Kändis & profil ......

 
Genom åren har jag fått massor av frågor av de som vill bli en profil.. som vill synas och höras och bli fotograferade och beundrade. Pengar har inte varit så viktigt - just kändisskapet har varit det absolut viktigaste
 
Och somliga av dem som är mina gamla kunder har lyckats och är därute i vimlet och mår förhoppningsvis bra i sitt kändisskap.
 
Sen finns det andra... kända människor av andra orsaker som helst inte alls vill varken synas eller höras och sjävklart har jag genom åren hållit deras identitet skyddad.
 
Själv har jag aldrig haft lust på kändisskap.. den ende jag är känd för är för er i bloggfamiljen och det är en annan sak.. det är så himla kul när nån av er känner igen mig irl och ger sig tillkänna!
Det händer då och då... och det är så mysigt att få krama om !
 
 
Någon av er som kämpar för att få in i en fot i Profilvärlden ?
 
Kram & massa kärlek
 
P.s.   Glöm inte att boka för att besöka mej och Nettan i Ullared.. för spådom och/eller regression. All info finns på bloggen från den 15/8
 
 
 
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, hoppas att vi springer på varandra någon gång i livet.
Ska jag gå på trädgårdsfesten på fredag ? Kan det bli en trevlig kväll och min soulmate dyka upp.
Har fått för mig att han kan vara på V stället att det är bra att gå dit.
Känner mig inte supertaggad men det är väl då festen kan bli som bäst.
Kram

Svar: Ja, ta chansen, gå dit med en positiv känsla... kram :)
Esmaralda

2 Rebecca:

skriven

Nja inte riktigt velat bli känd...inte så att jag strävar efter det, men händer det så händer det ;) haha nä skämtåsido.

3 Helena Ir:

skriven

Inte jag :)..som inte ens har facebook..vill inte synas allt för mycket..

Men syns och hörs på andra ställen..

Allt gott!

Kram :)

Svar: Ja, helt anonym genom livet går ingen.. man gör sina avtryck på ett eller annat sätt... kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Är det mest för att det inte finns så mkt andra fruntimmer i byn de gillar mig allihop? Förstår inte fast det är väldigt gulligt.

Kram 🤗

Svar: Det handlar nog mest om att du är både söt och trevlig... kram :)
Esmaralda

5 Skrållann:

skriven

Hej!
Som liten hade jag en dröm om att bli en känd och duktig skådis. Så blev det ju inte och det är inget jag sörjer😂 Däremot jobbar jag på ett café på en mindre ort och är plötsligt rätt igenkänd. Går man på Ica hälsar alla och många vill byta några ord. Likaså om man är på andra ”offentliga” tillställningar så har man ögonen på sig lite. Det kändisskapet är fullt tillräckligt och jag beundrar de personer som verkligen lever i offentligheten och kan hantera det. Sonen drömmer om att bli fotbollsproffs. Inte för att bli känd och hamna på löpsedlarna tror jag utan för att han älskar fotboll och vill utveckla sitt spel och bli så bra som han kan. Antar att många inte väljer sitt kändisskap, många får det köpet varken man vill eller inte?!

Keam❤️

Svar: Ja, ibland kommer kändisskapet på köpet liksom... och jag kan tänka mig att du blir igenkänd.. du syns i ditt arbetsliv och en hel del tycker nog att de känner dig :) kram
Esmaralda

6 Memme76:

skriven

Hej. Det här med nätdejtande är svårt nu för tiden. Så många grodor och troll det finns. Under sommaren har jag haft kontakt med många, nästan alla har fallit bort. När jag visar för stort intresse så försvinner de. En kille jag pratar med nu vill jag träffa, men kanske är han mest ute efter sex? Det är väldigt flottigt oftast när vi chattar. Jag känner mig fortfarande lite sårad över en kille som bara försvann i somras efter en hel del intresse. Kommer det här nätdejtandet leda till ett förhållande? Till kärlek?

Svar: Ja det kan leda till kärlek men då får du ha stort tålamod och kyssa fler grodor... kram :)
Esmaralda

7 Susan:

skriven

Läst ifatt lite o såg viken underbar dag ni hade i Ystad, det kallar jag vardagslyx👍🏼🤗 DET borde man/jag verkligen unna sig oftare, är lite dålig på det men ibland så händer det🥂🍾


Kram

Svar: Har du möjlighet så upplevt badhotellet... alldeles underbart... kram :)
Esmaralda

8 Kulla:

skriven

Nej, men kända vänner har jag. Har aldrig haft behov av att synas i media heller.
Undrar om det kan bli något flirtmöte snart? Kram

Svar: Ja, det blir det... kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Näe, har inte tänkt bli nån profil eller kändis för den delen heller. O känner inga såna heller.

Få är de som av medlemmarna ens vet hur deras kanslist ser ut. Tyvärr kommer det ju att bli ändring på detta då jag ska ut med bild o text om/på mig själv i tidningen som utkommer å det nya jobbets regi. Måste nog boka tid till frissan o sen be att nån fotar mig. Utseendet är det inte så mycket att göra åt ;)...

Får se när jag får nån efterföljare med mig o lära sig jobbet. Hoppas snart för det finns en hel del att lära sig trots att jag inte tyckt att det varit mycket. Massor med små saker finns ju nog. Kan undra hur mitt arbetsintyg kommer att se ut? Nåt nådilgt får de ju inte skriva så ;)..

Morgonkaffe först o sen renskrivning av protokoll, det sista för denna förening, yay..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, vad härligt att du ska byta jobb nu... det kommer så rätt för dig.... stort lycka till... kram :)
Esmaralda

10 Juni:

skriven

Hej alla!
Så olika vi är. Jag har aldrig varit den som vill ha en "byst" på torget om jag dör eller en gata uppkallad efter mig. Tvärtom är jag den som gifte mig i smyg, födelsedagar passerar förbi med de närmaste som gratulanter vid min sida. Berättar bara om ämnet dyker upp och om lusten faller på om de stora sakerna/händelserna som jag gjort eller köpt. Jag är inte blygsam alls, bara rätt ointresserad av mig själv liksom...om ni förstår 🤓. En kompis sa en gång. Du borde bli journalist som du frågar folk om allt...troligen sant 💕! Jag tycker att det är spännande med andras liv, (och där kommer egoismen in) som berikar mitt. Jag "snor" berättelser om deras bästa resor, maträtter, relationstips, trädgårdskötsel m.m.m.m. Och så sparar jag det bästa tills jag behöver dem själv 😁! Men Facebook klarar jag mig utan för där är det en sådan hunger efter bekräftelse så jag mår illa... Stackars många som för sånna osanning om sig själva, brrrr!

Kram 🌞

Svar: Genom att du är intresserad av andra så ger du dem bekräftelse... och de är minsann en god egenskap... kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill gärna förklarar att varför jag vill blir kända för jag vill var förebilld för andra ung som det behöver och få dom våga stå på sig och berätta om också. Jag ser idag på vissa personer inte som våga säger något om det.

Även jag vill gärna dela med min kunskap och erfarenheter. Även blir bara bättre hela tiden.

Jag vill gäran var föreläsare utan betalt. Jag säger ju pengar är inte så viktigt för det kommer var bara olyckligt

Pengar kan inte dela ut min erfarenhet utan jag kan dela ut min erfarenheter med min egen ord.

Jag tycker väl det är värde och jag vill var jämställt med andra som jag känner men inte som andra kända så exempel carola, abba och andra såna.

Utan mest dom som jag känner så jag ser ofta dom får mer såna så känner jag väl då jag vill var förebild.

Även om är min syfte var synas... nja. Kanske, kanske inte... utan mest att dom ska vet jag finns och kan prata med mig också. Så också det blir lättare för mig att få kontakt genom såna.

Jag har inte var såna skryta över den utan mest stolt över det och jag är tacksam för jag kan få den möjlighet.

Jag är glad för det men jag trodde aldrig att det ska var jag som gör det.

Jag har alltid var oroligt över min vuxenlivet men nu vet vad jag gör för jag är inte så oroligt över min vuxenlivet.

Jag förstår en del av varför det blir jag som gör det.

Jag har aldrig var medvetenhet att ska blir föreläsare men nu visste jag att det finns en meningen att det ska jag blir.

Det finns viss meningen att varför personen ska blir exempel kändis, artist, skådespelare, föreläsare, konstnär, spelaren, programledare och massa.

Så det finns en del anledningar att varför vissa personer fick såna.

Jag är tacksam för jag får såna gåva från universum.

Samtidigt jag har alltid försöka tänker på min goda rykte för det.

Ibland det finns anledningen också.

Jag märks det före jag tar student då visste jag att det ska jag blir.

Det var aldrig en plan utan jag blir den utvald att passar var föreläsare.

Ha det bra

Svar: Ja, det är skönt när man hittar det man vill göra och kan ta sina steg mot mål.... kram :)
Esmaralda

12 Pia1:

skriven

Absolut inte, med undantag för den tävlingsryttare jag ville bli som ung men det hade inget med kändis att göra. Boken jag skriver är också tänkt att ha en anonym författare... Men så småningom kanske det till och med känns riktigt bra att släppa på anonymiteten kring de ganska oglamorösa projekten till exempel, men grejen är också att det får just nu tydligen bäst och mest respekterad effekt som lite under jorden och patienternas resultat är det viktiga 😘

Svar: Ja, somligt behöver man vara lite mer anonym med.... kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet också det finns en del som är kända på här blogg även dom som ska blir kända i framtiden. Även vanligt människor.

Jag är kända en del av i framtiden så tror jag väl.

Ha det bra 😊

Svar: Ja, en hel del kommer veta vem du är... kram :)
Esmaralda

14 Bellagio:

skriven

Nä, någon regelrätt "kändis" har aldrig lockat. Skulle däremot gärna vara erkänd, typ en framstående forskar etc. Men det kommer inte hända :)

Sökt nytt jobb igår, hur ser du på möjligheterna?

Svar: Jag ser att nytt jobb kommer.. kan dock inte säga om det är jobbet du sökt eller ngt annat som kommer snart.. kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Näe känd är ngt jag inte vill bli räcker med att man är "hon som har barn med Andersson"...min Björn var en känd profil här på orten barnfödd här och gammal brandmann bla..alla visste vem han var...

Åkte taxi till sjukhuset en ggr och fick då veta av taxichauffören att visst var jag " hon " som hade 3 barn med Andersson ? Då hade skvallret öka på min barnaskara från 2 till tre barn...inte lätt för en vanlig Svensson att bli tillsammans med byns samtalsämne och dessutom 20 år yngre ...

Ha en så go Tisdag du kan Es <3

Kram Anki med flock

Svar: Så då är du ju redan lite känd på sitt sätt :) Och även i det lilla kan man ju se hur rykten får eget liv... kram till dej o flocken :)
Esmaralda

16 C:

skriven

Att vara en profil medför en massa ansvar som man inte tänker på. Ett snedsteg och du blir uthängd av media. Det klarar nog inte alla människor av.

De som blir framlyfta av omvärlden har på något sätt lyckats ta sig fram genom det budskap man vill förmedla. Det krävs ett stort engagemang av sig egna person, prioriteringar och ibland uppoffringar. Hur långt är man beredd att gå för att få igenom sin sak?

I mitt fall har jag jobbat mycket ”bakom kulisserna” - vilket jag inte har varit menad för. MEN erfarenheten har varit enormt viktig! För genom det hårda arbetet jag och mina kollegor gjorde genom åren lyfte fram storheten hos den som var vårt ansikte utåt. Och då och då så togs det hårda arbete vi utförde för givet. Och DET vill jag ALDRIG vara med om igen.

Därför vill jag - genom mitt hårda arbete - även synas utåt. För att jag förtjänar det.

För i grund och botten - så vill vi alla, utåt som inåt - bli sedda, bli hörda, bli lyssnade på.
Jag har massa viktiga saker att förmedla. Och jag kan även lyssna på vad du har att säga.
Det är en evig balansgång.
Får man ingen bekräftelse så lägger kroppen av, och framförallt hjärtat. Det finns en mening till att vi är här.
Och jag vet att jag är här för att jag har en uppgift att lyfta upp människor. Och genom dem får jag en validering att jag gör ett bra arbete. Och rekommendationer sprids.
En evig balansgång.


Svar: Ja, att någon annan får all credit för ens eget slit, är såklart inte kul ! Du kommer på det stora hela att nå dina mål... kram :)
Esmaralda

17 EPM :

skriven

Det enda är att jag vill bli en profil i mitt ämne men det måste jag ha min forskning till, även en profil som lärare men jag tror redan jag är det på lagom nivå...?

Full rulle nu; föräldramöte, packa väskor (barnen och jag), kolla om tågen går så jag hinner till mina möten imorrn.

Kram

Svar: Ja, du är ju redan det.. och det blir en starkare roll !! Stressa inte för mycket nu... kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Förr ville jag nog oxå bli kändis idag strävar jag mer att göra ett bra jobb och ett gott avtryck oavsett jag gör så att säga. Med tanke på utvecklingen av sociala medier osv så tror jag är nöjd så. Hade inte orkat med allas åsikter och hat som det också tyvärr finns. Den svenska avundsjukan.

Ser du mig känd i framtiden?
Kram

Svar: Kändis tror jag inte du blir sådär allmänt men inom ditt område kommer du vara känd... kram :)
Esmaralda

19 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Kanske när jag var yngre att man hade en dröm om kändisskap..

Men inte nu. Jag trivs i det lilla lugna med nära vänner och familj och nya bekantskaper.

Handlar det bara om sex för honom?
Eller finns det mer?
Kran

Svar: Känslor finns.. men kanske inte så starka ... kram :)
Esmaralda

20 Mejr:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har börjat söka lite nya jobb eftersom jag tycker att mitt deltidsjobb ger för lite timmar och det blir dåligt betalt. En stress att få ihop timmarna. Jag försöker att kombinera med hemtjänsten gör att få upp timmarna men dem verkar inte alltid behöva.

Jag sökte ett jobb igår som jag känner ett stort intresse för.
Vill ha ett fast stabilt arbete, med fasta timmar och dag jobb.
Hur ser chansen ut att dem kontaktar mig?

Ser det ut som om jag kommer att få nytt arbete? Med fasta timmar och fast inkomst?
Eller ser jag ut att fortsätta kämpa med mitt deltidsjobb och hemtjänsten en tid till?
Kram

Svar: Du har chans på jobbet du sökt och får du inte det, så får du ett annat. Bra val att söka nytt. Kram
Esmaralda

21 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Nej, nej och nej en gång till, nån kändis vill jag inte bli, vill inte stå i rampljuset. Hade jag sprungit på dej hade jag säkert inte vågat hälsa ändå🙈😅 blyg som jag är!
Jag undrar om det rätta boendet dyker upp inom snar framtid och jag vågar ta steget? Gråter av rädsla. Kände han nån glädje när vi möttes häromdagen?
Kram🌸

Svar: Klart du hade vågat hälsa !!! Sist jag träffade på någon i bloggfamiljen var i Ängelholm på Arken Zoo :) Rätta boendet kommer och allt kommer lösa sig till det bästa... kram:)
Esmaralda

22 Hon:

skriven

Det blev inte bra då jag gav den :( Ser han ut att få problem nu efteråt, nån skada eller så?
Kram

23 Mg:

skriven

Hej!
När tror du jag får den nya tjänsten?
Kram!

24 f:

skriven

hej esmeralda

vi har kämpat ett tag att jag ska bli gravid, men utan resultat, ser du mig bli gravid till slut???

25 Linda:

skriven

Var på gyn undersökning igår, fick veta att jag har stora myom i livmodern, och nu ska jag troligtvis behöva operera bort hela livmodern. Känner mig väldigt kluven, är ju 40 år, har inte planerat fler barn, och antagligen mår min kropp mycket bättre efter det. Men är nog ändå rädd. Gyn doktorn försäkrade mig om att det inte är farligt, ett myom är helt ofarligt, men det känns ändå inte roligt. Hoppas jag får det gjort så fort som möjligt bara, vill ha det överstökat. Gyn läkaren jag var till var snäll och väldigt noggrann, undersökte allt, tog cellprov, kollade brösten (som va helt släta, så det får man väl vara glad över iallfall). Nu väntar jag bara på kallelse till vidare undersökning på sjukhuset, samt op tid. Känns som att det blir en jobbig höst.

Ha en bra dag alla fina!

Svar: Det är aldrig kul med en operation men det kommer gå bra.. så försök att inte oroa dig... och du kommer må bra efteråt.. kram :)
Esmaralda

26 Miltons Mamma:

skriven

God Morgon 😊

När jag var liten ville jag bli fotomodell eller delfinskötare. Senare sångerska. Tror det var att man ville få ett slags erkännande (kanske fel ord), att få mobbarna och de elaka att får fulfingret i fejset. Men det blev inget sådant 😁

Idag är det sonen som är halvt besatt av att få vara på tv och bli kändis.
Nu för tiden kan man ju bli kändis av många olika anledningar: genom att man har en talang eller tex genom att "guppa under täcken" i Big Brother och ha en vlogg/blogg etc.

Låter underbart att du blir glad om någon i bloggfamiljen känner igen dig och kommer fram. Nu bor jag iofs lååångt från ditt neighbourhood så chansen är ju rätt liten men OM så skulle iaf jag gärna försöka våga mig fram och säga hej 😁 ❤️

Jag VET att du är pruttdålig på att hittade borttappade saker men undrar om mina två borttappade nycklar ligger HEMMA i lgn eller hos någon annan 😁❤️

Kjam



Svar: Klart du vågar komma fram och säga hej... jag lovar att inte bitas :) Kanske kan någon annat av våra mediala på bloggen hjälpa till att känna in dina nycklar ? Kram
Esmaralda

27 Hemlig:

skriven

Tack för allt stöd finaste Esmaralda. Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

28 N-L:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det är henne han vill och strävar åt att satsa på? Strävar han efter att bygga någonting tillsammans med henne?

Kan jag lita på honom att det han säger till mig är sant? ser han ut att vara ärlig mot mig?
Jag vill ju tro på honom men vill inte vara dumdristig

Tror du det är henne att strävar efter att vilja vara med? och ser det ut att bli dem fortsättningsvis?
Kram

29 Khaleesi:

skriven

Måste fråga. Min katt har varit försvunnen nu i några dagar. Den senaste veckan har han betett sig märkligt och jag är nu orolig för att han är skadad och gått iväg för att vara ifred. Känner du något kring honom? Kommer han tillbaka? 😔

Svar: Tyvärr får jag inte fram något... kanske någon annan här å bloggen kan hjälpa till ? Kram
Esmaralda

30 Maja:

skriven

Hej Esmaralda, önskar dig en fin dag!

Är jag orolig i onödan angående honom?
Vad är det för fel på mig när jag inte finner ro angående sånt här?

Svar: Försök tänk lite mer på dig själv.. den största tryggheten kommer inifrån dig själv... kram :)
Esmaralda

31 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att jobba där på hotellet lite grann under hösten?
Kram

Svar: Ja, det ser bra ut.. kram :)
Esmaralda

32 Jennien:

skriven

Hej Es,

Det är två stycken som är mediala som sagt att de var säkra på att jag och en man jag träffat varit ett par i ungdomen. Den har vi inte varit, vi träffades för ett år sedan. Kan du se om vi levt liv ihop?

Gjorde en regression och fick till mig ett liv där jag valde bort en man för att han var i en annan samhällsklass än mig. Kan det vara honom jag valde bort?

Kram Jennie

33 Mathilda:

skriven

Hej Es!

Jag är inte så mycket för kändisskap. Gillar att vara lite anonym.

Det händer så mycket just nu. Känns överväldigande. Kommer den här flytten innebära mycket positivt för oss båda? Jag längtar så tills jag får ett jobb som jag trivs med så att jag kan landa.

Kram

34 *:

skriven

Hej

ser du om jag lyckas med offshorejobbet ?

Kollar runt och skickat in lite ansökningar, men vet att det är skiiitsvårt att komma in i branschen.

Ser du om jag lyckas ??


Svar: Det kan ta tid men chansen finns.. kram
Esmaralda

35 Miltons Mamma:

skriven

Hahahaha! Härligt att slippa bli naggad på ;)

Åh hoppas någon av de mediala vill testa att finna mina två nycklar.
Det är en blå "portbricka" på båda nycklarna samt ett "Gröna Lund band" på varje nyckel så man kan ha dem runt halsen. Det ena bandet tror jag är Nyckelpigan. Den är grön och den andra mörklila.
Jag har verkligen letat och sökt överallt. ÖVERALLT.
Tyvärr går det nte att sätta in en bild på den nyckeln jag har så man ser vad jag menar :)
Har frågat på diverse andliga sidor men nope....

ÖVA GÄRNA hihi..

Jag är tacksam för all hjälp..(sitter vid datorn så kan inte göra emojis hehe)

Kjam

36 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

angående om igår att du skrev att hon inte vet vad hon vill, så ska jag låta henne vara ifred och se om hon kommer att höra av sig till mig?

Eller vad ser du? :/

Kram

Svar: Ja, är hon intresserad så hör hon av sig ! Ha inte alltför stort hopp... kram :)
Esmaralda

37 Anki:

skriven

Eller hur 😉😂
Kram 💖

38 N-L:

skriven

Hej Esmaralda.

Provar igen om du får till dig något,
Ser det ut som att det är henne han vill och strävar åt att satsa på? Strävar han efter att bygga någonting tillsammans med henne?

Kan jag lita på honom att det han säger till mig är sant? ser han ut att vara ärlig mot mig?
Jag vill ju tro på honom men vill inte vara dumdristig

Tror du det är henne att strävar efter att vilja vara med? och ser det ut att bli dem fortsättningsvis?
Kram

39 N-L:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om det kan vara så...

Att det är henne han vill satsa på om det är henne han strävar åt att vilja utveckla någonting med?
Och ser det ut att bli så att dem utvecklar och fortsätter tillsammans?

Sen undrar jag om du ser om han verkar vara helt ärlig mot mig?
Jag vill ju tro på honom med ibland tvivlar jag
Kan det vara henne han strävar åt att vilja satsa på? och ser det ut att bli dem fortsättningsvis?
kram

40 C:

skriven

Att vara en profil medför en massa ansvar som man inte tänker på. Ett snedsteg och du blir uthängd av media. Det klarar nog inte alla människor av.

De som blir framlyfta av omvärlden har på något sätt lyckats ta sig fram genom det budskap man vill förmedla. Det krävs ett stort engagemang av sig egna person, prioriteringar och ibland uppoffringar. Hur långt är man beredd att gå för att få igenom sin sak?

I mitt fall har jag jobbat mycket ”bakom kulisserna” - vilket jag inte har varit menad för. MEN erfarenheten har varit enormt viktig! För genom det hårda arbetet jag och mina kollegor gjorde genom åren lyfte fram storheten hos den som var vårt ansikte utåt. Och då och då så togs det hårda arbete vi utförde för givet. Och DET vill jag ALDRIG vara med om igen.

Därför vill jag - genom mitt hårda arbete - även synas utåt. För att jag förtjänar det.

För i grund och botten - så vill vi alla, utåt som inåt - bli sedda, bli hörda, bli lyssnade på.
Jag har massa viktiga saker att förmedla. Och jag kan även lyssna på vad du har att säga.
Det är en evig balansgång.
Får man ingen bekräftelse så lägger kroppen av, och framförallt hjärtat. Det finns en mening till att vi är här.
Och jag vet att jag är här för att jag har en uppgift att lyfta upp människor. Och genom dem får jag en validering att jag gör ett bra arbete. Och rekommendationer sprids.
En evig balansgång.

41 <3:

skriven

Ibland känns det som man är som en liten kändis i sin lilla stad på gott och ont.
Vet inte varför det blivit så.....?
Kommer min soulmate eller mannen som är menad för mig vara kändis? Någon vanlig Svensson säger alla skulle inte passa mig.
Är det i Stockholm jag kommer bo i framtiden?
Kram
🤗🤗🤗

42 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det chans med växta i gruppen på facebook som jag bildas nyss... kommer folk som vill delta?

43 Alie:

skriven

Ja, vad är då en kändis tänker jag..
Idag tycks man göra vad som helst, för att bli en ”kändis”..
jag trivs att vara anonym till en viss del. Därför flyttade jag från en mellanstad till storstad, och vips känner jag mig lite mer avslappnad. Jag gillar att stå i centrum när jag känner mig i rätt mood.
Det stora kändislivet har en mörk baksida, det ser och läser man om.
Jag känner mig jättenöjd med den personen som jag är, känd eller icke.
Kram :)


Svar: Och det gör du rätt i :) kram
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

Absolut,du har så rätt..man gör avtryck i livet ändå. Som ung fick jag barn med ortens föreningsmänniska..så som han brukade säga,Alla känner apan,apan känner ingen. Så visst kände de även till mig(ytterligare en apa :) )
Att jag hamnade både på tv och kvällspressen hade jag inte tänkt,,men miraklet jag var med om, tillsammans med en del andra gjorde journalisterna nyfikna på mig.Så jag gjorde avtryck till en del även där.. Som barn var jag blyg..eller kan det vara så att jag tystad hela tiden..tar igen det när jag har chansen :)

Skön träning idag..och jag någon gjorde mig glad.. :)

Kram :)

Svar: Ja ibland händer somligt utan att man själv agerar särskilt mycket.. kram :)
Esmaralda

45 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om det ser ut som om den här mörkhåriga mannen kommer att kontakta mig igen och om intresse finns?

Kommer det komma en chans där det kan bli något mellan. Oss?
Kram


Svar: Jag ser inte att det blir han som finns i din framtid.. kram:)
Esmaralda

46 Louise:

skriven

Just som jag trodde så vet dom inte när jag kan göra min näst sista praktik. Den skolan alltså. jag får helt enkelt avvakta och hålla tummarna att fakultetesnissarna kommer fram till att jag får göra den första nu i september. Men de är inte snabba nog.
Förhoppningsvis om jag har en jäkla tur så får jag göra den första i november. Men om vi klarar vår opponering måste jag ta reda på om jag fortfarande måste gå efter de nyantagnas utbildningsplan eller hoppa på praktiken direkt efter opponeringen.
Jag hoppas det att de kan fixa åt mig för jag vill bara bli klar. Deras klyddande och velande och att den ena handen inte vet vad den andra gör stil börjar bli så irriterande. Fattar de inte att jag vill bli klar.

Igår började min store grabb i gymnasiet. Jag undrar vad som hände där liksom. Jag följde med honom dit första dagen och lämnade av honom vid skolan och sen åkte jag ut till Nova. Sen när jag skulle in till centrum igen efter ett besök på KFC kunde jag inte hitta hållplatsen vilket jag via skånetrafikens app fick reda på att jag skulle ta bussen till slutstationen och sen åka en helt annan väg tillbaka. Så klyddigt.
Men jag kom tillbaka in till centrum och sen hämtade upp grabben så vi åkte hem.
Han fick sitt busskort igår och idag åkte han själv.

Jag och mannen är tillbaka där vi var innan sommarlovet började. Idag kan jag inte sitta hemma och skicka jobbansökningar eller skicka dokument till CSN då min dator fortfarande är på service. Att det ska ta så lång tid. Snart två veckor. Får hoppas jag får tillbaka den på fredag.Jag vill bara att mitt liv ska bli bra. Det är jag som håller i stafettpinnen och bara jag som kan bestämma vad som ska göras men han kommer göra livet ännu mer jobbigt för mig om jag går ifrån honom. Jag har ingen inkomst och han verkar inte bry sig om det för om jag bestämmer mig att gå så tar han igen korten från mig.
Att det finns sådana människor.


Skickade iväg en ansökan idag till en privat förskola. Och eftersom mina praktiker inte blir av än så hoppas jag att jag får jobbet.
Jag gör alltid mitt bästa på intervjuer men det som ställer till det för mig är de där eftersläntande praktikerna. Men jag tänkte även att det kan vara hur jag har det hemma som också kan vara en faktor. Att de ser det på mig.
Tror du det kan stämma?
Så hur stor chans är det att jag kommer att få jobbet som barnskötare på den privata förskolan?

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar

47 Lotta:

skriven

Från jag var barn till ung vuxen ville jag bli skådis eller modell. Jag hade högtflygande planer och gick bla på teaterskolor. Känns lite naivt nu i efterhand...haha. Nuförtiden vill jag tjäna mycket pengar för jag vill kunna göra saker som tex resa och ha en bra bil och sånt. Min ständiga oro är just ekonomin. Kommer jag klara mig genom livet utan att bli fattig. Vet hur det känns och vill aldrig hamna där igen. Får jag stabilt jobb hos nya företaget.

Ha det fint alla
Kram L

Svar: Du kommer i land och du kommer få det ekonomiskt stabilt... kram :)
Esmaralda

48 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez igen

Angående om igår att du skrev att hon inte är riktigt säkert på vad hon vill?
Ska jag då låta henne vara ifred och se om hon hör av sig?

För det är rätt så tyst mellan oss två nu liksom..

Vad ser du? :/

Kram

Svar: Hör av dig lite diskret och försiktigt... ligg inte på... kram :)
Esmaralda

49 Lilla jag :

skriven

Kära Es,

Jag är förväntansfull på livet. Ser du om det blir en flytt framöver eller kommer vi vilja bo kvar. Jag drömmer om en sjötomt och lugn och ro.

Kram!

Svar: Det kommer en flytt men inte inom närmaste tiden.. kram
Esmaralda

50 Anonym idag:

skriven

Hejsan Kära Es!

Ja nog skulle ja vilja ta för mig lite mer inom mitt gebit! Drömmen är att få vara som Theresa Caputo, en person jag beundrar väldigt mycket! Jag har min underbara gåva som jag vårdar ömt o har hjälpt en hel del medmänniskor med på olika sätt! Jag har varit mycket blyg som yngre, men idag är jag en social o en lyssnande person (vilket jag har varit alltid). Jag vill så gärna kunna automatskrift o få ta del av budskap att lämna i olika situationer för att hjälpa! Här händer ju saker varje dag o natt o jag är definitivt inte ensam!

Ser du mig som en svensk Theresa Caputo? Det är min dröm från hjärtat! Jag har ju redan ett namn o mycket goda referenser.

Kramar med Kärlek

Svar: Ja, det är fult möjligt... du har enorm kapacitet.. kram :)
Esmaralda

51 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag har ju en månads uppsägningstid, annat system här hos oss, o börjar inte förrän i slutet av september. En tid tills dess ännu, men det finns en del att knyta ihop här ;). Rätt mycket...
Kram Skorpan

Svar: Lycka till med knytandet :) kram
Esmaralda

52 Michaela:

skriven

Har aldrig velat bli känd och hoppas att jag en dag får möjligheten att träffa dig :)

Resan är bokad till i morgon. Kändes bra till en början men sedan kom stressen och ångesten över avståndet och jag fixar inte det en gång till. Sovit dåligt och velat fram och tillbaka tills jag till slut meddelade att jag inte kommer. Togs emot utan större känslor så blev ledsen över det men då vet jag i alla fall. Får inte pengarna tillbaka för tågbiljetten dessvärre men överlever. Blir att slicka såren nu ett tag för jag mådde verkligen bra av våran kontakt.

Kraam!

53 kata:

skriven

Hej Esmaralda

Det känns som alla bara kräver, även jag själv, och jag får inget tillbaka. Ingen frågar hur jag mår och vad jag behöver. Har alltid varit "Duktiga flickan" men nu är jag tom på energi. Var ska jag hitta påfyllning?

Kram

54 Uppgiven:

skriven

Hej!

Jag håller nog på att bli tokig. Orkar snart inte med att ha det så här längre. Ser det ut att ordna sig med jobb snart eller är det kört för min del??

Kram

55 Kvinnan :

skriven

Har börjat se återkommande nummer som 1333 och 1313 sen är det oxå 11.11 vad betyder det??

56 Misstjejen:

skriven

Hej!

Finns det något anledningen varför måste Jesper alltid driva med mig/retas mig. Hur sla jag stå ut med det?

När ska han förstår och respektera mig?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte han menar så illa som det blir.. kram :)
Esmaralda

57 ÅJO:

skriven

Hej,

har för första gången på länge hittat ett jobb att söka som känns så roligt. Har jag någon chans att få det?

58 Erika:

skriven

Hej Esmeralda. Är det han som är den rätta? A?? <3

59 Michaela:

skriven

Nu håller jag på att ta mig själv i kragen o funderar på att åka i morgon ändå :) Kan ju inte ge efter och inte våga. Fan vad svårt detta är! Hjälp! Kram

Svar: Bra.. ge inte efter... kram :)
Esmaralda

60 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer hålla i någon temafest eller möjligtvis gå på en sådan? Tycker de verkar kul men många i min omgivning gör inte det. Kommer detta ändras eller kommer det alltid vara samma fester år in, år ut? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Du kommer vara på en temafest och så småningom ordnar du en själv... kram :)
Esmaralda

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
På söndag ska mina föräldrars hund tävla och det kommer vara tre hundar som tävlar samtidigt som hon så hon kommer garanterat hamna på prispallen. Ser du möjligtvis om hon tar hem alltihop eller är det någon som slår henne i tävlingen? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

62 A:

skriven

Hej Es

Vad får du för bild av min nästa pojkvän?
Kram

63 Emmahlk:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag tänkte bara fråga efter lite mer information om hur det skulle gå till om man kommer för att besöka dig för en spådom? Hur lång tid tar besöket och hur går du till väga? Behöver du någon förhandsinformation?

Kram

Svar: Jag tar inte emot personliga besök för spådom.. det slutade jag med för över 20 år sedan.... numera kan man enbart få spådom via mail ! Kram :)
Esmaralda

64 Browallia:

skriven

Nej jag har inget behov av att stå i centrum och få en massa uppmärksamhet. Jag skulle vara mer bekväm med att vara en doldis bakom ett alias för en blogg som kan göra skillnad i läsarnas vardag eller ge ut självhjälpsböcker under pseudonym :D

Om du inte redan har sett den, så rekommenderar jag filmen The wife som handlar om framgång och att vara kändis. En film som dröjer sig kvar efter man sett den, me like

Nu återstår bara en strålning kvar innan du får åka hem. Bra kämpat!! :D Kram

Svar: Jättebra film !! Kram :)
Esmaralda

65 Hopplöst:

skriven

Hej Es!

Har jag något att se framemot händer det något bra?? Livet står stilla och jag kommer ingenvart känns det som. Vill inte ha det så här längre.

Kram

Svar: Lev lite mer aktivt... och saker och ting kommer bättre till dig.. kram :)
Esmaralda

66 <3:

skriven

Hej kära Es, ser det ut som räkning blir betald i veckan ? Tagit sådan tid.
Kram

67 Rebecca:

skriven

Kan jag lyckas gå upp 5 kg utan att äta som en häst? :)

68 Ghostwriter:

skriven

Vad ska jag tänka på för att lyckas ha bra framförhållning? Min sjukdom gör att jag glömmer allt även om jag är duktig på listor. För jag glömmer ju att jag skrivit listorna :)


Ps: kommer h*n veta sanningen om mannen? Jag la mig i men nu vill jag inte göra mer än det jag kunde. Hoppas bara sanningen kommer fram.





Kram till dig!

Svar: Ja det som är viktigt, det kommer fram... kram :)
Esmaralda

69 Tingeling :

skriven

Är inte intresserad av kändisar, speciellt inte reality show kändisar och inte intresserad av att bli känd själv. Har inte ens Facebook. Dock Instagram men endast närmaste vänner och familj som följer, är inte så intresserad överlag 😁 blir alltid förvånad när folk känner igen mig, jag tror alltid att jag är så anonym och ingen kommer ihåg mig. Men har blivit motbevisad flera gånger.

Däremot vill min dotter bli känd. Hon säger ofta "mamma, en dag ska jag stå på en scen och sjunga inför massa människor". Det är bra att ha mål i livet tycker jag 😁

Kram!

Svar: Jättebra mål... och hon kan ju börja i liten skala när hon vill... kram :)
Esmaralda

70 Dunegull:

skriven

Det är många som säger upp sig från det företaget jag ska sluta nu. Många på viktiga positioner som jobbat länge. Är det rätt i tid för mig oxå att lämna? Hur kommer det gå för bolaget de närmsta åren?
Kram

71 Q:

skriven

Tack för att du värnar om sekretess. Ovärderligt . Kram

Svar: Självklart att jag gör !! Kram :)
Esmaralda

72 Tiss:

skriven

Jag ska åka utomlands på söndag. Och som vanligt är jag rädd för att inte kunna sova. Hur ser det ut kring det?

Svar: Ingen sover 100% innan en resa så jaga inte upp dig över det... kram :)
Esmaralda

73 Tingeling :

skriven

Ska jag ha is i magen angående utbildning? Om jag kommer in på den andra.... min känsla är så...

74 Tiss:

skriven

Jag tänkte mer på om jag kommer kunna sova på resan?

75 <3:

skriven

Ibland känns det som man är som en liten kändis i sin lilla stad på gott och ont.
Vet inte varför det blivit så.....?
Kommer min soulmate eller mannen som är menad för mig vara kändis? Någon vanlig Svensson säger alla skulle inte passa mig.
Är det i Stockholm jag kommer bo i framtiden?
Kram
🤗🤗🤗

76 Kiara:

skriven

Tack för ditt svar Es! Ser du möjligtvis om det är någon i släkten som ordnar den temafesten eller är det någon annan? Kommer jag ordna mer än en temafest? Kramiz

77 Kiara:

skriven

Tack för ditt svar Es! Ser du möjligtvis om det är någon i släkten som ordnar den temafesten eller är det någon annan? Kommer jag ordna mer än en temafest? Kramiz

78 Kiara:

skriven

Tack för ditt svar Es! Ser du möjligtvis om det är någon i släkten som ordnar den temafesten eller är det någon annan? Kommer jag ordna mer än en temafest? Kramiz

79 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
På söndag ska mina föräldrars hund tävla och det kommer vara tre hundar som tävlar samtidigt som hon så hon kommer garanterat hamna på prispallen. Ser du möjligtvis om hon tar hem alltihop eller är det någon som slår henne i tävlingen? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

80 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
På söndag ska mina föräldrars hund tävla och det kommer vara tre hundar som tävlar samtidigt som hon så hon kommer garanterat hamna på prispallen. Ser du möjligtvis om hon tar hem alltihop eller är det någon som slår henne i tävlingen? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

81 Tingeling :

skriven

Hon sjunger i kör i kyrkan 🙂 hon vet inte om hon vill fortsätta i höst men det tycker jag eftersom hon tycker det är så roligt. Får se vad hon bestämmer sig för. Annars har skolan körsång när hon blir äldre.

Vi har precis ätit korv potatis och spenat. Jag älskar spenat! Dottern höll på att "kräkas" (lite överdrivet nog 😁) jag brukar äta det när hon är hos sin pappa, men hon ville smaka. Men nej, jag får nog fortsätta äta det ensam 🙂

Kram!

82 CA:

skriven

Hej
Ser du om det blir en bridgepartner i Sverige till mig snart?
Kram

83 Kvinnan :

skriven



Har börjat se återkommande nummer som 1333 och 1313 sen är det oxå 11.11 vad betyder det??

84 Shade:

skriven

Känd vill jag inte vara, är mer en som håller mig i skuggan, gillar inte uppmärksamhet.
Men fick för någon dag sen idèn att skapa en blogg med en typ fusion mellan 2 -3 av mina intressen. Tror inte det finns många om någon i den stilen. Nu förväntar jag mig inte en kändis blogg. Men skulle det bli lyckat? Skulle folk vilja läsa den?
Kommer jag i gång med den?

85 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att jag kommer att leva ensam med mina barn medan dem är små? /växer upp?
Ser du mig som fortsatt ensam småbarnsmamma?
Eller är jag med någon partner/ sambo under småbarnsåren?
Mest troligt?
Ser du mig fortsatt ensam under en bra tid framåt?
Kram

86 Tess:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande skoj som händer mig snart?
Kram

87 Livsturisten:

skriven

Snälla Ez. Min systerson har letat efter sin katt flera veckor o även kontaktat 2 olika djurkommunkatörer. Jag har försökt känna in oxå...o vi har sagt delvis samma saker. Alldeles nyss var vi ute o letade igen...jag känner starkt för ett område kan katten finnas där? Ser du något? Minns jag rätt om jag tänker att din väninna Nettan kan kommunicera med djur o hur kontaktar de henne i så fall? Kram o hoppas innerligt på svar.

88 Till Ghostwriter:

skriven

Ja... vad ska man säga? Har läst ditt svar till mig och tycker att det säger mer om dig än om mig.

Jag har aldrig påstått att ingen i världen vill göra insemination eller att det skulle vara synd om varje barn som blir till på det sättet. Det enda jag skrev är att jag aldrig skulle välja att göra insemination, av flera olika skäl.

Att du sedan tar åt dig av det och skriver svar som att ”att du inte kommer vara kapabel mamma ensam är din ensak. Lägg inte över det på oss andra ”mig” som vågar vara mamma ensam” visar bara att du verkar vara väldigt omogen eller väldigt ung. Eller kanske båda.

Tänker inte svara eller diskutera detta mera.

89 Jennifer:

skriven

Hälsar Jennifer.

90 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor är
Chansen Att dem skaffar gemensamma barn?
Kram

91 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Söt och trevlig är det sista jag känner mig....har alltid kännt mig ful och tråkig!

Tack vare dig jag har fattat att en hel del verkar tycka jag ser okej ut. Så tack för att du höjt mitt självförtroende ett rejält snäpp. Det är ju inte så många av beundrarna som sagt till mig vad de tycker så hade inte du det hade jag aldrig riktigt trott det.

Kram 🤗

92 Erika:

skriven

Hej! Ser min yrsel ut att bero på nåt allvarligt?

93 orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om det kan vara så...

Att det är henne han vill satsa på om det är henne han strävar åt att vilja utveckla någonting med?
Och ser det ut att bli så att dem utvecklar och fortsätter tillsammans?
ser det ut att bli dem fortsättningsvis? går hans tankar åt det hållet?
kram

94 Emmahlk:

skriven

Oj! Kan man alltså inte få en spådom om man besöker Nettan och dig vid Ullared? Kram!

Svar: Jodå, men då är det Nettans om spår.. inte jag... jag ger dig en talisman !
Esmaralda

95 Cecilia:

skriven

Hej från en utmattad tjej.

Första dagen idag och jag vet inte hur jag känner inför allt det här. Mycket nytt och jag tycker att jag har svårt att skaffa nya vänner. Det känns som att alla har lyckats hitta sin lilla klick med vänner och trivs med varandra redan, men jag vet inte vart jag ska ta vägen. Är jag verkligen så svår att bli vän med? Sen vet jag att problemet också ligger hos mig och det här är ju bara första dagen. Det känns jobbigt just nu, nästan så att jag får en klump i magen. Kommer jag få nya vänner inom den närmaste tiden? Alltså vänner som kommer att hålla under hela studietiden och som jag kan hänga med efter skolan och festa med? Det finns en tjej som jag dras till lite extra och det känns som att vi är lite lika, men jag är rädd att jag kan ja skrämt upp henne när jag "följt" efter henne. Jag behöver din rådgivning Ex, ska jag försöka ta mer kontakt med dem här tjejen eller gå vidare? Är det någon som jag ska hålla lite extra utkik efter? Kramar

96 Milla:

skriven

Hade gärna velat bli musikalartist. Var en dröm när jag var yngre. Nu slitigt jobb men jobbar på att lugna mig o inte stressa.
Ska jag gå aktiekursen i Stockholm? Den är dyr så kommer det löna sig m kunskapen? Tack

97 HS:

skriven

Så härligt det såg ut på Badhotellet i Ystad, fick lust att åka dit.

Kändisskap i sig förstår jag inte varför man dras till. Däremot skulle jag tycka att det var trevligt att t.ex. sitta i TV och prata om en bok som jag har skrivit. Men då är det för att ämnet är angeläget och intressant att diskutera. Jag har ju faktiskt synts på TV-nyheterna några ggr med ett tidigare uppdrag som jag hade och varit i direktsänd debatt på radio. Kul att frågorna fick den uppmärksamhet som vi hade jobbat hårt för då. Det händer ibland att folk känner igen mig efter det. ”Alla känner apan men apan känner ingen.” Dock är jag 100% nöjd med min omställning till ett mer anonymt och stillsamt arbetsliv.

Apropå att skriva boken, börjar det närma sig rätt fas i livet? Nästa år eller året därpå kanske? Börjar känna ett sug efter något kreativt projekt.

Kram

98 Boudica:

skriven

Nah känd vill jag inte vara, men erkänd för att göra något gott, som min dröm som blir sann någon gång i framtiden ;)
Annars är jag sån som brukar hålla mig i bakgrunden, i grupper, men jag syns i alla fall, jag drar till mig andras uppmärksamhet utan att vilja eller försöka. Möjligen min aura, som du säger är stark, och även glittrig XD
Blir lätt omtyckt, men jag erkänner att jag har svårt att släppa in folk på livet, även om jag gillar dem.

Sitter och väntar på matleverans efter träning. Jag är hungrig! Hoppas dem kommer snart ;)

Idag gick jag med lagergrabben igen, passa på då det är sol (även om det nu precis störtregnade och åskade lite kort).
Gillar att prata med honom, kan lätt komma in på djupgående ämnen, tänker liknande som jag, jag som känner att det är första människan som jag faktiskt kan öppna upp till.
Men jag känner mig kluven nu, våra samtal har lett till att jag fått veta hans barndom, förflutna och nu även hur det tog slut med hans ex, och det är inget som passar in på den person han är nu. Jag känner ju från redan innan att han har väldigt bra självinsikt, men min hjärna ställer sig frågan, "är det möjligt att förändra sig så mycket på så kort tid?" Det kan inte varit mer än två år sedan.
Men att han ens berättade det, måste ju tyda på självinsikt! och att han kände ångest.
Jag ska vara försiktig.
Men hur tänker han om våra "pratstunder" nåt exrta måste det väl vara, för sådana saker delar man väl inte med vem som helst?

Jag behövde skriva av mig min kluvenhet ;)
tack!
KRAM!

99 Misspositive:

skriven

Har själv aldrig strävat efter att bli eller vara kändis, det verkar vara påfrestande mest 😌

Är nog mest nöjd i min anonymitet, känner att den uppmärksamhet som ges i det egna livet är fullt tillräckligt

Men alla blir ju glada av olika saker, härligt för dem som vill att det är relativt enkelt att bli det idag. ☺

Önskar alla en härlig magisk helg 💞


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: