Underbara sommar....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är  så blessed med en underbar sommar... med barn och barnbarn !
På onsdag flyttar jag in på hotellet i Lund och börjar min strålbehandling.
Det känns helt i sin ordning.
 
 
 
Och som en uppmuntrade present  meddelde maken mig att nu har han bokat en resa åt oss.
Jisses, tänkte jag.. utan att synka med mig ??😱
 
 
 //Emerald princess //
 
Och så meddelar han att vi ska på kryssning... från Miami , Panamakanalen, Nicaragua, Mexico, Colombia.. och sist till Los Angeles och uppleva   Hollywood
 
 //Påminner det inte lite om Titanic ??//
 
 
Balkonghytt är bokad.. allt klappat och klart men inte förrän till våren.. i mars !!
 
Jistanes vilken överraskning !!
Jag svävar fortfarande fram på små moln😍
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
1 Tingeling :

skriven

Men ååhh! Vilken snäll man. Och vilken resa ni kommer få. 😀 ska bli roligt att "följa med".

Lycka till sen med fina veckor i Lund. Det kommer gå bra!

Kram!

2 Läroliv:

skriven

Underbart. Är dig så väl unnat.

Kram

3 Linda:

skriven

Åååh drömsemestern! Det är du absolut värd!

Sista semesterveckan, sen är der dags att återgå till rutinerna, Det ska nog gå bra det också, även om jag gäna hade varit ledig några dagar till :)

Förklarade igår för killen i utlandet, en gång för alla att jag inte är intresserad av något romantiskt förhållande med honom. Han började antyda att han vill flytta närmare mig. Då fick jag helt enkelt lägga alla kort på bordet och riktigt säga rakt ut att kom inte hit för min skull, för vi har ingen framtid som par. Hoppas han förstod, för nu blir jag lite skraj, vet att han är väldigt envis och målmedveten och vill han något så försöker han få det. Förstod han, släpper han taget? Behöver jag vara rädd? Ser du någon varning här?

Hanen bra start på veckan alla!

Svar: Det känns som om du måste släppa taget fullt ut och inte ha mer kontakt.. annars kan det bli besvärligt.. kram :)
Esmaralda

4 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
I vår familj njuter vi inte riktigt av hettan, men det har gått bättre i år tack vare de svala nätterna. Nu ska det komma lite regn, tack och lov.
Men vilken resa!! Det är dig väl unt! En sån skulle alla som kämpar mot cancer få.
Ha en fin dag!!

5 Katten:

skriven

Åhhh Es,

du är SÅ värd den kryssningen!

Kram

Katten

6 Helena Ir:

skriven

Härliga bilder,härlig sommar..
Fina minnen..och minnen i form av ännu en resa ..en av de bästa resorna jag själv gjorde ..var på en sådan där lyxkryssningsbåt i östra Karibien..med 5 stopp ,bl a Bahamas.
Snäll man som tänker på dig och fixar överraskningar..känns bra att du har något att se framemot .

Snart svalare och skönare nätter..

Ska iväg och lämna blod,brukar behövas extra sommartid.

Ser du om någon av männen som kastar blickar är intresserade och vågar ta kontakt?

Kram

Svar: Ja, kryssning är mysigt :) En av dem har funderat i banor kring att ta kontakt men jag ser inte om han fullföljer.. kram :)
Esmaralda

7 Ghostwriter:

skriven

Jag blir varm i hjärtat av din glädje och att du kan få ett par extra fina tider med familjen och extra energi inför behandlingen. Vilken underman man du har som bokat resa och det var inte direkt en sparsam! Jo, det påminde om titanic, vilken lyx att ha det att se framemot hörru! Det förtjänar du verkligen.






Var han inte attraherad utav mig? Jag fick känslan av att vi båda var det men det kändes som att ingen av oss vågade ta något mer steg? Ses vi igen? Jag blev lite osäker på vad han tyckte.





Kram!


Svar: Jag tror nog han kände attraktion men det finns något som håller tillbaka... kram :)
Esmaralda

8 Kulla:

skriven

Underbar present till en underbar kvinna💕..fina bilder på er allihop.
Härlig sommar fick vi tillslut😎☀️.
Imorrn åker jag med en väninna till Malta.. tjo ho!!
Händer det något 💕😉?!? Kram

Svar: Känns som att det kan bli riktigt bra :) Och du reser tryggt dessutom :) kram
Esmaralda

9 Ghostwriter:

skriven

Hehe, jag råkade skriva "vilken underman man du har", men jag menade ju underbar. Såklart!

Svar: :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Här vaknades det 05.50 av strömavbrott...cpapen fungerar ju inte utan ström Alltid lika otäckt att vakna med en kvävningskänsla ...strömmen var tillbaka rätt snart men nu är man ändå uppe ;-)

Det var en överraskning som hette duga ! Han är snäll och vet vad en dam vill ha Den ser jag fram emot att få bloggar ifrån .
Härligt med en sommar med vänner och barn Sen avslutade Juli med bravur när det gäller vackert väder och då bor du bra Esmaralda nära havet <3

Så fina bilder du delat med dig av och söta goa MG njutandes i vattnet

Ha nu en bra start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Ja, jag har varit om det här en gång... det blir ett rätt läskigt uppvaknande !! Kram :)
Esmaralda

11 *:

skriven

Hej

kan jag lita på honom? Varför svarar han inte på meddelanden ibland fast han är inloggad...


Ibland får jag en dålig magkänsla eller om det bara är griller i huvudet på mig.. har lätt för att sno om tankarna och tro att det är fiffels på gång..

Kram
*

12 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Wow superhäftigt med kryssningen, kommer att bli en fantastisk resa!!!! Wow är riktigt avundsjuk!! 😊😀🙂👌

Ska på jobb idag första dagen efter semestern. Känns som
det är miljoner saker jag borde ta tag i och göra, men jag tänker bara fokusera på att klara jobbet denna vecka. Allt annat får vänta.

Kommer jag någonsin att ha en man som bjuder mig på
överraskningsresor?? 😊
Kram,
Jennifer

Svar: Jag vet inte om han bjuder eller hur det rent praktiskt går till men ni kommer resa en hel del.. precis som du så tycker han om att uppleva.. kram :)
Esmaralda

13 Camilla:

skriven

Kära Es, jag är så glad för allt fint du ska uppleva på er resa, Hollywood, det är först något det!!! En plats även jag ännu önskar få se en dag i detta liv. Tänker på dig, och hoppas allt går bra med behandlingen.
Min vardag börjar igen imorgon efter en lugn 3 veckors ledighet, jag är hellre gärna på jobb, då mår jag så mycket bättre, behöver sysselsättning för att må bra. Ha så bra Es, KRAM!!!

Svar: Ja, har man mycket att fundera över då är det bra att vara igång med annat.. få skingra tankarna.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Wow, grattis! Det är du så värd!!!

Hur ser min höst ut?

Kram

15 Skorpan:

skriven

Himmel så fint det är där hos dig o vilka fina b8lder du tagit. Familjen samlad o en Ozzy som ser ut att ha växt flera centimer denna sommar :). O vilken man du har, en sån härlig överraskning han har ordnat med, wow!! Det gör nog inte många, tror jag. Något att verkligen se framemot :).

Ja vardagen kommer alltid o nu är du snart borta tre veckor hemifrån. Hur blir det med MG, får han komma o hälsa på dig där i Lund? Hoppas det...

Måndag o jobb igen. Motivationen, nåja varit med om bättre. Ser du nåt upplyftande vara på väg mot mig snart? Nån karl!? :D. Behöver nåt som piggar upp nu ;).

Värmen har äntligen släppt vilket ju är skönt då jag cyklar till jobbet...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jodå.. MG får hälsa på.. och det kommer han med all säkerhet också att göra ! Bra ting är på väg mot dig.. fast den speciella mannen dröjer nog ett tag till... tråkigt nog ! Kram
Esmaralda

16 sus:

skriven

hej
så fin ni har....
och vilken överraskning....
bar att bita i hopp och göra de du måste nu....
jag tänker på dig....
love sus

17 CA :

skriven

Så himla roligt för dig
Kram

18 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Sommaren är en underbar årstid och samtidigt känner jag en tacksamhet att jag får uppleva olika årstider i landet jag bor eftersom jag ser en tjusning och kraft i just varje årstid.
Jag ger dig starka Styrkekramar inför dina behandlingar och tänker extra mycket på dig. Jag har en liten fråga om du har möjlighet att svara och det är om du kan se om min kommande själsvän redan har träffat mig.
Allt gott önskar jag dig

19 *:

skriven

Hej

Söker dom jobb jag hittar som kan vara nått för mig, ser du om jag får nytt jobb inom ett halvår typ...

Vill verkligen byta.

Kram
*

Svar: Ja, det kommer nytt jobb men jag ser inte riktigt när.. bör dock inte dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

20 Familjehjälten:

skriven

Godmorgon🙏🏻

Härligt det låter med kryssning, och framför allt kärleken i överraskningen. Hoppas allt går bra nu med behandling och allt.

Jag sökte för ett tag sedan ett nytt jobb, befinner mig i en situation jag absolut inte trivs med just nu.
Dock har jag inget hört, har ingen aning om tjänsten är tillsatt eller vad. Det var tydligen många kandidater. Min egentliga fråga är om du kan se ett nytt jobb för mig snart då min ekonomi och följaktligen energi är i botten av så många anledningar.

All kärlek och tack!

Svar: Tack :) Ja, jag ser ett nytt jobb för dig... men tror inte att det blir jobbet du nu sökt... den chansen är enbart runt 10-12 %... sök vidare.. det kommer att landa och du når hela vägen.. kram :)
Esmaralda

21 Susan:

skriven

Wow, vilken överraskning🛳 Man får ju vad man förtjänar så det säger ju allt🤗 Låter som en drömsemester i min smak, vem vet en dag kanske ”plötsligt händer det”....drömma är ju halva nöjet


Kram

Svar: Och en dag händer det dig faktiskt :) kram :)
Esmaralda

22 Sarah:

skriven

Åh vad härligt ni ser ut att ha det 💖

23 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Åh Vilken fantastisk överraskning, hoppas ni kommer ha det super mysigt! Och då har du även något fantastiskt att se fram emot ❤

Verkar som det skurit sig mellan C & A, är dem inte längre så bra vänner?
Vill A fortfarande inte ta upp vår vänskap igen? Ska jag fråga om vi ska ses med barnen eller blir det bara avvisande/ursäkter?

Kram!

24 G.H:

skriven

Det var ingen dålig present!!!
Vad kul:)

Kram:)

25 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊
Vilken underbar man du har så omtänksam, önskar att han jag träffar har lika stort ❤️. Det är när livet blir tufft som man ser vem man har vid sin sida...när man svävar på rosa moln så funkar det i alla relationer....

Es en fundering....människor anförtror sig gärna till mig, söker stöd o råd o jag hjälper gärna. Jag har dock kommit till en insikt....mannen jag kommer att träffa måste vara klar med det förflutna o ha en stor inre styrka för kurator linjen är stängd 😉 är less på att lyssna, ge råd o stötta män som jag varit tillsammans med när det gäller deras ex.

Varför blir det så?

Kram Birgitta

Svar: Ja, nu kommer du själv att styra mot män som inte är behövande på det sättet.. och det gör du väldigt rätt i.. du hittar rätt... kram :)
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Bilderna säger mer än tusen ord!
Jättehärlig sommar, igår var det helt underbart; hänga i solsäng och lösa korsord och ibland gå ner och ta sig ett dopp och simma lite med barnen.

Jag är lite irriterad på exmaken hela tiden, småsaker som stör. Skäms över det... tror jag är frustrerad, vill vidare men hålls kvar av något som jag inte kan sätta fingret på. Känns som om jag väntar på något...’
Är det någon som drar mig tillbaka för att skydda mig?

Kram

27 Lollo:

skriven

Tjohooo
Min talisman kingen fungerar
All kärlek till dig bästa Esmaralda

Svar: Härligt att höra :) kram :)
Esmaralda

28 <3:

skriven

Kommer min syster sluta röka nångång.

Svar: Ja, så småningom... men det dröjer.. kram :)
Esmaralda

29 Juni:

skriven

Ja vad är det finaste man kan ge en resenär 😊 🌏?
Jag är liksom snällt avundsjuk, först att du har en sån omtänksam och fin make och sedan att du har en sån läcker resa inplanerad. Tror att din resa fram till då kan bli en aning lättare med båda dessa "ting" med dig!

Kram till dig 🤗!

Svar: Ja, du har så rätt :) Kram :)
Esmaralda

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag drömmar om C kvinna under sommar. Inatt drömmar jag om träffa henne och prata.

Kommer det inte väl händer?

Det kommer aldrig något av fika och allt men...

Men varför hon sagt till mig att vilja fika en ställe som vi har inte gjorde det och gärna gör det med mig?

Vad vill drömmar säger om henne?

Ha det bra

31 W:

skriven

Vilken underbar man du har! 🍀

Lycka till med strålningen! 🍀

Vad vill J med mig?

Kram 💕

32 Kristina :

skriven

Vill bara berätta att efter 13 år sökande har äntligen kärleken kommit. Kanske det ger någon annan hopp som väntat länge. Kram och ha en fin fortsatt sommar.

Svar: Underbart, vad roligt :) kram
Esmaralda

33 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Vilka härliga sommarbilder! Vad är nu bättre än en toppensommar med nära och kära 😊!
Ni trivs och har det så bra tillsammans. Förstår att du bara njuter.😊.
MG är säkert så glad som ochså får bada i värmen o dessutom med pappa. Det är väl inte alla dagar man får ner pappa på magen i marknivå..

Vår resa gick bra ,är nöjd på alla sätt och vis 😊. Nu önskar jag så innerligt att få ha med min kommande kärlek på nästa resa..
Verkar han vara redo att möta mig nu eller har han ännu något han behöver göra innan det är dax..

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ha börjar i alla fall bli redo... kram :)
Esmaralda

34 F:

skriven

HejEsmaralda! Bilder sägermycket ser härligt ut. Det känns bra att du tycker behandling är okej och maken var riktigt snäll.

Tycker han om mig? Kan du se vad han känner för mig?
Kram

35 Fia-Lotta:

skriven

Underbara bilder..!! Man behöver inte vara synsk för att se lyckan.. ☺️

Fråga med idag..! Ser du möjligtvis något om närmaste tiden.. Hör H av sig om dejt eller dyker något annat upp på den fronten i sommar..?

Kram..!


36 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad ser han ut att ha för känslor gentemot henne?
Ser det ut att bli någon fortsättning med henne?
Kram

37 Ghostwriter :

skriven

Jag måste bara fråga.. det som gör att han höll tillbaka var det typ min personlighet? Jag har aldrig varit med om liknande faktiskt och blev lite ställd...han sa att han fick känsla av att jag inte ville mer? Sa han bara så?

Svar: Det handlade inte om dig, det var med all säkerhet hans eget försvar...han var inte redo... kram
Esmaralda

38 PiaS:

skriven

Hej Es,

Vilka härliga bilder! ☀️😊❤️
Och vilken överraskning och resa som din man bokat och planerat! ☀️😊Det är du och din man väl unnat❤️.

Kram PiaS

39 Jossan :

skriven

God morgon..

Nedräkningen har börjat och ångesten att sommaren snart är slut börjar bli värre. Sista sommaren i huset och poolen. Jag är så löjlig.. men der känns..

Inatt drömde jag att mina vänners bebis kom.. jag gick och höll den och sen blev den så liten som typ en smula. Och såg ut som stekt bacon.. åter igen har jag börjat tröttna på deras graviditet. Der handlar bara om det..
men jag tror bebisen kommer på onsdag.

Kommer mina vänner glädja sig när jag blir gravid? Eller det är bara deras som man ska glädjas åt?

Jag sa till min vän att jag antagligen kommer tycka det blir jobbigt igen när bebisen föds. Det är skönt att vi pratat ut om våra känslor..

Mitt skoskav gör så ont! :( vet inte hur mina skor ska bli mjuka..

Torsdag blir det Ullared wihoo

Kram

40 AnnaK:

skriven

Ja, jisses vilken överaskning!! Vilken man du har 🙂

Funderar på mitt körkort här. Gör jag något dumt om jag bara tar för automat? Nog kan jag nöta in växlandet men känns som att det blir ett billigare, snabbare alternativ. Är ju bara för att frakta mitt och Barnens arsle jag vill ha körkort. Men jag vet inte....ser du nåt?

Kram 🤗

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ska väl få bilen o det nya jobbet innan mannen kommer, så han ser att jag är ett självständigt "kvinnfolk" ;D.
Blir jobbsökning då..
Kram Skorpan

42 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon fortsättning mellan oss?
Kram

43 Jeanette:

skriven

Underbart ♥️

44 Esset:

skriven

Underbar överraskning, det e bara o njuta Ez 👍🤗 Fräckt o resa runt till havs, observera världen från nya synvinklar... Hos mig från en solstol på altanen 😜 Brun o fräsch har jag i alla fall blivit, och då e det väl själve f*n att ingen het sommardejt är i sikte... Hinner jag flagna eller kan något fint dyka upp, eventuellt han på H? Om han nu nappar på mitt initiativ till träff... Orkar inga spel längre, ’pang på rödbetan’ säger jag istället!

Kylda kramar från väst... 💕

45 Lillan:

skriven

Hur stor är chansen att jag kommer få ett till biologiskt barn?
Kram
Svalka snart 😍

46 Solen:

skriven

Men wow vilken överraskning! Det var ju verkligen något härligt att se fram emot när du har det kämpigt med dina behandlingar.
Din sommar ser ut att ha varit härlig! Min har inte heller varit så tokig även om vi inte har rört på oss så mycket. Mest praktiskt fix med sonens flytt och så hemmamys i det fina vädret. Men nu är sonen på plats...hjälp - kommer det att gå bra och kommer han trivas?

Kram ☀️

Svar: Bara han får bott in sig och komma tillrätta så kommer det flyta på .. kram :)
Esmaralda

47 Anna E:

skriven

Fick han känslor för mig eller betydde jag inget? Inte tillräckligt kanske?

48 Maddelito:

skriven

Men åh vad mysiga bilder men än är sommaren inte över. Vilken underbar man du har och msn blir ju lite avis för sån man hade jag velat ha och sån semester.

Jag var på en spelningen i helgen. Det var en kompis som sysslar med musik och hon är super duktig. Vi hade inte setts på 1 år och dom senaste månader haft dålig kontakt. Men hon pratade knappt med mig alls. Har det hänt nåt mellan oss som jag inte vet? Är hon sur på mig och inte vill umgås längre ?

Ha en solig dag!

Svar: Får en känsla av att hon missuppfattat något.. kanske du ska fråga henne rent ut.. kram
Esmaralda

49 Linnean 🌸:

skriven

Så härliga sommarbilder! MG i badet är ju helt ljuvliga! Så underbart att ha en familj att göra trevligheter med, det kan jag sakna så mycket!
Din karl är ju toppen!! Vilken resa att se fram emot! Jo, det påminner faktiskt en hel del om Titanics inredning! Du kanske får fixa några aftonklänningar? Ombyte till alla middagar? Det är väl lite mer avspänt om du inte får kaptenen till bordet. I dag är det hett som bara den! Min skalle siar om åskväder.
Ska tänka på dig på onsdag och framåt.
Är du på stan så kan jag tipsa om ett litet konditori på Botulfsplatsen där de har solbullar som är gudomliga! Andra små saker åxå 😉
Om man vill ”synda” och det vill man ju allt för ofta! Ha en fin dag i värmen! Kram...
/Linnan 🌸

Svar: Jo somliga middagar skulle man vara dressad inför.... ! Ska lägga konditoriet på minnet !! Kram :)
Esmaralda

50 Lydia💕:

skriven

Va härligt med sin familj vid havet och underbar man du har häftigt med sådan resa
Din behandling kommer att gå galant för dig ska du se du fixar det
En sån man som du har vill jag också ha går dom att beställa någonstans tror du ?
Lydia 💕

Svar: Ha ha ha... du kan pröva Wish kanske ? :) Det kommer en fin man till dig.. den saken är klar... kram :)
Esmaralda

51 Helena Ir:

skriven

Tack 🙂
Vilken härlig dag..fint samtal med studerande blivande läkare..go tjej!

Kram 🙂

52 f:

skriven

vackra bilder esmeralda, du är stark som orkar med att hålla på med bloggen, trots allt runtomkring, jag hoppas och önskar att allt kommer att gå bra för dig med behandlingen. stora kramen

53 Maria:

skriven

Åh Gud så underbart! Det är ni väl värda.....och jag ser framemot att få ta del av kryssningen också...men via bloggen då:-)

Kan du se om jag och familjen kommer flytta? Jag längtar sååå efter ett lugnare och mer stilla boende än det jag har nu....

Största kramen!
Maria

Svar: Visst kommer den en flytt..håll ögonen öppna.. kram :)
Esmaralda

54 Michaela:

skriven

Vilka fantastiska bilder! Och vilken underbar man du har! Du är så värd resan och nu har något att se fram emot.

Tänker på dig ska du veta och håller alla tummar inför behandlingen. Följer någon med dig? Kommer du ta en paus från bloggen?

Ny vecka. Vad kan den tänkas bjuda på?🤔 Drömmer mkt om män och romantik och kärlek just nu och längtar förbannat mycket efter det!

Har en återkommande tanke eller vad man nu ska kalla det och det är att jag ska ta mig till Gröna Lund i Augusti. Märkligt!

Kramar!


Svar: Jag har vänner som kommer på besök.. jag har faktiskt fått bromsa lite... kan nog behöva vila lite och inte bara umgås/festa och ha roligt :) Jag kommer skriva seanser och blogg som vanligt.. det är min tanke i alla fall. Romantik och flirt kommer för dig ! Känner du Gröna Lund .. go for it.. kram :)
Esmaralda

55 Måddan:

skriven

Åhh en fralla ... dom är ju roliga ♥️ jag hade en fralla/chihuahua från Spanien 😇🙏♥️ han var också rolig . Han är i dag i himlen.
Resan blir nog underbar för dig .
Jag blir glad för din skull. Angående strålningen 😕 ja den dödar ju allt i sin väg .
Så vad är då ett litet getingstick som hag fick förra veckan .( läs min blogg.. hogvolen.blogg.se)
Roligt att Sverige fått så varma dagar att folk mår bra och får sola och bada. ☀️

56 Alie:

skriven

Underbara sommarbilder! Man känner sig så tacksam under denna perioden tycker jag, alla vi människor lever upp på ett annat sätt, och umgås på riktigt.

så spännande med en överraskningsresa sedan.. härligt!
Lycka till på Onsdag nu, kommer gå fint!
Kram :)

Es: Ser du mig komma tillbaka till denna arbetsplatsen igen, senare i höst?

Svar: Tack och ja, det finns runt 70 % chans att du kommer tillbaka.. kram :)
Esmaralda

57 Mimis:

skriven

Hej!

Den kryssningen är du värd efter den behandling som du får gå igenom. Hoppas att allt går bra.

Själv har jag inte råd med något får till och med snåla med maten. Håller tummar och tår att jobb kommer snart.

Kram

Svar: Jag ser ju att det vänder.. och det kommer bli mycket bättre för dig.. kram :)
Esmaralda

58 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om förändringar är pågång? Eller flyter det på som vanligt?
Kram

59 Mirre:

skriven

Härliga bilder!☀
Om 5 dagar åker jag iväg på en två-veckors tågluff med en kompis.. Ser du något kring resan, något jag ska tänka på eller så för att den ska bli så bra som möjligt?

Kram :)

Svar: Vad roligt ni ska ha... det ser ut att bli en fin resa och jag ser inga varningar kring katastrofer alls.. kram
Esmaralda

60 <3:

skriven

Vilka underbara sommarbilder.
Hade jag änglavakt när taxin hittade mig och cykeln igår. Så tacksam att jag kom hem välbehållen.
Fick jag något i glaset eller drack jag bara för mycket ? Brukar tåla ett glas champagne och några glas vitt. Fick mig en tankeställare nu.
Kram

61 Pia1:

skriven

Wow!!! Så jäkla underbart, låter verkligen som nåt passande äventyr för dig Es 😍 Bästa är att bloggen får följa med såklart så vi ser också fram emot resan 😁

Svar: Japp.. ni är alla välkomna att delta :) Kram
Esmaralda

62 Agnes:

skriven

Wow!

Grattis till din fantastiska överrasknings-resa!

Kram!

63 Lenafena :

skriven

Lycka till med din behandling! Så fantastisk familj du har och det syns att du är familjens överhuvud! Vilken skatt att ha dig i familjen👍Gubben din går inte av gör hackor han heller med sin överraskning! Härligt att tänka på att resa när du är på lassa. Allt gott!!!!

64 Ia:

skriven

Hej
Blir riktigt avundsjuk, att bli överaskad av sin man sådär och vilken resa.
Hoppas att min tilltänkte kan överaska sådär 🤗

Kommer jag iväg på någon utlandsresa? Inom snar framtid?
Åker jag själv eller följer min soulmate med 🤗

Styrkekram

Svar: Du kommer snart att resa.. jag ser inte med vem , kanske du reser själv men det blir en bra resa.. kram :)
Esmaralda

65 Libra:

skriven

Vilken drömresa!
Dyrt måste det var med!

Kommer jag gifta mig mer än en gång?

66 Skorpan:

skriven

Nä men är han inte ens redo för mig ännu, mannen? Så ledsen jag blir :(. Jag är nog rädd att jag kommer att vara rätt gammal innan vi ttäffas...
Kram Skorpan

Svar: Ja jag begriper inte att det ska dröja så här länge... men du får förklaringen när ni träffas... kram :)
Esmaralda

67 Mikael:

skriven

Synka? Hur ska det kunna bli en trevlig överraskning ifall man ska synka? :)

En del kvinnor skulle säkert slänga ur hur i h-v kan du boka utan att synka med mig?!!!, en flickvän bjöd jag till Thailand eller något annat soligt ställe till i några veckor eller månader, hon sa men jag har inga pengar och jag måste söka jobb, pengar? Jag har, du kan söka medans vi är där, hon var för feg, är man för feg eller gnällig får man inte resa och åka på äventyr, är man för feg så blir man ingen långvarig flickvän :)

Igår tänkte jag här kommer en pingla, hon kör sen så sakta och kollar på mig att jag tänker pinglan kör du så där sakta kommer vi snart krocka, kom på sen att det kanske var min första flickvän då det var på rätt ställe, visste jag att hon är singel skulle jag bjuda ut henne, satt pinglan och kollade på sitt sommarskäggiga ex.? Hon kunde räkna ut att det var jag fast jag ser annorlunda ut då det var länge sen vi sågs, jag var bara långsam kolla in henne ordentligt och hälsa i så fall.

Kram
Mikael

68 Jessica:

skriven

Hej Es!

När kommer jag träffa min soulmate?

Kram

69 Barbie:

skriven

Hej Barbie kan du möjligtvis se om jag skaffar en pojkvän snart? Hade vart så kul❤️

Svar: En pojkvän kommer... i alla fall en flirt... kram :)
Esmaralda

70 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har ett mycket stressfullt jobb. Tror du att mitt nästa arbete är lite lugnare och i ett långsammare tempo?

Kram

71 Vv:

skriven

Hej Goda ses! Hmm jag undrar om min super snygga granne om han är intresserad av mig? Vi kollar så mycket på varandra? Men min fråga är varför kommer han inte fram? Haha kanske inte vågar? Men är han intresserad Tro?!

72 Browallia:

skriven

Jag gläds åt din underbara sommar tillsammans med nära och kära och Wow vilken häftig present du fått av maken, jag ser redan nu fram mot att få följa med på ett hörn via bloggen. :)

Stor kram från mig i norr.

73 Åsa:

skriven

Hej,

Skulle vara väldigt tacksam för ett svar då jag är så otroligt kluven.

Jag lämnade honom och ingen i min närhet tycker om honom och hur han har behandlat mig.

Nu nästan ett halvår senare har han sakta kommit in i mitt liv igen, han har förändrats och jag känner mig lycklig med han. Men han är min hemlighet.

Vet inte om jag ska ta kampen att stå upp för honom igen mot mina nära eller om jag gör ett misstag och ska trycka honom från mig igen då de kanske inte ska vara vi. Är så kluven.
Tacksam om du känner något som kan hjälpa mig.
kram <3

Svar: Tänk dig noga för och känn in... inte förrän man varit tillsammans ett tag blir man "sig själv" och det är då det negativa kommer fram och man får besluta om det är av det slaget att man kan acceptera .. eller inte... fast smyga med ett förhållande känns inte bra... det är du som fattar dina beslut... kram
Esmaralda

74 Penny:

skriven

Hej!
Ser du om min mormor kommer på mitt bröllop även om de skulle vara utomlands? Kram P

75 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att kunna dröja flera år till innan jag är i en fast relation?
Eller kan det vara pågång?
Kram

Svar: Det kan faktiskt bli vilket som.. kram
Esmaralda

76 Fjäril:

skriven

Vilken man du har❤. Jag har mycket runt mig med alla förändringar i livet, men jag är sååå himla trött , ingen energi i kroppen, hjärnan vill men inte kroppen..nästan utslagen Vad händer med kroppen nästan lite rädd emellanåt. Kram

77 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du vad han känner för henne?

Blir det en fortsättning mellan dem i framtiden?
Kram

78 Dunegull:

skriven

Vad får du in kring mig just nu och den närmsta tiden?
Kram

79 Drutten :

skriven

Wow Ez! Vilken fantastisk resa att se fram emot Var ju på kryssning ifjol vinter med utgång från Miami och fick bla besöka Jamaica och Bahamas.

Kommer uppkörningen att gå bra nästa vecka?

Lycka till med behandlingen. Den kommer att gå bra 😄❤️
Kram Drutten

Svar: God chans att uppkörningen går bra... ha fokus.. kram
Esmaralda

80 Vb:

skriven

Esmeralda! Ser du kanske vad jag bör ta tag i för att skaffa mig en man? Kramar vill ha någon från Schweiz dock! Haha!!

81 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att det kommer att bli en fortsättning mellan dem?
Kram

82 Vv:

skriven

Men men ar du att en pojkvän kommer men det är en flirt mer än en pojkvän? Förstår inte!😩

83 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att jag mött någon och bor ihop med någon innan barnen börjar skolan?

Ser det troligt ut att jag är själv flera år till?
Kram

84 AnnaK:

skriven

Tjatar som vanligt men är det dumt att ta körkort enbart för automat? Tänker att det blir billigare och går fortare.

Kram 🤗

85 Skorpan:

skriven

Blir väl ett tredje gradens förhör från min sida då ;D. Ja om jag alls har tid att prata då jag är upptagen med annat, kanske ;).
Tack Es!
Kram Skorpan

86 Mikael:

skriven

AnnaK, automat lär du komma långt med, om inte alltför för länge kommer det säkert krävas ett speciellt körkort för att få köra själv, folk blir bara sämre på köra bil efter allt klickande på datorer och annat så självkörande bilar kommer förmodligen bli det vanligaste framöver.

Kram
Mikael

87 Mikael:

skriven

Vv, frågan är lika mycket varför du inte går fram du kollar lika mycket, bara för att man är snygg eller kille måste man inte ta första steget, många kvinnor blir utan om de inte tar första steget.

Nu ska jag gnälla lite, en och annan skriver jag har hittat kärleken efter hundra år, 13 år eller så och inget mer, kan ni inte skriva hur ni träffades och kanske kort hur det under åren dit...

Kram
Mikael

Svar: Ja jag håller med, det hade varit roligt :) kram :)
Esmaralda

88 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Såhär får jag känslan. Jag brukar kunna känna ibland:
Att han kommer att i första hand försöka med en fortsättning med henne. Det är det han vill nu och kommer att gå för.
Om det inte går och han blir själv då kommer han kanske kunna ge mig en chans.

Jag vet nöj dig inte med andra vara ett andra val. Det blir mitt val isåfall.

Tror du att jag har rätt i det?

Ser det ut att bli en fortsättning mellan dem framåt?
Och när hon får veta att vi väntar barn. Hur stor är chansen att det blir en fortsättning mellan dem i framtiden? För visst finns chansen?
Kram

Svar: Jag ser inga detaljer men ser honom inte i din framtid.. kram
Esmaralda

89 <3:

skriven

Vilka underbara sommarbilder.
Hade jag änglavakt när taxin hittade mig och cykeln igår. Så tacksam att jag kom hem välbehållen.
Fick jag något i glaset eller drack jag bara för mycket ? Brukar tåla ett glas champagne och några glas vitt. Fick mig en tankeställare nu.
Kram

Svar: Ja, din ängel var med dig.. rakt av för det hade kunnat gå tokigt annars ! Det känns faktiskt som om du fick något i glaset.. kram :)
Esmaralda

90 Flisan:

skriven

Hej Esmaralda

Jag vet inte hur jag skall hantera mina känslor inför min mans barnbarn. Det påverkar också mina känslor för min man.
Kan du se om jag kommer att må bättre i mitt förhållande och om jag kommer att kunna acceptera hans barnbarn mera.

91 Flisan:

skriven

Hej Esmaralda

Jag vet inte hur jag skall hantera mina känslor inför min mans barnbarn. Det påverkar också mina känslor för min man.
Kan du se om jag kommer att må bättre i mitt förhållande och om jag kommer att kunna acceptera hans barnbarn mera.

Svar: Blir det fel kring barnbarnen då ser jag inte hur relationen ska kunna fortsätta.. ni måste försöka mötas i samtal kring detta.. kram :)
Esmaralda

92 Anna E:

skriven

Fick han känslor för mig eller betydde jag inget? Inte tillräckligt kanske?

Svar: Han verkar ha tankarna på annat håll... kram :)
Esmaralda

93 Cattis:

skriven

Hej Esmaralda,

Vilka underbara bilder, vad fint ni har det....Jag blir så glad för din skull och vad härligt för dig att kunna ha en sådan fantastisk resa att se fram emot. För egen del håller jag på att återhämta mig efter ett trassligt arvskifte, och utgången blev i enlighet med vad du skrivit i en seans. Även om det är över så tar det sin tid innan jag verkar komma i balans. Men jag känner att min energi börjar komma tillbaka😊

Tänker på dig och hoppas att dina kommande veckor går bra!!

Kram
Cattis

Svar: Ja, du kommer över detta.. och du blir starkare än någonsin... kram :)
Esmaralda

94 Ghostwriter :

skriven

Tack snälla för dina svar! Du har rätt att de inte alltid handlar om mig! De va dock en annorlunda situation och därför fick den känslan. Jag hade inte velat ha eller räknat med någon seriöst utan hade bara velat ha lite kyssar och så men killen kanske fick andra vibbar. Tyckte han verkade ordentlig och kanske de va meningen att vi inte skulle göra mer intimt.

Jag har ju lite andra planer i livet ändå just nu!




Hoppas din dag varit superfin.
Jag tror du kommer klara behandlingen galant och jag tänker skicka all styrka jag bara har för att de ska kännas mindre jobbigt.

Kram

95 Fia-Lotta:

skriven

Wow va härligt !! 😍😍
Det är du så värd, så värd!

Fråga med idag:
Ez. Någon man som dyker upp som kan få det att pirra lite i sommar. Vad ska jag spana efter?

Stor kram ❣️

96 Bellagio:

skriven

Härliga sommar. Fantastiska bilder och överraskning för dig, det är du så värd 😍. Även jag har en fantastisk ledighet med barnen, även om PMS-monstret i mig har en om möjligt, kortare stubin än vanligt 🙈

Är min kärlek redo för mig? Jag har en känsla, att möts vi inte under sommaren, blir det 2021. Varför vet jag inte, men en känsla..

97 Joakim:

skriven

Mmm, är du väl värd.. Titta lite extra när Ni passerar Costa Rica, 😊🙏🏖️..

98 Catte:

skriven

Åh vad härligt det låter! He's a keeper ;) Det är du verkligen värd efter allt som hänt och när du är så gullig och delar med dig av din tid till oss <3

Var det inte någon som skulle åka på en härlig kryssning i en av dina spontanspådomar? Det kanske var du själv ;)

Får du inte egna upplevelser när du gör dessa spontanspådomar? Eller kommer det något när som helst spontant? Nyfiken på hur det fungerar när det gäller dig själv.

Kram Catte

99 Catte:

skriven

Du skrev att jag borde blicka framåt och inte bakåt när det gäller Y. Både du och jag vet att det inte skulle fungera med ett förhållande mellan honom och mig och det har inte varit något jag hoppats på heller. Han och jag är för olika för att en vardag skulle fungera. Inget fungerar ju och därför försvinner han mer och mer i mina tankar. :)

Undrar ändå vad känslan var när du skrev. Är det för att det är det bästa för mig, eller är det att du får känslan av att han inte vill fortsätta med någon kontakt alls? Jag kunde inte hålla mig från att skicka honom en ursäkt i slutet av förra veckan för hur jag fått honom att känna. Upplevdes det som mer 'känslomässigt dravvel' som han inte vill prata om, eller förstod han att det var ett uppriktigt 'förlåt'? Undra om han fattat att jag tog bort honom från sociala medier för att komma vidare och att det inte handlade om att vara dum.

Kommer antagligen inte få någon respons från honom på det, men skulle må bättre av att veta om han är sur på mig eller bara neutral och släppt allt och gått vidare...

Kram Catte

100 Soffan:

skriven

Vilka fina dagar ni har!

Jag är precis tillbaka efter ett salt bad från klipporna på västkusten - oxå helt underbart :)

Fråga (om det hinns) - skulle vara så himla mysigt med en lyckad träff med en man snart. Som ger lite mersmak! Någon sådan på ingång redan nu i sommar? Allt gott i sommarvärmen! 🍓❤️🍷🌺

101 Månskenet:

skriven

Wow! Vilken resa det kommer att bli! ...och vilka härliga strand/sommarbilder! Här saknar man redan värmen, i går sjönk temperaturen för varje titt på mätaren, så idag stod den på +17. Ha det så gott o njut!

102 anonym:

skriven

Hej Esmeralda, kan du se om jag bär på ett barn? Jag vågar inte ta ett test då jag har fått alldeles för många negativa;) kram och ta hand om dig

103 anonym:

skriven

Hej Esmeralda, kan du se om jag bär på ett barn? Jag vågar inte ta ett test då jag har fått alldeles för många negativa;) kram och ta hand om dig

104 Ullie:

skriven

Ja du .l visst är man välsignad med familj barn o barnbarn oxå måste va underbart o se sin familj växa
Vilken super gullig gubbe du har sån kärlek bra att se fram emot Ja håller alla tummarna at srålningen kommer gå bra

kramar och kärlek ullie

105 Anna E:

skriven

Tack för svaret, kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: