Match.com.......

Dagens gästbloggare är: Charlotte
 
Det är bra att prova på saker i livet. På det viset utvecklas man som person  genom lärdomar och erfarenhet. Personligen är jag kanske inte den bästa att ge mig ut och testa olika saker. Känner mig obekväm när allt inte är som vanligt men för att utmana mig själv då jag stagnerat i livet så bestämde jag mig för att testa på det där med internetdejting. Och det gick ju så där 😂😁
Betalade för ett halvårs medlemskap på Match.com och nu är det snart till ända. Det är med blandade upplevelser som jag nu lämnar nätdejtandet bakom mig och med en avbockning ✔️ på "To do in life"- listan så kan jag släppa och gå vidare men innan dess måste jag ju berätta om mina upplevelser och tankar😁
 
 
 
Jag vet mycket väl att det inte är via nätdejting som jag kommer träffa min soulmate, Mr Right. Men äsch!
Man måste ju leva livet innan man träffar honom oxå och med lite hopp om att kanske i alla fall kunna träffa någon för vänskap hoppade jag på "tåget". 
 
Skrev en profil av vad jag sökte och berättade om mig själv. Lite schyssta bilder, normala och trevliga och absolut inga ducklips eller utmanande "poser".
 
I början stod det ganska still då jag inte är intresserad av att betala extra för diverse tjänster.
 
Visst var det män som skrev. Och jag träffade en som kändes helt ok.
 
Han var toppen på många sätt men "no attraction"  från min sida. Eget hus, egna bilar varav en lambo, egen båt, inga barn, fast jobb, 3 år äldre än jag.
 
Låter ju perfekt! Men inga känslor från min sida.
 
Vilket jag tog upp och sa att jag gärna är vänner... Men nope... Han var så pass attraherad att han inte kunde vara min vän. Förhållande eller inget! Det är min livs story 😁 Allt eller inget vill de ha. Vi är dock FB vänner men jag har gått vidare 😊
 
 
 
Det var det mest normala jag varit med om på Match.com. 
 
Sedan började det rulla på. Jag blev "favoritat", massa flörtade och många mejl. 
Den första som jag reagerade ca en månad in i nätdejtingen. En ung kille på 25 år. What the heck!! 
 
"Jag älskar tjejer " 
"din ålder" 
"va tycker du om yngre killar? ha kul med en ung kille med du är på jakt efter mr Right" 
 
Suck... Mitt svar till honom blev: "Haha! Det gjorde min dag. Tack men nej tack. Inga casanovor och jag är ingen hanky panky tjej. Rent utsagt har jag inte tid med sådan crap. Lycka till i jakten på MILF:ar. Denna får du dock drömma vidare om😉" 
 
Trodde det skulle få honom att sluta men nope. Han försvann dock i vimlet av mejl ganska snart. 
 
I maj rasslade det till rejält i inboxen. Den ena knäppisen efter den andra.
 
En man verkade helt ok. Amerikansk man med 3 årigt arbetskontrakt i Sverige. Barnen boendes på internat i Los Angeles.
 
Fick en konstig känsla att allt inte stod rätt till då han berättade om vad han skulle varit med om allt för fort. Folk dog som flugor runt omkring honom och att han ville ha fler barn, gärna adoptera. Då ställde jag en fråga: "Varför lämnar du barnen på internat, reser utomlands och jobbar men vill ha fler barn?" Den frågan fick jag aldrig svar på, inte mina andra frågor heller.
 
Han skrev att läs igenom det jag skriver ordentligt. Och det gjorde jag.. Han skrev bland annat att han genast ville att jag skulle säga upp mitt medlemskap på Match.
 
När jag läst hans mejl ett par gånger svarade jag honom att nu har jag läst igenom allt mycket noggrann. Jag har även läst mellan raderna på det du skrivit och jag tror inte att detta är något för mig. Tackade honom och önskade lycka till.
 
För inte allt för länge sedan såg jag att Match tagit bort hans profil då han ansågs olämplig. 
Jag hade det på känn.. Så viktigt att känna efter ORDENTLIGT innan man ger sig hän och faller huvudstupa in i något som.
 
Istället för att föra in goda saker i livet medför allt annat än lycka. Det kunde ha blivit något tragiskt. Jag har en känsla av att det inte var han på bilderna, eller hans barn. Jag har genom erfarenhet oxå lärt mig att när en person inte svarar på frågor ska man dra öronen åt sig. 
 
Någon som fick mig att tjuta av skratt (åh nej... Jag tänker på min karma... Så inget elakt eller dumt skratt 😊) var en man som blev helt upprörd och anklagade mig för att leka med hans känslor. (se bilder) 
 
 
Det är rätt många sådana känslomässiga män. Som efter ett par meddelanden ger intryck av att vara värsta vraken och oerhört desperata. Sådant går fetbort för mig. Otroligt oattraktiv. 
 
En annan skrev och var super trevlig och sa helt plötsligt att han är dominant... Jaha tänkte jag och frågade på vilket sätt.. I sängen visade det sig.
 
Jag sa att det inte riktigt är min grej, tackade för hans ärlighet och önskade honom lycka till. En super trevlig kille som sparade tid och energi åt oss båda genom att vara ärlig 😃 Det gillar jag! 
 
Söker man som blommande vuxen kvinna unga män så kan jag verkligen rekommendera Match. Jisses! Aldrig varit med om sådan jakt. Det kändes som de klättrade uppför benen på mig och jag fick sparka och kasta iväg dem 😂
 
 
En man (eh pojke) i 25 års åldern skrev: En MILF!!! 
Jag svarade: "Åh en SU!!!!! (fundera på den du) Swipa vidare. Tack" 
Efter två dagar av fundering över vad 17 jag menade med SU skrev han igen: "Haha. Kan inte komma på! Men det lät jäkla bra" 
 
Han kan fortsätta att fundera tycker jag 😉 Och har han inte kommit på det så sitter han väl där än och kliar sig i huvudet 😁😂
 
Ja...nu ska jag ialla fall gå vidare. Utan partner från Match. Många är det som funnits sin livs kärlek via nätdejting. Den nya krogen skulle jag kalla det 😊 Jag har flera i bekantskapskretsen och vänners vänner som lyckats med den bravaden.
 
Jag har fått mig en liten ego boost och allt i livet har ett syfte, och det var troligen syftet för min tid på Match... En ego boost 😃
 
Jag kan verkligen rekommendera att prova. Det finns många olika dejting sidor. Lite tips från mig som nu är världsvan nejtdejtare 😉
 
 
 
*Gå inte in med stor förväntan att träffa drömmannen utan se det som en rolig grej. 
* Känn ingen desperation att du måste träffa någon för då stänger man av sitt sunda förnuft och sin intuition och då kan det bli fel och man attraherar scumbags som kan skada eller såra. 
*Gå inte kan gå för fort fram, fråga frågor och känn efter.
 
Känns det skit i magtrakten så är det troligtvis skit. Det finns många fiskar i vattnet så haka inte upp dig på en enda. I havet finns både guldfiskar och hajar. 
* viktigast är att ha ROLIGT! 
 
Nu skuttar jag ett par härliga skratt och en erfarenhet rikare vidare. Eller fler erfarenheter rikare, då jag fått öva ännu mer på min intuition 😃 Många vägar bär till Rom även om detta inte var min väg 😉 
 
 
Kjam
 
1 Mikael:

skriven

Haha kul läsa, skulle inte orka lägga tid på sånt, det brukar bli lustigt ändå :)

en kvinna kontaktade mig på nätet för date när jag var utomlands, glömde bort det hela men så fort jag kom till Sverige så sprang jag på henne i en butik, en yngre kvinna som tog mig i armen och sa att vi ska ligga, sagt och gjort, sen ringer jag på en annons på blocket så är det hon som svarar...

Minnet av ett svenskt medium hedrades nyligt på SVT, ingen häxbränning där inte, kvinnor brukade ringa och fråga om karln är otrogen eftersom han tagit på rena strumpor , tror jag dör :):)

https://www.svtplay.se/video/3151042/en-stad-en-historia/en-stad-en-historia-avsnitt-4

Kram
Mikael

2 Jen. :

skriven

Ser du mig bli lycklig utan man och barn? Det känns som att det är vägen jag ska gå.

3 Alie:

skriven

Ja väl värt att prova med nätdejting. Har en hel del vänner som träffat på sina män där, dock var det inget för mig.

Es; finns det fortf chans till fling, Måste jag ta steget isf..., han verkar blyg? Eller kanske inte alls intresserad av bara flörta ens...
Kram ✨💫

Svar: Jag ser att det finns intresse men samtidigt finns det någon annan som upptar hans tankar.. ta gärna initiativ.. då får du snabbt veta hur landet ligger.. kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Många erfarenheter rikare, det blir man absolut, men att orka hänga på dejtingsidorna kräver jäkla mycket kondition ;). Nej tack, ingen fler gång, för mig heller, precis som för dig Charlotte, ska mannen inte komma via nätet så...

O nu är han nog verkligen fast nånstans, men var? Kommer vi att träffas i närheten av min hemstad eller är jag ute o på resa då vi träffas? Knappast är det i närbutiken, eller?

Om det är varmt i Stade kan du väl ta o skicka upp lite värme norrut Es ;). Här är ingen sommarvärme precis o nu regnar det, vilket nog behövs, men inget sommarlovsfirarna saknar just nu ;D. Ja man kan väl inte få allt...
Önskar alla en fin dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej, riktigt varmt är det inte.. runt 20 och mulet.. men en perfekt dag för att göra stan !! Kram :)
Esmaralda

5 DD:

skriven

Kul att läsa ditt inlägg, idag ska jag träffa en kille från nätet efter en 1,5 månads kontakt. Kanske borde jag skriva ett inlägg om detta sen 😁

Ha en fin lördag!

Kram 🌸

Svar: Ja, du måste ju berätta för oss hur det gick :) Kram
Esmaralda

6 Susan:

skriven

😱nu förstår jag varför jag är så skeptisk mot nätdejting🤣
Om inte jag kan träffa min soulmate IRL får det nog fan va, det finns gränser för vad jag utsätter mig för. Att jag behöver va ute mer och inte sitta hemma o vänta det är jag väl medveten om, men med ett servicejobb där jag träffar folk hela dagen är jag rätt nöjd med att ”bara vara” när jag kommer hem... men jag tycker att jag är ute på en hel del ändå, fester, konserter, mm. Inte så mycket krogbesök, mest kanske för att det inte finns i närheten, men jag tror stenhårt på ödet.... är det meningen att min prins ska dyka upp så gör han det , oavsett var jag befinner mig🥰

Kramiz

7 EPM :

skriven

Tack Charlotte!
Nä, känner inte att jag behöver nätdejting nu. Träffar tillräckligt med dramatiska knäppgökar IRL just nu tycker jag.😂
Jag är faktiskt riktigt trött på att träffa dessa märkliga jag träffar.
P- beter sig fortfarande konstigt, allt är liksom märkligt här nu.
M- känner jag är för ung i sättet, han har andra behov liksom.
E- nygammal flamma, vi har nåt men han har såna issues med förhållanden.
Sjuksköterskan O- som jag träffade härom dagen . Snäll men lite issues tror jag rent känslomässigt. Sen känner jag absolut ingenting..! Heeelt nollställd.

Jag känner att jag börjar misströsta nu... tappar sugen och hoppet lite nu.
Vet ju att soulmate kommer men det verkar ta tid...😔

Kram

8 Therese:

skriven

Nätdejting kan var roligt lärorikt o spännande även om det finns många nötter där ute av båda könen.Jag har nät dejtat till från under 2 års tid.Träffade någon och blev sårad, lite erfarande rikare på köptet.Bestämde mig för att nä, nu får det vara nog med nätdejting för min del.
För ett par veckor sedan så helt oplanerat laddade jag ner appen igen och registrerade om mig jag fick en sådan stark känsla att jag bara var tvungen till att göra det.Den kvällen fick jag en match med en man som jag drogs på något märkligt vis till.Han har berättat att det var lika för honom när jag dök i hans flöde.Vi började pratade ganska direkt och första träffen kom efter någon dag.På den vägen är vi nu.Dejtat ett par veckor och pratar flera gånger varje dag med varandra.Jag upplever någon med honom som känns så enkelt och naturligt.Kan nästan beskriva det som att vi måste ha känt varandra i något annat liv och att detta var lite meningen att vi skulle mötas? Väldigt spännande att se var det leder hän även om rädslan är stor för att bli sårat så tänker jag satsa på detta 😊.Önskar er alla en fin dag.kram

9 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Hälsningar från Rumänien, denna gång från en liten stad vid kusten. Härligt att vara på stranden och havsluften gör got, sover bra trots min insomnia.

Inga turister finns förutom från samma land, tycker det är skönt. Knappt någon kan engelska här, inte ens unga människor, vilket förvånar mig lite. Tar mig fram på ryska, vissa ord påminner om rumänska o så får jag gissa resten.

Fina Es, ser det ut som om det blir en resa nästa sommar, eller verkar det vara något annat som kommer i vägen? Hoppas.
Kram,
Jennifer

Svar: Låter härligt... bara njut !! Det kan bli en resa nästa sommar.. lite osäker exakt när... som sagt, annat kan komma i vägen men du kommer alltid att resa mycket.. kram :)
Esmaralda

10 Maria:

skriven

Charlotte, det är så roligt det du skriver, för det är precis den upplevelsen jag haft från nätdejting 😂 igenkännings-faktorn är hög!

Tack för healingen igår kära Ez! Jag kunde inte vara med aktivt men jag tror ändå jag kände när du ”hälsade på” mig 🙏🏼

Kramar!

Svar: Ja, du borde känna av för det var ett tydligt besök jag gjorde hos dig :) kram
Esmaralda

11 Lena:

skriven

Charlotte, jag skrattade gott för mig själv när jag läste ditt inlägg 🤭eftersom jag har lite samma erfarenhet (förutom att inga unga killar jagade mig 😉). Försökt ett par omgångar men det är inget för mig. En del skriver så bra och man tänker att den där killen verkar vettig. Men så efter ett tag spårar det ur eller så är de en helt annan person när man möter dem.
Jag kan tyvärr heller inte se det bara som en rolig grej eftersom det tar så mycket känslomässig energi av mig. Så....jag hoppas få träffa Mr.Right av en slump IRL....jag håller ögonen öppna och försöker ta vara på de möjligheter som öppnar sig.

Kram och jag önskar alla en härlig sommar och ett stort lycka till med kärleken ❤

12 Jossan :

skriven

God morgon!

Min syster träffade sin sambo på mötesplatsen och idag har de varit tillsammans i 7 år och har en 4,5 åring tillsammans. Hon tycker jag ska bli medlem på en nån sida. Man kanske ska göra det för att fördriva tiden lite och då lite egoboost. Tror inte heller min rätte finns där. Blir dock orolig att jag inte träffar den rätte för jag är upptagen med någon annan.

Jag tänkte mycket på det där med att bli gravid... Tror du jag kommer få en flicka? Har ett namn som jag älskar mer än allt som jag vill döpa henne till..

Idag ska jag till mamma och pappa. Ska plugga på min no tenta.. jag fattar inte hur man ska plugga no...

Kommer jag klara min tenta?

Nä upp och hoppa och mot gymmet!

Kram

13 Mej:

skriven

Hej.
Jag har också testat internetdejting och tycker mest det blivit träffar och fling men ingen kärlek. Tror inte det passar mig.

Esmaralda,
Kommer det att bli en flytt tillbaka till den staden? Och ser den ut att dröja isåfall?

Kram

Svar: Ja det är stor chans att en sådan flytt blir men det kan dröja.. kram
Esmaralda

14 Agnes:

skriven

Nätdejting...well...kanske för de som nu inte har krav utan bara vill ha ngn i sitt liv...tror jag.

Har mångårig erfarenhet av "Mötesplatsen" och herrejävlar...skulle aldrig "tipsa" ngn dejtsugen om den sajten. Har man som kvinna aldrig tidigare fått veta vilken uppgift man har i livet, så får man det där; "Knullmaskin", är önskemålet från åtminstone 85% av männen.

Har sparat massor av det som skrivits till, och om, mig. En dag ska jag använda detta som underlag, och skriva om hur män uttrycker sig, när de söker kontakt. Och tror att kvinnor sväljer vad skit som helst, bara de får "en man" att leva med.

Fick veta, bl a , att det där med att dansa kunde jag skita i, män vill knulla-titta tv-supa spriten o sedan...kanske segla..när de då inte villa knulla, allså...

Unga killar finns i överflöd även på Mötesplatsen, som vill milfa...så tröttsamt med dessa.

Tror att tiden på Mötesplatsen fick mig rejält avtrubbad för att ha en relation med en man...de är sig ju lika oavsett.
Visserligen blev jag utslängd från Mötesplatsen en gång...därför att jag, enligt Supporten, hade för höga krav på den man jag sökte, o därmed inte hade hos dem att göra. Detta efter att män klagat på att jag skrev "elakt" som reaktion på deras sexinviter.

Så så är det på mötesplatsen, eller har varit, att om en kvinna reagerar på mäns slippriga inviter, genom att skriva o agera "på fel sätt" så kan hon bli avslutad som medlem på mötesplatsen.
Männen får vara kvar, då de i regel betalar fullt pris för att få vara slippriga mot kvinnor.

För man ska nämligen blocka de man inte vill ha besök av. Och stå ut.

Tror säkert att "Kvinnor Kan" de mé, gällande slipprighet o annat otyg på dejtingsidor, men det är inget jag har kännedom om.

Jag har gett upp det där med män. Sex är slut, då den man jag söker, troligtvis antingen redan är upptagen, eller utdöd. Kärlek skiter jag i, då jag inte vet vad det är...

Kram!

15 HS:

skriven

Har träffat en del riktigt bra män via nätdejting som jag har haft mer eller mindre seriösa relationer med. Men det finns också en hel del nötter. Vissa på sidan sållar jag snabbt bort och den som verkar intressant går jag snabbt vidare och föreslår en fika med. En träff IRL är bästa sättet för mig att avgöra om det finns kemi och om personen verkar vettig. Så behöver man inte lägga onödig tid på att skriva en massa som inte leder till nåt. En del skriver jättefina långa brev men sen funkar det inte alls IRL.

Känner till några som träffat sin livskamrat via nätdejting så absolut kan det funka för en del, men jag håller med om att man inte ska gå in med en sån förväntan utan ta det mer som en rolig grej. Min soulmate tror jag inte kommer att dyka upp på en dejtingsida, utan min magkänsla säger mig att jag kommer att stöta ihop med honom när jag är ute och reser eller ute på någon annan aktivitet. När jag minst anar det ;) Räknar med att det kan dröja ett bra tag så jag försöker ha så roligt som möjligt under tiden :)

Kram

16 Helena Ir:

skriven

Tack K.W för dagens blogginlägg..jag läser att det finns guldkorn där också..i en del kommentarer på dessa sajter. En del tackar för sig,för nu har det funnit det de sökt :)
Få mig att undra hur vi som blivit besvikna borde skrivit,det några här skrivit är rätt träffande,tycker jag.

Rätt tidigt var jag inne nätdejtingen,nästan när det startades..Spraydate var väl en av de första. Nu är det något år sedan..och det känns inte som marknaden har blivit bättre..alla inviter som man ska behöva stå ut..behöver man det..?? Vi är väl inga boskap heller..en hemsk tanka dyker upp..tänk om nätdejtingen var det enda ställe att träffa någon på..

Och så måste jag hålla med Agnes i mångt och mycket hon skriver om,det här ämnet känns som hon kan väldigt väl!

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: