Rosa sås och Pomerianer....

Jag lovade ju att ge er receptet på världens godaste grillsås.... smasking till
allt grillat, potatis, sallad... vad du vill.
 
Och enkel är den att göra dessutom.
 
 
 
Rosa såsen:
 
En stor bruk Creme fraiche 5 dl
1/2 burk stark Ajvar
4 matskedar majonnäs
1 tesked Sambal Olek ( eller mer om vill ha det riktigt starkt)
lite salt och lite peppar
 
 
 
Vispa ihop allt och servera
 
Vill du mindre så bara halvera ingredienserna.
 
Galet gott... jag lovar 😍
och den är lika god dagen efter !
 
 
 I helgen har det varit full rulle med sonen, dottern från Lund och hennes barndomskompis.
Lite hamnliv, kall öl, grille och rosa sås !
 
Och idag går vi in i andra andningen
 
Ozzy ska gå andra veckan på segelskolan och kommer med sin mamma... dvs dottern från skogen... och så kommer  dotterns väninna med sina tre barn och tre hundar !
Mannabonne Glenn kommer bli lycklig... han har nog aldrig träffat en Pomerian förut och nu kommer en hel flock !
 
 
Tält ska slås upp och de fyra barnen ska tälta  i trädgården men vi får väl se om det blir barnen eller föräldrarna som hamnar i tältet, när det gäller !!
 
Kram & kärlek
 
 
1 <3:

skriven

Tack för receptet.

Flörtar U med mig omedvetet får ingen pejl på honom riktigt ? Känns som han bryr sig om mig som vän.
Är han lycklig i sitt äktenskap. Får lite känslan att han tycker att frun bara vill köpa fina och dyra saker på hans bekostnad. Anar han att hon varit otrogen kommer det komma fram ?
Kram

2 EPM :

skriven

Låter gott!
Ska prova den såsen!👍🏼

Låter mysigt att tälta i trädgården. Minns när jag var i 10- årsåldern och tältade med min granne i hennes trädgård, min katt Emil skrämde henne såpass att vi fick avbryta allt och sova i hennes rum istället. Precis efter spökhistorierna så lade sig Emil uppe på tältduken och satte in klorna genom tyget😂😂

Jag är trött på att känna mig så oerhört ensam hela tiden. Jag vill ha mer än jag just nu får, rent känslomässigt.
Jag är inte ens intresserad av något just nu som inte är på riktigt... Känner mig lite söndertrasad rent känslomässigt, tömd liksom. Att jag gett av mig till fel, samtidigt så slösar jag gärna med känslor och har ingen förståelse varför man ska snåla med kärlek. Men, jag längtar efter soulmate nu...
Jag vet inte varför men jag tror vi möts i en affär, stämmer det?

Ser du nåt om varför jag vaknar av att någon säger mitt namn kl 4 om mornarna, vem väcker mig och varför?

Kram

3 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Betyder vår attraktion att han också har känslor för mig? Går attraktionen djupare än bara på ytan? Kram

4 Michaela:

skriven

Det är svängdörrar hos dig sommartid :) Härligt!

Spinner vidare på gårdagens bloginlägg :) Söta bilder och kärleksförklaringar på Facebook under rätt länge nu och då undrar jag ju såklart: Är relationen så lycklig som den verkar? Och är den bestående?

Kramar!

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur går det för M kvinna för länge sedan att jag såg henne. Tänker på henne varje dagar och drömmar om henne.

Är det allt bra med henne?

Är rykten stämmer på något sätta som har händer eller är det annat fakta som vi inte vet...

Såna gör mig oroligt att ska händer alla andra också...

Något som borde jag få vet?

Ha det bra

6 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda!
Tack så mycket för svaret igår angående min höst och att jag själv har en liten möjlighet att påverka den. Ändå känner jag ren och skär rädsla och stress då jag tänker på hösten. Och hur jag ska kunna lösa min besvärliga livssituation.

Jag undrar om du kan se om det sker något positivt på hösten för mig? Blir det bra tror du?
Önskar att jag kunde släppa oron och rädslan. Men allt känns verkligen så jobbigt då ingenting har förändrats och jag inte vet hur jag ska få till en förändring.
Kram,
Jennifer

7 Eiio:

skriven

Oh så härligt gott det låter! Mys ;D

..Tror du kan svara på en fundering jag har?
Jag funderar på att kontakta en släkting som en del i mitt försök att släktforska på egen hand men vet inte om det vore konstigt? Tänker om personen tyckt det varit påfluget va mig eller om min förfrågan hade tagits emot positivt.. Blir som osäker och vet inte riiktigt vad som är "rätt eller fel" att agera op.. Vill mest bara höra mig för lite och lära mig lite mer.. Vem som är vem och när var vad etc..

Mvh

8 åsa:

skriven

Hej E! Ska prova såsen👍. Unga mannen jag mötte på dans.vi hade mkt gemensamt o han flirtade fint gentlmanskt. Men det gick fort. Så jag backa lite. Kände hur kan han en ung spana in mig.Han skrev långa sms ,så jag kände o blev rädd att jag är inte.mogen för relation. Han ville bjuda på bio. Han bor 20 mil från dansen.jag är kluven om jag ska mötas el ej. Lite desperat kanske han är vet inte. Han tyckte jag var hans soul.vaf känner du in E Ska jag kontakta honom el släppat kram åsa

Svar: Han är ju ingen soulmate och ingen för framtiden men är du pigg på lite "äventyr" så ska du träffa honom... kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Vilken enkel sås, bara att röra ihop, passar en som är bekväm dvs mig ;D. O vad glad MG kommer att bli över besöket, fast det kan bli mycket skäll av dom små hundarna, om dom är som den hunden jag träffat, kompenserar sin storlek med att skälla o skallet :D.. Härliga dagar ni ska ha igen Es. Vila emellanåt du också!

Kom hem sent omsider men resan gick ju mycket fortare då man inte behövde pausa för att äta, endast gå på toa. Fick de flesta kassarna uppackade o det är skönt idag, nu blir det o byka en massa o kolla jobbdatorn o ev mail. Stressar mig o på nästa jobb ska jag inte behöva "dejourera" på semestern, eller kommer jag att "måsta" det?

Ser du nåt kring min "egen" semester Es, nåt speciellt kul som händer? Nåt jag "borde" ta mig för? Bara alla pallrar sig iväg så börjar den ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser en bra egen semester... planera in lite kul, sådant som du gillar och glöm inte umgås med dem som får dig på gott humör.. kram :)
Esmaralda

10 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Tanken är att min man ska åka till sina föräldrar i Nybro (Kalmar typ..) med sin bror o min dotter på ett år o vara där ngn vecka.. jag har ej semester så därför åker jag ej med. De har tänkt att åka nu i veckan på torsdag eller fredag.. jag har blandade känslor kring detta, mest tankar som ”hur kommer hon tas hand om, kommer de ha koll? Tänk om ngt farligt händer henne där om de ej har bra koll på henne” osv osv.. vad ser du kring denna resa o vistelse?
Kram

Svar: Jag tror nog att man kommer ha koll.. och du kan behöva din egen tid.. kram :)
Esmaralda

11 J:

skriven

Gomorgon!
Grillsåsen ser väldigt god ut!
Jo jag undrar behöver jag byta mobilnummer?
Kram

12 Kulla:

skriven

Men vilka söta små 🐶💕.. MG måste va i 💕himlen när möter dom👍😁.
Full fart har du då iaf👌.. precis som det ska va👍.
Här vräker nu ☔️ner. Första semdagen😦.
Undrar om flirten dyker upp till slutet av veckan? Kram

Svar: Ja, vädret är inte så kul här heller .. grått och lite småkallt.. kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

God morgon..

Har sovit så skönt inatt och helt plötsligt går pappas klockradio på på högsta volym. Helt omöjligt att sova då. Men är fortfarande trött. Hoppas på fint väder idag med sol. Måste komma igång med pluggandet men jag har ingen motivation...

I helgen var jag i Eskilstuna och hälsa på min gamla granne. Der var mysigt. Saknade hennes hund som är den enda hunden som jag klarar av de andra är jag rädd för...

Fick en starkare känsla när jag var hos henne att den rätte är närmre än vad jag tror.. intressant..

Nä solen kom igen nu!

Ska se om jag kan sova en stund till..

Kram

Svar: Hoppas du kunde sova en stund till... kram :)
Esmaralda

14 Undrande:

skriven

God morgon! En mycket otippad man har börjat visa sitt intresse för mig. Är de början på något bra?❤️

15 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha trevligt!!! Låter som mysiga sommardagar med familjen.

Ser det ut som att vi kommer att flytta ihop?
Kram

16 Dunegull:

skriven

Ska egentligen sluta på mitt jobb den 10/9. Tror du de godkänner månadsskiftet. Blir de arga om jag mailar och frågar?
Kram

Svar: Du är i din rätt att fråga... kram :)
Esmaralda

17 PiaS:

skriven

Hej Es,

Måndag och sista jobbveckan innan semestern 🙏🏻. Hoppas veckan går fort och semestern blir underbar och fylld med glädje, skratt, vänner, familj, kärlek ❤️och sol och bad ☀️🏖.

Har ju känts som jag befunnit mig i uppförsbacke med stark motvind...det räcker liksom nu. Tycker allt jag är värdig att få flyt i livet och kärleken och att mina önskningar (och spådomar) börjar slå in och bli verklighet 🙏🏻😊.

Pomeranier är verkligen söta. Tror att MG kommer bli alldeles till sig 😊.

Kram PiaS

Svar: Härligt när hela semester ligger framför :) Och det blir flyt... kram :)
Esmaralda

18 Mimis:

skriven

Hej!

Finns det fortfarande chans till jobb för mig??? Funderar om jag kan föra otur med mig. Jag själv plus folk omkring mig verkar drabbas av olycka. Sjukdom, skilsmässa, arbetslöshet osv. Kan bara hoppas att det vänder snart.

Kram

Svar: Ja chansen finns fortfarande till jobb och du drar inte otur med dig... det är bara ett negativt flöde.. och det vänder.. kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Kära Esmaralda

Tror du att jag en dag lyckas ta mig till Socotra-ön?
Är jag gammal då?

Kram!

Svar: Jag tror absolut att du kommer dit... innan du blir gammal.. kram :)
Esmaralda

20 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli så
Som jag hoppas och vill?
Kram

21 Tildis:

skriven

Hej Es!

Låter som ni har en riktigt härlig sommar😊

Nu har jag tagit beslutet. Det känns faktiskt bra! Hoppas detta för mig sig bra vindar. Kan du se ett byte i när framtid?

Önskar alla en härlig start på veckan!

Kram

Svar: Känns som ett riktigt bra beslut som för gott med sig.. kram :)
Esmaralda

22 Carin:

skriven

God morgon 🌧
Vädret hat skiftat totalt från att vara någorlunda till hällregn med åska och blixtar. Så känns mitt inre just nu så det är skönt att vädret kan spegla mitt humör och nuvarande tillstånd.
Hela förra veckan var det besök som avlöstes med mer besök. Behöver nog inte förklara hur trött man var igår och hur glad man var att få landa 💕
Jag fick en oväntad påhälsning i helgen som gjorde mig riktigt ledsen. Jag trodde det kort och gott var avklarat för en tid sedan, jag har tagit till mig av seansen och sessionen att fokusera på mig själv och ändå så gör det så jäkla ont att det finns de som begår övertrampet att ta kontakt med mig igen. Enligt mig är sådana mer själviska än vad de intalar sig själva och jag är väääldigt trött på att laga mig själv nu.
Denna vecka återgår det mesta till det normala 💕🍀
Kram

Svar: Låt inte det som hänt ta av din energi... bara fortsätt framåt längs din egen väg... kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härliga veckobesök du har MannaBonne Glenn tror nog han är i himmelriket med tre ! raringar på besök .

Igår fick jag bilder från yngsta sonen där han rattar en stor segelbåt i Karlskrona skärgård
Första ggr på svärföräldrarnas segelbåt...och han gillar`t !

Själv har jag aldrig satt foten på en segelbåt

Nä nu måste jag ut innan åskan och regnet kommer

Ha en go start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Jag har gillat att segla... förr... nu vet jag inte, var länge sen... blir mest motorbåt nu för tiden fast jag föredrar en liten eka och stilla vatten... att ro i sakta mak ! Kram :)
Esmaralda

24 Fina:

skriven

Hej Es❤️Känner han en slags djupare connection med mig? Kram

25 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Betyder vår attraktion att han också har känslor för mig?

Går attraktionen djupare än bara på ytan? Kram

26 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det hopp om att det vänder till det positiva med honom?
Kram

Svar: Känns inte riktigt så... kram
Esmaralda

27 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tror du att han känner en slags djupare connection med mig? Kram

28 Alie:

skriven

Tack för tips! 😋🌶

Es: när man känner sådär starkt för en person, direkt när man tar i hand första gången man träffas, som om man träffats förr, han man gjort det i tidigare liv?
Det är så stor ålderskillnad så det skulle aldrig kunna bli något ( well, det skulle det kanske men..) men jag funderar oå om det är så här man känner när man träffar sin soulmate, det känns vara så rätt...
Och hur känner han gentemot mig?
Kram :)

29 Extra anonym i dag:

skriven

Låter gott med rosa såsen. Måste gå att översätta till mjölkfritt, ska verkligen testa.

Tycker det börjar kännas osunt med dotterns ilska, börjar kännas som en vendetta. Har gjort och gör allt för att ska bli bra, men hon vill aldrig prata om det som varit. Hur ska jag då kunna göra något bra för henne. Känns som jag stångar mig blodig mot en betongvägg. Är det bättre tycker du att bara strunta i att försöka, när det ändå inte ger något resultat. Hon fyller 50 nästa år och tycker att hon kunde försöka och gå mig till mötes i detta. Hon kanske hellre behöver sin ilska. Tacksam för ditt råd. Är kanske inte meningen att ska bli bra mellan oss? Ingår kanske i detta livet som en erfarenhet till nästa liv.

Kram

Svar: Eftersom hon inte är där mentalt.. så prata inte om det som varit. Ha fokus på nuet istället och på positiva ting... initiera inga samtal just nu.... positivt fokus kan bädda för lite djupare diskussioner längre fram... kram
Esmaralda

30 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det möjlighet till förhållande mellan honom och mig framöver?
Kram

31 Lisa:

skriven

Hej
Har ett dilemma,min fd svärmor begravs på fredag, vi hade inte den bästa relation, min exman vill att jag ska komma med, är dock tveksam. Vad är det bästa ? Vet inte om de andra släktingarna kommer att gilla det.
Kram Lisa

Svar: Vill din man att du ska följa med så kan du göra det med gott samvete.. som ett stöd för honom... kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Tack för receptet.

Flörtar U med mig omedvetet får ingen pejl på honom riktigt ? Känns som han bryr sig om mig som vän.
Är han lycklig i sitt äktenskap. Får lite känslan att han tycker att frun bara vill köpa fina och dyra saker på hans bekostnad. Anar han att hon varit otrogen kommer det komma fram ?
Kram

33 Bellagio:

skriven

Den såsen får prövas till nästa grillning! Jag har såå tråkigt på jobbet nu, sista veckan innan semester. Jag kan verkligen inte arbeta utan kniven mot strupen, och inga möten planerade denna vecka. Jag är ju effektiv när jag väl arbetar så tänker att det gör inget om jag går på halvfart nu :)

Tänker på ditt förra blogginlägg, och jag har ett bra liv och jämför mig inte så mkt med andra. Kör en skruttig bil, men det är medvetet, tänker att den går så länge den går. Bor i ett litet radhus och har två barn varannan vecka. Vi åker på vår första utlandsresa nu i sommar och då är äldsta dottern 12. Det är snarare en utmaning att få barnen att förstå att "alla andra" inte alls får göra bara roliga saker, samt att de ska förstå pengars värde. Vill man åka utomlands så krävs sparande, planering och uppoffringar av andra roliga saker. Jag hoppas jag lyckas visa de det verkliga livet bakom "alla andra".

I och för sig, för mig så bor nog den sanna kärleken i "alla andra". Ser bara lyckliga soulmate förhållanden. Fast vet ju intellektuellt att det absolut inte är så, och jag HAR det väldigt bra som ensamstående. Ger inte upp det för något halvbra, utan då ska det vara på riktigt!

Har fått till mig att det ev blir en flirt innan hon som är rätt dyker upp, och hoppas jag betat av flirten nu. Vi har haft mkt kontakt på messenger och träffats två gånger. Nu känner jag tydligt att detta var inte helt rätt, men en flirt blev det. Och tänker att jag betat av det nu :). Patetisk som jag är så undrar jag ju om det är dags för HON att dyka upp snart, i vilket sammanhang vi träffas och vad jag ska göra för att locka fram henne. Mer än att bejaka mig själv och göra det jag vil och mår bra av.

34 AnnaK:

skriven

Tack för recept!! Ska provas!

Frågar igen om snubben på gymet sneglade lite eller inbillade jag mig? Allmän nyfikenhet isåfall? Säg gärna om jag tror fel 😂 Gick dit och var hur låg som helst men efter en stunds träning mådde psyket mycket bättre om än inte på topp 👌🏻

Kram 🤗

Svar: Han sneglade lite... men kan inte känna in något seriöst intresse... kram :)
Esmaralda

35 Lydia💕:

skriven

Första dagen på semestern en lång skön sovmorgon känns lyxigt
Skulle det bli bra om jag åkte till Nynäshamn och träffa Mats eller om han kommer hit vi pratar fram och tillbaka om det men inget bestämt vet inte vad min dotter tycker om det då
Lydia💕

36 f:

skriven

åååh hundarna är så fina, dottern önskar sig en hund, ser du om den önskan slår in. kram

37 Jossan :

skriven

Nä inte blev det att sova en stund till. Det gick inte att somna om...

Jag funderar på min dröm jag hade i förra veckan.. jag drömde att jag blev biten. Jag vaknade till och kolla så jag inte fått en fästing under kvällen. När jag somna om drömde jag om nyckelpigor. Flera nyckelpigor landa på armarna och benen och de bet mig.

Vad kan detta betyda?

Kram

38 Miltons Mamma:

skriven

Är ingen grubblare längre men en känsla kom över mig när jag satt och tänkte på varför exet aldrig lyckas slå igenom.

För flera år sedan i en seans när jag stod i valet och kvalet om jag skulle stanna eller gå pga jobbiga omständigheter såg du att han kommer att lyckas och sedan ha det bra ekonomiskt.
Att jag om jag valde att stanna så skulle jag (vi) ha det mycket bra ekonomiskt.
Om jag valde att gå skulle jag så småningom träffa en annan man med stabil och bra ekonomi och där vi skulle ha råd med det lilla extra inte lika bra ekonomiskt som med mitt nuvrand ex.


Exet har, genom karma, förlorat enormt mycket bland annat 3 restauranger och vad han än gör så slår det tillbaka.

Jag får känslan av att det är pga att han "tänker fel/ej har hjärtat på det rätta stället" så att säga och att han skulle ha lyckats med mig och sonen vid sin sida men många fel val (som jag ej går in på) där han varit egoistisk och inte tagit sitt ansvar gjorde att lyckohjulet inte snurrar hans väg.


Är det så?
Att med oss vid sin sida hade han lyckats sälja in tv-show, driva restaurang och tjänat stora pengar men att ödet ville annorlunda. Och utan oss så kan han lyckas men faller alltid tillbaka på ngt och därmed går det ej.

Jisses... Får inte ut det jag fick känslan av... "känslan" brukar ju vara rätt så tror det är så.
Att hans eventuella framgång var om jag stannat kvar men att det förändrades då jag valde en annan väg pga hans gärningar. Ödet 🤔
Kommer han att lyckas med ny restaurang?


Det där receptet ska jag spara 😃 Usel på att laga mat men har en syster som är grym på det och hon är alltid på om det vankas nytt. Hihi

Kjam

Svar: Ja, han har kommit in i ett negativt flöde , den saken är klar.. jag kan inte se hur stor påverkan ni har i det hela. Dock tror jag det påverkar..... kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Tack, ska ta tillmig dina råd Es :)!

Nu har jag varit o handlat lite, med den "lagliga" bilen o ätit frujost, tvättmaskin går o kaffekokaren snart rengjord. Inte så hemsk som första gången jag anvönde "rejäla don", rengöringsvätska för kaffekokare, då kom det typ lervatten ur den :DD. Gäller väl att hålla den ren om mannen dricker mycket kaffe ;). Trevligt om han börjar överraska mig med morgonkaffe...Nu får jag ju koka det, också, själv ;).
Hoppas solen orkar hålla sig framme så jag får njuta av den...
Kram Skorpan

40 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag frågade honom om han ville med och jag vet inte om jag vågar hoppas på positivitet svar,

Han sa att han trodde inte att han skulle med men att han skulle höra av sig om han ville med.

Det var iallafall inte ett blankt nej mot förut.

Tror du han funderar på allvar att han skulle kunna tänka sig att följa med?

Finns det chans att han vänder?

Kram

41 Fia:

skriven

Hej, vill bara titta in och tala om att nu har träffat kärleken som jag blivit spådd att göra. Vi större ihop på en bensinstation bredvid ett stort köpcenter och Ez såg att det fanns många butiker i samband med vårt möte. Och nu har det hänt. Gissa om jag är lycklig efter 9 års väntan. Glada kramar på er alla.

Svar: Vad roligt.. grattis :) Kram
Esmaralda

42 Milla:

skriven

Du har ett roligt liv där det händer saker nästan jämt! Själv ligger jag m halsont o värk i kroppen o så trist när jag äntligen kan göra ngt. Har semester o lite barnfri. Kan inte ens gå till psykologen i morgon. Får följa aktierna i dag o hoppas på plus. Skulle vilja daytrada lite om jag skulle kunna lära mig. Sonen är deppig o hoppas på exflickvännen som nu kommit hit till ön på semester.
Dottern ska jobba idag o sälja glass o där är de verkligen inga bra arbetsgivare alls o i dag ska hon tydligen inte ens få rast o de vill inte att hon skattejämkar heller. Sonen ska jobba när vi ska bort på sem o jag har inte lyckats få ngn att ta hans pass ännu, kommer det att ordna sig?

Svar: Ja, det ser ut som om det kommer att ordna sig... kram
Esmaralda

43 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att ungarna kommer att börja skolan i nuvarande stad som vi bor i nu?
Eller ser det ut att bli i Örebro dem kommer att börja skolan? Alltså annan stad
Kram

44 Dunegull:

skriven

Åker nog och seglar med en kille jag aldrig träffat men pratat med en del i telefon och på sms. Blir det skoj om jag tar mig iväg eller känns det inte som detta skulle passa mig?
Kommer vi ha trevligt tillsammans?

Svar: Ha normala förhoppningar och sätt inte ribban för högt, då kan det blir bra.. kram :)
Esmaralda

45 Louise:

skriven

Så var det måndag igen och barnen har lov i en månad till.
Idag ska jag med Izabella och Xander till Lund. Xander ska besöka läkaren.
Det märks att sommarlovet är för långt. Barnen är rastlösa speciellt Izabella. Fritids öppnar om 17 dagar. De har stängt hela juli. Tur att man inte har jobb egentligen.
Förhållandet vi försöker men någon av oss kommer att tröttna. Tror jag kommer göra det innan skilsmässan går igenom.

Om jag klarar mina praktiker kommer jag få en anställning då?

Jag hoppas ju att jag får praktik på antingen förskolan på Lindeborg eller på montessoriförskola. Men även att jag får det stöd jag behöver för att klara målen.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

46 MM:

skriven

Inbjuden till USA i dec.. Från 2 håll.
Blir resan av för mig eller stannar jag i Sverige över jul och nyår?

😊❤️

Svar: 60-70% chans att resan blir av.. du bör börja planera i tid, kram :)
Esmaralda

47 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt i mitt liv kram.

48 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Ha ha, jag och min kompis tältade ofta i trädgården när vi var små. Det slutade alltid med att vi vaknade i gryningen och sprang in i värmen och den sköna sängen.
Jag har semester och det är underbart. Tror att jag gått in i semestermode då jag nu kan slappna av och ligga och dra mig på morgonen. Kan inte det i vanliga fall.

Om några dagar ska jag ut och resa och du ska veta att jag har sådan resfeber! Det pirrar och rumlar i kroppen och knoppen när jag tänker på det. Jag är mest nervös för att jag ska missa någon buss eller bli av med packningen.

Jag vill ju kunna njuta av det här. Ez, har du några lugnande ord?

49 Tiss:

skriven

Hej!
Jag undrar verkligen en sak. Carro får hjälp för sin psykiska hälsa.. Jag tycker att det verkar som att hon är väldigt barnslig och obstinat mot hennes läkare och samtalskontakt, är det så eller är det helt enkelt hon som blir behandlad som om hon vore en människa som inte klarar sig själv?

50 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Vad betyder egentligen vår attraktion annat än att vi är fysiskt attraherade av varandra? Det känns som om den går djupare än så, en connection på själslig nivå. Kram

51 Ghostwriter :

skriven

Tror du att jag skulle ångra mig om jag träffade killen? Han vill inget seriöst och jag ville väl nog mer åt det hållet eftersom vi verkade klicka så bra.


Men jag tänker mer om jag kan träffa han ändå eller om de bara är onödigt? Han lär väl inte direkt ändra sig under tiden




Kram

Svar: Träffa honom och känn in.... du känner snabbt hur landet ligger.. kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

O nu har jag gjort det igen.. Skickade i misstag en räkning åt en medlem som varit död i två år o som jag borde ha tagit bort ur registret då jag fick veta om dödsfallet. Dottern skulle ju promot ha en adress åt sin mor då som hade varit ordförande år ett o två. Nu var hon typ alldeles bestört då hon hade fått räkningen i sin hand o skickade t om mailen som hon sparat i två år! Nu måste väl nuvarande ordf be om ursäkt o jag fick krypa till korset, som jag fått göra många gånger i detta jobb, o be om URSÄKT för att jag orsakat sådan upprördhet åt henne. Jösses, sätt mig i skampålen!! Nu får det nog räcka av denna vara, tycker jag, var dröjer det nya jobbet!?
O den här människans "program" gjorde vi reklam för, alldeles gratis !@#$!...
Kram Skorpan

53 Skorpan:

skriven

Grattis Fia till att ha träffat kärleken, vad härligt!

Får se om det tar lika många år till innan jag träffar mannen? Då är jag gammal :(.
Kram Skorpan

54 AnnaK:

skriven

Tack! Ja nog förstår jag att det inte är något seriöst intresse 😊 Försöker bara höja upp humöret lite. Alltid trevligt om någon tittar litegrann iaf. Småglor själv ofta på folk som ser trevliga ut på gymet.

Undrar dock lite hur gammal jag verkar vara när jag träffar framtida mannen. Är ju 43 nu och det känns som nåt som kan vara långt borta 🙄

Kram 🤗

55 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tror du att han känner en slags djupare connection med mig? Kram

56 Skorpan:

skriven

Es, kan du se vad det var som hände med flygplanet i Umeå? Vilken hemsk olycka...
Kram Skorpan

Svar: Fruktansvärt... jag ser inte vad det beror på... men det hann bli panik en liten stund innan kraschen... kram
Esmaralda

57 Bruden:

skriven

Halloj!

Jag ska gifta mig för andra gången i mitt liv och är nu så orolig för att bröllopet inte blir som vi hoppas på. På mitt första bröllop spöregnade det och klänningen var full i lera innan vigseln. Gissar att någon försökte säga mig något. Nu har jsg hittat mannen i mitt liv och vi ska vigas ute bland äppelträden i början av augusti.
Ler solen den här gången?/
Bruden

Svar: Det ser jag inte men oavsett så blir det ett alldeles underbart bröllop... kram :)
Esmaralda

58 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kan det bli positivt om jag hör av mig med jobb till M design ?
Vad tror du om detta ? Nu måste jag komma igång lite och bli pigg och glad igen.
Kram

Svar: Ja du behöver komma igång lite.. visst kan du höra dig för med M design ! Kram :)
Esmaralda

59 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Vad betyder egentligen vår attraktion annat än att vi är fysiskt attraherade av varandra? Det känns som om den går djupare än så, en connection på själslig nivå. Kram

Svar: Det KAN finnas något gammalt mellan er... inte bara positivt i så fall....svårt att se något exakt.. men ni har ju byggt upp en spänning er emellan som inte får utlopp utan bara byggts på... känns inte helt sunt.. kram :)
Esmaralda

60 Hon:

skriven

Hej,
undrar om det vore mest schysst att berätta för honom om att jag tänker tacka ja till en bostad? Känns lite knepigt dock då vi är lite halvt tillsammans och pratade om att flytta ihop för inte så länge sen.. Känner bara det skulle kännas bäst för mig att bo själv till att börja med iallafall...
Kram

61 Hon:

skriven

Hej,
kände mig bättre till mods och lättare i själen påväg hem från jobbet idag trots min trötthet hela arbetsdagen.. fick jag månne healing av nån?
Kram

62 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag frågade honom om han ville med och jag vet inte om jag vågar hoppas på positivitet svar,

Han sa att han trodde inte att han skulle med men att han skulle höra av sig om han ville med.

Det var iallafall inte ett blankt nej mot förut.

Tror du han funderar på allvar att han skulle kunna tänka sig att följa med?
Tror du att han gör det?

Kram

Svar: Känns inte som om han är så inne på tanken att följa med.. kram
Esmaralda

63 AnnaK:

skriven

Verkar jag vara förskräckligt mycket äldre än 43 den dag jag gifter mig? Om det är aktuellt än dvs. Har jag hemmaboende barn än?

Kram 🤗

64 Jessica:

skriven

Hej Es,

Kan du se om hon snackar skit om mig till våra vänner?

Kram

Svar: Känns inte som om hon gör det.. kram :)
Esmaralda

65 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det blir en flytt tillsammans?
Kommer vi att flytta ihop?

Kram

66 Dahlia:

skriven

Liknar en sås jag gör ibland, men säkert minst lika gott!

Försöker igen!
Om jag på ett lite klurigt sätt smyger in mitt nummer i boken som jag tänkte låna ut till honom, skulle han märka och höra av sig?
Eller gör jag bort mig? Skulle vara roligt att få veta hans reaktion!

Svar: Klart du kan göra detta och hör av sig på numret så finns ett intresse och gör han inte det... ja. då vet du ! Finns en chans att han hör av sig.. kram :)
Esmaralda

67 Extra anonym idag:

skriven

Tack för ditt svar. Då släpper jag detta och hoppas att blir bättre med tiden. Får tänka att allt blir som det ska och att allt som sker, sker av en anledning.

Kram

68 Barbie:

skriven

Hej goda es! Jag bara undrar ser du någonting som händer mellan mig och Martin T? Vi har glott på varandra i tio år nu!!!! Kram

69 Bella:

skriven

Hej 🤗 ska jag lita på huvet eller hjärtat denna gång? Alla säger att det inte är bra, huvet hänger med, jag vet ju det, men mitt hjärta och magkänsla får positiv känsla.. vill inte "lämna honom". .kramar till dig

Svar: Försök synka hjärta med hjärna... du ska se upp så du inte far illa på sikt.. kram :)
Esmaralda

70 F:

skriven



Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt i mitt liv kram.

71 Milla:

skriven

Regn o ljudbok är det för mig samt kurera förkylning. Inte kul. Följer aktierna i dag. Axfood som Hemköp går bra. Funderar på försvunna personen, var den kan vara men inom mig ör tyst så om jag ska lita på det är den inte kvar i livet tyvärr. Riktigt tråkigt i s f.

72 Lilla m:

skriven

Hej kommer min nästa kille att vara av utländsk härkomst? Kram

Svar: Ja det ser så ut. kram
Esmaralda

73 ”sekretess” :

skriven

Ville vara liite anonymare med frågan.

Under många år har jag velat ha barn. Du har sett barn för mig med min soulmate och de glädjer mig. Jag känner dock att jag inte vill vänta på kärleken, en man, för att få ha det jag vill och längtar efter. Klart allt skulle va enklare men jag funderar allt mer på insemination. Det känns läskigt men så fort jag tänker på det känns det så rätt. Jag känner som sagt inte att jag ska behöva vänta på den stora kärleken för att bli lycklig och insåg att jag ju inte behöver vänta

Tror du att de är rätt för mig i mitt liv? Att jag kommer klara det? Att min soulmate kommer acceptera det? Eller kommer jag ändra hela ödet ? Du sa i seans att du kunde se 2 barn och eventuellt ett tredje. Jag tänkte om detta kanske var det ”tredje” fast att de blir första

Svar: Beslutet ska bara vara ditt... så tänk igenom noga. Beslutar du dig för insemination.. så kommer du klara det fint. Och det är inget hinder när du möter din soulmate om du redan har ett barn.. kram :)
Esmaralda

74 Skorpan:

skriven

Jösses vilken ångest som slog till gällande jobb. Varför vill ingen anställa mig? Vad är det för fel på mig som gör att jag inte duger åt nån!?
Kram Skorpan

Svar: Visst duger du... det har bra inte tajmats och blivit rätt än.. det kommer.. kram
Esmaralda

75 Bella:

skriven

Tusen tack Ezmaralda.. far illa ut som i..?

Kram igen

Svar: Så att du inte mår dåligt... på lite sikt...
Esmaralda

76 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han tro att vi kan hitta tillbaka till varandra?
Kram

77 ww:

skriven

ser du att det blir något mellan mig och martin? kram

78 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det var en fruktansvärd olycka..
Tack för att jag duger!
Kram Skorpan

79 Ulrika:

skriven

Oj tre stycken pomerianer!? Jag har en granne som har en och den skäller hela tiden utan uppehåll "viffviffviff" väldigt gäll i tonen.
Hoppas dessa är lugnare :)

80 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kan tänka sig att vi flyttar ihop?

Kommer vi att flytta samman?
Kram

81 SL:

skriven

Besviken? Kanske visar det sig att jag vill mer.... ingen soulmate där heller alltså.

Konstigt, det kändes/känns verkligen så... :(

Men det är väl också typiskt när man verkligen tror att det ska vara rätt o så är det inte det.

Känns det som att han har något att ge eller va det kanske inte ens meningen att vi skulle träffas?

Jag ska iaf prova såsen! Lät riktigt gott!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: