Dag 2....

 
Vi  lämnade stan och körde ut på landet...och  i en liten pytteby som heter  Wischhafen var det festhelg. Man firade  typ floden som rinner genom stan... floden Elbe.
 
Byarna duggar tätt och den ene avlöser den andre  men det var bara just i Wischhafen som man hade den här festen... det var grönvitt överallt.. man hade pyntat sina hus med grönvita flaggor och ballonger och det var riktigt feststämning.
 
 
Så åkte vi vidare.. till en annan liten by, Drochtersen... där det gick en kanal från floden in i byn.. och kanalen var nästan helt uttorkad... och båtarna hade sjunkit djupt i leran.... en märklig syn..
 
 
Somliga båtar var riktigt stora !
 
 En selfie blev det också innan vi körde vidare.
 
💖
 
Shoppingen fick inte glömmas.. och det blev besök på  Rama , Penny och Aldimarkt... maken jublade inte precis.. men  det fick han stå ut med !
Sen i går eftermiddag var det hans tur.. att titta på fotboll.... det gäller att ge och ta !
💖
 
 
Sen tillbaka till stan...  gamla stan och då började renet ösa ner... alltså läge att besöka en kyrka och tända lite ljus  för de kära i Alltet
 
 
Oavsett vilken stad i världen man kommer till... så är gamla stan ett måste !!
Man blir sällan besviken.
 
 
Här har vi lutande tornet i  Stade !!! 
Kolla mellan byggnaderna så ser du ett torn i bakgrunden och det lutar verkligen även om det inte syns så bra på foto
 
 
En restaurang som heter Saltkråkan minsann....
 
Och menyerna är rena rama Saltkråkan !!
 
 
Lunch måste man ha och här på uteserveringen sitter jag och njuter av en god tysk öl i väntan på Kinamaten
 
 
Kinaröra med med bambuskott och jordnötssås... hur gott som helst !
 
Massa fina skulpturer och söta små "solstolar" för två...
 
 
 
 
Och när vi kommit så här långt i programmet började det regna igen... just som vi passerade ett museum. Och så fick det bli. Ett Sverigemuseum !
 
Jag kroknade snabbt för ingen information var skriven på engelska.. fy skäms... och  maken som typ är halvtysk.. kan ju språket flytande.
Han översatte men det började bli lite väl utdraget....
 
Solen tittade fram och då  fick det bli eftermiddagsfika !
 
 
 Tillbaka till hotellet för lite vila.... och sen.. när kvällen närmade sig gav vi oss iväg igen.
Vi hade pratat om en typ en döner på nåt snabbmatsställe och jag vet ju att maken är väldigt förtjust  i just i döner.
 
Men vad händer ?
 
 
Jo, han rattar bilen mot  Stadersand... och parkerar bestämt framför ett glashus vid Elbes strand !!
 
 
 Han vet att jag  älskar tysk wienerschnitzel... och så överraskar han med ett bokat bord i glashuset.. vars specialitet är just det jag gillar !
 
 
 
 
Först får jag en Cuba Libre.... och sen kommer middagen... och jag blev så tagen så jag glömde fotografera min TVÅ jätteschnitzlar !!
Herregud... det gick ju bara att äta en av dem !
Maken och jag bytte tallrikar.. jag fick hans renskrapade och han avslutade min middag.. same procedure as always... det brukar bli  precis så 😁
 
 
En liten kanna rött till mig som inte var chaufför....
 
 
Och så stånkar en jättetanker  fram utanför fönstret.. den tar liksom aldrig slut !
Och vid bordet bredvid satt två  mysiga damer, lite glada i hatten och  som envisades med att jag skulle smaka på deras blå öl !!! Öl och  citron... bättre än man kan tro !
 
 
Vi avslutar med en promenad....
 
 
 
 
På väg hem till hotellet kör vi en liten sightseeingtur.... och när vi så småningom kommer "hem" så upptäcker vi att det är hyfsat varmt.. och tar en drink på balkongen !
 
Idag är det söndag och vi kör hemåt.
Dagen är inte slut än men det har varit två fantastiska dagar och jag känner mig blessed ända in i märgen !
 
Kram & massa kärlek
💖
 
 
1 B:

skriven

Åh vad mysigt att vara ute sådär och se världen och bara må bra 🤗🤗 Ser det ut som att jag kan få något jobb snart eller typ kunna försörja mig på den där jobba hemifrån chatten.. skulle det kunna gå? Vill kunna känna mig fri från måsten och göra det jag vill.. Ett vanligt jobb känns så hemskt jobbigt..

Kram

2 Skorpan:

skriven

Vilken dag! O så fina platser det finns där. Det bästa var nog maken som hade ordnat med överraskningen åt dig på restaurangen Es! Just så ska det vara... Alltid behöver en semester inte vara lång bara den innehåller de rätta elementen ;). Fit for fight inför hemresan, förstår jag ;). Njut...

Just såna resor skulle jag vilja göra med mannen, åka bort över en helg, mysa o bli överraskad ;). Ser det ut att kunna bli så i framtiden? Men var dröjer han, upptagen med någon annan nu? Möts vi i någonderas hemstad eller på annan ort? Ska bli spännande sen, med facit i hand, att kunna besvara dessa frågor, fast du kan kanske besvara någon redan nu Es ;)!?

En vecka av semestern har gått, ojoj så det går fort. Idag, på söndag, ska det bli lite jobb, o imorgon en tur längre ut då min moster också följer med. Jag gillar inte att planera, att ta dagen som den kommer passar mig bättre. Det viktiga är att det händer saker o ting...

Ha en jätteskön dag där i städterna ;) o kör försiktigt hemåt.
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

3 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Varför känns det så oerhört svårt att släppa taget om honom? Försöker verkligen men det skär i både själ och hjärta. Har ingen liknande speciell connection med någon annan, bara honom. Kram

4 Tingeling:

skriven

Har aldrig varit i Tyskland men det är ju fint där! Härlig liten miniweekend ni har 🙂

Jag har kommit hem nu och man blir lite trött av att köra ute på vägarna långt, nästa gång tar jag tåget som jag brukar! Men kommer nog dröja innan jag åker dit igen.

Hade velat vara med på storhealingen, brukar inte missa! men jag var ju inte hemma och hade mycket annat för mig! Nästa gång 😊

Han som jobbar med post (Som jag frågat om förut.. ) såg jag igår, och det visar ju sig att han bor huset snett mitt emot mig! Att jag aldrig sett han förut där. Eller han kan ju känna nån där också förstårs... Jag log lite mot han men vet inte om han reagerade riktigt. Skulle sagt hej?

Jag visualiserar för fullt här nu. Tror att jag ikväll ska meditera och visualisera ännu mera om utbildningen.

Kör försiktigt hem sen!

Kram!

5 Fjäril:

skriven

Hejsan Es!
Nu är jag hemma från min semester i Grekland och jag läste nyss ditt inlägg som du skrev i veckan om nätdejting och undrar om det kan vara något för mig?

Jag har aldrig registrerat mig på en dejtingsida, trots att jag träffat två via internet. Den ena blev en vän för livet, medan den andra klickade jag inte alls med.

Jag har väldigt svårt att få kontakt med folk i verkligheten då jag är väldigt blyg, och det som gör att jag tvekar är att det känns väldigt ytligt på en dejtingsida.

Men det är som du säger, man ska ha roligt på vägen och ha ett öppet sinne så det kanske är värt ett försök? Mina tre närmsta vänner har alla funnit sin partner på detta sätt. Kan du se om jag träffar min nästa pojkvän genom detta sätt eller kommer jag träffa honom på ett annat sätt?
Kram

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser den heta diskutera igår kväll.

Jag kan inte prata med henne än...

Det var något som jag börja förstå om C kvinna...

Det var något som dölja ifrån mig själv av vem jag är och den gör mig förrvirar som något sätta...

Kan det vara något som jag inte märks och förstå om min känslor... tänkt om det var hela tiden menas C kvinna?

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser den heta diskutera igår kväll.

Jag kan inte prata med henne än...

Det var något som jag börja förstå om C kvinna...

Det var något som dölja ifrån mig själv av vem jag är och den gör mig förrvirar som något sätta...

Kan det vara något som jag inte märks och förstå om min känslor... tänkt om det var hela tiden menas C kvinna?

Ha det bra



8 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron Gomorron!
En sån dag! Ni verkar ha samma hastighet och det underlättar ju en del! Min man och jag är på varsin ände på skalan, han tycker jag har för bråttom och jag blir tokstressad av att allt ska sölas så för rasande!! Jag har sänkt hastigheten massor, men får lite dåligt gensvar från hans håll.. Sovrummet har stått utan tapeter sen det byggdes för fyra år sen och då ekonomin är skral föreslog jag att vi skulle måla väggarna, för det är åtminstone snyggare än spackel och väggskivor, men då tycker han att jag inte ska ha så BRÅTTOM!!!! Tänk om man var snickarkunnig!! Min mamma kunde allt!!! Jag önskar jag var lite mer som hon. Jag tände ljus för dem igår i kyrkan och bad dem en tyst bön om hjälp med huset på det sättet de eventuellt förmår. Det kändes fint, och inatt kändes det som att de kom och hälsade på. Det var längesen nu. Tror jag. Nej, nu börjar dagen, dags att sätta fart!!

9 Michaela:

skriven

Fantastiskt! Ibland behövs det inte många semesterdagar för att känna sig näst intill fulländad. Kör försiktig och välkommen hem!

Kram!

10 Kulla:

skriven

Vilka härliga dagar ni haft, supermysigt😄. Undrar om flirten är på ingång..? Eller? Kör nu lungt hemåt igen. Kram

11 Kristin:

skriven

Takk for en hyggelig beretning fra reisen, kjære Esmaralda. Det er så bra å få "være med" på reisen.
Ønsker deg og din make en fin ny dag med gode opplevelser.
KRAM!!!

12 MarieP:

skriven

mysigt med semester, även om vädret är dåligt :)
Jag har kommit fram till att det blir en resa till Kroatien för mig i år. Jag kommer att resa själv, men hoppas ha några att resa runt med där, några från en "resekompis" sida. Kommer det här att bli en bra resa? Jag får lite lätt ångest av sånna här sociala saker, men jag vill verkligen inte åka runt helt själv heller, det känns bara jätte trist.

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kunde inte vara med i fredags...suck jag som aldrig har besök fick besök av två olika familjer och jag kunde inte gå ifrån...men jag hoppas andra gav dig healing och jag vet att din healing "hittar fram"..

Idag fyller jag år och har avnjutit frukost i lugn o ro sonen bor hos flickvännen och ser efter svärföräldrarnas hus men de kommer i eftermiddag för grilla och min jordgubbstårta😊

Ha en trivsam hemresa ❤
Kram Anki med flock

14 Helena Ir:

skriven

Ha en skön dag och trevlig resa hem..

Kram

15 EPM :

skriven

Ååhh vad jag är glad att du gjorde denna resan! Behandlingen kommer gå bra men det är lättare att gå igenom med roliga minnen och en härlig känsla i kroppen ❤️

Stade verkar riktigt fint! Jag var i Lünen, strax utanför Dortmund, en vecka när jag var 16. Vi hade ett utbyte med en klass där. Fantastiskt fin stad!

Idag åker vi, jag, exmaken och barnen. Första stoppet är Malmö sen vidare i veckan till Tylösand. Mina barn måste till Malmö på sina lov, ”annat är det inte riktigt lov” enligt dem.😂

Grämer mig över P, är arg över att behandlas så onödigt och orättvist av honom- som om jag är orsaken till allt...

Ser du nåt om min soulmate som kan muntra upp? Har han barn? Nämligen orolig över att han ska vilja ha barn, jag är färdig med den biten...
Är han redo?

Kram

16 Skorpan:

skriven

Grattis Anki!
Kram Skorpan

17 Hedwig:

skriven

Melker frukost skulle jag vilja ha! Ha en fortsatt trevlig vistelse i Tyskland!

18 Makaon:

skriven

Härlig tripp ni gör, ha det fortsatt bra. I morgon far vi med barnbarnen ut på en tur, det skall bli roligt.

19 <3:

skriven

Träffade J igår ute igår. Kan han vara något för mig ?
Tror att han gillar mig.
Är hans svartsjuka borta som han hade förut ?
Kram

20 DD:

skriven

Min dejt gick bra! Den kändes väldigt naturlig, ingen stel minut och vi ska ses igen. En ganska lyckad nätdejt 😄


Kram🌸

21 AnnaK:

skriven

Tack för svar igår! Känns lite bättre idag faktiskt. Vet inte vad som hände igår.

Kram 🤗

22 Birgitta:

skriven

Hej 😊
Man blir ju lite sugen att åka ser ju mysigt ut. Har bara varit till Tyskland en gång på en stor IT-mässa. Imorgon ska vädret äntligen vända o jag jobbar en vecka till sen en välbehövlig semester, har slitit hårt då jag även ansvarar för kollegans område när hon är på semester.

GRATTIS ANKI på födelsedagen 🌺🌸🌺🌸🌺🌸

Kram Birgitta

23 HS:

skriven

Härliga bilder och vad gulligt av din man att överraska dig med wienerschnitzel på restaurangen. Hoppas att du har laddat riktigt mycket energi nu!

M och jag skulle fika i helgen men det strulade till sig av olika praktiska skäl så det blev inget. Han har bjudit ner mig till Gotland en helg i slutet av sommaren. Är det en bra idé?

Kram

24 Harrieth:

skriven

Hej,

Har provat att gå på föreningar, danser och nätdejting. Men verkar inte inte hitta någon ny kärlek. Kommer jag att träffa någon?

25 Signe:

skriven

Hej!

Låter som en jättehärlig resa! Han verkar fin och omtänksam, din man. Ser du om vi hittar ett sommarhus tillsammans inom närmaste åren?

Kram♥️

26 Linnean 🌸:

skriven

Vilka mysiga dagar ni har haft. Smaskig mat och dryck därtill.
Hoppas hemresan går bra. Tyvärr, är det ett regnigt Skåne till kommer hem till. Sommaren kommer nog snart tillbaka. Allt gott till Dig! Kram.../Linnean 🌸

27 <3:

skriven

Det är fin relation mellan mig och F men jag känner att det står stilla. Finns det nåt jag kan ge mer utav mig hjälp för att liva upp det som han känner saknas?
Eller ska jag helt enkelt luta mig tillbaka❤️ Han har mkt på g nu.

28 Till Malin:

skriven

Hej.
Min tanke är såhär, Har du kollat vilka alternativ du har?
Om det är barn du vill ha, kolla med din läkare vad du kan ha för alternativ,
Äggdonation, surrogatmamma, adoption.
Kanske finns det något alternativ som du skulle kunna tänka dig.
Väl menat, det är så tråkigt om du har alternativ nu som går förbi dig.
Ta tag i det som du verkligen vill ha.
Det är tråkigt att att det blivit som det blivit men tänk framåt nu är ett tips från mig.
Min barnmorska sa till mig att familjesituationer ser så olika ut idag. Vissa skaffar barn själva genom insemation. Vissa har använt äggdonation eller spermiedonator. Sen finns de lesbiska paren och sen finns de dem partner som består av en man och en kvinna. Den vanligaste frågan hon brukar få är, men vad ska alla andra tänka?
Så egentligen är det en hel grupp som är rädd för vad andra ska tänka och som inte består utav just en man och en kvinna.

Jag har beställt flera seanser utav Esmaralda, där hon tolkat det som att nästa gång jag får barn kommer det att vara med den man du ska leva med.
I min situation just nu så är det inte så. Jag är gravid med en kärlek som just nu säger att han inte vill leva med mig eller ha med det här barnet att göra.
Det är sårande för mig. Det går upp och ner. Men jag har bestämt mig för att försöka njuta av den här tiden ändå. Vara glad över det jag har. Min fråga till barnmorskan var just vad ska andra tycka och tänka?
Det blir kanske inte alltid som man trott, vill eller hoppas. Men kanske blir det bra ändå? Eller hur?! För mig är det skrämmande att jag ska bli själv. Hur ska jag klara det? Och ekonomiskt men jag måste tänka positivt. Jag måste ta mig fram och lösa situationerna allt eftersom. Blir det tufft ekonomiskt med det jobb jag har idag måste jag försöka komma på planer för att göra det bättre som att söka nytt jobb. Eller börja plugga som kan leda till mer välbetalt jobb.

Men jag skyller inte på Esmaralda för det. Jag vet inte varför det blir som det blir. Kanske saker kan ändras med vägens gång. Kanske inte livet går att spå in i minsta detalj.

Hoppas verkligen du finner styrkan Malin och försöker finna lösningar till det du vill ha. Det kan gå.

Kram


29 Camilla:

skriven

Ser att ni njuter på er resa, det är underbart!
Har själv aldrig varit i Tyskland, även mycket annat är ännu osett i denna värld.
Funderat mycket idag på vänskap och hur mänskor är mot varandra, vet att jag inte är den bästa vännen, men ändå ogillar jag att bli dåligt behandlad, särskilt illa opp tar jag av att bli dåligt behandlad, eller ignorerad av egna släkten, titt som tätt blir jag det, då känner jag mig som en dålig mänska som inte uppnåt nåt i mitt liv, eller fått åt mig nånting heller, då tänker jag igen på min syster och hennes familj, de har så mycket, medan jag inget har. Därför blir jag välan dåligt behandlad av dem, eftersom jag är fattig, har ingen man heller i mitt liv, som står upp för mig, hjälper mig, eller på min sida, mår så dåligt att jag känna mig som en 2-klass mänska pga av detta. Har du någon positivt att säga, så jag kunde tänka på annat sätt, kära Es?
KRAMAR

30 Ni:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina bilder.

Es, Fortsätter han sin relation med K framåt?
Kram

31 Lavena:

skriven

Åh, vad roligt att läsa! Man behöver verkligen såna där dagar, där man bara gör saker som faller en in! Vi var ofta i Tyskland när jag var barn, och de gamla städerna (som krigen inte förstört) är rent magiska att gå runt i!
Jag har en liten fundering! Jag vaknade idag och tänkte, fan vad längesen jag var inne hos Esmaralda, och igår när jag lagt mig fick jag en sån där underlig känsla, ungefär som när man säger att det går upp ett Liljeholmens😂min soulmate sysslar med musik! Får du in samma vibbar? Ha det riktigt gott och en STOR kram till alla som behöver det❤️

32 Hon:

skriven

Hej,
har han nyligen varit eller tänker vara med nån annan snart?
Kram

33 Globertrottern:

skriven

My god, så mysigt å pittoreskt !!

Aldrig rest runt på europeisk mark men nu blev jag bra sugen :-)

Asien och Afrika har ju varit mina tillhåll. Och på tal om det så lagas det indisk långkok på kyckling med massa, massa kryddor och bröd, ris och raita (kall indisk myntasås) till det! Smaskens !!

Pst, hör han av sig och föreslår dag eller har han lagt locket på?

Kram å välkommen hem 🎉

34 S:

skriven

Hoppas ni får en skön och trevlig hemresa!
Kram

35 Ullie:

skriven

nej men oj vvva mysigt med en utflykt sådär , man blir så glad när de gör et där lilla extra och anstränger sej bara för min skull liksom så gulligt utav han bara för han visste du gillar sånt gulligt

då hoppas ja kvällen blev lika bra kramar ullie

36 Lotta B:

skriven

Så mysigt ni har det! Och nu biter jag mig hårt i tummen för att inte svära. Att jag missade storhealing! Är på landet och har svårt att koppla upp mig. Hade så väl behövt, men men.

Får hoppas på nästa gång, och ska inte vänta flera dagar med att gå in här igen.

Kram Ez <3333

37 Anna E:

skriven

Alltså, vad hände? Varför hör han inte av sig nu? Har inte ens öppnat meddelandena från mig ju... Ledsen nu... Kommer jag snart höra av honom?

38 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Jag och min mamma hade ett jätte storbråk igår.
Skickade ett sms igår och bad om ursäkt men inget svar.
Kommer det lösa sig mellan oss?

Kramar

39 Månflickan :

skriven

Hej Es!

Glad att läsa att du har det bra på din resa! ❤

40 Månflickan, tidigare Bluebird Medicine:

skriven

Till Lavena!

Kul att du tittade in hos Es! Läste ett gammalt mail från dig för någon dag sedan, som du skickade efter en healing som jag vunnit! Sååå träffsäkert!

Hoppas att du mår bra, att livet är snällt mot dig! Allt gott! ❤

Hälsningar från Bluebird Medicine, numera Månflickan!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: