankar och allra helst att det inte är något att oroa dig för och att det fixar sig snabbt.

Innerlig kram Catte

Svar: Tack finaste Catte ! Kram :)
Esmaralda

74 Snödroppen:

skriven

Medial är jag inte och jag kan inte se heller om nån är medial. Är ingen bra människokännare över huvud taget. Kan man lära sej att se in i människor eller måste man ha känslan..
Påsken är över för i år, den lämnar efter sej en förvirrande känsla, jag går som i en bubbla och väntar på att allt ska spricka. Så mycket ovisshet... kommer han höra av sej snart så vi får prata? Tänker han på mej?
Imorgon tänker jag på dej💕

75 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att jag vill mer än honom? Den nya dejten?
Kram

76 Maria:

skriven

Jag är nog inte heller typ bilden av en medial person, har massor av barn, ganska fåfäng, älskar makeup, krämer och allt inom den sfären:-, tycker om sex, är öppen och rak som person, säger vad jag tycker....Fast bortom det finns ju mitt inre djup....det som ser och känner klart. Det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Jag skickar dig all kärlek och allt mitt ljus till dig inför morgondagen.

Tack för att du finns!
Stor kram,
Maria

77 Movins:

skriven

Hej:)
Jag tycker att det är så intressant med spådomar!
Hörde när jag var på en seans att jag är väldigt öppen/mottaglig.. går det ändra?
Sen undrar jag även var mitt försvunna körkort kan vara? Är det tappat hos svärfar?
Kram

78 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag får Jesper han sluta med såhär beteende mot mig. Han gör alltid opassande mot mig.

Finns det något sätta som jag kan få honom sluta med såna? Dra upp som skämta?

Borde han förstår att jag inte kära i honom eller något som jag vill har ifrån honom.

Men fråga är kommer han har respektera för mig?

Ha det bra

79 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Finns chansen att hans känslor för mig ökar/blir starkare? Kram

80 Shirin:

skriven

Hej bästa Es!
Har precis läst ikapp i bloggen och hoppas att allt är bra med dig! Jag håller tummarna att det inte är något allvarligt med dina prover🙏🏻

Undrar om du får till dig något om mitt kärleksliv?? Finns det något att hålla utkik för eller något jag kan göra?
I alla mina seans (från 2011) har du sett att det finns en soulmate där ute för mig. Även andra har sett att jag kommer träffa den rätta... men mmitt kärleksliv står verkligen ”still”, ingenting. Sker något under det närmaste/i år?

Hade betytt så mycket om du får till sig något. Kramar!!❤️❤️❤️

81 Helena Ir:

skriven

Tänker på dig!
Kram och kärlek ❤

82 Josefine:

skriven

Jag tycker då inte det gör någon minsta skillnad när jag gör mig andlig eller inte. Mediterar jag för fullt gör det då ingen skillnad i antal meddelanden jag får, får kanske ett uns mer inre lugn med alla myror i benen och sänkt stressnivå men mjae. Är det meningen att jag ska få ett meddelande så får jag det. Även om jag lyssnar liiite bättre efter meditation så är det ett viktigt meddalande så kommer det igenom ändå! haha envisa guider :P
Kan ändå förstå principen att man ska vara lite "ren" vid healing. Som vid ett smutsigt sugrör vill så vill man inte ha en del personers energier med sig. Samtidigt är vi alla människor och connectar med olika och behöver jobba på olika saker. Du kommer connecta olika bra med olika spådamer/healers precis som att du connectar olika bra med olika vänner.

Jag brukade ge healing och gick reikikurser inom det men fick sluta efter jag gjorde slut med exet. Jag blev helt slut efter ett healingpass och mycket togs från min egen energi. Fick banning på banning av guiderna att jag var tvungen att fokusera på mig själv och inte andra. Får väl se om det blir meningen att jag kan ge healing i framtiden igen eller inte. Men det blir jag varse!

83 Ghostwriter :

skriven

Bör jag fokusera på att ta automat istället? Och komplettera senare med manuell? Eller kommer jag ångra mig?

Tänkte om det skulle vara lättare för mig i början.


Skulle jag klara det isåfall eller bör jag åka någon gång mer på körskola?



Kram!

84 Månskenet:

skriven

En stoooor styrkekram till Dej inför morgondagen! 💕

85 Helena Ir:

skriven

Jag skickade healing här på kvällen till dig..det ser ut som du har många hos dig! Din pappa vet jag..Jag vet ju hur han ser ut :)..känslan av din mormor har jag också..Min flicka,säger din pappa och smeker dig över håret..
Kanske har du känt själv..

Hoppas du kan få en bra sömn i natt..

Kram ❤

86 Chatrine:

skriven

Nu hoppas jag att beskedet ska vara lugnande i morgon och att det inte kommer finnas något mer att söka på. Jag sände så starkt jag kunde igår, dock lite sent mellan 20.45 och 21.15. Jag hade tagit fel på tid och trodde healingen började kl 21.00. Men jag gav nog allt när andra började avsluta så det gjorde sig nog bra iaf. Vill inte att du ska bli sjuk alls. Herregud, det här känns hemskt!!!

Stora varma kramar Chatrine

87 Hmm:

skriven

Idag när jag sitter i solen, tror du inte jag känner något hårt mot huvudet, jojomänsan fågelskit, dom brukar säga att det ger med dig tur, men jag vet då inte!!

88 Andreas:

skriven

Tack för att du svarade! Blev så glad när jag såg det.
Ja, att vara tydlig har hjälpt de flesta. Gäller då att veta vad man själv vill och inte vara tudelad kanske. Men det är nya förutsättningar nu.

Kram =)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: