Syster Madonnas jul.....

 
Min amerikanska "syster" Madonna är amazing när det gäller jul.. hon tillverkar alla
prydnader sjäv och går all in
Där ligger en annan i lä !
Jag måste bara få visa er....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte illa... eller hur ? Och det här är bara en liten del av alltsammans !! 
Och utomhus är det lika pyntat med massor av ljus och ljusspel !
Äldsta dottern och Ozzy som ska fira jul där.. kommer  att få en väldigt stämingsfull jul.. den saken är klar !!
Och dessutom har de fått massa snö i Connecticut !!
 
Och efter allt det vackra.... hamnar man mitt i verkligheten... jag skulle koka knäck igårkväll.
Det  försökte  jag för tio år sen också... men det gick åt helvete och jag fick kasta kastrullen som jag använde.. med  det fastbrända kletet i.
Men nu hittade jag ett recept på att koka knäcken i micron... YES... då kan man inte misslyckas... trodde jag !!
 
 
De slutade med rökutveckling... brandlarm som tjöt ... och bränt knäck tillsammans med smält plast !!!  Knäck måste vara djävulens påfund !!  Aldrig mer, det säger jag bara 😱
 
Kram & kärlek
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på att jag sova ofta på nätterna med täcket på. Men så alltid samma på morgon det är av med täcket i säng.

Undrar jag att om jag gör något speciellt.

Och alltid samma sovställning så försöka en annan hållet.

Om jag går i sömnen eller något annat?

Ha det bra

Svar: Du rör dig bara i sömnen och täcket åker av.. kram :)
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Här ligger jag också i lä kan jag säga! Väldigt fint och pampigt! Är väl likadant med halloween, i USA går man all in där också, vilket jag bara tycker är roligt!

Jag har aldrig gjort egen knäck och jag ska nog inte försöka mig på det heller, jag som knappt kan baka muffins! 😅

Igår började Musikhjälpen, brukar alltid lyssna på det.

Förut gick allt så himla långsamt, nu går tiden så fort, jag hinner inte med! Trodde efter förra veckan att det nu skulle bli lugnare, men det dyker upp saker hela tiden. Dock bara roliga grejer, som tur är! Snart jullov så både jag och dottern får vila. Hon har hamnat i nån period, utvecklingsfas? Där hon inte vill nånting och hon gråter för minsta lilla. Verkar vara normalt för åldern har jag läst mig till. Börjar bli stor men vill ibland också vara liten. Behöver bli lite extra ompysslad.

Kram!

Svar: Ja, dottern är i en starkt hormonellt påverkad period just nu... ha tålamod med henne.. trösta och pyssla om men sätt också gränser .. allt det där kan du... kram :)
Esmaralda

3 ängeln:

skriven

Så mysigt, men vilket jobb med granen med en hel julstad i. Vilket sammanträffande, jag hade också rökutveckling från mikron igår, men jag tror den gått sönder på något sätt för maten hann inte ens bli varm. Just nu går allt emot oss. Känner av ladyn. Är ladysarna med oss? Kram

Svar: Ja ibland går det elektriska bärsärk ! Visst är ladysarna med er... fullt ut... kram :)
Esmaralda

4 Läroliv:

skriven

Så vackert, ssk granen med alla småhus, riktig julstämning.

Otur med knäcken, kanske finns att köpa istället.

Ha en fin vecka alla.

Kram

Svar: Då undrar jag... var köper man knäck ?? Ischoklad dräller det av överallt... men knäck ? Kram :)
Esmaralda

5 Maria :

skriven

Hej 😊
Undrar hur det kommer att bli med mitt boende.
Hyr just nu ett hus (som är lite för dyrt)
Ett lägenhetsköp gick om intet igår, så nu är jag tillbaka på ruta ett igen.
Kommer jag att hitta ett annat boende snart?
Kommer jag att bo där själv?
Önskar dej en mysig dag kram 🥰

Svar: Du hittar ett annat boende.. och där bor du själv en tid i alla fall tills du möter din partner... kram :)
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Ja,Madonna verkar då kunna det här med pyntande..kul ..vilken glädje hon måste ha i detta! Kan inte säga annat än att det blev juligt :)

Lite orolig för äldsta dottern hon blev biten av en förvildad katt därute hon bor i skogen..ordentligt biten med blodvite och svullen..eftersom hon var sjuk så kontaktade hon vården först igår..inom 17 minuter fick hon tid av en sköterska. MEN där blev hon utskrattad av en läkare och väldigt otrevligt behandlad..så någon stelkrampsspruta fick hon inte..sköterskan såg ut att skämmas..bör väl tilläggas att vården där är under all kritik. Hoppas nu inte detta blir värre,dottern min är väldigt infektionskänslig ..Jag kan säga att mina horn i pannan har växt ut betydligt..det är inga snälla saker jag sagt om läkaren..svårt det här när man inte bor på samma ort. Jag är helt enkelt skogstokig och fattar inte sånt här..bett av katt medför väl alltid stelkrampsspruta..när man inte fått den på väldigt,många år. Min dotter fyller 40 nästa år..fick väl en sist i skolan.

Snöat har det gjort..och jag ska ut..kan vara en aningen halt också..

Kram :)

Svar: Det verkar inte klokt... hon får helt enkelt åka in till akuten om bettet fortfarande är besvärande... kram
Esmaralda

7 sus:

skriven

hej
ja oj va fint..
Amerikanarna dom kan dom, liksom al in.....
oj,ja inte lätt med knäck....
finns det inte att köpa ...
love sus

Svar: Jo några butiker nog men det verkar vara svårt att hitta....kram :)
Esmaralda

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Har jag stark sexuell utstrålning? En hel del män verkar dras till mig fastän jag inte förstår varför? Kram

Svar: Ja, det har du definitivt... kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Det var, väldigt amerikanskt i mina ögon. Verkligen fint. Tänker bara på arbetet sen när allt ska tas ner ;). Dom får nog säkert en stämningsfull jul over there :).

Hur stämningsfullt det blir här åtestår att se. Verkar deg som om förhållandet jag tänker på kommer att bli kortvarigt? Trivselnivån verkar rätt hög då de två träffas...

Nervös ja, hoppas undersökningen går fort. Ingen dricka o mat före den, gissar på stor törst o hunger då ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det ser inte ut som om förhållande blir riktigt varaktigt.Jag har varit med en av mina patienter på en sådan undersökning och hon tyckte det var nada.. inga problem alls medan jag satt på en stor i hörnet, ulkade och blev rent svimfärdig... det var inte särskilt professionellt av mig... och inte mycket till stöd.. eller rättare sagt, inget stöd alls... kram
Esmaralda

10 Lotta S:

skriven

Känslan av ensamhet stark igen. Min nya vän, visst flyttar han ganska snart? Verkar svårt att upprätthålla vänskapen, han låter ju det lätt rinna ut i sanden, tydligen, trots att jag väl nog betyder något för honom. Borde jag "avveckla" honom eller arbeta vidare, tycker ju mycket om att ventilera våra gemensamma intressen?

Svar: Du ska inte göra honom viktig i ditt liv... kram :)
Esmaralda

11 AnnaPanna:

skriven

Halloj!
Ge inte upp!
Skaffa dig en kökstermometer! Häll alla ingredienser i kastrullen och rör hela tiden och tills knäcken är 126 grader. Då blir den seg. Vill du ha hårdare, låt den bli 128-130 grader. Inte varmare!
Kastrullen låter du bara stå med vatten så löser sockret upp sig.

Lycka till!

Svar: Tack för tipset.. får nog investera i kökstermometer .... kram :)
Esmaralda

12 Hg:

skriven

Hej!
Får jag min seans idag? 😊
Kram!

Svar: I dag eller i morgon bör du kunna få den... kram
Esmaralda

13 Lotta:

skriven

Oerhört vackra julsaker.

Nu är det stilltje på jobbfronten för mig. Ser du om det snart kommer ett jobb?

Ha det fint
Kram L

Svar: Ja, det gör det så ge dig inte.. kram
Esmaralda

14 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Å gud vad mysigt! Vem skulle inte vilja fira jul där? Inte alls avundsjuk 😂🙈

En nyfiken fråga: ser du om jag blir gravid samtidigt som min kusin T blir gravid med sitt andra barn eller ser det ut som hon får före mig? Tack så mycket i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser inte svaret på din fråga.. kram
Esmaralda

15 Mimis:

skriven

Hej!

Häll knäcken på smör/bakplåtspapper och skär i bitar. Mycket enklare.

Finns det fortfarande hopp om jobb? Paniken är stor!

Svar: Jag kom inte ens så långt... smeten var bränd och hård som flinta innan dess... och det är just detta momentet med lagom kokt som jag inte grejar !! Ja det finns fortfarande hopp.... kram
Esmaralda

16 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Mamma åkte in till akuten igår o är fortfarande kvar. Ibland säger hon inte hur allt är för att ej oroa mig men rent spontant känns det ok?

Svar: Ja det kan vara jobbigt när föräldrar är så... man vill ju veta... jag ser ingenting speciell kring din mamma men oroar du dig så prata med hennes läkare... kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Hej är min känsla rätt att L inte kommer höra av sig igen ?
Skämms han efter i lördags ?
Tror inte att han är en man som kan ta kritik.
Kram

Svar: Som du säger, han är inte bra på att ta kritik... och jag tror inte han skäms precis.. kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Händer det något kul för mig innan jul? Något speciellt du får in?
Kram

19 Smulan :

skriven

Wow vad fint.
När jag kockar knäck. Tar jag 3 liters grytan 2dl vardera av sirap socker och vispgrädde koka sakta på 2an till den håller kulprovet.
Brukar bli jättebra

Svar: Det LÅTER ju så enkelt... men bara att inse att just knäck är ingenting för mej.. får bli ischoklad istället !! Kram
Esmaralda

20 Pia:

skriven

Att läkaren avslutade ledde till det totala fallet! Indragna nervblockader vilket är fruktansvärt orimligt och vårdcentralen tar nog bort min smärtlindring eftersom läkaren valde att kalla det svåra tillståndet för spänningshuvudvärk 👿👿👿 Det att följa mitt hjärta är svårt när det inte finns genomförbara alternativ, men hjärtat skriker att jag bör låta den andra läkaren veta hur det blev, kan han ordna upp bedövningen... Det kräver att jag far ner och letar upp honom, gud så pinsamt men ja nu brinner det i knutarna och andra lösningar saknas!

Svar: Ja, du ska helt enkelt göra det du känner att du måste och behöver... kram
Esmaralda

21 Nenna:

skriven

Hej Es,

Mysigt hon har det din syster 🎄
Tråkigt med dina misslyckade försök till knäck.

Pratade med en man från jobbet i lördags. Kan han vara något för mig att spinna vidare på? Finns det intresse? 💕

Kram 🤗

Svar: Ja något intresse finns... jag ser inte hur mycket.. kram
Esmaralda

22 MalinS :

skriven

Åh jösses vilken julpynt, men så mysigt.
Idag har det kommit lite snö till Stockholm, bra att det lyser upp men jobbigt med kylan.

Har börjat prata med Lady, hon är så fin. Nu hoppas jag magin kommer snart. Det är faktiskt på tiden efter allt elände.
Kram

Svar: Ja, jag hoppas också att din Lady ska hjälpa dig... det har hon förmåga att göra... ni får helt enkelt samarbeta.. kram
Esmaralda

23 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på att jag känner som jag har inte höras en positiva i här hösten om mig. Var kan jag hitta alla positiva och uppskattningar om mig.

Sista alla ord som jag höras i våras men inte på länge.

Så varje gånger jag ger positiva till alla men fick inte en enda positiva tillbaka.

När ska jag få det?

Ha det bra

24 .<3:

skriven

Hej es, har jag nån i min omgivning som har nåt ont öga gentemot mig ?

Svar: Nej det ser jag inte... kram
Esmaralda

25 Lulu:

skriven

Älskar han mig verkligen?

Mvh L

26 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer 2020 år var ännu tuffare för mig?

Tänker ju hur orkar jag det...

Det är inte så lättare...

Hoppas det kommer någon som riktigt snälla och förstår bästa om mig och allt som jag kan tänkt mig i nästa år så kan jag pratar mycket med.

Jag tar hemma idag ifrån jobbet. Så tröttnar på blir kritiskt för mycket.

Saknar att få också positiva runt mig...

Vill inte väl 2020 år ska var en tuffare året för mig...

Ha det bra

Svar: Ta till dig kritiken så att du försöker "sammanställa" den och försök se den som råd och tips istället... kram
Esmaralda

27 Mathilda :

skriven

Godmorgon. Kommer kristallsjukan jag åkt på gå över snart så min vardag kan bli normal? Kram

Svar: Ja, den kommer gå över... kram
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Från ett snötäckt Stockholm med -4 jag njuter !

Nog för att jag gillar julpynt...men less is moore tycker jag .Knäck gjorde jag när pojkarna var små och jag fick alldrig till knäcken ...det vart ngn seg historia Däremot gör jag Mozartkulor de är nog omöjliga att misslyckas med och vem gillar inte choklad ;-)

Tomt i plånboken och 8 dagar till pension,det märks att det närmar sig jul ;-)

Trevlig Tisdag !
Kram Anki med flock

Svar: Ja Mozartkulor är ju dessutom godare än knäck !!! Ja nog märks det på olika sätt att julen närmar sig... kram :)
Esmaralda

29 Anki:

skriven

Glömde...
det finns mandelmassa utan tillsatt socker !Odense mandelsmassa Så det är bara nougaten som inte är "bra" och den kan man minska i kulorna ...så käns det bättre :-)

Kram Anki med flock

Svar: WHAT! Mandelmassa utan socker ? Den måste jag hitta !! Kram :)
Esmaralda

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet inte hur ska jag får andra att förstå min känsla, min mående, min oroar, min irritation och allt annat också.

Känns som om det ger en blockare av väggen som jag inte kunde förklarar min ord och en massa meningar till dom.

Dom borde förstår att jag har svårt för vissa saker så exempel för män så har varit obekväm med dom.

Sägs det är min fel... jag försöka säger det är som det till dom.

Ingen som vill tror för min problem.

Något gång hoppas jag att få en positiva en året men när ska jag få det...

Ha det bra

Svar: jag tror att en del förstår...men samtidigt så behöver då gå vidare också mot nytt och inte fastna i det som är problem... kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar ibland om E kvinna som ligger sig bakom mig något om C kvinna att dom pratar eller vad E kvinna försöka med att inte låta mig prata med C.

Ha det bra

32 Hallo:

skriven

Hej esmaralda.

Herregud så fint!!
Gillar den lite Gammedagsa stilen det blir stämningsfullt.

Esmaralda,

Ser det ut som om vi flyttar ihop? Kan det bli en flytt dit för oss?
Kram

33 Linda:

skriven

Här brukar vi köra på rocky road godis, lagom enkelt :) Tror bestämt det är dags att fixa det nu snart, då sonen kommer nästa vecka får vi ha ett riktigt rocky road "bak". Lite mer juligt ska också fixas, det börjar vara dags för alla tomtar och troll att flytta in!

Träffade den yngre igen :) något drar ju, honom till mig och mig till honom. Kan bara inte komma på vad det är riktigt :) men tänker låta det ske så länge det känns bra!

Hoppas ni får en fin dag, Ez och alla bloggläsare!

Svar: Exakt.. så länge det känns bra.. så länge ÄR det bra... en regel man alltid kan följa :) Kram :
Esmaralda

34 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha i nej!!! Knäck är ju så gott iallafall men inte roligt med kletet och som lätt fastnar. Jag har lyckats med knäck men nu var det ett tag sen.

Ser det ut att bli några arga tankar om mig när han berättar om detta?
Kram

35 Misstjejen:

skriven

Hej

Önskar ju att jag kunde prata med C kvinna just nu men vet inte vem som jag kan prata med just nu... någon på nätet eller? Jag vet inte bara hut sma får E kvinna "aha-upplevelse" av vad jag menar

Ha det bra

36 Maria:

skriven

Vad är det som händer med min lille pojk...han har såna svårigheter att "hålla sig samman"... speciellt på förskolan och stundom är han så klok, vis,klarsynt... Jag är så orolig.....utredning är på g....tror du det kommer visa något eller är det bara uppfostran som är dålig:(.....

Kram,
Maria

Svar: Dålig uppfostran är det inte och din son är hur fin som helst.... jag vet inte om det blir diagnos eller ej och det känns inte så viktigt.. för han har en fin och bra framtid oavsett... kram
Esmaralda

37 Syrran:

skriven

Lite skillnad på bilderna.
Fick mig ett gott skratt 😁
Är lite ledsen idag.
Saknar så en riktigt nära vän.
Du vet en som man kan prata med om allt.
Som man kan umgås med ihop med sina män.
Varje gång jag tror mig hitta en sådan så händer det något.
Sjukdomar, skilsmässor eller missförstånd.
Jag ordnar och forskare laga och reparera men aldrig att någon annan än jag som tagit initiativ till detta.
Skrev till dig igår och fick ett svar att min väninna K och jag kommer att ses igen.
Du skrev att vi borde prata och att jag gärna skulle ta initiativ till detta.
Hade blivit så glad om hon hade gjort det.
Det som ingen någonsin gjort tidigare.
Vet att man inte ska fråga dig samma saker men som den ältare jag är så gör detta ont.
Tror du att jag kan vänta och att hon och jag ändå kommer att börja umgås igen.
Lovar att inte fråga mer om detta sedan 😉
Kram ❤

Svar: Vänta in henne lite....och sedan tycker jag du tar ett snack med henne, om inte att så behöver du det .... fast jag tror inte hon är din bästa väninna framöver.. det kommer någon annan som blir det.... kram
Esmaralda

38 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Om man hade haft en sådan stämning hemma det hade varit mysigt!

Vad tror du, Ser det ut att bli av något av det vi pratade om sist på jul och nyår? Främst julen ser det ut att bli så som vi pratade om?
Kram

39 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

De som är mina vänner, ser det ut som om den kan dra sig ifrån mig om jag är med honom?
Eller ser det ut som om dem finns där och stöttar mig isåfall om det blir så?
Kram

40 Mikael:

skriven

Jaha vad ska man med vårdcentralen och mediciner till ifall man har depression PTSD och annat när allt är gratis nuförtiden.

Anders Hansen säger att vetenskapen visar att motion 3 ggr i veckan a 45 min i 5 veckor ger samma, eller högre, effekt än SSRI mediciner.

Bonus meditationerna på

Https://mindtomatter.com/


Plockar av en oförätter och dåligt humör, änglar sjunger i kör, provar Ez de gratis meditationerna kommer hon tappa sitt svär vokabulär, när hon ska svära blir det morotssoppa!?? hon provar igen, blomkvalster!!???? Liljekonvalj!!!.... sen ger hon upp och blir varenda gång, Gudars höjder!! med ett leende, barnbarnen kommer titta på varandra som fågelholkar och undra vad som tagit åt mormor och i kör säger, Mormor det är aldrig bra att äta för mycket svamp!!!

sista året har Marisa Peers, Bruce Lipton, Joe Dispenza, Dawson Church, Sadhguru och andra vräkt ut material på internet så är väl därför politiker har börjat säga upp vårdpersonal och läkare, då de räknat ut att det går så snabbt på internet att när väl patienterna kommit till den stagnerade terapeuten, så har de hunnit läsa in sig på halva universum och hunnit praktisera, och det blir patienterna som återkommande utbildar terapeuten.

Operationssalar kommer de väl stänga och man får en självkörande operationsbil med en operationsrobot till sin adress, 4 timmar efter man kommit på att det behöver opereras, bara hoppa in och lägga sig på operationsbordet och ta på sig VR hjälmen och titta på en film medans en kirurg opererar på en från Shanghai med robot styrd via 5G.

Nu är det väl inte så politikerna tänker så långt men lyckligtvis går utveckling dit, för det mänskliga lidandet hade blivit olidligt i längden annars.

Förr fick man ta sig till kursgårdar, leta böcker på bokhandeln eller ta sig över Atlanten för att lära sig något, med allt som dyker upp online kan man lätt bespara sig 30 år av trassel med onödiga mediciner och ett gäng terapeuter, hälsa är ingen konst längre, det var bättre förr! :)

Det är som Amber, hon hoppades i sin jojo bantning att det skulle visa sig att hon hade en hormonrubbning eller nåt, som förklaring på varför hon inte lyckades, läkaren fråga hur ofta tränar du? 2 ggr i veckan, kom tillbaka när du tränar 6 ggr i veckan sa läkaren och skickade hem henne, hur gick det då, hon blev 15 år yngre

https://youtu.be/yt2Flaa7h8I


Kram
Mikael

41 Anki:

skriven

Hej Es

Köpte min Odense mandelmassa utan tillsatt socker på hemköp

Kram <3

Svar: Finns den inte på ICA ska jag leta upp ett Hemköp ! Kram
Esmaralda

42 Mona:

skriven

Tusen tack till min Lady som redan hjälpt mig med mitt stora önskemål. Jag är frisk. Jag är så glad och tacksam.

Svar: Vad glad jag blir, kram :)
Esmaralda

43 Maria:

skriven

Tack för ditt svar! Det betyder verkligen jätte mycket....får höra hela tiden av min sambo att jag inte uppfostrar/disciplinerar honom ordentligt och att det är anledningen till allt detta kaos.....Jag vilar idag att han går en ljus framtid tillmötes och att jag och min son en dag kan se tillbaka på denna tiden tillsammans med humor....fast att det inte känns så humoristiskt just nu.

44 MB:

skriven

Oj vad häftigt !!!

Bara ett råd om du kan ge mig. Satsa på att bo utomlands eller bygga hus? Magkänslan säger lyckan att välja att livet!

Kram MB

45 Lilla jag:

skriven

Halloj Es!

Wow så läckert pynt 🙀

Ser du något om nya vännen J tankar om mig om hon också ser potential i mig?

Kramis :)

46 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om P kommer att bli singel snart?
Tror du han har något intresse för mig isåfall om han blir singel?
Kram


Svar: Jag ser er inte tillsammans framöver... kram
Esmaralda

47 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att kunna bli av att han är med på jul som vi bara pratat lite löst om? Finns det chans att det blir så att han är med?
Kram

48 Tingeling :

skriven

Tack! Då går det över nån gång... 🙂Jag försöker balansera, är där men vill inte dalta heller. Idag ska jag dock hämta henne tidigare, för hon vill inte riktigt vara på fritids, och ibland vill hon inte följa med hem ändå.. Inte lätt! Men idag ska vi göra egna julkort, sånt tycker hon är roligt. Kanske skulle gå och köpa pepparkakor vi kan äta samtidigt. Blir mysigt.

Kram!

49 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, den där knäcken har vi nog alla haft ett elände med någon gång.
Så gott men kladdigt.

Känner mig lite bored tror jag och vill nog ha en liten flört. Ser det ut att bli en fin lördag. Har bestämt mig att gå på 65 års middagen på lördag.
Kommer någon speciell titta på mig på lördag ?
Vill ju helst se den där A i vimlet.
Kram

50 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Blir det något om jag shöper idag triss lott 🤗🤗🤗

Svar: Inget större i alla fall såvitt jag kan se.. kram
Esmaralda

51 Solen:

skriven

Hej esmaralda.

Har han intresse utav mig? Och ser det ut som om han kan tänka sig att vara en familj med oss?
Kram

52 DD:

skriven

Idag kom svaret från skolan och jag blev reserv. Det känns som att jag kommer behöva flytta, du har ju sett en flytt hos mig tidigare men nu börjar det kännas mer verkligt och jag blir nervös! Det slutgiltiga beskedet kommer strax innan jul så allt kan ju hända.. ser du ngt?

Kram

53 Naa:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser någon utav mina önskningar ut att bli uppfyllda?

Kram

Svar: Ja i alla fall en av dem , så verkar det.. kram
Esmaralda

54 Skorpan:

skriven

Aj så synd att det inte håller, men det är ju så ibland.

Undersökningen gick okej o läkaren o sköterskan var jättetrevliga. Spydde inte ner någon heller ;). Läkaren var mycket lätt att prata med o humor hade han också, precis så som jag önskar att min blivande är ;). Attans sånyfiken jag är på karln... Nu känns det som jag ännu hade slangen i mitt svalg, obehaglig känsla, men det går väl över. Inte är han väl läkare, mannen?
Kram Skorpan

Svar: Vad skönt att det är gjort och att allt gick bra ! Nej det känns inte som om din tillkommande är läkare.. men han verkar ha med människor att göra... kram
Esmaralda

55 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Så spännande! Jo jag kan nog känna av attraktion mellan kollegan M och mig. Känner han det också? Har det hänt att han tänkt på mig på ett sexuellt sätt?

Svar: Ja han är sexuellt attraherad och har tänkt på dig just på det sättet... kram :)
Esmaralda

56 fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Önskar lite hjälp med en del jag tänker och funderar på. tänker om du ser någonting i detta,

Jag undrar om det ser möjligt ut att han fortsätter en relation med henne? Om hon trots detta vill fortsätta en relation med honom ser det ut som om han kan välja det då? Ser möjligt ut att en relation mellan dem fortsätter?
Kram

57 Michaela:

skriven

Haha! Knäck är ett jävla gissel. Vilken tur att du inte brände ner hela kåken :) Bilderna från Madonna är så typiska USA. Speciellt julgranen. Har du några planer på att hälsa på henne?

Sool, snö och minusgrader idag :) Ut i skogen. Gäller att passa på för i morgon blir det skitväder igen.

Ha en mysig onsdag!
Kram

Svar: Det fanns en tid när jag besökte henne tre gånger om året... nu är det nog tio år sen sist... fast hon kommer till mig i sommar och ska uppleva midsommar för andra gången :) Kram :)
Esmaralda

58 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det möjligt ut att han fortsätter en relation med mig och att det blir en flytt dit för oss?
Kram

59 Skogen:

skriven

Knäck som är så smidigt 😀 jag borde skicka dej en burk=)
Älskar att göra allt julgodis ! Har dock inte börjat än!
Men ikväll så. Börjar inte så tidigt då brukar jag få koka så många omgångar.. det bara försviner här hemma..

Undrar kommer bi få ordning på tvillingarnas magar så man får sova igen snart?

Em sak som Lady har hjälpt oss med här hemma är våra 3 katter. dom 2 yngsta har börjat komma överrens! dom kan sitta båda 2 på samma yta utan att göra fullingar mot varandra! Och den yngsta Leif är gosig igen även när det finns mat i skålen !


Svar: Det var en bra idé att skicka mig en burk knäck ( skratt) Visst blir det ordning på tvillingarnas magar.. men det kan dröja ännu en liten tid. Härligt att Lady hjälpt !! Hon är speciellt bra med djur.. det har hon i sig, helt av sig själv... kram :)
Esmaralda

60 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ser du om vi kommer flytta härifrån England? Och i så fall snart? Om ja, kan du se om det blir Sverige eller USA? Ser det ut som om det är vår vilja i så fall eller dramatiskt? Hoppas inte bara vi behöver flytta för ekonomin och stannar men i annat hus. Ser du om ekonomin slutligen nu kraschar eller klarar vi oss även denna gång?

Kram

Maja

61 Esset:

skriven

Herrejösses med knäcken, ”mikro madness” 💥😅

För mig är det fudgen som alltid fallerar! Hur jag en gör och vilket recept jag än följer, fy tusan vad frustrerande det är..

Du Es, lämnade över en liten krya på dig gåva igår. Känslan säger att detta har potential att växa till en fin vänskap. Känner hon likadant?

Kramis från Esset!

Svar: Ja, det tror jag hon gör.. kram :)
Esmaralda

62 Mikael:

skriven

Det blev många fina stunder med dig Marie, bless you <3

https://youtu.be/k2C5TjS2sh4

Kram
Mikael


Artisten Marie Fredriksson är död, uppger hennes manager i ett pressmeddelande.



Svar: Ja, jag har nyss uppmärksammat henne med ett extra blogginlägg... en underbar artist och hon och min yngsta dotter är släkt.. på dotterns pappas sida. Kram
Esmaralda

63 Lisa:

skriven

Hej

Jag är lite orolig för mitt ex, han har prostatabesvär och verkar bara bli sämre trots behandling. Vi har en god kontakt idag trots ett turbulent äktenskap. Hur är det med honom ?

Kram Lisa

Svar: Riktigt bra känns det inte....men jag ser inte hur pass allvarligt det är.. kram
Esmaralda

64 Dalkulla :

skriven

Det var inte lite julpynt. Visst är det vackert men, ändå lite för mycket för min smak. Men smaken är olika och det är bra. Tappade nästan helt julkänslan när jag nyss fick ett sms att Marie Fredriksson (Roxette) är död. Vilken ofattbar sorg för hennes man och vuxna barn. Den nyheten hade jag verkligen inte förväntat mig. Livet är skört oavsett för vem.

Kram

65 Cecilia:

skriven

Älskar folk går all in på julen. Haha oj så tokigt det kan bli. Att göra knäck är inte det enklaste, tur att det finns massa annat gott julgodis. Har du testat rocky road? Är du ett fan av choklad i alla dess former, nötter och marshmellow så är det ett hett tips. Hacka nötter, värma choklad och ha i allt gott.

Om en vecka ska jag på återbesök hos barnmorskan och se om jag ska fortsätta med p-piller. Tycker de jag har nu fungerar väldigt bra, däremot ligger mitt BMI på gränsen för högt och är orolig över att jag inte kommer få ut nytt recept. Jag försöker verkligen att kämpa med träningen och tycker själv att det har gett resultat, vet inte om det är tillräckligt dock. Ser du om jag får nytt recept eller om jag måste välja ett annat alternativ? Kramar

66 CA:

skriven

Hej
Jag brukade ta receptet på knäckformspaketet och såg på tv att man delar receptet i mindre, tror halva receptet.
Lägg hälften av ingredienserna i en kastrull koka och rör i 5 till 10 minuter och det är klart. Lägg i hackade mandlar eller smaksätt på annat vis.
Det gick både fort och var mycket lättare med ett mindre recept. Jag kommer ihåg att jag gjorde många gånger och med olika smaker.
Kram

67 mammakero:

skriven

WOW!!!
Sååå fint!!!
Älskar att amerikanarna går all-in! Älskar "granen" av julbyar!
En av mina drömmar är att fira en amerikansk jul, för jag är en julälskare av stora mått.
Pyntar mycket i svenska mått, men ligger fullkomligt i lä när det gäller amerikanska mått...
Det där med knäck eller för all del även fudge, är bland det lurigaste för mej att tillverka. Ena gången gör jag som du nu gjorde eller så stelnar aldrig skiten...
Har därför lagt godistillverkandet på hyllan.

Svar: ja de där amerikanarna kan verkligen det här med jul och att gå all in ! Kram
Esmaralda

68 Emmahlk:

skriven

Han försökte ta livet av sig och ligger på CIVA med multiorgansvikt. Kommer han att vakna?

Svar: Det ser tufft ut... klarar han det så blir det med ett nödrop.. stor styrkekram
Esmaralda

69 Mikael:

skriven

Hedwig, alltså är det inte psykiska saker som påverkar din fysik om jag förstår rätt, vad som är alternativt idag är väl flytande då kropp och psyke hör ihop, sjukvården är ofta en grov verkstad, de kan ofta erbjuda skalpell och flytta på ben, operera in metall och annat men kanske inte riktigt vad du hade tänkt dig.

Du lär inte vara unik så googla och googla, kommer upp nytt hela tiden, kanske kolla på Rewired Joe Dispenza på gaia.com, hade tackade nej till 4 specialister som ville operera in metall i ryggen på han, finns en del testimonials på youtube

Rent fysiskt kan yoga vara fantastiskt men man får göra jobbet själv men kan träna hemma hur mycket man vill

Efter motorcykelolyckan blev yoga vägen tillbaka för Lisa Hansson – idag hjälper hon människor att hitta sitt värde

https://www.framtidsanalys.se/artikel/efter-motorcykelolyckan-blev-yoga-vagen-tillbaka-for-lisa-hansson-idag-hjalper-hon-manniskor-att-hitta-sitt-varde/

Tröttnar man riktigt så kan man prova ex. Ayahuasca men inget jag rekommenderar och ska i så fall ha tänkt igenom det innan

https://youtu.be/ZZrDhuF22B0


Kram
Mikael

70 Anonym:

skriven

Hej, har kompletterat min fondansökan med senaste sjukskruvningen från min läkare. Ser det positivt ut ? De har varit så generösa mot mig tidigare.
Tacksam.
Kram

71 G.H:

skriven

Känner hur energin dalat lite de senaste dagarna ... varit alldeles för hård i min gränssättning gällande min 4 åring,,, blev en ond spiral med mer och mer bråk. Tur att jag insåg mitt misstag!!

Igår sa jag till en kollega efter att han konstant avbrutit mig och tagit över varje gång jag pratade med mina patienter. Jag blev skitarg, rent ut sagt. Kändes bra att säga till, är rätt mesig egentligen gällande konflikter. Han tog det inte så bra. Hoppas han kommer över det, för det verkar som vi kommer jobba ihop en hel del i framöver.

Känner mig fet, ful och gammal ,,,
Men bara att komma över det, inget blir ju bättre av den känslan.

Får ta Mikaels råd och motionera 3 x 45 min ;)

Kram:)

Svar: Japp ta till dig Mikaels råd :) Han är en go gubbe som tänker på oss :) Fast du är ju varken fet, ful eller gammal !! Kram :)
Esmaralda

72 Browallia:

skriven

Koka knäck kan man verkligen bli helt knäckt av. Jag älskar knäck och envisades med att koka knäck varje år fast jag visste att det skulle sluta med en massa kladd och fula ramsor. För några år sen så lossnade två plomber pga av den sega knäcken. Det blev en väldigt dyr knäck den julen! Då gav jag upp och har varken kokat eller ätit knäck sen dess. Jag köper vanlig gräddkola istället...

Jag läste ju på nytt det som du siade för 2019 här om veckan. Du såg att två kändisar skulle gå ur tiden, då kunde jag bara komma på Arne Wise men så idag kom budet om att Marie Fredriksson lämnat oss. Så sorgligt men samtidigt skönt att hon slipper lida mer. Jag läste hennes biografi som som för några år sen där hon berättade om sviterna av hjärntumören, redan då förstod jag att det inte skulle dröja allt för länge till den här dagen. Fuck cancer!! Kram

Svar: Ja, det är ett elände med knäck och plomber.. ingen bra kombo ! Ja fuck cancer !! Kram
Esmaralda

73 Jullisw:

skriven

Snälla Es.. jag är så otroligt förtvivlad. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Bråk som dessa har vi aldrig haft. Jag känner mig oförstådd, oälskad. Jag vet att jag också gjort fel, men hur ska detta ens gå att lösa? Är det skilda vägar som gäller?

74 AnnaK:

skriven

Riktigt amerikansk pyntning....all in 👌

Hur ska jag hålla nerverna i schack vid uppkörningen? När jag blir nervös står det still i huvet. Har inte råd med hur många som helst. Är inställd på att kugga men inte hur många ggr som helst.

Kram 🤗

75 Ghostwriter :

skriven

Ser det ut som jag får rätt hjälp med tänderna? Funkar inte normalt just nu.

Jag skrev något igår som du svarade fint på, under annan ”signatur”. Tack, det betydde mycket att höra. (Även om du kanske inte kommer ihåg vad jag skrev).



Kram

76 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Hyser han varma känslor för mig? Visst känner han NÅGOT då han samtalar med mig och är nära mig? Kram

77 Mikael:

skriven

Jag vågar lova att det bor ingen katt eller katter i det där huset med julgranarna :)


Kram
Mikael

78 Mariposa :

skriven

Hej Esmeralda
Har mitt ex O en ny kvinna?
Tack så mycket för svar
Kram

79 Jossan :

skriven

Sjukt! Om en vecka är det bara skolavslutningen kvar sen är det ledigt och jullov!

De senaste dagarna har jag haft svårt att komma till ro och somna. Och ångesten om jul blev värre och värre. Jag hoppas bara allt löser sig på bästa sätt. Jag sitter mitt mellan allt.
Min kollega ska läsa min engelska tenta så jag hoppas han hinner läsa den idag så jag kan rätta och lämna in den på torsdag...

Elevens mamma har skickat en bild på mig till farbrorn. Fick höra att han tyckte jag var söt 😂 jag blev helt generad 😂

Hur kommer det bli med min jul? Kommer vi hitta en lösning?

80 Miltons Mamma:

skriven

God dagens

Lady T är förvånansvärt lugn. 😊
Tror jag känt Milton traska i sängen vid ett tillfälle. Men annars händer ingenting ännu 😊

Sonen åker till USA den 20/12.
Han är både orolig och nervös. Jag försöker spela lugn och cool. 😊😁 Men i själva verket kommer jag gå i bitar när han åkt. Inte sugen på jul över huvudtaget. 😊

Kommer allt gå som smort där borta?
Jag har personligen legat på att sonen ska få träffa sin farmor och farfar. Trodde exet skulle banga så jag har pushat extra.

Orolig att han ska trivas och vilja stanna men å andra sidan är han en mammagris ❤️ Mamma är viktig.

Men ja... Jag är som en äggsjuk, men lugn utåt, höna.
Kommer sonen komma hem nöjd och glad? Eller blir det fnurra på tråden.
Hoppas att han kommer ha det fantastiskt men ändå vilja komma hem ❤️😊

Kjam

Svar: Då åker han samtidigt som min äldsta dotter :) Det känns som om allt kommer gå bra och han kommer ha en fin tid även om han kommer ha hemlängtan också. Du är ju hans trygga punkt. Kram :)
Esmaralda

81 helle68:

skriven

Ja de kan verkligen det med att julpynta de "over there".. Måste vara en härlig upplevelse att få fira jul i USA.. Es, kan du se något om mitt boende med? Jag längtar efter en flytt men kommer aldrig någon vart där heller.. Kram

82 Mimmin:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att kunna bli en flytt dit för oss?
Ser den isåfall ut att bli inom 1 år?
Kram

83 Boudica:

skriven

Oj detta med Marie Fredriksson har jag missat, märkte inte förrän nu när jag kom hem och läste här på bloggen. Skriver under detta blogginlägg för att låter det om henne vara ifred från frågor, om du nu känner för att svara efter allt detta knäck ;)

Att din syster orkar med julpynt! Alla dessa ideer! Inget jag skulle komma på. Sån kreativitet!

Sov dåligt inatt igen, flyttade ut växten från sovrummet som jag tog in för ett tag sedan och gav ett syfte, fick märklig känsla att det är den som gör att jag sover dåligt med sin energi. Hoppas den trivs bra på sitt nya ställe. Jag är känslig när jag sover. Kanske låter jag tokig!

Men trött är jag idag på grund av det, och jobbigt på jobbet, så tidigt ikväll. Här ska det springas till affären lite snabbt innan jag får matleverans.

Bara liten fråga först, får känsla av att han inte vill att jag ska släppa helt, tvingar på sin uppmärksamhet, han märker nog att jag fortfarande inte är ok med honom. Vad handlar detta om?

KRAM!

84 Läroliv:

skriven

Ja, knäck finns nog inte i vanliga affärer, men den här tiden kring jul brukar skolklasser sälja hemmagjord knäck mm. på marknader och gallerier och så. Hoppas att du hittar.

Kram

85 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Jobbar med människor, intressant..
Kram Skorpan

86 Jennie:

skriven

Va! Kan det stämma? Har inte haft en aning!! En sista fråga om kollegan M och sen ska jag släppa det, han är ju upptagen:

Är han på samma sätt sexuellt attraherad av andra kvinnor på arbetsplatsen eller är det särskilt av mig som han känner stark attraktion till? Kram

87 Malin:

skriven

Men WOW vad magiskt :D
Så himla duktig!

88 Malin:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag har nyligen separerat med min pojkvän sedan 4,5 år tillbaka pga jag flyttade till London 1 September. Jag ska inom en snar framtid flytta hem igen dock på grund av att jag inte mår bra psykiskt... Jag undrar om du ser oss ihop igen i framtiden? Eller är det påväg en annan man i mitt liv? Finns han nära i så fall?
Jag känner mig bara lite lost...


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: