Ett bra liv....

Dagens gästbloggare är:  Marie

Hej

Jag läser med nöje alla gästbloggar och har ofta tänkt att jag själv  skulle våga mig på att skriva en.

Nu  sitter jag på en skön dyna på gräset och ser mig omkring  på min egen tomt.

Jag har ett eget litet hus.

Det har bara två rum och kök och ett litet badrum men det räcker så bra för mig.

Jag köpte huset  i vintras och nu i vår  har jag målat och tapetserat allting själv fast jag aldrig gjort sådant förut.

 

  Jag har haft LITE hjälp med altanen bara några timmar och resten har jag fixat på egen hand. Jag är väldigt stolt över mig själv men det har jag inte alltid varit.

I många år missbrukade jag, både alkohol och droger. Man kan lugnt säga att jag var på botten. Inget boende, barnen placerade i familjehem och jag tappade helt kontakten med båda två. Jag prostituerade mig och jag stal.

Jag hatade alla och mest mig själv.

För många år sedan tappade jag kontakt med mina föräldrar och idag är de båda döda. 

Min ena bror dog när han som 17 åring körde rattfull och kraschade mot ett träd. Min andra bror har tillbringat mesta av sitt vuxna liv i fängelse. Min syster är gravt handikappad idag till följd av missbruk.

Män har kommit och gått i mitt liv men någon kärlek har jag varken fått eller kunnat ge.

De senaste tio åren har jag haft tre människor i mitt liv som gjort skillnad och som gett mig kraften att ta mig dit jag är i dag.

Det är en psykolog som gör betydligt mer än hon behöver och som alltid stöttat och funnits där. 

Det är en kontaktperson som haft överseende med mina återfall och som inte slutat tro på mig och hon är en vän idag.

Det är Ezmaralda som kunde tala om för mig att en dag ska jag ha det som jag faktiskt har idag. Seanserna har gjort stor skillnad. Plus att en del seanser har varit mer som terapi, vilket jag bett om.

Nu har jag  inte tagit återfall på  5 ½ år.

Mitt mål var ett eget hus, en katt och en hund.

Och där är jag nu.

Det är jag, hunden Målle som är en blandras med underbart temperament och det är katten Bibbi som är en ganska mallig dam.

Och så är det vårt hus.

Jag arbetar halvtid med en teatergrupp för ungdomar ” på glid” och nyligen bjöd jag hem dem med föräldrar och syskon på grillfest i min trädgård.

Jag börjar känna mig som vem som helst det är vad jag helst vill

Jag är 61 år och mina barn är vuxna idag. De har valt bort kontakt och det förstår jag. De har haft bra fosterhem och det är fosterföräldrarna som är deras ”riktiga” föräldrar och jag är tacksam över att de fick det bra trots allt.

Någon man finns inte i mitt liv

Enligt mig skulle det bara ställa till med problem

 

 

Jag har inget förtroende för män och ingen önskan om att träffa någon

Så ser mitt liv ut

Ett bra och gott liv som jag trivs så fint med

Vardagssysslor som är det bästa som finns.. handla mat och laga den, sköta trädgården, dammsuga och städa, promenera med Målle.

Just nu har jag allt jag önskar

Tack för underbar blogg

Ha en fin fortsatt sommar önskar jag er alla

Hälsningar och kram   Marie

1 DD:

skriven

Tack för att du delar med dig av din historia ❤️

Jag har ju börjat träffa en kille och vi har träffats och har daglig kontakt. Inatt drömde jag att det dök upp en helt ny kille som va lite mörkare i hårfärg än personen jag pratar med idag, som jag också började få kontakt med.

Vad vill drömmen säga?

Kram 🌸

2 Yvonne gammal kund :

skriven

Godmorgon allihopa!

Och Marie! Rörd det är vad jag blir när jag läser din gästblogg! Så underbart! Det får mig att tänka efter och bli medveten om hur viktigt det är att leva i nuet. Bra jobbat av dig! Stort grattis till allt!

Esmaralda jag har faktiskt en fråga idag. Vi har fått möjligheten att köpa ett litet hus precis lagom till oss. På annan ort. Skulle det bli ett bra val?

Kram

Yvonne

Svar: Ja, det ser positivt ut .. men tänk efter noga... anlita en besiktningsman innan du köper.... kram )
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Vad underbart Marie att allt ordnat sig för dig o att du nu hjälper andra i din tur. Trevligt att du också gästbloggade :). Fortsatt lycka till!

På resande fot hela dagen idag. Något du kan se gällande resan, varningar o annat? Kanske Kingen hjälper till!?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Kingen hjälper och de ser ut att gå fint.. kram :)
Esmaralda

4 Katten:

skriven

Åhhh Marie!

Din starka berättelse berör, jag är stum av beundran över din styrka. Såklart att Bibbi är mallig, hon är med all rätt stolt över sin fantastiska människa.

Tack snälla för att du delade med dig!

Kram

Katten

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tacka MG för pussarna igår och hälsning.
Hade GB någon annan kvinna utomlands som han dejtade och strulade med ?
Får känslan att han tror att vi ska bli ihop igen. Big no för mig med det.
Jag hoppas att det finns en bättre man menad åt mig ?
Snart fredag är det något på g då i kärlek ?
Kram

Svar: Ja, det finns en annan för dig... kram )
Esmaralda

6 HuldaMaräng:

skriven

Kära Marie!!
Tack för det du delar med dig!! Jag är ingen terapeut, men jag förstår att du liksom har kommit överens med dig själv och funnit dig till rätta i ditt liv. Tårarna är nära..
Jag har inte drogproblem och jag har min familj intakt, men jag har problem med pengar. Det har jag alltid haft. De nästan bränns i fingrarna och jag gör slut på dem så fort och har jättesvårt att hushålla. Det är bättre nu, och jag kan inte jämföra med dig, men jag har längtat så länge efter den känslan så länge som du beskriver. Jag vill så gärna vara nöjd och stolt men har nästan alltid en klump i magen att pengarna inte ska räcka, och då gör de inte det. En självuppfyllande profetia. Men kan du så kan jag. Vad är väl lite pengar mot det arbete du gjort???
Mycket kärlek till dig och ha det så gott i din lilla stuga!!

7 CA :

skriven

Grattis Marie
Va roligt, kram

8 linnea:

skriven

hej es! hur e mina chanser att bli med barn i höst??

9 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Blivit som rutin för mig att varje morgon börja med att gå in på din blogg o läsa runt ☺️

Min provanställning är till oktober denna månad, inte långt kvar! Känns det som att jag blir kvar längre än till oktober? Dvs längre än dessa tre månader? Att jag får skriva under ett längre? Tänker att snart borde de ju säga det annars? Folk måste ju söka annat annars..

Kram

10 Flowerpower:

skriven

En ynnest att få läsa dina tankar, Marie!

Att komma till en punkt i livet där man är tacksam, det strävar jag också efter, och att enbart utgå från sig själv i det är en konst :)

Goa, Es! Någon lyckad sommardejt i sikte? Eller blir det på sin höjd okej sådana?

Kramis! 💕

11 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad roligt att du fått ordning på livet och lever ett gott liv som Du trivs med.

Esmaralda.
Ser det ut som att jag ska planera för att barnen ska börja skola i nuvarande stad?
Eller blir det i Örebro? Om vi flyttar dit?
Kram

12 Milla:

skriven

Vilken fin vändning i ditt liv o bra stöd av de tre personerna. Gör ont i hjärtat med dina barn såklart men de har väl lidit o känt sig svikna men hoppas de kommer tillbaks ngn gång.
I dag har jag jätteont i hals o öron o nu fjärde dagen sjuk på semester så jag vet inte om jag ska sjukskriva mig i stället. När ska det gå över? Sonen legat vaken deprimerad o orkar inte jobba o det är flickvännen som gjort slut sedan en månad ca. Dög vi inte för henne el vad hände? Jag gör så gott jag kan eftersom jag är skild. Jobbet tar så jag har det inte så fint o inte så bra på att umgås o laga mat o har mindervärdeskomplex o därför känns det som jag kanske inte gjorde tillräckligt bra så hon kändes som en i familjen. Nu är hon tydligen i hop med den bästa kompisen.

Svar: Det är tungt när en kärlek tar slut...men sonen tar sig vidare.. viktigt att han går till jobbet och gör alla sina vardagsgrejor som han ska.. så sätt gärna lite krav och lev dig inte med i hans olycka..då riskerar det att spås på istället. Sjukskriv dig själv... du mår inte bra och är i din rätt till sjukskrivning.. kram :)
Esmaralda

13 Juni:

skriven

Så fint du har ordnat med ditt liv (till slut) nu 🌹.

Det är förunderligt med de där "riktiga" spådomar som kommit. Det är liksom dem som faktiskt har fått mig att inte tappat glöden emellanåt. Det är också de som mina barn har kvar i sina minnen då deras liv har tagit snurriga vägar. Då de i sena tonår funderat på ett och ett annat och behöver lite hjälp med "tänket" och jag inte har räckt till så har jag bokat tid hos spåkvinna i stället för kurator till dem. Möjligen låter det konstigt...i andras öron men för mig den första lösningen jag har kommit på 😊! Kram och all lycka till dig i framtiden 💕!

14 LottaS:

skriven

Väderprognosen idag, vågar vi duka utomhus??

Svar: Tveksamt men det bör gå bra... kram
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Vad kul att höra att du tog dig ur missbruket och att du trivs med ditt liv idag.

E! Kommer mannen i mitt livs föräldrar/familj tycka bra om mig? Ser du om de kommer kunna böra umgås med min familj?

Kram

16 Soffan:

skriven

Marie: Vilken inspiration du är med ditt förhållningssätt till livet.. 👍☺️

Det var riktigt segt att ta sig ur sängen imorse.. Nu har jag slängt i mig två baljor kaffe och ska flexa ut tidigt från jobbet är tanken.. På fredag går jag på semester.. Tjoho! Men hjärnan verkar redan ha zoomat ut.. Ser du något litet extra sådär spontant..? Ska försöka ha positivt fokus och lite planer.. Kram!

Svar: Det ser ut som om om du gör något lite extra under semestern som blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

17 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han tänka sig att bo tillsammans med mig? Finns tankarna där och kommer det att bli så?
Kram

Svar: Känns inte riktigt så... kram
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

God morgon!

Inatt hade jag svårt att somna (hade säkert somnar om jag försökte). Jag låg och lyssnade på boken ”vänförfrågan”. Jag vet inte riktigt om jag gillar boken eller inte... men snart får jag byta ut boken mot tråkiga no boken... Jag måste verkligen klara den tentan...

Läste en kommentar igår om hon var omtyckt av sina svärföräldrar... Tror du att mina framtida svärföräldrar kommer tycka om mig?

Kram

Svar: Ja det tror jag, du är lätt att tycka om :) Kram
Esmaralda

19 Fjäril:

skriven

Hej fina Es!
Kan du se om det jag haft i mina tankar skulle leda till något bra om jag bestämde mig för att göra det eller skulle det kanske inte leda någonstans? Mitt självförtroende är inte det bästa så det är därför jag tvekar. Vågar jag? Hur stor är chansen att det blir något bra utav det jag tänker på?

Kram och kärlek

Svar: Chansen är god... ha en bra plan och framförhållning... kram :)
Esmaralda

20 Läroliv:

skriven

Vad underbart att du tagit dig igenom allt svårt, Marie och fått det precis som du önskade. Är så glad för din skull.

STOR KRAM

21 Anki:

skriven

Godmorgon
Så roligt att läsa Marie !
Underbart att du fått ditt hus och dina djur Det är du värd !!! Hundar och katter är kärlek <3 Snart ser du nog även de vilda "Mina" fåglar är nästan tama Duktig är du oxå Stort lycka till och stort tack för att du delar med dig <3 <3 <3

Kram Anki med flock

22 Hedwig:

skriven

Tack för din gästblogg, kul att läsa att du har hittat styrkan att skapa ett bättre liv för dig själv. Jag önskar dig ett underbart liv med mycket kärlek, trygghet och glädje!

23 ThereseC:

skriven

Hej Marie!
En sån underbar gästblogg att läsa såhär på morgonen. Jag önskar dig allt gott och känner mig så glad för din skull när jag läser det du skrivit.
Massor av kramar ❤️
ThereseC

24 Lillan:

skriven

Så sant, en vardag man trivs med är ett gott liv! 🙂
När vi bodde vid min mans jobb var det svårt ibland att prata med varandra. Hans arbete som egen företagare tar mycket tankekraft för honom och avkoppling är sporten. Kommer det vara lättare att prata med varandra om familjen/saker vi gör tillsammans för hemmet och familj, nu när han bor en bit ifrån jobbet?
Allt gott, kram

25 Sarah:

skriven

Så fin läsning Marie.

Heja dig<3

Kram Sarah

26 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om jag såg något av stjärnor och måne inatt... är det verkligheten eller i drömmar. Jag öppnas min gardiner för såg det.

Vill det säger något om det...

Stjärnor? Är det något speciellt

Ha det bra

Svar: Du ska ta hand om dig.. du ska växa i dig själv och göra dig själv lite viktigare än du gör just nu.. kram :)
Esmaralda

27 Yr:

skriven

Goförmidda. Ah va starkt! Jag håller alla tummar för att allt gott ska hända dig. Du ska vara stolt.
Jag sitter också ensamstående .men har en 18 årig son här me.Jobbar också med ungdomar som har lite strul. Fast på en högstadieskola.
Min trygghet e som med dig mitt lilla hus och mina katter.Blivit lämnad med huset av en man som ville söka lyckan nånannanstans. Fattade inte förrän han försvann hur han styrt och tryckt ner mig.Han fick mig att tro att jag va en idiot. Fick höra det ofta. Nu efter nåt år har stolthet kännts för första gången på mycke länge. Har dock en malande oro som äter mig.E rädd att inte ha råd att bo kvar .huset e gammalt o de börjar falla ihop. KOMMER JAG FÅ KUNNA BO KVAR?
Fortsatt go sommar till er alla. Kram

Svar: Ja du komma bo kvar så länge du vill... blir det en flytt så är det ett medvetet beslut från din sida.. kram
Esmaralda

28 Tiss:

skriven

Hej! Jag ska till veterinären med min katt på fredag, dom ska raka bort tovor. Jag är så nervös inför bilresan samt om han måste ha lugnande. Tror du att han måste ha det, lugnande, eller klarar han av det utan?
Jag är så orolig.

Svar: Jag kan inte se det.. men det kommer ordna sig och du behöver inte vara nervös oavsett.. kram
Esmaralda

29 Om:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han föredra ”h” istället för mig?
Bygga ett liv på den vägen?
Kram

30 Sus:

skriven

Hej
Modigt att dela....
Så fint med en liten stuga....
Varför händer inget här?
Love sus

Svar: Fatta lite nya beslut... gör något som du inte brukar.. kram :)
Esmaralda

31 Lilla m:

skriven

Hej Es!

Hur stor är chansen att det ska lyckas på första försöket?

Kram

Svar: Runt 50 % såvitt jag kan se.. var beredd till mer än ett försök... men tänk noga igenom om det är detta du vill... du måste känna dig trygg i ditt beslut.. kram
Esmaralda

32 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Det var ett trevligt blogginlägg men även lite nere. Glad att du ändå kommit på benen.

Esmaralda,
Tycker väldigt mycket om honom.
Vad har han för känslor för mig?
Kan vi bygga vidare på något?
Kram

33 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag känner mig lite nere. Har väntat så länge på kärleken. Du trodde förra året eller detta året för mig att möta en kärlek. Även om du inte lovar i tid. Men det verkar ju inte ske?!

Hur ser det ut i kärlek nu? Segt ut framöver? Ser det ut som att jag kämpar på ytterligare själv en bra tid? Eller ser du mig leva i relation/ familj relativt ganska snart?
Kram

Svar: Det kommer att ske men jag förstår hur trist det är att vänta... lev så aktivt du kan under tiden... det påverkar positivt. Kram :)
Esmaralda

34 Pia1:

skriven

Tack för att du delar med dig ❤ Det lilla huset låter som en dröm... Jag önskar åt någon annan också att få en ny syn och komma över missbruk. Det är overkligt för de som inte lever mitt i det, men är så glad att läsa historierna om de som vann över denna drake ☀

35 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du i procent hur troligt det är att han är med på min nästa förlossning?
Ser du i procent hur troligt det ser ut att han ändrar sig och vi bygger en liv tillsammans han och jag en bit fram?
Kram

36 <3:

skriven

Tack 🙏kära Esmeralda för svar att det finns någon annan för mig.

Såg du om GB hade någon annan kvinna under den tid han bodde utomlands? Lite nyfiken bara 🙈
Kommer han bli kvar nu i stan ?
Kram

Svar: Något bör han ha haft utomlands men jag ser inte om det är något seriöst... kram :)
Esmaralda

37 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Det är såhär att jag har börjat prata med tjej igår och det visade sig att vi hade några gemensamt intresse och visst sen fanns det ju saker som vi inte hade gemensamt. Men vi klickade jättebra och pratade i nästan tre timmar i telefon, så då är min fråga, finns det nån möjlighet att det kan bli något mellan mig och henne? :)

Kram

Svar: Tveksamt... det finns en liten chans och du märker snart hur det blir.. kram
Esmaralda

38 SusanneAmalia:

skriven

HejMarie.... 💗
Vilken stark tjej du är.. Din berättelse berör och du ska vara stolt över dig själv.. Kram och glädje.

Esmaralda.. God förmiddag.. EllaBella och Saga hälsar.. Så klart till dig och alla bloggare.. 🐾

Jag har hittat en ⛴ båt.. En lokal.. Har kollat och skulle kunna få ha den i hamnen..
Massage KS och Hypnos.. Cellerna och sinnets välbefinnabde...

FRÅGA?? Ser du om det blir bra..??

Har funnit en magisk man.. Det känns så bra. Får se.. Lever i nuet.. En dag i taget.. 💗

Min mamma har lyckats ställa till det undertiden när jag har varit borta.. Vänt alla mot varandra..
Men det är hennes problem.. Jag tänker inte ställa allt til rätta.. Det känns bra.. 🤔😊

Sommarkramar till alla... 💗

Svar: Ja massage och allt som berör kroppen är bra för dig, det ger gott !! Och låt mamma ta ansvar för sitt eget agerande... kram :)
Esmaralda

39 Michaela:

skriven

Tack för att du delade med dig Marie. Starkt av dig att du har tagit dig ur ditt missbruk och skapat dig nytt liv. Har jobbat med beroende i många år och vet hur tufft det är. Önskar dig all lycka framöver och en fortsatt fin sommar❤

Fick fina ord från kollegor som tycker att "jag är en klippa och tillgång" och är både ledsna och oroliga över att jag ska sluta eftersom jag inte får fast tjänst. Värmer att höra att man är uppskattad av kollegor i alla fall men tyvärr så betalar inte det mina räkningar.

Ha en mysig onsdag med gänget :) Själv hostar jag vidare och väntar på bättre tider. Kram

Svar: Ja, du är verkligen omtyckt på jobbet och det förstår jag så väl !! Du har det lilla extra ! Kram :)
Esmaralda

40 Dalkulla :

skriven

Marie: En rörande berättelser. Bra gjort av dig att från botten tar dig upp med hjälp där du idag är, men den största bedriften har du åstadkommit själv.
Hoppas dina barn kommer tillbaka till dig en dag, kan inte tänka tanken i att inte har mina vuxna barn i min närhet.

Män kan ofta ställa till mer än vad som är bra, så du gör rätt i att leva med dig själv och dina lilla vovve och katt, tror att det är vad du behöver och din trädgård osv. Tycker du är en enastående fin person som är där du är idag!

Stort lycka till Marie i ditt fortsatta liv. :)

41 Marie:

skriven

Tack för så många lycka till. Jag är glad att ni är så många som bryr er om. Det blir en riktig kick av bekräftelse och det är man inte van vid. Jag önskar er alla en riktigt fin fortsättning på sommaren. Kramar och tack.

42 Mikael:

skriven

Glad man blir läsa din blogg, fantastiskt du har eget hus nu, måste vara bra roligt kunna bjuda hem folk på grillning.

Du har väl kanske för snäv erfarenhet av män då du nog mestadels träffat dem under missbruk men bra tänkt om förhållande ändå då hjärnan är supersnabb associera positiva och negativa situationer med gamla vanor, är kanske inte alltför svårt hamna i återfall när känslor åker fram och tillbaka och saker händer i livet, haft vänner som fått återfall utan att de har haft kärleksproblem.

Önskar dig en fin sommar

Kram
Mikael


43 Anonym:

skriven

Hej, kommer han läsa sin mejl jag tänker på under turné ?
Och få det innan fredag ?
Kram
<3

44 Louise:

skriven

Och dagarna går. Om en vecka fyller min äldste son 16 år. det är helt galet att fatta att han som var så liten vid födseln har blivit en stilig ung grabb.Och om en månad börjar han på gymnasiet. Stoppa tiden.

Om en dryg månad kommer jag äntligen få göra mina praktiker. Det ska bli så skönt att få dem gjorda.
Jag hoppas att skolan godkänner att jag ska få göra mina praktiker på en förskola på Lindeborg där jag får det stöd jag behöver för att uppnå mina mål. Och det är ju win-win för båda parterna att de slipper kontakta en massa förskolor. Frågade prefekten också i mejlet att om jag inte får göra det på den förskolan om jag skulle kunna få göra de två sista på en montessoriförskola och se till att jag får det stöd jag behöver där i så fall. Men jag hoppas ju på förskolan på Lindeborg.
Och har jag tur så får jag anställning där också.

Kommer skolan gå med på att jag gör mina två sista praktiker på förskolan på Lindeborg? Får jag jobb efter mina praktiker?

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Ja, det finns en god chans att det går din väg och blir som du önskar och skulle det inte blir så.. då grejar du det i alla fall.. kram
Esmaralda

45 Vind i seglen!:

skriven

Å vad härligt det är att läsa om människor som verkligen haft det tufft,när de kan vända på sitt liv och få precis det de önskar av det. Stor Lycka till dig dig Marie!

Måste dock själv kolla om kärleken är på väg in i mitt liv nu?

46 Drutten :

skriven

Så härligt Marie att livet fallit på plats. Viktigt är att inte ge upp. Lycka till med din fina framtid ❤️

Kram Drutten

47 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du något nytt jobb för mig inom kort?
Tack!

Svar: Ja det verkar ligga något nytt på lut för dig.. kram
Esmaralda

48 Kristin :

skriven

Dette var en sterk historie, Marie. Du har virkelig all grunn til å være stolt over alt du har oppnådd. Fantastisk.
Jeg ønsker deg en herlig fortsettelse på "ditt nye liv".
Det å ha dyr rundt seg som man har ansvar for, gir så mye. Jeg har selv hunder og vet hva de betyr for mitt liv. Kram!!!

49 TILL MARIE :

skriven

Hej! Tack för du delade med dig! Jag är ett sånt där ”barn” med föräldrar som valde knarket före sina egna barn. Även efter drogmissbruket så var det alkohol eller viss typ av mindre kriminalitet. Jag råkade stöta på eller vara tillsammans med drogmissbrukare och alkoholist vilket gjort att jag verkligen hatar alla som ens gör så. Varför förstöra sig själv och förutsättningarna och samtidigt dra ner alla andra i det. Tack vare mina föräldrar fick jag anlag för problem men har kämpat som en idiot för att inte bli som dom. Jag kämpar som en idiot för min framtida familj... en familj jag inte ens har i dagsläget. Att välja drogen före min familj kan inte ens komma på fall redan innan jag har familjen...


Men när jag läste ditt inlägg så kändes det som att du kanske valde det sämre livet av samma anledningar som jag också kanske hade gjort och gjorde delvis förut. och jag kan inte döma dig helt för det. Jag finner istället en styrka hos dig och detta inlägg gjorde både dig och mig gott! (Bland fler här).


Jag tycker du är grym! Som kunde gå efter dina drömmar och att du nu lever dom. Stort grattis till det bättre livet.

Du säger att du har barn som valt bort kontakt. Jag tror det kan finnas hopp ändå. Jag valde att ta kontakt med mina, som jag hatade och aldrig aldrig aldrig ville se igen. (Dom hade inte bara förstört hela min barndom, dom gjorde mig också fysiskt illa vid något tillfälle). Men dom en dag accepterade att jag tänker ha kontakt på mina villkor, inte deras. relation har varit bättre men kommer aldrig bli som jag vill.

Och jag kan säga ... varför jag valde kontakt igen är för att det man gör sist är det som räknas! Inte helt men mer än man tror.


Så tänk på det! Och jag tror dom kommer göra allt i sin makt för att se till så sina liv blir så bra som möjligt. Och så skönt att du också gjort det nu. Jag beklagar din brors bortgång. Och att du fått leva som du gjort. Jag vet att du valt annorlunda om du bara hade fått en glimt av framtiden tidigare.





Kram från Ghostwriter

50 Lilla m:

skriven

Nä idealet är det inte men känner mig tvungen, har inga andra val. Universum har inte gett mig andra alternativ, så får göra det bästa av detta.

Varför har inte universum hjälpt
mig?

Svar: Kanske har du ändå fått hjälp men på ett sätt som du kanhända inte riktigt förstår... du har gott beskydd, den saken är klar och det är inte alltid det vi vill ha som är bäst för oss... lite komplicerat kan det vara ibland.. kram
Esmaralda

51 Anonym idag:

skriven

Blir det nåt hångel..? 💋
Kram

52 Kvinnan :

skriven

Wow Marie starkt av dig att du har kämpat och att du har ett bra liv, önskar dig all lycka.

Jag tänkte fråga Esmeralda, kan du se vem som lagt ett halsband i vår brevlåda??

53 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du får till dig något om mig. Kram

Svar: Det ser ut som om det sker något speciellt.. du fattar ett beslut och något riktigt bra kommer... snart... kram :)
Esmaralda

54 Mikael:

skriven

Anonym idag, ifall du ska veta om det blir något hångel vill vi åtminstone veta vad du heter :)

Kram
Mikael

55 ”Sekretess” :

skriven

Om jag gör insemination... kommer dom godkänna mig både hälsomässigt och psykologiskt? Jag vet ju själv hur bra mamma jag skulle bli. Men är rädd att dom dömmer mig utifrån journaler, tidigare händelser i mitt liv, ålder eller sjukdomar...




Kram

56 A.D:

skriven

Hej kära Ez.
Våre roligt om du kunde gissa könet på denna graviditet. 😍 Kram på dig

57 Soul:

skriven

Hoppas mina på sikt önskningar också går i uppfyllelse. Får testa en seans.

Ser det ut att hända något inom kärlek/romans ramen inom närmaste tiden? Stått rätt stilla länge nu.

Svar: Något kan ske riktigt snart.. kanske bara något tillfälligt... kram :)
Esmaralda

58 Rose:

skriven

Vad fint att du delar med dig,Marie! Att ta sig ur ett missbruk och allt det svåra du har gått igenom. Det är starkt gjort av dig. Bra att du haft de personerna i ditt liv. Så viktigt att någon tror på en. Kram.

59 Celia:

skriven

Inspirerande att läsa om att det är fullt möjligt att ändra sitt liv!
detta om droger, får mig tänka på min nyfunna vän som jag har ett gott öga för.
Han har haft ett tungt förflutet, och droger har använts flitigt i många av hans år. Nu är han ren vad jag har förstått, vet inte hur länge, han har bra självinsikt, och jag hör att han kommer på sig själv med att göra snedsteg och styr in sig på rätt väg igen.

Är han ren från droger? Kommer han hålla sig ren?
Den jag har lärt känna är en bra person, vill ju gärna att han förblir så!

60 Till Ghostwriter:

skriven

Du är en stark och klok tjej . Det är sorgligt att du , att mina barn och alla andra utsatta barn ska behöva ha haft en sådan barndom med missbrukande föräldrar. Det sätter spår. Det satte spår hos mig och det har satt spår hos mina barn och varit ett mönster som upprepats. Du är stark som har brutit mönstret och det beror nog på att du har god insikt. Jag är bara så glad att mina barn fått bra familjehem och att de älskar sina familjehemsföräldrar. Kanske de vill träffa mig en dag men de ska inte känna att de måste. Tack Ghostwriter och tack alla ni andra också som skrivit och kommenterat. Kram.

61 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du vad han känner för mig?
Kram

62 Hon:

skriven

Hej!
Vad tycker han kollegan om mig?
Kram

63 Browallia:

skriven

Marie, tack för att du delar din gripande historia. Vilken hjälte du är som klarat av att göra en sådan enorm förändring av ditt liv. Du är väl värd ditt lilla hus, hunden och katten. Stor kram Browallia

64 Alie:

skriven

Ha ha Mikael (nr 54) så sant så, ställer man sin pinsamma fråga ska man stå för den.. 😉
Kram fröken hemlig ( Anonym idag).

65 ?:

skriven

Jag kan inte sluta imponeras av människor som kämpar för att lyckas. :)

Är han bara ute efter ligg eller vill han något seriöst? Ser det ut som att det blir något seriöst snart för min del inom kärleken?
Så trött på att det blir fel.... vad gör jag för fel?

Hur svårt ska d va att hitta någon som älskar en och som man själv älskar?

66 Måddan:

skriven

Ohhh wow Grattis till dig och ditt nya liv. Härligt att läsa om att det faktiskt går att ta sig loss .
Jag blir så glad för din skull även om jag inte känner dig Marie 👍 .

hogvolen.blogg.se
Är adressen till min blogg, välkommen att läsa.

67 Måddan:

skriven

Ohhh wow Grattis till dig och ditt nya liv. Härligt att läsa om att det faktiskt går att ta sig loss .
Jag blir så glad för din skull även om jag inte känner dig Marie 👍 .

hogvolen.blogg.se
Är adressen till min blogg, välkommen att läsa.

68 Hej.:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser hans känslor för henne ut att vara större än för mig?
Kram

69 Cecilia:

skriven

Gläds med dig att du har det bra nu Marie. Det är viktigt att ha någon som tror på en under motgångar. Du är så stark Marie, tack för att vi fick ta del av din historia.

Ez, nu är det ungefär två veckor kvar tills andra urvalsbeskedet. Blev ledsen att min bror inte kom in under första omgången, men han står i reservplats nr 12, vilket inte är helt hopplöst. Vad tror du, lyckas han komma in som högskoleingenjör till nästa besked? Själv fick jag reservplats 41 till mitt förstahandsval och har gett upp hoppet för det. Tur att jag kom in på andra handsvalet iaf. Kramar

70 Signe:

skriven

Hej!

Hoppas sommarenger både dig Ez, och vännerna i bloggfamiljen välbehövliga solstrålar!

Har två, för mig viktiga frågor -
Kommer jag att behöva inläggning på sjukhuset innan nästa operation?
Ska jag förhöra mig om BUP för snart -14 åringen?

Jag vore såå tacksam för, om möjligt, svar🙏

Kram!

71 Signe:

skriven

Marie!
Vilken resa du gjort!! Fantastiskt, och att du får lov att vara, och ha förmåga att njuta av ditt nya liv. Jag blir både inspirerad och imponerad.
Önskar dig allt gott framöver. Och du, var riktigt stolt för din bedrift, och dina 5 1/2 år! Värt att fira!
Kram♥️

72 Från Marie:

skriven

Tack alla ni som kommenterat. Jag har fått så mycket energi av era kommentarer. Ni skulle bara veta vad det betyder för mig. Kram.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: