Spottande spådam.....

I går var jag hos frisören här i byn !!

Det var hög tid… håret hängde slankigt och stripigt och jag vill ju ha  det lite spike !

Sen är det dags att färga också, vilket jag gör själv.  Jag har ju varit rödhårig hela livet och kan  liksom inte förlika mig med det grå… skillnaden blir för stor !

 

Så, jag gick alltså till frissan

Blev så nöjd så.. och kaffe och pepparkaka fick jag också !

Sen skulle jag gå inom ICA och handla lite för jag har bestämt mig för att koka gammaldags hederlig köttsoppa till middag i kväll.. eller typ till en hel vecka för det blir ju alltid så försbaskad mycket av det hela ! 

 

Jag gick i tankar och memorerade vad jag skulle handla och attans, där hade jag  en flock hårstrå i munnen… och så hör jag hur någon ilsket fräser:

” Spottar du efter mig, räliga människa !!”

Och så kunde det kanske tolkas när jag  fräste och  småspottade  och inte hade jag märkt att  det råkade passera en dam  på trottoaren

”Herregud nej, säger jag,  jag har fått hår i munnen och småspottar bara lite för mig själv ”

Damen  snörpte på munnen och stegade iväg

 

 

” JAG HAR NYSS VARIT HOS FRISSAN” tjoade jag efter henne för att vara säker på att inte bli missförstådd.

Och hon bara pinnade på.

I en liten by  med 2.500 invånare uppstår lätt märkliga rykten – fast själv brukar jag ta dem med en nypa salt.  Positiva rykten är roligt, men skitsnack,  nej, det är inte min  cup of tea.

Hur som helst, håret blev bra

Och jag kom fram till lite slutsatser också…eftersom det nu inte blev Lubeck innan jul så ska jag göra egen glögg. Jajamän.  Och jag ska baka mjuka pepparkakor. Och jag ska göra egen knäck.

Sen får det vara nog med det husliga.

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Det var en känslig dam.. Nåja, bry sig i alla som snörper på munnen kan man ju inte göra ;). Synd på hårstråna som sökte sig till fel ställe, men nu är du ju fin i alla fall Es :).

Onsdag, eller egentligen torsdag för på fredag är det sjjälvständighetsdag o vi är lediga från jobb o skola, såå skönt. Planen om att hjälpa en kompis att ordna upp efter flytten gick i stöpet, vilket jag också kånde på mig, bingo, så nu blir det nåt annat program i stället, men vad?

Drömt mycket om bilar, stora bilar o cyklar. Idag ska jag ut på styva linan o redogöra för nästa års budget på styrelsemötet. Aldrig gjort nåt sånt förut, hur går det, överlever jag Es ;)?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 <3:

skriven

Hej esmeralda😊
Jag undrar ifall du ser mig snart åka till turkiet samt om jag får ledighet?

3 Ghostwriter :

skriven

Haha Ja alltid ska de ske något när man är ute. Kul med ”nytt” hår! 👩🏼‍🦰


Kommer mitt hjärta kunna känna glädje snart eller dröjer det? Jag är vilsen och tom. Jag kämpar på men det känns bara som jag överlever just nu bara. Bara är.

4 <3:

skriven

Mjuk pepparkaka är ju så gott. Brukar göra sådana fast cupcakes med frosting och glögg.

Är det bäst att jag drar en vit liten lögn om Stockholm i helgen ?
Känner att mamma blev lite sur igår att jag inte ville passa hennes hund.
Hoppas det ordnar sig med hundvakt för henne imorrn...
Hon hjälper mig mycket så lite dåligt samvete får jag. Vill göra saker utan att hon ska lägga sig i och ha åsikter. Blir för styrd där ibland.
Kram

Svar: Ja det är viktigt att du känner att du styr dig själv... kram
Esmaralda

5 Susan:

skriven

🤣 😂😅

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har egentligen börja mer förstå om viss som jag berätta igår för dig men även om om förut vill jag gärna berätta för vissa att vem jag är vän med i facebook. Under här period så tänker jag att alla behöver inte vet om det. Det är bättre att behålla för sig själv och var stolt att jag har såna bra vänskap med andra som jag känner så jämfört med andra har inta det.

Jag försöka lära mig att inte skryta om det utan har normalt.

Jag har börja blir bättre på behålla hemligheter för sig själv även om vän med någon i facebook.

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag bruka ju skriva i mejla till min persob som jag bruka att har samtal med när det är sista dagar till 2020 år.

Men just nu så tänker jag att vem ska jag berätta för om min bästa minne i året och allt såna.

Så kanske får jag börja med att berätta för mig själv eller inte jag vet...

Känns lite konstigt så när man vet att kan berätta för någon men nu vet jag att det kan jag inte för E kvinna så jag litar inte fullt ut och hon är inte ofta här som jag behöver.

Jag tänker så vem ska jag berätta för?

Hjälpa mig att få mig vet att vem jag kan berätta för.

Är det för mig själv? Är det som jag kan berätta för?

Ha det bra

Svar: Berätta för dig själv och låt sedan resten falla sig naturligt.. kram :)
Esmaralda

8 Kulla:

skriven

😂🤤.. spottande damen .. tror inte heller du skulle vara bekväm i grått hår.. mycket bättre i👩‍🦰.
Har jag något roligt som händer så här på årets sista dagar?!❤️..
Och idag kommer nog min nya vän Ladybug🐞🥰.. hoppas att kunna få blogga om hennes framfart😉😍. Kram

Svar: Ja, det hopps jag också... kram :)
Esmaralda

9 EPM :

skriven

Godmorgon!
Igår kom min lady!
Nu ska vi bekanta oss med varandra och hon ska få hänga runt min hals och vila mot mitt bröst. Känns som om jag måste ha henne kopplad 😊.

P hörde av sig igår, är nog snarare för att han är sjuk och behöver känna sig omtyckt snarare än att han saknar mig😔

Jag är lite orolig över de vindar som nu blåser på min arbetsplats, kommer det blåsa upp mer innan det lägger sig? Är det nåt jag bör tänka på eller akta mig för? Som det är nu håller jag avstånd till dramatiken

Kram

Svar: Du agerar precis rätt.. hål dig utanför alla drama.... kram :)
Esmaralda

10 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tack för ditt svar!
Är denna försiktiga ”check” som jag märkte av igår kopplat till en negativ uppfattning av mig? Eller ser du vad det handlar om?
Sån märklig situation...
Tack!

Svar: Jag ser ingenting ont eller illa menat.. kram
Esmaralda

11 PiaS:

skriven

Hej Es,

Dessa små hårstrån när man klippt sig, kryper in nästa överallt och kliar gör de med, förutom orsakar fräsningar 😂.

Igår kom Lady 🐞😀. Så fin hon är 😊. Jag hoppas hon kommer trivas. Hon får vara med mig i BH:n under dagarna och under kudden på natten. Ett snöre har hon också fått, så jag har lite koll. Ullis är med också, hoppas de kommer trivas ihop. Kingen är försvunnen sedan ett tag tillbaka. Läst här på bloggen att andras Kingar har försvunnit. Min Tara är kvar men jag vet inte om hon har något liv och kraft kvar i sig.

Kram PiaS

Svar: Ullis och Lady trivs så bra samman !! Tara däremot har inte mycket energi kvar......du är en sådan person som talismanerna trivs hos.. kram :)
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Skönt med besök hos frissan,när man dessutom blivit nöjd.
Jag ska dit själv i veckan..slutat färga har jag gjort..men har sån tur, att inte ha så mycket grått ännu.

Funderar själv på både mjuk pepparkaka och julgodis..glögg kan jag inte dricka längre,får värk av den! Måste vara kryddorna..

Dottern fick sin Lady igår..Tack!
Det verkar dessutom som min King spottat upp sig :) Jag vill tro det..tänker fortsätta på mitt goda humör :)..om jag intalar mig så..!

Ha det så bra!
Kram :)

Svar: Ja Kingen kände nog av att det kom en Lady till familjen och spottade upp sig.. kram :)
Esmaralda

13 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, rødt hår har vi begge.
Jeg var opprinnelig lys, men etter hvert fikk jeg lyst til å stå mer i stil til mitt temperament. Jeg synes så veldig om rødt hår, og for ca. 40år siden kjøpte jeg rød henna. Skal si at det ble rødt og dette likte jeg veldig godt. Jeg gjorde det og gjør dette fremdeles selv.
Jeg har også blitt grå, men kan ikke se meg selv som grå, selv om jeg synes at mange er flotte med grått hår.
Jeg glemmer aldri min far sine ord første gang jeg kom hjem med rødt hår. Han sa "Fy så stygt". Men, etter hvert vendte han seg til dette.
Måtte jo le litt av din beskrivelse av at du fikk hår i munnen. Du fikk heldigvis sagt ditt, og så får den dama mene hva hun vil.
Det er veldig ubehagelig å få hår i munnen, og det er en spontan reaksjon å spytte ut. Da tenker man ikke akkurat så mye der og da annet enn å få håret ut av munnen.
I dag er det ikke mer enn 8 kuldegrader, så da blir det tur med hundene. Det har vært mellom 15 til 18 kuldegrader den senere tid, så da har jeg gått alene på mine turer. Hundene har bare vært korte turer i hagen.
Ønsker deg en fin dag og håper at du ikke finner hår i suppa. Hehe KRAM!!!

Svar: För 40 år sedan, ja då kan man gott säga att du ÄR rödhårig du också :) Så kallt nr har det där.... men det är bättre än det gråtrista slabb vi har här söderöver... regn o lervälling och en Mg som är smutsig under hela magen när han varit ute.... och nej, tack o lov, inga hår i soppan :) Kram
Esmaralda

14 Linda:

skriven

Fick bästa nyheten på länge igår! Mina provsvar och analysen var helt i sin ordning, allt var godartat och i brevet stod uttryckligen att inga elakartade fynd har gjorts! Vilken lättnad, har gått i månader och oroat mig nu, först symptomen, sedan vänta på operation, och nu 4 veckor efter operation äntligen få svar att det inte var något farligt. Känns faktiskt lite som att man kan börja leva igen :)


Svar: Vilket härligt besked... grattis :) Kram
Esmaralda

15 Smöla:

skriven

Har barnens pappa ett förhållande på gång med kvinnan som va där igår?
Barnen tycker verkligen om henne och hennes son.
Önskar så att de kunde bli något så han släpper taget om mig.

Svar: Något kan i alla fall vara på gång där... kram
Esmaralda

16 Från Aili:

skriven

Ladyn har kommit och hon hade tagit sig ur tejpen som hon satt fast och hon hoppade ner på golvet och under min byrå. Men jag fick tag på henne och efter att vi gjort ceremonin lugnade hon sig och pulserade så varmt i min hand. Tack snälla Ez, jag har redan mer energi

Svar: Vad glad jag blir att höra detta... kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Skönt med nyfrillat hår ,sura damen hörde nog din ursäkt men var så igång att det vore henne förnärmat att stanna till ;-)
Köttsoppa är gott !

Igår fick min chaufför agera hjälte innan han hämtade mig En kvinna försökte rädda sin lilla hund från en rottweiler Hunden högg henne i armarna och fick ikull henne och höll henne i benet när min chaufför anlände Hunden släppte inte förräns han fått slut på luft Chauffören vred om halsbandet och kvinnan kunde ta sig därifrån till säkerhet .sen ambulans Hundägaren var onykter både han och hund omhändetogs av polis Det händer saker även på landet...Den lilla hunden klarade sig .

Tö och ishalka ...

Kram Anki med flock

18 Undra:

skriven

Hej esmaralda.
Vad roligt med frisör besök. Känns alltid lite lyxigt efter.

Ser han ut att fortsätta en relation med henne i dagsläget?
Har dem en relation Kram

19 Jen. :

skriven

Är K intresserad eller vad känner han?

20 Dunegull:

skriven

Hahahha, du e såå bra! Älskar din humor - tack goa människa!!!!

Kommer jag bli chef nästa år?

Kram

21 Michaela:

skriven

Dom där små hårstråna är hemska och sätter sig överallt. Damen var verkligen av den känsligare sorten. Oj oj vad du är huslig och duktig :) Jag har köpt 2 lussebullar och bakar inget. Dålig på det.

Min Lady anlände igår men jag hade inte tillräckligt med ro för att välkomna henne på bästa sätt så hon fick stanna i det oöppnade kuvertet och ska göra det ikväll istället :) Kingen kommer få mysa på bomull på hyllan i fortsättningen :)

Ha en fin onsdag!
Kram

22 fru:

skriven

min man är på jobbintervju hur ser chanserna ut?

23 Mamman :

skriven

Hej Esmarslda.

Han verkar vara rädd för frågan eller liksom undvika den lite. Kanske han inte bestämt sig än?

Ser du hur han lutar i tankarna åt?

Kommer han att vara med på förlossningen? Kommer han att vara med under barnets första dagarna?
Kram

24 Helena Ir:

skriven

Ja,det var lite konstigt när jag beställde en Lady till min dotter,för även jag kände som jag hade en del i detta ..

Kram :)

25 Anonym:

skriven

Ökar det mina chanser om jag skickar in kopia på mitt senaste läkarintyg till fonden jag sökt pengar i jul från ?
Kram

26 Michaela:

skriven

Resten av mitt inlägg försvann :) Fick besked från idioten på FK att han nekar även magnetröntgensvaret! Så sjukt då det står att jag har en betydande senskada mm. Nu börjar jag med överklagandet och kommer inte att ge mig! Nån måste fatta hur felaktigt hans beslut är😡 Kram igen

27 Dalkulla :

skriven

Jag är som du, ja inte spotta ut hårstrån ur munnen. :) Jag kan heller inte förlika mig med det grå. Fy och usch. Jag färgar också själv. Ofta kan man läsa på internet när frisörer få komma till tals att man inte ska laborerar med att färga håret hemma själv.Tror jag det, då missar dom den inkomsten. Tre gånger i mitt liv har jag blivit förstörd i håret hos en frissa så för mig är det NO,NO,NO aldrig jag går till en frissa och varken färga eller klipper toppar, då hade de väl tagit och kapat en bra bit med motivering, det är slitet, nej det är inte slitet, det är långt.

Fy om någon skulle sätta saxen i mitt långa hår, ve och fasa.

Kram.

Svar: Eller hur !! Och när jag gör det själv blir jag ALLTID nöjd... det blir jag däremot inte alltid hos frissan.. kram :)
Esmaralda

28 SJÄLSLIGT MÅENDE :

skriven

Kan inte du berätta lite mer om varför man mår dåligt och kan få mer insikt på det själsliga planet. Att man är med om saker och mår dåligt och ska lära sig, till viss del förstår jag, men att må så dåligt att man inte vet vart man ska ta vägen känns så himla ovärt.... Med tanke på hur fint livet kan vara.

Jag är född utan livsglädjen och har kämpat i MÅNGA år för att känna livet och livs-lust. Det är mäktigt och häftigt. Men ibland blir jag ändå tom.

Du har sagt några gånger i mina seanser att jag har en speciell känslig sida... att jag ibland kan bli väldigt mörk i mina tankar. Och det är ju för allt jag varit med om som jag inte borde ha överlevt.

Men jag som ändå annars är väldigt positiv trots det - kan fortfarande slå över och bli extremt extremt mörk i tankarna (som att min mänskliga sida stänger av känslorna och jag blir tom och mörk och kall)....Och vill helt enkelt inte leva mer. Och jag vet inte hur jag ska bli av med sjukdomen. Jag tror inte att det någonsin kan försvinna helt, bara att jag kommer kunna hantera det bättre....



Får tillägga (för de andra som evt. läser) att det inte är mörka tankar om att skada någon annan eller liknande. Aldrig i livet.






Kram

Svar: Absolut, jag antecknar och det kommer en blogg om detta.. kram
Esmaralda

29 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej Esmaralda!

Ja som det kan bli när man har hår i munnen! Du gav mig ett gott skratt i alla fall!

Färga håret skulle jag också vilja göra!

Vilket märke på färgen använder du?

Så himla dyrt att göra det hos frissan!

Älskar min Lady❤.

Stor kram.

Yvonne

Svar: Jag använder alltid Loreal Casting creme gloss nr 645 amber.... täcker allt det grå.. och blir en snygg röd färg.... jag har använt den här sorten i evigheter och tycker det blir bättre än hos frissan.. och Lady älskar dig...kram :)
Esmaralda

30 Kristinas väninna:

skriven

Hej!
Har en väninna som jag anser vara min närmaste vän.
Vet inte men tror att hon känner likadant.
Vi har kul ihop och umgås även ihop med våra män.
Grejen är att hon ibland får mig att känna mig dum.
Hon är burdus på gränsen till otrevlig mot människor ibland och jag är väldigt känslig och blir lätt sårad.
En bra kombination ;)
Idag blev det missförstånd igen och jag sitter med ont i magen.
Min undran är vad du får för känsla ang vår vänskap?
Jag överanalyserar kanske men jag vill så gärna att hon ska vara lite annorlunda ibland, lite mjukare.
Är detta en vänskap som du ser kommer att vara?
Saknar den där djupa innerliga vänskapen som jag haft med andra tidigare och det är en sorg på ett sätt.
Kram <3

Svar: Jag tror nog ni är alltför olika för att det ska bli en supervänskap för evigt.. men jag ser ju att hon gillar dig... och själv är hon ganska omedveten om sitt beteende... räkna inte med att hon förändras... kram
Esmaralda

31 Sara:

skriven

Hej Es,
Jag undrar ifall du ser om det är nån ide att försöka löneförhandla eller bara acceptera det som erbjudits. Kan responsen bli negativ om jag frågar?
Kram

Svar: Klart du ska försöka... men gör det på ett intuitivt sätt... kram :)
Esmaralda

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som om jag och F kommer att flytta ihop?
Kram

33 Nenna:

skriven

Hej Es,

Ja ibland blir det tokigt! 🙂
Skönt att vara nyfrissad.

Idag hoppas jag att min Lady kommer. Jag hoppas hon ska trivas och göra nytta 🙂

Jag önskar att det kunde hända något roligt snart. Ser du något?

Kram 🤗

Svar: Jadå, det kommer lite fester och kul med vänner och det ser ut som det snart planeras en resa.. kram
Esmaralda

34 Pia:

skriven

Hahaha, människor som spottar efter en blir ju inte så populära 😂 jag har ju panikslagen skickat iväg en bunt egenremisser eftersom sjukhuset slängde ut mig utan att jag fick ens prata med kirurg. Så idag ringde en dam från neurokirurgen typ 80 mil härifrån och ville dra ut min journal. (Vidrigt att en på egen hand ska behöva åka så långt för att ett ställe inte VILL!!!) De är mitt enda halmstrå. Kommer jag få komma dit och gå igenom bilderna med deras kirurg? Eller ska jag lägga ner att försöka, det ser också illa ut i min journal att jag försökt få hjälp så många gånger 😑

Svar: Du är inte redo att ge upp.... följ ditt hjärta i detta... kram :)
Esmaralda

35 Miltons Mamma:

skriven

Sonen och jag är på resande fot... Och klart Lady T hakar på. Hon klarade sig fast i handen när hon fick komma ut och lyfta sig ur sammetspåsen 😊
Nu ligger hon i säkert förvar i bakfickan 😊
I natt låg hon under kudden och jag höll påsen när jag sov.. Som värsta snuttefilt 😂

Vi har precis passerat Norrköping.

Yäki... Hår i munnen... Hår är blä i munnen. Hade en mardröm en gång... Minns den så väl... Massa hår i en förpackning mjukost.. 🤮 Efter det är jag ett uns känslig med hår i maten... Hehe.. Blä...


Nu ser jag iaf fram emot år 2020 😃
Vad är den största och bästa förändringen under kommande år för mig? 😃 I vilken genre 😁 (den var svår hehe.. Men värt ett försök 😊)

Kjam

Svar: Ligger det ett hår på bordet.. kan jag inte äta... det kanske ska bli mitt sätt att gå ner i vikt :) Jag ser ju att det kommer förändring för dig och de bästa blir nog inom ett område som du inte riktigt själv tror på... kram :)
Esmaralda

36 Catte:

skriven

Så knasigt det blir ibland :)

Vad skönt att du är nöjd efter besöket hos frissan. Har precis varit och bokat tid till på tisdag. Slingor, nyansering och klippning. Ska bli riktigt avkopplande och skönt. Gillar ju när de masserar hårbotten och jag får njuta en stund av att bli omhändertagen.

Pratade med Y för några dagar sen. Skrev att jag vill prata och bara ett par minuter senare ringde han. Blev riktigt förvånad. Hoppades han på att jag skulle berätta något eller förstod han att det skulle bli som det alltid blir? Undrar om han ångrar sig att han slängde sig på telefonen direkt? Blev han 'glad' eftersom han reagerade direkt eller mer en 'få det överstökat'? Har iallafall berättat att jag försöker komma underfund med vad jag känner eftersom jag inte riktigt vet.

Som du vet så kom Lady igår <3 Har inte riktigt kommit på hur jag ska bära henne än mer än hon fick vara nära kroppen igår kväll och sen satte jag henne i ett av mina örhängen så hon skulle vara nära mig under natten. Nu hänger hon fortfarande i örhänget under dagen och ikväll ska jag försöka känna av hur jag ska kunna få henne att känna sig nära mig oavsett tid på dygnet.

Kramar Catte

Svar: Ja huvudmassage är härligt !! Y blev nog mest glad men det finns en rejäl tvekan hos honom.... lycka till med Lady nu :) Kram
Esmaralda

37 H:

skriven

Hej Es,

Det var allt en speciell dam, men det verkar som om det påverkar henne mer än dig haha. Jag gjorde enligt instruktionerna till min lady, men jag undrar om hon trivs? Jag vill inget hellre än att hon verkligen trivs och känner sig omhändertagen!

Kram :)

38 Tildis:

skriven

Hej Es!

Jag har en presentation imorgon. Ser det ut att gå bra? Kram

Svar: Ja det ser ut att gå fint.. kram
Esmaralda

39 Berg:

skriven

Det var en känslig dam du råkade ut för, men det var väl tur att hon berättade hur hon uppfattat det, så du fick chansen att förklara situationen.

Du, en fråga.. jag tror att mitt ex helt enkelt kommer strunta i att köra barnen till mig för veckobyte före julafton. Vet inte om barnen själva kommer protestera, eller bara få finna sig i detta? Ska jag förbereda mig på att de dyker upp först efter jul? Kan du se något Es?

Tack, ha det gott!

40 Snödroppen:

skriven

Kära nån, det finns folk till allt och är dom dessutom humorbefriade så är det ta mej tusan än värre .tänk om fler människor kunde titta utanför boxen och inte vara så förbaskat principfast.
Så du ska bli en riktig julmor och fixa mycket juligt...stoppa egen korv med vetja😜 det har jag alltid velat göra.
Nu på sista tiden har jag fått höra så mycket att den här speciella mannen och jag ska återgå till varann, närmar sej mötet och kommer vi få till nån romans?
Kram🌟

Svar: Stoppa korv.. nä, det känns rätt meckigt men blir säkert himla gott och man kan fixa med egna kryddor och så :) Tveksamt hur det blir med denne man... det är ingen självklarhet att det blir ni.. kram
Esmaralda

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är ju sant att jag får börja berätta för mig än för andra och det är bara jag som lyssna på mig själv.

Under här hösten att tänker jag så borde jag tar chans att prata med C Kvinna så den svart håret. Men jag kunde aldrig att ta den chans om min kärlek till en annan...

Varför jag är rädd för det. Visste inte väl hon kan var så bra person.

Borde jag börja med typ småprata med henne på chatta då låta mig känns nöjda att jag tar såna chans som jag missar längesen...

Vem ska jag fråga till om det är bra ide?

Känns ju bättre jag fråga dig än fråga E kvinna...

Vill har din lilla svaret ❤

Lite tårar i ögon och rann varje gånger förstår jag bättre om henne... i facebook lära jag känna henne...

Ha det bra

42 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag vill så gärna ha ett djur en hund eller katt (tror det blir lättare för mig att skaffa katt) dock får jag inte ha några husdjur i den lägenheten jag hyr nu☹️ Tänker att man kanske hade kunnat skaffa en katt ändå utan att hyresvärden får reda något. Fast det är ju en risk. Ser du något djur komma min väg? Kram💛

43 Emelisa :

skriven

Hej Es!
Talismanerna kom igår. Min talisman hjälpte mig samma dag som den kom, jag mår bättre och hon har redan gett mig lite tecken. Vet inte om det var ladyn eller andevärlden men en liten mus kom fram till mig igår, vet att det var någon form av tecken och vägledning iaf. Så tacksam över talismanen, känner att vi verkligen hör ihop! Det var meningen att jag skulle ha ladyn, känns som att hon kommer hjälpa mig och stötta i detta som jag har framför mig.

Ser du om jag och äldsta dottern kommer att vinna? Om det blir som hon vill?
Kram

Svar: Jodå, visst var det ett tecken... ett gott omen minsann !! Ja, Ladyn var förutbestämt till dig, av henne själv. Kram
Esmaralda

44 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag upplever min chef som väldigt på. Gör man något fel blir man påhoppad direkt. Ska påpeka allt. Och tycker bara det blir negativ stämning. Hon känns så bitter och jag undrar om det är något personligt mot mig? Hon kanske helt enkelt inte gillar mig? Eller stör sig på mig?
Ser du om det är så?
Kram

45 Mimis:

skriven

Hej!

Hur länge till kommer livet att vara så hopplöst?? ser ingen ljusning alls. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Kram

Svar: Kan du inte se det positiva och börja nysta så tycker jag absolut att du ska börja i terapi, snarast.. kram
Esmaralda

46 Skorpan:

skriven

Vilken dag, allt har suttit i ett o först tvåtiden hann jag äta en laxsmörgås o dricka lite till. Behövde inte säga nåt på mötet, visste inte vad som skulle sägas o kände mig som ett litet mähä, igen ;). Nåja, sånt är livet o kanske i framtiden har jag nåt mer att komma med ;).

Läste att många fått sina Ladysar, ska bli spännande att höra om deras framfart :).

På väg hem o äta, oj så hungrig jag är..
Kram Skorpan

Svar: Hoppas du hunnit äta nåt gott nu.... att gå omkring och vara hungrig är inte kul.. och blir som regel inte så kul heller:) kram
Esmaralda

47 Hanna:

skriven

Hej!

Jag undrar om du känner in min Tara? Vet inte riktigt om vi fått nån bra kontakt. Det var ju längesen hon kom till mig. Har lagt henne i saltbad en gång och flyttat henne ett par gånger. Hon kanske arbetar i det tysta för mycket väsen gör hon inte.

Kram

48 Lotta S:

skriven

Es, hur ska vi orka? Vill inte att mamma ska behöva lida ännu mer, ännu mer biverkningar.

49 Lotta:

skriven

Idag kom min Lady. Det var nästan som det kom ett litet husdjur. Gjorde cermonin men kände ingenting tyvärr. Har den i ett halsband och håller tummarna för att den ”lever” och kan uppfylla mina önskningar.

Kram L

Svar: Hon lever absolut... och hon gör allt hon kan för dig.. kram :)
Esmaralda

50 Carolina:

skriven

Nu har jag fått min lady så jag hoppas den kommer att hjälpa mig att finna min soulmate kan du se om kärleken är nära nu?

51 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har chattat med en kille ett tag, vi klickade bra och har haft trevliga diskussioner. Jag trodde han var singel och möjligtvis intresserad av mig.

Idag frågade om han har lust att ta en fika med mig. Han svarade ja. Då skrev jag på skoj att jag kan hämta honom med min privata jet. Föreslog att vi istället åker direkt till Bahamas. Skämt förstås. Då svarade han något i stil med ”ja, jag och min flickvän kan få skjuts dit med dig”.

Jag blev lite ledsen. Vi har chattat säkert i några månader och inte en enda gång har han sagt att han är upptagen. Kände mig så dum.

Jag förstår inte varför det är så svårt att hitta en trevlig flirt. Är inte ute efter giftermål utan bara någon liten romans med någon trevlig kille.

Det blir bara platt fall.
Kram

Svar: Ja det här blev ju platt.. så trist... kolla från början om grabbarna har kvinna i sitt liv .. då kommer inte sådana otrevliga överraskningar. Nu var han inte Mr Right i alla fall.. det kanske kan trösta lite.. kram
Esmaralda

52 Carolina:

skriven

Nu har jag fått min lady så jag hoppas den kommer att hjälpa mig att finna min soulmate kan du se om kärleken är nära nu?

53 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Alltså min chef!
Det är sååå uppenbart att han kör nån sån psykologisk mobbning.
Han hälsar på andra inte på mig. Pratar förbi mig och ser inte på mig direkt.
Idag var det bara så extra tydligt.
Det är väl inte inbillning??
Helt omöjligt!

Svar: Han verkar vara extra knasig den chefen... du får fråga honom vad han sysslar med.. kram
Esmaralda

54 Miltons Mamma:

skriven

Nu är det dags att fråga om Mr Right är på ingång 😂
Tror det är ett halvår sedan eller så 😁

Inget annat specifikt som poppar upp månne? 😁🤔

Kjam

55 Vill vara anonym denna gången :

skriven

Kära Es!
Just nu är det en väldigt tuff tid som ligger framför mig och speciellt framför en väldigt nära anhörig. Själv vet jag inte hur jag ska ta mig igenom detta. Varje gång som det ser ut och ljusna så händer något negativt och det är dags igen att börja kämpa och denna gången kan jag inte ens göra någonting utan allt ligger i Guds händer. Hur ska jag hitta styrkan att ta mig igenom något som jag inte ens kan påverka? Ibland önskar jag att jag hade din förmåga så jag kunde se hur saker och ting slutar. 😢💔 Ser du något positivt alls? Finner jag styrkan? Jag skulle vilja att du tog med mig och min anhörig i tankarna vid nästa healing. 🙏 Snälla hur ska allt gå? 😢💔 Kram ❤️

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste bara säger att jag tänker på att jag är glad du finns här under hösten även om det inte finns andra som jag kan vända till även om jag är osäker på eller något.

Jag hoppas på någon kommer snart som jag kan känna mig tryggt och prata med.

Jag är glad att du har stort tålmodigt att stå ut med mig och alla din läsare på här blogg.

Du förstår allas behov. Det är vad du gjorde som en fina jobb.

Jag är tacksam för det. Jag tänker på dig i eftermiddag medan jag har huvudvärk.

Det är ju sant att hur ska det var annat om du inte har blogg. Alla vi läsare kommer ändå behöver dig på här blogg.

Du kommer alltid var lugnt, du vet hur du ska ger råd, tips, svaret och allt.

Jag är tacksam...

Något gång borde du få uppskatta ifrån mig också.

Fortsätta med det och jag kommer var här i evighet.

❤❤❤❤❤

Ha det bra

57 Jossan :

skriven

Denna dagen har gått snabbt som bara den! Vi möblerade om hela klassrummet och hoppas verkligen att det kommer hjälpa hur dynamiken är...

Nu ska jag iallafall äta och sen skriva min tenta. Den ska in lästa vecka...

Kommer jag klara min engelsktenta?

Kram

58 Skorpan:

skriven

Jo tack, jag fick gå till färdigt bord o nu får jag hembakta muffins till efterrätt. Kan göra gott åt mina ben då jag halkade med cykeln på berget idag en bit hemifrån, aj.
Kram Skorpan

59 Fanny2:

skriven

Som det kan gå... Finns alltid någon som tar illa upp hur man än gör och förklarar. I somras fick jag en tillsägelse och fula blickar av en äldre kvinna som trodde att jag fotade henne i bikini. Jag tog faktiskt selfies, vilket jag aldrig brukar göra annars... Tonen var så anklagande och människorna nära mig såg ju att frontkameran var på på den enorma mobilskärmen. 😳

Jag tror att det röda håret är din personlighet också... Inte kan du vara grå! Mjuk pepparkaka som är så farligt gott. Kanske bakar något till julen.

Undrar bara en sak... Vad är chansen att P försöker höra av sig före jul? Jag har testat att meditera bort honom men det finns något som måste sägas och det är kartan... 🤔

Kram

Svar: Chansen finns, tänk efter innan hur du ska förhålla dig.. kram :)
Esmaralda

60 Emelisa :

skriven

Ja, då kände jag rätt :). Den sprang liksom runt och pratade mus-språk. Vet du vad den ville ge för budskap? Vad tecknet handlade om?
Kramis 💕

Svar: Jag ser inte budskapet, det var bara riktat åt dig... men fullt av kärlek och goda energier.. kram
Esmaralda

61 Rebecca:

skriven

Känner mig så nervös för morgondagen, vi har halv planerings dag med jobbet och jag tycker det är jättejobbigt i sociala situationer där man ska typ göra lekar, eller redovisa inför alla. Det är inget dem sagt att vi ska göra men blir orolig iaf. Verkar morgondagen gå bra? Slipper jag massa känslor av obehag?

62 Vill vara anonym denna gången :

skriven

Kära Es!
Just nu är det en väldigt tuff tid som ligger framför mig och speciellt framför en väldigt nära anhörig. Själv vet jag inte hur jag ska ta mig igenom detta. Varje gång som det ser ut och ljusna så händer något negativt och det är dags igen att börja kämpa och denna gången kan jag inte ens göra någonting utan allt ligger i Guds händer. Hur ska jag hitta styrkan att ta mig igenom något som jag inte ens kan påverka? Ibland önskar jag att jag hade din förmåga så jag kunde se hur saker och ting slutar. 😢💔 Ser du något positivt alls? Finner jag styrkan? Jag skulle vilja att du tog med mig och min anhörig i tankarna vid nästa healing. 🙏 Snälla hur ska allt gå? 😢💔 Kram ❤️

63 Vill vara anonym denna gången :

skriven

Kära Es!
Just nu är det en väldigt tuff tid som ligger framför mig och speciellt framför en väldigt nära anhörig. Själv vet jag inte hur jag ska ta mig igenom detta. Varje gång som det ser ut och ljusna så händer något negativt och det är dags igen att börja kämpa och denna gången kan jag inte ens göra någonting utan allt ligger i Guds händer. Hur ska jag hitta styrkan att ta mig igenom något som jag inte ens kan påverka? Ibland önskar jag att jag hade din förmåga så jag kunde se hur saker och ting slutar. 😢💔 Ser du något positivt alls? Finner jag styrkan? Jag skulle vilja att du tog med mig och min anhörig i tankarna vid nästa healing. 🙏 Snälla hur ska allt gå? 😢💔 Kram ❤️

Svar: Du har den styrka som krävs och du klarar detta, det vet jag... du är med i nästa healing.. kram
Esmaralda

64 Boudica:

skriven

Jasså, jag som precis hade i tankarna att färga håret med henna+rödbeta. Har rätt mörkt hår så blir nog mest bara lite nyans. Men just henna är nytt för mig, brukade färga svart en gång i tiden men slutade när det bokstavligen började regna döda hårtoppar.
Vill ju färga lite för test, men min nya mer hälsosamma livstil är inte så mycket för kemikalier, så får bli ett test på denna naturliga hårkur.
Hoppas det blir bra! ;)

Har massa ideer i huvudet som jag vill göra, men hittar inte orken! hjälper inte att jag sov dåligt natten till igår, sov inatt men inte fått igen de missade timmarna. Möjligen en tidig natt idag!
Måste handla mat till lunch imorrn innan.
En av ideerna är ju göra en liten brochyr, och typ göra reklam på jobbet om mina ny-certifierade kunskaper. Skulle nog behövas på jobbet ;)

På tal om jobbet, lugnar det ned sig med denna nya chef? Inser han snart att man inte kan göra allting med full hastighet? plus att man inte kan skita i kvaliten för hastigheten? Börjar bli lite olidligt nu. Inte bara jag som tycker det för den delen!

KRAM!

Svar: Henna/rödbeta är typ 2 tusen procent mer miljövänligt än min färg !! Heja dej ! Lev dina idéer mer och sälj in dig.. det vinner du på. Nya chefen lugnar sig.. kram :)
Esmaralda

65 MollyD:

skriven

HEj

NU ÄR HON HEMMA MIN LADY. HON BOR I ETT SMYCKE DÄR DET FINNS ETT SNÖRE SOM DALAI LAMA VÄLSIGNAT OCH NÅGRA ANDRA SMÅ SAKER EN ANNAN MUNK HAR VÄLSIGNAT. Tror hon kommer ge allt. Har alltid haft detta hallsband på mig när jag vill ha styrka och universum ska höra mina önskningar. Hon landande tungt i min hand. Att denna lilla kunde kännas så tung.

Har sökt ett jobb på uppmaning. Känner mig dock utnyttjad av rekryteringsföretaget. Tror dom bara ville ha flera att visa upp. Bra jobb och jag vill ha det men jag tänker att det är bäst att dra tillbaka ansökan. Kommer ändå inte få det. Hur ser du på det?

Kram

Svar: Vad roligt att hon kommit hem och hon trivs alldeles fantastiskt bra ! Det visade hon med tyngden. Låt ansökan ligga kvar... det är ju ingen skada skedd. Chansen att du får jobbet är liten... men dock finns en liten procents chans och den tycker jag du ska ta.. kram:)
Esmaralda

66 AnnaK:

skriven

Känslig dam 😆

Har trivts rätt bra med mig själv ett tag. Träning, övningskörning,beundrare mm har varit som en kick men nu känner jag att det börjar dala. Går upp i vikt och vantrivs med mig själv, känner mig ful och en massa annat. Har svårt att hålla igen med mat och dryck så jag vet ju varför jag går upp. På jobbet känner jag mig tråkig och får sån tunghäfta när våra manliga kollegor är med. Vill också vara rolig och intressant och inte en tråkmåns. Kommer jag få tillbaka självförtroendet igen? Hur gör man?

Sorry för det långa inlägget😜

Kram 🤗

Svar: jadå, det vänder men du behöver boosta dig själv lite.. prioritera dig själv mer, gör dig viktig för dig själv... kram
Esmaralda

67 sus:

skriven

hej
härligt att fixa till sig lite....
ibland blir man miss förstådd....
varför gör han som han gör.....
de undrar ja....
love sus

68 Luna:

skriven

Kommer jag få blommor utav honom nu runt jul? Känner på mig det, om inte har tanken funnits?

Svar: Får du inga blommor har tanken helt klart funnits... kram
Esmaralda

69 J:

skriven

God kväll E!
Har alla ladys skickats? Inte fått min ännu, börjar bli lite nervös att hon kommit bort.. Ser du något? Hoppas hon kommer imorn! 😊

70 Contici:

skriven

Hej!

Ser du något nytt jobb för mig inom närmaste året? Fasar för att komma tillbaka, och undrar så hur det ska gå, och om jag kommer att stå ut...

Idag kom hon, lilla Nyck-Li♥️. Hoppas att hon ska trivas.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: