Mellan världarna....

Jag hade bråttom – och var redan en kvart försenad.

Kammen genom håret och spreta till det lite…på med  läppstift… och där är väskan… i med mobilen och snusdosan, bilnycklarna i näven  och så mot ytterdörren med stora kliv.… och när jag passerar spegeln i hallen ser jag  varken mig själv eller min hall.

 

Jag ser ett storslaget landskap… typ som  Highlands i Skottland.. gröna kullar och vidsträckta ängar… får som betar och en oproportionerligt stor råtta… fy faen.. men så rättar jag mig själv.

Det är inte en råtta.. det är naturligtvis en Jordsork. 

Jag hade ingen aning om att det ens fanns något som hette så… men plötsligt visste jag.

  Sorken satte full fart mot mig och jag lovar, de kan sprinta på rätt bra trots sina små ben..  i alla fall i dimensionen mellan världarna....och plötsligt var han framme vid  spegelramen… den lilla nosen vibrerade och  det ryckte glatt i morrhåren. 

Vad gör man i en sådan situation ? 

Ett val är att vänta och se vad som händer härnäst.

Och för ett antal år sedan hade jag gjort det…oavsett vad.. men nu för tiden lägger jag på locket nästan varje gång … pang på med   bara, för nu hade jag bråttom till  banken och en tid att passa.

Sorken får helt enkelt vänta. 

Är det ett viktig besked som ska ges – då kommer det på nytt… på ett eller annat sätt.

 

Här har vi rena rama Taikonfesten just nu, vi blir bara fler och fler… och gäststugan räcker inte till !

Här tältas det  och  de små söta valparna har en egen hage till MG:s förtvivlan.

 

 

Han välter hagen ideligen för att få en chans att gosa med de små… och valparnas mamma litar tydligen på honom och låter honom hållas med bebisarna.

Kram & kärlek

1 Mikael:

skriven

Med sån underhållning som sorken så hade jag hållit mig kvar där ett tag till och hälsat på sorken, den värld människan har konstruerat är bra tråkig och administrativ alltför många gånger, tar inte allt för länge så kommer det inte finnas några banker längre och det som kallas pengar finns inte heller mer.

Kram
Mikael

2 Skorpan:

skriven

Neej, det slutade ju mitt i, men jag hoppas på att det kommer en fortsättning ;).

Ja det ser sannerligen ut som på en camping hos er. Tur att ni har tält att ta till, men hur gick det, vem sov i tältet sist o slutligen? Klart att MG vill vara med de små, synd att de inte får gå lösa hos er, vilket jag ju förstår att de inte får göra. Kanske han idag får bekanta sig mera med dem :)? Vilka härliga dagar ni har där hos er...

Jag bore städa o ordna upp då min kompis är på väg hit ikväll o vi ska ut på en resa över dagen i morgon. Jag hoppas vi får en bra resa o orkar gå hela dagen, medelålders som vi är ;). Bara vädret blir okej så är det bra. Det blir övernattning två nätter o sen har jag en kväll "ledig" o sen kommer nästa gäst som jag inte vet när hon bokat hemfärden. Angav nog antalet nätter, men... Kul, visst, men också lite slitsamt... Väntar på att delen till bilen ska komma för att se hur det går i besiktningen, just nu vore det bra med en bil, men så är det icke. Fick faktiskt lite bilfeber ;), tänk att få en ny bil, så härligt det skulle vara...

Såg två filmer igår, ja vanliga tv:n fungerar ju inte, men Netflixen funkar som tur är. Den ena handlade om en läkare som flyttade till franska landsbygden som första mörkhyade människan där med allt vad det innebar. Nåväl, jag har börjat få nån slags konstig dragning till jist Frankrike, okej Italien också, o jag undrar om du Es kan se vad det beror på? Kunde åka till landsbygden där... O tror faktiskt jag kommer att göra det nån dag ;).

Men nu är det inte den dagen utan en vanlig tisdag här hemma ;). Med mycket att göra o lite som blir gjort, gissar jag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

3 Tingeling :

skriven

Men gud så gulligt med hundarna! Så söt. Och MG som välter hagen för att komma in 😂 härligt med så mycket liv och rörelse!

Jag har fixat massor med det praktiska, och ska fortsätta denna vecka. Jag har tackat ja till utbildningen. Så efter denna månad har jag inget mer att köpa, som är större alltså. Jag är nöjd med mitt hem, jag hann färdigt innan studierna. Tog några år men nu så! Jag känner att jag nu är helt redo. Har inte varit det tidigare inser jag nu, allt har sin tid! Och nu är det tid att studera. Dags att gå vidare!

Herregud jag vet redan nu på ett ungefär vad jag ska skriva för examensarbete, haha!


Trevlig tisdag!

Kram!

Svar: Visst är du redo... stort lycka till nu :) Kram
Esmaralda

4 <3:

skriven

Flörtar U med mig omedvetet får ingen pejl på honom riktigt ? Känns som han bryr sig om mig som vän.
Är han lycklig i sitt äktenskap. Får lite känslan att han tycker att frun bara vill köpa fina och dyra saker på hans bekostnad. Anar han att hon varit otrogen kommer det komma fram ?
Kram

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Så söt valp på bilden, jättesöt! Jag längtar efter att skaffa hund. Kommer det att dröja eller kan det ske ganska snart?
Kram!

Svar: Det ser ut att dröja lite tills du hamnar rätt med arbete/boende men så småningom kommer en hund.. kram :)
Esmaralda

6 Kulla:

skriven

Men dom är ju för söta dom små valparna💕.
Råttan är inte ful den heller.. och budskapet får du reda på👍.
Härligt med ditt stora gäng, full fart precis som det ska va på sommaren.
Hur stor är chansen att NS dyker upp där jag är till helgen? Kram

Svar: Chansen finns även om den inte är så stor.. kram :)
Esmaralda

7 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ibland tar oron över. Och jag oroar mig så inför detta.

Ser du om det kommer att lösa sig?
Och ser det ut att lösa sig så som jag vill?
Kram

8 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda jag unseat vad det är för skillnad på Soulmate och själsfrände! ?
Kram! 😃☀️☀️☀️☀️

Svar: Det är samma sak... kram :)
Esmaralda

9 Jen. :

skriven

G har ljugit för mig och säger att han är den som inte litar på mig!! Jag som vart ärlig och öppen. Det känns som att han ännu ljuger och bara utnyttjar/leker med mig. Han ställer höga krav på mig när vi ska ses men ger inte samma tillbaka. Nu lovar han åter att om jag betalar nu så betalar han tillbaka sen men det stämde ju inte förra gången.

Vad känner han för mig egentligen och varför ljuger han för mig hela tiden?
Är det hela bara oseriöst fastän han säger det motsatta?

Vad ser du kring detta?

Svar: han går i försvar och det känns inte som om du ska ha alltför stor tillit... lita till din egen känsla istället... kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vad kan en sån liten sork vilja förmedla ...nu vart man nyfiken ;-)

Självklart godkänner mamman MG bästa valpbarnvakten ju !Kan tänka mig att du trivs med många gäster .

Här tränade de gamla prommasällisen med nya hittehunden Ina på snälla Moses Han är guld när det gäller andra hundar <3 Hon är osäker så vi håller lilla mamman Mira ifrån då hon är en riktigt polis och lite bitchig..

Kram Anki med flock

Svar: Ja hundar har ju sina olika personligheter precis som vi... och tack o lov för Moseshundar och MG hundar som rädda och sura hundar kan träna sig ¨på :) Kram
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det någon som jag kan lita på och känna sig trygga med även lättare att prata med.

Känna mycket osäkert på E kvinna att ska tala med henne om något.

Men finns det någon annan som jag kunde prata med även lita på och trygga med även om kemiperson fungerar bra?

Kommer någon så snart?

Ha det bra

Svar: Ja det kommer en person som du kan prata med, lita på och känna dig trygg med.. kram
Esmaralda

12 Fjäril:

skriven

Hej fina Es!
Kan du se om jag kommer att träffa min nästa pojkvän via internet eller om det är i en situation i det verkliga livet som jag kommer att hitta honom?

Kram och kärlek

13 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Försöker förstå vår relation och vad det är som gör att vi inte kan släppa varandra. Och tänker att det måste ligga mer bakom än en vanlig attraktion, för sådan har jag känt mot många. Men aldrig på dethär viset.

Varför ser du vår relation endast som negativ då den är 90% positiv och 10% negativ? Kram

Svar: För att ni trycker på varandras sämsta knappar... kram
Esmaralda

14 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att han kan tänka sig att vi ska flytta ihop?

Ser det ut som att det blir en flytt dit och tillsammans?

Ser det ut som att vi kommer att bo ihop?
Kram

15 EPM :

skriven

Härligt!
Precis så det ska vara på sommaren!

Jag försöker hitta på lite småsaker med kidsen men insåg igår att en poppig snubbe som sjunger Taube inte var deras cup of Tea...
Jag tror ändå de inte är helt besvikna på deras mor och har tråkigt.
Idag kommer dotterns bästis och hänger med oss.

Känner mig lite off, men kan inte sätta fingret på det. Rösten som väcker mig genom att säga mitt namn, kommer den från alltet och är det något de vill säga mig? Nåt jag ska akta mig för?

Kram

Svar: Barn kan behöva lite kultur också ibland :) Nej jag se ringen varning runt dig men någon försöker ge dig god energi så ta emot.. kram :)
Esmaralda

16 Blomman:

skriven

Hej!
Åh MG är för gullig. Han vill ju gosa med bebisarna.
Träffar jag någon kärlek i sommar?
Kram

Svar: Ja han älskar ju bara bebisar så mycket !! Du har chans att träffa någon speciell i sommar... om inte annat så en fling.. kram
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

God morgon!

Vad härligt med mycket gäster. Jag har svårt när det blir för mycket folk och i flera dagar. Behöver dagar för mig själv för att vila upp mig. Tar mycket kraft från mig.

Åkte till L igår för att fylla på gas till min ac.. kul den var helt sönder och måste lagas... hans kundpris är 8000 men får se vad han kan göra för mig. Det finns fördelar med att ha varit tillsammans med bilmekaniker.
Jag tror dock han fortfarande har känslor för mig.

Idag hoppas jag på sol så jag kan åka till mamma och sola. På torsdag blir det fredriksdal!

Måste ta tag i pluggandet... kommer jag klara no tentan?

Kram

Svar: Ja jag skulle också behöva ett ex som är bilmekaniker... advokat och läkare har jag... men elektriker och rörmokare skulle sitta bra :) Vad roligt ed Fredriksdal !! Du har god chans att klara tentan... var väl förberedd bara.. kram :)
Esmaralda

18 Milla:

skriven

Vill gärna höra mer om sorken om det är budskap till ngn. Kanske ngt tidigare liv? Fortsatt förkylning här, usch. Jag som skulle till psykologen. Aktierna pekar just nu neråt o jag som tänkte tvärtom. Finns det ngn ljusglimt för mig i sommar?

Svar: Visst finns det ljusglimtar.. försök fånga stunderna för att spåra in rätt.... kram :)
Esmaralda

19 Bella:

skriven

Heej, jag från igår med trouble from nashville 😂🤠 hans ex ringde mig nu, mår riktigt dåligt över att ha pratat med henne, till en början kändes det bra men nu får jag en riktig jobbig känsla. Kan man lita på vad hon sa om allt? Känns som allting han sagt om henne stämmer faktiskt.. känns bara jobbigt. Nu måste jag ju "lämna han" för att jag pratat med han.. åh vad jobbigt allting är verkligen..

Svar: Tänk till och fatta ditt beslut... därefter kommer det att lätta... kram
Esmaralda

20 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer det någon mer spontan nu i juli?? Nästa månad kan du ju inte svara på frågor. Hoppas att det går bra för dig i augusti.

Kram

Svar: Jodå, jag svarar på frågor i augusti också.. har datorn med till hotellet :) Och i slutet av juli, början på augusti kommer en ny spontan.. kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Blirbesiktning idag då bildelen har kommit. Ser den ut att gå igenom besiktningen, eller hittar dom nåt annat som också måste åtgärdas? Panik...
Kram Skorpan

Svar: Det kan tänkas nåt litet hittas.. kram
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Har mannen i mitt liv bra familjerelation dvs bra kontakt med sina föräldrar och värdesätter familjen?

Svar: Ja han är en familjemänniska som värnar om de sina.. kram
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Så spännande ändå 😊

Undrar om jag skulle må bra av nån sorts ”lyckopiller”? Eller kommer de positiva känslorna tillbaka. Längesen jag kände mig glad men jag är inte lika ledsen längre iaf så det är kanske på bättringsvägen 👌🏻

Provar fråga igen om jag verkar väldigt mkt äldre än mina 43 den dag jag gifter mig.....om jag gifter mig.

Kram 🤗

Svar: Det tar sin tid att hitta balans i måendet..... och en dag gifter du dig.. jag ser dock inte när.. kram
Esmaralda

24 Lotta:

skriven

Spännande med sorken och jag måste ju säga att de små valparna ser bedårande ut. Jösses så gulligt :).

Hela sommaren känns här som en enda lång väntan. Väntar på nytt jobb, mannen, barn, att få åka iväg. Kommer livet ordna upp sig. Drömde om min gamla chef inatt. Om försoning. Konstigt men kändes bra. Undrar vad det betydde.

Kram L

Svar: Drömmen handlar om att du accepterar och släpper det som varit.. kram
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Shit, min visalimit kommer ju snart emot.. Ekonomin känns som att den är i gungning just nu.. Borde ha studerat till bilmekaniker eller rörmokare ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, de har ju alltid fullt upp och lönen är inte fy skam den heller :) kram
Esmaralda

26 Fråga:

skriven

Hej!

Lite trött i luvan idag. GLÖMDE skriva spådom alltså spontan spådom!!

Kram

Svar: Det ordnade sig.. jag förstod ju vad du menade :) kram
Esmaralda

27 Skorpan:

skriven

Det är ju den jag tänker på ;) o så tror jag faktiskt att jag skulle trivas med ett jobb där jag blir skitig ;D
Kram Skorpan

28 Frågetecken ...igen:

skriven

Hejsan Esmeralda!
Ja visdt är det magiskt, jag ser ju också annat på olika platser o i saker hemma o på andra ställen. Lycka till med allt du går igenom tänker på dig!

Fråga
Jag har en "barndomsvän" som formligen växt upp i min familj i tonåren eftersom hennes föräldrar skildes. Vi har varit fina vänner i många år. För lite sen skrev jag till dig i undrade varför hon luras o ändrat sig så. Du svarade att hon hade struligt runt sig själv. Jag skickade ett glad påsk sms till alla muns vänner så även till henne. Så tog vi upp kontakten igen, men i helgen drabbades jag av sorg o något jag hade svårt att lösa fullt ut o stod fullkomligt handlingsförlamad. I denna stund trodde jag att hon skulle finnas där för mig som jag hade funnits där för henne. Men då i min sirg i kris skrev hon jätte elaka sms o att hon inte tänkte höra av sig mer o så mycket fult. När jag var i all denna plötsliga sorg lämnade hon mig. Varför??? Får hon nånsin nån karma tillbaka efter allt elakt hon gjort mot mig. Hon sårade mig djupt o det gör ont...
Kramisar med hopp om ett svar ifrån dig.

Svar: Ja, det gör ont när vänner sviker.. hon bär på någonting.. jag ser inte vad det är men hon vänder det som agg mot dig... och det är tufft. Just nu tror jag inte att du kan prata ut med henne om detta men det kommer nog en tid när ni kan ha detta samtal. Du ska borsta av dig och gå vidare.. hon är inte så viktig för dig som du kanske tror. .. styrkekram
Esmaralda

29 Pia :

skriven

Ser du något roligt för mig som dyker upp snart?

Kram 💕

30 55:

skriven

Heej försöker förstå mig själv har klarat av en del bl a med hjälp av dig. Går här i livet själv men vill egentligen inte det. Min livskamrat skulle dyka upp men när. Har jag någe possitivt framöver?

31 AnnaK:

skriven

Tack! Ja, jag hoppas jag inte är allt för gammal iaf.

Kram igen 🤗

32 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att han kan tänka sig att vi ska flytta ihop?

Ser det ut som att det blir en flytt dit och tillsammans?

Ser det ut som att vi kommer att bo ihop?
Kram

33 kata:

skriven

Snälla Esmaralda, kan du säga hur länge vi får vänta på beslut och blir det positivt för sonen? Är bakbunden tills det kommer och kan inte ta mitt eget beslut före det. Känns jobbigt med denna väntan.

Tack o kram

34 SusanneAmalia:

skriven

God förmiddag.. 💗
Jag hoppas att du och alla blogg medlemmar mår bra..
Förstår att MG har det jobbigt med valparna.. Så bra att han bmit betrodd av mamman till valparna så han får vara riktigt nära.. 🐾🥰

Jag har varit i Österrike i 14dagar åkt Zip Line två gånger. Ridit hästar kört e-bike..
Hoppa fall skärm.. Får vänta. Har försökt men allt har varit fel.. Väder vind sikt och nu är det inställt för att alla flygplan måste genomgå besiktning efter olyckan i Umeå.. Jag ska flyga paraglide.. I stället.. Det går ju lika bra.. Sedan till Irland.. Men först Skåne i vanlig traditionell stil.. 💗

Hjärnan läker dag för dag och nu kan jag efter träning cykla simma och klättra.. Yes!!! 💞

Livet tillbaka lite. Dyka vindsurfa och och gå bergspromenader med EllaBella.. Rida och cykla.. Men vad jag har tränat skam den som ger sig..

Cornelis har kommit in på filmutbildning.. Nu håller jag tummarna att han får jobb på helgerna så att han har råd att gå där..

Jag har hittat en båt som jag vill ha.. Nu gäller det att hitta båtplats..

Önskar er alla på bloggen en fin dag och du Esmaralda får koppla på så vi får veta vad råttan vill säga..
🤔😊
Kärlek till alla.. 💗 EllaBella hälsar.. 🐕

Svar: Vad roligt att höra av dig igen :) Herregud vad du är aktiv... underbart... du ÄR ju en extrovert och aktiv person så det är som det ska vara ! Härligt att Cornelis kommit in på sin utbildning. Kram till... till EllaBella också såklart :)
Esmaralda

35 Pia1:

skriven

Det var inte riktigt min tur ännu! Han skrev remiss till fel undersökning, så jäkla tragiskt att han ska röra ihop och dra ut på pinan IGEN, står och stampar likadant som i mars när remissen glömdes bort.
Så vad i h-ete.
Behöver jag även denna undersökning, bör jag låta den göras innan jag river stället? Den som egentligen skulle göras är ju ännu viktigare för att förstå hur jag haft det det senaste året.
Jag ville inte kriga mer, eller jaga någon som inte svarar. Men måste jag det? Han kommer inte svara med mindre än att jag ringer ledningen.

36 f:

skriven

igår när jag skulle tömma brevlådan, så låg det ett halsband där i silver, kan du se vem som lagt det där?

37 Carin:

skriven

God förmiddag 🌧
Just såna spännande situationer när vardagen krockar med dröm.
Som när jag drömde om en utter så starkt, öppnade din blogg samma morgon och en utter kom upp på bild i ett blogginlägg.
Härligt 💕
Fullmåne idag, igårkväll gick jag igenom mina önskningar från förra fullmånen och jag ser en klar checklista 💕
Punkterna var tunga mål att nå känslomässigt sätt. När man måste sätta stopp för dessa ”woulda, coulda, shoulda” så kan de såra mer då man verkligen önskade ”tänk om (what if)”. Dock en välbehövlig omstart, och omvärdera till ”tänk om (think again), ta en annan rutt”.
Känslan att dra sig ut på promenad i ur och skur, och även i sol, kan vara nog så utmanande. Så jag gör det snart.
Kram!

38 Milla:

skriven

Ja, sjuk så jag får läsa dina bloggar i stället. Vet ej om det kan vara dotters förkylning som smittat el ngn utrensning då jag kör ett speciellt koncept. Ser du ngt? Har du fått reda på mer om sorken? Sork på gotländska är pojke.

Svar: Och på skånska kan vi säga... en liden syrk....:) Jag tror du drabbats av en kombo av de två... kram :)
Esmaralda

39 Ghostwriter :

skriven

Det kändes jättebra och undrar om min King kan hjälpa mig få detta bytet?


Jag kanske inte blir miljonär som jag önskade riktigt men jag kan ju få framgång på andra vis!



Kram och ha en fin dag!

Svar: Kingen jobbar hårt för dig men exakt vad han har fokus på är svårt att säga.. kram )
Esmaralda

40 <3:

skriven

Hej kära Es, men jag dör så söt valpen är <3
Vet inte vad det är med min kompis S. Vi var ut och hade en mysig kväll med tjejerna och helt random så frågar hon ut mig vad jag har på mitt sparkonto och vill att jag loggar in på min internetbank. Frågar även vad min nya väska kostar. Så himla konstigt beteende av henne. Hon var även små otrevlig mot H en annan kompis som var med. Hon kände att S inte alls gillar henne.
Känns ändå privat med pengar och är man sjukskriven till och från har man det inte så fett i månaden.
Har försökt ordna till ett bra sparande för min framtid och hoppas kunna ha ett bra liv med mina investeringar.
Blir ju lite dumt när man dricker vin ibland och man tänker sig inte för så jag visade henne lite och vad sur hon blev då och ifrågasatte.
Kommer hon släppa detta eller är hon avundsjuk ändå fast jag är väldigt sjuk. Får inte ihop detta alls med henne.
Kram

Svar: Hon är nog lite avundsjuk men beteendet var korkat.. det finns sådant man inte ska lägga sig i... men hon verkar släppa det hela.. kram :)
Esmaralda

41 Michaela:

skriven

En riktig cliffhanger :) Haha! Ser nästan ut som en cirkus landat men underbart med besök och gud så söta valparna är! Vill ha hund igen!

Idioten som dissade och lämnade mig ensam med chips en kväll för några veckor sedan och åkte till en kompis istället hörde igår av sig och frågade om vi kunde ses. OCH om han kunde sova över! NEJ blev såklart mitt svar och då började han hånskratta och sa "Ha det bra Michaela " och drog. Vilket jävla CP! Måtte han ALDRIG höra av sig igen! Och fan vad bra jag är som sa NEJ! Terapin har hjälpt 😁😤👊 Kram!

Svar: Ja, du sade nej precis som du skulle... hurra för dej... kram :)
Esmaralda

42 Hon:

skriven

Hej,
Tips på hur jag kan snappa upp på jobbet? Är trött, självkänslan vacklar och kortare stubin.. tungt att jobba i denna bransch då jag helst bara skulle vilja satsa på mitt eget mående nu..
Kram

43 Skorpan:

skriven

Nå nej att de hinner besikta den idag. Delen som är sönder är av storleken 10×10cm o dyr som hel... De kan minsann ta betalt, den bilen tillverkas ju inte mera så... Ojoj så jag önskar mig en ny bil. Om under sker ja då blir det en ny bil,men tror inte på under ;).
Kram Skorpan

44 Bella:

skriven

Tack så mycket.. Ska verkligen tänka till.. men tänk om jag tänker till och jag bestämmer mig för att "ge han en chans"? Han vet ju inte att jag har pratat med henne (exet) nu.. känns som jag gått bakom ryggen på honom. Fast det gjorde han ju på oss båda två så kanske inte ska bry mig.. tack igen.. kram 🤠

Svar: Eller så kan du säga till honom precis som det är... spela med öppna kort...och läsa av... kram
Esmaralda

45 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se om Jag någonsin kommer att komma in på Redovisnings utbildning om jag fortsätter att söka?
Har bara kommit in som reserv
Kram

Svar: Försök förbättra din intagningspoäng tills nästa gång, då ökar din chans.. kram :)
Esmaralda

46 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli en flytt dit och blir det en flytt ihop?

Blir vi sambo?
Kram

Svar: Känns tveksamt men inom det snaraste bör det avgöras så du vet.. kram
Esmaralda

47 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag känner mig ganska nere för tillfället och har svårt att ta mig upp då jag inte riktigt känner att jag har något roligt som intresserar mig att göra på dagarna. Jag har självklart mina älskade hästar men jag känner inte att jag vill störa dem hela dagarna utan vill ha något intresse när jag inte är i stallet också. Har du något tips eller ideer?

Har fått en reading av dig tidigare(som var toppen!) och funderar på att göra det igen, men vill inte heller bara leva livet utifrån spådomar jag kan få, om du förstår vad jag menar.

Kram!

Svar: Det är viktigt att man i första hand litar på sin egen känsla och gör egna val.. att man inte lever efter en spådom! Rannsaka dig själv nu vad som får dig på bra humör och vilka människor du vill träffa.. och välj därefter.. kram :)
Esmaralda

48 Tildis:

skriven

Hej!

Herregud vad söta små valpar! Jag förstår fullständigt att Mannabonne välte hagen. Inte ska väl dom vara instängda!😁☺️

Nu väntar jag med spänning på att något bra ska dyka upp. Ser det ut att bli något jag trivs med? Kramar <3

Svar: Ja jag tror något bra är på väg :) kram
Esmaralda

49 Måddan:

skriven

Härligt att se den lilla glimt från annan plats undrar vad budskapet var ?.
Ja själv så vet jag inte om jag ser riktiga personer eller andar . Dom är lika tydliga .
Det händer inte jämt men lite då och då

Svar: Ja, och det kan vara svårt att se skillnad... jag vet... kram :)
Esmaralda

50 Michaela:

skriven

Puh vilken ung liten pudding till läkare jag träffade på VC nyss :) Och själv är man full med snor och slem och såg ut som en flodhäst utan tröja pga PMS när han skulle lyssna på hjärta och lungor. Svetten lackade bara ju närmare han kom. Så är det när närhet från det manliga könet varit som bortblåst sedan 2017😄 Inte något på ingång heller dessvärre!

Nåja fått hostmedicin och hoppas att det blir bra snart för har varit sjuk i 1 månad och vill må bra igen!

Kram!

Svar: Ja, nu vänder det och du kommer må bättre... stackars dej vilken envis infektion.. kram :)
Esmaralda

51 Mirre:

skriven

Hej Es,
Kan de bli bra om jag tackar ja till lägenheten på tredje våningen? Möblerna är inte de modernaste vilket stör mig... Ser du om jag kommer trivas? Kram☀

Svar: Kan du komma över det här med möbler och inredning så kan det funka men det är inte bästa boendet för dig.. kram :)
Esmaralda

52 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Mmmm sant att vi tar fram det sämsta i varann, men mesta delen av tiden är det tvärtom, vi tar fram det bästa hos varandra. Ingen får mig att må så bra som han. Kanske därför som
det är så omöjligt svårt att bryta bandet, åtminstone just nu. Kram

53 Mikael:

skriven

Springer man förbi alla de små stunderna i livet, för att man har så bråttom med alla döda ting i livet, så kanske man missar något viktigt, något så litet som en sork har något att viska till en, på något vis fick han Björn reda på något om en gammal läkare i Göteborg med en vitaminkur, hans tumörer försvann och han fick gå på röda mattan med Glenn Close

Björn Runge om hur Glenn Close räddade hans liv

https://www.dn.se/kultur-noje/nicholas-wenno-bjorn-runge-om-hur-glenn-close-raddade-hans-liv/

Irriterande nog så sällan kanske kommer de där stunderna när man inte har gott om tid och kan slappna av och man stressar vidare...

Kram
Mikael

Svar: Ja, ibland blir allt annorlunda än man kanske tänkt sig :) kram
Esmaralda

54 Cara:

skriven

Hej där Es mitt i sommaren!

Skönt är det nu! Bara ta det lugnt och smågreja lite:)

Jag tänkte passa på att rena min King. Hur är det egentligen med havssaltet? Kan man återanvända det? Eller är det förbrukat efter en rening?

Många kramar till bloggfamiljen!

Svar: Använd ALDRIG samma salt två gånger.... det kan ha bakvänd effekt och det vill du inte.. använd nytt.. kram :)
Esmaralda

55 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Som du vet så älskar jag att resa över allt annat. Planerar nu en resa i oktober och detta år måste den bli på höstlovet. Märker dock att priserna går upp rejält då.

Ser du om det ändå blir en resa? Lyckas jag få ihop det?

Och vart kan man åka i oktober, mitten av oktober, om man vill ha sol och värme? Inte Kanarieöarna, dit far jag då jag är gammal.

Kram,
Jennifer

Svar: Ja det ser ut att bli en resa i höst... kanske Turkiet ? Där är varmt och gott om hösten :) Kram
Esmaralda

56 J.O.:

skriven

Hej, Esmaralda.
Jag har varit intresserad av en kvinna nu en längre tid. Hon har haft det kämpigt de senaste åren och jag är rädd för att vara påflugen och efterhängsam. Saken är den att jag är dum när det gäller kvinnor. Jag tolkar ständigt fel. Frågan är: Finns det möjlighet att detta kan bli något mer än vänskap? Jag mår dåligt av ovissheten.
Med vänlig hälsning från J.O.

Svar: Ärligt talat så känns det tveksamt.. hon verkar inte vara riktigt där i känslorna . Ta ett tydligare initiativ och du kan tolka hennes gensvar och därmed vet du säkert.. kram
Esmaralda

57 Hon:

skriven

Hej,
ser du om det kommer att hända något romantiskt eller extra kul under resten av sommaren?
Kram

58 SL:

skriven

Besviken? Kanske visar det sig att jag vill mer.... ingen soulmate där heller alltså.

Konstigt, det kändes/känns verkligen så... :(

Men det är väl också typiskt när man verkligen tror att det ska vara rätt o så är det inte det.

Känns det som att han har något att ge eller va det kanske inte ens meningen att vi skulle träffas?

Wow vad spännande att kunna se såna saker! Hur var det första gången du såg något sånt? Blev du rädd eller visste du att det var ett sjätte sinne?

59 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Mitt avtal på mitt nuvarande nya jobb är ”provanställning” dvs fram till oktober nu. Känns det som att jag blir kvar längre än till oktober?
Kram

60 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vet inte känns som om jag kommer att få leva mitt liv själv.

Har gått så många år.

Ser du mig leva i en familj i samboskap vara gift och i partnerskap?
Kan det dröja ytterligare år eller bör något vara pågång ske?
Kram

61 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han skulle kunna tänka sig att bo med mig?
Tänker han tanken?
Kram

62 Fanny2:

skriven

Kanske var det ett meddelande till någon... Kanske är det sorkarna som ska vara rädda för människor. ;) En dag ska jag åka till Isle of Skye och förhoppningsvis med min soulmate då jag har fått höra att vi levde i Skottland i ett tidigare liv.

Så söta valpar! MG vill bara befria dem och visa dem sina favoritplatser... Många pussar till MG. 💜

Tack för svar häromdagen. 💜

Kram

Svar: Puss tillbaks från MG :)
Esmaralda

63 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Tänker han tanken på att bo tillsammans med mig?
Kram

64 Miss Kittie:

skriven

Hej Es.

Min granne dog i fredags. Jag brukade besöka henne och hjälpa till när hennes tv krånglade. Efter hon dog, så har min tv slagit på sig själv flera ggr. Är det hon som leker med min tv ?
Kram

Svar: Hon sänder dig nog bara ett tack för all hjälp och det blir lite starkare än hon tänkt sig.. kram :)
Esmaralda

65 J.O.:

skriven

Tack så mycket för svar och råd.
Det är tyvärr vad jag själv anat.
Ha det bra!
J.O.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: