Agneta på stranden & jag på strålningsenheten...

 
Härliga sommarväder.... fast jag har ju varit på strålningsenheten i Lund  idag och man har ställt in hur jag ska strålas... och  jag har  blivit en erfarenhet rikare.
 
  Direkt blev det traumatiskt...😳... först så skulle jag in i en sån där  trång tunnel... och jag gjorde klart direkt att nej, det fixar jag inte.. ni får söva ner mig !!😱
 
Och britsen jag skulle ligga på... den såg ut att vara tillverkad för en höftsmal 13 åring.... fast damen som jobbade där  menade att hon har prövat den och hon är betydligt större än jag och kunde hon så kan jag, sa hon. Och det hade hon ju rätt i.
 
 
 
Sen ovanpå det skulle jag hålla andan i  typ 20 sekunder och ha på mig glasögon som visar röda staplar och grön fyrkant..  på kommando  skulle jag andas in och då skulle röda stapeln stiga till den nådde gröna fyrkanten och DÅ skulle jag börja hålla andan.
 
Det blev mycket på en gång... men jag grejade det !
 
Utan att behöva bli sövd och utan större problem alls .. vilket var  överraskande.
 
I somliga situationer kan jag bli lite av en damaqueen
 
 
Sen skulle jag leta upp själva strålningsenheten.. rum 9 där jag ska behandlas i 3 veckor.
I vanlig ordning irrade jag omkring lite... men hittade rätt till slut !
 
Allas vår Nettan skjusade mig  .. och jag skulle visa henne hotellet där jag ska bo..men inte fasen hittade jag dit.  Det måste vara rivet och jämnat med marken... det var puts väck !
Nåja, nästa gång är det  GPS som gäller 😒
 
När jag nyss kommit hem så  anlände dottern från Lund och Ellisen, yngsta Lundabarnbarnet !
De stannar till på söndag... så roligt :)
 
Och så var det  Bob Marley på stranden !
Reggaeimusik för hela slanten och en fantastisk folkfest !
 
 
 
Så laddar  laddar man  sin kylväska med bubbel & öl och sen njuter man till reggaetonerna !!
Folk går man ur huse i byn och det kommer deltagare lite mer långväga ifrån också.
Sommaren när den är som bäst !
 
💖
Kram & kärlek
 
 
 
1 <3:

skriven

Härliga bilder.
Vem bar det som ringde på min dörr igår?
Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag fick såna drömmar om C kvinna som lämna mig eller undvika mig?

Jag trodde ju det kommer inget såna drömmar om henne. Borde känna mig trygga men det är jag inte...

I drömmar att jag leta efter henne och på alla fel ställe.

Så desperat i drömmar men hur ska jag få det slutar?

Finns det något som jag kan gör även om vi kommer inte ses mer i framöver.

Varför det påverkar mig även om vi har en annat sätta att ses i sociala media.

Hjälpa mig för ger mig något som jag kan få det slutar?

Jag har haft såna drömmar andra personer för längesen som bli lämna eller undvika.

Vad vill drömmar säger till mig?

Det är jobbigt ju nu i några dagar...

Varna drömmar om något eller något annat?

Ha det bra

3 Alie:

skriven

Godmorgon,
Så skönt att allt gick väl igår, du är stark!!
Å mysigt med dotra på besök..

Snälla, säg att det fortf finns chans för fling med honom, tillfälle ges ju aldrig.. el börjar chansen ebba ut?
Kram :) 💫

4 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Låter lite läskigt alltihop men du klarade det jättebra och med positivitet. Bra gjort!
Angående mitt jobb. Episoden igår med min chef som återigen blev sådär otrevlig och brysk, fick mig att bli rejält deppig. Känns inte okej att han gör så. Dessutom inför andra.
Jag har redan blivit satt i en extremt dålig sist eftersom de bestämt sig för att ta bort personal från en dag till en annan och sen ska man bli utskälld också. Jag sitter och sliter men för vad?
Idiotchef säger jag bara. Är det bara jag som avskyr honom? Det är ju något som inte stämmer med hans sätt.
Klarar jag av det här? Hittar jag något nytt snart?
Letar styrka att hämta från någonstans. Han har verkligen fått mig att känna mig värdelös, tillsammans med vissa kollegor. Och det är inte första gången.
Tack och kram!

5 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Vilken härlig kväll! Det var härligt igårkväll, fast här fick vi nöja oss till tonerna av grannens stereo, tur jag hade lite vin i glaset..
Du får tänka på alla härliga kvällar vid havet när du ska in i röret, klart du fixar det👍du är ju en superwomen!
Jag behöver lite superkrafter för att orka allt. Kommer allt ordna sej? Och kommer det nånsin bli bra, är sjuuukt orolig och känner att psykbrytet kommer allt närmare.
Önskar er en skön och het torsdag ☀️

Svar: Saker och ting kommer lugna ner sig och det kommer bli bra för dig.. kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Vad bra att allt gick som det skulle, ja förutom att hotellet var puts väck då ;D. Mysiga sommarhappenings ni har där hos er o så kommer ju alla familjemedlemmar o kompisar på besök. Sommaren som den är då den är som bäst :). Njut...

Vaknade fem i morse o har legat o funderat o googlat o haft mig. Tillbringade eftermiddagen igår med att kolla in bilar. På ett ställe noterade man mig inte ens, var det för att jag är kvinna? Det sista stället jag besökte fanns det en verklig försäljare på. Han pratade o berättade o presenterade en bil för mig o gav mig en offert. Sökte om lånebeslut, som kom genast, typ, o det var positivt. Annars beviljades jag ju inget lån av min egen bank, fattiglapp som jag är ;).. En ny bil, har inte provkört ännu, med en procents ränta utan andra kostnader o sista raten är den då den ska betalas bort. Detta är det flera år till. Nu undrar jag om jag ska nappa på detta erbjudande, blir det rätt? Så jag inte får sparken o inte kan betala bilen? Det kändes också som om försäljaren stod o kollade in mig där jag tittade på en bil, inbillning eller inte?

Stort beslut som ska fattas o sen ska jag ju bli av medden nuvarande bilen också... O giv mig ett tecken så att jag kan "handla" rätt...
Ha en bra dag i värmen!
Kram Skorpan

7 Miltons Mamma:

skriven

Hubba bubba vad obehagligt att tvingas in i en sådan där trång grej. Får panik av bara tanken. Trånga utrymmen utan "No way out" tillhör inte favorit ställen att vara på. Fy farao.

Heja dig ❤️ som vågade. 😃

Hade en rätt sketen dag igår jag med. Men avslutades bra så får vara glad över det 😁

Har varit rätt grinig, tjurig, sur, stor brist på tålamod, rent utav otrevlig och kärlekslös den senaste tiden. 👎 Vill inte umgås, vill inte kramas. Vill bara vara ifred.
Vet inte varför men hoppas det försvinner snart. Min karma naggas definitivt i kanten. 😔
Blir jag mitt vanliga jag snart? Inte för min skull utan för min närmaste omgivning. ❤️

Kjam

Svar: Du blir ditt vanliga jag....ge dig själv något bra.. kram :)
Esmaralda

8 lilla m:

skriven

Hej, ser du mig gravid inom närmaste tiden?

9 Susan:

skriven


Håller fingrar o tår för dig, detta fixar du❤️

Kramiz

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

10 55:

skriven

Lycka till ez.... känner du in hur min höst blir kommer min själsfrände? Eller ska jag vara singel några år till

Svar: Det kan bli vilket som.. kram :)
Esmaralda

11 Läroliv:

skriven

Fint avslut på en jobbig dag med dotter och barnbarn och sedan reggie på det. Älskar den musiken, brukar lyssna på CD med bandet U40. Vilket gung.Skulle tro att det ändå känns skönt för dig att det nödvändiga är påbörjat.

Kram

12 Zita:

skriven

Hej Esmaralda Tror du det blir en fin vecka I Torrevija I spaniel Med familjen. I början av Augusti vi ska fira min dotter som fyller 30. Något extra man ska tänka på kram. 😃☀️☀️☀️☀️☀️

Svar: Känns som om det kommer bli bra.. men varmt :) Bara njut !! Kram
Esmaralda

13 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Hoppas det gick bra igår trots läskiga maskiner.

Låter som en härlig kväll.

Känns det som om det blir en flytt till den staden på egen hand?
Eller ser den ut att bli till tvåsamhet?
Kram


Svar: En flytt blir det men jag ser inte om det blir på egen hand eller tillsammans med någon.. kram :)
Esmaralda

14 MN:

skriven

Reggae på stranden låter helt underbart! Man behöver inte lämna Sverige på sommaren. :) Det finns massor av mysiga grejer här på Gotland också, men jag vill inte trängas med alla turister...(!)
I helgen lämnar jag ön.:) Kan du se om det sker något positivt när jag söker upp en viss person?

15 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ibland blir jag orolig och stressad. Inför ny termin behöver barn ny uppsättning av klädet oftast handlar det om lite dyrare ytterkläder som är funktions kläder.
Som ensam kan det bli ganska tufft.
Jag tänkte att jag ska prata med barnets pappa om att iallafall minst 2/ggr om han kan skjuta till med en peng till dyrare ytterkläder. Tycker det varit dåligt med det . Sist kom vi överens om en summa som han sen aldrig förde över.

Om jag pratar med honom tror du han förstår? Och att han kan hjälpa till med detta?
Kommer det bli bättre med tiden att han hjälper till lite med dyrare ting? Om han kan det
Jag menar det blir inte billigare ju äldre barnen blir...
Kram

Svar: Klart du ska prata med honom... barnen är hans ansvar lika mycket som ditt.... kram :)
Esmaralda

16 Michaela:

skriven

Åh fy vad obehagligt! Jag hade fått panik! Vad duktig du är som grejjade det! Och skönt att du fick en bra avslutning på dagen.

Idag ska jag till jobbet igen efter 3 veckors frånvaro. Lite nervöst och orolig för air conditionern som är boven till infektionerna men hoppas att det går bra. Kan ju inte direkt be kollegorna stänga av den när det är 30 grader :) Hostan är borta och bihålorna bättre men trött och det får jag nog räkna med att vara ett tag efter denna pärs. Men kanske vågar jag hoppas på att det är slut på det sjuka nu och bättre tider väntar :)

Nu har min King börjat flytta på sig på nätterna igen. Igår gjorde han ngt nytt och lämnade rosa fluffkudden som ligger bredvid mig och la sig under mitt huvud. Vet inte varför men han är ju för söt :)

Kram och fyll på med vätska nu i värmeböljan. Hua!😱 Pussar till MG!

Svar: Ja, du kommer vara trött ett tag till.. det hör till... men så småningom blir du alldeles som vanligt ! Kingen vill tala om att han är redo... MG pussar tillbaka.. kram :)
Esmaralda

17 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Du verkar ganska cool ändå om man tänker på vad du går igenom.
Du är stark du!
Ser du om han tänker på mig?
Verkar han sakna att prata med mig?
Eller vad han tänker om mig?
Kram

Svar: Ibland blir man starkare än man tror man är.. när man hamnar i situationen ! Han tänker på dig ibland.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Fy hundan för trånga tunnlar ! När de skulle magnetröntga mig spydde jag klarade inte det och fick lugnande ..mycket lugnande ..och systern förmanade mig "visste jag hur dyrt detta var ! bara lägga sig och in och vara tacksam "...

Hoppas värsta värmeböljan lagt sig tills du ska in och strålas <3
Njut nu av folkfest värme sol och godricka <3

Sonen har gett sig ut på en roadtripp söderut i värsta värmen..Ser du om allt går bra ? Han skall ev titta på en bil åt mig på vägen hem från Tyskland i Karlskrona .Kan det bli bilköp mån tro ?

Glöm inte att ställa ut vatten till de vilda djuren Här dricker allt från paddor,fjärilar fåglar och andra insekter i mina utsatta vattenhål( ugnsplåt diverse skålar med sten i osv...) Till badande fåglar i fågelbadet.

Ha de gott i värmen !

Kram Anki med flock i skuggan

Svar: Ja, det kan bli bilköp... och visst är det viktigt att ha vatten ute till djuren.. jag har en stor skål.. plus att jag har MG:s pool. och här dricker & badar alla möjliga djur !! Kram :)
Esmaralda

19 Jeanette:

skriven

Hur känns det idag?

Behöver klarhet om jag ska åka 10 mil för att jobba 1 gång per vecka i en timme. Är det värt det?

Kram ♥️

Svar: Känns inte riktigt som att det är värt det nej.. kram
Esmaralda

20 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Sådana där långa rör är inte kul, jag har måstat ta x antal magnetröntgen och då ligger man också inne i ett sådant rör. Dessutom måste man ligga blickstilla och en gång tog det 50 minuter. Jag fick lugnande före, sen blundade jag bara och försökte koncentrera mig på andningen. Men så rolig upplevelse var det inte.

Finaste Esmaralda, jag är nu tillbaka efter resan och ska börja jobba på måndag igen. Känner mig nervös då situationen i sig inte har ändrats.

Finns det en chans till nytt arbete i höst eller gör jag bäst i att koncentrera mig på att förverkliga min andra önskan?

Kram
Jennifer

Svar: Chans till nytt arbete finns... kram :)
Esmaralda

21 Mirre:

skriven

God morgon Es,
Igårkväll kollade jag på en tarot-läsning för mitt stjärntecken och i den sa tjejen att killen som jag förut träffat och avslutat med (M) skulle komma tillbaka och ta upp kontakten. Jag vet inte för mig låter detta väldigt osannolikt men hela läsningen stämde i övrigt vilket gör mig lite förvirrad. Ser du något kring detta? Kram ☀

22 Jossan :

skriven

God morgon!

Hoppas allt kommer gå bra.

Jag har sovit så dåligt de senaste nätterna. Har haft en 4 åring till sängkompis som tar hela sängen, sparkas och slänger med armarna. Hoppas mina framtida barn inte gör så när de sover.

Vilket väder vi har! Jag är helnöjd! Var tvungen att träna igår men idag ställer jag in träningen. Får ta tag i träningen och maten när jag börjar jobba. Det har varor mycket den senaste tiden. Och orkar inte vara i lägenheten en hel dag bara för jag ska träna...

Vad kommer hända i vårt kompisgäng när bebisen kommer?

Kan han mr right komma snart?

Kram

Svar: Du gör rätt i att ta en paus från träningen ! Han kan komma snart.. han kan komma när som hest faktiskt.. kram
Esmaralda

23 Tildis:

skriven

Haha jag är precis likadan! Virrar alltid runt och hittar inte det jag ska. Gps gör mig också väldigt förvirrad ibland.

Så härligt med sommar! Man ska verkligen passa på att njuta nu😍

Snart semester. Ska bli så skönt! Ser augusti ut att komma med goda besked? Kram

Svar: Det blir en bra semester... kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Ska jag ännu se mig omkring o begära offerter på bilar? För att verkligen hitta min "pärla"? Som jag vill ha i femton år framåt ;).
Kram Skorpan

Svar: Det tycker jag du ska.. kram :)
Esmaralda

25 Brittis:

skriven

Hej!
Lycka till med behandlingen. Håller tummar och tår att det går bra.
Kram

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

26 Hulda:

skriven

Vad var det med honom igår? Efter gårdagens beteende som förvirrade mig, är min känsla rätt att han börjar utveckla känslor för mig och han blivit rädd för det, rädd för att bli sårad igen?

27 Hon:

skriven

Ser det bra ut att resa dit och möta upp henne först, trots att resan blir dyrare? Tänker kanske det vore roligare att göran hela resan tillsammans ändå..
Kram

28 Rebecca:

skriven

Du är så stark! Hoppas du kan koppla av emellan varven, även om det blir mycket sjukhusvistelser.

Ser du om det händer något spännande inom kärleken för mig?

Kram!

29 Sus:

skriven

Hej
Bra att allt gick bra.....
Man får vara lite snurrig...
Någon ljus i tunneln?
Önskar mig lite kul....
Love sus

Svar: Kul kommer.. gå ut o ta för dig !! Kram :)
Esmaralda

30 Norrländskan:

skriven

Högt å lågt, som vanligt 💙

”Tunnel mackapären” såg då inte mysig ut (!!)

Vojne, vojne..

Skönt att få pusta ut lite till strandreagge efteråt! Och få ha goa barn och barnbarn omkring sig :)

Vad tror du Es, han med stort h gick tydligen igenom en slitsam skilsmässa för något år sen. Får du upp några detaljer om hur det står till idag, har han flyttat närmare mig geografiskt pga detta? Längtar efter honom lite extra just nu och känner mig så redo. Hoppas han också är det snart?

Kramis!


Svar: Jag tror att han kommit därhän där han bearbetar allt som varit... ni närmar ju er varann hela tiden... jag kan bara hoppas att han snart är redo.. kram :)
Esmaralda

31 Minna76:

skriven

Jag börjar tröttna på att inte ha någon kärlek vid min sida. De män jag haft intresse i på senaste tiden har försvunnit efter någon månad, även när de visat stort intresse. Det brukade inte vara så förut. Jag är trött på players. När kommer det in någon i mitt liv som är seriös?

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då ska jag dra iväg på hojen i hettan, pust ;). O fara o provköra bilar :D.
Kram Skorpan

Svar: Lycka till :) kram
Esmaralda

33 Dalkulla :

skriven

Bra gjort att du klarade av röntgen, själv fixar jag inte det utan lugnande medel, knappt det går bra då heller, iallafall inte de sista minuterna.

Magnetröntgen som jag åker in i vart annat år är ett gissel, men tvunget. Jag med min cellskräck är inte den bästa vän med en magnetröntgen.

Att hitta på ett sjukhus eller vad det nu kan tänkas vara där som inte hör till vanligheten är inte min starka sida. Min yngste son har ett lokalsinne som verkligen är något att önska. Han tittar på en anslagstavla på ett sjukhus sedan stegar han iväg med älgkliv, tur det finns dom som är som han.

Jag blir bara hispig om jag inte hittar och, klockan rusar iväg.

Här i Dalarna har vi det varmt. Idag är det redan 26 grader, igår visade termometern på 49 gra på balkongen i solen när klockan var 20:00 Låter kanske otroligt, men så var det.

Kram!

Svar: Den här tunneln är mycket kortare än de vanliga.. hade det varit en vanligt hade jag behövt massa lugnande, det kan jag lova ! Idag är det sjukt varmt... pust... kram :)
Esmaralda

34 Bellagio:

skriven

Beställde din bok på adlibris och den kom igår. Tanken var att jag skulle ha den till semestern i början av augusti. Men sträckläste den i natt istället. Och, har du peppat texten med lite healing? Det var lite samma känsla som att läsa min seans, fast mkt svagare...

Närmar sig min stora kärlek?

Svar: Det brukar bli lite healingeffekt av människor som läser... vilket gläder mig.. kram :)
Esmaralda

35 G.H:

skriven

Lite drama får man kanske förvänta sig;) klart du grejade det, du är så bra!

Vill tacka för ditt pepp när jag frågade om flygresan några dagar sen. Det betyder så mycket att du svarar och peppar ❤️.

Är nu i Sverige på semester och njuter som en galning!!! Vilken sommar:) jag vill flytta tillbaka! Maken vill inte :( vet ärligt talat inte hur det ska lösa sig att vi tycker så olika. Men ska lägga band på mig för läget är som det är just nu och ingen mår bra av mitt ältande.

Kram:)

Svar: Ja, nut av nuet och låt ingenting störa i detta.. kram :)
Esmaralda

36 AnnaK:

skriven

Oj, det där med tunneln och att hålla andan lät jobbigt 😬

Borde jag skicka en vänförfrågan på fb till den andra brodern också? Känns dumt att bara skicka till en. Och ser du något om min nästa förälskelse? Vad som helst 🙂

Kram 🤗

Svar: Skicka du till andra brodern också. Din nästa förälskelse blir speciell... den tar.... kram :)
Esmaralda

37 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda hoppas att det vänder snart med allt och att jag blir piggare igen.Varit så mycket sista månaderna så jag börjar undra om livet ska vara såhär 😓
Hoppas att det blir en trevlig kväll med tjejerna. Vi ska ut och äta på en restaurang vid vattnet. Älskar denna värme redan 26 grader 🌞. Kan det bli någon trevlig fling ikväll någon jag ska hålla extra utkik efter. Känns lite pirrigt idag.
Kram
💗💗💗

Svar: Ja, varmt är det gubevars !! En fling kan dyka upp precis närsomhelst och varsomhelst för dig.. kram :)
Esmaralda

38 EPM :

skriven

Godmorgon!
Sov ut lite idag😊
Härligt att runda av dagen med reggae!

Jag börjar känna att jag hittat min väg nu, jag har styrning igen 😊
Så skönt!

Imorrn drar jag ner till lyan för att se min kompis vara förband till wilmer x! Ser väldigt mycket fram emot detta. Tyvärr finns en oro också som smolkar lite; efter att det skrevs utanför min port igen så känns det obehagligt...
Jag skäms inför mina grannar, skäms över att jag finner obehag i det, ändrar mina planer att åka ner med barnen nu eftersom det inte känns tryggt...
Kommer det upphöra??

Kram

Svar: Styrning är bra ! Det kommer upphöra.. och du ska försöka att inte bry dig alltför mycket.. kram
Esmaralda

39 Mikael:

skriven

Den här har poppat upp då och då men aldrig kollat då jag tänkte att det ser ut vara lite en macho grej eller sport men började kolla och så handlade den om att råka utför saker i livet, om missbruk, överleva, komma vidare, våga berätta svåra saker för den man är gift med, livet och annat, lite av New Yorks historia med, helt gratis att se, kunde inte sluta kolla, kanske lite av vad Marie och andra här på bloggen gjort och börjat ett nytt liv

https://youtu.be/FzqrqZsDrOk

Som killen säger i dokumentären, om jag kan göra så kan alla klara av det och du klarade av maskinen :)

Härligt där på stranden men vad folk! :)

Fick hålla tillbaka tårarna senare på gymmet då minnen kom upp, hinner jag träffa hunden en gång innan den går ur tiden?, saknar henne, för stunden så går det inte och vill inte ringa och fråga om den just nu.

Människor och djur går ur tiden, kanske sällan hinner man träffas när det inte bara är i farten och man är inne i saker, livet är smärtsamt ibland.

Kram
Mikael


Svar: Ja, att skiljas åt oavsett du gäller djur eller människor är det svåraste som finns... en klen tröst att man faktiskt träffas igen.. för det är ju i nuet och i detta livet vi vill ha varann... kram
Esmaralda

40 Carin:

skriven

Mer Drama Queens åt folket! Om man kan hantera dem villsäga, haha...
Det finns en rolig bild som florerar på nätet nu med texten:
I WAS DIAGNOSED WITH OCCABD

Obsessive
Compulsive
Cursing
Angry
Bitch disorder

There is no cure

Denna diagnos är väldigt användbar när man har ledsnat på att vara trevlig hela tiden 😏

Nu dags att greja hemma på gården ☀️💦

Svar: Eller hur !!!! :) Kram
Esmaralda

41 Fågel Grön:

skriven

Heja dig, Es!
Du är så stark och kommer definitivt att ta dig igenom detta tack vare att du är som du är!
Kram <3

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

42 Helena Ir:

skriven

De där trånga ställena man körs in är aldrig trevliga,jag har väldig noja p ga av olycka mm. Jag ser alltid till att remissen vid magnetröntgen går till ett sjukhus med de "öppna" kamerorna..vilket är lättare,men ändå rätt obehagligt.Så jag förstår dig väl!! Och visst är det som du skriver att man får som en extra styrka,när saker behöver göras..det måste ju liksom..ta det för vad det är! Du kommer fixa det du har framför..på okänd mark,en erfarenhet som jag önskar du sluppit..någonstans så växer man ju av allt!

Skickar dig extra healingtankar..och har dig i tankarna,ska du veta!!

Just nu kan man säga att jag är i ett mood,svårt att förklara :)..försöker att hitta mig själv..tycker det är viktigt att vara sann mot sig själv!! Men livet är rätt skönt också..det blir vad man gör det till..inre ro,är så viktigt!!

Somnade kring 5 i morse,är man dum ibland..så får knoppen lida,träffade väninna hela dagen igår,och den sista kaffekoppen stressade mig rätt mycket..mina vackra blå :) ska somna gott inatt :)

Stor kram i den varma sommaren..var rädd om dig!

Svar: tack för goa tankar :) Du bearbetar dig själv på ett bra sätt och du kommer i mål :) Kram :)
Esmaralda

43 Dunegull :

skriven

Får du in ngt positivt för mig här i slutet på sommaren?
Kram

44 Pia1:

skriven

Men nu var du modig Es 😘 jag åker ingen tunnel med mindre än blodet utbytt mot stesolid, åker in med hela kroppen så bara benen sticker ut. 2-2,5 timmar ska jag ligga, i sträck utan att röra en fena 😮 för nu blev det ändrade planer igen, men iallafall så otroligt mycket bättre än ingen notis eller plan alls angående läckage. Så det var fint att jag fick en läkare i reserv men jag fick riva stället innan och det ska inte behövas när det glömts. Så, den undersökningen behövs av flera anledningar men om vi hittar vad vi söker är en annan femma, och glad att de börjar bli överens med kirurgen vad som ska hållas uppsikt över och att de ät involverade äntligen!!! i att granska bilderna.
Och så håller vi tummarna att du får må hyggligt under behandlingen ES!

Svar: Tack.. och jag håller alla tummar för dig nu !! Kram :)
Esmaralda

45 kulla:

skriven

Lycka till nu finaste E med din nödvändiga behandling.
Undrar om flirten är långt borta? Eller sker det snart? kram

Svar: Den kan ske väldigt snart... men jag ser inte tydligt kring detta.. kram :)
Esmaralda

46 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han tänker goda, fina tankar om mig?
Kram

47 Mikael:

skriven

Ja, tänk att ett djur kan få en att le och gråta :)


Carin, min kommande fru kan sitta i rullstol om hon så vill, allt är bättre än OCCABD :)

Kanske en fru i rullstol som beställt musklerna och styrka :), nog för att jag tidigare blivit omnämnd i tidningen vara en ängel för min styrka men bättrat på mig sen dess :)

Kram
Mikael

Svar: Med ditt fria tänk och starka personlighet.. klickar du med kvinnor som själva är starka och har förmåga att ta hand om sig och leva sina liv.. rullstol eller ej, det känns oväsentligt.. kram :)
Esmaralda

48 *:

skriven

Hej,

Är det någon hör med mig? Händer lite konstiga saker ibland. Men bara när sambon är borta.....

Att tv:n slår på har förföljt mig från mitt tidigare boende. Och det är olika tv apparater.

Tidigt i morse slog tv:n på i sovrummet där jag sov själv.
Den har inte slagit på tidigare i det hus, men samma tv i ett annat hus.
Senaste åren har det varit en annan tv som slagit på lite då då men aldrig denna.

Är den någon här? Eller är det bara tekniken sol spelar mig ett spratt ?
OM det är någon här.. vem är det isf? Nån jag känner ?

Kram

Svar: Jag ser ju att du ibland får besök av en kvinna på andra sidan.. någon du känner och som tittar till dig med mycket kärlek.. men jag kan inte svära på att hon är skyldig till TV sprattet alla gånger.. kram :)
Esmaralda

49 Hon:

skriven

Hej,
ser det bra ut att planera så att jag reser till denna stad först och möter upp min vän? Tänker att det kan bli lite slitsamt kanske...
Kram

Svar: Lite slitsamt men visst skulle det funka.. kram :)
Esmaralda

50 Mikaeljisa:

skriven

Jossan, skulle dottern min få för sig bli 4 år igen och sparkas och ha sig skulle jag ta det alla dagar i veckan :)

Kram
Mikael

51 Mikael:

skriven

G.H, visst är det svårt lägga band på sig inför

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord,
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

När man har något jämföra med, Åker man lite norrut så kan, ex, Lofoten så kan man få ännu större dos, med midnattssol :)

Kram
Mikael

Svar: :)
Esmaralda

52 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du specifikt att det blir en flytt till den staden?
Eller bara att det blir en flytt någonstans?
Kram

53 Skorpan:

skriven

Provkört en bil som jag tycker väldans mycket om. Men blir den för dyr för mig? Är ju mycket att tänka på..
Kram Skorpan

Svar: Lite dyr kanske... tänk ett varv till innan du beslutar dig.. kram :)
Esmaralda

54 Susanne:

skriven

Livet är ibland det man inte vill göra..

Sänder kärlek till dina celler.. Healing och bara kärlek.. 💗 Kramar 💗

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

55 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Tack för ditt svar!! Visst finns chansen till det andra också?

Kram,
Jennifer

Svar: Jadå, chansen finns, absolut.. kram :)
Esmaralda

56 Fattighjonet:

skriven

Lättad att läsa att undersökningen igår gick bra. Jag beundrar dej, ditt mod och din livsglädje trots motgångar och svårigheter.

Jag har två små frågor;
Du har för ca 10 år sen spått att jag ska möta kärleken. Ser du fortfarande att det finns i min framtid, eller jag missat chansen?
Ser du om jag kommer att ha råd att kunna bo i ett hus med trädgård i framtiden?

Tack för en lärorik blogg. Du ger oss alla hopp och inspiration.

57 *:

skriven

Tack för svar:)

Vem fixar tv:n då hihi

Kvinnan som besöker mig.. ser du ungefärlig ålder och hur hon ser ut. Försöker lista ut vem det kan vara.

Keam

58 <3:

skriven

Hej!
Har ont om cash just nu. Och det finns 2 olika erbjudanden. 1 för 1800kr och den andra 2500kr. Vilket känns mest rätt och som jag hade blivit nöjd med? Säkerheten före ❤️

59 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Denna värme så härligt!!
Nu är det sommar,
Ser du specifikt att det blir en flytt till den staden?

Eller bara att det blir en flytt någonstans?
Kram

60 Linnean 🌸:

skriven

Åh, fy för! Fick du göra MR? Det är verkligen vidrigt!! Starkt av dig att fixa det! 👍
Med mig gick det inte, trots lugnande piller. De bet inte ett skit på mig! Är ju lite tvärt om så de fick stoppa in mig m benen först och då funkade det 😁 Hoppas du slipper ligga i något instängt under strålningen.
Underlättar om man har något över ögonen och inte kollar in allt som sker. Så har jag fått ”lura” mig själv vid äckliga maskinundersökningar.
Vad kul med strandfest! Här blir det inte stranden men grillning när tempen ute sjunker lite. Ett hotell som försvinner i Lund?! Tja, Lund är lite speciellt 😉 Själv kommer jag inte ut ur stan om jag inte kliver på en buss. Nu ska jag släpa in dricka som ska bli kall så jag kan släpa ut den sen igen! Ha en skön dag på stranden! Kram...
/Linnean 🌸

61 Hon:

skriven

Hej,
ser jag ut att träffa vänner att umgås/resa med ett tag där ifall jag åker dit själv?
Kram

62 Mikael:

skriven

Ja det saknar betydelse ifall man sitter i rullstol eller inte, är ingen nackdel ha styrka kunna hjälpa någon annan, en del av minnena med hunden är alla gånger från bära i och ur badkaret, ner från sängen och blicken när hon snällt sitter och väntar på att man ska lyfta ur henne från badkaret, katter är mina favoriter på sitt sätt men det hjälps inte hunden är där med sina egna minne n, katten ger andra minnen.

G.H bor väl inte riktigt så men är skönt på morgonen kunna kliva rakt ut på gräsmattan barfota med kaffe i handen utan att ha riktigt vaknat och behöver inte fundera på ifall man kliver på en skorpion, orm, giftspindel, alligator eller något annat, insekter och annat kan man bara titta på utan att slå ihjäl då de inte är dödliga och man gärna låter bli klippa gräsmattan så de har någonstans i dessa tider, är inte så i alla länder, mitt vad det är har man en giftorm liggandes sola i gräset när man kommer trampandes :)

Jossan, en 4 åring som vänder sig i sömnen och slänger sin mjuka arm i ansiktet på en är bara sött, ex. har av misstag kunnat köra armbågen i käken på en med ett åh förlåt älskling men är inget problem heller det är bara en invit till en mysstund :)

Kram
Mikael

63 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag tyckte de var starkt gjort att lägga sig i ett så trångt utrymme och utan att bli sövd också! High five på de!✋Trots en inte så kul start så blev de en kul avslutning på den iaf.

En liten undran ... ser du om ja och min blivande åker båt eller veteranbil till bröllopsfesten? Eller blir de något annat? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

64 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag tyckte de var starkt gjort att lägga sig i ett så trångt utrymme och utan att bli sövd också! High five på de!✋Trots en inte så kul start så blev de en kul avslutning på den iaf.

En liten undran ... ser du om ja och min blivande åker båt eller veteranbil till bröllopsfesten? Eller blir de något annat? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

65 Browallia:

skriven

Bra kämpat av dig att fixa att åka in i tunneln. :) En gång har jag råkat ut för tunneln och för att röntga ena foten och benet. Till min stora lättnad fick jag ligga så att fötterna och benen åkte in först och de behövde bara köra in mig till midjan, överkroppen hade jag utanför.

Jag som trodde att vi skulle klara oss ifrån helveteshettan när sommaren varit så sval och skön hittills. +30 och golvfläkten är min bästa vän. Nåja, bara 5 veckor kvar sen är det september och HÖST. Längtar!! :)

Stor kram

66 Alexandra:

skriven


... Till Mikael här på bloggen:


Tack för ditt senaste tips ; IRONMIND


Just WOOOOWWWW!!! Bästa jag sett på läääänge!

Tack.

67 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli en flytt till just den staden?

Eller kan det lika väl bli någonannatans ?
Eller blir det dit mer bestämt?
Kram

68 A.d:

skriven

Hej kära ez.

Var på ultraljudundersökning om min graviditet. Och min fråga är stämmer det jag fick till mig. Tycker det gick relativt fort. Eller ska jag fortfarande fundera?.. Ma blir orolig.

Kram

69 Soffan:

skriven

Heja dig bästa Ez - bara på’t 👍

Puh - vilken hetta! Det får bli kvällsdopp och kvällsmat med ner till sjön senare. Jag gömmer mig inomhus fram till dess :-)

Pst - någon aning om min tillkommande bor i Göteborg precis som jag?

Svettig kram, svalkande fläktar och kärlek till er alla!

Från Soffan

Svar: Han KAN bo där... men i så fall ser det ut som om han kommer någon annanstans ifrån... kram :)
Esmaralda

70 Rebecca:

skriven

Kommer jag må bättre igen? Jag känner mig så tom.

Svar: Ja, du kommer må bra igen.. unna dig något extra.. kram
Esmaralda

71 J:

skriven

Hej han som skickade blommor kommer han att fortsätta ta kontakt? Är så orolig!
Kram

72 Manslukerska :

skriven

SOS! 🚑🚨😜

Ökentorka bland männen. Blir det något hett sommarhångel?

Kram 💕


73 Skorpan:

skriven

Jo den är onödigt dyr, så är det då man inte har för mycket cash att röra sig med.. Kanske blir ändå en lite begagnad, men hur lyckas jag med att hitta min pärla som fungerar i flera år utan större mankemang!? Det är en utmaning...
Tack Es!
Kram Skorpan

74 Dunegull:

skriven

Min kompis pappa har en segelbåt. Ser du om vi kommer ut med den denna sommar? Känns som vi går om varandra hela tiden :-(

Svar: Finns en chans.. runt 60 %... kram
Esmaralda

75 Blivande bisexuell? :

skriven

Hejsan Es,

Här kommer en väldigt privat fråga så den skrivs under anonym signatur idag:

En kvinna dök upp på min datingprofil trots att jag enbart kryssat i att jag vill träffa män. Var detta en slump eller ett tecken av något slag? Jag har inte funderat i de banorna tidigare. Skulle det kunna leda till något bra möte? Om du får till dig någon detalj där. Jag är trots allt en öppensinnad människa. Kram :)

76 Ghostwriter :

skriven

Så glad att du kan njuta av sommaren! Trots.

Igår skickade jag healing och höll min hand över dig och såg dig sitta och dingla med benen (en tanke jag hade för ville föreställa dig så glad som möjligt), och försökte skicka att du skulle vara glad och lugn inombords... lite extra iallafall!



Du är grym.




Stor kram!

77 Jossan :

skriven

Åh vad mysigt! Jag ska hålla ögonen öppna efter mr right! Men jag ska inte leta :)

Sitter och lyssnar på boken ”jag kommer sen”. Den handlar om branden i Göteborg 1998. Den är så sorglig. Jag känner sån ångest av att höra den. Undrar om jag varit med om liknande...

Idag fyller min systerson 16 år! Helt sjukt! Jag var 11 när han kom till världen.

Tror du jag får igenom namnet på L om jag blir gravid med en flicka i framtiden?

Kram

78 Mathilda:

skriven

Hej Es!

Hoppas allt går bra med behandlingen <3

Träffade en kompis idag som jag inte sett på flera månader. Kändes lite stelt vilket gjorde mig lite ledsen. Har jag gjort något fel eller varför kändes det så? Kram

79 AnnaK:

skriven

Tack! Då skickar jag vänförfrågan till honom med om det inte verkar bli konstigt? Blir han glad, eller är han obrydd

Kram 🤗

80 Elsa:

skriven

Hej Es!

Kommer vi få många nya vänner i den nya staden eller kommer det kännas ensamt? Kram

Svar: Nya vänner kommer.. kram
Esmaralda

81 Boudica:

skriven

Otroligt varmt i denna del av Sverige! Men man får stå ut! Men det är ju sommar och man ska ju inte gnälla när det väl är varmt ;)

Skönt att det gick bra för dig i den tunneln, jag skulle få klaustrofobi, men jag är en lugn person så om jag skulle sluta ögonen kanske jag skulle klara det.

Det där med att inte hitta när man tycker det är lätt att hitta och borde hitta känner jag igen mig i! Mitt lokalsinne är uruselt! XD

Sista dan innan semester, skönt! Men lär ju sakna lagergrabben lite ;)

Blev lite besviken igår på honom, att han inte ville gå med mig, men vad ska jag göra jag måste ju ge honom space när han behöver. Men han väntade ändå in mig i slutet av vägen, vilket jag tror han gjorde med flit. Då sjöng han och spelade en låtrad, som fick mig i tankar att det var lite hintande om att han börjar utveckla känslor men är rädd för att bli sårad igen.
Och idag hamnade vi en djup diskussion, och mina tankar gick till att han undermedvetet säger att han är inte redo för ett förhållande än.

Vad säger du Es, ligger nåt i det? Eller lägger jag för mycket betydelse i saker?

Här ska försöka planeras inför båtresa nästa vecka.
KRAM!

Svar: Känns inte som om ni är riktigt på samma nivå... känns inte som om han är helt klar och redo.. kram :)
Esmaralda

82 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
En tjej på mitt nuvarande jobb har tagit tjänstledigt i några månader. Hon sa upp sin lägenhet här i staden. Hon sa att hon inte ville komma tillbaka till jobbet. Men, hon har inte sagt upp sig utan bara tagit tjänstledigt. Om hon måste så kommer hon kanske tillbaka. För det är ju ändå ett jobb.
Jag går på hennes vikariat.
Om hon inte kommer tillbaka efter dessa månader och säger upp sig hoppas jag att jag har chans att få hennes tjänst fast.

Ser du om hon kommer tillbaka till jobbet?
Ser jag ut att ha chans på hennes tjänst som fast? Ser det ut att vara ett hinder att jag väntar barn nu Även om jag kommer tillbaka efter mammaledighet
Är rädd att hon ger tjänsten till någon annan för att jag väntar barn nu. Finns den risken?
Kram

83 linnea:

skriven

hejj es, hur stor är min chans att få barn med min nästa flirt??

84 Måddan :

skriven

Jag badar hellre själv i en fjällbäck än att trängas på stranden . Men jag har offrat mig många gånger för barnen och just gått till stranden där alla är..

En undran : kommer jag att hitta min soulmate. ?
Jag känner att nu åtta år har gått sedan skilsmässan ,, träffat några .. men vart är den rätte ??
Eller skall jag vara själv ? Ju längre tid det går desto kräsnare blir man .

85 Måddan :

skriven

Jag badar hellre själv i en fjällbäck än att trängas på stranden . Men jag har offrat mig många gånger för barnen och just gått till stranden där alla är..

En undran : kommer jag att hitta min soulmate. ?
Jag känner att nu åtta år har gått sedan skilsmässan ,, träffat några .. men vart är den rätte ??
Eller skall jag vara själv ? Ju längre tid det går desto kräsnare blir man .

86 Mikael:

skriven

Alexandra, jag har hoppat över Ironmind flera gånger när då namnet och titeln kanske är lite missvisande, A curse is often a blessing for all of us, kanske är skulle vara bättre, stämmer även för mig.

Fantastiskt att den är gratis att se då den är äkta och kan göra stor skillnad.

Kram
Mikael

87 Ghostwriter:

skriven

Ville bara säga att du hade rätt kring relationen jag avslutade med vännen, personen försvarade sig på ett riktigt slukt sätt och jag kände bara att det är en patetisk person som inte lärt sig något ännu.

Jag har väl rätt i att vännerna tycker om mig också? Vi kanske inte är bästavänner men ändå har en äkta vänskap? Jag hoppas inte dom väljer sida eftersom jag själv aldrig skulle vara så falsk att begära det.
Vad tror du? Kommer dom låta personen snacka illa eller vet dom att jag faktiskt är ärlig och genuin?




Kram och allt gott

88 Måddan:

skriven

Ja jag skrev för ett tag sedan men ser att det inte kommit med 🤭😃.
Undrar om min fråga inte skall ha något svar ?
Blir som det blir eller varför ?? Kom det inte med ?
Jag frågade om jag kommer att träffa min soulmate snart eller om jag kommer att leva själv . ?
Jag har nu levt ensam i 8 år men dock träffat några män men de var inte seriösa.
Skall jag leva själv . Jag blir ju kräsnare och kräsnare ju mer tiden går.
Eller blir det bara jag och hunden och katterna.?

89 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han helt ärligt ut att sakna mig?
Kram

90 Tove:

skriven

Hei!
Jeg sitter og funderer på hva jeg vil gjøre med huset mitt. Har neglisjert økonomien litt, men må jeg selge huset for å rydde opp i det?

91 Alexandra:

skriven


Svar till Mikael #86

Håller med.

Coolt att få livsinsikter serverade på "silverfat" av en "ruff-life" person.
Människor med substans/ karaktär i är en vacker gåva att få möta.

Äkta karaktär och substans som håller i vått och tort fås endast av "lessons learned the hard way", om man frågar mig

Ditt förslag på titel gör filmen mer rättvis , absolut.

Peace

92 unni:

skriven

Lykke til, kjære deg! Alt godt - sender masse lys og kjærlighet til deg :-) Klem


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: