Det inte andra kan se.....

En liten flicka  låg på mage på sin säng och läste en Fem bok.

Som hon brukade .

Hon var ett riktigt bokmal och hade nyss upptäckt biblioteket !

 

Plötsligt knackar det fönstret och när hon höjer blicken och tittar dit så ser hon gråsvart rök… hur den ringlar sig tätt intill fönstret, bildar en hand med rökfingrar och knackar igen.

” Jag skiter i det där” tänkte hon och ville fortsätta läsa.

Hon visste ju att det inte var så mycket hon kunde göra åt konstigheterna som dök upp ibland.

Så hon drog blicken åt sig och fortsatte sin läsning.

Fast hela tiden  rörde det sig i lite  i hennes mage.. en oro.. för kanske kunde hon göra skillnad just den här gången.

Om någon brann inne, var det hennes fel då?

 

Men å andra sidan kunde hon ju inte hålla på som Stålmannen och fara hit och dit hela tiden för att försöka rädda liv.

Hon visste ju inte heller var olyckan skulle slå till och det fanns massor av hus i byn.. massor av människor som skulle kunna drabbas,

 

 

En timme senare när hon satt vid köksbordet och åt stuvade makaroner och stekta falukorvskivor till middag så kom brandbilen med tjutande sirener längs Storgatan.

 

Nu hade det i alla fall hänt. 

Nu var det för sent att göra något och det var en lättnad. 

Hon försökte känna in om någon kommit till skada.

En snabb bild av en liten hund och sen den där hemska krampen i magen… var hunden död ? Hade hon kunnat rädda den ?

 

Efter middagen tog hon sin röda cykel  till huset i utkanten av byn där  elden redan var släckt .  Huset hade inte brunnit ner.. brandkåren hade kommit i tid men familjens lilla pudel hade fått rökskador.. dock inte allvarliga sådana och flickan andades ut på riktigt. För den här gången.

 

 

Kort efter hittade hon sin avstängningsknapp och  må det brinna och blixtra och åska och må människor slå ihjäl varann och vad som helst men hon skulle slippa se sådant som hon ändå inte kunde göra något åt.

Jag tror att  knappen blev hennes räddning !

Flickan var ju förstås jag… för 55 år sedan !

 

Kram & kärlek

1 J:

skriven

Hej å gomorgon!
Ja tur att du hittade din avstängningsknapp för det skulle bli så mycket tungt att ha inombords.
Jo jag grämer mig å oroar mig för idag till onsdag ska en sova över hos oss. Kommer det hända nått under tiden eller efteråt?
Kram

2 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han ännu intima tankar om mig? Hur det vore att ha sex med mig? Kram

3 Jennien:

skriven

Hej Es,

Det måste vara jobbigt för ett barn att hantera. Skönt att allt ändå gick bra den gången.

Det är fint att du hjälper andra nu och gör skillnad 💕

Hela min situation med mannen känns olustig. Men jag har skött min del på ett bra sätt känner jag.

Kommer han att höra av sig igen? Är det något jag kan göra?

Kram Jennie

Svar: Visst har du skött ditt på ett bra sätt... han kanske hör av sig igen men du vet vad du vill... stå på dig... kram :)
Esmaralda

4 Läroliv:

skriven

Oj, tufft för en liten flicka. Tur att du hittade avstängningsknappen, men det var ju förstås meningen att skulle bli så.

Kram

Svar: Ja, visst var det meningen att det så skulle bli.. kram :)
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
så fint ändå......
och lite läskigt.....
jobba lite idag.....
hur blir de här?
kommer vi någonstans?
love sus

Svar: Ja, du har alla chanser att ta dig ett stort kliv framåt... kram :)
Esmaralda

6 MB:

skriven

Hej!
Jag kan inte föreställa mig att få så mycket information och veta när man skall ignorera.

Kommer jag hitta min plats i vardag / livet ? Det känns som jag går runt och bara undrar var/när/hur ska vi flytta, ska vi ha ett till barn, ska jag vara på jobbet, jag vet inte absolut inte vad jag vill... har jag en kris?

Mvh MB

Svar: Du kommer hitta din plats.. ta tag i en sak åt gången... då blir det bra.. kram :)
Esmaralda

7 Jennien:

skriven

Hej igen,

Det jag är orolig för är att jag har sabbat allt. Tänker på budskapen jag fick från min guide vid andebordet.

Några av budskapen var, välj med hjärtat, våga, lyssna vad personen säger.

Just nu har jag inget val och jag har ingen att lyssna på. Så jag antar att jag inte är där ännu. Jag måste stå upp för mig själv. Jag vill ändå inte ha någon som behandlar mig som skit men ändå tycker att han gjort rätt.

Kram Jennie

Svar: Ja, det är viktigt att du står upp för dig själv och du ska aldrig någonsin vara med nån som behandlar dig illa... kram :)
Esmaralda

8 Melina:

skriven

Hej Es. En kille jag har pratat med på internet ett tag kommer och träffar mig nästa månad. Jag undrar om det kommer bli någon romantik eller om vi kommer att mysa eller ha sex? Kramar

9 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Jag undrar om V blev sur på mig när de kom fram i fredags att jag inte skulle jobba idag på K-dagen (stäningsdagen)? Hon ställde sig och viska med en annan pedagog men vet ju inte om de var om mig. Jag får ju inte ens betalt för de jag gör och de var ju inte ens jag som beslutade om att få ledigt. Sa ju bara som jag kände, gratis arbetskraft. Vad ser du? Blev hon sur? Vad tycker alla om mig nu? Tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Nej jag tror inte hon blev sur... känns inte så... kram :)
Esmaralda

10 Bumble bee:

skriven

Ser du om jag åker utomlands i höst och om min ev flirt du har sett följer med eller kommer jag möta flirten efter jag har varit iväg OM jag åker? Kram

11 linnea:

skriven

hej ez!!! e nästa man jag dejjtar min barns blivande pappa?? e det så att jag får barn med han??

Svar: Jag ser inte detta säkert.. det kan vara så men mer än så ser jag tyvärr inte... kram
Esmaralda

12 Alie:

skriven

Men oj, så omtumlande för en liten tjej ( du). Hur hanterade du allt till en början, förstod du vad det handlade om, det här med visioner och så?

Finns jag i hans tankar någonting, tror du vi kommer träffas?
Kram ✨

Svar: Ja, det har ju alltid varit så... har inte vetat av något annat :) Jag tror du går vidare... mot en annan kärlek.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Fem böckerna va bra, med den skillnaden att jag inte hade några dylika känningar av kommande händelser. Himla tur att du sen hittade din avstängningsknapp, annars hade det nog gått dåligt, hur skulle du ha orkat "se" hela tiden Es. Bra att du hittade offknappen alltså :).

Imorgon ska jag på intervju, hurraa, det var ett tag sen sist. Några känningar o råd gällande detta Es? Hyser stort hopp nu, o måtte det vara min tur nu...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag tycker också det måste vara din tur nu.... skickar dig en dust healing.. kram :)
Esmaralda

14 AnnaK:

skriven

Ja, jösses!! En sån grej kan göra en knäpp.

Då är jag inte helt ointressant i hans ögon?

Kram 🤗

Svar: Nej, inte helt... det finns " något" ... kram :)
Esmaralda

15 Kulla:

skriven

Det är ju tur att den knappen finns att tillgå för dig. För vem skulle orka få dessa syner till sig hela tiden.
Du gör ju ett fantastiskt jobb för oss som behöver dig💕.
Undrar om flirten kommer med höstmys?! Kram

Svar: Det är mycket troligt... kram :)
Esmaralda

16 Hm:

skriven

Hej!
Får jag besked nu i aug. om den nya tjänsten?
Kram!

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oj vilka upplevelser för dig som liten En jäkla tur du hitta knappen !
Femböckerna slukade jag som liten tös de och tre deckare och senare Kitty-böckerna var min inkörsport i den underbara bokvärlden.
Tänk att när jag började jobba på bibblan så var femböckerna "förbjudna" de var för rasistiska ansåg kultureliten här i min kommun som tagit bort dom Men min filialchef älskade dom och hade ett litet förråd undanlagt som lånades ut om de efterfrågades....

Idag åker yngsta sonen tillbaka till Karlskrona..

Ha en bra start på veckan <3

Kram Anki med flock

Svar: Kittyböckerna gillade jag också :) Och Vicky... jaha så Fem var rasistiska !! Där ser man ! Ha du också en bra start på veckan.. kram :)
Esmaralda

18 Lotta:

skriven

Oj, som en stålmannenfilm. Ja, verkligen bra med avstängningsknappen :)

Undrar om du ser im jag får jobbet efter intervjun i fredags. Tycker det borde vara min tur nu.

Kram L

Svar: Chansen finns.. kram :)
Esmaralda

19 AnnaK:

skriven

Tack! Trevligt att någon som han ser något litet i iaf i en sån som mig 😊

Kram 🤗

20 Kristin:

skriven

For en opplevelse, kjære Esmaralda.
Da jeg kom til slutten i fortellingen, fikk jeg "gåsehud" på armene.
Dette var sterkt å lese.
Takk og lov for at du fant denne av-knappen.
Det er stort av et barn å ha så stor forståelse.
Ønsker deg alt godt.
Kram!!!

Svar: Jag hade kanske förståelsen för att jag var född med den... jag tänker att jag inte fick mer än jag kunde bära.. och så hade jag ju mormor tills jag var 12 år och hon förstod... :) Kram :)
Esmaralda

21 Bumble bee:

skriven

Ser du om jag åker utomlands i höst och om min ev flirt du har sett följer med eller kommer jag möta flirten efter jag har varit iväg OM jag åker? Kram 

Svar: Det ser ut att bi en resa för dig och en flirt kan jag förnimma men inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

22 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Hemskt att se detta såklart.

Es, kommer det att bli en flytt till staden Ö för mig? Och ganska snart? Ser jag ut att bli långvarigt kvar där?
Kram

23 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.

Om jag gör en flytt till den större lägenheten här i min nuvarande stad. Ser jag ut att bo kvar där själv en längre tid?

Kommer jag att vara själv år till fram som det ser ut?
Kram

24 Cecilia:

skriven

Vad jobbigt att få veta så mycket och inte kunna hjälpa alla, framförallt när du var så liten. Tur att du hittade din avstängningsknapp.

Sista veckan nu. Tänker tillbaka till ditt blogginlägg om ditt cancerbesked för längesedan och att du gjorde en deal med universum. Hur är det möjligt? Jag försökte prata med universum om en önskan igår, hör universum mig? Kramar

Svar: Ibland blir man hörd och ibland inte.. universum har ju sin egen plan också... kram :)
Esmaralda

25 G.:

skriven

Kommer pusi hjem igjen?

26 Helena Ir:

skriven

Det var väl för väl att du kunde få släppa sådana bilder om vad som komma ska,för jobbigt att bära med sig. Den där avstängningsknappen är inte alltid så lätt att finna..

Funderar på om du ser något om lägenhet till dottern som hon ska köpa..är det långt fram i tiden?

Hoppas du mår bra..läste att du har värk..är det något som har med strålningen att göra?

Kram :)

Svar: Lägenheten kommer.. men det kan dröja ännu en tid. Nej, värken kommer inte av strålningen utan av de hormontabletter som man måste äta i fem år...de reducerar ledvätskan.. och det känns.. kram :)
Esmaralda

27 Skorpan:

skriven

Tack för svar o healing!
Sköt om dig Es!
Kram Skorpan

28 Skorpan:

skriven

Lavena, såg att du kommenterat igår. Kul att höra att du lever ;). Hoppas du mår bra!
Kram Skorpan

29 Dunegull:

skriven

Så starkt...

Slutar på mitt nuvarande jobb om tre veckor. Blir det någon avtackning, kommer folk vilja vara med och säga hejdå så det blir ett bra avslut? Eller blir jag besviken?
Kram

30 *:

skriven

Hej

Får jag inte jobbet jag sökt nu så funderar jag på att sadla om helt.

Har funderat på att jobba i Norge istället.

Ser du om jag jobbar utomlands eller i sverige ?

Kram
*

Svar: Stor möjlighet att du jobbar en tid utomlands.. kram :)
Esmaralda

31 Maria:

skriven

Hej!
Så jobbigt det måste ha varit med alla dessa tecken o syner. Tur du hittade on/off knappen❤️ Jag älskade oxå de Fem. Slukade många böcker som ung. Jag känner igen det där med att rädda världen.. inte för att jag ser syner utan mer för en oro o ansvar som jag inte behöver ha för allt. Övar på att släppa kontrollen. Ibland blir jag lite orolig för att vara ensam utan partner resten av livet. Haft otur på kärleksfronten långe nu. Ser du något? Dejtar en kille Peter, är han något för mig?
Kram

Svar: Känns som om det kommer någon annan och tror att du själv är tveksam när det gäller Peter... kram :)
Esmaralda

32 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Men hu, så jobbigt att se sådana saker som barn. Skönt att du kunde hålla det ifrån dig iaf och inte må dåligt av det. Det är inte alltid en gåva som så många tror.
Tack, för ditt svar härom dagen! Att en sak skulle gå lätt och en lite bökigare. Mm! Skulle vara hos läk 8.30 i dag och vaknar 8.05!!
Jag försover mig INTE! Jo då! Just i dag! Försökte att byta t en annan läk när jag ringde och bekände min synd. Nix! Måste ha kvar den här märkliga varelsen. Kanske en mening med att jag inte skulle till henne? Tror jag ska försöka få en röntgen via någon nätläkare. Hur kan det vara SÅ svårt att få en röntgen när man knappt kan gå? För att en läk fått för sig att man ska stoppa i sig NIO starka värkpiller per dag istället för att få svar och kunna få behandling på OMK? Förstår inte tänket alls!! Hoppas det går bra för dig m strålningen utan en massa biverkningar! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Klart du måste ha en röntgen.. något annat är otänkbart.. stå på dig och gör vad som krävs. Här i strålningstider är det helt okey.. inga illa biverkningar.. inte ännu i alla fall :) Vid gott mod och i eftermiddag kommer Spanska Eva på besök :) Kram
Esmaralda

33 Barbie:

skriven

Hej goda es!
Jag undrar en sak en situation som bör räddas! Har min pappa tankar åt att skiljas?! Kramar

34 Jossan :

skriven

God morgon...

Nedräkning till sista semestertimmarna. Eller börjar egentligen på onsdag men måste in ett par timmar imorgon för att fixa klassrummet lite.

Idag ska jag till högskolan för att gå igenom inför del 2 av tentan. Hoppas med hela hjärtat att jag kommer bli godkänd...

Har en del att fixa idag så funderar på att skippa träningen för att plugga och städa...

Usch är så val och kval om jag ska bli medlem på sån dejting sak. Ska det vara match eller mötesplatsen? Vad känner du?

Kram

Svar: Kanske Tinder ? Du får googla och läsa på... kanske någon i bloggfamiljen kan tipsa ?
Esmaralda

35 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Önskar jag hade en avstängningsknapp också när det gäller min yngsta dotter, tar så otroligt mycket energi och det känns som jag inte kan påverka någonting alls... Eller tror du att kan göra något för att få det att gå i positiv riktning? Kram❤

Svar: Samarbeta.. även när det tar emot... styrkekram :)
Esmaralda

36 Dalkulla :

skriven

Har aldrig läst Kitty böcker, däremot läste jag och min syster och även min mormor "Sigge Stark" böcker. Något mer romantiskt än hennes böcker fanns inte på den tiden. Sigge var en kvinna. Jag levde mig in i hennes böcker så pass att det kändes som verklighet.
Aldrig glömmer jag dessa romantiska berättelserna.


Wikipedia: Sigge Stark, pseudonym för Signe Björnberg, född Petersen 22 mars 1896 i Hidinge församling, Örebro län, död 1 februari 1964 i Nordmarks församling, Värmlands län, var en svensk författare, travkusk och hunduppfödare

Kram!

Svar: Jodå, visst minns jag hennes böcker och en period i tidiga tonåren slukade jag dem :) Kram :)
Esmaralda

37 Ior:

skriven

Tänk att du haft din förmåga sedan du var liten ❤
Och djurvän redan då.
Min fråga gäller en kollega.
Hon är ensam med två döttrar och jag vet att hon kämpar.
Har kommit på henne att inte vara helt ärlig vid ett tillfälle när hon skulle sälja en sak till mig.
Nu är hon hemma med sjuka barn men jag har en känsla i mig att hon bara ville vara hemma i några dagar.
Ev kommer vi att arbeta ännu närmare snart men jag är mer och mer tveksam.
Samtidigt känner jag igen mig i henne när jag var i hennes ålder.
Tyvärr.
Vet inte hur jag ska tänka.
Om jag ska prata med chefen att hon kanske inte är lämplig att flytta på vilket är tanken och få jobbar vi ihop dagligen vilket kan bli skört eller om jag ska låta saken bero och ge henne en chans.
Jag kan ju faktiskt ha fel även om känslan är stark.
Kram ❤

38 Misstjejen:

skriven

Hej

Börja idag på jobbar och har en egen blocket så jag vända den och märks på baksidan som står "i love you hjärta"

Har jag en hemligt beundran på jobbet. Undrar vem är personen... är det någon som förtjusta i mig så mycket...🙂

Vet inte om jag kommer hitta person...🤔

Ha det bra

39 Lenafena :

skriven

Hur blir hösten för mig? Väntar på inläggning rehab men det verkar dröja. Kan du se något glädjeämne? Känner mig trist och ledsen. När vänder det? Om det vänder? Tänker på dig, du har rätt inställning. Känner mig faktiskt ensam, så är det

Svar: Rehab kommer bli bra.. försök ta dig ut och hitta på lite kul.. det tar emot men isolering är ingenting bra för dig.. kram
Esmaralda

40 Ester:

skriven

Skönt du tidigt lärde dig att kunna stänga av.

Min vän när jag var liten hade obehagliga och kraftfulla förmågor - Kunde med hjälp av tankens kraft döda getingar samt styra utfallet i olika sammanhang.

Svar: Det är otäckt att styra saker och ting.. jag gjorde det ibland också.. men då tar man mer makt än man ska ha.. så det har jag slutat med... nästan helt.. kram :)
Esmaralda

41 Yvonne:

skriven

Hej!
Så jobbigt för dig. Tur att du kunde stänga av. Du kunde ju ändå inte veta var saker och ting skulle hända.
Jag var också ett bokmal. Läser mycket numera också. Älskade Kittyvöckerna och även femböckerna. Ja nästan allt jag kom över
Hoppas att allt flyter på bra för dig med strålning och allt.
Kram. 💕

Svar: Tack :) Jodå, allt går som det ska och i em kommer spanska Eva och vi ska ut och göra stan osäker :) Kram :)
Esmaralda

42 Maja:

skriven

Hej Esmaralda, stort tack för ditt föregående svar på mitt inlägg, du gör stor skillnad. Jag önskar dig bara det bästa.

Det känns konstigt att skriva detta här, men jag är lite förtvivlad... Jag är inte en lika bra fru mot min man längre sedan 4 månader då jag fått veta att min pappa är sjuk. Det påverkar hur jag är mot min man/bästa vän. Jag har blivit överkänslig, min intuition är borta, höjer rösten på honom och ångrar mig och känner mig som världens sämsta person. Vi är nära, han stöttar och förstår. Men minsta lilla missförstånd och vi båda exploderar, oftast jag först, några timmar senare blir det bra igen. Han har det tufft han med. Jag vet inte vad jag har förvandlats till, jag var inte såhär förut. Det är bara grälen som är problemet hur vi/jag gör små problem till explosioner.

Hur kan jag vara mig själv igen, eller är det detta jag blivit av all oro för pappa? Jag blir skrämd av vem jag blivit. Jag vill bara vara mig själv igen. Jag vet att det finns värre problem i världen. Men jag har äntligen någon i mitt liv som är värd mig efter många tuffa år.

Tack för din tid. Kram

Svar: Man kommer in i olika perioder i livet när man inte mår bra av olika anledningar... och ett äkta och bra förhållande klarar detta... försök prata om det hela.. du kommer landa ordentligt så småningom.. kram :)
Esmaralda

43 <3:

skriven

Blir resan av? Vill han bjuda mig på den?

44 SusanneAmalia :

skriven

Oj.. Jo jag förstår dig..

Jag vaknade en morgon av att telefonen ringde.. Det var ju ingen där. Men så sa en röst att mormor får inte klättra upp på stolen vid skafferiet i dag. Jag berättade för min mamma som tyckte jag var konstig.. Men så ringde telefonen och det var från sjukhuset mormor hade ramlat från stolen och gjort illa sig..

Jag vet vart jag kommer ifrån och hur jag har levt i mitt förra liv.. Hur jag har avlidit och vad jag hette..

Ibland ser vi saker som vi inte förstår men som vi känner är viktiga. Jag känner faror..

Eller sekvenser ur mina förra liv.. Dessa hör ihop med mitt nuvarande.. Jag blev ihjälslagen i Tyskland.. Red i kungliga följet i Frankrike.. och England. Älskade passionerat i England.. Slogs i Skottland.. Men längtar tillbaka till Irland.. Hem 🏡.. Till vidderna gården havet vinden hästarna.. Jag älskar allt i mitt nuvarande liv.. Gamla stengårdar vid havet.. Kåseberga känns så bra att jag kan flytta dit på en gång.. Hundar hästar katter.. Hav vidder utsikt.. Alperna har samma ljus och utsikt vind vidder.. Men avsaknad av skepp.. 🤔 Jag älskar världen.. Önskar er en fantastisk dag fylld av kärlek och insikt..

Båtrapport: var på skeppet i går och hmm.. Börjar reparera den på fredag.. Detta blir intressant.. Skickar bilder..

Fråga: blir allt bra på den nya skolan för Cornelis??

Svar: I början kan det bli lite tufft.. men står han bara ut och tillåter sig att komma in i det hela så kommer det flyta på bra.. kram :)
Esmaralda

45 Helena Ir:

skriven

Tack för svar!

Vilken jobbig biverkan av tabletterna,som inte vi kvinnor hade nog med våra kroppar vid klimakteriet :( Hoppas du blir hjälpt av CPD-oljan..du får berätta! Värk tröttar ut en så mycket!

Kram :)

46 Michaela:

skriven

Tur att du hittade din avstäningsknapp!

Har ju inte mått så bra sen jag åkte på stryk i torsdags på jobbet. Och det värsta är att jag har en chef som inte gör sitt jobb och har återkopplingssamtal när vi skriver avvikelserrapporter om arbetsskada. Jag har skrivit 3 st sedan jag började i Januari men noll återkoppling. Man får hantera/bearbeta det på egen hand. Vad fan är det för chef som gör så Es? Även oförutsägbar och falsk och svänger i humöret från ena sekunden till den andra. Det går emot allt jag står för och hur en chef ska vara. Mår dåligt av sånt. Hur förhåller jag mig till det så länge jag jobbar kvar? Är jag på rätt väg? Fel väg? Varningar?

Hoppas du och alla i bloggfamiljen får en bra start på veckan. Redan mitten av augusti. Kram!

47 Tjejgumman:

skriven

Esmaralda, du är strålande! Vilken tur att du hittade rätt knapp! Och vilken tur för oss i "familjen" att du kan knäppa på dina förmågor igen när vi behöver dina kunskaper!

Jag undrar över vad som egentligen hände i går.... Är det någon att lita på? Någon att bygga vidare på? Bara vänskap, eller mest elände i framtiden???

Kram, kram!

48 G.H:

skriven

Tur att du hittade avstängningsknappen ❤️
... fy tusan vad tung!

Första vardagen efter semestern ... känns lite tomt. Ser fram emot en fin sensommar och höst ... hösten e helt klart bäst här, sommarn är för varm men hösten är vacker! Och det bästa är att svägerska med familj kommer och hälsar på om mindre än en månad, Yay! Ska oxå försöka renovera vårt kök så ska ta tag i att hitta lite folk, har fått en del tips men inte spikat något än.

Hur går det med ditt badrum förresten:) har det blivit klart?

Ha en bra kväll med din vännina!:) kram

Svar: Badrummet ska bli klart nu när jag är här... det fattas bara en glasvägg.... kram :)
Esmaralda

49 <3:

skriven

Blir resan av? Vill han bjuda mig på den?

50 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Finns den sexuella attraktionen och spänningen kvar mellan honom och mig? Tänker han sådana tankar? Kram

Svar: Han försöker nog undvika tankarna men de kommer ibland.. kram
Esmaralda

51 Anna E:

skriven

Har Maja det bra nu?

Svar: Ja, det har hon.. kram :)
Esmaralda

52 Khaleesi:

skriven

När jag var barn så minns jag att jag plötsligt började läsa bibeln, som om jag försökte få trygghet och en slags avstängningsknapp genom det. Har inte på något sätt vuxit upp med troende runt mig och präglats av det utan det var bara jag själv som försökte hitta ett sätt att stänga av. Vi bodde bredvid en vacker kyrka och det var väldigt mycket aktivitet i huset vi bodde i. Kan tänka på det ibland nu i vuxen ålder eftersom jag inte är troende, att det var ganska häftigt att det bara kom så naturligt för mig då. :)

Svar: Ja, barn är fantastiska på det sättet... de tänker annorlunda än vuxna.. kram :)
Esmaralda

53 Fjäril:

skriven

Oj inte lätt att vara EZ alltid. Tack för svaret sist , ska komma mig ut mer, så energi fylls på, trodde att kroppen inte orkade. Hoppas jag någon gång (kanske inte i år??) träffar någon som känns rätt att dela livet med, och var träffas vi? nätet är inte min grej.Ha en fin dag.

54 Tjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill ju absolut ha en kille som menar allvar med mig.
Ser det ut som om han menar allvar med mig med det han gör?
Eller är det mer sexuellt?

Hur troligt ser det ut att vi blir samboende?
Kan han mena allvar med mig?
Kram

Svar: För tidigt att säga. kommer nog finna tvekan från er båda... just nu kan det bli vilket som.. kram
Esmaralda

55 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
kommer det att bli en flytt till staden Ö för mig? Och ganska snart? Ser jag ut att bli långvarigt kvar där?
Eller ser det helt enkelt ut som att det blir något annat för mig?
Kram

56 Hope:

skriven

Hejsan,
fick i en seans från dig för många år sedan att skulle komma en stoor summa oväntade pengar. Skulle ta ca 10 år i framtiden och skulle tro att den tiden är inne nu. Är detta ff aktuellt att det kommer oväntade pengar?

Svar: Ja, det ser faktiskt ut som om det kommer pengar.. men än är det en bra bit in i framtiden.. kram :)
Esmaralda

57 Jullisw:

skriven

Kommer vi få barn? Och dröjer det isåfall eller blir vi gravida snart?

58 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda!
Du har sett att jag har en god chans att möta en romans eller kärleksäventyr inom kort!

Tror du att det blir en kort romans eller ser den ut att vara åtminstone några månader?
Kram

59 F:

skriven

Ibland kan jag känna saker som ska hända innan oxå.

Ser du något nytt hända i mitt liv kram.

60 Sandifighter:

skriven

Stackars den lilla dig, måste ju ha varit super svårt att hantera ❤ fy, förstår din oro över saker och ting som hände ❤

Svar: Kram :)
Esmaralda

61 Tje:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor ser chansen ut det blir allvar och att vi blir samboende?
Kram

62 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer det bli en flytt till andra staden Ö för mig?
Blir det långvarigt där?
Kram

63 Milla:

skriven

Du verkar ju vara jättemedial o det är nog tufft ibland. Bra m knapp.
Min dotter har träffat ngn brittisk kille på sem o jag tror inte ngt hänt mem hon har berättat för en kille hon är kär i om det o nu trassel. Vet inte vad hon håller på med riktigt. Kan du se ngt? Rätt krävande ibland.

Svar: Hon behöver få pröva sig fram och inte binda sig för tiden.. det här är helt normalt.. kram :)
Esmaralda

64 F:

skriven

Ser du mig gravid igen?

65 ängeln:

skriven

Vad skönt att du hittade avstängningsknappen. Var själv med om vad jag tror var fyra olika andar som kontaktade mig i helgen. Det var skrämmande och väldigt starkt. Har inte varit med om en sådan stark kontakt innan om jag inte kallat på andevärlden själv. Jag förändrades i ansiktet och det tog lång tid innan jag kunde känna att jag var tillbaka i mig själv och att jag inte hade någon med mig. Det känns som ett påhopp när man inte har bett om kontakten, förstår dig precis. Kram

66 Anna E:

skriven

Tack

67 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tack och lov att du hittade avstängningsknappen annars hade du nog fått det tufft.
Du har sett o kännt mycket sen barnsben ,du har minsann tidigt fått ta del av sådant som inte andra i din ålder behövt göra.
Tur att du löste det hela innan det blev väl mycket.

Igår blev grannfrun sur på mig när jag påpekade att det vore bra om de sa till sina gäster att inte parkera på vår gårds sida.
Hon flippade ur och tyckte jag var så löjligt som påpekade om det..
Suck..detta är en av orsakerna varför jag har svårt med att bo i radhus..är van att bo i eget..

Es,ser du närmar sig vårt flytt till eget eller dröjer det ännu?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja som somliga stör sig så attans mycket.. eget hus kommer för din del... det kan dröja ännu en tid.. kram
Esmaralda

68 Hanna:

skriven

Hej!

Jag kommer i håg min bokslukarålder. Kittyböckerna avverkade jag i rasande takt. De var så spännande. Annars var det hästböcker som gällde, Annika- böckerna och mina favoriter Britta och Silver. Egentligen är jag en annan generation än när de här böckerna gavs ut men tack vare min mamma har jag också läst dom. Efter det hade jag en Maria Gripe period. Hennes böcker hade en lätt övernaturlig känsla och det älskade jag. Läser böcker nuförtiden också, men den där mysiga bokslukarkänslan är tyvärr borta.

Kram

69 Mikael:

skriven

On off knapp har jag tänkt på en del, den gäller nog fler och mer nu än förr, även för de som inte har dina talanger.

Att två eller tre bråkar är inte allltid någon annans sak, är lättare nu än någonsin kasta bort sitt liv med att lägga sig i när drogpåverkade och lättkränkta bråkar, de sticker ner varandra och andra fortare än kvickt idag, visst kan man rädda någon och de kommer in på en annan livsbana men risken är stor man blir skadad själv med lång rehabilitering eller värre....

Es, har jorden sett sina bästa dagar eller...? Den där Hanna på Youtube, hon dyker upp titt som tätt när man väl klickat en gång, man blir lika glad varenda gång man kollar då hon är glad, vanlig och rolig,
var hon den sista icke bittra kvinnan på jorden som var singel? man behövde ju inte vara raketforskare för att räkna ut att hon inte skulle vara singel och inte bli gravid! var hon den sista och dags bli munk och kan strunta i gympasset idag? väntar med spänning..., feel no pressure, hah, inte ditt fel om de nu råkar vara slut :)

Kram
Mikael

70 Alie:

skriven

Tack för ditt svar. Det skulle aldrig kunna bli han och jag på riktigt, men jag fastnade verkligen för honom direkt..klickade mellan oss, iaf för mig.
Jag tar mig vidare.. har ett öppet sinne, tids nog är det väl min tur..💕
Kram :)

71 Ghostwriter:

skriven

Ja, redan i början när jag läste så visste jag att det var du. Bra inlägg som säger väldigt mycket! Jag har drömt saker om andra genom åren, men oftast är det om det handlar om mig i grunden. Tex om en partner är otrogen/kommer vara... om jag kommer bli lämnad av min partner.. och det allra värsta är när jag drömt om hur jag ska bli utsatt vilket jag blev efteråt några år senare.

Jag har tillfälliga gånger behövt stänga av helt, för att jag inte kunde hantera det jag såg. Men sen när jag var mer stabil ville jag ha tillbaka allt och när man är mer stabil så handlar det mest om att man kan klara av det i längden och tänka bättre, även om man i stunden fortfarande kan bli ledsen/rädd.

Jag försöker utveckla mig ännu mer och hoppas att jag kan hjälpa andra med tiden också.




Du såg att jag skulle få erbjudande om en lägenhet i staden jag vill till ganska snart. Är det om jag behåller min nuvarande? Eller behöver jag byta min nuvarande först mot någon i min stad för att ens lyckas få erbjudanden i min drömstad?





Stor kram och hoppas din vecka blir bäst.

Svar: Hemskt ledsen men ser inga detaljer i detta... lyssna inåt och följ din röst.. kram :)
Esmaralda

72 AnnaK:

skriven

Sorry för irriterande följdfrågor 🙈 Men vad är det för ett litet "något" som finns? Tycker han att jag ser bra ut eller nåt liknande? Jösses vad jag har blivit brydd i folks åsikter om mig men har alltid trott att jag inte syns alls tills du sa att jag är en sån som folk lägger märke till pga min aura.

Kram 🤗

73 Arbresha:

skriven

Hej finast
Hoppas allt är bra med dig.
Jag har funderat på skilsmässa ett tag nu. Men jag undrar om du kan se ifall min man har funderat på samma sak.? Eller ifall det händer att vi går isär?

Mvh

74 Jossan :

skriven

Hmm tinder tycker jag känns så oseriöst men jag kan ha fel... något säger mötesplatsen men de kanske för min syster träffa sin sambo där. Mötesplatsen är dyrare dock...

Det är en djungel!

Kram

Svar: Japp, det är en djungel men du vet när du hittar rätt kärlek.. kram :)
Esmaralda

75 Hon:

skriven

Jag skulle lite vilja kontakta honom men samtidigt kontaktar han inte mig.. borde jag avvakta?
Kram

76 <3:

skriven

Hej kära Es har G B alkoholproblem är det därför han är som han är ? Hans bror är alkolist. Ligger det i hans släkt.
Kram

77 Hjärter dam:

skriven

Förstår att det inte kan varit lätt som barn att hantera det du såg..men vilken otrolig gåva du har 🙏❤️

Jaha, så var man tillbaka på arbete igen efter ledigheten men det är ju inte länge kvar där nu. Konstigt bemötande av chefen. Fick ett hej men sen bevärdigade personen inte ens att tala till mig och tittade bort fast jag var i samma rum? Skönt att komma därifrån snart..

Men Es, kan du se om det kommer ordna sig med nytt jobb och inom vad?...känns psykiskt stressande och i min ålder så borde jag ju haft nån form av karriär vid det här laget som de flesta andra.. istället känns det som jag hela tiden hamnar tillbaka på ruta ett...

Kram ❤️

Svar: Det kommer nytt jobb och du får en bra chans att ta dig vidare.. kram :)
Esmaralda

78 A:

skriven

Hej Es,
har min magkänsla fel när det kommer till om han kollar in andra, eller är det min hjärna som spökar? Jag mår dåligt av att behöva tänka så.

Svar: Jag kan inte se att du har något att oroa dig för.. kram :)
Esmaralda

79 Drömmen inatt :

skriven

Inatt drömde jag att jag träffade en kille, han var längre än mig. En annan typ av stil än jag brukar dras till. Jag tror att han var blond, och något äldre. Vi på något sätt tyckte om varandra, och hade precis träffats. Men det kändes bekant samtidigt. Sen i drömmen går jag in i något hus (kanske cafe?) och där stöter jag på en äldre man, mörkt hår och mycket skägg och mustach. Han är superlång. (I jämförelse med den andre mannen och mig).Han ser riktigt manlig och snygg ut. Tydligen skulle han i drömmen föreställa en gammal klasskompis som jag inte kände så mycket, eller umgicks med. Han var lite utanför i skolan tyvärr. Jag blev jätteglad i drömmen när jag såg honom, och jag sa “Vad kul att se dig, du ser ut att må bra!”. Han verkade blivit en bra och ordentlig man. Sen satte jag mig ner vid samma bord som honom, och då kom min “dejt” och satte sig bredvid. Han märkte hur jag och mörkhåriga mannen klickade. Jag fortsatte prata, superglad över att ses. Och så sa jag “Du är väldigt snygg!”. Rakt ut. Framför min dejt, och jag sa det utan dåligt samvete, jag kände mig ärlig bara. Jag och den blonda killen var inget seriöst än, så tyckte jag kunde säga det. Mörkhåriga mannen sa “Ja, du också”. Sen vaknar jag upp. Vet inte om detta är en sanndröm som ska symbolisera något som kommer ske (om det sker brukar det inte ske exakt utan mest liknade det jag drömt om, eller symboliken).

En annan gång drömde jag att mitt ex kom tillbaka, och att hans närmsta vän var superarg för att vi försökte igen. Han var arg på exet, inte mig i drömmen. Du har sagt att om det ska bli något mer seriöst, så är det längre fram. Men när han hörde av sig var han inte direkt intresserad av en riktigt vänskap ens. Och idag vet jag att han inte är min soulmate, och då vill jag inte ha han tillbaka för vad han gjort mot mig.


Vad tror du? :)

Kram Ghostwriter

80 Lilla m:

skriven

Hej, blir det svårare nu då jag stressar så kring detta?

81 Söderböna:

skriven

Du kan sannerligen det här med bra berättarkonst!

Vilken tur att avstägningsknappen kom in i bilden. Och så pass tidigt dessutom! Jag letar fortfarande efter min :)

Någon karl att bli lite nyfiken på, på ingång? Ofta stannar det vid en dejt.

Kram, kram 💕

Svar: Ja, en röd offknapp kan vara av stor vikt minsann ! Någon speciell kommer.. kram :)
Esmaralda

82 B:

skriven

Heej, hör han av sig igen den där killen som kan spela gitarr och ljuger så bra? 😂🤠 Hahahaa, man möter på den ena efter den andra 😂 :-) han är ju dock fortfarande ung och mycket att lära om han ska spela min melodi 💃?

83 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du en flytt till staden Örebro i samband med detta?
Kram

84 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Saknar han mig lite nu? Längtar han efter mig? Kram

85 Crazy catlady:

skriven

Halloj Es..!
Vad tror du om nästa år - för det med sig något fint..? Skulle uppskatta om du såg något.. Minsta lilla :-)

Nu blir det en lång promenad vid vattnet - och sedan choklad i soffan..! Framför reprisen av "Barnmorskan i East End".. Supermysig serie på SVT..!

Kramar på er denna kväll..!

86 Mikael:

skriven

En vanlig måndag med kniv, är nog inga droger inblandade där i Kristianstad....


En naken man ska ha jagat en annan med kniv på ett tak, enligt Aftonbladets uppgifter.

Fyra personer fördes till sjukhus – en av dem uppges vara polis och en annan ett barn.

Kram
Mikael

87 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag mötte en gammal vän idag från skoltiden.
Jag fick sådan ångest efter att jag träffat henne och pratat med henne.
Hon var inte dum eller elak på något sätt så jag vet inte varför.
Båda vi har fått barn så vi pratade lite om barnen och jag berättade väldigt kort om min son men det räckte för att få ångest.
Jag vill inte prata om mitt dyrbaraste inför henne.
Tror du hon tog det på fel sätt det jag sa?
Alltså som något negativt? Jag är rädd att hon tolkar negativt.

Sen undrar jag vad hon känner efter att ha mött mig? Känner hon negativt om mig?
Kram

Svar: Hon kände lite som du att ni hade svårt att knyta an.. och det är ju het i sin ordning... kram :)
Esmaralda

88 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Gör jag min flytt dit? Till den staden?
Blir jag kvar där långvarigt?
Kram

Svar: Ja det ser ut att bi en flytt.. kram
Esmaralda

89 Mikael:

skriven

Ops, prognosen kan vara glada och roliga singlar är slut för tillfället, nåja man får anpassa sig efter situationen och gå till gymmet, finns glada och roliga upptagna och man vet aldrig när de blir lediga :)

Kram
Mikael

Svar: Så är det allt kan snabbt förändras :) kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: