Meningen med ditt liv...

Någon undrade och bad mig skriva om hur man vet  vad meningen med ens liv här på jorden är.

Hur vet vi vad vi är satta att uträtta ?

Det är en stor fråga – och svår !

 Långt ifrån alla kommer till denna insikt  för i grunden handlar det om mognad…det är  en speciell mognad  som krävs… en röd tråd tillbaka som connectar de gamla  liven med det  nuvarande… för att man ska få insikt och förståelse.

 

Det kan krävas att man tillåter sig att gå in i sig själv en aning, kanske lite meditation… att man hudlöst känner in.  Somliga lyckas bra och andra lyckas aldrig hur de än försöker.

Om vi inte förstår och om vi inte hittar den speciella meningen.. då är det kanske just detta som ÄR meningen !!

  I somliga liv får man lov att vara lite lost, för att känna hur det känns. Man kan får treva sig fram, pröva på olika men ändå inte hitta rätt.

Blir det så, då tror jag att man ska sluta fred med detta och inse att det faktiskt är som det ska vara.  

I annat fall kan man förstöra för sig själv och  desperat känna hur livet bara flyter på  utan att det blir riktigt bra.. utan att man kommer ”hem” .  Och det är förbaskat onödigt.

Meningen med våra liv  måste inte innebära att vi ska göra stordåd.  Meningen kan vara i det lilla

Det kan vara en lärdom vi ska göra… kanske ödmjukhet, bestämdhet, mod eller vad som helst

Ibland kan meningen handla om en specifik händelse..som ett vi ska rädda ett människoliv, att vi ska ta hand om djur, att vi ska lära andra.. and so on.

Varje människa har sin unika mening

Och hittar vi inte meningen då ska vi ha fokus på syftet med livet och njuta av gåvan att vi lever här och  nu.. och det ska vi göra varje dag !

Vi ska inte gå i någon annans ledband och försöka ta efter … utan du ska känna in vad just du behöver för att må så bra som möjligt.  Det är en viktig insikt. När du hittar den.. då ska du leva den så mycket som du bara förmår.

 

 

Vem vet, sedan kanske den djupare meningen med just ditt liv uppenbarar sig och oavsett den gör det eller ej.. så har du haft det så bra som möjligt  i din väntan!

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar igår. Finns det något sätt man kan tacka sin skyddsängel som vakade över mig i söndags natt.
Var det någon i min närhet tror du som la något i glaset ?
Personal på restaurangen eller J eller M.
Tror det måste varit så för det var ingen vanlig känsla dagen efter.
Kram

Svar: Bara tacka din ängel i ord och på ett seriöst sätt.. han lyssnar.. kram :)
Esmaralda

2 Ghostwriter och min historiska mening :

skriven

När jag föddes kände jag direkt en särskild känsla inom mig att jag hade en betydelse men jag visste bara inte hur. Jag var liksom bara 7 år. Om inte yngre. Jag har ju alltid varit medial så det var som att jag bara visste något, att de fanns universum och jag kände en längtan redan då tillbaka.

Jag känner att jag idag förstår min mening med livet och det är att vara just den jag är och göra det jag gör och vill och ska göra.

Ibland känner jag mig som en av änglarna på jorden, och då menar jag Inte på ett självgott sätt utan mer att är det något jag kan göra så ska jag göra det för andra.

Jag har varit många betydelsefulla människor i tidigare liv som är världskända genom massa år, som gjort historia för världen. Det är exakt det jag vill göra idag också, i mitt liv nu, men inte för att bara göra det här livet mer eller lika speciellt .... utan för att helt enkelt fortsätta förespråka det jag förespråkat genom liven, fortsätta där det tog slut av olika anledningar

Spännande ämne. Jag håller med dig att de är viktigt att känna meningen själv men många är rädda för att nå dit eftersom de ibland kan vara läskigt (”vem är jag som den personen”/”vem är jag när jag har nått de målet”).






Ha en superfin Tisdag.
Extra kärlek och goda energier till dig! Kram :)

Svar: Du tänker rätt och har har förmåga att ta emot exakt hur det är.. och det är inte alla förunnat... kram :)
Esmaralda

3 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Blev han glad att se mig? Det kändes som om vi fann varandra direkt. Kram

Svar: Ja jag tror han blev glad.. kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Meningen med livet. Jag har inte hitta den även om jag känner inte väl jag är hemma...

Undrar fortfarande varför jag fick här livet och vet inte vad är det meningen med var jag som personen.

Meningen med livet så har jag inte hitta än.

Ha det bra

5 Kulla:

skriven

Oj, dagens ämne är inte lätt.. meningen med livet🤔.. lev, älska, andas, lär av misstag/ framgång, njut av dagen🤗.
Nu mot ☀️👙💦✈️🍾🍺💃🕺💕.. hoppas på lite flirt ?!? Njut nu alla av just denna dag. Kram

6 Tingeling :

skriven

Ända sedan jag var liten har jag sagt jag vill bli dagmamma eller dagisfröken. Gick barn och fritid på gymnasiet. Jobbade på förskola i några år och trivdes faktiskt, jag tyckte det var roligt. Sen kom jag ifrån det där och tänkte jag skulle jobba inom vården och det har jag gjort på olika sätt. Jag provade igen jobba på förskola för ett par år sen ju men det var helt fel!! Men jag tror det handlade om personalgruppen och det fanns ingen struktur det hade också ändrats sen jag jobbade sist, mycket mer dokumentation nu osv... mer "skola". Ska bli intressant och se om jag "hittar tillbaka" nu under utbildningen eller inte... det kommer visa sig fort hoppas jag i och med praktik.

När jag utbildade mig till min nuvarande yrke kände jag redan när jag hade praktik att det var fel. Men fortsatte ändå. Och började jobba och kände fortfarande det var helt fel. Men har blivit kvar ändå.... tryggheten som känns tryggt.... Men jag har verkligen fått erfarenhet, så helt bortkastat är det ju inte!

Vaknade nu av att regnet slog mot fönstret. Jag älskar det. Och sen lite muller på det hade varit perfekt 😊

Kram!

Svar: Exakt, du har fått erfarenhet och det är alltid rätt och nu kan du söka dig fram.. du kommer hitta rätt... kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Det är sannerligen inte lätt att vara människa, även om man vet sin livsuppgift. Att bejaka den är, i mitt fall, är en utmaning, tycker jag. Jag skulle gärna ha sett att min livsuppgift vvar att rädda ett liv, typ been there done that, men nej den ska fortgå hela luvet :DD. Nåja, jag gör mitt bästa, ibland lyckas jag bättre o ibland mindre bra ;). Hoppas dock att jag på ålderns höst är nöjd med mitt liv...

Nöjd var jag igår efter att ha överlevt första arbetsdagen ;). Än nöjdare blev jag då jag fick iväg en ansökan jämte cv till ett förbund som söker en person med liknande bakgrund som min ;). Så vad tror du Es, finns det någon chans gällande detta jobb? Det är ännu drygt två veckor kvar av ansökningstiden, men det kan hända att annonsen dras in redan före det, tror att de kommer att drukna i ansökningar...

Tröttheten har slagit till, kanske lite kaffe hjälper mig att komma igång ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jadå chansen finns till jobbet.. runt 70 %... kram :)
Esmaralda

8 Lollo:

skriven

Hej Esmaralda
Meningen med mitt liv funderar jag ständigt över....
Kan du möjligtvis se om jag har träffat min blivande själsvän/livskamrat förut
Önskar dig en fin dag

Svar: Det känns inte riktigt så... kram :)
Esmaralda

9 CA :

skriven

Hej
Jo, min King fick salt häromdagen, han har fått en ny plats i halsbandet. Märker honom inte så mycket. Hoppas att han trivs hos mig.
På vilket sätt, om det går, kan jag märka av franska vännens påverkan på kingen?
Kram

Svar: Han är aktiv och han trivs hos dig !! Jag ser dock inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag kunde går vidare från J honom just nu så när får jag mer information från nätet och såna...

Synd att andra har inte förklarar mig så tidigare så 5 år är mycket försent åratal.

Kommer jag går vidare på riktigt ifrån j honom? Inte typ återigen på något sätta.


Svar: Ja, du kommer gå vidare och det blir en lättnad.. kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du att någon man någonsin kommer att fria till mig?

Kram

Svar: Japp, det tror jag verkligen.. kram :)
Esmaralda

12 Dunegull:

skriven

Har jag någon större mening med livet?
Någon större livsuppgift som jag inte nått än?
Kram

Svar: Ja, och vad det är kommer du så småningom att inse.. kram
Esmaralda

13 Tildis:

skriven

Godmorgon!

Väldigt intressant inlägg idag. Jag har tänkt mycket på det här och det är verkligen svårt att hitta sitt kall i livet. Jag försöker lyssna till mitt hjärta och ta de valen som känns rätt innerst inne. Så hoppas jag att det leder mig rätt.

En fråga Es, ser du mig med inkomst i höst/vinter? Kram

Svar: Du gör så rätt... och ja, finns god chans för inkomst i vinter.. kram :)
Esmaralda

14 DD:

skriven

Kan du se något om skolan för mig i höst?

Kram 🌸

15 Susan:

skriven

Oj idag va det djupa tankar... jag undrar oxå ibland vad meningen med livet är, men sen tänker jag att det inte måste va ngn speciell anledning till att just jag finns, förutom att bara vara just mig själv. Förhoppningsvis har jag gjort ngt under mina levnadsår som påverkat ngt men om inte så är jag nöjd med liv som det är i har varit..... o bättre kommer det att bli🥰

Kram

Svar: Att bara vara sig själv och klara av att vara det.. är ingen dålig livsuppgift alls.. kram :)
Esmaralda

16 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att åka hem ett tag först, innan resan?
Kram

Svar: Ja, det kan du behöva.. kram :)
Esmaralda

17 Rebecca:

skriven

Snart börjar jag jobba igen, verkar det bli en okej jobbhöst/vinter? :)

Svar: Ja det ser helt ok ut.. kram :)
Esmaralda

18 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda är Martina bjuden på festen ?
Vill helst slippa träffa henne där. C och U gillar inte hennes åsikter och vad hon står för nu. U säger det ofta.
Kram

Svar: Hon kan vara bjuden... kram :)
Esmaralda

19 Bolla:

skriven

God morgen!

Har blitt bedt i min svigerinnes 40-årsdag. Hyggelig det, men så viser det seg at hun har bedt alle untatt sine svigerforeldre (mine foreldre), de har hun spurt om vil vørr barnevakt. Hun har bedt egne foreldre og tanter/onkler.

Er det lov å synes at det ikke er greit? Kjenner jeg ble så skuffet... greit at hun kanskje ikke setter så pris på de annet enn til barnepass, men synes det var smålig og fikk lyst til å melde avbud selv. Hvorfor gjør hun det?

Klem Bolla 😊

Svar: Jag tror hon valde barnvakt på det sätt hon kände var enklast.. tror inte hon tänker på att det är ofint.. för det ÄR det ju verkligen... kram
Esmaralda

20 Lotta:

skriven

Intressant läsning. Tyvärr tillhör jag den skaran när livet rinner ifrån en och åren går. Är inte nöjd. Stångar huvudet i väggen och krigar verkligen för att få det jag vill, men det är som om universum säger NEJ, inte du inte. Om och om igen. Vill ju bara ha ett jobb som alla andra och en man vid min sida. Men känner att det är stopp liksom. Why?

Kram L

Svar: Det är inte stopp.. det är bara trögt... men det kommer.. och under tiden ska du göra det bästa möjliga av dina dagar.. även om jag förstår att det tar emot.. kram :)
Esmaralda

21 AnnaK:

skriven

Ja, det var djupt! Kanske man gör det som är meningen men man vet inte om det bara.

Verkar det vara en bra idé eller ett misstag att ta körkort för automat endast? Många som gör det nu.

Kram 🤗

Svar: Ja, jag tror många gör det de ska utan att inse det själva :) Jag ser inte vad som är bäst kring körkortet.. kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

God morgon..

Jag har fått höra att vi kommer ner på jorden igen för att lära oss. Att vi är här på praktik. Även att vi blir guide eller nått till någon som upplevt samma saker som oss i tidigare liv. Men den förstod jag inte riktigt...

Usch sommaren börjar gå mot sitt slut. Det är så skönt att va ledig men har känt den inre stressen sen lovet började. Tentan är nästa vecka och jag ska plugga varje dag nu för jag tror helt ärligt att jag kommer klara den. Men samtidigt vågar jag inte riktigt chansa på det.

Igår kom syrran till mamma o pappa och prata om att de ska bygga pool och tycker absolut inte att mamma o pappa ska göra det. Jaha? Är det hon som bestämmer det? Ibland blir jag så trött..

Jag hoppas jag kan skaffa pool när jag köper hus...

Jag satt och läste en tråd om p-piller. Hur lång tid det tog innan man blev gravid.. sjukt många skrev direkt efter. Hoppas det blir lika snabbt för mig när jag väl ska få barn. Man ska ju bli glad för vilket barn man får men jag hoppas jag får iallafall en flicka pga namnet och att jag älskar att shoppa kläder. Sen får jag en pojke är han såklart välkommen också. Men jag är ju inte riktigt där. Sen vet man inte om man kan bli gravid heller.

Jag har så många tankar och längtan till att träffa någon och skaffa familj och hus...

Kram

23 Lotta S:

skriven

Es, när ser det som tyngst ut under det kommande arbetsåret? Skulle vara bra att kunna mildra lite, om det funkar!

24 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

I detta liv hittills har jag känt mig lost. I både relationer och jobb. Jag har kämpat. Prövat mig fram mig är ändå inte ”hemma”

Hittar jag hem i detta livet?
Kommer jag att hitta en kärlek eller ser du mig leva själv i framtiden?

Hur långt fram är framtiden?

Framtiden kan ju vara i morgon om så är.

Sen undrar jag när du inte ser ”honom” i min framtid. Är det framtiden om 2 år? Eller min framtid om 10 år eller min framtid om 20 år?
Kram

25 Soffan:

skriven

Morning, morning :)
Den återkommande å kniviga frågan...
Tror ni ens vi människor ska veta?
Att vi ens kan ta in det.
Jag är osäker...
Fokus på syftet låter klokt!
Esmeralda:
Ej fått besked än men hoppas få komma förbi och kolla på nya lägenheten i veckan.
Ser det ut att ske?
Blir nojig att den är totalt trashad eller något...
Suck på katastroftänket...
Visst ser det ok ut?

Kram från nybörjarköparen! 💆🏼‍♀️

Svar: Det är stort och svårt att förstå och ta in... jag tror bara ett fåtal har förutsättningarna. Och det är som det ska vara, helt i sin ordning. Det ser hyfsat okey ut med lägenheten... kram :)
Esmaralda

26 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du att vi aldrig kommer att bo ihop med varandra igen?

Kram

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Stora frågor så här på Tisdagmorgonen Jag tror att mycket av livets mening för mig är barnen och nu för tiden när pojkarna inte behöver mig i lika stor utsträckning har det blivit djuren och naturen Jag stortrivs när kroppen medger att jag kan ta mig ut på långtur och njuter varje sekund om det inte är för varmt ;-) Känner glädje när jag kan hjälpa djur från minsta gräshoppan i poolen till paddan som tar ett svalkande bad på fatet ...
Inga stordåd här inte ;-)

Förstår att din mening är att hjälpa andra <3

Stor Kram Anki med flock

Svar: Det är ju faktiskt stordåd i sig att rädda liv i värmen.. en paddas och en gräshoppas liv är mycket värt... kram till dej och flocken :)
Esmaralda

28 Sessan:

skriven

Tänker på dig o de runt dig!

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

29 sus:

skriven

hej
så är de....
man kan inte gå och vänta....
men vill ju veta om det händer...
love sus

Svar: Fast en del påverkar man själv också.. valen är viktiga.. också i det lilla.. kram :)
Esmaralda

30 Helena Ir:

skriven

Sköna ord,alla har sitt liv att leva..det är svårt att kopiera någon annans. Lyckan är en annan accept..många söker den också..den tror jag vi hittar inom oss..om man stannar upp,och inte stressar så förbenat..stanna upp ibland..tror jag är bra!

Just nu funkar min healing, inte som jag vill..jag kör i en lite speciell ,egen påhittad..när jag går in i den..så försvinner jag bort,somnar/meditiation ..

Ha en bra dag!

Kram :)

Svar: Bra.. fortsätt känn in din healing och följ känslan.. kram :)
Esmaralda

31 Sa:

skriven

Meningen är kanske att jag ska vara just mig :-) Mitt liv har ju inte varit så likt alla andras och jag har också till viss del gått mina egna vägar. Inte helt lätt för det faller inte alltid i god jord... Vet att jag påverkar människor genom att bara finnas till. Fick höra för ett tag sen att jag är en person som får andra att öppna sig och tänka efter. Det är ju sant eftersom jag brukar få höra det mesta, haha! Dock jävligt tröttsamt ibland och jag skulle vilja utnyttja detta på bättre sätt.

Önskar lycka till och det bästa för dig nu under behandlingstiden! Kryssningen i Mars blir nog fantastisk tänker jag! Kram

32 Agnes:

skriven

Jag har gett upp.

Så trött på att dag efter dag flina upp mig. Visst har jag "det bra"...och likt en höna kacklar jag för mig själv, "jag är tacksam, jag är tacksam, jag är tacksam, kackel-kackel-kackel". Varje dag....

Kram!

Svar: Man blir trött av att flina upp sig.. den saken är klar... kanske du behöver gör något nytt och annorlunda ? Någon för dig själv som ger glädje och tillfredsställelse ? Så att flinet kommer lite mer från hjärtat ? Du är en viktig person.. kram :)
Esmaralda

33 Hjärterdam:

skriven

Halloj. Intressant läsning! Jag är ingen mästerfilosof utan lutar mig nog mot att skapa ett liv jag mår gott i. Och det kräver att jag ständigt väljer nytt har jag märkt. Inte det lättaste alltid. Hur blir det med den nya miljön i höst ser det bra ut? Börjar bli nervös men också förväntansfull.

Kram 💖

Svar: Det ser bra och positivt ut till hösten.. kram :)
Esmaralda

34 Maddelito:

skriven

Hej!
Har försökt under en längre period hittat tillbaka till mina gamla vänner men vet inte om det är en sån bra idé? Skulle träffa en idag med då helt plötsligt var hon sjuk men så inget om det igår när vi pratade.
Vill hon inte ses?

Svar: Tveksamt om hon vill ses... kan du ska ha mer fokus på nuet och framåt och nya vänner.. kram :)
Esmaralda

35 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser den relationen ut att vara år till?
Kram

36 Skorpan:

skriven

AnnaK, vet inte hur det är i Sverige, men här får man endast köra med automatväxlad bil om man tagit "automatkort". Är det så hos er också?
Kram Skorpan

37 <3:

skriven

Tack för svar idag.
Ska tacka min skyddsängel 😇
Var det någon i min närhet tror du som la något i glaset som ville mig illa ?
J eller M ...
🤔kan du se något.
Kram

38 Hon:

skriven

Ser du varför jag känner mig såhär lätt utslagen och illamående senaste dagarna?
Kram

39 Pia1:

skriven

Jag får väl säga att jag varit och är förstvivlad över att behöva gå igenom detta med många varför. Fy fan. Men ibland kommer lite bekräftelse. Som igår, ett stort och innerligt tack från en patient, när jag själv hade så ont, då orkade jag en stund till. Sedan blev jag så glad för det lilla, fast väldigt betydelsefulla för mig, att den inhoppande läkaren städat upp i mitt fall och skickat ut pm och fixat och donat, så välbehövligt jobb han gjort. Blir väldigt fundersam varför allt blivit liggande när han kunde göra det bara sådär omedelbums, men åh tack för att det är gjort!

40 Bellagio:

skriven

Ja du att veta vad meningen med just detta liv är svårt. Jag har nog alltid gått min egen väg och gjort sådant som enligt andra är "extravagant" men som jag själv ser som helt naturligt. Har gått den långa vägen i yrkeslivet och kanske det visar andra att man kan om man vill, bara man är beredd att kämpa.

Jag tror jag bättre vandrar på min livsstig nu än för något år sedan. Och idag är min stora utmaning att sluta leta efter min stora kärlek. Jag VET ju att det troligen tar längre tid när jag håller på som jag gör, planerar att gå på evenemang där Hon kanske finns. Suck. Så nu har jag bestämt mig, bort med tinder osv och nu ska jag leva mitt liv, fullt ut! Jag skiter högaktningsfullt i att leta och spana 😁. Har en känsla av att det stora mötet sker 2021, kan det stämma? Och detta var sista frågan om kärlek från mig. Du får slå mig på fingrarna om det smyger sig in en fråga ändå..

41 Therese C:

skriven

Hej Es!
Det är så otroligt tomt därute i hägnet utan Emil. Men när jag satt därute hos Lilo hände något märkligt. Det här är vad jag skrev till Hedwig om saken :
Jag satt ute nu hos Lilo och käkade. Det hände något märkligt när jag satt där. Lilo är ju alltid lite försiktig och nu hade jag ställt fram en tallrik till henne med några smulor från mitt knäckebröd. Hon var mycket försiktig och det tog en kvart för henne att våga sig ända fram och våga smaka. Sen satte hon sig en liten bit ifrån mig och jag tänkte att hade Emil varit här så hade han gått direkt fram till fatet och sedan gått fram till mig och tiggt mer. Precis som jag hade tänkt det fick jag syn på en mus. Den tittade på mig och jag som egentligen inte gillar möss tyckte att den var hemskt gullig med de där nötbruna ögonen. "Emil hade också nötbruna ögon" tänkte jag. Den gick helt orädd fram till fatet. "Precis som Emil skulle ha gjort" tänkte jag. Den åt upp de smulor som Lilo hade lämnat och sedan sprang den fram till mig och började undersöka lådan jag satt på. "Herregud!" tänkte jag "den är tamare än Lilo, snart hoppar den väl upp i knäet på mig som Emil brukade göra". Men den kilade runt på andra sidan och satte sig under trefacksburen. Sen busrusade den lite fram och tillbaka precis som Emil brukade göra. Jag sa till den att den tyvärr inte får lov att bo kvar även om den var hemskt söt. Men jag vill inte att den ska kontaminera Lilos hö och så. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag kan ju inte ha ihjäl någon som är så där tam och gullig. Men bildar den familj så går det ju inte.

Hedwig trodde att det var ett tecken och för mig kändes det också som en hälsning ifrån Emil.
Jag vet att jag har en fälla någonstans som kan fånga mössen levande. Så om jag fångar in den så kan jag släppa ut den i skogen. Då slipper jag ha ihjäl den. Det är nog det bästa alternativet för Lilo också. Jag vill ju inte sätta in fällor i hägnet som hon kan göra sig illa på och den fällan finns ingen risk att hon fastnar i.

Dagens bloggämne är mycket intressant. Jag funderade faktiskt över det i lördags, om det fanns någon speciell mening med mitt liv och vad i så fall. Jag har alltid tänkt att det handlar om något bra som jag borde åstadkomma. Men när jag läser igenom mina dagböcker så verkar temat bara vara att jag ska lära mig mer om mig själv och hitta ett förhållningssätt till livet så att inte allt känns så himla skrämmande och sorgligt och att hitta frid att njuta av det som är bra medan det är bra.

Kram ThereseC ❤️

Svar: Ja det är så man ryser... vilket starkt besök Emil gjorde... det är sällan besöken blir så tydliga ! Ja, släpp ut musen i skogen, det blir bra... kram :)
Esmaralda

42 Jessica:

skriven

Hej,

Jag skulle gärna vilja boka en session med dig. Hur går man tillväga? Går det att boka privat eller ställer man endast sina frågor direkt här?

Mvh
Jessica

Svar: Du kan beställa en personlig seans via mail. Maila mig på: [email protected] och jag mailar dig info om hur det funkar !! Kram
Esmaralda

43 Alexandra:

skriven


Morning Es,

Tack för ett skönt och förläsande inlägg.

Andas in , andas ut, känn in , "flyt" och "vibba" vidare folks!




44 Maria:

skriven

I slutänden är min uppfattning att alla människors mening är att vakna upp för att komma till insikten om vem de är...Vem de är på riktigt bortom kroppen, tankarna och känslorna. Att gå inåt för att nå sanningen istället för utåt.

När det skett behövs inte längre frågorna....

/Maria

45 Michaela:

skriven

Svåra frågor men väl värt att tänka på. Jag har inte riktigt kommit på svaret men hoppas att jag gör det en dag. Tänker i alla fall leva så bra jag kan.

Äntligen svalare ute! 24 graders skillnad. Galet! Hoppas att det inte kommer någon mer värmebölja denna sommar. Tycker det är horribelt. Började löpträna igår igen efter 3 veckor sjukuppehåll. Så skönt och till hösten tänkte jag ta upp min simning igen. Blir inte elitnivå denna gång men måste få simma. Är min passion. Fick inte jobbet på Polisen men tänker att det inte var meningen. Hoppas bara jag klarar mig med nuvarande tills jag hittar nytt.

Hoppas att du får en bra dag hemma innan du far iväg till Lund i morgon och pussa extra mycket på MG. Kram!

Svar: Ja, du klarar dig bra på nuvarande jobb tills det nya kommer.. för det kommer ju.. kram :)
Esmaralda

46 Alie:

skriven

Som ung, ställde jag mig ofta frågan, vad som är meningen med livet och varför just jag finns här, hade många tankar kring döden och kände stort obehag och rädsla kring den. Idag, har jag ett helt annat förhållningssätt kring det hela. Jag vet inte vad som skulle vara just min mening här på jorden men jag vet att jag personligen har utvecklats enormt i mig själv, på väldigt många plan. Dessutom har jag alltid varit bra på att ta hand om andra och att hjälpa. Idag sätter jag mig själv främst, men tar forts hand om andra om man säger så... Att vara en god människa i största allmänhet är en mening i livet, det vinner vi alla på.
Kram :)

Svar: Egen utveckling kan mycket väl vara ett syfte... kram :)
Esmaralda

47 Tiss:

skriven

Borde jag ta mer hjälp just nu? Eller släpper det?

Svar: Använd dina verktyg.. och det släpper... kram :)
Esmaralda

48 Jossan :

skriven

Lycka till imorgon! Hoppas du klarar det galant utan att må dåligt!

Vad ser du om den närmsta tiden för mig?

Kram

49 Orolig Soffan igen:

skriven

Vet att man inte får ställa uppföljningsfrågor men blev lite nojig nu. Hoppas på att trivas gott i lägenheten när jag är på plats i alla fall? :(

Haft en bra känsla hittills och haft stöttning av talismanen. Den har varit helt amazing!

Kram!


Svar: Ja, jag tror det kommer bli riktigt bra när du är på plats :) Din talisman jobbar verkligen för dig... kram :)
Esmaralda

50 Mikael:

skriven

Åh nej, här vaknar man upp en helt vanlig tisdag i godan ro så får man en sån fråga mitt i nyllet innan man ens hunnit dricka kaffe!

Lustigt nog fick jag en precis frågan av en snygg kvinna ifall jag vill finna ut meningen med mitt liv med hjälp av henne, kan det vara något tror du Es?

Kanske är risk vi blir kära på vägen och vi glömmer bort det där med meningen med livet på vägen...

Hanna Öberg är en charmig vanlig dödlig och kul pingla som kan ge er motivation att sommarträna, hon gav mig inspiration ta en 20 timmars fasta igår med sommarens längsta joggingtur på slutet, de flesta av Hannas andra videos är som man inte direkt värt kolla på för man hör inte ett ord av vad hon säger då hon är för snygg helt enkelt men den här går få ut något av

https://youtu.be/dylE1fHRgkw

så lätt sväva ut i vad man stoppar i sig så nu var det dags visa utsvävningarna vem som är boss och hålla sig i form :)


Det har ändrats en del på gymmen, förr var det muskelbiffar som flexade musklerna i speglarna idag är det kvinnor i korta shorts som vänder rumpan mot speglarna posar och tar selfies...., träningsvilja av stål har de som tränar själva.

Börjar tro kvinnor är en del av meningen med mitt liv.... :)

Kram
Mikael

51 Mikael:

skriven

Frågan är då vad är mening med mitt liv??? :)

Kram
Mikael

52 EPM :

skriven

Usch vilken natt! Var på akuten till i morse, inget allvarligt- sonen hade en glasbit i foten.
Men jag känner mig helt utmattad, förutom att vara vaken en natt så har man ju anspänning pga oro flr sitt barn och sen gjorde min mor en klassiker också och släppte en totalt onödig kommentar då situationen var som mest kaos. Så, besvikelse över det...
Trodde, även denna gång, att hon faktiskt förändrats och numera förstår mig och mina livsval. Men nä...
Känner mig kass😢

Kram

Svar: Försök ha distans till sådant som din mor säger... det blir fel med henne ibland men hon menar inte så illa som det låter.. men förstår dig.. man vill höra annat när man är som mest stressad... kram :)
Esmaralda

53 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
När du inte ser ”honom” i min framtid. Kan det vara framtiden om 2 år? Eller min framtid om 10 år eller min framtid om 20 år?

Ser du att vi aldrig mer kommer att bo ihop igen han och jag?
Kram

54 Jessica:

skriven

Hej,

Har pratat med två spådamer tidigare och de har sagt att jag hamnat här jag är pga att jag har magi på mig. Kan det stämma?

/Jessica

Svar: Nix, det stämmer inte... kram :)
Esmaralda

55 Anonym idag som ett aspelöv:

skriven

Hej kära Es!
Intressanta inlägg de här dagarna o idag undrar jag med vad det är för mening med Livet (tårar)...

Jag undrar om du kan se om min dotter kommer väl hem ikväll?
Missade flyget ensam i ett annat land i natt, ska åka eller kanske är i luften nu? Detta flyget ska mellanlanda i ytterligare ett annat land innan det anländer. Typiskt nog har mobilen bara lite batteri kvar i hennes laddsladd är borta? Hon måste checka in med mobilen o därför undrar jag om du kan hjälpa mig att se om hon kommer hem väl ikväll? Snälla jag ber dig!
Kramisar o tack på förhand.

Svar: Jag ser inte när hon kommer men visst kommer hon hem lyckligt och väl.. kram :)
Esmaralda

56 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Vad brukar män sådär generellt lägga märke till hos mig då de spanar in mig?

Kram

Svar: Din utstrålning, din kropp och dina ögon... kram :)
Esmaralda

57 Helena Ir:

skriven

Tack!

Läste om myndighetsåldern genom tiderna hur den ändrats..
När jag var väldigt ung så var den 20,dessförinnan hade den varit både 25 och 21..och när den sänktes så var det t ex bara ogifta kvinnor som blev myndiga vid en viss ålder.Var de gifta så var det mannen som var hennes förmyndare,myndighetsansvarig för henne.
När jag fyllde 18 så hade det 2 år tidigare blivit 18 år för oss kvinnor,och män..men,männen blev fortfarande 1974 det 6 månader tidigare. Jösses!

Kram :)

58 Alexandra:

skriven



Rättelse av mitt tidigare inlägg: #43
...tryckfelsnisse i farten


Tack Es för ett skönt och förlösande inlägg.
(INTE förLÄsande)

59 Crazy catlady:

skriven

Maria, kommentar 44: Håller med dig! Och det är en tuff utmaning i en värld full av distraktionsmoment.

Nu har jag slutat ha på tv:n som sällskap och ständigt ha lurarna inpluggade på bussen och det är väl alltid något :)

Esmaralda: Kommer det gå bra den andre september? Kommer jag att trivas?

Kramen 🖤

Svar: Det ser ut att gå din väg... kram :)
Esmaralda

60 Skorpan:

skriven

Ringde om jobbet, första sökande :D. Mycket trevlig man i andra ändan som pratade mitt modersmål som sa att dom är intresserade av mig på basen av min tidigare erfarenhet. Han undrade om jag eventuellt kan komma tidigare ifrån det nuvarande jobbet, men det kan jag nog inte som enda anställd. Sade dock att jag komma o vara där på fredagarna då jag inte har telefontid. Åh Gud vad jag hoppas på att jag snart kan säga upp mig o börja på ny "arbetskula".. Håll tummar o tår..

Imorgon bär det iväg för dig, har du allt packat o klart Es?
Kram Skorpan

61 Familjehjälten:

skriven

God dag.
Jag vill tacka dig för dina insikter, de hjälper och värmer. Dock känner jag att jag kämpar med varandet och fastnar hela tiden i dåtid och framtid, psykologisk tid säger vissa, lidande säger jag.
Kommer mitt lidande hålla på länge till eller kan du se någon ljusning eller öppning snart. Det är kämpigt nu och jag ogillar det då det är hjärnan som spökar och inte hjärtat.

Tack för allt du gör för oss andra<3

62 Jessica:

skriven

Hej Es!

Hur stor är chansen att han fortfarande har känslor för mig?

Kram :)

63 Rödbränd:

skriven

Hejsan Es. Ser du möjligtvis om nya stället blir en bra start för mig. Jag ser mycket fram emot att få stå på mina egna ben. Hoppas detta blir bra. Vad får du till dig?

Nu blir det grille och din grillsås som du lade upp på bloggen för ett bra tag sedan.

Den följer med på grillkvällarna här hemma :D

Svar: Det känns som om det blir riktigt bra... visst är grillsåsen god !!!! Kram :)
Esmaralda

64 Lilla m:

skriven

Hejsan tycker min kollega M att jag är söt? *söker bekräftelse bara*

65 Sus:

skriven

Hej
Var ser du mig i framtiden?
Kanske ska jobba med något annat?
Vad?
Love sus

Svar: Ja, det finns annat jobb för dig.. men du väljer själv.. och väljer du att satsa på något nytt så känns det bra.. kram
Esmaralda

66 co:

skriven

När jag var yngre kände jag ofta att det fanns mycket mer mening och jag kunde vara glad åt dagen och kände lycka i den. Jag hade mycket med planer och jobb jag kände att jag ville göra. Ville arbeta med människor på något sätt.

Nu är allt bara tvärtom, känner mig avstängd, känner inget kall, inget som jag skulle passa att arbeta med. Har tappat inre motivation och glädjen på något sätt inför saker. Känner mig som ett ufo i de flesta sammanhang

Konstigt det kan förändras så.

Undrar om jag någon gång kommer hitta något..

Svar: Du hittar tillbaka till dig själv... men du måste börja ta egna steg i den riktningen.. välja mer glädje... kram :)
Esmaralda

67 Hjärter dam:

skriven

En till hjärter dam här på bloggen idag?! Jaja, du kan nog skilja oss åt...

Meningen med mitt liv har jag inte klurat ut än..försökt gå egna vägar men hittar inte riktigt dit. Så lost är jag nog verkligen. Får nog börja med att flytta ena foten och ta några steg framåt tills jag trampat upp ett spår..och hoppas på att det ska klarna under vägen.

Kram och lycka till med behandlingen Es ♥️

Svar: Det kommer klarna.... tack & kram :)
Esmaralda

68 Yvonne (gammal kund ):

skriven

Jag är benägen att hålla med Agnes.

Tycker jag flinat upp mig i hela mitt liv!

Inte passar jag in någonstans. Vare sig i familjen där jag föddes eller i några relationer. Vänskap eller kärlek.

Mer min nuvarande man i så fall som har ett ängelens tålamod.





Inte bitter eller nere alls. Men medial sedan födslen. Vilket alltid känns som ett utanförskap.

Inatt i min dröm kom en av mina hundar till mig. Han har varit på andra sidan ett bra tag.
Och ville bara ge mig lite lycka!

Gulligt och lycklig blev jag!

Stor kram

Yvonne

Svar: Det gör mig ont att du känner din mediala sida som ett utanförskap... kanske kan du förändra detta ? En liten aning i alla fall ? Jag vet precis hur det känns när man får besökare som man inte förväntar sig.. och precis som din hund kommer bara för att ge kärlek och för att de känner att de behövs.. kram :)
Esmaralda

69 Alie:

skriven

Vad säger du Es, ska jag go for it? jag har ju inget att förlora iof.. han kanske iaf blir smickrad, eller?
Kram :) ☄️

70 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är det bättre att min man stannar kvar där han är eller skulle han hinna resa hem igen och tillbaka till sin pappa?

71 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser den relationen ut att kunna vara år till?
Kram

Svar: Ja det kan bli så... kram :)
Esmaralda

72 Lenafena:

skriven

Lycka till med behandlingen imorgon Hoppas du tänker på dig själv och vilar ut! Kram

Svar: Tack snälla :) Ja jag laddar med massa böcker och serier att se... kram :)
Esmaralda

73 LottaS:

skriven

Pia1: Så fint att höra när något går din väg, håller tummarna för dig och läser med spänning dina kommentarer! Kram!

74 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor ser chansen ut att dem skaffar gemensamma barn?
Ser det ut att bli så?
Kram

75 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om relationen har stabiliserat sig mer nu?

Kommer den att stabilisera sig?
Kkramm

76 Signe:

skriven

Hej!

Undrar bara om du kan se när jag är ordentligt igång med jobb/ och/ eller studier igen?

Kram♥️

77 Mia:

skriven

Ojdå, jag trodde att alla visste sin mening men insåg att så är det ju inte. Jag vet min mening och kan känna in både det ena och det andra. Och det har jag blivit dödad för i många liv. Nu börjar jag faktiskt längta hem. Men har ännu viktiga saker att utföra. Kram <3

78 SusanneAmalia :

skriven

Mening med livet är att älska det och vara kärleksfull mot sig själv och andra.. Ta emot vad livet ger och vara tacksam för all glädje.. Se allt vackert njut och se möjligheter.. Kramar 💗

79 Mia:

skriven

Ojdå, jag trodde att alla visste sin mening men insåg att så är det ju inte. Jag vet min mening och kan känna in både det ena och det andra. Och det har jag blivit dödad för i många liv. Nu börjar jag faktiskt längta hem. Men har ännu viktiga saker att utföra. Kram <3

80 Mind:

skriven

Det var längesen jag skrev sist.

Jag tror meningen med livet är att hitta sin mening, för den är nog olika för olika personer. Det tror jag.

Ez, nu för tiden bor jag ute på landet, i ett gammalt hus jag hyr. Det verkar vara mycket liv i det här huset, av det andliga slaget, eller så är det bara smådjur och fladdermöss som låter, men ibland känns det som mer. Jag är inte rädd för det, men hoppas om det är någon mer här att de är ok med att jag är här.

Just alldeles nyss fick jag så väldiga rysningar på ryggen och en distinkt doft av vått gräs dök upp kring mig. Bara där jag satt, här framför datorn, gick jag iväg en bit fanns doften ej kvar.

Undrar om det kan vara någon som hälsar på?

Mvh / Micke


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: