Man stör sig....

Somliga människor stör sig hela tiden på andra. 

Man stör sig på de som kör i 70 på en 80 väg, på de som smaskar och sörplar, på de som har strumpor i sandalerna och på de som vet allt om allting.

Och man stör sig på folk som inte har egen tygväska till affären, de som står typ en meter från bagagebandet på flygplatsen och de som skalar och skivar sina äpplen och är lite omständliga.

Somliga stör sig på  det mesta och andra stör sig inte särskilt mycket

 

Jag tillhör nog dom som inte stör mig så särdeles

Ibland kan maken säga att  nu klipper grannen gräset och klockan är bara 9  och på en söndagsförmiddag  & allt !  Hade han inte sagt det så jag inte tänkt på det.

Om jag ska tänka på nåt som stör så är det   folk som stannar precis  utanför dörren eller när de kommit av rulltrappan eller i trånga gångar… som bara blockar allting och stannar av och börjar fixa med sitt.

Men det är ingenting som jag hirrar upp  mig över

 

 

Och nu menar jag att störa sig på mer allmänna och praktiska ting… människor som behandlar djur illa skulle jag kunna slå på käften.. så mycket stör det mig.. men det är ju störande  av helt andra dimensioner.

I det lilla och vardagliga så kan jag nog säga att nej, särskilt lättstörd är jag inte

Hur är det med  er?

 

Kram & kärlek

1 Jennien:

skriven

Hej Es,

Det är lätt att störa sig på vissa. Har någon arbetskamrat som jag stör mig på. Det blir ju inget bättre av att göra det, det tar bara energi.

Jag skrev till mannen att även om han tycker att han behandlat mig väl så upplever inte jag det så. Skrev att jag var värd att bli behandlad med respekt.
Han höll inte med utan blockade mig 😳

Det känns inte alls bra, det känns olustigt. Är mina chanser borta nu?

Svar: Det är din upplevelse som är viktig för dig... och att han blockade dig ska du ta som bevis för att han inte är någonting för dig.. kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Efter gym och skog i några månader så har jag glömt bort vad det finns att störa sig på :)

Kram
Mikael

Svar: Skönt, eller hur ? :) kram
Esmaralda

3 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda kommer det snart in en ny och fin man i mitt liv?
Måste jag nätdejta för att hitta min soulmate? Ses vi i min stad.
Kram

Svar: Pröva gärna nätdejting och se.. känn dig för.. det kan vara bra att du aktivt hjälper till för att finna den som är rätt... kram
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Finns ett o annat jag kan störa mig på, låter det dock inte ta över, men inte går jag nödvänfigtvis ut med min irritation för drt är ju sällan det hjälper speciellt om det handlar om att drt är vilt främmande människor som gör nåt. Jag är säkert störande i mångas ögon själv, nåt som jag vet att man störs av hos mig är min långsamhet, men inte tänker jag bli snabbare i vändningarna för det,no way..

Idag ska vi fira det faktum att det är 20 år sen jag blev mamma ;D, nå nej sonen fyller år o är hemma. Det blev sent hos kompisarna efter konfirmationen o idsg kan det ta en stund innan vi kommer igång. Skolorna börjar här nästa vecka o kanske drt är nåt som behöver förberedas inför det. Alltid finns det att göra...

Ny vecka o nya tag, ser du nåt nytt vara i antågande för mig Es, nåt kul, o det är ju inte styrelsemötet på fredagkväll som jag tänker på då ;). Allt utöver det vanliga piggar ju upp...

Hoppas ni hade en hejdundrande kväll med syster igår o att du mår bra idag.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Då säger jag ett stort grattis :) Här hade vi en mysig kväll igår... och för din del så händer lite smått o gott då och då under hösten... kram )
Esmaralda

5 Alie:

skriven

Godmorgon,
Jag har varit en person som stör mig på just det du beskriver, småsaker alltså. Sånt som inte ör värt att lägga krut på.
Har på senare år lärt mig att inte bry mig, fast visst händer det att jag kan irritera mig på det, men lärt mig att släppa.

Undra vad hösten har att erbjuda..? Ser du nåt speciellt kul.. 💫
Kram :)

6 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han ännu intima tankar om mig? Hur det vore att ha sex med mig? Kram

7 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Härom dagen sa du "att lite skit längs vägen händer". Menar du de som har hänt i mitt liv eller ser du mer skit som kommer hända? Kommer jag isf ta mig igenom det? Ser du mer bakslag inom mina arbetstider eller kommer de funka nu? Hoppas på svar! Kram Kiara ❤

Svar: Lite mer kommer men det är ingenting allvarligt och du tar dig lätt igenom det... kram :)
Esmaralda

8 Camilla:

skriven

Gomoron Es!
Ja, vad jag stör mig på? Kanske nån som går jättelångsamt på trottoaren och inte ger rum, folk som pratar hårt i telefonen i bussen, killar med byxorna hängande ner till knäna...hah... Såå evigt fult!!! Haha, det var något jag nu såhär snabbt kom på. Jaa, och hatar folk som smackar när de äter... Blev störd av det från barndomen redan när pappa alltid smackade, hatade att sitta med vid matbordet med honom och äta.... Usch!!! Önskar dig och alla här i bloggfamiljen en härlig söndag! KRAM

9 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Nja, det kan jag väl inte påstå att jag gör ... inte på allting iaf. Folk som segar i kassa kön stör jag mig på eller inte vet vart de ska ta vägen i trafiken. Grannen till mina föräldrar stör sig på trafiken på stora vägen trots att den ligger nästan 2 km bort medan en annan inte tänker på den. 😊🙈

Jag trivs verkligen på min praktikplats och jag jobbar varje dag bortsett när jag är sjuk vilket är en självklarhet. Då jag ändå inte får betalt för de jag gör har de känts som jag blir utnyttjad när de har varit stängningsdag och jag har jobbat ändå då vissa barn inte har kunnat vara lediga. Vi har då varit mer personal än barn. På måndag är de dags igen för stängningsdag och denna gången frågade jag min kontaktperson hur jag skulle göra - jobba eller vara ledig och efter hon hade pratat med vikarien för förskolechefen då den andra hade semester och de beslutade för att jag skulle vara ledig. När detta kom fram till pedagogerna på förskolan tyckte ja att V blev sur. Jag skiter i om hon blev de men undrar av nyfikenhet. Strax efter detta kom på tal stod V och pratade med en annan kollega och de viskade mycket lågt. Behövde ju inte vara mig de pratade om men undrar ändå. Var de mig de pratade om? Blev hon sur för att jag får ledigt? Vad ser du om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

10 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Nja, det kan jag väl inte påstå att jag gör ... inte på allting iaf. Folk som segar i kassa kön stör jag mig på eller inte vet vart de ska ta vägen i trafiken. Grannen till mina föräldrar stör sig på trafiken på stora vägen trots att den ligger nästan 2 km bort medan en annan inte tänker på den. 😊🙈

Jag trivs verkligen på min praktikplats och jag jobbar varje dag bortsett när jag är sjuk vilket är en självklarhet. Då jag ändå inte får betalt för de jag gör har de känts som jag blir utnyttjad när de har varit stängningsdag och jag har jobbat ändå då vissa barn inte har kunnat vara lediga. Vi har då varit mer personal än barn. På måndag är de dags igen för stängningsdag och denna gången frågade jag min kontaktperson hur jag skulle göra - jobba eller vara ledig och efter hon hade pratat med vikarien för förskolechefen då den andra hade semester och de beslutade för att jag skulle vara ledig. När detta kom fram till pedagogerna på förskolan tyckte ja att V blev sur. Jag skiter i om hon blev de men undrar av nyfikenhet. Strax efter detta kom på tal stod V och pratade med en annan kollega och de viskade mycket lågt. Behövde ju inte vara mig de pratade om men undrar ändå. Var de mig de pratade om? Blev hon sur för att jag får ledigt? Vad ser du om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

11 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag stör mig tyvärr mycket på andra. Men här i stan blir man tokig och jag vet att jag inte borde bry mig för det finns för mycket av allt. Folk som luktar illa, alltså väldigt illa, (dom har tydligen råd med en iPhone men inte tvål och vatten och rena kläder?) skräpar ner, beter sig ociviliserat, illa eller oförskämt, speciellt när man ska ta sig fram med barn och barnvagn och folk inte hjälper till eller lämnat plats.
Jag kan tyvärr inte vara tyst heller utan läxar upp folk eller svarar om någon råkar muttra bakom ryggen på mig.

En fråga: hur går flygresan på torsdag och i helgen? Har redan ångest...

Svar: Ja folk som är ingrott oartiga.. det är minsann inte kul ! Flygresan kommer gå fint så bara slappna av... kram :)
Esmaralda

12 Makaon:

skriven

Stör mig nog mest på folk som slänger ut påsar med skräp efter att de ätit hamburgare i bilen. I morgon blir det jobb efter en sjukskrivning och semester, och det ska bli riktigt roligt att komma till jobbet igen. Hoppas också att din vecka med strålning går bra. Igår tittade vi på husbil, skall kolla med banken imorgon, tror du att det går bra?
Ha en skön söndag allihopa.

Svar: Ja hur fasen kan man bara slänga ut skiten genom fönstret !! Jag ser ju er med husbil... kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Jag stör mig på en del,det ska jag ärligt erkänna. T ex att vara ickerökare,med grannar från nästan alla håll som röker..mindre trevligt! Det finns annat att störa sig på också..men vi är olika vi människor..För mitt eget välmående så stålsätter jag mig..annars blir jag en gammal surkärring!

Efter regn och åska blev det sol,passar mig bra ..blir promenad till träningen!

Ha det bra!

Kram :)

Svar: Ja, ibland får man sätta sig över sånt som man ändå inte kan ändra på... kram :)
Esmaralda

14 CeCe:

skriven

Godmorgon!
Jag är inte speciellt lättstörd men i vissa perioder kan jag störa mig mer på inget. Men om jag måste välja något så är det nog de som stör sig på typ allt, eller när folk är konstant negativa som jag stör mig på.
Men vissa ljud på natten kan vara störande.
De senaste två veckornas nätter har jag haft en viss hund i drömmarna ett flertal gånger. Den finns på riktig men är inte min.
I första drömmen så kom hunden själv till mig för att skydda mig, de senare drömmarna var mer att jag tagit hand om hunden på något vis. Vad menas med dessa drömmar?
Ägaren till hunden finns inte i drömmarna, förutom lite smått i natt, och efter det kan jag inte släppa oron jag fick om honom. Har inget sätt att kontakta honom för tillfället, men är allt som det ska där?

Svar: Ja de ser ut att vara ok.... jag förstår inte varför hunden dyker upp i dina drömmar... kram
Esmaralda

15 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Ja nog stör man sig! Jag kan störa mig på människor som talar om saker för en hela tiden. Vi har en dryg rackare på mitt jobb som talar om för andra vad de ska göra, fast jobbet är självständigt och gruppen är mycket kompetent. Han har ett sätt att prata med folk som är hur störigt som helst. Han talar till folk när de är vänd åt ett annat håll och utan att säga deras namn ska de förstå att han talar till dem. Superdrygt!! Jag brukar låtsas att inte höra och när han sen förtydligar att det är mig han pratar med så blir jag förvånad och säger att du sa inte mitt namn så jag förstod inte att du pratade med mig. Det är väl också lite drygt, men vad fasen, jag är faktiskt inte mer än människa och han lyssnade inte när jag påpekade att jag inte uppskattade att han gjorde så, för det är lätt att man missar information.
Hur som helst, jag har en fråga.. det går ju ett medium program på tv ibland.. Där påstod ett medium att det kan bli bortitok i ett hem när man tar hem grejor från olika ställen som varit någon annans.. Jag har börjat gilla loppisar och köper hem diverse gamla grejor, mest förvaring men även lite småplock. Spegeln kände jag att den hade grejer för sig, men den är en del av oss nu, men för övrigt?? Kan man få in elaka, glada energier för att man köper gamla grejer?
Ha en fin dag!!

Svar: Man KAN få in energier.. positiva och negativa... men det är väldigt sällan det händer... så shoppa du lugnt vidare... kram :)
Esmaralda

16 Jas:

skriven

Ååå jag stör mig nog lätt på saker o ting...🙈 Tyvärr.. Det värsta jag vet är smaskande o värst är när folk tuggar på äpplen!!🙉🙉🙉 Det bara kryper i hela kroppen av ljudet!! Jag stör mig när folk går för fort bakom mig o när folk går för sakta framför mig.. Och som du skrev, när folk bara stannar mitt framför en och när de väntar på väskan precis vid linjen så man varken ser nåt eller kommer åt sin egen väska. När man börjar köa för boarding innan den ens påbörjats.. osv..Listan kan bli lååång! Försöker inte gå igång men vissa saker - som obehagliga ljud - är värre än annat och just det kan jag inte riktigt styra över känns det som iaf. Tror jag under åren har blivit lite bättre på att inte hirra upp mig, men det beror på dagsformen helt klart..😅
Kram

Svar: Du är i gott sällskap, många klarar inte smaskande och äppelätande !! Kram :)
Esmaralda

17 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är nog skönare för en själv om man inte är så lättstörd. Skulle inte kalla mig lätt störd på folk. Däremot ljud kan jag vara lite känslig för.

Det känns lite jobbigt. Känns som om kontakten mellan oss blivit lite kylig just nu. Vi har annars haft en bra kontakt till varandra.

Ser du om det här kommer att gå över? Kommer det att bli bättre igen?
Kram

Svar: Ja, det blir bättre men inte som det varit.. kram :)
Esmaralda

18 Tildis:

skriven

God morgon Es!

Hoppas du hade en trevlig lördag med ryska systern.

Längtar så tills jag får flytta till min man i grannlandet. Vill göra resan tillsammans med honom.

Kommer det dröja länge tills ett nytt jobb dyker upp?

Kram <3


Svar: Tack, vi hade det så himla mysigt :) Nej, jag tror inte det ska dröja så länge... känns inte så.. kram
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Är nog inte så lättstörd av andra förutom när jag ska någonstans och personer inte kan skynda sig på så vi kommer i tid...avskyr att stressa ..

Sen stör jag mig på mina grannar...som efter 2 underbara veckor borta kom hem igår kväll vid 23.30 och vad gör karln då...jo han tutar ! Kl 23.30 ! Ja nu va vi vakna ändå men vem fan tutar så sent ! Han har ovanan att alltid tuta när han kommer hem från jobbet i veckorna .Skrika o gapa på varandra och ungarna jämt och Moses morrar skäller och är illa berörd De har sitt bråkiga privatliv helt öppet som om dom vore ensamma Gjorde mig inget om inte Moses var så rädd både för karln och ungarna som gjort illa honom...Det är som att leva bredvid en tidsinställd bomb ...

Har mått jättebra nu i 2 v och inte behövt oroa mig Nu är det tillbaka i fängelset igen ...ser du ngn förändring ? Jag jobbar på klickermetoden ...men Moses är så illa berörd av grannarna att det inte verkar "ta" på honom....ber till gud att de ska flytta....

Idag sista dagen med yngsta sonen hemma och bubbelpoolen är påsatt Inte sätter jag mig där när det är + 18 i luften men grabbarna grus gillar´t

Kram Anki med flock

Svar: Ja, de där låter inte nåt vidare kul med grannarna ! Och jag håller med, inte blir det bubbelpool mitt i sommaren fast sonen hoppar gärna i... kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Jag kan störs mig mellan åt. Kanske när barn inte visar respekt. Just nu stör jag mig sjuuukt mycket på mina vänner hur de beter sig.

Igår blev det kalas för systersonen. Och jag sov över hos mamma och pappa med min syster och mina syskonbarn. Den minsta börja storgråta för hon saknade sin mamma men hon somnade tillslut. Så nu ör jag helt slut och jag har sovit så dåligt. Är ju inte van att sova med en 4 åring.

Kommer jag hitta den rätte på sån dejtingsida? Eller kommer han ändå?

Kram

21 En vädur:

skriven

...och för att inte tala om vilken energi det tar att gå runt och småhutta på störningsobjekt på daglig basis!

Jag försöker begränsa detta till pms... 😜

Ser du möjligtvis något om de sista månaderna av året gällande dejting för mig, Ez. Kan något lite extra ske eller ser det mest ut att bli vardagsdejtande?

Nu ska jag ut och behärska störningsmonstret inombords på Jula och Rusta...

Kramis!

Svar: Dejtande blir det.. jag ser inte hur pass seriöst... lycka till med shoppingen :) Kram :)
Esmaralda

22 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en flytt till den staden?

Ser jag ut att bli långvarigt boende där?

Eller ser det ut som om jag flyttar till den lägenhet här i närheten i min nuvarande stad ser jag ut att långvarigt bo där själv?
Kram

23 Dunegull :

skriven

Jag är nog som du, försöker inte lägga så mkt tid på andra. Om någon skulle bete sig illa eller skada andra även djur-då blir jag förbannad. Tokig rent ur sagt.

Vi börjat bli lite bekymrade över min pappa. Han har nyligen gått i pension och har fått diabetes 2. Problemet är att han är så vansinnigt lat och motionerar ingenting. Han går lixom inte ens promenader. Ser du om han tar tag i detta med tiden? Hittar han sin plats som pensionär?
Kram från en bekymrad

Svar: Han hittar sin plats men någon större motionär bli han aldrig... kram :)
Esmaralda

24 Misstjejen:

skriven

Hej

finns det något som jag kan gör för inte var nervös inför jobbet imorgon. undrar hur kommer var för mig i hela hösten?

kommer det var bra?


ha det bra

Svar: Andas lugnt och var dig själv, det kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

25 lilla m:

skriven

Hej! Velar hit och dit angående N, känner i hjärtat att han inte är rätt och att jag inte borde välja honom. Men samtidigt är jag LIVRÄDD att jag aldrig kommer att möta någon annan som vill ha mig😔😔😔

Tror du jag möter någon snart som vill ha mig? Någon annan än N?

26 Hon:

skriven

Hej,
borde jag vara tydlig med att jag inte vill komma och träffa honom, så att han kan göra upp andra planer för sin födelsedag osv? Kanske han redan dock har andra planer, han tar ju inte direkt aktivt kontakt med mig heller...
Kram

Svar: Ja blir det ett sådant läge så var tydlig.. kram :)
Esmaralda

27 Mimi:

skriven

Hej!

Stör mig inte på något förutom rökare som röker utanför butiker och sjukhus. Väldigt störande och respektlöst.

Kommer hösten att komma med något positivt?? hoppas på en bra förändring.

Kram

28 lilla m:

skriven

Hej! Velar hit och dit angående N, känner i hjärtat att han inte är rätt och att jag inte borde välja honom. Men samtidigt är jag LIVRÄDD att jag aldrig kommer att möta någon annan som vill ha mig😔😔😔

Tror du jag möter någon snart som vill ha mig? Någon annan än N?

29 G. :

skriven

Kommer andre pusi til å komme hjem idag? Eller har det skjedd han noe?

30 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han ännu intima tankar om mig? Hur det vore att ha sex med mig? Kram

31 Michaela:

skriven

Jag stör mig helt klart på vissa. Speciellt de som beter sig illa.

Knappt sovit i natt. PMS:en hänger över mig som en blöt filt. Hatar när man bara ligger och vrider och vänder och inte får tag i sömnen. Och svettas. Blir ett tungt kvällspass på jobbet :/

Hoppas att du får en lugn och skön söndag!
Kram!

32 Undra:

skriven

Hej Esmaralda

Ser han ut att ha berättat något om det här till sina föräldrar än?
Ser det isåfall ut att ha varit positivt eller negativt?
Kram

33 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en flytt till den andra staden?

Ser jag ut att bo kvar där långvarigt isåfall?
Kram

34 Marita:

skriven

Hej Es!
När jag tänker efter så är det en hel del jag stör mej på.
Människor som pratar om sej själva hela jäkla tiden utan att fråga nått tillbaka.
Trafiken,trängsel,empatilösa människor.
Listan är lång.

Kommer jag få ett jobb inom daglig verksamhet?Skulle passa mej bra.

Kram

Svar: Ja, ett sådant eller liknande jobb kommer... kanske inte riktigt än.. men det kommer så småningom.. kram
Esmaralda

35 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Stör mej på folk som nästan ska stänga av bilen och sedan svänga av vägen dit dom ska,Även människor som tror sig vara bättre än andra och ska kontrollera allt en gång till för att markera att dom är så duktiga o köra med unga och oerfarna så att dom känner sig lägst i rang.Man ska väl lyfta upp dom som inte har erfarenhet så att dom blir självgående och trivs på sin arbetsplats o vill fortsätta att jobba kvar.

Svar: Exakt !! Kram :)
Esmaralda

36 Yvonne:

skriven

Hej.
Jag tror inte att jag stör mig särskilt mycket. Hoppas inte folk stör sig på mig på saker som jag gör och som jag inte vet eller tänker på.
Jo en sak kom jag på som jag kan störa mig på och det är folk som aldrig har någon åsikt om något överhuvudtaget. Jag tänker olika sammanhang på jobbet eller bland väninnor när man diskuterar något. Jag menar inte att man ska ha åsikter om allt, det kan kanske vara jobbigt.
Jag är orolig för min yngste son. Han bor ihop med sin flickvän. Min son har tre barn sedan tidigare som han har varannan vecka. Barnen är väldigt snälla och goa. ( inte bara för att de är mina barnbarn men det är verkligen så). Min sons sambo är väldigt svartsjuk på min son och jag förstår inte varför eftersom han inte är den som flirtar runt men han är,väldigt social. Sedan är hon även svartsjuk på det äldsta barnet som är enda dottern. Han får inte pussa och krama henne först mmmm. Han får inte helller tittapå filmer eller att de tittar på filmer tillsammans där det finns snygga tjej eller att det råkar bli någon sexscener.
Jag är orolig för förhållandet mi övrigt har hans sambo många bra sidor och min son är klart inte heller perfekt.
Hur tror du allt kommer att bli.?

Svar: Hon har helt klart ett mycket omoget beteende och detta ställer till med problem.. ju mer tiden går desto större problem.. jag tror att en separation kommer med tiden och de tror nog du också... kram :)
Esmaralda

37 Liten C:

skriven

Till och från stör jag mig på saker andra gör.
Beror lite på hur jag är i sinnet.
Men känns väldigt onödigt och man borde ta hand om sitt eget.
En fråga,
Just nu är mitt sinne kaous ,
Jag känner mig helt ur balans och är någonstans där jag inte egentligen vill vara .
Men steget känns oändligt att ta för att komma vidare :-( .
Ser du något kring detta?
Kramar och önskar dig en fin dag ❤️❤️❤️

Svar: Du kommer ta steget, det är jag säker på... kram :)
Esmaralda

38 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Oftast har jag ganska bra tålamod med folk. Vissa dagar är man på lite värre humör.

Esmaralda.

Ser det ut som om vi kan hitta tillbaka till kärleken till varandra?
Kan vi bli samboende?
Kram



Svar: Tveksamt... en stor möjlighet att du hittar kärleken med någon annan, även om det inte känns så just nu.. kram :)
Esmaralda

39 Carin:

skriven

Godförmiddag! ⛅️
Vilken söndag! Inombords känner jag att det är trevligt med ett litet ”go” och göra saker och få undan grejer. Kroppen och ögonen är lite trötta dock känner jag att arbetet idag kan bli värt för ikväll med lugn och ro.

Förr störde jag mig också på sånt där som alla andra gör - slö kassakö, de som går sakta längs en väg och de inte hör hur jag dundrar fram bakifrån etc.
idag orkar jag inte längre bry mig, då går jag in i en bubbla och stannar där tills det är dags för min tur eller påvisa för de framför att jag behöver plats också.
Nu stör jag mig mer på människors beteende som inte är för tillfället utan ett beteende som kan beskriva dem för hur de är. När man inte är kompatibel med en sådan människa - DET stör jag mig på.

Kram

40 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du flytten till den andra staden Ö för mig ?

Ser jag ut att långvarigt bo kvar där? Och ser du mig som sambo där?
Kram

41 Willan:

skriven

Hej! Jag stör mig på alla och på det mesta just nu, vill inte göra något heller. Bäst är när jag får vara helt ensam. Förstår att det inte är normalt och jag misstänker att jag är deprimerad, utmattad, man ska räcka till för många.

Kommer jag ta mig ur det. Vill hitta livsglädje och energi i gen. Vill ju inte vara så här men orkar inte se folk längre!!

Svar: Du kommer ut på andra sidan och blir stark och glad igen... ta professionell hjälp om du känner att du inte kommer vidare.. kram :)
Esmaralda

42 Sa:

skriven

Jo, det är sjukt störande med folk som kör under hastighetsbegränsningarna särskilt när man är stressad och har nån tid att passa. Sen stör jag mig på folk som lägger sig i andras liv när dom knappt kan sköta sitt eget :-p I övrigt är jag nog för det mesta rätt tolerant faktisk

Vet inte hur jag ska göra med mitt mående. Så sjukt trött och ont här och var i kroppen. Kommer det att gå över eller vad? Rädd att bli sjukskriven eller så:-S

43 EPM :

skriven

Hej!
Jo, jag stör mig nog på en del människor. Der brukar gälla de som gnäller och klagar på allt men inte själva gör nåt för att förändra det som de gnäller på. Även de som tycker en massa om hur andra lever är något som stör mig, låt folk vara liksom! Så länge de inte skadar någon så.

Fick en litet bryt i fredags natt, var bland vänner och J:s senaste skit har stressat mig mer än jag trodde.... sen var Palle också där och slänger ut sig att han kände mer för mig än han ”någonsin trodde att han skulle kunna känna”. Fint kanske men jag blev arg, komma nu liksom!!😡

Fortfarande ledsen och stukad men mår helt okej. Känns som om jag återhämtar mig snabbare nu...
Ser du nåt om kärlek för mig snart, eller om nån viktig person som jag har i mitt liv?

Kram

Svar: Låt det som sägs bara rinna av dig.. det är inte viktigt för dig... en kärlek kommer men det kan dröja ännu en tid.. kram :)
Esmaralda

44 Fjäril:

skriven

Stör mig på bilar som ligger väldigt nära bakom mig upplever som farligt om jag skulle bromsa in( häller hastighet). skitsnack stör jag mig oxå på. Flytten är nu klar håller på boa in mig känner mig ensam i bröstet, lite av en depression.. tappat all energi. vet inte hur jag ska hushålla med den.

Svar: Fyll på med ny energi och gör sådant som får dig att må bra.. ta steget ut i livet lite mer.. det vinner du på... kram :)
Esmaralda

45 Crazy lady:

skriven

Jag jobbar på det där med att inte störa mig på saker omkring mig. Beroende på mående så går det olika bra.

Finns mycket att jobba på med mig själv dock. Inte bara störningsmoment från andra. Minst lika mycket stör jag mig på mina egna (o)vanor.

46 Crazy lady:

skriven

Och en fråga. Har pratat ett tag med en man. Vi uttalar egentligen inget mer än att vi har en annorlunda vänskap men jag finner han extremt attraherande. Ibland antyder han ngt liknande i förbifarten men som sagt. Vi talar inte om det så. Han har dock hjälpt mig massor med min självkänsla att jag duger med den kropp jag har. Och han gör mig både väldigt glad men även ledsen då jag blir påmind om att något saknas i mitt liv.

En annan man visar från och till ett intresse för att träffa mig. Men han bor 50 mil bort. Och är i ett stormigt förhållande. Vi hade ett ONS för ett par år sedan.

Jag själv är vacklande i allt vad gäller kärlek eller förhållanden efter att ha levt länge i ett psykiskt destruktivt förhållande.

Jag både vill och inte vill träffa någon ny. Ett "träffas ibland för att mysa en stund förhållande" vore trevligt men jag vet att jag har svårt att hålla nivån. Halkar lätt dit ändå i oro och svartsjuka. Som jag inte nödvändigtvis tar ut på den andre. Bara plågar mig själv med. Träffade en man några gånger på de premisserna förra sommaren men det rann ut i sanden.

Ser du nånting. Borde jag bara försöka fokusera på att hamna i balans kanske?

Men de här männen? Slöseri på energi (?) och hindrar de rätt person från att ev kunna nå fram?


Svar: Just nu ska du bara känna dig för och satsa på dig själv.. jag ser inte någon av dessa två män i din framtid.. så småningom kommer en annan... kram :)
Esmaralda

47 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Om jag gör flytten till den större lägenheten här i min nuvarande stad, ser jag ut att bo kvar där långvarigt själv då?
Kram

48 f:

skriven

hur stor är chansen att vi får fler barn??

49 kvinnan:

skriven

hej esmeralda det har stått still i många år för mina syskon, när kommer dom flytta hemifrån och börja jobba??

Svar: Det kommer men sakta... dina föräldrar behöver sätta gränser... känns inte riktigt bra så som det är.... kram :)
Esmaralda

50 hmm:

skriven

jag kan störa mig på olika saker, till exempel har jag svårt för folk som inte vill betala för sig själva, så dom letar systematiskt efter någon annan som ska betala för dom, då brukar jag säga till dom att, jag har svårt för folk som utnyttjar andra, som jobbar hårt för sina pengar, dom brukar hålla med, men fattar ändå inte???

sen har vi lögnarna som ljuger en upp i ansiktet och skäms inte ett dugg för det, fast man konfronterar dom så blånekar dom.

51 f.u:

skriven

hej esmeralda

undrar om det händer något speciellt snart. kram

52 Västkustbruttan:

skriven

Hali hallå,

Kollektivtrafiken är en trigger för mig. Satkärringen från helvetet väcks till liv av respektlösa resenärer och krångliga biljettsystem. Tack och lov hålls hon i hårt koppel och lever ofta inte ut på utsidan ;-)

Fråga till dig goa E,
Något som kommer till dig om kommande månader?

Kram 💙

Svar: Exakt.. de där krångliga biljettsystemen får mig att paniksvettas ! Jag menar, hur svårt kan det vara egentligen ? !! Jag ser att du kan göra en ny bekantskap ganska snart. Du fattar också ett beslut som för nytt och bra med sig. Kram :)
Esmaralda

53 Pia:

skriven

Det finns lite små grejer jag kan störa mig på men försöker bli bättre på det försöker alltid tänka att de finns alltid någon som har det värre och skulle döda för att få mitt liv med mina små problem. Dock kan ja låtsas störa mig på människor som hånglar framför ögonen på mig men det är för ja är avundsjuk haha saknar det själv. Kommer kärleken snart? Träffade P häromdagen vi var nog 5- 6 år sen vi sågs senast men kände direkt mina känslor för honom finns kvar vad känner han? Tack för hjälpen kram Pia

Svar: Ja ibland kan ju avundsjuka styra vad vi irriterar oss på ! När jag var 18 år störde jag mej på alla som hade VW bussar får jag ville så gärna ha en själv. Det fick aldrig... en liten bubbla blev det dock ! P blev också lite berörd av ert möte... kram :)
Esmaralda

54 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Då jag har pms märker jag att jag stör mig på allt möjligt, oftast små löjliga saker. Annars brukar jag väl inte störa mig särskilt mycket. Men under pms blir det nästan som parodi hur man kan störa sig typ på sättet någon andas. I bland vore det så himla skönt att kunna stänga in sig någonstans under pms perioden och bara vara ensam, läsa, se på film, vara själv.

Tack för svaret igår fina Esmaralda. Menar du alltså att jag borde försöka bli gravid snarast möjligt om jag ännu önskar få 2 biologiska barn?

Kram,
Jennifer

Svar: Är ditt mål att ha två barn så ja, då bör du se till att bli gravid ganska snart men om det är rätt för dig.. det kan jag inte svara på utan det måste du kommer underfund med själv.. kram :)
Esmaralda

55 Carin:

skriven

Godförmiddag! ⛅️
Vilken söndag! Inombords känner jag att det är trevligt med ett litet ”go” och göra saker och få undan grejer. Kroppen och ögonen är lite trötta dock känner jag att arbetet idag kan bli värt för ikväll med lugn och ro.

Förr störde jag mig också på sånt där som alla andra gör - slö kassakö, de som går sakta längs en väg och de inte hör hur jag dundrar fram bakifrån etc.
idag orkar jag inte längre bry mig, då går jag in i en bubbla och stannar där tills det är dags för min tur eller påvisa för de framför att jag behöver plats också.
Nu stör jag mig mer på människors beteende som inte är för tillfället utan ett beteende som kan beskriva dem för hur de är. När man inte är kompatibel med en sådan människa - DET stör jag mig på.

Kram

56 Tingeling :

skriven

Jag stör mig på folk som är sura utan anledning, och finns det en anledning så berättar dem det inte, utan man ska vara tankeläsare. Har sådana på mitt jobb. Och en kompis. Vad är det med min kompis? Ska jag bjuda in henne på fika, kommer hon svara? Fattar ingenting. Jobbigt med sådana människor som bara ignorerar en. Ska jag strunta i henne? Vi har känt varandra i flera flera år.

Nåja söndag idag och det kommer gå i lathetens tecken. Spela nåt spel och yoga, inte så mycket mer 🙂

Trevlig söndag!

Kram!

Svar: Ja folk som surar och vägrar säga varför.... hemskt... de där passivt aggressiva är inte att leka med ! Kram
Esmaralda

57 Anki:

skriven

Hej Es
Inget hopp i sikte då..ang grannarna...

Får försöka med mer träning på Moses.

Ha en härlig söndag 💖

Kram anki med flock

Svar: Kram på dej och flocken :)
Esmaralda

58 Agnes:

skriven

Åtminstone jag blir sjukt störd av de mänskliga muppar som tror att de är så viktiga för andra, att de bara MÅSTE fippla med sin mobil under tiden de där mupp-asen går, cyklar o kör bil.

Men alltså...hur jävla egotrippad är man, när man tror att alla runt en ska vika undan, stå still eller köra försiktigt, för att dessa har näsan i mobilen?

Fick stanna bilen en gång, då en snubbe gick med ögonen i mobilen. När han var på väg in i min kylare, så vaknade han upp. Jag vinkade åt honom, o då fick jag fingret...Nästa gång kör jag över fanskapet, om jag ser honom...då kanske han skiter i att ge mig fingret?

Har sett mammor putta på barnvagnen med hjälp av magen, då händerna varit upptagna med...trumvirvel...mobilen. Har även sett vagnar rulla iväg på eget bevåg, eftersom, trumvirvel, mamma/pappa varit upptagna med mobilen.

Sedan blir jag rätt syrak på alla dessa jävla cyklister, som tror att de äger gatan, staden, hela jävla världen...för, tiddelipom...de kan cykla!
De räddar dessutom världen, för de kan cykla. De kör inte bil, de kan cykla, o då räddar de världen!
Att de där jävla bängbulorna kör som kåta chimpanser, är en annan sak...
Det är då, jag önskade jag hade en liten läcker spikpistol i näven...sen ska vi se, hör jävla tufft det är att vara någon som....kan cykla...bah!

Barnvagnsfolk...säger bara...barnvagnsfolk. Sprider sig som Egyptens gräshoppor...kör rakt på, över o förbi folk som inte har vett nog att lämna företräde åt dessa självutnämnda småpåvar.
Vill upplysa barnvagnsfolket om åtminstone EN sak...barn har av kvinnor blivit födda sedan urminnes tider...det är ingen ny, fancy pryl som bara dagens kvinnor presterat. Men som numera tydligen blivit någon mysko hangup av...det att dagens kvinnor är de första som fött barn...ingen kvinna före 2000-talet har varit i närheten av detta mytiska...för innan 2000-talet så vet ju "alla" att människan kommer från ett grodyngel...typ...även om en spörm nu har svans, så måste jag göra folk besvikna...det är inget grodyngel...sorry!

Vad stör mig mer...hm...det att konstant bli omkörd när jag kör bil. VAD är felet med folk, som måste trycka sig förbi mig när jag kör bil? Va? Är det för att glänsa med era dyra bilar? Visa att ni minsann är karl över er gaspedal? Att ni lyckats med att ta körkort?
Här vill jag upplysa om, att OM jag blir en surkärring, så BROMSAR jag o parkerar mig i vänserfilen! Sedan får vi se hur jävla tuffa ni är...morr!

Klämmer väl in lite mer...alla dessa leksaker som folk envisas att briljera med...elprylar på två hjul. Folk klarar inte av att behärska skiten, men köras, det ska det.

Sommarplåga...män som inte rakar benen men ändå ska flasha sina ryamattor med hjälp av shorts. Helst med de nakna fötterna instuckna i flipflops eller "luftiga sandaler"...flipflops är ngt man har på stranden...där sanden tar slut, där är flipflop-riket slut.

Köer, däremot, roar mig. Att inte kunna göra ngt alls, för att det är kö. Perfekt. Finns dock en kö, jag aldrig skulle stå ut med, o det är Ullaredskön...där går gränsen!

Kram!

Svar: "Skratt".. ja, till och med jag har vänt när det varit kö in till Ullared !! Där gå min gräns också men å andra sidan avskyr jag alla köer.. oavsett vad jag köar till... ibland måste man.. som när man flyger.. men kan jag undvika köer så gör jag det. vilket ryska syster inte begriper... men hon är ju uppväxt med långa ringlande köer.. det tillhörde hennes vardag sen barnsben.. kram :)
Esmaralda

59 Penny:

skriven

Hej fina Es!
Jag undrar om du ser något kring min m2b? Kan du säga något - singel/upptagen? Barn? Hur många isf? Vad jobbar han med? Utseende? Gillar han att resa? Har han varit/är han gift? Kan du se något om han? Är väldigt nyfiken på honom. Berätta allt du ser, snälla! Kram Penny

Svar: Han har rest i sommar... han är brunbränd.. han är glad och han trivs på sitt jobb.. kram :)
Esmaralda

60 Ghostwriter:

skriven

Tänker min soulmate på "mig" eller tänker han mest på livet generellt? Mår han bra just nu?




Jag stör mig inte heller så snabbt, däremot innerligt om någon behandlar mig eller någon annan dåligt/oförskämt. Om man är nonchalant eller inte lyssnar. Jag skulle aldrig störa mig på att min framtida partner inte kan fälla ner toalettlocket,de är bara slöseri med min tid :)



KRAM och ha en super härlig söndag.

Svar: Han saknar den som är rätt i hans liv men han inser att det inte är dags riktigt än... kram :)
Esmaralda

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om V blev sur på mig när de kom fram i fredags att jag inte skulle jobba i morgon på K-dagen (stäningsdagen)? Hon ställde sig och viska med en annan pedagog men vet ju inte om de var om mig. Jag får ju inte ens betalt för de jag gör och de var ju inte ens jag som beslutade om att få ledigt. Sa ju bara som jag kände, gratis arbetskraft. Vad ser du? Blev hon sur? Vad tycker alla om mig nu? Tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

62 AnnaK:

skriven

Vissa dagar blir jag irriterad på allt och vissa bryr jag mig inte alls nästan. Smaskande när man äter är väl något jag kan störa mig som f-n på!

Ville han visa upp sig eller få en chans att heja när han ställde sig så nära eller var det bara just dit han hade planerat att ställa sig och träna? Viktigt vetande 😜

Kram 🤗

Svar: Lite ville han nog allt visa upp sig.. kram :)
Esmaralda

63 LottaS:

skriven

Funderar på mina kroppsliga förändringar, är mensen slut för min del eller har det varit andra orsaker till att det är länge sen?

64 Måddan:

skriven

Något som verkligen stör mig och får mig i obalans är vår stadsminister Stefan.
Jag mår illa , jag mår verkligen illa att se en bildmappen hans nylle då hag vet hur dåligt han sköter sitt jobb.
Och låter Sveriges medborgare få den skit dom får.
Annars är det inte mycke som stör mig.
Jag brukar säga allt har sin mening även om man inte ser det.
Men jag undrar vad är det för mening med att få ett land som vårt Sverige i svår obalans. ????

65 Mikael:

skriven

Haha, skönt!? Har en känsla folk skulle slå nåt i huvet på mig av avundsjuka på avsaknaden av störningsmoment jag har haft i mitt liv med trevliga grannar och annat och bestämmer mycket själv hur mycket störning jag vill ha, att jag inte nått högre medvetande av bara farten bevisar bara att jag säkert kan irritera mig på saker :)

När man väl ställt om från mega med folk till noll ifall man vill så drar man sig lite eller mycket från att byta... Lebensraum ska nog inte underskattas :)

Inte för att det stör mig men när jag väl springer på folk så finner jag ungdomar extremt trevliga glada och hövliga och ofta hälsar, kanske folk i gemen med, det går inte så bra med att störa och irritera sig på saker får jag nog lov att säga :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, det är min erfarenhet av ungdomar också.. lätt till ett leende och ett hej.. kram :)
Esmaralda

66 Jennien:

skriven

Hej Es,

Det är flera som är mediala som trott att jag och en man jag träffade för ett år sedan varit ett par i ungdomen.

Beror det på att vi levt tidigare liv ihop? Är den i så fall den karman vi brottas med nu?

Kram
Jennie

Svar: Ja, så kan det mycket väl vara... det är troligt.. kram :)
Esmaralda

67 Ester:

skriven

Jag irriterar mig tyvärr ofta och då mest på mina medmänniskor som inte visar hänsyn eller respekt, är egoistiska, sårar utan reflektion samt inte följer oskrivna regler. Men försöker att tagga ned på att störa mig då det mest dränerar mig själv på energi.

68 AQUARIUS:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag har blivit erbjuden en kanoninvestering.
Jag undrar OM DU kan se om jag ska satsa på den??

Tack så mycket på förhand för jag behöver detta.

Kram!

AQUARIUS

Svar: Vad som kommer till mig är att du ska vara försiktig.. kram
Esmaralda

69 Mikael:

skriven

Agnes, saker verkar ha ändrats utvecklats, eller vad man nu ska kalla det, där i storstan, nog för att jag var där förra året och skulle ragga upp dig på fjällgatan men jag kom inte så långt blev vara mest ute i naturen, du skulle kanske prova på vara mer ute i naturen eller där det är mindre folk, inte för att du gör ett dåligt jobb där mitt i smeten när du inte tappar humöret mera men omväxling kan vara bra :)

Kram
Mikael

70 Louise:

skriven

Vad jag stör mig på? Låt se. Det mesta mannen gör. Sådant som man inte störde sig på i början har blivit så irriterande. Jag stör mig på ungarna på gården som ställer sig rakt under vårt fönster och bara gapar. Jag är ganska lättstörd.

Imorgon går vi in i sista veckan på sommarlovet för de två yngsta de börjar på torsdag. Äldste börjar på måndag om en vecka.
Jag hoppas att jag får besked från min lärare angående vår examensarbete samt om när jag kan komma på möte och diskutera om när jag kan gå ut på praktik. Jag hoppas att det blir i alla fall i september/oktober.
Och hoppas att jag blir klar innan julen.

Kommer jag och min skrivarkompis komma upp till opponering nu i augusti?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

71 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han ännu intima tankar om mig? Hur det vore att ha sex med mig?

Finns den slags attraktion kvar?Kram

72 Cara:

skriven

Ja, jag har genom livet försökt att inte reta mig pp folk och att visa hänsyn. Men inuti har jag nog varit irriterad många fler gånger än vad jag visat.

Just nu har jag noll tålamod med grannen som envisas med att visa noll hänsyn. Kan du Es se om det kan bli nya grannar i den lägenheten någon gång? Har verkligen tröttnat. Min son känner inte alls igen mig och undrar varför jag är så irriterad. Men alla får väl ha sina gränser:)

Kramar till alla!

Svar: Japp, alla har sina gränser.. det blir ny granne men det kan faktiskt dröja.. kram
Esmaralda

73 Kvinnan :

skriven

Hur kommer det att gå för min dotter i skolan, det finns en tjej som är elak mot henne, behöver jag vara orolig?

Svar: Prata med klassläraren om det inte snabbt reder ut sig.. kram
Esmaralda

74 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om V blev sur på mig när de kom fram i fredags att jag inte skulle jobba i morgon på K-dagen (stäningsdagen)? Hon ställde sig och viska med en annan pedagog men vet ju inte om de var om mig. Jag får ju inte ens betalt för de jag gör och de var ju inte ens jag som beslutade om att få ledigt. Sa ju bara som jag kände, gratis arbetskraft. Vad ser du? Blev hon sur? Vad tycker alla om mig nu? Tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

75 Melina :

skriven

Hej Es.
Hur känner han för mig? Finns det en chans till romantik när vi ska träffas för första gången snart? Kramar

76 F:

skriven

hur stor är chansen att vi får fler barn??

77 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det han ut att vara något att kunna hoppas på?
Kan det bli vi?
Vad känner den här killen för mig och hur ser det ut framåt kan det bli vi?
Kram

78 <3:

skriven

HAhahah ja när vissa tuggar tuggummi eller slår med naglarna på bordet 😭
Blir Turkiet resan av? Jag har ju inga cash hoppas inte han får betala allting.. bättre om jag inte följer med kanske.

79 Yvonne (gammal kund):

skriven

Hej Esmaralda!

Idag har jag haft en ny kund...igen! Så roligt att få nya kunder. Och bara undrar om du kan se om hon är nöjd?

Hoppas du haft en trevlig helg med ditt besök.

Lycka till med ny strålvecka.

Stor kram

Yvonne

Svar: Känns absolut som om din kind är nöjd och sprider detta vidare till fler... jag har haft en magisk lördag med syster .. och i morgon tittar Spanska Eva in :) Kram :)
Esmaralda

80 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Nu snöar det i Australien och inga nyheter i pk Sverige måste vara klimatförändringarna som ställt till det igen.

Svar: Ja, asså, de där klimatförändringarna !!!! Kram :)
Esmaralda

81 Bumble bee:

skriven

Ser du om jag åker utomlands i höst och om min ev flirt du har sett följer med eller kommer jag möta flirten efter jag har varit iväg OM jag åker? Kram

82 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag bara undrar jag frågar honom om hur han har haft det osv när vi pratar i telefonen han svarar trevligt och så men han frågar ju inget tillbaka?
Nu hade han någon kompis där och dem skulle äta men berodde det på det?
Är han så ointresserad som han verkar?
Eller ser du intresse för mig?
Kram

83 Läroliv:

skriven

Stör mig på en kvinna som bara vill prata när hon tar kontakt. Om jag gör ett försök och går fram till henne så försvinner hon bort till annan person efter 5 sekunder. Kontrollfreak eller gillar inte mig. OK vilket som. Ska blocka henne irl. så hon förstår att hos mig är det kört.

Kram

Svar: Ja, ingen mening att du lägger mer ner energi... kram :)
Esmaralda

84 Lilla m:

skriven

Hej! Ser du om jag kan möta någon annan snart? Någon annan än N?

Svar: Du kommer möta någon annan men jag ser inte när... kram
Esmaralda

85 G.H:

skriven

Jag stör mig på folk på jobbet:) men det är befogat 😝 tror de har så mycket egna problem så deras förhållningssätt är helt uppåtväggarna och de kan inte samarbeta med andra. Sen stör jag mig på att folk prioriterar fel enligt min mening, och snåla människor ... etc etc:) försöker att inte störa mig så mycket hehe.
Maken störs sig på folk som smaskar när de äter 😂

Tillbaka till USA i går, och flygresan gick bra precis som du sa,,, dock väldigt lååånng. Och fyraåringen vaknade 4:30 i morse och kunde inte sova mer 😝.
Satt brevid en jättetrevlig man igår på flyget och pratade bort en del tid. Det var riktigt Najs.
Känns inte så hemsk att vara tillbaka som jag trodde, upptäckte att jag faktiskt gillar stället vi bor på ... vilket är hemskt. För jag vill känns mig 100% säker på att flytt till Sverige är rätt och sen övertala maken ... men det gör jag inte. Även om det är så hjärtskärande att lämna vissa platser och människor så jag vet inte var jag ska ta vägen ... ja inte är det lätt.

Kram:)

86 Tiss:

skriven

Jag och en vän ska snart åka på semester till Rhodos, jag är så rädd att visa mig i bikini. Jag hatar min kropp. Min vän är smalare än mig. Jag vill verkligen inte jämföra, men jag gör det. Skäms över det. Jag är så rädd att alla ska tycka att jag är ful (och nu menar jag inte att större människor är fula, bara jag) Ja, jag har en ätstörning likt min vän, och vet inte hur sanna mina tankar är. Kan du se något från resan?

Svar: Ärligt, det är absolut inget fel på din kropp... bara slappna av... kram :)
Esmaralda

87 Funderi g:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att anstränga sig mer mot mig om han inte tar mig så mycket för givet?
Kram

88 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag någonsin kommer hitta ett yrke jag trivs med?

Svar: Ja, men du måste vara lite "på" och processa aktivt.. kram :)
Esmaralda

89 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Kändes lite som det faktiskt och han är sannerligen någon som kan visa upp sig. Galet snygg! Trevligt att nån vill visa upp sig lite för en.....då är man inte helt oviktig ju 😆

Kram 🤗

90 Bumble bee:

skriven

Ser du om jag åker utomlands i höst och om min ev flirt du har sett följer med eller kommer jag möta flirten efter jag har varit iväg OM jag åker? Kram

91 Bumble bee:

skriven

Ser du om jag åker utomlands i höst och om min ev flirt du har sett följer med eller kommer jag möta flirten efter jag har varit iväg OM jag åker? Kram

92 Bumble bee:

skriven

Ser du om jag åker utomlands i höst och om min ev flirt du har sett följer med eller kommer jag möta flirten efter jag har varit iväg OM jag åker? Kram

93 Skorpan:

skriven

Tackar för gratulationerna sade sonen :).

Dyblöta blev vi som lade oss iväg till köpcentret då det råkade regna som mest. Dyr affär blev det av den resan, flera hundra euro fattigare iom datorköpet för en sån behöver man ha då man går i gymnasiet av idag. Får se hur mycket exet betalar på den då?

Nu har vi festat lite med tårta o "barnskumpa", trevligt, speciellt som arbetsveckan börjar imorgon...
Ha en bra kväll o vila.
Kram Skorpan

94 Lavena:

skriven

Haha, ja, jävlar vad det finns mycket mök och haka upp sig på om man sätter den sidan till!😂 Har jag ont kan jag vara mer retlig än ’normalt’ men för det mesta stör det mig inte ett smack vad andra sysslar med - jo - om de låter små barn gå ensamma på vägen, eller släpper dem vind för våg - det blir jag vansinnig på! Och som du säger: om det rör djur. Däremot råkade jag nyss ut för något, som jag trodde inte hade inverkan på mig på något sätt: hörde senaste exet på grannens tomt, han lekte med sina syskonbarn (brorsan hans bor granne med mig och är även den som äger fastigheten jag hyr) och jag blev sååååå jävla berörd av att höra hans röst! Var bergsäker på att jag var helt kar med honom, men det slog benen av mig... Underligt att en persons RÖST kan få en helt ännavänd!!! Hoppas du har det gott och skickar en massa kramar till dig och alla som behöver❤️

95 G.:

skriven

Kommer pusi hjem igjen? Har han det bra?

96 Läroliv:

skriven

Tack för ditt svar.

Kram

97 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han ännu intima tankar om mig? Hur det vore att ha sex med mig?

Finns den slags attraktion kvar?Kram

98 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om V blev sur på mig när de kom fram i fredags att jag inte skulle jobba i morgon på K-dagen (stäningsdagen)? Hon ställde sig och viska med en annan pedagog men vet ju inte om de var om mig. Jag får ju inte ens betalt för de jag gör och de var ju inte ens jag som beslutade om att få ledigt. Sa ju bara som jag kände, gratis arbetskraft. Vad ser du? Blev hon sur? Vad tycker alla om mig nu? Tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

99 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om V blev sur på mig när de kom fram i fredags att jag inte skulle jobba i morgon på K-dagen (stäningsdagen)? Hon ställde sig och viska med en annan pedagog men vet ju inte om de var om mig. Jag får ju inte ens betalt för de jag gör och de var ju inte ens jag som beslutade om att få ledigt. Sa ju bara som jag kände, gratis arbetskraft. Vad ser du? Blev hon sur? Vad tycker alla om mig nu? Tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

100 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om V blev sur på mig när de kom fram i fredags att jag inte skulle jobba i morgon på K-dagen (stäningsdagen)? Hon ställde sig och viska med en annan pedagog men vet ju inte om de var om mig. Jag får ju inte ens betalt för de jag gör och de var ju inte ens jag som beslutade om att få ledigt. Sa ju bara som jag kände, gratis arbetskraft. Vad ser du? Blev hon sur? Vad tycker alla om mig nu? Tack i förhand! Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

101 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor är chansen att vi provar på att flytta samman?
Att det leder till det?
Kram



102 Anna E:

skriven

Har Maja det bra nu?

103 <3:

skriven

Har jag förstört min kropp med roa? Är det därför jag har svårt för träning eller är det jag som käkar så pass fel

104 <3:

skriven

Har jag förstört min kropp med roa? Är det därför jag har svårt för träning eller är det jag som käkar så pass fel

105 Jose:

skriven

Jag undrar om du kan känna av något positivt gällande en investering jag gjorde i en cryptovaluta 2015 och som i år kommer gå att växla in till riktiga pengar.

106 Millis:

skriven

Hej Es!
Jag är en sån som inte heller stör mig så mycket. Märker inte av människor på det viset.

Jag har ett problem som vi haft i vår familj några månader. TV-dosorna försvann spårlöst en dag. Jag letade men misstänkte att det var våra hustomtar som busade med oss. Jag har bett dom ta fram dosorna igen men det händer ingenting. Letat överallt känns det som. Kan du se var dom har tagit vägen?
Kram Millis

107 bella:

skriven

halli hallå, hör den där spillevinken som jag träffade igen nu av sig snart igen? ;P kram

108 Fågel Grön:

skriven

Det beror helt på dagsformen vad jag stör mig på eller inte. Är det en dag som jag är full av energi och på gott humör, ja då kan nästan vad som helst passera utan att jag höjer ögonbrynen. Men råkar det vara en dag där jag är låg på energi och är orolig över något, ja då är det mycket lättare att fastna i störningsmoment. Tex. att personen framför en i kassan inte lägger ”pinnen” efter sina varor när den är klar. Det kan också vara när jag kör ut på motorvägspåfarten och personen framför sniglar sig fram i 70 km/timmen så att det nästan blir farligt när man kommer ut på motorvägen eftersom alla andra blåser förbi i 110km/timmen... Ja, sådant kan jag störa mig på... Eller när jag är snäll och släpper förbi en mötande bil (vi har en snäv mötesplats med refug hemma) fastän jag vet att jag var först och kunde trängt mig före... och då förväntar mig en liten vink med handen som ett tack liksom ifrån den mötande bilen... Men om det icke sker, så kan jag störa mig. Men som sagt, det är ju bara petitesser och ibland bryr jag mig, ibland inte. Nåväl, kram på dig Es och hoppas att du får en fin vecka med mycket krafter trots strålningen.

109 AQUARIUS:

skriven

Kära Esmeralda!
Jag står inför ett svårt vägval.Hur ska jag göra? En separation med en man, en ny som väntar på mig!
Kan du se hur jag ska välja? Jag är obeskrivligt olycklig just nu.

Kram och tack!

Aquarius

110 Carita:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag har varit tillsammans med min yngre kärlek i 1 år och 8 månader nu. Vi har det bra tillsammans.

Kommer han att fria till mig?

Kram och tack!

AQUARIUS

111 Carita:

skriven

Hej Esmeralda!
Jag har varit tillsammans med en yngre man i nästan 3 år. Vi har bott tillsammans nu i drygt 1 år.
Kan DU se om vi kommer att fortsätta vår relation?

Kram och jättetack för svar!
Carita


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: