En magisk helg....

 
I fredags anlände maken och Mannabonne Glenn.... och då fick MG en egen säng, med skålar och godis.... från  hotellet.. och han blev väldigt glad och stolt !
 
 
Jättemysigt, sa han och bäddade noga...... fast sen när det blev dags att sova för natten skrek han som en tasmansk djävul och krävde att bli upplyft i sängen.... sån är han !😱
 
 
På fredagskvällen käkade vi på hotellet och sen ordnade i lite mys på tu man hand..
 
 
... alltid redo för mys, hälsar MG !
 
 
Nästa dag, i lördags, var planen att besöka Ystad... man har ju hört så mycket den stan i alla Wallanderfilmer.  Så blev det inte. Vi kom till Ystad saltsjöbad och där fastnade vi.
 
Ett badhotell från gamla tider... och allt var som det alltid varit.... till och med toa fanns högtalare som spelade 30 tals musik och små vita frottehanddukar som man torkade sig på och sen kastade i tvättkorgen !
 
 
 
Även i baren kände man historiens vingslag....det var som att kliva in i en tidsmaskin !
Fast maken klev in BAKOM baren...😲
 
 
 
 
 
Såklart skulle vi äta lunch här... och det fanns bara en meny.. så den bestämde vi oss för utan att veta VAD det var... och trollkonsterna fortsatte
 
Det visade sig nämligen vara en TRE rätters lunch !!
 
 
Rådjurspate´, ostar, syrade grönsaker, italiensk skinka och goda korvar och därtill ett fantastiskt bröd !
 
 
Klassisk Wallenbergare till huvudrätt....
 
 
Och till sist desserten med chokladpannacotta, kakor & frukt !
 
Nu började vi fundera över vad det här kalaset kunde gå loss på... jag hade ju druckit ett gott  vin till maten också... och så kom notan... på 500 kronor... för allt... och det får jag säga var överkomligt !!
 
 
Små mysiga grupper runtom i huset där man kunde slå sig ner...
 
 
 
Releax.....
 
 
Restaurangen...
 
 
På ena sidan pool och på andra sidan strand & hav...
 
 
Ja, det var en magisk lördag.....  fast vi mest såg Badhotellet och  resten av Ystad från bilfönstret !
 
I går blev till Skanör-Falsterbo....
 
 
Och desto mer promenerande...
 
 
 
 
Massa puss från MG och kramar från mej.. maken hälsar så klart också  :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Madde:

skriven

God morgon från norr ❤️🦉

Kan du se om jag kommer få en anställning på mitt nuvarande jobb eller ska jag söka något annat??

Kramar ❤️

Svar: Chansen att du får anställning på nuvarande jobb är runt 70 %.. kram :)
Esmaralda

2 Katten:

skriven

God morgon!

Jösses vilket badhotell! Inte svårt att förstå att ni fastnade där. Det där med små vita handdukar som man kastar i tvättkorg på toa upplevde jag i ett elegant hem i München i min gröna ungdom. Jag hade aldrig sett på maken, blev svårt imponerad och tänkte att SÅ ska jag ha det när jag får eget hem, och..... nä, så har jag det INTE. :)

Idag blir första dagen på nya jobbet. Det känns jättekul och spännande. De har nog en hel del förväntningar av mig eftersom jag har många års erfarenhet från branschen, men det är sju år sedan jag lämnade den så jag är nog ganska ringrostig. Jag hoppas att det går bra ändå. Håll gärna en tumme för mig.

Önskar alla en fin måndag.

Kram

Katten



Svar: Ja ibland tänker man precis så... att man ska föra över somligt på sig själv.. men det blir aldrig :) Visst går det bra på jobbet... stort lycka till:) Kram
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, såklart MG ska sova i sängen med dig 🐶😴💗
Har Ellos satt i system att tappa bort paket ?
Kommer det lösa sig med returen så jag får tillbaka mina pengar.
Börjar bli smått irriterad på dem.
Kram

Svar: Det ser ut att lösa sig.. kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Men mys pys!!

Provar igen med min fråga....Är jag något bröderna diskuterat sinsemellan eller vet ingen om den andres intresse?

Kram 🤗

Svar: Nej jag ser ingenting kring detta... tyvärr... kram :)
Esmaralda

5 Hoppfull:

skriven

God morgon!

Vilken fin helg ni haft, verkligen att ta tillvara på dagarna!

Har sett blogg inläggen om kärlek. Den återkommande frågan. Tycker det är fint att se att kärlek är det stora temat, inte frågor om att bli rik, bli chef, få stora hus, dyra bilar, och liknande. Utan det är kärlek vi alla är mest rädda om.

Tycker det ger hopp om att vi människor är rätt så bra och rätt så goda trotts allt elände som nyheterna dagligen drar upp i media.

Kärleken, den stora frågan. Hur blir det med den? Känns som den här är den rätta, den som borde betyda allt. Ser du om det blir oss två till sist?

Kram o kärlek!

6 sus:

skriven

hej
vilken fest....
mysigt.....
du ser pigg ut....
kommer ingenstans här...
love sus

Svar: Nej det står lite still... du behöver nog själv ta större steg till förändring.. kram :)
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

God morgon!

Så du var i mina hemtrakter igår. Tråkigt väder bara. Där är så fint när det är varmt.

Jag gråter nästan av trötthet idag. Jag vill inte jobba. Är inte alls sugen på det.. Kunde jag inte haft en veckas semester till? Det hade varit skönt.. Men ja får längta till höstlovet istället...Måste väl göra klart att jag älskar mitt jobb men jag tycker det är rätt skönt att va ledig som alla andra! Jag får alltid höra att jag inte trivs med mott jobb för jag vill vara ledig.. Men jag hatar mornar..

I veckan har jag ställt in all träning för att fokusera på min tenta. Ska rätta klart min matte tenta men kommer inte in på skolans sida. Så jag fick maila skolan igår. Kanske får extra tid då! Får hoppas att den blir godkänd då...

Hatar verkligen den skolan. Den har brutit ner mig totalt. Nu vill jag bara ha min legitimation så jag kan få min tillsvidare anställning och kunna känna att jag kan skaffa familj när mr right kommer...

Kram

Svar: Bra att du går in för tentan... god chans att du klarar den... lycka till :) kram
Esmaralda

8 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Vilken mysig helg ni haft. Jag däremot har haft en fattig helg. Inga pengar kvar och får leva på smulor ett tag. Får jag inte jobb snart så blir det väl till att svälta. Enda positiva är att jag går ner i vikt.
Ser du om någon ljusning närmar sig???

Kram

Svar: Ja, det kommer en hel del bra... säga ja oftare än nej.. kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer folk tacksam för jag finns som föreläsare på föreläsningen nuförtiden och framtiden?

Hoppas jag ger något som kan få förbättra av erfarenheter...

Kommer jag blir en symbol? Förebild eller något

Kommer min föreläsning att få andra våga att stå på sig och berätta också i framtiden?

Ha det bra

10 Michaela:

skriven

Gud så mysigt ni har haft det! Och MG är ju bara för go med sina böddningar mm. Måste vara härligt att dela sitt liv med någon som finns där för en i med och motgång. Det är kärlek!

Vill så gärna träffa honom i veckan och tror att det är det här som min King försökt förmedla till mig senaste tiden MEN jag känner mig så jävla oattraktiv och är rädd att det blir misslyckat så funderar på att banga. Fan också!

Kram och kämpa på sista dagarna nu. Du är så stark tycker jag!


Svar: Hur som helst så är du INTE oattraktiv... du kanske känner sig så men du är det inte !! Kram :)
Esmaralda

11 Jennifer:

skriven

HEJ till dig som tog åt dig av min kommentar om insemination:

Naturligtvis är det min egen åsikt jag skriver och inte någon fakta. Jag har rätt till min åsikt om insemination lika mycket som du har rätt till din.

Jag är singel och önskar också flera barn men inte till vilket pris som helst. För mig känns insemination inte som ett alternativ, av flera olika skäl. Och det är mitt beslut, mitt val.

Men om det känns rätt för dig är det ju bra. Varför bryr du dig då om min åsikt, den spelar väl ingen roll för dig.

Lycka till med inseminationen.

12 Skorpan:

skriven

Ojoj vilken helg o vilket ställe det där badet var/är. Dit vill jag också åka :). Men vad gjorde mannen bakom bardisken? Såg inte precis ut som något do it yourself ställe så ;). Mys är alltid trevligt, det tycker jag också MG. Hälsa mannen med...

Klädde plastpåsar på fötterna idag förrän jag trampade iväg. Så klart regnade det inte så mycket, men jag är i alla fall torrskodd, alltid något en måndag morgon. Nu avnjuter jag en latte innan jag ska o skriva under kontraktet. Tror att det nu börjarröra på sig i mitt liv o hända saker o ting eller vad får du för känsla Es om saken? Ett steg framåt i alla fall ;).

Önskar dig en lugn vecka tills du får åka hem o vila upp...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Bartendern var på annat håll o då passade maken på :) Ja, jag tror också att du nu är i en period då både det ena och det andra kan ske... kram :)
Esmaralda

13 Miltons Mamma:

skriven

Vilken fantastisk helg 😃 Fina MG. Vad fint av hotellet att ge bädd och skålar. Otroligt omtänksamt och gulligt 😃

Och som kaninälskare så kunde jag inte att undgå att se den härliga, vackra, söta ljusstaken 😍😍😍😍
Underbar 😃

Idag börjar skolan för sonen. Gudars vad sommaren gick fort. Älskar hösten men vintern hoppar jag gärna över 😁

Kjam

Svar: Ja, och när jag kommer hem är alla sommargäster borta...... kram :)
Esmaralda

14 Ullegull:

skriven

Hej!
Har anmält mig till ett provtillfället i en, för mig, ny träningsform. Såg på klipp från träningen via nätet i helgen och nu ångrar jag mig. Komplicerade serier av rörelser samt små, nätta unga tjejer. Kommer vara som en gammal elefant bland unga antiloper! Är ju fet och behöver röra på mig men kanske ska välja en annan träningsform..?

Svar: Du ska välja det du tycker är roligt... då funkar det... bry dig om inte om de andra... kram :)
Esmaralda

15 Lotta:

skriven

Vilken härlig helg du ser ut att ha. Det är verkligen jättefint i Skåne. Spahotellet skulle jag vilja åka till. Har bara sett det från utsidan när jag var i Ystad. Fast då måste man väl vara ett par för att åka och det är jag ju inte. Det är ju nackdelen att vara singel.

Undrar om företaget jag börjat jobba med blir nöjda och jag får fortsätta med dom?

Ha det fint
Kram L

Svar: Visst kan man som singel åka hit... kan inte se att det är några problem ! Känns som om man är nöjd på företaget.. kram :)
Esmaralda

16 Kulla:

skriven

Så härlig och mysig helg ni har haft det. Ja, 500kr var ju inte så mycket för det goda ni åt.
Usch idag första dagen efter semestern🙄. Längtar så efter ett nytt jobb.. och hoppas att det dyker upp snart.. söker allt som passar just mig👍😄. Kram

Svar: Ja fortsätt sök... nytt jobb kommer... kram :)
Esmaralda

17 Jeanette:

skriven

Jag undrar om vi ska sluta tävla och lägga pengar på annat.

Kram ♥️

Svar: Ja, det kan vara dags nu.. känn in själv... kram :)
Esmaralda

18 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Fina mysiga bilder.
Ser ut som att ni alla tre har haft det bra.

En fråga till dig.

Handlar det bara om sex för honom?

Minskar jag mina chanser att det kan bli något seriöst med honom om jag har sex med honom?
Kan det här utvecklas till något mer?
Kram

Svar: Chansen är densamma oavsett sex.... kan bli vilket som.. kram :)
Esmaralda

19 *:

skriven

Hej

Japp.. idag ska jag göra ytterligare ett försök med rökningen. Inte jättemotiverad men vill ändå inte röka. värsta är ju att jag tycker det är sååå jädra gott. Men har laddat upp med tuggummi o grejjer nu. Förra gången höll det 3 månader, hoppas på längre denna gång.

blir lite orolig när du säger ibland att det KAN bli en separation med mig och sambon. Så känner inte alls jag...
Vad är det som skulle kunna göra att vi separerar i sånt fall ?

Kram
*

Svar: Jag vet hur gott det är att röka... slutade för tio år och gick över till snus istället !! Jag ser inte vad.... och det är ju inte säkert att det sker ens.... ta hand om varann och må väl... kram :)
Esmaralda

20 Helena Ir:

skriven

Mysig helg för er tre :)..och fina är ni tillsammans!
Ystad har jag besökt några gånger,men aldrig där..ser härligt ut! Det där var dig förunnat..så bara någon dag kvar nu i Lund.

Höstlikt är det här..regnat hela natten.

Ser du något om kursen min dotter sökt till,som hon kan ha nytta av i sitt arbete..blir den av nu?

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Ja, chansen är god att den blir av.. kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag syns mer i nätet grund av föreläsningen i framtiden?

Typ i wikipedia eller något?

Ha det bra

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Blir ju lite tokig i att frågor till dig om föreläsning.

Jag tänker på när jag var barn eller något som jag trodde jag såg något i nätet att det finns en person som är redan själv föreläsare. När jag googla på så det finns inte så.

Så jag förstår ju det är jag som jag såg mig själv.

Så kommer jag klippa mig kortare och har en annan färger på håret. En annat stil.

Den person ser ut så äldre än min ålder just nu...

Kan det var stämmer?

Ha det bra

23 EPM :

skriven

Så härligt det ser ut. Du verkar ha haft en ljuvlig helg 😊
Skolstarten närmar sig och jag är orolig för mina barn. Dottern stammar ju, lider av det men låter inte detta hindra henne vilket är bra, men hon gör heller inte de övningar hon fått från logopeden för att lära sig behärska sin stamning. Kommer hon fara illa pga detta?
Min son är den hudlöst känslostyrda, med utbrott då saker blir fel, sen är jan ledsen över att han fick utbrott...
Han har börjat säga att folk är ”snygga” när han tycker det. Både killar och tjejer, detta är helt i din ordning. Jag är ändå orolig att han ska bli ansatt om han uttrycker detta i skolan, vi bor i en liten hyfsat inskränkt stad...😔

Kram

Svar: Dina barn har båda starka personligheter och sticker ut lite... ibland kan det slå tillbaka men för det mesta är det bara positivt för dem...så himla goa ungar.. kram :)
Esmaralda

24 Camilla:

skriven

Kära Es, härligt att läsa om vad som händer i ditt liv och se fina bilder med.
Jag har igen gått i en fälla, har varit väldigt ensam och haft tråkiga kvällar så började en kväll på skoj skriva till ett ex, trodde nog inte han skulle svara, men det gjorde han, vi skrev den kvällen och den nästa kvällen chattade vi i nästan 3 timmar, jag trodde nog att han menade nåt sina meddelanden hur härlig jag är osv, men nu har han inget skrivit mera, plötsligt är jag luft igen för honom, besvikelsen är stor och sörjer, är så kärlekstörstande tydligen att jag griper efter halmstrån.... Det är hemskt, jag mår skit och lider nu. Varför blev det såhär? Har sen svårt igen att glömma och gå vidare med mitt liv när sånt här händer mig.
KRAM

Svar: Det brukar inte bli bra när man försöker backa tiden.. gå framåt istället... jag förstår att det gör ont men det är övergående.. styrkekram !!
Esmaralda

25 DD:

skriven

För ett tag sen frågade jag om en person som jag träffade och du skrev att längre fram skulle jag gör ett bokslut.. igår kom bokslutet fram och jag tycker bara synd om honom på ngt sätt... jag blev super känslig och kände ångest..

Kan du se ngt om hela syftet med vårt möte?

Kram🌸

Svar: Bara att det var något som behövdes och som gav positivt... kram :)
Esmaralda

26 Alie:

skriven

Hej och godmorgon,
I love it! Ystad är så fint och pittoreskt med sina smågator. Skulle nästan kunna tänka mig att bo där.., men bara nästan ;-)
Har aldrig besökt Badhotellet, men det blir ett måste efter din beskrivning och fantastiska bilder, vilken idyll.
Ser sannerligen ut som att ni fick en magisk helg, glad för din och makens skull och MG, som fick en egen sovkorg, så gulligt!

Ha en fin och bra start på veckan!
Kramar :)

27 Ava:

skriven

Hej ❤️

Har bestämt mig för att flytta, mår inte bra av lägenheten jag bor i. Lite svårt att bestämma mig om jag ska bo kvar inne i staden eller leta mig lite utanför, som ett mindre samhälle men nära ändå?

Stor kram!

Svar: Båda delar passar dig bra.. så välj med hjärtat... kram :)
Esmaralda

28 Louise:

skriven

Najs helg ni har haft. Skanör-falsterbo är nästa mina hemtrakter. Jag är uppvuxen i Höllviken.

Är på väg till Lund med sonen. Jag är den som är mest nervös och så är det varje gång skolan börjar. Han ska ta tåget varje dag dit i 3 år. Herregud hur ska det gå. Min lille kille. Nej det ska nog gå bra.

Igår mejlade jag ansvarige lärare om de skulle registrera mig på min utbildning. Och undrade om jag verkligen skulle behöva göra min praktik i februari. Får se vad hon svarar.
Jag hoppas ju att jag får göra min första VFU de veckor som var sagt. Har ju väntat svinlänge på det.
Hoppas vi nu får komma upp till opponeringen nu för då hoppas jag att det löser mina praktiker.

Hur stor är chansen att jag faktiskt får göra min första praktik v.36-39?
Vill ju bara bli klar.

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Chansen finns men ser inte så stor ut tyvärr... kram :)
Esmaralda

29 Mg:

skriven

Hej.
Har väntat på min skolmaten i många år, när fasiken kommer han tror du?😊

30 Mathilda:

skriven

Hej Es,

Vad härligt det ser ut! Ni vet verkligen hur man ska fånga dagen😊

Jag står inför mycket val just nu. Det är rätt påfrestande och läskigt att ge sig ut i ovissheten. Kommer jag få ett jobb jag trivs med och som motsvarar min kompetens snart? Kram

31 Helena Ir:

skriven

Tack :)

Kram :)

32 Dunegull:

skriven

Åhhh vilken underbar helg-så värd!
Får du in ngt kul som händer mig i höst? Bjuder hösten på någon överaskning?
Kram

33 Hopfull:

skriven

Oj god morgon!

Vilken fin helg ni haft!

Skrev ett långt inlägg om kärlek det försvann nyss tyvärr.
Kort sagt, tycker det känns tryggt och hopfullt att frågor om kärlek återkommer långt mycket mer än frågor om makt, rikedom, individuell succé. Det finns något vackert i att vi bryr oss om andra och varandra.

Kära Es, ser du hur det går med min? Blir det rätt den här gången och blir det vi två?

Kram o kärlek o trevlig vecka!

34 Hedwig:

skriven

Det ser mysigt ut! Therese C var hos mig några dagar och vi gjorde också några utflykter: vi åkte till en gammal fiskeby vid havet och hyrde en vattencykel här i staden. Jobbigt men kul! Therese är hos sina släktingar nu och både jag och Sven saknar henne. Sven ville till och med ligga i gästrummet i stället för hos mig. Hoppas att vi ser henne snart igen. Sedan hoppas jag att din vecka blir lugn och bra! En sommarhälsning till alla bloggläsare härifrån.

Svar: Ja Sven har ju faktiskt blivit kär i Therese :) Glad jag blir att ni hade kul tillsammans :) Kram :)
Esmaralda

35 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Sika fantastiska bilder måste jag säga :D

Du jag har en nyfiken fråga det är såhär att jag träffade en tjej som jag har haft kontakt med i en månad och två veckor och vi träffades i torsdags och det var jätte trevligt och så sen träffades vi på fredag och hade en pizzakväll så det var mysigt, när jag skulle gå på bussen hem så gav jag henne en puss på pannan och nu i hela helgen har hon varit helt konstigt alltså att hon är inte lika social mot mig längre.

Ska man ta det som att hon inte vill träffas igen eller vad det fel utav mig att jag gav den pussen på hennes panna? :(

Svar: Pussen föll sig naturligt... men innebar att hon tänkte efter om hon ville ha en seriös relation eller ej.. och hon vet nog inte riktigt än hur hon vill ha det.. kram :)
Esmaralda

36 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken härlig helg ni haft;)
Reservplats nr 8 har jag till utbildningen. Är det kört eller finns det fortfarande chans till att bli antagen?

Kram❤️

Svar: Chansen finns... den är inte så stor men den finns.. kram :)
Esmaralda

37 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härlig mysig helg ni hade .Det är du värd fina du Ja ni var fina alla 3 ;-) Självklart ska MG ligga i sängen hos mamma , de gör Mira med men Moses får snällt ligga i hundbädden för Mira släpper inte upp honom även om plats fanns.

Nu lägger jag till en plats till i min to-do-list
Ystad badhotell dit vill jag !
Får ta en lång Sverige kustsemester med västkusten som början när jag får tag i en bil som kan ta mig runt så långt ...

Min salige Björn reste runt Sveriges kust på moped på sent 50-tal och det var en höjdare då...han sa alltid att innan man hastar iväg utomlands borde man se allt vackert i Sverige först.

Ny vecka nya möjligheter !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, du hade älskat det här badhotellet !!! Och det ligger mycket i det Björn sade... för i Sverige finns massa guldkorn.... kram :)
Esmaralda

38 Dunegull:

skriven

Blir jag nöjd med min tandblekning?

39 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, ser du någon utlandsresa för mig i september till sol och värme ?
Blir det något nytt resmål denna gång och en lyckad resa ?
Kram

Svar: Ja det ser ut som om det kommer en resa ganska snart... kram
Esmaralda

40 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Handlar det bara om sex för honom? Eller finns det mer?
Kram

41 Mikael:

skriven

Vad fint! :)

Trodde man skulle vara halvt död efter strålning...Radiumhemmet som de pratar om i Stockholm låter som livets sista anhalt, kul man kan ha fel ibland!

Vad skönt med lite regn!

Kram
Mikael

Svar: Nej så farligt är det inte... lite trött... och nu har jag blivit röd på strålningsstället också men det verkar höra till.... tre strålningar kvar och sen hem... herregud vad skönt det ska bli.. kram :)
Esmaralda

42 Jullisw:

skriven

Hej Es,

Kan du se nåt om hur vår lilla vovve mår? Hon hade problem med ögat idag och jag var tvungen att åka iväg på jobb.. Sambon håller koll men är rädd om vi behöver åka in med henne och jag är så långt bort! 😭 Kan inte tänka på något annat just nu..

Svar: Det finns en risk att hon behöver till doktorn... bra att sambon har koll... kram
Esmaralda

43 Michaela:

skriven

Måste bara fråga för fattar inte! :) Ställde en ja eller nej fråga till min King. Han flyttade på sig. Hur ska jag tolka?

Kram igen! :)

Svar: Ställ frågan på nytt och på ett sätt som inte kräver ja eller nej svar... kram o lycka till )
Esmaralda

44 Meje:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det en flytt från nuvarande stad till Örebro för oss?
Kram

Svar: Ja, den möjligheten är stor.. kram :)
Esmaralda

45 G.H:

skriven

Vilken härligt helg:) ser jättefint ut!
Och vilken mat!!!! Wow

Kram:)

46 Bellagio:

skriven

Vilken härlig helg 😍

Min dotter, väldigt olik mig. Såg hennes, vad jag tror var aura stråla ljusgrönt, och en stor kärlek välde över mig. Klart jag älskar henne, men detta var något annat. Kan du se vad?

47 Maria:

skriven

Jag såg en liten av samma ras på stan igår, som ägaren försökte skynda på, men han lunkade på i sin egen takt så söt, de verkar vara kloka den rasen. Tänkte på Mannaborne då jag säg honom :) kram

Svar: Ja, de är nog generellt väldigt kloka men har också i detta en egen vilja, de små rackarna.... och MG är ju väldigt stor för att vara fransk bulldog. kram :)
Esmaralda

48 Tingeling :

skriven

Vilket fint hotell! Där skulle jag kunna tänka mig att bo 🙂 och maten/frukost är ju halva nöjet!

Varit i skolan upprop första dagen. Det känns okej men känner mig felplacerad och inte alls engagerad. Jag gillar staden men är kanske gör att den är bekant. Kanske dags att vidga vyerna lite? Får se var detta leder... har en liten konflikt i mig själv just nu.

Hoppas din vecka blir bra!

Kram!

49 Vk:

skriven

Hej Esmeralda. Jag har haft en mycket svår sommar pga stress och mycket runtomkring mig och hur dåligt behandlad jag har blivit speciellt av släktingar som jag inte har träffat på flera år alla har behandlat mig lika dåligt och jag har inget otalt med dom ben känslan dom har gett mig är vidrig, jag undrar om det är mig det beror på för jag brukar alltid kunna kommunicera med människor och vara omtyckt så min fråga är hur rensar jag min aura, har du något tips på hur jag ska göra för att tillföra en positiv utstrålning? Ha en fin dag

Svar: Var tydligare gentemot människor som du anser gör övertramp... tala om direkt vad som inte är okey och tala om att du blir sårad av ett visst beteende... tydlighet kommer att hjälpa dig... kram :)
Esmaralda

50 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, vad fint ni har det! Hur blir resan som jag ska iväg på? Blir det fint och går allt bra? Har längtat så mycket men nu känner jag mig orolig. Flygnerver eller annat? Kram

51 Khaleesi:

skriven

Så mysigt det ser ut! 🥰

52 TM:

skriven

Hej,
ser det ut att bli bra om jag väljer detta programmet och börjar på trots att jag inte blir antagen meddetsamma? Eller kanske det vore klokt att överväga att söka in till ett annat program istället...
Kram

53 Jennien:

skriven

Hej Es,

Vilken underbar helg du haft. Det är du verkligen värd! 💕

Det är två stycken som är mediala som sagt att de var säkra på att jag och en man jag träffade varit ett par i ungdomen. Den har vi inte varit, vi träffades för ett år sedan. Kan du se om vi levt liv ihop?

Gjorde en regression och fick till mig ett liv där jag valde bort en man för att han var i en annan samhällsklass än mig. Kan det vara honom jag valde bort?

Kram Jennie

54 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Hejsan vackra Es!

Men så mysigt ni har haft lilla familjen! Dit får man nog åka nästa sommar vilket ställe!

Jag har en fråga, det försvinner lite då o då i vårt hus. Vissa saker kommer tillbaka men dock inte alla... Nu har mitt vackra stora porslinshjärta i rosa o vitt som min dotter som liten köpt till mig när jag fick cancer. Det var fyllt med personliga smycken o hjärtat stod i fönsterkarmen i vårt sovrum.Igår upptäckte jag att det inte fanns kvar o jag blev så ledsen!! Jag har bett min guide om hjälp o sagt högt snälla visa mig var ni har gömt det. Men får inget gehör! Kan du se vad som hänt med det eller är det så att sambon råkat ha sönder det när han öppnat fönstret? Han nekar till det så nu vet jag inte vad jag ska tro. Hjärtat betydde sååå mycket för mig o smyckena som låg i också! Smycken jag fått då jag fyllt år av mina kära föräldrar som inte finns med oss längre. Det har öppnats o stängts u dörrar härhemma idag precis som on hjälper mig leta!
Kramisar i Ljus o Kärlek fina du hoppas du kan hjälpa mig!

55 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Handlar det bara om sex för honom? Eller finns det mer?
Kram

56 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nu är då kontraktet underskrivet men jag har ännu inte sagt upp mig. Ska göra det idag.
På nya stället, som kändes bättre idag än förra veckan, ska jag skriva någta rader om mig själv på bägge språken o sen ska jag ha ett foto till. Detta ska sen publiceras i tidningen som dom ger ut till sina medlemmar. Okej att skriva en presentation men det där fotot, usch o fy... O sen kommer alla att se mig. Gillar att vara "okänd" men tydligen kommer det inte att gå så, suck. Gillar inte foton tagna av mig själv..
En sådan dag udag.
Hoppas din dag varit bra Es!
Kram Skorpan

57 Michaela:

skriven

Tack för svar! :) Nu har jag bestämt att jag åker på onsdag och hoppas att det blir lyckat. Puh! Kraam!

58 Jessica:

skriven

Hej Es!

Ser du om jag kommer träffa min framtida make inom dom kommande åren? Och kan du se några detaljer av hur han ser ut?

kram!

59 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Ska jag låta henne få vara ifred och låta henne höra av sig till mig tills hon vet vad hon vill?

60 Ghostwriter :

skriven

Kan den fräscha lägenheten bli bra och min?



Kram

61 Hon:

skriven

Hej,
Ser jag ut att kunna trivas att jobba där?
Kram

62 Ghost :

skriven

Kommer hon få reda på sanningen? Jag tycker att jag tog rätt beslut och hoppas innerligt att sanningen kommer fram snart.
Hoppas personen får karma, antar att jag skrämde lite? Eller fortsätter personen bara vidare så att säga?





Kram och massa kärlek

63 Willa:

skriven

Hej! Behöver lite råd. Har senaste veckan sovit med talisman på mig. Har nu vaknat mitt i natten flera nätter med nästan panik känsla att jag glömt något jag inte bara får glömma. Tar långtid innan hjärnan kommer i ro och känslan försvinner, för det ör inget jag kommer på att jag glömt. I dag slog det mig att drömmarna kommit nu igen när jag har talismanen på mig. Vill den säga mig något?

64 Lotta S:

skriven

Saknar min nye vän, men börjar dra mig för att alltid vara den som tar kontakt för att ev träffas, verkar så efterhängset! Vill han inte träffas?

65 Willan:

skriven

Hej! Behöver lite råd. Har senaste veckan sovit med talisman på mig. Har nu vaknat mitt i natten flera nätter med nästan panik känsla att jag glömt något jag inte bara får glömma. Tar långtid innan hjärnan kommer i ro och känslan försvinner, för det ör inget jag kommer på att jag glömt. I dag slog det mig att drömmarna kommit nu igen när jag har talismanen på mig. Vill den säga mig något?

66 Mimii:

skriven

Hej!

Om jag får jobb kan du säga något om vilken typ av jobb det blir?? Esmaralda jag beundrar dig. Du verkar vara så stark. Jag skulle nog inte klara av det du går igenom nu.


Kram

67 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har börjat söka lite andra jobb eftersom jag tycker att min deltidstjänst blir för lite timmar och för lite betalt vilket skapar en stress att få ihop timmarna. Jag försöker kombinera och fylla it med hemtjänsten men dem verkar inte alltid vara i behov.

Jag sökte ett jobb idag som känns mycket intressant. Det är en heltidstjänst och jag skulle vara mycket glad om jag fick en chans där. Men man vill ju inte hoppas för mycket.

Skickade in ansökan.
Tror du jag hör från dem?
Ser det ut som om jag kommer lyckas få ett nytt jobb som är mer stabilt?
Eller see det ut som om jag kämpar på med deltidsjobbet och hemtjänsten en tid till?
Kram

68 Helena Ir:

skriven

Michaela (10) hej tjejen,ville bara säga att jag tycker det är jätteroligt det som händer i ditt liv just nu..det är du så värd!
Kram :)

69 Lydia💕:

skriven

Va härligt allt ser ut och va kul att vovven kan vara med också och så god mat med
Sökte ett nytt arbete i fredags men har inte fått något svar ännu chansen är nog inte så stor kan jag tro
Sen är jag också bjuden på en fest på lördag där jag knappt inte känner dom som ska dit men jag hoppas på att det är roliga människor som ska dit kanske någon fling hoppas 👍
Lydia💕

70 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vilken mysig helg ni haft😊
Bra MG ,att du högt och tydligt påpekar till mamma hur du vill ha det!
Man kan väl inte nöja sig med en bädd på golvnivä ...ensam, om man istllet kan lyxa till det med att sova i sängen med mamma!
Hundliv är sååå bra!!
😊

Kram Solstjärnan ⭐

Ps.Tur de hade fixat läckerheter o gott till dig,MG.

71 Kram:

skriven

Hej Esmeralda.

Jag undrar om den kille kommer att kontakta mig igen?

Kommer det att bli en chans där det kan bli vi?

Har den här mörkhåriga killen jag inte känner särskilt väl intresse för mig där det kan bli vi någon gång?
Kram

72 AnnaK:

skriven

Vad gör mig så intressant i deras ögon egentligen? Brist på andra fruntimmer i byn....man tar det man får liksom. Inte för att någon fått nåt överhuvudtaget av mig annat än kramar.

Kram 🤗

73 Bellagio:

skriven

Precis skickat in ansökning till nytt jobb. Hur ser möjligheten att jag får det ut 🙈

74 Hjäp:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om det kan vara så...

Att det är henne han vill satsa på om det är henne han strävar åt att vilja utveckla någonting med?
Och ser det ut att bli så att dem utvecklar och fortsätter tillsammans?

Sen undrar jag om du ser om han verkar vara helt ärlig mot mig?
Jag vill ju tro på honom med ibland tvivlar jag
Kan det vara henne han strävar åt att vilja satsa på? och ser det ut att bli dem fortsättningsvis?
kram

75 Skorpan:

skriven

Nu förstår jag ditt svar om att det kan bli något som valet hänger upp sig på, problem. Den ena föreningen verkar mycket mera intresserad av mitt förslag än den andra föreningen. Nåja, det är ju egentligen inte min "huvudvärk", inte jag som ska anställa någon så... Jag har so far gjort vad jag kunnat gällande min efterföljare, så det så.
Kram Skorpan

76 Jossan :

skriven

Sitter och försöker få ihop helvetes tentan som skulle va inne idag men jag kommer inte in på sidan. Fick ett otrevligt svar av en av lärarna så kontakta en annan. Hon sa att jag skulle försöka imorgon och fungerar det inte då skulle jag kontakta henne igen...

Första dagen i med eleverna. Herregud vad de kan prata. Blev helt matt! Somna 45 minuter.

Men ny dag imorgon och på söndag tänker jag sova ut! Inget plugg på lääänge 😍😍

Kram

77 Milla:

skriven

När vi var i Skåne tror det var Ystad o satt och åt på en fin fiskrestaurang kom Rolf Lassgård. Kul att se honom.
Wallander är så himla bra. Både serien o böckerna.
Trött i dag efter jobbet. Känns som den här terminen på jobbet blir tuff samtligt känner jag mig mindre högkänslig. Kan det vara den alternativa metoden med intaget som hjälper mig?
En gång sa ett medium stt jag ska träffa en man med ngt med LE, alltså heta ngt som Leffe el Lennart. Tror du det stämmer?

78 Contici:

skriven

Hej!

Så härligt det stället ser ut - Ystad Saltsjöbad! Är det dyrt för en dag? Maten ser i alla fall ut att vara värd varenda krona! Hoppas ni hade det riktigt härligt.

Om du får ngt till dig, eller orkar svara, så snälla, när kommer jag att börja jobba i höst igen? Jobbyte, eller samma?

Hur ofta är det rimligt att få ut någonting av en seans från dig? Är i behov av vägledning, och väldigt sugen och angelägen, men kanske är jag för tätt på det?

Tänker så på dig med dina behandlingar, och sänder dig all värme jag kan🙏.

Kram

79 TILL JENNIFER (11) insemination :

skriven

”Men om det känns rätt för dig är det ju bra. Varför bryr du dig då om min åsikt, den spelar väl ingen roll för dig. ”


Alltid när någon skriver på ett upprörande sätt och någon faktiskt säger till, på ett ganska bra sätt dessutom, så skriver någon precis det svar du gav. Nonchalant och inte särskilt trevligt.

Du har rätt till din åsikt, men det var ett påstående. ”Vem vill ha insemination”. Jo jag! Du hade kunnat skriva ”jag vill inte”. Ser du stora skillnaden där? Pinsamt och försvara sig genom att säga att du inte får ha åsikter, det får du gott ha. Men att komma med påståenden som att ingen i världen vill ha insemination, och att det i princip är stackars barn som kommer till, det är bannemig bland det fulaste jag läst.

Ja, att du inte kommer vara kapabel mamma ensam är din ensak. Lägg inte över det på oss andra ”mig” som vågar vara mamma ensam.




Det var därför jag tog åt mig för att jag är en av dom som VILL ha barn framför en man! Och ska inte behöva skämmas för mitt tillvägagångssätt! För det är sådana som du som får hela grejen låta förfärligt. Och fler ska bannemig våga gå sin väg att våga.

Punkt.
Mvh Ghostwriter.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: