Han blev min......

Dagens gästbloggare är:  Camilla

 

Hej

Jag är en i bloggfamiljen som inte ofta kommenterar men jag läser  varje dag

Jag har också fått spådomar, tre stycken och healing.

Det är mycket som har stämt men det  starkaste jag var med om var att jag funderat på att köpa hund länge. Jag tänkte mig  en setter eller dalmatiner, en liten större hund. Småhundar är jag inte så förtjust i.

 

Jag frågade Es i spådomomen om jag skulle väja setter eller  dalmatiner och fick ett konstigt svar.

Ezmeralda skrev i spådomen att jag skulle sluta leta efter hund eftersom det kommer en hund när det är dags.  Det lät lite konstigt tyckte jag. En hund kan ju  inte bara komma.

Jag började titta på olika kennlar för de raser jag ville och jag satte upp mig på en kull dalmatiners.

Precis innan de skulle födas så var jag på jobbets vägnar kallad till ett lägenhetsbråk.

I en smutsig låda låg  en hundmamma av obestämbar ras och  tre små valpar.  

Hundägaren omhändertogs och hundarna var tvungna att bli av någonstans så jag tog hem dem, istället för att lämna dem  på ett hundstall. 

Ordentlig mat, färskt vatten, ett bad och alla fyra såg mycket gladare ut.

Valparna var runt 2 månader.  Det var en hanhund två tikar. 

Hanhunden började följa mig överallt i huset. De andra tre brydde sig inte men den här lille grabben som jag kallade Hugo var som min skugga.

Veterinären konstaterade att alla hundarna var lite undernärda men friska i övrigt.

 De var av någon märkligt korsning och skulle inte bli stora.  Många ville ta hand om dem och bara tanken på att bli av med lille Hugo plågade mig. Så han blev min. 

Det blev varken setter eller dalmatiner  utan nån slags fyrvägskorsning som kanske skulle nå upp till knäna.

 

 

Det blev Hugo.  Jag har inte ångrat mig en enda gång. 

Klokare och vänligare hund får man leta efter. 

  Han går med mig överallt och koppel behövs inte. Han är lättlärd och jag har lärt honom en massa konster bara för att det är skoj. 

Nu fyller han ett år och jag tänkte det var trevligt att gästblogga om en spådom som sa att en hund skulle komma till mig utan att jag sökte – och det blev exakt så.   Jag är väldigt tacksam över det.

Tack för ordet

Kram

Camilla

--------

 

Nu hoppas jag att Blogg.se ska fixa felet under dagen.. snabbt som en höna skiter ! Jag har skrivit tilll dem IGEN.. bara så de inte missar mina upprörda rader !

Jag hoppas kunnna svara på era kommentarer  innan dagen är slut !!!

 

1 Mikael:

skriven

Jodå hundar, katter och alla möjliga djur kan komma på alla möjliga vis och har gjort, nästa jag väntar på att ska komma är en tiger 🐯

:)

Fast jag redan mött 2 st Tiger... men nästa gång väntar jag på en riktig Tiger!

Kram
Mikael

2 Sus:

skriven

Hej
Så fin historia.....
Det blir inte alltid som man tänkt sig....
Kommer vi iväg....
Love sus

3 Helena Ir:

skriven

Och så fick Hugo ett nytt hem..tack för att du delade med dig,Camilla..Roligt att Esmaralda såg att Hugo kom när så var dags..så som det också blev..
Allt gott till dig och Hugo..


Hoppas blogg.se fixar idag..

Kram :)

4 EPM :

skriven

Vilken jättefin berättelse Camilla!
Det låter som om du och Hugo verkligen hör ihop...❤️

Jaha! Vaknar och känner sig allt annat än frisk. Hinner inte detta nu, får ta en dag idag och försöka sova bort allt.

Jadu Es, jag är ju tydligen miljövänlig när det gäller män- jag återanvänder samma...
men en av dem klickade jag med på ett nytt sätt i helgen. Det var otippat och härligt. Dock trött på småromanser nu, vill ha nåt vuxet med en vuxen som kan kommunicera. Rakt och ärligt. Ser du det komma?

Kram

5 Yvonne ( gammal kund):

skriven

Godmorgon!

Camilla så glad jag blir! Så roligt att Hugo blev din!
Och vad fint gjort av dig att ta hand om alla valparna en stund! Du är verkligen genuin! Me like!

Lycka till vidare med godingen 😊.

Kram

Yvonne

6 L:

skriven

Jag är så deprimerad och orkar inte längre. Lever i en mardröm som aldrig blir bättre. Varje dag likadan som föregående. Det tar aldrig slut. Vad är meningen med hela skiten?

7 Browallia:

skriven

Tack Camilla för att du delar med dig av din underbara solskenshistoria. Den gjorde mig varm i hjärtat.

Igår surfade jag runt för att hitta en bloggplattform som skulle passa mig. På en sida där de tipsade om hur man startar en blogg hade de även en topplista över de bästa bloggplattformerna. Av 7 plattformar så ligger blogg.se på 4:e plats. Wordpress ligger på första plats, jag testade den men jag upplevde den som krånglig och svår. Mitt val föll på nr 2 på listan som är Blogger.com och drivs av Google. Den är enkel och lätt att förstå och med flera gratisfunktioner, helt perfekt för mig som är nybörjare. Hoppas Blogg.se skärper till sig så du inte behöver flytta bloggen.

Önskar alla en trevlig måndag!
Kram

8 AnnaK:

skriven

Hoppas dom fixar felet idag!!

Provar igen med min fråga tjatig som jag är 😬 Så han gillar mig litegrann iaf?

Kram 🤗

9 DD:

skriven

Ibland får man svar på frågor som man absolut inte förstår och börjar nästan tveka... men sen händer det på sättet det ska helt enkelt.

Innan detta året började hade jag planerat året steg för steg. Nu känns det som att inget blir så...
Ser du någon detalj om var jag hamnar?

Kram

10 Dina :

skriven

Hej Ezmeralda,
Hoppas allt är bra med dig och bloggen kan fixas idag.
Jag undrar om jag kommer bra igen snart må bra igen och resan till Israel blir också gå bra? Blir orolig får ont i magen. Annan fråga, kommer R höra av sig snart?
Kram ❤️

11 Tildis:

skriven

Hej Es!
Håller tummarna för att blogg.se löser problemet under dagen.
Tack Camilla för att du delar med dig av din berättelse! Hundar är verkligen fantastiska varelser😊

Jag testar att ställa en fråga. Kommer jag få ett nytt jobb snart? Kram

12 L:

skriven

Finns det nån annan mening med mitt liv än att lida.

13 F:

skriven

God morgon fint inlägg idag, senaste tiden har varit väldigt jobbigt på jobbet, kan du se hur det kommer bli på jobbet framöver? Kram

14 F.u:

skriven

Hej Esmeralda kan du se vad jag behöver göra för att sluta känna mig så förvirrad? Kram

15 HS:

skriven

Grattis Camilla till din vän Hugo. Visst är det mysigt med djur, de ger så mycket sällskap och glädje.

Es, är det dags att sälja lägenheten och flytta redan nu under våren? Till norra sidan av stan?

Kram

16 Mimis:

skriven

Hej!

Hoppas att det fixar sig med bloggen idag. Snacka om dålig service. De kunde ju ha fixat till felet innan helgen.

Kommer våren med någon positiv förändring??

Kram

Svar: Jag prövar och ser om det funkar... våren kommer med något positivt, helt klart.. kram :)
Esmaralda

17 Mimis:

skriven

Hej!

Det funkade!! jag fick svar.

Kram

18 Kollegan :

skriven

Jag har så bra kontakt med min kollega. Vi kan prata om allt eller jag kan öppna mig för honom. Det känns som vi har en bra kemi och det frågade även min chef mig i oktober. Om det var något mellan oss och det finns det ju inte. Han är inte den rätte för mig för det är inte han jag sett.. men vad tänker han om mig?

19 L:

skriven

Vad är det som gör att jag inte direkt tar o avslutar allt? Livet varit en plåga i så många år..

20 Kia:

skriven

Hej! Så fin berättelse. Jag var tvungen att ta ner min hund för snart ett år sedan, dock var hon 12 år så det var väntat. Men det var svårt. Jag skall titta på en hund i morgon, jag har sagt av och till att jag inte skall ha någon hund mera, men känner ändå att jag vill se denna hund.
Kan du Es säga mig om den här hunden ändå är vikt för mig, eller skall jag inte ha någon hund mera.
Mvh Kia

21 Anki:

skriven

Godmorgon
Så underbart Camilla att Hugo hittade hem till dig .Min första blandras var Molly en fyrvägskorsning Hon var helt underbar i sinnet Alla och då menar jag alla älskade henne Hon lyckades få de mest hundrädda att klappa henne och de hundar som var rädda och argsinta tog hon med storm En sån jycke får jag aldrig igen Men har två underbara tvåvägskorsningar Mira och hennes son milda Moses som förgyller mitt liv och får mig ut att gå .Vilket förmodligen räddar livet på mig.

Stort lycka till med underbara Hugo <3
Tack för att du delar med dig Camilla !

Es ...hoppas det löser sig med bloggen
Kram Anki med flock

22 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Grattis till hunden och att det blev så rätt.

Es, har träffat en man nu en tid.
Han ska träffa mina vänner och vi sågs i helgen.
Men igår hörde jag inget från honom.
Från min sida så hade jag gärna sett att det skulle gå lite fortare framåt.
Jag hoppas ju att det kan bli något med denna man efter alla nitar jag åkt på sista tiden.
Han är en man jag skulle kunna bli kär i om vi umgicks lite mer intensivt.
Vad ser du, kommer det att bli mer med denna man och kan vi bli tillsammans?
Eller kommer han backa?
Kram

23 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå, vilken solskenshistoria☀️
Jag vill också skaffa en hund men det har aldrig kommit upp i mina seanser (frågan har inte ställs iof) och arbetstiderna tillåter inte heller så som det ser ut nu;) Nu har vi flyttat min svärfar och nu håller hans hus på att röjas. Min svåger och svägerska har så brått och tycker att en försäljning ska ske med det snaraste. De hade tillochmed varit där igår och rensat utan vår vetskap och det sårade mig lite och saker jag velat haft var på väg till soptippen men hann räddas. Min svägerska är superbra på många sätt men hon har en hård och kall attityd och jag känner mig ofta underlägsen i sällskapet vilket gör att jag inte kommer till min rätt. Dessutom förstår dom inte att svärfars sjukdomar tagit honom ganska hårt och härjar på honom och det är så onödigt och jag tycker synd om honom. Hur ska jag förhålla mig till allt? Har sagt till min man att jag inte vill följa med längre för jag ogillar stämningen och tonläget.

Kram❤️

24 Esset:

skriven

Solskenshistoria när den är som bäst! Stort grattis till att ni funnit varandra 👩🏼❤️🐶

Fråga till dig fina Es (om det nu fungerar idag..) jag undrar lite vad närmaste månaderna bjussar på? Skulle va spännande att höra om du såg något.

Allt gott /Esset

25 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Denna andra man som jag liksom ”väntat” på han har ju valt att vara med denna andra kvinna som han umgåtts med.
Hur ser det ut lite längre fram, ser det ut som att han fortfarande är med denna kvinna?
Eller kan du se att han på något sätt skulle kunna vilja ha mig tillbaka? Fortsätter han med denna kvinna långt där fram i tiden?
Kram

26 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Tråkigt med allt strul verkligen...
Hoppas det ordnar sig det här nu.

Du såg att jag kunde vara själv en tid till. Och jag undrar hur lång denna tid kan vara.
Ser du mig med själv länge till eller ser du mig i ett förhållande ganska snart? Något pågång inom detta år?
Kram

27 Jas:

skriven

Härlig historia!❤

Es - Tror du besök hos naprapat är nåt som kan vara till hjälp?

Kram 😊❤

28 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Tyvärr så har fått gå vidare eftersom att den tjejen jag snackade med innan har inte hört av sig alls, jag tog några steg bakåt för en vecka sen och sen har jag inte hört något från den tjejen på en hel vecka nu.

Men jag ska iaf på dejt nu i veckan och då undrar jag om det finns en chans med den tjejen jag ska träffa i veckan? :)

Kram

29 Lisa:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att fortsätta jobba här eller skulle det vara bättre att söka annat som jag ev skulle trivas bättre med?
Kram

30 Frida:

skriven

Åh, vilken härlig historia! Tack för den Camilla! Hälsa lille Hugo :)

/Frida

31 <3:

skriven

Hej kära Es, har E L fått en seriösare sida av mig nu och att han inte bara tycker att jag är söt ?
Kram

32 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar vara problem kvar på bloggen synd. Testar igen,

har träffat en man nu en tid.
Han ska träffa mina vänner och vi sågs i helgen.
Men igår hörde jag inget från honom.
Från min sida så hade jag gärna sett att det skulle gå lite fortare framåt.
Jag hoppas ju att det kan bli något med denna man efter alla nitar jag åkt på sista tiden.
Han är en man jag skulle kunna bli kär i om vi umgicks lite mer intensivt.
Vad ser du, kommer det att bli mer med denna man och kan vi bli tillsammans?
Eller kommer han backa?
Kram

33 Kristin:

skriven

Så fantastisk fint gjort av deg :)
Hugo vil nok bli en god venn, for han var tydeligvis "ment to be".

34 Mashol:

skriven

Hej fina Esmaralda,
Jag har em fråga. Kommer jag att få tjänsten som jag blev intervjuad nyligen?


35 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Varit singel ett tag. Börjar kännas ganska länge. Alltid är det något ”hinder” problem när jag träffat någon.
Du såg att jag kunde vara själv en tid till. Och jag undrar hur lång denna tid kan vara.
Är jag i ett förhållande inom detta året?
Eller handlar det om att vara själv i år till?
Kan allt komma att bli försent för mig?

Kram

36 Olga:

skriven

Har min dotter det bra? Kommer hon höra av sig till mig? Mig svarar hon inte,...
Orolig mamma. .Olga.

37 Ghostwriter :

skriven

Fick ett sms om erbjudande. Kan det vara något för mig eller kommer jag ångra mig? Jag tänkte om det låg för långt bort från där jag kan trivas. Är intresserad men rädd att jag ångrar mig senare pga förbindelser.

Jag fick också samtal om lån för boende och undrar om jag ”får” erbjudandet och kan få det boendet? Det hade varit drömmen men kanske inte alls uppfyllelse...

Kram

38 TILL ”L” nmr 19 :

skriven

Meningen med allt skit är att du ska hitta en annan mening. Ja! Det ÄR meningen med skit i livet, även om den skit du går igenom kanske inte är ditt fel eller något du förtjänar. Men, oavsett.

Du måste hitta en annan mening i livet och acceptera att skit kommer som vågor, men att de blir allt mindre - EFTERSOM du gör dom mindre värda att lägga energi på! Förstår du? Det är så enkelt. Du kommer dock inte se det själv förens du tar hjälp.


Gå till en terapeut. En du känner dig riktigt trygg med. Någon du kan skratta och gråta med. Men ändå hålla så pass professionellt att du känner att denne kan sitt jobb. Någon som pratar och lyssnar och förstår dig.
Det finns via soc, vården, och massa andra ställen.

Meningen med allt skit
Är att inse hur j*klans bra man kan vara som människa mot sig själv och andra - och nå den pontential.


Ta hjälp. Inte en sekund försent.

/ Från någon som varit där du är.

39 Gunilla i Oxd:

skriven

Tusen Tack Esmaralda ❤️
Nu ska jag bejaka livet o fokusera på glädjen!!! ❤️
Kram Gunilla i Oxd

40 Im:

skriven

Hej Esmaralda.
Denna andra man som jag liksom ”väntat” på han har ju valt att vara med denna andra kvinna som han umgåtts med.
Hur ser det ut lite längre fram, ser det ut som att han fortfarande är med denna kvinna?
Eller kan du se att han på något sätt skulle kunna vilja ha mig tillbaka? Fortsätter han med denna kvinna långt där fram i tiden?
Kram

41 Jennie:

skriven

Hej! Vilken gullig story!! Värmer hjärtat!!

På tal om hundar så har jag länge tänkt att jag skulle vilja skaffa hund. Hade hundar som barn och vet hur mycket kärlek och glädje de ger. Ser du om jag kommer att skaffa hund i år?

Kram! Hoppas bloggen funkar.

42 Dunegull:

skriven

Vad kul att du fick en riktigt bästa vän!
Älskar djur, de gör så gott för själen.

Inte pratat el skrivvit ett ända ord till mitt ex nu på 2 v. Han åker till Thailand imorgon. Är vi helt klara med varandra nu eller möts vi igen i framtiden? Som vänner eller vad som?

Kram

43 Sessan:

skriven

Så fint gjort av dig Camilla att ta hand om dem!

Jag väntar fortfarande på den rätta hunden.
Mitt hjärta gick sönder när vi var tvungna att ta bort vår för några år sedan.
Jag har sökt på olika hundraser, olika kennlar. Bestämt mig för två hundar men precis när jag skulle åka o hälsa på så hörde uppfödarna av sig. Ena gången var hunden inte helt ok veterinärt och uppf ville inte sälja den, andra gången såldes hunden till någon annan. Och de var nog inte rätt hundar för jag brydde mig knappt om detta.
Undrar om det någonsin kommer att komma en ny hund.
En sån som det säger KLICK med i hjärtat.
Och vilken ras det kan vara. Hur den ser ut.. Om den är valp eller vuxen..

44 Choklad:

skriven

Mycket som stämt här också med spådomarna jag fått. Däremot har jag en aning dåligt tålamod och vill att allt ska inträffa helst nästa dag 😂😂😂.
Tror du att jag kommer in på den utbildningen jag sökt?
Jag börjar bli lite bekymrad varför inte min vän hör av sig som alltid är han i trubbel? eller är det något personligt gentemot mig?

45 Choklad:

skriven

Mycket som stämt här också med spådomarna jag fått. Däremot har jag en aning dåligt tålamod och vill att allt ska inträffa helst nästa dag 😂😂😂.
Tror du att jag kommer in på den utbildningen jag sökt?
Jag börjar bli lite bekymrad varför inte min vän hör av sig som alltid är han i trubbel? eller är det något personligt gentemot mig?

46 Ghostwriter :

skriven

Fick ett sms om erbjudande. Kan det vara något för mig eller kommer jag ångra mig? Jag tänkte om det låg för långt bort från där jag kan trivas. Är intresserad men rädd att jag ångrar mig senare pga förbindelser.

Jag fick också samtal om lån för boende och undrar om jag ”får” erbjudandet och kan få det boendet? Det hade varit drömmen men kanske inte alls uppfyllelse...

Kram

47 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Du såg att jag kunde vara själv en tid till. Hur lång tid handlar denna tid om?
Handlar det om år?
Eller är jag tillexempel i ett förhållande inom ett år?
Kram

48 Dunegull:

skriven

Vad kul att du fick en riktigt bästa vän!
Älskar djur, de gör så gott för själen.

Inte pratat el skrivvit ett ända ord till mitt ex nu på 2 v. Han åker till Thailand imorgon. Är vi helt klara med varandra nu eller möts vi igen i framtiden? Som vänner eller vad som?

Kram

49 Alina:

skriven

Härlig story! Vilken tur Hugo hade som fick stanna hos dig!

Vet inte om du kan svara nu, men testar med en fråga till dig Ezmaralda. Ser du mig bo och jobba i Frankrike i höst?

50 Marita:

skriven

Hej!Vilken underbar historia.Hoppas ni får många år tillsammans.

Undrar lite över jobb.Kommer jag hitta nått arbete snart?Nått jag trivs med.

Marita

51 <3:

skriven

Hej kära Es, har E L fått en seriösare sida av mig nu och att han inte bara tycker att jag är söt ? 
Kram 

52 Annis:

skriven

Kommer jag få fler barn och ring på fingret?

Svar: Ring på fingret kommer 100 % och troligtvis barn också.. kram :)
Esmaralda

53 Lenafena:

skriven

Vilken härlig story! Jag vill också få en liten hund framöver!!!! Så roligt! Tack igen Ez för spådom och healing! Tänker på att göra roliga saker och idag fick jag lust på champagne dom jag dricker alldeles utan anledning mitt på måndag. Har sagt det massor men du är helt SUVERÄN!!! Tänkte på dig med när jag var i begrepp att gå en healingutbildning-varför då-jag kan det ju redan! Måste gaska upp mig. Helt säkert var det din Healing som fick mig att se klart🌹

54 Farrad:

skriven

Jag har en engelsk bulldog och han heter Harry
Kram

55 Marja:

skriven

Det är fler än din blogg som har problem fast det är nog ingen tröst. Jag hoppas det ska lösas snart. Kram

56 Felicia:

skriven

Ett liv utan hund kan jag inte tänka mig. Jag har haft flera och ända sedan barnsben. Nu har jag en mellanpudel, Maja. Jag undrar om det blir bra ifall jag tar det arbete som jag blivit erbjuden, kram

57 KW:

skriven

Mannen som jag mötte i helgen, kommer han att höra av sig. Tack på förhand

58 Lilla S:

skriven

Hejsan svejsan Es :)

Vad tror du om våren, ser du något särskilt där och då för mej? Skulle uppskattas så mkt.

Kramar i massor!



Svar: Det ser ut som om bra ting ska ske.. kram :)
Esmaralda

59 Anna:

skriven

Hej det verkar ännu vara problem med bloggen. Hoppas det löser sig snart. Om det funkar så undrar jag om Andreas kommer på lördag . Tack så mycket

Svar: Nu verkar det som att det ska funka.... och ja Andreas ser ut att komma på lördag.. kram :)
Esmaralda

60 Lindis:

skriven

Jag har fått ett anonymt mail. Är det från någon jag känner ?

Svar: Nej jag kan inte se att det är från någon du känner.. kram
Esmaralda

61 MarjaLiisa:

skriven

Jag har tre boxer och det är världens roligaste och gladaste hundar. Lite busiga men jättesnälla Kram

Svar: Boxer är en jättefin ras... vilda brukar de vara men väldigt snälla.. kram :)
Esmaralda

62 Robert:

skriven

Jag undrar om pengarna är i tryggt förvar eller bör de förvaltas annorlunda? Tack för svar

Svar: De bör absolut förvaltas annorlunda och snarast dessutom.. kram :)
Esmaralda

63 Från Lillemor:

skriven

Festen på lördag. Jag känner mig kliven och undrar om jag ska gå. Finns en hel del folk där som jag inte tycker om och inte känner mig bekväm med. Kram.

Svar: Känns det inte bekvämt o kul ska du inte gå.. kram
Esmaralda

64 Michaela:

skriven

Underbar historia Camilla! Hundar är bland det bästa som finns :)

Livet fortsätter att gå i moll. All sorg med brosan har kommit ikapp mig och nya jobbet blev mycket tuffare än jag trodde och jag vet inte om det är rätt ställe för mig. Arbetsdagar utan mat och enorm stress. Hot och våld. Blev slagen i fredags. Finns bara en i personalen som jag kan skratta och ha kul med och sånt är väldigt viktigt för mig. Jag vill och jag kämpar. Har försökt att vara stark och bita ihop men i helgen brast det och många tårar har det blivit. Hur skall jag komma vidare och må bra igen eller fortsätter det såhär? Finns det något positivt på ingång? Kram

Svar: Jag tror att oron för din bror påverkar hur du upplever jobbet. Det är inte kul på jobb och mycket är ett problem där men det blir svårare för dig att tackla i och med oron för din bror. Ge det lite tid... prata med din chef om stressen... gör vad du kan för att påverka och sedan får du omvärdera om det är rätt jobb för dig. Fast egentligen har du vad som krävs... och den här typen av jobb har man som regel bara under en period... ingen orkar i längden.. kram :)
Esmaralda

65 AnnaK:

skriven

Nu jäklar ser jag att du kan svara 😂 Tycker han om mig litegrann då iaf trots allt?

Kram 🤗

66 Tildis:

skriven

Hej Es!
Håller tummarna för att blogg.se löser problemet under dagen.
Tack Camilla för att du delar med dig av din berättelse! Hundar är verkligen fantastiska varelser😊

Jag testar att ställa en fråga. Kommer jag få ett nytt jobb snart? Kram

67 Orolig:

skriven

Hej!

Kommer det att fixa sig med jobb innan sommaren?? orolig att det ska gå åt pipsvängen om inte jobb kommer snart.

Kram

68 Mor:

skriven

Hej!
Ännu en gång har min dotter (25 år) fått hoppa av en utbildning pga sin ångest.
Hon som skulle bli förskolelärare pratar nu om att hon kanske aldrig kan arbeta 100 % utan kanske måste bli sjukpensionär en viss procent.
Jag är helt förtvivlad.
Hon äter mediciner och går hos en psykolog som hon säger är väldigt bra och skicklig.
Men detta kan väl inte vara det liv min älskade dotter ska tvingas leva?
Vad ser du Esmeralda?
Blir det snart lättare och hur kommer hennes liv att se ut?
Många kramar från en mycket orolig mamma.

69 Helena Ir:

skriven

Idag på väg hem..så står jag utanför spärrarna till t-banan..när jag stått där några minuter ser jag två äldre män som kommer i konflikt..och detta gör att det blir ett slagsmål..en åker i golvet..reser sig rätt fort..och det viftas med armar..Jag vet inte vad som pågår..men hör en röst som säger:-Sluta med det där..annars ringer jag polisen! En av männen vänder sig då om och går ut därifrån..den andra efter..Jag ser att spärrvakten ringer någon,troligtvis polis eller väktare..Men just där och då..så slutade de slåss..
Ja,just det..vem var det som skrek åt männen..? Jo..det var ju jag det!! Ingen annan gjorde något..kanske borde jag gjort som de andra där som tittade på..Jag hinner ju aldrig ens tänka..så går munnen på mig..Det blir ju att jag funderar efteråt..om jag borde handlat annorlunda..jag tror inte jag funkar så..Inte första gången heller..

Kul att bloggen funkar också :)

Kram :)

70 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om sjukan ger sig nu när jag fått medicin? Känner mig lite sämre idag och är så rädd att febern börjar ta ny fart. Behöver jag ställa in mig på att allt fortsätter att krångla?

Kram och kärlek.

71 Gjostwrtier :

skriven

Bör jag satsa på erbjudandet jsg fick via sms? Jag är absolut intresserad men tänker på om jag kommer ångra mig imed att de ligger längre ut än jag önskar mig.

Kan jag satsa på lånet och denna bostad? Har jag möjligheten mot alla odds så vill jag köra all in!




Kram kram

72 Mika:

skriven

Hej

Hade ansökt om ledighet på sportlovet 1 dag för att barnen skulle slippa fritids och dagis men vi fick det inte beviljat pga att det inte finns folk. Nu i efterhand började en ny tjejigs oss och i förra veckan så begärde hon ledighet och fick det. Blir så ledsen, varför ? Känner mig inte omtyckt på jobbet eller varför blir det så? Är sällan sjuk på jobbet eller strular utan ger allt och ställer upp nör jag kan. Är det skillnad på folk och folk ? Känner mig inte alls uppskattad verkan på detta vis eller lönemässigt. Varför kan du se ? Kram

73 Dunegull:

skriven

Inte pratat el skrivvit ett ända ord till mitt ex nu på 2 v. Han åker till Thailand imorgon. Är vi helt klara med varandra nu eller möts vi igen i framtiden? Som vänner eller vad som?

Kram

74 Anna:

skriven

Kära Es.

Var på dejt med en man vars väg korsade min 2015. Det känns nytt och spännande. Han är dock nyseparerad från en dålig relation.
Finns det goda chanser för oss utveckla någonting? Jag tar det gärna lugnt. Är han intresserad av mig mer än som en vän? Dvs att dejta och se vart det leder?

Stor Kram!

75 En vädur:

skriven

🎉

Tjoho! Nu verkar svar och kommentarer vara i rullning igen! Passar på att testa min fråga på nytt gällande kommande månader. Om du får till dig några små detaljer om hur de blir. Hoppas på lite vårsol så mina ”hippie fräknar” får pryda näsa och kind. Tänka sig att man skämdes för dem förr i tiden :-)

Ha en fin eftermiddag hörrni!
Kram från väduren!

Svar: Ja ett litet tag funkade det men nu kärvar det igen... hillvitte :( Kanske min kram kommer fram :)
Esmaralda

76 GP:

skriven

Var på ytterligare en intervju i fredags, men detta rör sig om ett sommarvik. Kan du se hur det gick och ifall jag har en chans att få den tjänsten?

Kram!

Hoppas bloggen fortsätter fungera:) har sett att det har krånglat en del.

77 Jennie:

skriven

Hej! Kommer jag att skaffa hund i år? Har så länge tänkt på det, hur härligt och givande det vore med en hund.

78 Ia:

skriven

Hej
Hoppas att allt nu är löst med bloggen.
Vilken härlig historia om att hitta en hund.
Jag vill också ha en hund, har drömt om en i flera år.
Skulle också bara vilja "ramla" över en och slippa ta beslut om vilken ras som passar mig bäst.
Kommer jag att få äga en hund? Liten eller stor?

Kram

Svar: Nej det är inte löst... suck.. krånglar fortfarande.. kram :)
Esmaralda

79 Misstjejen:

skriven

Hej

Halta och ramla i förra veckan på fredags...

Det kommer också mycket spännande händelser i våren...

Idag gjorde jag vädlig bra på möte...

Och C kvinna i sommar...

Är det något speciellt som universum gör något med mig?

För ser hur jag klarar mig på en annat sätta än vanligt?

Vad behöver jag att tänkt på...

Ha det bra

Svar: Ha en god kontroll och följ din inre känsla.. då blir det rätt.. kram :)
Esmaralda

80 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
har träffat en man nu en tid.
Han ska träffa mina vänner och vi sågs i helgen.
Men igår hörde jag inget från honom.
Från min sida så hade jag gärna sett att det skulle gå lite fortare framåt.
Jag hoppas ju att det kan bli något med denna man efter alla nitar jag åkt på sista tiden.
Han är en man jag skulle kunna bli kär i om vi umgicks lite mer intensivt.
Vad ser du, kommer det att bli mer med denna man och kan vi bli tillsammans?
Eller kommer han backa?
Kram

81 sus:

skriven

hej
är så orolig....
går det bra om han är hemma själv?
love sus

82 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du att jag får ett bra februari ? Något jag ska tänka på
Kommer jag i väg till dotter i Stockholm?i Slutet sv månaden ? Kram 😃☀️

Svar: Det ser positivt och bra ut men sitt inte med armarna i kors. Ju mer aktiv du är desto bättre blir det... god chans att du kommer iväg till dottern.. kram :)
Esmaralda

83 Socionomen :

skriven

Sikken story 💕 - önskar er många härliga år ihop !

Och på tal om härliga år, om jag slår till på den lilla centrala pärlan i Majorna kommer jag att trivas, vad får du till dig, missar jag något ännu bättre som dyker upp närmaste tiden ? Den är kanske något för liten men annars så fin och med ett läge helt i min smak :)

Kramis !

Svar: Jag tror du skulle trivas.. i alla fall i den period i ditt liv där du nu befinner dig.. kram :)
Esmaralda

84 Kiara:

skriven

Kära Es!
Verkar som bloggen funkar igen? Att bero på silverfisk så har jag haft några stycken i min lägenhet. Usch! Äckliga djur! Såg en på jobbet idag i ett inneförråd. Kändes som de kröp på hela kroppen.

Kommer min soulmate var pappaledig länge när barnen föds eller kommer han ta ut de senare? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara

85 Kiara:

skriven

Kära Es!
Verkar som bloggen funkar igen? Att bero på silverfisk så har jag haft några stycken i min lägenhet. Usch! Äckliga djur! Såg en på jobbet idag i ett inneförråd. Kändes som de kröp på hela kroppen.

Kommer min soulmate var pappaledig länge när barnen föds eller kommer han ta ut de senare? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara

86 Hejhej:

skriven

Hej es. Kommer jag vela fortsätta relationen med F på djupare plan? Eller kommer han att vela...?
Om inte varför..?
Även om det inte är den rätta ser du mig bli sårad ?

Svar: Det ser lite veligt ut.. var rädd om dina känslor.. kram :)
Esmaralda

87 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Härligt om bloggen fungerar igen! Man blir lätt beroende, bloggen är verkligen beroendeframkallande😊

Snart är det Alla hjärtans dag och jag står som vanligt ensam. Hade verkligen hoppats ha en trevlig dejt på den dagen, kanske för att jag alltid varit själv då och det vore trevligt att få uppleva lite spänning och romantik då.

Ska på socialt mingel på onsdag och på fredag, finns det någon chans att någon intressant snygging dyker upp då? Vad är chansen för det?

Kram

Svar: Jodå, det finns chans att något lite extra dyker upp.. ha ögonen med dig och flirta gärna lite... kram :)
Esmaralda

88 Nat :

skriven

Hej Esmaralda.
Kul att bloggen verkar fungera igen. Har du haft funderingar jag velat fråga dig.
Det sägs ju att när man stänger en dörr så öppnas en annan.
Jag har ju försökt och hoppats på det.
Ser du mig i ett förhållande inom en ganska snar tid? Att någon kommer eller verkar vara påväg? Inom det här året eller så?
Eller är jag själv år till?
Kram

Svar: Ja jag ser dig i ett förhållande.. men det kan dröja en tid till... jag ser inte hur länge.. men det kommer.. kram :)
Esmaralda

89 Fanny2:

skriven

Vad bra det blev tillslut. Es är bra på det hon gör och ibland är det svårt att förstå hur det kan bli så annorlunda från vad man har tänkt sig... Och ändå så blir det bättre! Hugo och du är som gjorda för varandra. Ni var menade att träffas. :) Tack för att du delade med dig av din fina historia. ❤

Es, jag träffade den trevliga skåningen ute igen och nu vill han ses igen. Jag är lite rädd att han bara ska vilja ha sex eftersom det verkar sluta så med alla killar när de ser hur jag ser ut... Är det bara sex han är ute efter?

Kram

90 Milla:

skriven

Skulle vilja haft en seans. Har börjat med progesteronkräm o känner mig mycket piggare. Är det rätt väg att gå att fortsätta med det?

Svar: Ja det ser ut att vara rätt väg.. kram
Esmaralda

91 Oro:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer det att ordna sig så att livet blir ljusare och att jag kan få trygghet och glädje i livet och slippa all denna oro inför framtiden??

Kram

Svar: Ja, det kommer ordna sig- du ska bara hitta den rätta lösningen.. kram :)
Esmaralda

92 Hemliga H:

skriven

Hur ser det ut för mig och killen jag prata med ? Kan det leda till något seriöst :)

Svar: Det finns en chans
Esmaralda

93 Skorpan:

skriven

Jösses, det är måndag lite överallt, ja förutom Hugo då :). Vilket härligt sätt att hitta sig en hund. Hur månne vovven kommer till mig i framtiden, knappast på ett så dramatiskt sätt som Hugo? Vi hoppas att bloggen håller sig i "skinnet" nu ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, den är fortfarande inte okey utan det körvar ihop sig här där jag kommenterar så jag har kontaktat supporten igen.. vet inte för vilken gång i ordningen. Men om jag mixtrar lite så går det att få iväg lite svar... pust ! Kram :)
Esmaralda

94 Browallia:

skriven

Yeees! Du fick rätt som vanligt :D
Har gjort ett andra försök att besöka katthemmet och denna gången fixade jag det som du skrev :D Sociala fobin och den undvikande personligheten har fått en rejäl spark. Nu har jag bokat katten killen jag kollat in på hemsidan. Han är mycket skygg så jag fick bara kika in honom på håll med vi fick ögonkontakt ett litet ögonblick och det kändes helt rätt i hjärtat. Kram

Svar: Underbart.. vad glad jag blir.. kram :)
Esmaralda

95 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Har börjat nytt jobb inom alla smycken och ringar. Man blir ju så sugen på förlovning och giftemål. Bara mannen som saknas.

Ser du mig förlovad inom tre år?
Kram

Svar: Den chansen är god
Esmaralda

96 GHPSTWRITER :

skriven

Fick ett sms om erbjudande. Kan det vara något för mig eller kommer jag ångra mig? Jag tänkte om det låg för långt bort från där jag kan trivas. Är intresserad men rädd att jag ångrar mig senare pga förbindelser.

Jag fick också samtal om lån för boende och undrar om jag ”får” erbjudandet och kan få det boendet? Det hade varit drömmen men kanske inte alls uppfyllelse...

Kram

97 Kollegan :

skriven

Jag har så bra kontakt med min kollega. Vi kan prata om allt eller jag kan öppna mig för honom. Det känns som vi har en bra kemi och det frågade även min chef mig i oktober. Om det var något mellan oss och det finns det ju inte. Han är inte den rätte för mig för det är inte han jag sett.. men vad tänker han om mig?

98 Skorpan:

skriven

Ja jösses så sur man blir då det tekniska inte fungerar :(. Lite som då andra kommer o gör ändringar gälkande menyn som jag beställde i fredags... Hoppas verkligen att jag lyckades helv.. bra med min plan!? Var dom ens nöjda?
Kram Skorpan

99 Alie:

skriven

Men åååhhh vilken fin söt story, han var ju menat för dig, hud så mysigt!
Glad jag blev av din berättelse! 🥰 🐶
Kram :)

100 Kollegan:

skriven

Jag har så bra kontakt med min kollega. Vi kan prata om allt eller jag kan öppna mig för honom. Det känns som vi har en bra kemi och det frågade även min chef mig i oktober. Om det var något mellan oss och det finns det ju inte. Han är inte den rätte för mig för det är inte han jag sett.. men vad tänker han om mig?

101 Fia:

skriven

Oh vad roligt att hitta rätt hund. Man ska ju synka och personligheten ska stämma. Kramar

Svar: Exakt
Esmaralda

102 Marja:

skriven

Jag väntar på min hund, en tax och den ska vara klar att komma till mig om tre veckor. Ska bli så roligt. kramar.

Svar: Vad roligt :) kram
Esmaralda

103 Camilla:

skriven

Vad roligt med alla kommentarer. Jag har smugit mig till att läsa era kommentarer på jobbet hela dagen. Ja det är en riktig blessing med Hugo. Han är mitt allt. Kramar på er alla.

Svar: Kram tillbaks :)
Esmaralda

104 Migi:

skriven

Hej Esmaralda.
har träffat en man nu en tid.
Han ska träffa mina vänner och vi sågs i helgen.
Men igår hörde jag inget från honom.
Från min sida så hade jag gärna sett att det skulle gå lite fortare framåt.
Jag hoppas ju att det kan bli något med denna man efter alla nitar jag åkt på sista tiden.
Han är en man jag skulle kunna bli kär i om vi umgicks lite mer intensivt.
Vad ser du, kommer det att bli mer med denna man och kan vi bli tillsammans?
Eller kommer han backa?
Kram

105 Smulan:

skriven

Vad roligt att spådomen stämde så väl och grattis till hunden.
Ez vad skönt att det verkar fungera nu. Jag har skickat in ett bidrag till en tävling vill så gärna vinna har jag någon chans?

Svar: Nej inte fasen funkar det... somliga svar kan jag skriva och inte andra.. suck... det blir svårt att vinna tävlingen.. du har en liten chans.. den är inte stor.. kram :)
Esmaralda

106 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Denna andra man som jag liksom ”väntat” på han har ju valt att vara med denna andra kvinna som han umgåtts med.
Hur ser det ut lite längre fram, ser det ut som att han fortfarande är med denna kvinna?
Eller kan du se att han på något sätt skulle kunna vilja ha mig tillbaka? Fortsätter han med denna kvinna långt där fram i tiden?
Kram

107 Erbjudande/val - Ghostwrtier :

skriven

Bör jag satsa på erbjudandet jsg fick via sms? Jag är absolut intresserad men tänker på om jag kommer ångra mig imed att de ligger längre ut än jag önskar mig.

Kan jag satsa på lånet och drömbostaden? Har jag möjligheten mot alla odds så vill jag köra all in!




Kram!

Svar: Gå på din egen känsla... det är allt jag kan säga.. kram :)
Esmaralda

108 Emra:

skriven

Hej, träffar jag någonsin kärleken? Har väntat och samtidigt gjort aktiva försök i evigheter. Kan man lika gärna bara sitta i soffan å vänta? Vänner ser jag heller inte röken av. Ska jag glömma att få egna barn? Lite deppigt detta. Vill så gärna att spådomen ska slå in✊. Kram!

109 Fina:

skriven

Hej Es, blev A glad då han såg mig idag? Han lyste liksom upp och log varmt mot mig, jag log tillbaka. Kände han det i hela kroppen? Kram

Svar: Ja jag tror han blev glad.. kram :)
Esmaralda

110 JustMe :

skriven

Hej Ez! Någon vecka har passerat och vi har inte hört något nytt ännu. Är chansen fortfarande 70% till att jag får bli administratör iaf? Har chansen ökat/minskat?

Kram!

Svar: Möjligheten minskar lite för varje dag som går men fortfarande finns chansen. .kram :)
Esmaralda

111 Fråga?:

skriven

Hej Es

Ser du vem det är som kommer hit och ringer på dörren en gång på förmiddagen, och vad de vill? (lördag och måndag?)Hinner aldrig öppna bara tills de gått!
kram

112 Lisa:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att söka nytt jobb istället för att förlänga det nuvarande?
Kram

113 Kvinnan :

skriven

Ser du om min hälsa är bra?

114 JustMe :

skriven

Åh det lät inget bra.. kan jag/Vi göra något för att öka möjligheterna?
Vi är ju bakbundna och allt dem gör tar sån tid...

Kram!

115 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.
har träffat en man nu en tid.
Han ska träffa mina vänner och vi sågs i helgen.
Men igår hörde jag inget från honom.
Från min sida så hade jag gärna sett att det skulle gå lite fortare framåt.
Jag hoppas ju att det kan bli något med denna man efter alla nitar jag åkt på sista tiden.
Han är en man jag skulle kunna bli kär i om vi umgicks lite mer intensivt.
Vad ser du, kommer det att bli mer med denna man och kan vi bli tillsammans?
Eller kommer han backa?
Kram

116 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Får du någon känsla om det känns som att jag kommer vara singel länge till? Mer än ett år?
Finns det risk att det blir försent för mig med familj som giftemål och egna fler barn?
Kram

117 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Han har valt att vara med en annan kvinna som han umgåtts med.
Hur ser det ut lite längre fram, ser det ut som att han fortfarande är med denna kvinna?
Eller kan du se att han på något sätt skulle kunna vilja ha mig tillbaka? Fortsätter han med denna kvinna långt där fram i tiden?
Kram

118 Kossa:

skriven

Hej Esmaralda.
Är jag singel mer än ett år framåt?
Kram

119 Månskenet:

skriven

Härligt, Camilla! Fin berättelse om ett lite trist möte som blev bästa bra! Kram!!!

120 T:

skriven

Vilken underbar berättelse och va härligt med en liten hund!!!

121 Anna E:

skriven

Kommer han höra av sig igen nån dag? Ev träffas någonsin?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: