Dags för dig att besöka oss....

Nu mina vänner  -  är det snart dags för er att på nytt komma på besök till mig och Nettan !

I går var ju Nettan här och hälsade på mig.. och vi planerade in en vecka i magins tecken !

 

Du är välkommen  från den 27/9  till den  5/10 !!

 

 

Vi kommer att bo i hyrd stuga bara ett par mil från Ullared

Så du kan göra en combo med shopping och magi o du vill !

Vi kommer ha ett väntrum så kommer ni flera kan ni vänta på varann om ni så önskar.

Nettan erbjuder  regressioner och spådom… antingen väljer man ett av delarna   eller så väljer man båda och då får man rabatt !!

 

 

 

ALLA NI SOM KOMMER PÅ BESÖK OAVSETT NI VILL HA SPÅDOM ELLER REGRESSION… ni får en talisman av mig ( gratis) .. en talisman som jag preparerar just för det här tillfället !!

 

Nettan kommer också att spå via telefon och hålla regressioner  via telefon till extrapris.. så du som har toklångt att åka.. du kan vara med i alla fall !

 

Vill du boka tid för beök.. eller  boka telefontid… så maila Nettan på:

[email protected]

 

Vill du ha telefonkontakt med Nettan så bara skriv ner ditt telefonnummer och hon ringer dig

 

Både jag och Nettan hälsar er så hjärtans välkomna

 💖

Kram & massa kärlek

1 Skorpan:

skriven

Yey vilken chans igen för er som ens bor i samma land att kunna besöka duon :). Vägen är tyvärr för lång o knagglig så... Mycket intressant kommer vi säkert att få höra här på bloggen...

Talade igår med en bekant o undrade om han vore intresserad av mitt nuvarande jobb. Det var han o nu undrar jag ju om de kan tänkas anställa honom som min efterträdare? Han kunde börja omedelbums, typ, o det skulle finnas tid att "skola upp" honom. Vad tror du Es om detta förslag?

Jäkla dåliga nätter o mot slutet av veckan börjar jag vara trött. Kanske tar jobba hemifrån dag imorgon innan jag ska på kvällsjobb...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Bra plan med din ersättare.. det finns dock en risk att det kan hänga upp sig längs vägen.. jag ser inte riktigt hur.. kram :)
Esmaralda

2 Madde:

skriven

Det hade varit roligt att träffat er om det inte vart så långt bort ❤️

Hur fångar jag J intresse?

3 Browallia:

skriven

Om jag bara hade haft ork att ge mig ut på äventyr så skulle jag inte tveka en sekund att hoppa på tåget och komma ner till er. :)
I lördags kom sonen med sambo och tog med mig på stadsfesten och åt Langos. Sammanlagt gick vi ca 2 x 500 m i snigeltakt och ändå måste jag stanna flera ggr. och pusta ett par minuter. Sen dess har jag varit helt energilös. Jag fick en inbjudan att komma upp till Järvsö och fira sonens sambo som fyller år i helgen. Det hade jag mer gärna gjort men har insett att jag måste lämna återbud eftersom jag fortfarande är sängliggandes så det är bara att gilla läget. Kommer du ha distanshealing från Ullared?

Stor varm kram

Svar: Ja, det kommer bli distanshealing, storhealing som vanligt... och nu får du krya på dej.. kram :)
Esmaralda

4 Kulla:

skriven

Underbart för dom som kan komma😄👍✨. Ni är för härliga båda två🌟. Full av liv och energi🌸🌼
Vad kommer hösten med för spännande inslag i mitt liv💕? Kram

5 <3:

skriven

Vilken combo er två och Ullared.
Mår min vännina M inte bra ? Börjar hon tröttna på sin man. Tror inte äktenskapet kommer hålla.
Hoppas att hon vet att jag tycker så mycket om henne. Försöker visa det extra till och från med små presenter.
Tror E hennes vänina inte alls gillar att vi blivit vänner.
Hon är så vass och syrlig mot mig.
Kram

Svar: Din väninna känner sig nog lite trött... kram :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tror du han kommer att söka sig till mig igen då han kommer tillbaka från ledigheten? Kommer allt att upprepas enligt samma mönster? Gud vad jag saknar honom. Kram

Svar: Ja, det är troligt att samma mönster upprepar sig.. kram :)
Esmaralda

7 Jennien:

skriven

Hej Es,

Era planer låter spännande.

Finns en man på jobbet som jag tycker är charmig. Han är nog inte mannen i mitt liv men jag skulle kunna tänka mig att träffa honom. Kan du se om det finns intresse från han sida?

Kram Jennie

Svar: Jag ser ju att han har ett gott öga till dig så intresse kan finnas.. kram :)
Esmaralda

8 Läroliv:

skriven

Vilka goa tjejer.

Kram

Svar: :) kram :)
Esmaralda

9 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Vad roligt att ni har planerat in en resa igen. Blir de till den där stugan där ni hörde kedjor på vinden eller de där lilla murveldjuret? Eller jag kanske är helt ute och cyklar? 🙈

Jag undrar om du kan se svaret på min andra fråga jag ställde igår: kommer jag någon gång flyga utomlands under en graviditet? Kram Zoey 💕

Svar: Det blir en helt ny stuga den här gången... lite större och där vi får plats med väntrum ! Flyger gör du men om det blir under en graviditet är tveksamt, det ser jag ingenting om... kram :)
Esmaralda

10 Jennifer:

skriven

Hej och godmorgon finaste Esmaralda! Låter spännande! Skulle gärna komma och träffa er men tyvärr är det för långt att komma till Ullared.

Fina Esmaralda, detta låter som ett löjligt i-landsproblem och det är det också. Och vet inte varför jag fastnat vid det då jag har betydligt värre problem att tampas med. MEN. Ändå. Det är så att jag inte riktigt kan hitta en destination att resa till i höst, som jag har råd med och som känns bra.

Blir det bra om man åker till en plats som man känner noll intresse för? Kanske intresset kan väckas?

Förlåt för löjlig och dum fråga.
Kram,
Jennifer

Svar: NÅGOT lite intresse bör du ha av platsen eller så behöver det finns NÅGOT där som lockar... kram :)
Esmaralda

11 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Alltid lika uppskattat o trevligt när ni strålar samman du och Nettan!😊

Ser framemot att få läsa om detta😊
Tyvärr bor jag alldeles för långt borta för att ha en chans att besöka er men tur att många får chansen.
Det är ju så "fiffigt" tänkt att de som kommer kan kombinera shopping med magi😊

Es,sommarn närmar sig sitt slut och undrar nu om det finns någon fling i sikte eller sker mötet med min käraste som nästa .

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja, någonting åt det romantiska hållet kan faktiskt ske snart... kram :)
Esmaralda

12 Tingeling :

skriven

Tack för denna fantastiska möjlighet!

Håller på att spåna vidare, försökte stänga av igår kväll för mitt huvud känns som ett surr. Vaknade och började fundera igen direkt. Jag har tre yrkesförslag och allt handlar om att hjälpa och kommunicera och vägleda på nåt sätt men inte inom vård eller socialen. Är nåt av dessa tre rätt?

Idag ska jag till frissan, sen yoga och ligga på spikmatta. Städa lite. Sen kommer min dotter till mig! Nu måste jag äta frukost och tänka på annat!

Snart slutet på din sjukhusvistelse? Hoppas allt gått bra!

Kram!

Svar: Du ska helt klart vägleda.. men HUR, det måste du själv processa dig fram till... kram :)
Esmaralda

13 Familjehjälten:

skriven

Godmorgon härliga ni.

Vad roligt med lite ”live”, Ullared är ju inte långt från mig. Hoppas verkligen du mår bra i behandlingen och att allt blir det bästa bästa.

Tack för det stöd du lämnar även när du själv går igenom något tufft, att få perspektiv är nyttigt för mig och säkert många andra, det blir inspirerande att ge av sig själv när man även får utan att ta.

Jag har träffat en tjej, helt nya förutsättningar, otrolig kvinna, och massa spännande nya influenser, och tankar. Är det hon? Kvinnan du sett i min resa? Eller är det ett steg på vägen?

All kärlek och styrka till dig och er!
Kram

Svar: Jag är osäker.. det kan vara en kvinna längs din resa... känn in och var sann mot dig själv.. du kommer snart att veta.. kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow passa på ni som vill vara med om ngt extra !
Det är verkligen ngt speciellt att få träffa dessa två damer IRL och shoppa dessutom !
Jag hade ju nöjet förra hösten här uppe i Stockholm
ett möte jag bär med mig länge <3

Blir nästan lite avis på er som tar chansen ;-)

Idag kommer en väninna på besök som liksom jag älskar kokt torsk med äggsås ...så det får det bli till lunch :-)

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det var roligt att träffas i Stockholm :) Och torsk med äggsås är himla gott... kram :)
Esmaralda

15 Melina :

skriven

Hej Es. Jag har pratat ett tag med en kille som bor i Danmark, nästa månad kommer han och hälsar på mig för första gången. Kommer det ske något romantiskt, mys eller sex? Kram

Svar: Så kan det vara.. känn dig för... kram :)
Esmaralda

16 Rebecca:

skriven

Önskar jag kunde komma men har ej körkort och inte många semesterdagar :)

Kommer jag igång med träningen igen? Kram

Svar: Ja, det gör du... gå in för det.. kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

God morgon...

Hade världens plan att va på jobbet redan vid halv 8 för att plugga men det gick inte så jätte bra. Klockan är liksom halv 9 och jag ska snart gå igenom parken... har ingen motivation till tentan för jag tycker den är totalt meningslös. Får hoppas jag får pluggat i eftermiddag. Har min kollega i närheten då om det skulle va något...

Hoppas med hela mitt hjärta att jag klarar den nu...

Hade så gärna velat komma till er men kanske en annan gång... kanske ska spara pengar så om Nettan har ett erbjudande igen så kan jag kanske kan ta det!

Kram

Svar: Lycka till nu med tentan.. kram :)
Esmaralda

18 AnnaK:

skriven

Tack för svar igår 🤗 Du får inte fram något signalement på personen i fråga som jag kan tänkas ha en het date med?

Kram 🤗

19 Maja:

skriven

Hej Es,

jag är 25 år gammal, hoppas att du svarar mig.
hur kan jag sluta ta in andras känslor/tankar? ibland blir det för mycket och jag kan inte fly från det då det finns överallt. många gånger har det hjälpt mig, men lika så kan det vara jobbigt att känna allt andra känner särskilt när det är personer man bryr sig om som man vet mår dåligt men stänger inne det och lider, eller personer runt mig på jobbet som är allmänt negativa och jag suger in det som en disksvamp suger in vatten. det är en fin gåva många gånger men jag hade behövt en inre knapp och jag har letat efter den hela mitt liv.

jag har hört man kan visualisera en bubbla runt mig som skyddar mig men tveksam på att det funkar..finns det något mer effektivt sätt eller rekommenderar du samma sak?

eller skulle det hjälpa att bära runt på en sån där orgonit? och förresten det jag tar in... är jag kapabel till att ta in mer än vad jag tror? har en känsla av att jag stänger av en del redan av rädsla men flera gånger har jag upplevt bevis efter bevis men ändå söker jag tydligare bevis.. men egentligen så vet jag.


jag förstår att du inte kan svara på alla (mina) frågor, men varenda ord av dig uppskattas vid det här laget nu när jag har hittat dig.

ha en underbar dag,
kram Maja

Svar: Ja, du har en rejäl känslighet och du måste hitta din avstängning... för somliga fungerar det med att visualisera bubblan, jag visualisera en stor röd avstängningsknapp som jag trycker på. Du måste hitta din egen avstängning inom dig.. pröva dig fram... kram
Esmaralda

20 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad roligt!
Något ska jag säkert kunna boka in mig på.

Ser den relationen någon gång ut att bli stabil och seriös?
Kram

Svar: Svårt att säga.. men känns inte riktigt så... kram :)
Esmaralda

21 Dunegull:

skriven

Vad roligt!
Jag börjar mitt nya jobb nu så får se om jag kan få ngn lucka över.

Ser du mig komma tillbaka till den arbetsplats jag har idag i framtiden?
Kram

Svar: Tveksamt.. känns som om du hittar annat där du kommer trivas stort.. kram :)
Esmaralda

22 Fiskaren:

skriven

Jag bokar. Ser fram emot detta. Shoppingen får vara men besöket tar jag. Befinner mig norr om Göteborg då så det är rimligt köravstånd. Man tackar för möjligheten.

Svar: Du är välkommen:) Kram :)
Esmaralda

23 G:

skriven

Pusi er enda borte.. tror du det går mange dager før han er hjemme igjen?😿

24 Helena Ir:

skriven

Ni som har möjlighet och tycker det skulle vara trevligt,anmäl er :) Jag har gjort detta när damerna var utanför Stockholm..mycket trevligt!

Tror du min son tänker på sin "gamla" mamma någon gång?

Kram :)

Svar: Ja, det tror absolut att han gör... kram :)
Esmaralda

25 Från Marie:

skriven

Ja, äntligen !!!!! Ska inte missa detta o mailar Nettan direkt. Jag var hos er för två år sedan och det var speciellt. Behöver ny påfyllning. Kram

Svar: Du är så välkommen Marie :) kram
Esmaralda

26 MarjaLiisa:

skriven

Visst kan man hyra stuga på Ullared ? Tanken är att vi är tre väninnor och vi har långt att åka och behöver övernattning så tanken är att hyra stuga, besöka er och handla julklappar på Ullared. Tror du att det kan funka ? Kram

Svar: Jajamän, visst kan man hyra stuga via Ge-Kås och bara det är ju en upplevelse i sig.. kram :)
Esmaralda

27 Uppgiven:

skriven

Hej!

För långt att komma till Ullared. Hoppas i alla fall att du kan säga om det blir något jobb snart eller aldrig??

Kram

Svar: Jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag hoppas det går vägen, o du har fel Es ;), för annars kommer det att bli mycket brådis för den som ska bli min ersättare. Det finns en hel del att gå igenom här o ens lite komma in i jobbet innan jag sen slutar.. Hoppas...
Kram Skorpan

Svar: Ja jag hoppas också jag har fel... och det kan ju vara småsaker bara som går lätt att rätta till.. kram :)
Esmaralda

29 Sus:

skriven

Hej
Så bra....
Kul med träff...
Vad är de sm händer här på jobbet?
Love sus

30 Smöla:

skriven

Åh va roligt, detta måste jag försöka få till:)

Har du nåt tips hur jag ska hantera exet som kontrollerar mig och vill veta allt jag gjort!!?

Svar: Dra en gräns och berätta inte.. var tydligt med att det helt och hållet är din sak. .. kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan det blir hon N kvinna blir min kontaktperson så prata om det igår mes en annan och med henne N... så kommer det fungerar?

Ha det bra

32 Hon:

skriven

Hej,
ser det ut att bli en bra resa om jag först besöker honom och sen min vän?
Kram

33 Lotta:

skriven

Vad kul. Jag har tidigare funderat kring en tripp till Ullared i höst. Har ju aldrig varit där, så det känns nästan som ett måste :))))).

Jag hade hoppats på ett jobb nu där jag tyckte jag gjorde en av mina bästa intervjuer. Skulle tom testas nu i veckan men ingen hör av sig. Tappar tron på mänskligheten. Så allvarligt är det. Går inte att lita på någon. Ser du mig jobba på ett jobb eller är det över för min del?

Ha det fint och hoppas du är pigg
Kram Lotta

Svar: Ja, du får ju varken missa shoppingen eller Nettan :) Nejdå, det kommer ett jobb till dej... helt klart.. kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, ser det ut att bli en mysig kväll med en av mina bästa väninnor ? Vi ska bli sminkade, dricka bubbel och ut och äta. Hon tyckte vi skulle spana lite åt mig ikväll. Vad är bäst att gå tror du till A eller V stället och dinera. Vilka I-landsproblem. Så skönt med sådana ibland.
Puss

35 G.:

skriven

Er det mange dager til pusi kommer hjem igjen?😿

36 AnnaK:

skriven

Provar igen tjatig som jag är.....ser du något signalement på mitt framtida "ligg"?

Kram 🤗

Svar: Nej, ingenting exakt... kram
Esmaralda

37 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Kommer hans känslor att blossa upp då vi ses igen? Kram

38 KW:

skriven

Ja, så roligt. Blir andra gången för mig och jag har redan bokat tid. Min Stan talisman som jag fick i Stockholm har verkligen arbetat för mig.

Svar: Vad roligt... ja, de nya talismanerna bli också starka !! Kram :)
Esmaralda

39 Michaela:

skriven

Ååhh så roligt! :) Grattis till er som har möjlighet att åka! Hoppas att jag en dag får äran att träffa er :) Kram!

40 Skorpan:

skriven

Tack!
Kram Skorpan

41 Maria:

skriven

Jag har en sån stor inre stress efter mötet idag...nu ska det inledas en utredning. Det känns som om att jag int eorkar mer nu efter alltt annat som pågått..... Kommer det gå bra och släpps allt efteråt så det åter kan bli någon slags lugn i vårt liv!

Kram från en trött och ledsen Maria

Svar: Du har lite att gå igenom.. men lugnet kommer.. kram :)
Esmaralda

42 Michaela:

skriven

Halva mitt inlägg försvann😱Gör nytt försök! Nu finns det en fast tjänst på jobbet att söka och jag vet inte vad jag ska göra! Vill ju ha fast men vet inte om jag vill det där. Magkänslan säger nej och att det finns något bättre för mig därute. Dålig chef och dålig arbetsmiljö för det mesta. Men såklart spännande och överlag bra kollegor. Hjälp Es! Har du ngt råd? Kram igen!

Svar: Tänk ett varv till och även om det är en fast tjänst så betyder det inte att du måste jobba där för tid och evighet.. kram :)
Esmaralda

43 Louise:

skriven

Och jag är tillbaka på skolan. Mest för att min dator är på service och det är så knepigt att skriva på mobilen.
Igår fick jag besked efter att ha varit på tjejen som har hand om studenterna att min första VFUperiod börjar v.36-39 och andra kommer vara v.46-49 så en månads mellanrum i princip. Jag hoppas innerligt att jag kan få jobb då. Tyvärr så fick jag inte välja praktikplats själv men jag var tvungen att försöka.Jag hoppas i alla fall att jag hamnar på en förskola där de kan stötta mig så jag når mina mål. Men jag antar att min fgörre VFU lärare har lämnat över alla papper till min nya. Yepp jag har fått ytterligare en ny lärare. Hoppas hon är lika bra som min förra. Men jag vet vad jag ska jobba på nu och det får jag berätta för min nya handledare. Har jag tur så kommer de ha föräldramöte när jag är på plats och då får jag chansen att presentera mig. Skrev till CSN också igår och frågade om jag kan ta studiemedel för mina praktiker också även om jag läser halvfart. Får se svaret där.

Igår bråkade jag och mannen igen och han kläckte ur sig att det ska städas i lägenheten varpå jag undrade om han väntar besök. Nej om jag ska bo där gratis så ska jag städa. Så nu ska den jäveln börja behandla mig som en städerska för att jag ska få bo där. Han är helt jäkla dum i huvudet den där människan. Skulle ha stått på mig innan och inte fallit för hans skitsnack.
Nu vet jag inte ens vad jag ska göra för han har gått för långt denna gången.
Funderar på att kontakta mina föräldrar så att de kan komma upp idag för han har ingen som helst rätt att behandla mig på det viset.
Att en människa kan bete sig på det viset. Usch.

Jag hoppas att jag får en bra praktikplats och att min handledare kan stötta mig så jag når mina mål.
Och att CSN snart tar tag i min ansökan och godkänner så jag får studiemedel. Jag är så förbannat trött på att leva som en parasit på honom och han kommer ju ta korten ifrån mig denna gången också. Man kan ju undra hur han tänker där för barnen måste ha mat och så länge jag inte har någon inkomst så är han försörjningsskyldig jämtemot mig.

Kommer jag nu klara mina två praktikperioder så jag får min examen på riktigt så jag kan få ett jobb?

Jag hoppas ju att få jobba mellan mina praktiker men det sätter jag inget värde i för ingen verkar vilja anställa mig. Men vad ska jag göra mer än att bara söka. Det är ju gött att jag redan nu i början av september kan hoppa på min VFUperiod 1. Undrar var i livet jag befinner mig i då. Separerad och flyttad eller separerad och bor kvar i nuvarande lägenhet. Just nu vill jag bara komma ifrån honom.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

44 Tildis:

skriven

Hej Es!

Vad roligt! Det är ju inte alls så långt bort från mig...

Det sker mycket nytt för min man just nu, vilket är väldig roligt men också en utmaning. Kommer det gå bra för honom på jobbet? Kram

Svar: Ja, lite oroligt i början kanske men han kommer in i det och det kommer gå bra.. kram
Esmaralda

45 Stjärnöga:

skriven

Alltså det här med husvagnen. Skulle ta de steg jag behöver för att göra mig av med dem men nu är det stopp i stegen. Kan du se något som sker nu som kan lugna mig? Jag känner att jag inte orkar snart med allt motstånd. :(

46 Pia1:

skriven

Fy jag fick svar på min anmälan från typ maj angående bortglömda remisser och utebliven planering. Och jag törs inte läsa 😂

47 Zuzeee:

skriven

Hej

Kan du se några sjukdomar kring mig? Förutom min förkylning?

Kram

48 fjäril:

skriven

Så intressant ! måste kolla av om jag kan komma. Har mina dagar då jag tappar all energi kroppen orkar verkligen inte, plus min värk , är så trött. är bekymrad över mitt jobb om jag ska orka.Det jag gått igenom nu kanske har tagit mer kraft än jag förstår, han har haft en stark kraft om mig.

Svar: Men nu blir det bara bättre... kram :)
Esmaralda

49 Maria:

skriven

Så himla trevligt! 😃 hade varit kul att besöka er, det känns ju som man känner dig bara för att man följt din blogg ett tag 😂

Är det HAN jag har stött på? Det känns så otroligt bra!

Kramar 🤗

Svar: Det kan vara så.. ge det lite tid och känn in .. kram :)
Esmaralda

50 G.H:

skriven

Hade definitivt bokat om jag befunnit mig på samma kontinent! :)

... och i dag är semestern slut på riktigt och jag går på min första natt. Varit vaken sedan 4 i morse så det kommer bli ett extremt lååångt dygn!
Överlever jag? 😝 Kommer det gå?

Kram:)

Svar: Det blir segt stundtals men du grejar det.. kram :)
Esmaralda

51 linnea:

skriven

Ez! hadde en dröm såååååå verklig inatt att jag var gravid!!!, men det var en dröm! då jag vaknar rann tårarna buhuuu för det var ej sant!! lyckads de snart??.

Svar: Det finns god chans att det lyckas.. men ha fokus på annat också... inte bra om man låser sig allt för mycket. kram
Esmaralda

52 åsa:

skriven

Hej goa E!
Det lät trevligt. Tyvärr blir det lite långt o ekonomin skral. Lycka till med stugan.😊.Ska jag ska ringa m yngsta bror o fråga om han vet om brevet? El om det blir tillfälle att prata senare likaså de övriga syskonen. El släppat ork ej umgås m dom. Mår blandat vad jag än gör.kram Å

53 Jennie:

skriven

Hej Esmeralda

Min dotter längtar så efter att bli storasyster och jag undrar om det kommer att dröja innan hon blir det?

Kram

54 G:

skriven

Pusi er enda ikke kommet hjem, er det lenge til han finner veien hjem igjen?

Svar: Jag kan tyvärr inte se det.... kanske kan någon annan av er mediala hjälpa ??
Esmaralda

55 Mamman:

skriven

Nu har jag bokat ! Jippii så roligt det ska bli. Blir tredje gånger jag kommer på besök och ÄLSKAR detta ! Ni är dom goaste tjejer som finns fast LITE läskigt ( på ett bra sätt) att möta Ez, man känner hennes kraft. Kram och vi ses i Ullared.

Svar: Du är så välkommen... jag sa försöka att inte skrämma dig :) Kram :)
Esmaralda

56 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du att det blir bra ska på bröllop i morgon? Något jag ska tänka på? 😃Kram☀️☀️

Svar: Det ser ut att bli fint... slappna av och ha trevligt.. kram :)
Esmaralda

57 Maja:

skriven

Tack för ditt svar idag Esmaralda,
jag provade ditt förslag och jag märkte stor skillnad. Vet dock inte hur ofta jag borde "trycka" på knappen, är det varje dag eller håller det sig stängt när jag väl tryckt en gång?
Jag vet inte om jag borde fråga dig eller någon annan om hjälp när det kommer till hur jag ska hantera det, kanske har du någon länk på nätet eller något du kan rekommendera att jag läser. jag behöver ingen seans, låter knäppt kanske men vill bara få kontroll över det.

Ha en fin dag

Svar: Håll ALLTID stängt och när du vill ta emot.. trycker du på den grön ON knappen och då är du mottaglig. Du ska bara ta emot när du vill och är redo.. kram :)
Esmaralda

58 Skorpan:

skriven

Nu fick jag kontrakdraften o påoekade om ett par saker, bl a om lönen efter prövotiden. Månne jag anses "besvärlig"? Inget fel på lönen iofs ;).Måste ju definitivt lära stå på mig.. Annars gör ju andra det..
Kram Skorpan

Svar: Exakt !! Kram :)
Esmaralda

59 Maja:

skriven

Tack för ditt svar, det uppskattas mycket.
Önskar dig det bästa. =)

60 Ann:

skriven

Hej Es!

Kommer det bli ett seriöst och fast parförhållande mellan mig och mannen jag har kontakt med nu? Han känns bra och vi har en bra kontakt! :)

61 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, ser det ut att bli en mysig kväll med en av mina bästa väninnor ? Vi ska bli sminkade, dricka bubbel och ut och äta. Hon tyckte vi skulle spana lite åt mig ikväll. Vad är bäst att gå tror du till A eller V stället och dinera. Vilka I-landsproblem. Så skönt med sådana ibland.
Puss

62 Helena Ir:

skriven

Tack!

Kram

63 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag börjar bli mer orolig för min mamma, alla läkartester visar normalt och man märker på henne att hon blivit sämre i sitt mående. Jag vet inte vad jag ska göra, hur kan jag hjälpa henne? Hon börjar få panik. Kan du se något kring denna situationen?
Kramar

Svar: Nej jag ser ingenting tydligt.. men hon bör söka läkare igen och be om fler och andra tester för något är det ju.. kram
Esmaralda

64 bella:

skriven

God eftermiddag.. Har en vän som ska trubadura lite imorn på en krog här i stan, ser det ut att bli roligt om jag går? Är i valet och kvalet. Han kanske inte ens vill att jag kommer hahah :-) Kram

Svar: Jodå han tycker nog det är kul om du kommer... kram :)
Esmaralda

65 Ghostwriter :

skriven

Kommer den lägenheten jag en gång tacka nej till, att vilja byta med mig?


Kram

66 Förvirrad:

skriven

Hej,

högskolan börjar om ett par veckor och jag vill egentligen inte plugga, utan är mer en nödlösning. Har skickat ut lite spontanansökningar till företag. Finns det någon chans att jag får jobb istället?

Svar: Ja chansen finns.. runt 60 %... är man inte motiverad att plugga brukar det inte bli så bra.. kram
Esmaralda

67 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Idag har jag varit och hälsat på i staden jag bodde förut i.
Jag undrar om du ser mig flytta hit?
Och ser du om vi flyttat ihop?
Kram

68 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tror inte mina känslor själv har landat riktigt i det här. Tycker det känns lite konstigt allt.

Tror du han kan förstå själv att han sårar mig lite under här?
Och tror du han tycker själv det känns lite konstigt?
Finns det känslor för mig ?
Kram

69 Lilla m:

skriven

Hej, jag tvekar och velar hit och dit med N men känner stark press att välja honom. Tänk om det inte blir bättre än såhär

Är rädd för hans reaktion om jag säger nej😭

Ser du hur det blir??

70 HS:

skriven

Vad roligt att du och Nettan kör igen. Jag ska ta mig i kragen och boka tid för regressionsterapi per tel, har ju varit på väg länge och behöver få ”ordning och reda” på alla mina gamla liv...

Har varit fullt upp ett tag så jag läser ikapp på bloggen nu. Vill berätta att fjällvandringen blev lyckad. Första tre dagarna gick det tungt både mentalt och fysiskt. Dag 4 hade jag hunnit äta så pass mycket av maten att packvikten lättade och då kunde jag njuta mer av turen. Så otroligt vackert däruppe. Träffat massa trevliga människor, många tyckte att jag var modig som gick ensam. T.o.m. stugvärdarna i fjällstugorna sa att de inte hade vågat det första gången. Ja sa jag, jag får mina halvgalna idéer ibland och då måste jag testa dem i verkligheten, haha!! Supernöjd med mitt nya lilla tält och minigasolkök. Sov en natt i fjällstuga men sover mycket bättre i tältet faktiskt.

Ena foten krånglar mer än vanligt nu efteråt. Får ta och kolla upp den. Ryggen verkar faktiskt mer stabil av det hela.

Ska smälta detta ett tag och fundera på om det blir en uppföljande fjälltur nästa år. Flera har tipsat mig om Padjelantaleden. Antingen halva leden på 4-5 dagar eller hela leden på 9-10 dagar. Jag får nog prioritera för det är mycket kul jag vill hitta på nästa år :) Tack för att du peppade mig till att utmana mig själv på detta!

Kram

Svar: Vilken härlig upplevelse du haft i fjällen ! och att du gjorde det på egen hand.. det är sånt man växer av !! Heja dej ! Och det kommer nya och andra utmaningar... som du kommer ta dig an... kram :)
Esmaralda

71 Annis:

skriven

Fy, det är så hemsk stämning på jobbet. Funderar på att söka nytt jobb. Kan det vara en bra idé och ser du isf ett nytt sådant? Eller ska jag stå ut och hoppas på bättring? Kram kram

Svar: Sök nytt... men inte i panik... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: