Bandat blandat....

 
Häromdagen skrev någon av er  om förtjusningen i 40/50 tals musik och jag håller med.
Herregud vad jag älskar den här gamla musiken.. det är något romantiskt & speciellt  över den.. och det är ju barndom för mig dessutom !!
 
Och inte bara musiken... utan hela kittet.. som kläder och inredning....
 
 
Doris Day till exempel.. avled nu  i maj... 97 år gammal !!
 
Jag har aldrig köpt 40/50 tals musik ... så tack och lov för Spotify  där man kan göra sina egna lister !!  Ni skulle  bara se min... här snackar vi bandat blandat !!
 
 
Ozzy Ozbourne, Stones , Janis Joplin, Aerosmith, Quuen och många fler trängs med  Aretha Franklin, Whitney Houston, Billy Joel, Bruno Mars och så vidare...
 
Och så  den klassiska 40 och 50 tals musiken.. lite  filmmusik och lite Bollywood och svenska gamla slagdängor.
 
 
Det finns inte tillstymmelse till röd tråd över huvudtaget !!
 
Jag har små bluetooth högtalare i varenda rum....
 
 .. en present från maken och sonen
Och dom fick jag när jag önskade mig en vanlig hederlig Bergsprängare så jag kunde spela mina CD skivor.
 
Men eftersom INGEN spelar på det sättet längre ( fick jag veta) så blev det alltså  de här små högtalarna med fantastiskt ljud... och besvikelsen la sig snabbt när jag insåg att jag kan göra min egen lista...låta den vara hur rörig som helst... och lyssna på den gång efter gång
 
Och det gör jag... särskilt när städar eller fixar annat som är lite småtrist.. då spelar jag min lista på skithög volym.  
 
Det är sånt man kan göra  när det är en bit till nästa granne !!
 
 
Viken musik lyssnar  ni andra på ?
 
Krm & kärlek
 
 
 
1 Eve:

skriven

Wow! Sicken musik det var, gillar också sån musik... Det är något med soul/ rnb som jag bara älskar, min röst passar också bra för det. Annars gillar jag techno, instrumental, house. Älskar all typ av musik, klassisk också. Lite trött på radio musiken som är nu förtiden dock men Bruno Mars är en favorit!

Nu till min fråga Es...

Min guiden angel sa till mig att R är min soulmate. Jag tror på detta och på mig och R. Ser du något kring giftemål och när isånnafall? :) tack så mycket för din tid och energi. Hoppas du har en fin dag. Här i Stockholm regnar det!

Mvh Eve

2 labellavita:

skriven

Hej!

Samma här, väldans blandade spellistor! 😂 Men oftast blir det Lars Winnerbäck eller Tomas Andersson Wij 🙂

Idag har jag en liten kärleksfråga 😅
Jag funderar på om Steven är intresserad av mig?

Här står regnet som spön i backen idag, men efter förra sommaren lovade jag att aldrig klaga på regnet! Det är faktiskt ganska mysigt emellanåt ändå :)

Kram
labellavita

3 Millan:

skriven

Hej!
Jag ska operera bort sköldkörteln på ena sidan pga knölstruma. Kommer det att gå bra?
Kram

Svar: Ja, det kommer gå fint.. kram
Esmaralda

4 J:

skriven

Hej!
Jag lyssnar på all slags musik. Beroende hur jag mår så lyssnar på musik som passar in.
Kommer jag finna någon man att dela vardagen med?
Kram

Svar: Ja det kommer du att göra... det kommer.. kram
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Jag KAN ha hamnat på en konsert och jag KAN kanske fortfarande vara ute😂😂

Alla baktalar P, ska jag lyssna?
Saknar honom...
Fick höra att han gillar mig, att jag är viktig men att han inte vågar men att han känner.... hans närmaste sa detta. Stämmer det?

Kram

6 AnnaK:

skriven

Här är det också otroligt blandat! Gillar lite av varje. Nån låt här och nån låt där 😊

Inte uppträdde jag väl flirtigt mot kunden igår? Eller uppfattade han det rättare sagt för lite flirtig var jag på mitt subtila sätt. Inte många som fattar att jag är flirtig 😂 Han är ju så inåthelvetes snygg och trevlig så man tappar det lite i hans närhet 😂

Kram 🤗

Svar: Vill du att flirtarna ska nå fram behöver du vara lite tydligare.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, håller på att bli galen på det här med magen ?
Kommer sprutan jag fick igår hjälpa?
Fick ta nio rör med prover. Varit så här sen slutet av mig.
Orkar inte mycket.
Kan du försöka se vad som gör att magen värker dag som natt ?
Kram

8 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Drömde så underbart om honom inatt, kan inte bryta bandet. Finns det noll chans att få uppleva honom ens en kort stund? Kram

9 DD:

skriven

Hej! Missade presentationen igår så här kommer lite.

En tjej på snart 27 år! Bor själv Östergötland och ska börja plugga till sjuksyrra vilket jag ser fram emot. Tycker om att glo serier, resa när man kan och mycket mer😊

Hittade Es för lite mer än 1 år sedan via en familjemedlem och har följt henne sen dess, gjorde även min första seans då.

Kram🌸

En fråga...
Varför beter sig mina kollegor så otrevligt mot mig och den andra vikarien? Har inga problem med att säga till men man tänker ju att de är vuxna människor som kan iaf hälsa 😃 och vi jobbar med barn.... vilka bra förebilder!😄

Svar: Jag tror inte alla beter sig illa och de som gör det.. de ska du helt strunta i... var positiv och korrekt gentemot dem.. men lägg ingen fokus vid deras dåliga beteende... det kommer falla tillbaka på dem själva... kram
Esmaralda

10 Dalkulla :

skriven

Musik var det: Cat Stevens, Bob Dylan, 60-talsmusik Men det finns annan musik också: Beautiful Sin, Hardline, Beast in Black, Ded By April, Eluveitie,
Axel Rudi Pell, Deathstars, Passenger, Magnum, Jack Savoretti, Boris Potskov. Listan kan göras väldigt lång. Dansbandsmusik går helt bort, samt opera.

Kram

Svar: Härligt... kram :)
Esmaralda

11 [email protected]:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag kommer träffa någon kärlek i sommar kram?

12 Helena Ir:

skriven

Ja,det var jag det :) Dream a little dream of me..Perhaps,perhaps,perhaps och många fler har hon gjort duktiga,vackra Doris! Precis,som du skriver,det är barndom för mig..min pappa älskade ju också den här musiken..tv hade mina föräldrar innan jag föddes -58..och alla de ljuvliga amerikanska,( mestadels)musikal filmer tittade vi på. De med Fred Astaire,Grace Kelly,Doris Day,Frank Sinatra och så många fler ..Det var ju även stepp/dans i filmer..en annan njutning..som jag som liten flicka utövade framför spegeln,på mitt vis :) Människorna var vackra,kläderna..ja,man blir rent av lyrisk..Jag kan fortfarande se min pappa "digga" till denna musik..och på det sätt komma honom lite nära..i känslorna!

Regn har lovats hela dagen..rätt skönt!

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Ja, exakt så som du beskriver det... så var det... inget regn är vi lovade här tyvärr... kram )
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Mestadels lyssnar jag till tystnaden ;). O lyssnar jag på musik så vill jag för det mesta ha den i bakgrunden, förutom i bilen då... Gillar 80-90-tals musiken, men visst finns det musik från många olika "tal" som jag kan lyssna på. Opera o jazz, den traditionella med saxofoner som misshandlas ;) är inte riktigt min grej. Jag tror faktiskt jag skulle klara mig utan musik men inte diskussioner med andra...

Här blev det en härva som nu är utredd för ena bolagets del o jag står lite här som ett fån, varför kommer detta fram först nu fastän systemet var i bruk redan förra året? Nåja, tänker inte ta på mig nån skuld för detta, bad om uppgifter gällande detta för länge sedan men... Kanske det här var det som jag skulle få gjort innan jag kan gå Es? Fast vart då? Ringde på nytt om ett jobb jag sökte o frågade om jag redan nu skulle begrava dom ;). Nej absolut inte sa rekryteraren, men det tror jag på när jag hör nåt från dem. Det börjsr sina lite gällande ansökningarna o desperationen stiger ;), jag vill ha det nya jobbet nu!

Tills dess, o hoppas det är nära förestående, blir det att harva o på här...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, det kan mycket väl vara så att det här var något som skulle göras innan du går vidare.. kram
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Har en väldigt söt snickare här hemma nu. Han verkar noll intresserad och är säkert upptagen haha. Men alltid kul med lite ögongodis såhär på morgonen. Ser du ngt spännande komma till mig här i sommar? Vill ha ngt att se fram emot. Kram

15 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Har en varierad musiksmak liksom du, mitt favoritband är Muse, älskar deras musik.

Jag vill gärna ha en romans i sommar, helst så snart som möjligt. Ibland känns det bara så svårt. Hur svårt ska det egentligen vara detdär att träffa någon trevlig man som det uppstår ömsesidig attraktion med? Ibland undrar jag om jag är för kräsen, men samtidigt vet jag att det inte handlar om utseendet så mycket som just dendär känslan, kemin.

Hurdana är mina förutsättningar för att möta någon man som det uppstår kemi med så jag får uppleva lite romantik i sommar?
Kram
Jennifer

Svar: Ja, kemi är det viktigaste... och det finns en god chans att du möter någon innan sommaren är slut.. kanske inte " the one" men att attraktion ska uppstå... kram
Esmaralda

16 Ghostwriter :

skriven

Snart fyller jag år och det skulle äntligen bli något riktigt kul och jag såg de som ett firande. Nu är jag pank och kommer inte kunna följa med. Ser inte hur de ska lösa sig... det är nämligen alldeles snart. Bör jag tacka nej? Behöver ge besked idag...



Jag älskar 50 talet och är säker på att jag levt ett liv då. Ibland känns de som jag sminkar och fixar håret som på 60 talet. Men jag tycker de finns en charm med de flesta årtal! Jag älskar historia och är ganska duktig på att se skillnaden mellan dom.






Kram och ha en fin dag!

Svar: Kan du få ihop det så behöver du avkopplingen som det blir att följa med. Och på 50 talet fanns du med, helt klart... kram :)
Esmaralda

17 Ht:

skriven

Hej!
Nu har jag äntligen hittat lokal till mitt företag.😊
Hur kommer det gå me företaget?
Kram!

Svar: Lite fram o tillbaka.. det dröjer innan det blir riktigt stabilt men så är det ju för de flesta som startar upp... lycka till.. kram :)
Esmaralda

18 sus:

skriven

hej
allätare.....
gillar nästan allt...
här är det vakuum....
skulle behöva något kul att göra.....
love sus

Svar: Ja, gör upp lite fina planer.. det vinner du mycket på... kram :)
Esmaralda

19 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Så intressant det var att läsa om alla från bloggen igår! Jag gjorde det inte förrän idag. Många verkar ha hittat dig av samma anledning som jag. I livskris, när jag behövde någon, något att luta mig mot, som inte hade en relation till mig, var du fantastisk, och nu är bloggen en del av min dag.
Hur som helst, jag närmar mig hösten och jag känner mig säker på att komma in. Det känns som att det är dags att gå vidare. I vanlig ordning oroar jag mig dock för ekonomin. Inte bara jag är beroende av att jag har en inkomst! Kan du se hur det går, får jag ekonomiska förutsättningar att genomföra min utbildning?
Stor kram, tack för att du finns och ha en fin dag.

Svar: Ja, det är dags att gå vidare ! Du får kämpa lite extra men du kommer få ihop det ekonomiskt.. kram
Esmaralda

20 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är nog en allätare när det gäller musik. Gillar lite låtar här och var och vissa gamla är riktigt bra och härliga.

Kommer jag att leva mitt liv tillsammans med honom en tid framåt?
Kram

21 Kristin:

skriven

Ja, det er så mye fin musikk, kjære Esmaralda.
Jeg er glad i Opera, Blues, Rock og Jazz. Jeg kan også lytte på mer meditativ musikk, men da må jeg sitte i ro, og det er ikke så ofte jeg gjør.

Har faktisk så smått begynt med litt Qigong her hjemme. Fant et fint program på Youtube, og der følger det nydelig og avslappende "musikk" med.
Når jeg er hjemme på dagen og gjør ting i huset, er det nesten alltid musikk. Har ofte radioen på.

Men, den beste "musikken" lager trærne i skogen når det blåser. Det er veldig vakkert.

Ønsker deg og alle på bloggen en god dag.
KRAM!!!



Svar: Opera, du skulle varit med nu i våras i Italien när tant Carla kom hem till mig, drack ett glas vin och konstaterade att nu sjunger vi opera ! OMG !! Och hon KUNDE sjunga. det var en upplevelse och jag njöt i fulla drag.. hon har ju sjungit en hel del i kyrkan, på bröllop och liknande... kram :)
Esmaralda

22 Jeanette:

skriven

Jag är allätare men pga mitt ena jobb lyssnar jag mycket på latino. Jag använder cd emellanåt eftersom all musik jag använder finns inte på Spotify.

Ha det bäst!

23 Purple flower:

skriven

God morgon Es!
Tack för ditt svar senast, glömde nästan av att kolla om du hade svarat då jag glömde att jag hade hittat denna sidan. 😊
Jag är allätare och lyssnar på nästan all musik, dock inte hårdrock.

Jag har två frågor till och hoppas på svar 🙏:
1. Ser du om jag och min blivande får den fotografen som jag gärna vill ha?
2. Ser du om jag kommer gifta mig före eller efter jag fyller 40 år?
Kram ❤

24 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut att vara ett misstag att planera framtid med honom?
Kram

25 GP:

skriven

Jag lyssnar precis som du på lite allt möjligt, allt från klassiskt till metal. Mycket beror på humör. Men återkommande band är James Blunt, Robbie Williams, Yann Tiersen, Rammstien, AC/DC, Bill Withers, Michael Kiwanuka och Frank Sinatra.

Es, ser du om jag fortfarande har samma chans att få jobbet i Kävlinge eller är det helt hopplöst? Kommer isåfall något annat inom kort?


Kram :)

Svar: Chansen finns och blir det inte detta så kommer något annat.. kram
Esmaralda

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oj så roligt det var att läsa ikapp ,så många härliga vi är i bloggfamiljen ❤.

Hann inte in i går har ingen dator Moses har dåliga levervärden..nya skall tas nästa vecka Tack lov älskar han min veterinär och springer svansviftande in med glädje.Det underlättar 😉

När ska det vända tro ...så fort jag får pengar in (hade tänkt köpa glasögon för lönen) händer det ngt..man tappar lusten att ens försöka...nu klarar jag veträkning just och mycket tack vare sonens bidrag MEN är tacksam att Moses lever naturligtvis.Men jag vill ju inte "klara mig" pga sonen hjälper mig känns inte bra alls...


Är Kingen igång ?
Här ju helt glömt bort honom nu i kaoset

Kram Anki med flock

Svar: Vad skönt att Moses gillar veterinären... MG kryper så långt in under stolen som han bara kan när vi går på våra veterinärbesök ! Visst är Kingen igång.. kram :)
Esmaralda

27 Louise:

skriven

Jag är bara så ledsen på både mig själv och på min mellansyster. Och alla är så besvikna på mig. Jag bestämde att ge gubben en chans till för han sa att han kan göra mig lycklig.
Jag anser att alla är värda att visa att de kan ändra på sig. Och detta gjorde min syster skitförbannad och nu tänker hon aldrig mer träffa min man så de ska fira äldste sonen själv vilket gjorde mig jätteledsen. Jag förstår dem och det är deras val.
Och inte nog med det så kommer det bli en utredning från socialen igen vilket jag är livrädd för. Mina barn far inte illa men det tycker ju alla.
Jag kommer att separera med honom för jag tror knappast att han kan göra mig glad. Han fattar inte att det var hans lekar jag flydde ifrån och nu har han frågat och jag sa att jag inte är redo vilket han indikerar på att då är detta förhållandet ett dött lopp. Men han ska inte tvinga mig till dessa lekar.
Jag ger honom max tre månader men jag tror inte det blir så. Jag hade hoppats att det skulle bli så men förmodligen inte.

Menar han allvar i det han säger eller vi kommer separera trots allt?
Jag har gjort alla så besvikna och jag vill inte att det ska bli en långvarig familjefejd av detta. Mina systrar älskar mig och vill bara mig väl. Jag älskar mina systrar och jag vet att de tänker på mitt bästa. Men just nu är jag bara så ledsen,splittrad och vet inte var jag ska ta vägen. Varför blir det så här hela tiden. Varför står jag inte på mig? Älskar han mig egentligen så som han påstår? Om detta inte funkar kommer han lämna mig frivilligt.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: En hel del vill nog förändra sig men få klarar av det... man är som man är och en förändring brukar vara högt tillfälligt men detta är en slutsats som du själv måste komma fram till... och en skilsmässa kommer ofta stegvis.. ditt agerande är varken ovanligt eller konstigt... var bara sann mot dig själv.. kram
Esmaralda

28 linnea:

skriven

hej es, är chansen att lyckas högre i augusti eller september?

29 Jossan :

skriven

God mogon!

Nu ska jag vara riktigt ärlig mot dig vad jag tycker och tänker!
Nä jag skoja bara.. 😂

Jag tänker mycket på den där killen som ska komma och få mig på fall och få hela min värld att rocka. Ja du ser att han är påväg. Men du ser inte något om honom... hur det det då ut när du ser att han kommer komma? Hur ser du hur mitt hus ska komma. Ser du till och med hur mina barn set ut? Bara i förra veckan när du skrev hur fint mitt babynest var! Hur ser du allt? Ser du hur saker ser ut?! Ser du min två döttrar redan? Nä asså jag förstår inte!
Snälla förklara!

Kram

Svar: Ja, killen kommer.. när det är rätt läge och nu båda är redo. Jag får en snabb bild av dig som andas kärlek... det är så jag vet att kärleken kommer.. och det är snabba flashar av bilder som gör att jag ser det jag ser men jag kan inte stanna kvar vid bilderna och försöka se mer detaljerat... de kommer liksom och går.. som de vill.. kram :)
Esmaralda

30 Browallia:

skriven

Min musiksmak har vuxit fast i 80-talet på min lista är en enda röra av pop, rock, synth, hårdrock, italodisco och schlager. Det är förstås kategorin 80-tal jag kör i musikspelet Songpop jag nämnt.

Härom dagen fick jag ett brev från en myndighet ang min mor. Trots att jag brutit kontakten med min mamma och syskon så känns det som mina syskon gått bakom ryggen på mig när de inte hört av sig och meddelat mig vad som hänt med vår mor och att jag kommer få brev ifrån myndigheten? Är det fel av mig att tycka att de gått bakom ryggen på mig när jag ändå inte har kontakt med dem och vår mor?

Svar: Jag kan inte se att de gått bakom ryggen på dig på det sättet...du har helt brutit kontakten med dem och med din mor och syskonen håller sig till detta.. även om man kanske kan tycka att kontakt vore på sin plats när något allvarligt sker men å andra sidan kan du inte lasta dem för detta tycker jag.. eftersom ditt val varit ingen kontakt... kram
Esmaralda

31 Smöla:

skriven

Har exet träffat nån ny? Eller ska jag lita på vad han säger?

32 Pia1:

skriven

Hjälp 😱
Vårdcentralen skickade remiss till min GAMLA läkare (son har gjort stor förödelse med sina elaka kommentarer)
för de nyare nervsmärtorna i ansikte och huvud.
Honom vill jag för allt i världen inte träffa. Jag hann inte ens få något besked om detta innan han utan mitt medgivande rotade fram mina journaler på nya sjukhuset och har använt dem som underlag för ännu en lögn och de sedvanliga kränkningarna.
Vad som avslöjar honom här är att han skrivit bland detta skit nu i min journal, han påstår sig ha berättat för mig upprepade gånger!!! för flera år sedan att bentumören (han nämner namnet) inte har någon betydelse.
Det här röntgenfyndet är nyligen diagnostiserat på min begäran vilket han läste i min journal i förrgår, han kan alltså omöjligt ha berättat det för mig.
Förstår han själv att han ljuger eller är han så sjukt pantad och ond att han tror sig själv????
Måtte den andra läkaren rycka upp sig och hjälpa mig så jag slipper gå till djävulen själv 🙁

Svar: Verkar som om han tror sig själv... och jag förstår hur tungt det måste vara för dig ! Det finns en chans med den andra läkaren.. kram
Esmaralda

33 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker modet har kommit tillbaka lite från typ 80 tal. Det är randigt. Färgglatt och mönstrat. Jag älskar färg och starka färger. Men tycker inte själv att jag passar i kall blått.

Esmaralda, Ser du mig bo i hus? Och ser det ut att bli då jag fortfarande har småbarn?
Blir det att bo i hus tillsammans med en partner?

Det är en sådan dröm jag har att bo i hus under tiden jag har småbarn.
Men svårt att köpa hus när man är själv,
Kram

Svar: Visst ser jag dig bo i hus...dock inte när.. kram :)
Esmaralda

34 Anonym :

skriven

Idag har jag så ont i mitt hjärta, känner sån ångest men jag har ingen att prata med för ingen kommer förstå. Jag är så ledsen och besviken. Jag har känslan inom mig att jag inte orkar mer just nu. Det handlar inte ens om mig men jag orkar inte det som känns som ångest inom mig. Jag är rädd vad kommer hända? Kommer det finnas en lösning? För nu skiter jag i allt som inte har med mig att göra!

Du ser vem jag är på mitt IP..

Svar: Du fixar detta... du bygger upp dig... styrkan kommer tillbaka och också livsglädjen.. kram :)
Esmaralda

35 Evig:

skriven

Hej!
jag glömde skriva att jag är en kvinna.

När det gäller musik så lyssnar jag på allt, men mitt hjärta brinner lite extra som jazz och klassisk musik. Har väl att göra med att jag har spelat piano en gång i tiden.

Nu på sommaren spelar jag gärna svensk musik. Det finns en skiva som heter Bernt Rosengren Octet spelar Evert Taube. Den är lite jazzbetonad men lätt och skön att lyssna på. Väcker liksom sommarkänslorna i en, i alla fall i mig. Jag kan föreställa mig ett dansgolv invid en brygga vid vattnet, i solnedgången med en lätt bris, där människor dansar och umgås på ett otvunget sätt.

Evig

36 Anonym:

skriven

Jag lyssnar ganska ofta på filmmusik. Gillar stämningen de kan skapa.

Nu har ett tidigare jobbigt hälsoproblem blivit värre, betydligt värre.
Jag är osäker om min kropp klarar av att läka detta. Ser det ut som att det blir bra/att jag får hjälp?

Känner mig äcklad av det och skäms. Vem skulle ens vilja vara tillsammans med mig nu? Ingen skulle ju medvetet hå med på det?

Vad ser du?

37 kulla:

skriven

Är en allätare i musik, musik gör en glad:)och full av energi..

Har min KING något att förmedla, ligger han i startgroparna för sitt uppdrag:)? Tycker han är så lugn..vill han inte va i mitt halsband? kram

Svar: Han trivs i ditt halsband och han laddar för någonting.. kram
Esmaralda

38 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, håller på att bli galen på det här med magen ?
Kommer sprutan jag fick igår hjälpa?
Fick ta nio rör med prover. Varit så här sen slutet av mig.
Orkar inte mycket.
Kan du försöka se vad som gör att magen värker dag som natt ?
Kram

Svar: Jag ser inte vad det beror på men jag tror läkarna kommer underfund med vad det kan vara och du ska inte ge dig... kram
Esmaralda

39 Browallia:

skriven

Tack så mycket för ditt svar, det lättare att se saker ur ett annat perspektiv när man bollar det med någon och tänker ett varv till. Det var myndighetens önskan om att höra mina åsikter som fick mig att göra en tankevurpa. :) Kram

40 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag under en tid framåt leva mitt liv tillsammans med honom?
Kram

41 Anna E:

skriven

Asså vad betyder min mardröm inatt??? Vaknade svettig... Hemskt...

42 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du jag kommer att möta kärleken i sommar ? Keam!

43 Michaela:

skriven

Åhh jag älskar "gammal" musik! Brukar lyssna på sånt , ballader , viss country/pop/hårdrock/dansband. Så ganska blandad smak har jag nog.

Här är det fortsatt jobbigt förkylt. Usch!

Fick ett oförskämt svar på ett sms häromdagen. Herregud människan beter sig som jag har pesten eller något och jag har inte gjort honom nånting. Jävla idiot! Dra åt helvete! Så nu fick jag det sagt :)

Väntar på besked från chefen om jag ska polisanmäla att någon använder mitt personnr och loggar in/ut i vår stämpelklocka sedan ca 1 månad tillbaka. It avd är inkopplad.

Har tagit lite mer initiativ senaste dagarna som du bad mig göra men vet inte om jag gör rätt :)

Sen känner jag mig mer romantisk och lite känsla om män men vet inte varför ....

Och min King flyttar på sig varje natt. Hoppas han mår bra :)

Regn idag! Halleluja!! Första gången i Juni i Sthlm.

Ha en mysig onsdag!
Kram!

Svar: Jo jag tror du är på rätt spår.. fortsätt med initiativen.. din King trivs kungligt bra :) Kram :)
Esmaralda

44 Smöla:

skriven

Är det slutet för oss nu?

45 Hundälskare :

skriven

Hej.
En whippetpojke vid namn Jerry har varit på rymmen under en veckas tid nu.
Finns i Boråsområdet.
Han har setts flera gånger och rör sig i ungefär samma områden.
Fick en ny ägare en vecka före det att han blev skrämd av något och rymde.
Han är 7 år och hans förra ägare har blivit sjuk och kan inte ta hand om honom längre.
Detta är outhärdligt för så många som älskar honom.
Kan du eller kanske någon annan här inne se om detta kommer att ha ett lyckligt slut?
Kram ❤

Svar: Jag hoppas någon annan kan se mer... dock känns det som om han kommer tillrätta.. kram
Esmaralda

46 Linnean 🌸:

skriven

Hej Hopp!
Gamla låtar är såå mysigt och så mycket nostalgi i. Dagens teknik är ju fantastisk så man kan ju hitta ALLT på Spotify. Fick, precis som du, teknik av sonen och blev till mig och gjorde olika listor. Någonstans lyckas jag blanda ihop saker eller det dök upp musik som jag inte hade lagt in. Det går ju att fixa men när jag hade ett besök som jag ville bli av med snarast möjligt för han är sliskig. Just då, börjar Little Jinder, med sexig röst, sjunga ”Jag vill ha sex med dig” Personen fick konstiga ryckningar och blev lila i ansiktet och jag börjar hysteriskt försöka få bort den jäkla låten men istället lyckas jag klanta mig så Ramstein börjar, med heta sexiga tyska röster, sjunga Sex! Jag började svettas och rusade helt enkelt in och stängde av strömmen. Usch, så jobbigt det blev! Eller en kväll när jag skulle fixa så mina nya hörlurar funkade med mobilen. Pulade och lyckades och säger högt för mig själv ”Ja, jag klarade det” Då svarar mobilen ”Ibland löser man problemen själv”
Jag slängde skräckslagen mobilen ifrån mig! Av någon märklig anledning svarade Siri mig!
Har aldrig varit med om det tidigare! Ibland är tekniken liite läskig 😊 Ja ja, iaf är det toppen med allt man kan göra numera. Ha det så gott i värmen! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ha ha ha.. ja herredumilde så det kan bli ! Din besökare tyckte nog att du väldigt tydligt ville förmedla din sexlängtan... och han fick nog inte ihop det riktigt :) Siri kan vara trevlig att prata med :) Kram :)
Esmaralda

47 Mimis:

skriven

Hej!

Händer det något riktigt positivt snart?? är så less på alla ledsamheter.

Kram

Svar: Det kommer positivt, absolut.. kram
Esmaralda

48 AnnaK:

skriven

Tack! Vet dock inte om just denna flirt bör gå fram. Han är i en mkt högre liga än mig 😊 Men jag vet att jag är urusel på att flirta. Vet inte hur man gör.

Kram 🤗

49 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Det verkar som att kingen hjälpte till ändå sist... jag var i upplösningstillstånd men sedan löste sig allt!
Däremot är det ganska tungt på jobbet. Känner fortfarande samma tunga känsla av att ständigt jaga och försöka komma ikapp. Blir det bättre? Är det värt det?
Lyckas jag någonsin få ett kvitto på allt slit?
Kram

Svar: Ja Kingen bistod dig säkert där ! Det beror på vilket kvitto du vill ha.. men främst ska du känna dig nöjd med dig själv.. kram
Esmaralda

50 Linda:

skriven

Själv rockar jag loss till 80 tals rock :)

Kommer den yngre killen att ta kontakt igen? Eller var allt ett stort misstag? Jag saknar nån att mysa med, ja jag saknar det verkligen.


Svar: Finns en möjlighet han hör av sig för en kortare fling.. kram
Esmaralda

51 Tildis:

skriven

Hej Es!

Jag lyssnar på lite allt möjligt. Tycker musiken från 60 talet är väldigt bra. Kan bero på att min pappa alltid lyssnade på det när jag var liten.

En fråga Es, borde jag höra av min till företaget igen? Eller kommer det något jobb oavsett? Kram

Svar: Hör gärna av dig igen så du vet... kram
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ja jag hoppas att det räcker med det här ;)..

Reserverade en resa över dagen tillsamman med en kompis i juli. Ser det ut att bli en bra resa? Bara gå runt, äta, kanske shoppa lite o prata om allt mellan himmel o jord. Karlar ;)..., singlar som vi är, o det är vi säkert fortfarande då vi reser!?
Kram Skorpan

53 Purple flower:

skriven

Kära Es!
Jobbar du med något annat om dagarna eller lever du på seanser och healing?
Jag har två frågor till och hoppas på svar 🙏: 
1. Ser du om jag och min blivande får den fotografen som jag gärna vill ha till vårt bröllop? 
2. Ser du om jag kommer gifta mig före eller efter jag fyller 40 år? 
Kram ❤

Svar: Nej jag är klassisk familje & individual terapeut också:) Finns god chans ni får fotografen som ni vill ha.. kram
Esmaralda

54 Miltons Mamma:

skriven

Nu verkar Madames magi må jag säga 😃
Har slarvat i 3-4 dagar. Både när det gäller mat och motion.. Men woops... Har jag gått ned till 57.6...
Började få mini ångest.. Men.. Ja.. Det behövde jag uppenbarligen inte ha. 😃


Kan knappt bärga mig till resterande saker börjar uppfyllas hihi...

Hmmm musik... Jag är allätare men gillar 80 tals musik, 50-60 tals musik, Melodifestivalsmusik... Och lite annat smått och gott...
AVSKYR techno... Blir som en råtta hög på otillåtna substanser när jag hör den genren.. Och stressad.. Haha...

Exet har uppfört sig ganska väl för att var han förutom kladdande, flirtade, sexinviter, kommentarer om min kropp, prat om barn.
Tom sonen reagerade och sa till mig att det känns som pappa hellre vill vara med dig än med mig...

Jag kände likadant.. Och det är inte första ggn. Tidigare har han bett mig skaffa barnvakt så han och jag kan umgås.. Eh... Sa jag.. Du är här för att umgås med vår son... Inte för att träffa mig..

Men men...

Han försöker få med mig i någonslags business... Kan vara något men känns som pyramidspel när han förklarar... Sådant gillar inte jag 😊

Vad tror du? Kan det vara något eller ska jag lägga det på hyllan... Vill ju vara så lite involverad med honom som möjligt.
Han säger att han INTE kommer gå vidare angående vårdnadstvist nr 2. Personligen har jag inte hört ngt från min advokat ang det, som alltid sänder det hon får direkt till mig. Får du möjligtvis upp ngt? 😁❤️

Kjam

Svar: Techno har jag också svårt för men annars funkar det mesta.. beroende på humör.. och du ska se upp för att gå med på hans businessförslag .. men det känner du själv också..... kram
Esmaralda

55 Kanin:

skriven

Hej, vet inte om du svarar på såna här frågor men skriver ändå... Jag har lite brått att hitta ett papper (presentkort) som jag tappat bort. Känns som jag letat överallt men kan verkligen inte hitta det. Kan du se vart det är?

56 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Vad sker då vi inte kan låta bli att le varmt mot varandra? Varför är det så? Kram

57 Ghostwriter :

skriven

I min seans för ca 2 år sedan skrev du att min soulmate inte var redo för ett varaktigt förhållande. I min senaste seans skrev du att soulmate kommer ha ett ganska långt förhållande bakom sig när vi möts.
Jag försöker vara lite detektiv och undrar om han är i den långa relationen idag eller om de finns chans att vi faktiskt kanske Kan mötas inom året/nästa år. Eller om dom är i en relation som kommer vara kanske fem år+. Jag tänkte att en lång relation är 5 år, men de kan ju faktiskt vara 2 år, 3 år osv.



Ps: Jag tror inte jag kommer ha råd med resan till min födelsedag... kommer behöva fira min dag helt ensam och på samma sätt som alla år.




Vet inte om du kan se, men kram iallafall :)

Svar: Han kan mycket väl ha kommit igenom sitt förhållande och landar på egen hand.. men mer exakt när ni ses.. de ser jag ju inte, hur gärna jag än skulle vilja.... kram
Esmaralda

58 Lenafena:

skriven

När jag känner mig låg lyssnar jag på Cat Stevens Angelsea... en kille når jag var ung sa att den låten var mitt öde. Tyvärr tyvärr så lämnade jag honom.... jag VET att han aldrig skulle ha dumpat mig så brutalt som min exman senare gjorde....VARFÖR i helvete valde jag honom? Det fanns så mycket psykisk sjukdom i min kärnfamilj-kan inte släppa tanken att det var vad jag såg i min exman med..... kändes bekant och därför valde jag det! Eller något tidigare liv... med katastrofalt resultat....

Svar: Ja ma tenderar att välja det välbekanta även om det är destruktivt.. det gäller de allra flesta av oss... kram
Esmaralda

59 Jossan :

skriven

Åkte hem igår efter ha varit hos mamma o pappa sen i lördags. Har hjälpt att städa deras hus men kände att jag måste städa min egna lägenhet men jag mår så dåligt inom mig så jag orkar inte.. men jag ska försöka. Behöver bara va själv och inte prata med någon. Det har varit för mycket än vad jag klarar av. Är det nu jag är svag? Jag vill bara sova... vad händer med mig?

Kram

60 *:

skriven

Hej

var på intevju igår och ja det kändes väl bra, inte wooow sådär. Vet inte om jag byter ner mig om jag tar det jobbet..

har du någon feeling för detta? för det är nästa så jag känner på mig att dom hör av sig igen, bara för att jag är lite osäker.
Vill ju gärna utvecklas och lära mig nya saker, och jag vet inte om det går där. Det stod så i annonsen men när man pratade med dom så verkade det vara rätt styrt allting.

Tack

61 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att resa på semester till Italien i slutet av sommaren?
Kram

Svar: Japp, det ser riktigt bra ut.. kram :)
Esmaralda

62 Sarah:

skriven

Hej Es! Musik är nog något av det bästa som finns, och så fint att det finns alltid något som passar <3

Blir det någon seriös flirt för mig i sommar? Någon som är intresserad på riktigt?

Kram

63 LLainen :

skriven

Hej Es,
Kan man köpa seans av dig ännu? Pris och mailadress?

Kramar från L

Svar: Maila mig på: [email protected] - du är välkommen :) kram
Esmaralda

64 Mimlan:

skriven

Snart åker vi utomlands och det ska bli så skönt! Dock så har hundvakten fått förhinder och jag har lite panik över vart vi ska lämna vår hund.
Det är ju en liten fralla, som snarkar som en gris och mår bäst av att vara med hela tiden. Pensionat passar sig därför inte.

Hade ju varit bäst att lämna henne hos någon som kanske är liten ensam och hade uppskattat hundsällskap.
Men hur hittar man dessa människor? Och hur vet man om de går att lita på? 🙈 Ska vi annonsera på Facebook? Eller leta runt i släkten? 🤔 Kram!


Svar: Jag vet, våra frallor lämnar man ju inte precis på hundpensionat ! Sök först bland de du känner... släkt och vänner och via Facebook... kram
Esmaralda

65 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att leva mitt liv tillsammans med honom en tid framåt? Som det ser ut?
Kram

66 Camilla:

skriven

Min musiksmak skulle jag säga är åt det poppigare hållet, även endel hårdrock lyssnar jag på.
Tänkte nu på en annan sak, har Tara, men har inte så värst märkt av den på nåt sätt, så är den ännu "igång"? men kanske nån önskan jag gjort ändå gått i uppfyllelse kan jag kanske tro....
KRAMAR

Svar: Jo Tara är det liv i fortfarande men hon är ganska trött... kram :)
Esmaralda

67 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
När du såg en ny graviditet för mig. Tror du att det var den här du såg? Eller en annan lite längre fram?
Tror du att du ser en ny graviditet för mig även om det inte blir något med denna?
Kram

68 Naturvän:

skriven

Hej!

Lite blandad musiksmak här, soul, klassisk , storbandsjazz . Favoritartister är bl a Monica Zetterlund, Tommy Körberg och Göran Söllscher. För att nämna några.

Stämningen är inte lika bra på den avdelning som den brukar vara där jag skall sommarjobba i år. Mkt intriger som jag håller mig utanför,
Trivs helt enkelt inte lika bra som tidigare.
Kommer tjafset att lägga sig, är det bara tillfälligt?
Svårt i min nuvarande situation o hälsotillstånd att söka ngt nytt. Jag vill egentligen vara kvar där ett tag till.

Ha en härlig sommardag!
kram från naturvän

Svar: Ja håll dig utanför intrigerna och det kan trots allt bli hyfsat bra i sommar... kram :)
Esmaralda

69 labellavita:

skriven

Hej!

Stämmer det som Roger säger att det är dom andra som klagar eller är det han själv som stör sig och inte kan stå för det?

Kram

Svar: Nja, jag får en känsla av att en del kommer från honom själv... det tror jag du också känner.. kram
Esmaralda

70 Tiss:

skriven

För några dagar sedan ramlade jag och slog huvudet samt ryggen. Huvudet är det ingen fara med, värken slutade på en gång... Men ryggen (ryggslutet ner mot skinkan) gör fortfarande väldigt ont i bland annat trappor. Kommer det lägga sig eller kan det ha blivit någon spricka?

Svar: Ger det inte med sig inom det snaraste bör du gå till doktorn och eventuellt få en röntgen.. kram
Esmaralda

71 G.H:

skriven

Det sägs att man ofta lyssnar på den musiken man lyssnade på som tonåring ;) ...
Mest lyssnar jag på ljudböcker, men även Lou Reed, Laleh, Velvet Underground, Cowboy Junkies, modern folk-rock och mycket annat:)

Vi åker till Sverige-Polen på semester om ca 3 1/2 vecka. Börjar redan få resefeber ... kommer det bli bra semester och flygresor ? Och hoppas jag hittar någon som kan täcka upp min sista vecka på jobbet, vi har bara rätt till 2 veckor, den tredje får man hitta vikarier till själv ... det känns dock som ett mindre problem hehe.

Kram:)

Svar: Det kommer gå fint på resan... kram :)
Esmaralda

72 <3:

skriven

Min ekonomi är tight nu så känns som jag kommer få en tråkig somnar.
Vill F åka utomlands med mig helhjärtat? Är det nåt jag bör ändra mig gentemot honom? Kram

73 Fina:

skriven

Hej Es❤️ De andra på jobbet märker också att han är lite extra mån om mig. Stör detta honom? Kram

74 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om det blir ett kyrkbröllop för mig eller kommer jag gifta mig utomhus? Kram Kiara ❤

75 Purple flower:

skriven

Tusen tack för ditt svar! Ser du om jag gifter mig före eller efter jag fyller 40? Tack i förhand! Kram ❤

76 Miltons Mamma:

skriven

TILL HUNDÄLSKARE


Det finns en grupp på FB som heter Övningsgrupp för djurkommunikation och bilda läsning...

De kanske kan hjälpa dig 😃🌸

Hoppas vovven kommer tillbaka 😃🌸

77 Miltons Mamma:

skriven

TILL HUNDÄLSKARE igen 😉

Sedan finns ju ID hund. Det kostar visserligen man kan vara värt att kolla upp 😊🌸

78 Purple flower:

skriven

Hej igen!
Du svarade aldrig på min ena fråga så jag gör ett nytt försök, ser du om jag gifter mig före eller efter jag fyller 40 år? Kram ❤

79 Purple flower:

skriven

Hej igen!
Du svarade aldrig på min ena fråga så jag gör ett nytt försök, ser du om jag gifter mig före eller efter jag fyller 40 år? Kram ❤

80 Kiara:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om det blir ett kyrkbröllop för mig eller kommer jag gifta mig utomhus? Kram Kiara ❤

81 Helena Ir:

skriven

Hundälskare(45) en snabb bild av solljus,gräs och träd kommer upp som en bild i mitt huvud,när jag läser din fråga..
Hoppas den "vilsne" kommer tillrätta snart..

Kram

82 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Vad sker då vi ler varmt och spontant mot varandra varje gång vi ses? Varför är det så? Kram

83 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Lyssnar på allt utom dansband, rena skiten om du frågar mej,hårdrock är väl det jag tycker Bäst om tex ac/dc,Metallica,ironmaiden mm.
Dyker hon upp snart tro?

Svar: ja det bör hon ju göra.. kram :)
Esmaralda

84 Soul:

skriven

Lite blandat lyssnar jag på, allt som låter bra i mina öron.

Undviker kollegan mig med flit, av vilken anledning om så? Eller är det bara så det råkat ha blivit?

Svar: jag kan inte riktigt se att det är med flit.. kram
Esmaralda

85 Lydia💕:

skriven

Har inte varit inne på din blogg på länge känns det som midsommar har varit kul fest och vid havet allt var perfekt träffade roliga och trevliga människor
Jag gillar all musik man blir glad av
Dottern packar och flyttar känns som jag inte räcker till där
Är 54 och singel sen 3 år
Är redo för romantik
Hittade min tallisman äntligen i en jeans ficka kanske den inte fungerar längre och gjort sitt redan
Lydia💕

Svar: Nej, det verkar fortfarande vara liv i den.. prata med den... och strö lite havssalt över den och den kan pigga på sig ytterligare.. kram
Esmaralda

86 Måddan :

skriven

Musik är healing för själen .
Underbart . Jag har också stor bredd på min musiklista.

Får se om du kan sjunga ut ett svar till mig . Är jag gravid?

87 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Varför drömde jag om honom så underbart så mina känslor blossar upp igen? Kram

Svar: För att det är så er relation är.. den triggas och sen går det fel och så börjar det om igen.. kram:)
Esmaralda

88 Anna:

skriven

Hej Es!

Han söker min kontakt. Vad vill han? Kommer vi gå in i en fast kärleksrelation?

Svar: Tänk efter om det verkligen är vad du vill.. kram
Esmaralda

89 Misstjejen:

skriven

Hej!

Kommer blir det något av utvecklas för föreläsningen i hösten och leda till den rätta vägen även hur kommer jag var att mående också?

Kommer det blir en snabb framgångsrik? Tills en stort publiken... så jag önskar att en stort publiken kommer händer om 5 år eller om 10 år...

Kommer jag blir riktigt välkänd snart när det är lycka?

Är det rätta tid nu att gör i hösten?

Så förlåt för en långa texter men hoppas du kan svar på den fråga av sammanfattande?

Ha det bra 😊

Svar: ja det är rätt i tiden att starta men du ska ta det sakta och du ska stämma av regelbundet och inte förvänta dig för mycket de första åren.. med tålamod kommer du långt.. kram :)
Esmaralda

90 Anna:

skriven

Hej igen Es, och tack för ditt svar!

Ja, jag vill! :) Hur stora är chanserna att vi blir ihop?

91 Hjärter dam:

skriven

Musik, ja vad vore livet utan musik..väldigt blandad musik här också..Lundell, Winnerbäck, Lisa Ekdahl..mycket 80-tal blir det också då man själv var i tonåren då...Dean Martin, Mikis Theodorakis, Andrea Bocelli..Alice Cooper med flera..

Es, känns som jag är inne i en otursperiod nu..det mesta strular och går emot mig...och vädret här i norr gör ju inte en gladare precis, blåsigt och kallt. Kommer det bättre tider för mig snart?

Kram

92 HS:

skriven

Bästa ljudet får man på vinyl, men det är så pass opraktiskt att jag oftast streamar jag med. Och nu behöver jag vikta om tonarmen på min vinylspelare, den låter inte bra efter tre flyttar.

Min kompis som är riktig vinylnörd, har en vinylspelare med försteg som slår min med hästlängder. När man lyssnar på den är det så vackert så man vill gråta, ett öppnare, varmare och mer detaljerat ljud kan du inte få.

Kom ihåg att Spotify komprimerar ljudformatet. Har du en bättre modell av din ljudanläggning hemma så kommer du att höra skillnad om du byter till Tidal. I Tidal kan du ställa till lossless (ingen kompression, heter HiFi i appen), den kör du hemma när du har tillgång till WiFi-uppkoppling/fiber. Om du sen kör Tidal i mobilen ute på stan och streamar på mobildatanätet, så vill du inte köra det tyngsta formatet utan då kan du ställa ner det till ett komprimerat format så du inte gör av med månadens surfkvot på en gång. Tidal har en högre abonnemangskostnad per månad än Spotify men du kan köra gratis provperiod tror jag så kan du testa om du märker någon skillnad i dina högtalare.


Många förstår inte hur man kan lägga några månadslöner på en HiFi-anläggning hemma men jag säger det, det är en helt annan upplevelse att lyssna då. Nu bor jag i lägenhet så fick lov att investera i ett par bra hörlurar. Jag förstår precis vad du menar med att bo i hus Es, been there, done that :)

En annan sak som är bra att känna till med högtalare och hörlurar, är att de behöver spelas när de är nya och det tar ett antal timmar och då ska man inte spela på för hög volym. Mina hörlurar lät burkigt i mellanregistret när jag köpte dem, fick två veckors öppet köp, pluggade i dem i förstärkaren och satte en CD-skiva på repeat och så fick de ligga i vardagsrummet och spela dygnet runt, även när jag var på jobbet osv, efter 10 dagar släppte det och de lät kanon.


RnB, rap och hiphop gillar jag inte, jazz har jag aldrig kommit in i. Annars går mycket hem hos mig. Mest landar jag inom progressiv hårdrock, rock och elektroniskt. Dåliga låttexter går bort.


Bra musik tycker jag slår allt annat i livet, det är som en drog rakt in i hjärnan på mig.

Kram

Svar: Här blev det mycket tekniskt...men intressant att högtalarna ska " spela in sig" innan de låter bra ! Kram :)
Esmaralda

93 HS:

skriven

Till Mikael

Kort svar, blev lång dag för mig idag.

Ska sälja min lgh och flytta (inom Sthlm), samt bara 2 v semester i sommar och då är jag bortrest. Så jag tror att det blir först nästa år som jag kan ta tag i MC-kortet. Om allt flyter på snabbt med flytten kan jag ev. sätta igång lite i höst innan halkan slår till. Konserter hänger jag gärna på. :)

Min hjärna gillar löpning men tyvärr inte min kropp, pga ryggproblem får jag överbelastningssmärta på olika ställen. Så när det gäller konditionsträning håller jag mig till spinning och simning.


Här är min mejladress ifall du vill hålla kontakten: [email protected]

Via Youtube finns mycket att lära. Tyvärr brukar jag inte hinna kolla upp dina Youtube-länkar så mycket som jag skulle önska.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: