Cancerdiagnosen....

I går var jag alltså på återbesök på sjukhuset för att prata med cancerdoktorn och få  besked.
Jag var rent svimfärdig när jag  kom in i rummet och satte mig på stolen.
Jag tyckte doktorn  såg så allvarlig ut !
Trots allt så dog min faster i sviterna av bröstcancer när hon var i min ålder !
 
Men så  sa doktorn  direkt att hörru du, svimma inte, det finns ingen anledning för allt ser  bara bra ut !
 
 
Hon berättade att tumören var 18 mmm och den var duktal - vilken skulle vara positivt.
Det fanns också andra positiva parametrar.
Och bäst av allt.. det fanns ingen cancer i lymfan eller  i portvakten i armhålan.
 En cancerknuta kan vara 1, 2 eller 3.
Nummer 1 är nästan som ett förstadie och nummer 3 är aggressiv.
Jag hade nummer 2 - vilket 70 % av bröstcancerfallen är
Också ett bra tecken.
 
Trots allt ska jag få behandling - i förebyggande syfte så det inte finns risk att nån liten rälig cancercell i alla fall gett sig iväg ut i kroppen från bröstknölen.
 
Jag ska få strålning på universitetssjukhuset i Lund... 5 dagar i veckan i tre veckor
Med början om 6-8 veckor.
Jag får inte bo på patienhotellet eftersom jag är för frisk så därför måste jag försöka hitta nån  slags lägenhetshotell på egen hand !
Att ranta emellan hemmet o Lund känns bara jobbigt.
 
 //Stort sjukhus!//
 
Och så ska jag börja äta hormonmediciner direkt... i förebyggande syfte.
Jag ska bli av med mina östrogenhormoner.. och  det blir lite som att komma i klimaktiet.. i FEM år !!  
Just det.. de ska ätas dagligen i fem år.
Men herregud vad gör lite vallingar och ilsket  humör... om man jämför med en elak cancer som spridits och  med kemiterapi och oro !!
 
Jag fick alltså ett riktigt bra besked och är så glad !!
 
 
I vintras bokade jag och ryska syster in oss på en större lite finare stuga i Ullared... med start i dag  och två nätter framåt .
 
Jag tänkte först att jag åker bara dit om jag får ett bra besked... sen tänkte jag att va fan.. jag  far dit även om jag får sämsta tänkbara besked för jag kan behöva ha lite roligt.
 
Och nu kan vi fira istället för att dränka sorgerna i dyrt Amaronevin !
 
 
I dag blir det alltså till Ullared och jag är inte tillbaka hemma förrän lördag kväll
Nu ska det bli klackarna i taket !
 
Detta innebär att jag inte kommer kunna besvara några frågor förrän på söndag
Jag kommer inte heller att kunna okeya era kommentarer förrän söndag
Men nya blogginlägg kommer i alla fall.
 
 
Jag vill tacka er från hela hjärtat för era goda tankar och er healing.. för jag tror att det hjälpt mig... och vem vet hur resultatet blivit om ni inte stått mig bi !
 
Healingen ni hade för mig var  så stark och intensiv.. och gjorde skillnad.
 
Tack snälla ni... bästa bloggfamilj i världen ! 💖
 
Det är en lyckig och glad spåkärring som önskar er alla en riktigt fin helg
 
Kram o massa kärlek 💖
 
 
 
 
 
1 Makaon:

skriven

Åh, vilken härlig läsning. Vad skönt!! Det känns som att cancer är vår tids folksjukdom.
Ha det nu så bra i Ullared.

2 Makaon:

skriven

Åh, vilken härlig läsning. Vad skönt!! Det känns som att cancer är vår tids folksjukdom.
Ha det nu så bra i Ullared.

3 JT:

skriven

Glad att allt är bra med dig Ez!

4 JT:

skriven

Glad att allt är bra med dig Ez!

5 Jeanette:

skriven

Va roligt😉
Så se nu till att ha en underbar helg med din ryska syster och njut av livet. Kram❤
Hur kommer min sommar bli i år?

6 Smulan..:

skriven

Fina bästa Ezmeralda. Blir så glad så tårarna rinner. Ha nu en riktig trevlig vistelse i Ullared.

7 Snurran:

skriven

Fantastiskt skönt att höra!! Ha en underbar tur till härliga Ullared ❤️.

8 Läroliv:

skriven

Så, så väldigt, väldigt glad för din skull. Klimakteriestök och allt annat grejar du fint. Självklart måste det firas och i Ullared

KRAM

9 Helena Ir:

skriven

Vilken lättnad..njut av din tid på Ullared med syster..ha det riktigt skoj!

Kram :)

10 Dunegull:

skriven

Vilket härligt besked och inlägg E!
Jätteglad 😊
Ha nu en grym trip och njut!
Kram

11 Barbro:

skriven

Härliga nyheter Esmaralda!

Njut och fira nu och ha underbara dagar.

Kram
Barbro

12 Skorpan:

skriven

Härligt Es!!
Njut av Ullared o ryska syster :).
Kram Skorpan

13 Majvor:

skriven

Bästa utgångsläget. Skönt!
Ha det kul i Ullared.
Kram1

14 Eva:

skriven

Är så glad för din skull!

15 Susan:

skriven

Vilket underbart besked ❤️

Njut av Ullared, vinet o det underbara vädret🤗

Kram

16 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Härligt med positivt besked! Allt det bäst til dig Esmaralda.

Kram från Naturvän

17 Rose:

skriven

☺❤🌷 vad fint att höra. Kram

18 Jeanette:

skriven

Vad glad jag blir!
Ha en underbar tripp bästa du ❤

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3

Såå skönt att höra !!! Kan man säga grattis...jo det gör jag stort Grattis Es och njut av Ullared och samvaron med ryska systra din <3

Ha en fantastisk Nationaldag !

Kram Anki med flock

20 Ulrika:

skriven

Åh, så skönt! 🥰 Jag tänkte på dig i går!
Ha en fin dag i Ullared!
Kram

21 Evig:

skriven

Så underbart att höra!

Jag är så glad för din skull.
Ha det nu riktigt skönt i Ullared.

Varm kram,
Evig

22 Solen:

skriven

Men vad härligt! 🌟🌟🌟
Men behandlingen låter jobbig...håller tummarna för att det ska gå smidigt! Ha en härlig firartur i Ullared.
Kram ☀️

23 Carin:

skriven

God härlig morgon! ☀️🇸🇪
Vilka fina nyheter att få läsa så här på morgonkvisten! Det har varit några oroliga själar här som bara har velat ditt bästa och oavsett så måste det vara härligt med en sådan support!

Idag verkar det bli den varmaste dagen hittills, därav tidig uppstigning och promenad till stallet strax 🍀

Ha en härlig nationaldal och NJUT av Amaronen 😍😍

Kram

24 EPM :

skriven

Åh vad skönt att höra!

😘❤️❤️

25 PiaS :

skriven

Hej Es!

Å, vilket underbart besked! 😃🌸. Fira på med syster och Amaronevin! 💃🍷!

Kram och kärlek,
🤗❤️

PiaS

26 Maria:

skriven

Jag visste att det skulle gå ok...! Allt kommer också bli bra efter din behandling.
Största kramen,
Maria

27 Sessan:

skriven

FRY THEM!!!
Jepp de ska väck varje liten rest.
Fira rejält ;o)

28 Kristin:

skriven

Til verdens beste og lykkeligste SPÅKJÆRRING, ESMARALDA <3.

Gratulerer med en herlig beskjed!
Jeg er så lykkelig på dine vegne.
Har tenkt så mye på deg, hele veien, men nå kan jeg senke skuldrene og glede meg sammen med deg,.
JIPPI!!!
Nå kan du feire som bare f.....

En stor og glad KRAM til deg fra meg <3

29 Grethe:

skriven

JAAAAAAAAA🙏😍😍😍😍
Kjäreste Ezmaralda, DET var veldig godt å höre 👍🙏🙏🙏💜💖💞
Ha nå en vidunderlig tid i Ullared min kjäre 🍹💃🍹💃🍹💃


🇸🇪🍹🇸🇪 GRATTIS PÅ NATIONALDAGEN 🇸🇪🍹🇸🇪

Klemiklem fra Grethe 💜💝💗💚💜💖💞💛💘💕

30 Lola:

skriven

Godmorgon!

Vilken glad nyhet, jag blev glad för din skull! Du förtjänar att må prima, du har hjälpt så många på ditt sätt. ☺️☺️☺️Ha en fortsatt bra dag! 🌹

31 Johan:

skriven

Jätteroligt att höra, Esmaralda! Ha nu en hejdundrande trevlig helg och glöm inte hur lätt det är att ta sig till kustpärlan Falkenberg (min älskade barndomsstad) när man är i Ullared.. En glass på stranden kanske kan avsluta helgen?
Kram

32 Alva:

skriven

Underbart! Kram ❤️

33 Molly:

skriven

Det var skönt att höra!
Vet precis hur geleben känns i detta fall. Hua Har ätit dessa tabletter i snart 3 år och det är hyggligt ok faktiskt.
I dag blir det en härlig dag!
Gläds med dig åt det braiga
Kram


34 Nettan59:

skriven

Underbara besked, måste vara en enorm lättnad för dig (och för oss).

Njut och må gott 😀❤️!

☀️Varma kramar☀️

35 HS:

skriven

Så skönt att höra! Koppla av ordentligt nu i helgen!

Stor kram

36 Hedwig:

skriven

Vilken lättnad! Ha så kul i Ullared!

37 TjejenO:

skriven

Åhhh SOM jag gått och väntat med spänning på just detta inlägg! Vilka underbara nyheter!!!!!😍😍😍😍hurra, hurra, hurra!!!!!!! Hoppas du skålar i champagne ikväll! Ska jag göra och skänka dog en stooor skål i tanken!❤️😍😍😍🥂🍾

Njut av dagen! Det är du värd! Ni alla andra i vår fina bloggfamilj också!

Stoooor kram!!

38 G.H:

skriven

Inte helt oväntat:)men helt underbart att läsa ❤️

Kram och ha så skoj!!:)

39 Cecilia:

skriven

Det gläder mig att läsa detta! Du är en kämpe Esmaralda! Ha underbara dagar på Ullared nu och njut. Du förtjänar att firas och du förtjänar ledighet. Kramar

40 Cara:

skriven

Å så skönt Es! Önskar dig sköna och roliga dagar med ryska syster!

41 Nornan:

skriven

Åh vad glad jag blev nu! Jag hoppas strålningen går smidigt med få biverkningar. Hormonbehandlingen du måste göra har jag hört kan ge en del oväntade positiva effekter också.

Ha en skön nationaldag i vårt vackra SVERIGE 💛💙💛
Kramar!

42 Miltons Mamma:

skriven

Åh fantastiska nyheter ❤️ Jag blir så själaglad❤️

Ta ett par dagars blogg semester. Det är du värt. Bara slappa njuta och ha roligt.

Kjam ❤️

43 Anette:

skriven

Vilket positivt inlägg.
Lycka till!!!
Det kommer att bli bra, det är jag säker på.

44 Linnean 🌸:

skriven

Så skönt! Vad härligt!! 👍
Grunnade så på dig! Vad glad jag blir! Festa som bara den med massor av Amarone! Absolut det godaste man kan dricka!
Ni lär få en het dag i Ullared! Här börjar den med 25 grader i skuggan redan på morgonen!
Ha så jättekul!
Kram.../Linnean 🌸

45 Jessica:

skriven

Ååh va kul att höra!! :D

46 Browallia:

skriven

Åh vad skönt att höra! Gläds med dig :) Jag tycker du gör helt rätt som drar i väg till Ullared med din ryska syster och tar lite ledigt från bloggen. Önskar en en härlig helg.

En stor varm kram fylld av glädje

47 Cattis:

skriven

Hej bästa Es!
Vilken glad nyhet och nu kan du verkligen njuta av resan.
Kramar
Cattis

48 Dalkulla :

skriven

Vad glad jag blev för din skull Esmaralda. Vilken lättnad du måste känna. Nu kan du åka till Ullared och shoppa loss. Har det riktigt roligt nu, och än en gång Stort Grattis till det fina besked du fick! :)

Kram

49 Chatrine:

skriven

Underbart att höra att allt ser bra ut. Drick ditt vin i godan ro och ha lite ledigt nu Ez!

Stora varma kramar Chatrine

50 Pia1:

skriven

Rysningar av glädje kommer lastat, tack för ett trots allt underbart besked 🙏 även om behandlingen inte är den enklaste. Så passa på och njut 😀

51 Michaela:

skriven

Vilken underbar läsning!! :) Är så glad för din skull! Ha det jätte mysigt på Ullared och "fira" det positiva beskedet :) Massa kramar och kärlek❤

52 Tjejgumman:

skriven

Så underbara nyheter!!!
Kram ❤️❤️❤️
Tjejgumman

53 T:

skriven

Du har nog änglarna med dig :) Jag är jätteglad för din skull. Skickar styrkekramar och healing till dig i mängder också

54 Milla:

skriven

Åh vad glad jag blir för din skull!!! Hoppas att du får fortsätta vara frisk och må bra. Förstår pärsen och oron. Kram på dig och healingtankar sänds från mig.

55 CR:

skriven

Vad härligt att höra...
Är så glad för din skull ❤
Kram

56 Ulrika:

skriven

Åh, så skönt! 🥰 Jag tänkte på dig i går!
Ha en fin dag i Ullared!
Kram

57 Lisa.A:

skriven


Fint att höra!
Ha en fin vistelse tillsammans med din ryska syster. Hoppas du/ni gör en massa fynd på Gekås :)

Kram

58 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Så bra att beskedet inte var dåligt!😊
Skönt att du får pusta ut efter att behövt vara både orolig och nervös.
Ullared blir toppen,speciellt i så gott sällskap 😊.
Din ryska syster och du ska ha en så fin helg!!

Kram Solstjärnan ⭐

59 Tiss:

skriven

Härligt att läsa att cancern är borta! 🙂💜

60 Delfina:

skriven

Det gjør du rett i!!!
Kose dere ordentlig på turen!!!!
Jeg er så glad på dine vegne ❤

61 Beatrice:

skriven

Vilket fantastiskt besked! Ha nu en riktigt fin helg 🌸 ❤️

62 Mo:

skriven

Vad härligt att höra,hoppas behandlingen går smidigt.Hoppas ni har det bra. Kram

63 Mikael:

skriven

Grattis :)

Ha en bra helg!

Kram
Mikael

64 Anna E:

skriven

Verkligen goda nyheter! Kram

65 Lydia💕:

skriven

Vad skönt att höra kul med Ullared
Lydia💕

66 Bea:

skriven

Kära Ez!
Kan stilla min oro? Jag ska i år tävla med min bästa vän ( hund ). Hon är en klok vän och vi är ett bra team 💖. Jag undrar hur det kommer att gå?! Kommer vi få mkt lycka tillsammans. Vad kan du se? Kram

67 kattflickan:

skriven

Åååh snälla rara E, vad skönt att höra. Hoppas allt löser sig, styrketankar till dig!
Kramar!

68 Frida:

skriven

Jaaaaa vad härligt att höra 🙂🙂🙂🙂.
Resten av resan fixar du galant i stor kärlek ❤❤

Kramar 💜💛💜

69 Helenb:

skriven

Underbart!
Kram

70 Mikael:

skriven

Alltså cancer verkar man kunna få av sex med, vad nu HPV är för något


HPV är den vanligaste könssjukdomen i världen och är en av de främsta orsakerna till könsvårtor (kondylom) och cancer i underlivet, mun och hals.

Lämna min rumpa ifred :)


Marcia Cross says her anal cancer is linked to HPV

https://edition-m.cnn.com/2019/06/06/entertainment/marcia-cross-husband-cancer-trnd/index.html

Kram
Mikael

71 Norrländskan:

skriven

UNDERBART! Vilket lyckobesked. Jag har allt tänkt på dig.

Stor kram 💙

72 Alie:

skriven

Underbar läsning Esmaralda! 🙏
En tung sten från hjärtat måste ha fallit.., så glad för din skull, våran allas Es 💕💕💕
Kärlek till dig!
Kramar 💫✨

73 Lotta B:

skriven

Grattis till ett riktigt toppenbesked <3333

74 Alexandra:

skriven


Yeeeey!!!
Blir sååå himla glad över det glädjande besked du fått Es!!!

Ska nog fira detta jag med.

Fira livet, hälsan , kärleken & dig Es.

Much love and God bless.





75 CA:

skriven

Hej
Ingen dålig behandling du ska genomgå.

Idag har jag lärt mig något nytt. Här öppnar restauranger klockan 19, som tidigast. Före öppning sitter ägaren och pratar med sina vänner, som får middag!
Jag klev på fick en meny, men ingen mat när klockan var 17.35. Maten kom 19.05. Jag fattade ingenting, hungrig och sur, blodsockret lågt. Ägaren sa flera gånger 7, vilket jag trodde var stängningstid, nä det var öppningstid!!!
Kram

76 Varis:

skriven

Bästaste Ez! Vad skönt med dessa goda besked!! Njut nu av allt Ullared har att ge o dela gärna med dig sv galenheter som sker för de tycks alltid hända nåt kul omkring dig på Ullared.

Kramar

77 Ida:

skriven

Vilket underbart besked!!

78 Willa:

skriven

Är så glad att du fick goda besked 🤗 Njut av gott vin och fira extra mycket

79 Catte:

skriven

Så skönt att det inte var den värsta sorten, att det inte spridit sig och att man gör vad man kan för att vara på den säkra sidan <3
Du gör rätt i att bo kvar när det är dags för behandlingen. Den kommer ta på kroppen och du behöver all energi och styrka du kan, så det är dumt att lägga den på resande.

Det där med att vara utan hormoner och att det 'bara' är svettningar ;) Hade en lång perido då jag bara sov 1-1,5 timme i sträck utan att vara sjöblöt och att inte få sova sliter fruktansvärt på en. Olika individer har behov av olika mycket östrogen så jag hoppas det blir lindrigt och bra för dig. Det där med humörsvängningar är också individuellt. När jag hade för låga nivåer så blev jag som en zombie. Inget känsloregister alls. Ryckte på axlarna till allt. Blev inte arg, inte ledsen, inte glad. Var helt neutral till allt som hände runtomkring mig. Det är inte en bra känsla alls det heller, även om omgivningen kanske tyckte det var lugnast så :) Jag kände mig inte som mig själv alls och som tur är så har jag fått hormoner som gjort mig till den jag är igen :D

Hoppsa ni firar ordntligt nu och har det riktigt bra!
Kram Catte

80 Fågel Grön:

skriven

Det var goda nyheter att höra! Skickar än mer kraft och energi till dig Es! Det kommer att gå bra det här! <3

81 Agnes:

skriven

Blir så glad att höra detta!

Ha en underbar vistelse i Ullared, du o din Ryska syster!

Stor kram!

82 Yvonne:

skriven

Hej Esmaralda. Jag blev så glad att du fick beskedet att cancern inte spridit sig och att den inte var aggressiv.
Lite konstigt, men det är så likt min bröstcancer som jag fick 2005.
Jag har skrivit om den tidigare men det var precis som din en duktal cancer och den var 1,8 cm och graderad till grad två.
Jag fick också antiöstrogener i fem år vilket jag inte hade några biverkningar av mer än att min mens försvann men jag var ju ändå nästan 53 år då. Sedan fick jag strålning fem dagar i veckan i fem år dvs lite mer än vad du ska få.
Jag hade fått bo på patienthotellet även om jag inte kände mig sjuk men jag valde att köra fram och tillbaka varje dag. Det gick faktiskt jätte bra.
Kram och ha en fin helg bästa,Esmaralda. 💕

83 Tilie:

skriven

Hejsan!

är så glad för din skull betr. cancerdiagnosen! Lycka till i fortsättningen med din behandling! har tänkt på dig Mycket.....Kram!

84 Alex:

skriven

Hurra!!
Vilket lyckobesked!
Njut extra av helgen!
Kram

85 Unni:

skriven

Så utrolig gledelig å lese, nå ble jeg rørt <3 Heier på deg ! KLEM


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: