Spontana spådomar !!

Spontana spådomar till bloggfamiljen:

 

Jag ser att en tjej i 20-30 års åldern, halvlångt hår, vit jacka  som brukar cykla till jobbet och passerar en container på höger hand riskerar att bli påkörd av en bil som backar ut från ett hus

Stämmer beskrivningen in på dig så var försiktig i morgon !

 

En medelålders man kommer snart att hitta den katt han söker efter. De har en speciell relation och hans katter som gått över försöker ta sig tillbaka. Och det lyckas de med.  Det kommer bli som ni alla vill och hela familjen  kommer åter att vara samlad

 

 

Du är kvinna 40—45 års åldern ungefär och med ett utländskt namn. Du funderar på att söka ett annat jobb och du har ett på lut som du vill söka men du är tveksam. Det ska du inte vara Sök ! Du får jobbet och det blir 100% rätt och bra för dig

💖

Yngre man som  smått desperat söker flickvän. Du ska helt enkelt tagga ner

Du har för bråttom och du skrämmer tjejer som  från början är intresserade Var inte så ”på”  och då kommer det att lösa sig

💖

Kvinna i 35-45 års åldern. Du har nyligen fått en diagnos som får dig att känna lite panik. Men det behöver du inte ha.  Du vänjer dig – och du är ju samma människa som innan. Skillnaden är att nu kan du ta reda på fakta och gör val som du mår bättre av

Du  är kvinna, över 60 och du har ett dubbelnamn.

Du är både sviken och besviken när det gäller kärlek men det bor ändå en längtan inom dig att möta den som är rätt. 

Och det kommer du att göra. Det blir en marknad i slutet av augusti inte så långt från dig. Åk dit och se dig omkring.. gör dig mottaglig och det finns god chans att du möter en speciell kärlek

Man i 40-50 års åldern som  nyligen fått nytt jobb som du inte trivs med. Du ska ta dig vidare.  Du tror att det inte anses okey – att du ska ses som en ”hoppjerka” men så är det inte. Sök vidare. Du hittar rätt. Stannar du kvar kommer du alltid ångra dig

💖

Linda som vill bli gravid – kommer att bli gravid inom kort

 

 

Du är mamma till tre barn – mellan 2 och 15 år.

Du oroar dig över ditt yngsta barn men nu i veckan är det din äldsta dotter  som behöver få lite mer uppmärksamhet. Låt henne inte åka på  övernattningsfesten – något tråkigt kommer att ske. Du har ju redan i och för sig bestämt dig för att säga nej så håll kvar ditt nej.

Inget som handlar om liv och död – men  rejält tråkigt i alla fall.

 

💖

 

Jag ser en liten hund, vit, som bor i Alltet som ivrigt söker efter sin matte

Hon kommer att hitta dig – och hon kommer att besöka dig och lämna en  kärleksfull hälsning. När du känner hennes närvaro sprids ett stort lugn inom dig och hjälper dig att fatta ett beslut som du grubblar över

 

Kvinna som bor i mellersta Sverige, medelålders, brunt hår, jobbar heltid och som längtar efter kärleken. Den är nästan här och jag tror ni möts inom ett par veckor.  Gå på festen som du funderar på att tacka nej till

💖

 

Man  i 30 års åldern, du är singel och  du skulle vilja ha ett ekonomiskt tillskott

Ta lite lotter i slutet av bästa vecka.. framförallt under fredagseftermiddagen. Du har rejäl chans till vinst – och en stor vinst. Men bara om du är den man som har ett par randiga mys/pyjamasbyxor i garderoben och som cyklar till jobb

 

 

 

 

Kvinna i 20 års åldern som känner sig tveksam till några nya arbetskamrater. Du vill ha vänner och arbetskompisarna är bra och positiva så streta inte emot.. följ med dem ut på lite kul och ni kan etablera en riktigt bra kontakt

 💖

 

Ja, det är vad jag kunnat se den här gången….  om ungefär en månad kommer nya spådomar..

 

Kram & kärlek

1 linnea:

skriven

hej es jag vill också bli gravid!!!!! och har så länge viljat det

blir jag gravid med nästa man jag har romans med??

2 Browallia:

skriven

Alltid lika roligt med dessa spontana spådomar. :)
Satte mig käpp rätt upp i sängen när jag kollade nyheterna på mobilen och det med en fet rubrik om brand på ett hotell i Lund! 😱
Men när jag läste mer så uppfattade jag det som att det inte är ditt hotell.

Önskar dig en bra start på nya veckan :) Kram

Svar: Nej tack o lov inte mitt hotell.... ha du också en bra start på veckan.. kram :)
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

Inget som stämde för mig denna gången. :-(
Hur ser min höst ut? Kan det bli kärlek då tro?
Kram

Svar: Möjligheten finns.. kram :)
Esmaralda

4 Mimlan:

skriven

Tycker dessa spontana spådomar är väldigt spännande och generöst av dig🤗

Idag åker vi utomlands och igår fick jag helt plötsligt lite kalla fötter.. Kom på att jag inte har frågat dig om resan som jag vanligtvis gör;) Es, kommer resan gå bra?

Kram

Svar: Jadå, visst kommer resan att gå bra... kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Alltid roligt att läsa dina spontana spådomar.
Hoppas att du kan se något om detta kära Es. Kommer det lösa sig med räkningen ? Har min läkare inte sett den än eftersom den inte blivit betald ? Kan tänka mig att han inte varit på jobbet under semestern. A lät så sur när hon ringde om den.
A krånglar ofta till det och vill att det ska låta som att man själv ställer till problem. Vet inte varför hon är så. Känner att det börjar bli tröttsamt.
Kram

Svar: Jag kan inte se att detta kommer att ställa till med några problem.. kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Fina spådomar, hoppas alla som det gäller kan ta dom till sig.

Hade ju hoppats på att det skulle stå kvinna i 50-års ålder som söker bil, köp den lilla svarta ;D, eller nåt, men det stod det inte. Konstigt ;). Att hitta den rätta bilen känns som ett andra jobb, det kommer in i mina drömmar o om jag kollar på nätet sent på kvällen onverkar det också. Borde kanske ta det lugnt med detta...

Gissar att ni hade en fin fest o hoppas att du hunnit vila dig också. Ni har så mysiga sammankomster, din familj Es! Våra fester är nog mindre livliga, men bra ändå.

Skickade in en jobbansökan igår, nån chans där? Tror jag kommer att få jobbet innan bilen, är det möjligt Es? Nåja, tillsvidare på det gamla jobbet o det finns kanske skäl att börja knyta ihop här...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det ÄR klurigt att köpa ny bil.. man vill ju inte stå med problem upp till tänderna några månader efter köpet... vad som kommer till mig är att du INTE ska köpa en röd bil !! Kram :)
Esmaralda

7 Mikael:

skriven

Kul för er som var med.


Kul du får vara ledig trodde det var strålning 7 dagar i veckan.

Kollade mig i spegeln, börjar bli lite chic nu så man kan vara med på bild, vilken kvinna som bjuder på sig själv och hör av sig, eller så vet hon vem att vara generös med utan att ha frågat och känner av mina vibbar, hon har utstrålning så det räcker :)

Kram
Mikael

8 Familjehjälten:

skriven

All kärlek till dig och tack för allt du gör. Skickar en tanke och önskar lycka till med din behandling. Stora kramar!
Tid är en illusion<3

Svar: Tack snälla:) Kram :)
Esmaralda

9 Mikael:

skriven

Hoppjerka säger du, det kan kosta en själv och andra livet stanna kvar på samma arbete livet ut, hade jag varit kvar när man började muta diktatorer så hade det nog inte blivit så muntert, här är en hoppjerka :)


Släpp yrkesidentiteten och våga prova. Det är sensmoralen som har drivit rekryteraren Mona Ward Holmberg, 61 år genom ett långt och krokigt arbetsliv.
– Jag har inte så stort trygghetsbehov utan litar på mig själv och tycker att det är kul att testa nya saker.

https://www.svd.se/mona-61-byter-ofta-jobb-vad-stoppar-folk

Kram
Mikael

Svar: Ja jag håller med, man måste våga ta sig vidare och prova på sånt som är nytt och som man vill !! Kram :)
Esmaralda

10 Linda:

skriven

Godmorgon alla fina!

Hajade nästan till över spådomen om Linda som kommer att bli gravid, det heter ju jag :) men det är nog inte mig spådomen handlar om ändå, jag har ingen önskan om att bli gravid.

Så var semestern slut för denna gång, och jobbet kallar denna morgon. Hade gärna semestrat någån dag extra, det måste jag medge! Men det är bara att bita i det sura äpplet :)

Svar: Nej, den Linda som blir gravid har kämpat ett bra tag för att bli det så spådomen gäller inte dig :) Kram :)
Esmaralda

11 Alie:

skriven

Åhhh dessa ljuvliga spontana spådomar, I lovet them! Nu var ju inte jag med den här gången i heller, men glädjs åt er som kände igen er.
Jag skulle ju så gärna vilja kunna ta på Om min soulmate kanske är på ingång snart.. ja jag vet, omöjligt att se, men du kanske ser någonting? Eller så ser du mig få lite mysnärhet inom det närmsta, kanske kanske...😉?
Kram fina Es och ha en bra start på veckan men det du går igenom! ❤️

12 Maleficent:

skriven

Inget som jag känner igen mig i denna gång. Men ser du om det blir något sex med en kvinna snart? Behöver lite het krydda på vardagen!

Svar: Sexet kommer....kram :)
Esmaralda

13 Smulan.:

skriven

Måndag igen och jobb.
Kommers sonens sömn att bli bra nu när vi kommer in i rutinerna.
Har en minisemester inbokad som hela familjen ser framemot. Blir det bra om vi åker känner mig så tveksam då stora har svårt att komma till ro. Snälla skulle bli så glad om du kan se något om detta.
Kram

Svar: Ja, sömnen kommer bli bättre ! Åker ni på semestern så blir det bra.. ni får ta det för vad det är och ha positivt fokus.. kram :)
Esmaralda

14 Rebecca:

skriven

Har han tänkt på mig något? Kram

15 linnea:

skriven

hej ez! när blir det min tur att bli gravid?? 😭😭😭😭 har försökt så länge!!!! 5 år!!!!!!! 😭😭😭😭 så svårt ju

Svar: Ja, du har inte haft alla möjligheter på din sida.. men chansen finns fortfarande.. kram :)
Esmaralda

16 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Till och börja med så får jag säga att du ser jättefin ut, med tanke på gårdagens inlägg. Redigera bild, vem hinner med sånt? Någon annan som såg väldigt fin ut var din son. Riktigt nice! 🙈

Alltid lika kul med spontana spådomar. Kul för dom som kan läsa om sig själva. Att bero på kul ... ser du något kul som händer för mig denna sista tiden kvar på året? Något speciellt som jag kan se fram emot - något inom kärleken? Resa? Eller blir de bara jobb för mig? Vad ser du?
Tack i förhand! Nu är de dags att göra i ordning sig och gå till jobbet efter 5 veckors ledighet som helt plötsligt bara är borta. Kram Zoey 💕

Svar: Ja, lillgrabben var en söt i tonåren och jag tycker han ser oäven ut nu heller :) Planera en resa och se till så du kommer iväg.. chansen är god och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

17 sus:

skriven

hej
Oj va spännande....
grattis till alla med som vet med sig att de är ni....
händer det något här?
love sus

Svar: Ja, något ser ut att vara på G men som alltid... du behöver själv ta initiativ.. du har stark egen påverkan men tar du ett steg så kommer mer på köpet... kram :)
Esmaralda

18 Jennien:

skriven

Hej Es,

Rolig läsning men inget som träffade mig 😊

Kan du se något som rör mig?
Jag testade andebord och fick budskap från min guide och en äldre släkting. Någonting skulle väckas under sommaren. Är det på gång?

Kram Jennie

Svar: Så kan det vara... du kommer att veta snart.. kram :)
Esmaralda

19 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Spännande med spontana spådomar!

Nu var det min tur att hamna i blåsvädret i konflikten mellan min syster och hennes ex. Hon är inte tillfreds med mitt beslut om att inte ta någon sida utan vara neutral, så hon valde aktivt bort mig istället. Och gav mig mycket elaka ord. Jag ogillar drama och kände att nej, nu får det vara nog, hon utnyttjar mig och använder mig som ursäkt till hennes handlande. Jag känner mig färdig med henne. Är dock orolig för att hon kommer försöka ta sig tillbaka när min andra syster inser att hon utnyttjar henne och pratat illa om henne också. Kan du se om hon kommer höra av sig? Kommer jag isf kunna stå på mig och säga nej?
Är hennes ex ärlig mot mig och maken eller ljuger/hittar han på?

Kram!

Svar: Vad det gäller din syster och hennes ex så ska du inte lyssna på någon av dem.. sanningen är inte så enkel och den är inte heller viktig för dig.. håll dig utanför....så småningom ser det ut som om du och syster kommer på talking terms igen.. kram :)
Esmaralda

20 Makaon:

skriven

Alltid kul med dessa spontanspådomar.
Lycka till under veckan nu med strålningen.

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

21 Cecilia:

skriven

Många positiva spådomar, mycket som handlar om kärlek. Hoppas ni som är berörda lyckas känna in.

Idag har jag bokat ett spahotell till mig och min kille, det blev en present till honom. Men först shopping och jag tänkte faktiskt passa på att ta med ett gäng kassar med kläder som inte används och lämna in i butiker för återvinning. Jag blir av med kläder som ligger och skräpar och får en bonus check att handla för och butiken för material att återvinna, win win!

Jag kan inte riktigt njuta fullt ut av det jag har framför mig. Är så besviken att min bror ännu inte kommit in, vill ju så himla gärna dela allting med honom. Hur stor är sannolikheten att skolan kontaktar honom? Dröjer det länge i sådana fall?

Hoppas du mår bra Ez. Du är en riktig kämpe. Kramar

Svar: Vad härligt med SPA ! Tråkigt att din bror inte kommit in.. verkar inte riktigt som det ska ske inför terminen ... kram :)
Esmaralda

22 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror ingen stämde in på mig.

Kommer jag att möta en ny kärlek?
Kommer det ske inom dem närmaste åren?
Kram

Svar: Du kommer möta ny kärlek och det är jag säker på... bör ske inom närmaste åren.. kram :)
Esmaralda

23 Jossan :

skriven

God morgon!

Ja det är så märkligt att du inte kan se när han kommer men som sagt jag håller fast k känslan att han kommer i höst.. Det har ju även andra sett.

I lördags skicka jag välkomna tillbaka kort till mina elever. Sjukt vad sommaren gått fort! Snart är det jullov 😂

Jag och min kompis har precis gjort klar menyn till nyår.. aja ibland planerar man 140 dagar i förskott 😂

Idag och hela veckan ska jag plugga massor.. tenta på fredag men set känns ändå som jag faktiskt har lite koll iallafall.

Vad tror du? Finns det en chans att klara den? Nu är den dock uppdelad så halva är på fredag och resten den 24...

Kram

Svar: Ja alla lov bara swishar förbi ! Vad fint att du skickade kort till dina elever ! Jag tycker jag har framförhållning ibland men här tar du ledningen stort som redan planerat nyårsmenyn ! Di har chans att klara tentan. ha fokus.. kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Älskar dina spontanisar ! Hoppas verkligen tjejen på cykeln känner igen sig och ser upp !

Igår träffade jag en sibirisk kattfröken som jag ska va kattvakt åt i 14 dagar Vilken katt ! En stor personlighet med mycket intrigitet och jag kände mig nästn blessed när hon äntligen hälsade på mig .Ska bli kul att få träffa henne 2 ggr om dagen .

Ny vecka nya möjligheter !

Hoppas din morgon blir lika bra som de tidigare <3 <3 <3

Kram Anki med flock

Svar: Vad roligt att du blir bekant med en liten Sibbe.. fina katter :) Jag har en bra morgon.. suttit på terrassen och druckit mitt kaffe och är redo inför dagen.. kram :)
Esmaralda

25 Mt:

skriven

Hej.
Åhh älskar att läsa dessa spådomar. Jag fanns tyvärr inte med, men gläds åt dem som är det...

Har fortfarande inte fått någon ny högre tjänst på jobbet..sker det snart? När isåfall tror du?
Kram!

Svar: Det bör ske ganska snart.. ha ögonen med dig... sök själv och håll dig framme.. kram :)
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Godmorgon Es!
Hoppas du hade fint firande igår😊
Tyvärr berördes inte jag av spådomarna idag men det är alltid ändå kul att läsa dem, jag tycker om det inslaget i bloggen!👌🏼

Kidsen ska åka till Stockholm med mina föräldrar. Ser du om det kommer gå bra? Jag är lite orolig...

Kram

Svar: Jadå, de kommer ha en fin Stockholmstur.. kram :)
Esmaralda

27 Helena Ir:

skriven

Hoppas det gick bra idag ..

Idag kommer yngsta hem,och vänder, och åker till Danmark med bästa väninnan ..roligt,tycker jag. Hoppas tjejerna får skoj! De är så värda det båda två :)

Vilar från träning,tvättar och städar istället..det är väl också en sorts träning..

Kram :)

Svar: Jadå, tjejerna får kul.. finns en risk att nån av dem tappar något men det ser inte allvarligt ut alls... ja, att jobba hemma är minsann träning på sitt sätt... kram:)
Esmaralda

28 Läroliv:

skriven

Läst ikapp från igår. WOW vilken kvinna, ursnygg och vilken snygging till son du har.

Kram

Svar: Åh, tack snälla.... när man känner sig som ett utsketet äpple ( som vi säger här) så är det musik att höra dina ord :) Kram :)
Esmaralda

29 Tildis:

skriven

God morgon!

Vad roligt med nya spontana spådomar. Tyvärr är jag inte med den här gången.

Just nu är det massor som händer. Min plan var att bara flyta med strömmen men nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det är smått kaos här på jobbet. Kommer högst troligen stå arbetslös om några veckor. Kan det dyka upp något den närmaste tiden? Får ångest bara av tanken att stå utan inkomst. Kram

30 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli långvarigt och stabilt?
Kram

31 Llainen:

skriven

Kära Es,
Ser du en ljusning i min ekonomi och i mitt liv? Känner mig så vilsen och vet inte var jag hör hemma.
Kram L

Svar: Det kommer en ljusning och du fattar nya beslut. kram
Esmaralda

32 Tess:

skriven

Kommer han tillbaka efter han har fått sin space och tagit hand om det han behöver?
Kram

Svar: Möjligheten finns men jag ser en annan i din framtid.. kram :)
Esmaralda

33 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det blir bra i hösten? Men kommer något med kärlek i hösten för mig?

Ha det bra

34 Mamman:

skriven

Hej. Jag är mamman till de tre barnen och har redan sagt nej till 15 åringen vad det gäller övernattningsfesten. Kanske hade hon kunnat tjata sig till det men nu kommer jag inte att ge efter. Jag hade själv en obehaglig känsla. Tusen tack.

Svar: Bra, ge inte efter :) kram :)
Esmaralda

35 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tack för dom spontana spådomarna😊!Alltid lika spännande att läsa igenom dom i hopp om att det skulle handla om en själv men inget napp denna gång. Hoppas att de som det berör läser dagens blogg!😊

Sista semester dagarna pågår..inte hurrakänsla att börja jobba igen,sommarlov är ju så härligt på alla sätt och vis.😊
Nu känns det extra motigt att gå tillbaka för jag vill ju helst av allt byta jobb.

Hoppas du är i bättre skick nu o förkylningen gett med sig.

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐



Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

36 Fiskaren:

skriven

Så var en förutsägelse riktad mot mig. Jag har blå/vit randiga pyjamasbyxor i garderoben och jag cyklar till jobb emellanåt. På fredag ska jag köpa lotter. Man blev riktigt upplivad nu. Kram

Svar: Vad bra :) Då håller jag tummarna... kram :)
Esmaralda

37 Mimi:

skriven

Hej!

Inget som stämmer på mig den här gången heller. Känner mig faktiskt lite besviken. Hoppades att det skulle stå att snart får du ett jobb som du kommer att trivas med och en flytt blir det snart. Hoppas och önska kan man ju alltid.

Kram

Svar: Och det kommer att ske, det vet jag.. kram :)
Esmaralda

38 Helena Ir:

skriven

Tack,jag ska ändå be dottern att de har lite extra koll på sina saker..

Kram :)

Svar: Ja, gör det.. kram :)
Esmaralda

39 Marie:

skriven

Jag tar åt mig spådomen. Jag är 61 och har väntat länge på kärleken så nu ska jag åka på marknad i slutet av månaden. Det är faktiskt något som jag redan planerat så därför känner jag att spådomen är riktad till mig, så spännande. Kram

Svar: Lycka till på marknaden :) kram :)
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vet du att det där verkligen är till stor hjälp för jag har också kollat på vissa röda bilar, som jag inte gjorde innan. Huj då..
Nu tackla mailproblemen :(.
Ha det gott!
Kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

41 Jen. :

skriven

Ska snart byta jobb. Såå nervös. Hur blir det?

Svar: Oro dig inte.. var sig själv och du landar snabbt i nya jobbet.. kram :)
Esmaralda

42 Dunegull:

skriven

Hur ser annars min höst ut?
Kram

43 Kiara:

skriven

Hej!
Ser du någon flirt eller något som händer inom kärleken? Kram

Svar: En flirt kan se riktigt snart.. ha ögonen med dig.. kram :)
Esmaralda

44 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli precis så som han sagt nu?
Kram

45 f:

skriven

hej esmeralda vad spännande med spontana spådomarna, kände inte igen mig riktigt denna gång, så tänkte fråga om du får till dig något om mig . kram

46 Miltons Mamma:

skriven

Kan den vita hunden vara Milton? 😁❤️ Fast du skrev hon 😊🤔

Han "fyller" 20 år nu den 8/8 ❤️

Kjam

Svar: Nej, jag tror inte det är Milton.. för han har ju redan hittat dig och besöker dig ofta.. kram :)
Esmaralda

47 Michaela:

skriven

Alltid lika kul att läsa men jag tycks vara omöjlig att få med det där😄 Grattis till er andra!

Ny vecka. Nya möjligheter. Igår hade jag en mysig dag med familjen på Ikea och idag tänkte vi ta Dollar Store. Aldrig varit där. Sen blir det jobb resten av veckan. Nått annat du ser om veckan?

Hoppas att behandligen gått bra idag med! Du är så stark och duktig. Jag hade nog mest suttit och gråtit i ett hörn. Kram!

Svar: På Dollarstore handlar jag alltid en massa "kul" som jag inte behöver och knappt använder.. men det är ju jag det.. kram :)
Esmaralda

48 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Jag var på ölbränboll i lördags och det var super kul.
Träffa de en kille där som har 3 barn sen innan och kände att vi klickade.

Ser du om det kan bli nåt?

Kram

Svar: En liten romans kan det faktiskt bli.. runt 70 % att det blir så.. kram
Esmaralda

49 SusanneAmalia:

skriven

Godmorgon..
Vad gör man med alla måsten.. Jag knöt just ihop mina i en påse och slängd dem.. Och genast såg min dag ljusare ut. 🤔🙄💕💡

Kul med alla spontan ledningar..

Önskar dig och alla på bloggen en fin dag.. 😊

Svar: Ja ibland får man kasta alla måsten överbord !! Kram :)
Esmaralda

50 linnea:

skriven

hej es jag vill också bli gravid!!!!! och har så länge viljat det

blir jag gravid med nästa man jag har romans med??

Svar: Det KAN du bli men jag lovar ingenting.. det finns goda möjligheter under hösten/vintern och våren.. kram :)
Esmaralda

51 *:

skriven

Hej

Min ena syster har vi ingen kontakt med, verkar inte som hon vill ???
Vi andra är oroliga förståss, varför vill hon inte ha kontakt med oss. Har vi gjort något som hon tycker är fel.

Eller varför drar hon sig undan..??


Och ser du jobbet som jag sökt igen nu..var så nära sist men fick det inte. Nu söker dom en till och jag har sökt igen. Lyckas jag denna gång ??

Kram

Svar: Hon verkar inte må så bra i sig själv och drar sig undan. Kram :)
Esmaralda

52 M.:

skriven

Inte denna gång om mig annars är det intressant att läsa även om jag inte är med. Men nästa kanske.
Ser det ut som om jag kommer fria till denna framtidens kvinna?

Svar: Ja, en dag gör du det och hon säger ja.. kram :)
Esmaralda

53 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har funderat en del sista tiden.
Man mår så mycket bättre av att acceptera saker ibland än att kämpa emot även om det är svårt och gör ont.

Ser du om han kommer att bo tillsammans med oss igen? Även om det blir för en liten period?
Kram

54 AnnaK:

skriven

Alltid kul att läsa även om det inte handlar om en själv men nån gång kanske 🙂

Syns det nåt körkort fortfarande? Tror jag har en plan nu.....Lite pengar som ska skrapas ihop bara!

Kram 🤗

Svar: Jadå jag ser ett körkort men du måste bestämma dig fullt ut och vara envis som en iller ! Kram :)
Esmaralda

55 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det så ut,
Tror du att han kommer att bo tillsammans med oss igen någon gång? Även om en liten period?
Kram

Svar: Nej det känns inte så... kram
Esmaralda

56 Anna:

skriven

Kära Es. Du brukar ha rätt.
Jag är klar med min högskoleutbildning i maj. Sista tiden är praktik. Kommer jag att ha fått något jobberbjudande inom det jag studerar innan jag tar examen i maj?

Kram!

Svar: Möjligtvis.. annars lär det kommer kort efter.. kram :)
Esmaralda

57 Tiss:

skriven

jag är så jävla trött på vården. Inget händer och ingen verkar bry sig heller. Jag känner mig så oviktig... Ser du om alt löser sig?

58 Carmen:

skriven

ÄNTLIGEN STÄMDE DET IN PÅ MIG. MILJONER TACK.

59 Miltons Mamma:

skriven

Hihi!

Man lever på hoppet varje gång 😉😃

Kjam

60 sus:

skriven

hej
tack Esmeralda......
Ska göra mitt bästa.....
love sus

61 Louise:

skriven

Och så är han och jag igång igen. Om jag inte "väcker" honom idag kommer han att slänga ut mig och barnen får inte följa med. För jag bestämmer inte över dem då vi har gemensam vårdnad. Jag har sådan god lust att ringa mina föräldrar så de kommer upp så de kan prata med honom. Parterapi vill han inte ens gå på så det är inte en lösning.
Jag sa till honom att han kan försvinna från vår lägenhet och han kom direkt att då är jag skyldig honom pengar och så det ena och det andra. Jag vill bara få kraften att bara lämna honom.
Har han ens rätten att slänga ut mig från vår gemensamma lägenhet? Det är ju han som betalar hyran men om rätt ska vara rätt så betalar jag häften av allt med bostadsbidraget. Jag längtar tills CSN kommer igång så jag kan få egen inkomst.
Han spottade ur sig att jag inte klarar mig utan honom. Att jag kommer gå under. Men jag vet att det kommer jag inte alls att göra. För jag är starkare än honom.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Du är stark och det ska du inte låta någon ta ifrån dig.. men valen kring din framtid kan du bara göra på egen hand... välj klokt, du är värdefull... kram :)
Esmaralda

62 ShadeoftheMoon:

skriven

Ååh önskar att jag var en av dem som blev spådd kärlek eller gravidlycka. Men det var inte jag. Än...
En fråga:
Jag blir allt mer nyfiken på samma kön som jag. Kommer jag ha ett längre samkönigt förhållande lutande mer mot det seriösare hållet?

63 Milla:

skriven

Vet inte om jag är hon med brunt hår o jobbar heltid i mellersta Sverige o längtar efter kärlek. Det stämmer men vet inget om ngn fest? Kanske kommer. I dag fyller jag femtio år o reser m mina barn utomlands. Kanske möjligt att få en liten spontan spådom ändå?

Svar: Grattis på din speciella dag.. och du får en fin resa med barnen... hurra för dej :) Kram
Esmaralda

64 Ghostwriter:

skriven

Det känns inte som hon säger hela sanningen. Kanske hon inte vet hela den och just därför. Jag undrar om min bror dog den gången han föddes eller om han lever och är bortadopterad? Om inte, var det han jag fick kontakt med igår?

Jag är helt i chock för jag trodde ju att jag visste hela sanningen. Det visade sig att jag inte "skulle haft" en bror utan faktiskt har en och han är död.


Kram

65 Jeanette:

skriven

Lycka till med din beh. Är jag på rätt väg i livet nu? Kram

Svar: Ja, det tror jag du är.. fortsätt ta dina steg.. kram :)
Esmaralda

66 💕 Zoey 💕:

skriven

Tusen tack Es för ditt svar! En liten undran dock, du skrev "planera en resa". Ser du en resa för mig eller anser du bara att jag ska göra en? Jag har inga pengar men viljan finns där absolut, men tänkte bara om du såg en resa för mig och att den skulle bli bra? Tack återigen i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Det ser ut som om det blir en resa för dig, som du planerar.. kanske inte långt bort eller dyrbart men dock en resa... kram :)
Esmaralda

67 Läroliv:

skriven

KRAM.

68 linnea:

skriven

men es! jag bara undrar! varför får jag ej en familj som alla andra har??? Vill veta VARFÖR

Svar: Jag ser ingen förklaring... och jag ser att det kommer... ibland måste man famna det man har och hitta ro i det.. innan nästa steg kommer...du kommer ha en familj så småningom.... kram :)
Esmaralda

69 <3:

skriven

Kommer jag få ersättning av a-kassa?

70 Undra :

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det en långvarig och stadig relation mellan dem?
Kram

71 Undra :

skriven

Hej Esmaralda.

Den här relationen som jag får tveksamma svar ifrån honom ifrån.
Men som ändå jag känner är något i min känsla.

Tror du den blir stabil och långvarig/ stadig med henne? Ser det så ut?
Kram

72 Tingeling :

skriven

Alltid roligt att läsa och man får tankeställare även om det inte handlar om en själv!

Såg en annan som är hoppjerka här och inte bara i din spontana spådom. Här är en till 😉

jag saknar inte mitt jobb alls! Det var helt rätt att lämna och jag kommer inte gå tillbaka denna gång. Anmälde mig till vikariebanken idag och kände efteråt "neej vad gjorde jag, vill jag verkligen??" Herregud! Veliga jag alltså. Kan ju alltid tacka nej. Känns inte helt 100 % rätt.... vill nog enbart plugga.

Denna vecka ska vi på lite Sverigeturné och hälsa på "folk". Nästa gång tänker jag planera att åka till ännu fler, är ju roligt 🙂 våldgästa folk haha!

Lycka till nu i veckan med strålningen och att allt går bra!

Kram!

Svar: Fortsätt ha det bra o njut.. kram :)
Esmaralda

73 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att han en dag ångrar sig?
Med han och sina beslut?
Kram

74 G.H:

skriven

Hej Esmaralda !

Hoppas det går bra med behandling och allt i Lund!

Fem dagar kvar av semesterresan ,,, njuter allt jag kan:) även fast min mamma driver mig till vansinne 🙈🙈🙈 i morgon bär det av Sverige för 4 dagars semester (från Polen)

Vill oxå bli gravid :) men det är mycket man vill här i världen 😝

Kram 🤗


Svar: Ha en fin semester :) kram :)
Esmaralda

75 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att vara beredd att släppa taget om mig helt?
Kram

Svar: Ja, det närmar sig i alla fall... och du behöver ta steget själv... kram :)
Esmaralda

76 kicki Hell:

skriven

Hej
detta är verkligen spännande. Jag ska snart på en bodelning efter mycket bråk undrar hur det kommer gå för mig. Mycket angelägen att få vet.
Tack på förhand
Kicko

Svar: Ja, räkna inte med att det blir friktionsfritt... det blir en del känslor... men det kommer göras klart och sen kan du lägga det bakom sig.. kram :)
Esmaralda

77 *:

skriven

Hej

ser du om vi får till en förlovning på vår semesterresa i vinter ?

78 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.

Har hittat en lägenhet som skulle vara perfekt på alla vis. Som hyran är nu så är det helt okej. Men det planerad stambyte där och hyran kan komma att höjas efter det. Dem kan inget säga nu med hur mycket det blir.
En liten höjning är okej. Men blir det för mycket blir det tufft.

Ser du någonting om hyran verkar höjas såpass att jag inte klarar av det?
Ser du om stambyten kommer att skjutas upp?
Kram

79 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Fint med spontana spådomar, ingen som var till mig. Grattis till er som fick spådomar

Fina Esmaralda, känner mig så trött och slut ända in i själen. Denhär ständiga smärtan tär
på mig så, drar ner på livslusten och livsglädjen. Det är så himla
tungt.

Känner bara att såhär kan jag ju inte ha det, månad efter månad. Varför kommer inte den förändring som jag så ihärdigt försöker skapa?

What’s the problem, liksom? Fattar inte!!!!

Kram,
Jennifer

80 Skorpan:

skriven

O til bilköp går det pengar = månader av avbetalningaro flera år. Ser det ut att komma nå extra pengar nånstans ifrån, ja jag skaju inte vinna på Lotto ;), eller behöver jag börja extraknäcka nånstans Es? Kan nog inte sälja mug själv, finns ingen som skulle betala mig då jag inte ens duger gratis ;D. Annars skulle väl det vara en bra business!? Ja ja det ska va pengar till allt, så gott som...

Hoppas du mår bra trots behandlingarna!
Kram Skorpan

81 F:

skriven


hej esmeralda vad spännande med spontana spådomarna, kände inte igen mig riktigt denna gång, så tänkte fråga om du får till dig något om mig . kram

Svar: Nej, ingenting kommer så här spontant just nu.. kram :)
Esmaralda

82 Anonym:

skriven

Hej kära Es, hur stor är chansen att Anders börjar betala tillbaka sin skuld till mig i sep ? Hur ser det ut för hans affärer. Varit så mycket lögner från hans sida och jag har lärt mig en dyr läxa.
Kram

Svar: Det kan nog dröja lite längre eller så blir det mindre summor än du tänkt... ser tight ut för honom just nu... kram
Esmaralda

83 Smulan..:

skriven

Tack för svar innan det värmer.
Ha en fortsatt trevlig kväll.

84 Alie:

skriven

Känner oro för pappas smärtor i benen/höft. Han ska få göra en ny MR-röntgen, vilket är bra. Är rädd att det ör cancern som är tillbaka.. känner du in någonting?
Tacksam för svar!
Kram

85 linnea:

skriven

men så småningom räcker ej då jag är för gammal snart!!!!!!!? Så Hur menar du att jag så småningom får en egen familj då jag snart är för gammal att få barn??

86 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser något ut att vara pågång mellan dem?
Som husköp?
Eller att det blir av?
Hur stor ser chansen ut att han bildar familj med henne?
Kram

87 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar igen och ser om du ser något
Har hittat en lägenhet som skulle vara perfekt på alla vis. Som hyran är nu så är det helt okej. Men det planerad stambyte där och hyran kan komma att höjas efter det. Dem kan inget säga nu med hur mycket det blir.
En liten höjning är okej. Men blir det för mycket blir det tufft.

Ser du någonting om hyran verkar höjas såpass att jag inte klarar av det?
Ser du om stambyten kommer att skjutas upp?
Verkar det bli alldeles för tufft ekonomiskt efter?
Kram

Svar: Det är svårt att säga.. det kommer bli kännbart... du får be dom höfta mellan tummen o pekfingret.. kram :)
Esmaralda

88 CA:

skriven

Hej
Jag har sökt tre jobb, ett jobb på samma ställe som jag redan arbetar fast på en annan avdelning.
Dom har tidigare varit jättetrevliga och pratat ibland. Men nu så säger dom knappt hej. Är inte alls lika trevliga, så det känns som jag ställt till det för dem.
Kan du se något kring detta?
Kram

89 Dunegull:

skriven

Får du in ngt kring min höst?

90 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer min dotter att bo utomlands när hon är ett barn?

Kram

91 ShadeoftheMoon:

skriven

Försöker igen så här på kvällen. Jag blir allt mer nyfiken och intresserad av kvinnor, samma kön som jag.
Frågan:
Kommer jag få uppleva ett längre samkönigt förhållande lutandes mot seriöst eller kommer jag bara stöta på en kort flinga om någon alls?

Svar: Du kommer ha en relation med en kvinna.. jag ser inte hur långvarigt det blir.. kram :)
Esmaralda

92 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att från nu bli stabilt och långvarigt?
Kram

93 Mats:

skriven

Har en fråga vi vaknade en morgon av att någon gick i trappen men såg inget vad kan det vara


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: