Favoriten...

 
Vem är din favoritskådis ?
 
Min är Anthony Hopkins.. alla da´r i  veckan !!
Han är ruggigt duktig på det han gör.
Läste nyss att han fyllt 82 år.. och still going strong.
 
 I dag besvarar jag era frågor som vanligt !
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
1 Tingeling :

skriven

Hoppas du hade det bra i Ullared, även om säkert lite fattigare 😁 och vad glad jag blev att diagnosen du fick var åt det mer positiva hållet! Ville bara skicka en hälsning 🙂

Trevlig söndag!

Kram!

2 Skorpan:

skriven

Han är bra, tycker jag också. Liam Neeson har jag fallit för, kanske beror det på hans utseende o så ser han snäll ut också :). Om han sen är bra på det han gör vet jag inte...

Ja här är jag nu o lite smått har det varit som inte gått som på räls, precis som du sa. Här är passligt varmt o hotellet ordnar med program där man kan delta i det ena o andra. Inte testat ännu o inte heller spa:t som finns. Hyrde cykel o de kan minsann betalt, o mycket, för varje lilla grej... Igår var jag cyklande till en närbelägen by o handlade. Tog det lugnt o pausade på stranden. Tog det så lugnt att jag inte iddes gå o äta sen mera, det var så sent, o då var det tur att jag hade handlat tidigare på dagen ;).

Här är parens paradis o det är inte utan att jag igen funderat på var han dröjer, min soulmate? Är han upptagen med nån fling? Det skulle ha suttit fint med att ha honom med på resan ;). Ingen chans till fling heller, eller finns det nån som kunde vara intresserad Es? Knappast..

Det blir att fortsätta att vara aktiv o njuta av god mat o nya upplevelser :).
Ser framemot Ullaredrapport ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Skönt att du har det gott !! Bara njut och tänk på dig själv ! Din soulmate har nog skäl varför han dröjer.. kan ju vara så att han fortfarande håller på att göra sig fri från en gammal relation... kram :)
Esmaralda

3 Johan:

skriven

Anthony Hopkins är superbra! Mina favoriter här hemma i Sverige är Ingela Olsson på Dramaten och Rolf Lassgård 😊

Idag har jag en fråga som jag skulle bli tacksam för din hjälp med. Jag har en speciell vän som jag inte har träffat på tre år. Vi har haft sporadisk kontakt på Facebook och via sms, men även på den fronten har det tunnats ut. Jag saknar honom, men tvekar ändå att ta kontakt. Kan du se något om detta, Esmaralda?

Ha en skön söndag!
Kram, Johan

Svar: Eftersom du tvekar.. så kan du gott avvakta ett tag till... och känn sedan efter på nytt.. kram :)
Esmaralda

4 Michaela:

skriven

Först och främst! GRATTIS till det positiva beskedet☺❤

Hmm ... har flera favoritskådisar och kan inte välja :)

Mamma hälsar så mycket och hon är jätte glad över de goda nyheterna! Hon har fått tag i sin medicin. I FINLAND! Skandal att viktiga mediciner försvinner i några månader pga tillverkningsstrul. Så nu ska det bara komma fram också nästa vecka också. Måtte det gå bra!

Snart har en vecka med min King passerat. Pratar med honom flera gånger per dag. Hoppas att han känner sig välkommen , mår bra och tycker om mig. Vissa fick infriade önskningar direkt men för mig har inget hänt. Antingen så kommer det fortsätta så eller så ligger han och lurar lite och slår till sen :) Hoppas på det sista! Kände lite extra energi 1-2 dagarna men efter det mestadels ledsen och gråtmild och det har jag inte varit med om med tidigare talismaner. Perioden som du såg att jag skulle ha "så mycket mer flyt" känns oerhört långt borta. Mindre jobb sedan i Maj vilket påverkar ekonomin och jag blir mer stessad och orolig. Vill inte ha ännu en skitsommar och sparpengarna är slut till hösten om det fortsätter såhär. Jag är duktig på mitt jobb och omtyckt av patienter och kollegor men istället jobbar flera outbildade i sommar. Tänk om folk visste det som söker hjälp på psykakuten - att de möts av outbildad och oerfaren personal. Fruktansvärt! Och så jävla orättvist! 😕

Har varit vidrigt varmt senaste dagarna och jag tål ju inte värme pga njursjukdom mm så längtar till hösten. Min soulmate måste ju också gilla kyla för någon solsemester tänker jag inte åka på :) Vill sitta framför öppen brasa i en stuga och mysa. En dröm som tyvärr även det känns väldigt långt borta. Inte bara pga fel årstid utan du har även sett att han befinner sig geografiskt långt bort så hur vi ska mötas vet jag inte.

Massa kramar och pussar till MG❤
Välkommen hem!


Svar: Vad skönt att det löst sig för din mamma, det gläder mig ! Din King jobbar för dig.. men ibland dröjer det innan lösningarna kommer. Kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Ja,han Hopkins är duktig,och många bra filmer har han gjort!
Det finns många duktiga skådisar,men jag är lite extra förtjust i Morgan Freeman,även han 82 år. Meryl Streep,har jag också alltid gillat..det finns många när man börjar tänka till :)

Hoppas du hade sköna dagar med syster,kanske hämtat lite ny energi..och släppt en del av spänningen i kroppen.

Lite småförtjust i en trevlig man har jag blivit,nog inget åt kärlekshållet,som vanligt..Tror han haft en del tuffa år,men vem har inte det..! Så det är väl någon känsla där som slår in hos mig..

Det blir 4:dje passet idag denna veckan..och promenaderna blir nog längre..så tack för att du såg att det var bra för mig!

Ha det så bra!

Kram :)




Svar: Freeman och Streep,de tillhör också mina favoriter ! Du är så på rätt spår... bara fortsätt... kram :)
Esmaralda

6 Mg:

skriven

Hej.
Har fortfarande inte hittat någon lokal..när hittar jag en tror du?
Kram!

7 Sus:

skriven

Hej
Så många bra...
Svårt att välja...
Skönt att du är back in business ..
Önskar sommarjobb...
Någon chans?
Love sus

8 Mirran:

skriven

Hej Es!
Ser du något positivt med jobbet. Kommer all drama och skitsnack lägga sig?
Ska jag ta det andra jobbet istället?
Kram

Svar: Dramat lägger sig... du ska välja det jobb som intresserar dig mest
Esmaralda

9 Mimis:

skriven

Hej!

Nu har jag börjat tröstäta och gå upp i vikt. Kommer jag in på rätt bana igen och går ner i vikt?? jobbigt att känna sig så värdelös.

Kram

Svar: Du kommer snart spåra in rätt--du har vad som krävs.. kram
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Colin Firth, efter Stolthet och Fördom är han för evigt en favorit för mg🤗 Rolf Lassgård tillhör oxå en av mina favoriter, o håller med om att Hopkins är superb👍🏻

Kram

Svar: Både Firth Och Lassgård är bra.. jag var statist en gång när Lassgård hade huvudrollen och han visade sig dessutom vara riktigt trevlig.. kram :)
Esmaralda

11 Browallia:

skriven

Min favoritskådis är Micke Nyqvist som lämnade oss alldeles för tidigt.

Min spelkompis har gått upp i rök. Han försvann lika oväntat som han dök upp. Vad hände???

Kram

Svar: Ja, han var fantastiskt bra !! Spelkompisen fick annat för sig som tog hans tid och intresse.. kram
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Välkommen hem <3

Min favvoskådis är Johnny Depp fastnade direkt för honom när jag såg Gilbert Grape

En gammal klasskompis svarar inte på mina meddelande ..varför vill hon ens vara vän på fejjan utan att svara ? Jag deltog inte i den stora klassträffen ,då jag inte ville träffa mobbarna efter 50 år...Har skickat sms när jag hittade hennes mobilnr ..men inte ens då fick jag respons .Om jag ringer henne svarar hon då tro ?

Ha en härlig söndag packa upp lugnt <3

Kram Anki med flock <3

Svar: Ja, Depp är ju en av mina favoriter också ! Jag tror inte hon vill ha närmare kontakt och ringer du henne kan det bli lite krystat... det handlar inte om dig... det är hon själv som inte mår så väl just nu.. kram
Esmaralda

13 Rebecca:

skriven

Hoopas du haft det bra i ullared :)'!

Tänker han på mig ibland? Kommer han höra av sig? Kram

Svar: Ibland tänker han på dig och runt 70 % chans att han hör av sig men ju mer tiden går desto mer minska chansen.. kram
Esmaralda

14 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Åh en sån härlig dag vi har idag!!
Ser du om jag kommer in på utbildningen jag önskar i höst?

Svar: Chansen är god,, i alla fall över 50 %.. kram :)
Esmaralda

15 linnea:

skriven

hej es, hur stor är möjligheten att det lyckas i juni?

Svar: Möjligheten finns.. det är allt jag kan säga.. kram
Esmaralda

16 Tildis:

skriven

God morgon Es!

Hoppas du haft en härlig vistelse i Ullared!

Själv har jag haft mycket att tänka på. Trodde kanske att det skulle vara ordnat vid det här laget men det verkar som att jag får stanna kvar ett tag till. Ser det ut att lösa sig? Kram

Svar: På något sätt löser det sig.. kram
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Hoppas du haft en trevlig helg!
Imorgon säger jag upp mig på min nuvarande arbetsplats och skriver på det nya. Hur ser det nya jobbet ut för mig? Kan du få in ngn känsla? Kommer jag reda ut det och prestera? Kram

Svar: Jag får en positiv känsla och visst reder du ut det.. kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

God morgon

Klockan är 8 och jag förstår inte varför jag inte sover. Jag är helt pigg.

Solen skiner och jag hoppas det blir varmt och håller sig med en stor sol så jag kan få sola :).

Jag har så svårt att förstå att det snart är sommarlov och att jag kan få vara ledig. Kanske få tillbaka den orken jag behöver igen. All min energi är slut nämligen. Ska maila flera skolor och mau i kväll eller imorgon för att se om jag kan då hjälp med att få min legitimation.

Halva 2019 har gått så nu hoppas jag att han den där me right kommer till den andra halvan av 2019!

Helt sjukt att alla mina helgen är uppbokade hela sommaren...

Kram

Svar: Oj, vad du är inbokad.. glöm inte att det kan vara både roligt och viktigt att ha lite tid till spontaniteter också... kram :)
Esmaralda

19 AnDa:

skriven

Hej Esmeralda!
Hopkins är bra, vilken skådis och Hur många djupa, tuffa karaktärer han har spelat med såå verkligt...

Härligt att allt har gott bra med dig <3 och det visade sig vara godartade <3
Jag ska bli opererad den 20/6 och hoppas .. det ska gå bra och jag ÄR frisk 🙏💕

KRAM N

Svar: Jadå, det kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

20 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Häftigt minst sagt!!

Jag saknar en relation med en man, intimt umgänge väldigt mycket.
Ser du mig i en relation med en man snart eller intimt umgänge? Eller ser det segt ut?
Kram

Svar: Det kommer lite passion och sex.. kanske inte med din soulmate till att börja med... kan bli någon annan under en period men det blir bra i alla fall.. kram :)
Esmaralda

21 Snödroppen:

skriven

Godmorgon...
min favorit alla dar i veckan är Liam Neeson, han gillar jag mycket!
Vistelsen i Ullared har varit toppen antar jag, mycket shopping, mat o vin, trötta ben..? Skönt att tömma huvudet på alla tankar..
Mitt huvud är proppfullt och nära bristningsgränsen. Känns det som brytningen ligger i en snar framtid? Är rädd både för min och den andres skull att nåt kommer hända...
En skön söndag önskar jag dej💕


Svar: Ja det ser ut att bli en brytning.. och det går nog smidigare än du tror.. kram
Esmaralda

22 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi blir sambo till slut? Flyttar ihop?
Kram

23 Milla:

skriven

Har ingen direkt favoritskådis men gillar de i Bonusfamiljen, de som spelar huvudrollerna.
Nu har jag varit sjuk igen, spydde fem ggr i förrgår. Maginfluensa, matförgiftning el den nya metoden som rensar, vad kan det vara?

24 Tokig:

skriven

Godmorgon!

Kommer det någon lösning när det gäller jobb snart?? snart blir jag tokig känns det som.

Kram

25 CA :

skriven

Hej
Jag gillar Liam Neeson
Hittat mitt lilla hus som kan bli större, ett träd, nektarin.
Först så tänkte jag att jag vill göra det och så, har tagit mig hela natten att inse att jag måste inte göra något de första åren utan bara ta det lugnt, med huset. Om du inte ser något som kan vara akut med huset
Kram

26 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Kommer min yngsta dotter hem i sommar?❤kram

27 EPM :

skriven

Godmorgon Es!
Hoppas du haft det bra i Ullared och fyndat en hel del!

Sonen fyller år på tisdag så idag och imorrn är det kalas, först för släkten och sen för kompisarna- och vad gör jag, jo jag får feber!
Jag är ju aldrig sjuk annars!
Nåja, medicin och vatten sen får jag lägga mig efteråt😫

Jag är lite trött nu på att trampa omkring vad gäller kärlek, jag är ingen som är bekväm med att det ska ältas, funderas och kännas efter hela tiden. För mig är behovet att ”känna efter” ett tecken på att känslan inte är tillräckligt stark.
Kommer min tur/otur vända snart?
Jag är ju kär i P, vilket jag inte vill- men han är kommer alltid vara viktig för mig. Men jag vet ju att det inte är han denna gången ❤️
Om du ser nåt mer om vart/sammanhanget som jag träffar min soulmate i?

Kram

Svar: Men vilken osis att bli sjuk just när det ska vara kalas . Det här med känslor och relationer är inte lätt men du kommer hitta rätt och det kommer falla på plats.. det är allt jag ser ser.. kram
Esmaralda

28 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Härligt att höra att du fick ett bra besked på sjukhuset!

Löjlig fråga, men... hur kommer det sig att jag känner mig så irriterad på en man, B, som jag knappt känner? Allt han säger eller gör verkar irritera mig. Han verkar snäll men ändå är det något som gör att jag stör mig på honom.

Är det bäst att avsluta allt eller bör jag försöka ge honom en chans?

Svar: Jag tror inte att din känsla för honom förändras... och råder dig därför att gå vidare.. kram
Esmaralda

29 MarieP:

skriven

Så, jag fick totalt nog av att bli ignorerad av killen jag har haft ett långdistans med. William, Han påstod att han älskade mig, och visst hade han någon ambition för vår framtid. Men vi pratade mindre och mindre och argumenterade mest. I går när han ignorerade mig fick jag totalt nog! Han svarade inte när jag ringde, så jag skrev och brödbak det hela. Han bemödade sig inte ens att svara, säga något..Han bara blockerade mig! Jag känner mig förnärmad. Jag tror jag valde rätt? Tänker han någonsin prata med mig igen? Vill inte ha en relation dock.

Svar: Han har tankar och känslor hos någon annan.. så ta ett stort kliv vidare... du är värd så mycket bättre.... kram
Esmaralda

30 Louise:

skriven

God morgon. Är hemma hos mamma och pappa och har varit sedan i onsdags. Igår var mannen här och ville ha hem mig vi pratade och sa att jag skulle ge besked för hur vi ska ha det. Jag lämnade in skilsmässopapperna i fredags och han kommer få en kopia nästa vecka. Måste berätta för honom idag att jag vill skiljas. Han kommer inte bli glad men vad ska jag göra. Han har haft tid att ändra sig. Och jag vill ju bara komma ifrån där men det är ju inte så himla lätt eftersom jag inte har någonstans att ta vägen. Jag och min pappa ska besöka Soc på tisdag och se om de kan hjälpa mig med lägenhet eller att jag kan få ekonomiskt bistånd att leva på så länge. Alltså detta kommer att bli jobbigt. Men nödvändigt. Tror det kommer bli en hel del tårar. Hoppas jag får flytta ut redan i veckan som kommer men det tror jag inte jag kan för Soc har ju inga lägenheter och jag kan ju inte bo hos mina föräldrar och i vårt hem vill jag inte bo längre än det behövs. Det är visserligen jag som står på kontraktet men han kan få lägenheten. Jag vill inte ens bo där.
Det är blandade känslor som jag har idag. Men att lämna honom väger mer än att stanna. Jag hoppas bara att han kan acceptera det.

Kommer de sociala hjälpa mig med lägenhet och blir det ekonomiskt bistånd för mig?

Om man berättar sin situation kanske man får snabbt hjälp. Men det tror jag inte.

Ha en fin dag och tacksam för svar.

Kramar.

Svar: Bra att du tar tag i situationen... soc kommer räkna på det hela... och hjälpa med det som de kan men tyvärr verkar det inte vara så mycket... men du kommer ha eget boende och du kommer klara dig bra...du ska bara ta dig igenom den här jobbiga första tiden.. saker och ting kommer att reda ut sig.. kram
Esmaralda

31 Maria:

skriven

Hej!
Ja han ör ruggigt bra! Jag gillar Nicole Kidman, hon är så bra och Sandra Bullock duktiga skådisar.
Hur kommer jag träffa min nästa kärlek? 😍🤗
Kram

32 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag få det där livet i Stockholm som M har med sin man ? Ser du några tecken kring min soulmate?
Kram

33 Norrländskan:

skriven

Ja jäklans så vass han är på filmduken! Meryl Streep är en annan favorit här.

Det här med en skådiskarriär hoppas jag få ta igen i ett annat liv. Jag tror nämligen att jag hade kunnat gå en bit om jag bara hade tränat och satsat.

Nu blev det bara en dramakurs på gymnasiet ;)

Nu kan jag ha hittat något, Es! Perfekt size, nybyggt och fräscht sedan tre år tillbaka. Fick en bra känsla av detta boende. Har jag någon som helst chans på detta och ser det ut att bli bra i sådana fall?

Kramar 💙

34 Carin:

skriven

God söndagsmorgon!

Så här i semesterdagar så blir man lagom dagvill och igår hade jag verkligen ingenting på schemat. Eftersom det är en ren konst att slappna av så kämpar jag för fullt med att sova 6-7 timmar i sträck. Det blir istället 1-3 timmar, vaknar, somnar igen och sover 1-3 timmar etc...
Jag tog ditt råd senast Esmaralda att göra saker som är kul och det har varit härligt att göra egna dagsutflykter. Dock, nu är det som att min själ kräver fullkomlig underhållning för att kunna sova gott på nätterna som nuförtiden är lite oroligt.
Nu senast drömde jag att lönen kommer att bli betydligt mindre någon gång i sommar och att det har att göra med min ledighet. Och jag kände efter inatt. Och min kropp och huvud skriker verkligen efter att jag ska ta semester fullt ut. Det kommer att ordna sig med pengarna och jag kommer att komma på hur jag ska lösa det. Så det kändes skönt med en förberedelse.

OCH... Hur smakade Amaronen? :D

Kram

35 Camilla:

skriven

Kära Es hoppas du haft en skön resa, jag skulle gärna vilja veta lite om min sommar, har ju alltid på ett sätt stora förväntningar på sommaren eftersom jag längtat så länge efter den, men nu har jag ändå inga planer på nåt roligt i sikte, så undrar kommer ändå nåt fantastiskt att hända denna sommar eller får jag sakta dö bort av leda?? KRAM och väldigt tacksam för nåt svar!!

Svar: Du kommer göra upp lite planer och det ser ut att bli en bra sommar.. kram
Esmaralda

36 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Jag älskar Colin Firth, särskilt i Pride and Prejudice som Mr Darcy!!!! Mmmm kan kolla dendär scenen där han kommer upp från sjön HUR många gånger som helst...😂😂😂

Ser du något om min blivande romans? Obs menar inte livspartner för honom har jag slutat tro på, sådär som jultomten och påskharen. Men lite romantik och sex skulle vara trevligt att få uppleva snart innan det växer mossa på mig.

Är romansen möjligtvis någon som jag redan har kontakt med?
Kram,
Jennifer

Svar: Colin Firth är hur bra som helst ! Romantik och sex kommer och det ser inte ut att vara så långt fram o tiden... jag ser någon ny... kram
Esmaralda

37 Ester:

skriven

Godmorgon!

Jag håller med, så bra han var som Hannibal Lecter i När lammen tystnar t ex.

Kram

Svar: Ja, magiskt bra minsann !! Kram
Esmaralda

38 Lotta:

skriven

Ja, Hopkins är riktigt bra, men oj vad han var gammal nu då. Tiden går fort. Min rinner iväg känns det som.
Är villrådig och vet inte vad som är rätt val. Att resa med exman och barn i sommar eller bara jag och barn. Vill att det ska bli bra för mitt barn. Svårt att vara alla till lags.

Grattis till den positiva diagnosen. Så bra ☀️.

Kram L

Svar: Följ din egen känsla när det gäller resan.. kram :)
Esmaralda

39 DD:

skriven

Hoppas du har haft en bra helg Es! 🌸

Igår upptäckte jag att min cykel hade blivit stulen, tråkigt!! men sånt händer! Nästa gång ska jag köpa en elcykel men då blir det när jag bor i en mer säkrare byggnad med tagg och lås och hela köret 😄

Ser du en flytt efter sommaren?

Kram 🌸

Svar: Ja en flytt kommer.. osäkert om det blir precis efter sommaren men när den kommer så blir det bra.. kram
Esmaralda

40 Rädd:

skriven

Hej!

Kommer det att ordna sig eller blir jag utfattig och otrygg??

Kram

Svar: Efter lite oro ordnar det sig och faller på plats.. kram
Esmaralda

41 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du att jag skulle trivas på fastlandet om jag flyttade dit ! Närmare barn / Mamma syskon! Blir lite ensamt här på ön.
Tror du jag skulle få något jobb som jag skulle trivas med? Kramar! 😃☀️☀️☀️

42 Pia:

skriven

Kära Esmaralda, jag behöver ett svar från dig i en vikig fråga. Har träffat en man via en dejtingsida och vi träffades för första gången nu i helgen. Han hade rest långt och länge för att komma hem till mig.
Är han den mannen som du har sett är den rätte för mig?
Jag är glad över ditt positiva sjukdomsbesked, hoppas du inte kommer i närheten av denna sjukdom några fler gånger.
Kram
Pia

Svar: Jag ser inte om han är rätt.. kan känna en viss tvekan från dig och du ska vara ärlig mot dig själv när det gäller känslor.. kram :)
Esmaralda

43 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det var för mig och C kvinna om två veckor på den tisdag. Kommer det var sorgligt? Och hålla kontakt?

Hoppas det blir en bra avslutningen mellan oss och en fint relation i framtiden...

Kommer det blir så?

Ha det bra

44 Skorpan:

skriven

Blev rekommenderad att hyra bil för att ta mig dit jag ska. Skulle jag greja det Es, i enna främmande trafik? Är ju definitivt bästa sättet att ta sig dit jag är på väg..
Kram Skorpan

Svar: Visst grejar du det... kram :)
Esmaralda

45 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kvinnan jag ville byta lägenhet med, hon ville byta med mig. Det var okej för henne.
Om jag väljer att byta med henne ser det bra ut? Eller ser det ut att bli för snålt med pengar?
Ser det ut att bli en flytt dit?
Eller ser det mer ut att flytten blir till en annan stad som jag också har erbjudit mig?
Kram

46 Jessica:

skriven

Hej Es!

Vad tycker M om mig?
Gillar han mig något?

Kram :)

47 Skorpan:

skriven

Tack Es för svar!
Jo jag tänker på mig själv o mår som en queen, tillsammans med en king ;). Överdådig frukost med skumpa varje dag, såhär lyxigt har jag aldrig haft det o det lär nog ta tid tills nästa gång så ;).
Kram Skorpan

Svar: Låter ju hur mysigt som helst :) Kram :)
Esmaralda

48 Bellagio:

skriven

Omorganisationer på jobbet. Det kommer bli en tjänst ledig, min chefs tjänst. Och jag är sugen på att söka. OM jag mot all förmodan får den kommer jag bli chef över mina kollegor, och fixar jag att vara chef över chefer? Om jag söker och inte får tjänsten kommer mina nuvarande medarbetare få reda på det och de kommer tappa förtroende för mig som enbart varit deras chef drygt en månad. Fast jag vill vidare, det jobbet jag har idag är inte rätt...

Svar: Vill du vidare ska du söka och får du tjänsten fixar du det.. och det är runt 40 % att du får den och får du den inte. då hanterar du detta också bra.. och så småningom kommer en annan tjänst till dig. kram
Esmaralda

49 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Kände att jag höll på att knäckas fullständigt i onsdags innan ledigheten...är så oändligt trött på att mer eller mindre bli medveten missförstånd av denne obstrierande kollega som inte visar ett kollegialt beteende alls. Håller tummarna för att jag snart hittar något annat att arbeta med men måste hålla ut tills dess. Hur ska jag lyckas med det, några tips?

50 Mo:

skriven

Anthony H är också min favorit,en film med honom blir bra oavsett.
Måste berätta om min King,du sa att den inte skulle bli blöt så jag knöt ett snöre om halsen i stället som jag kan ta av när jag duschar. Jag har ett pentagram som jag alltid bär så jag satte ihop dom,gick efter en stund och sov middag,somnade jättedjupt när jag vaknar och ska prata med Kingen så är pentagrammet borta. Jag kan inte tro det då det är omöjligt att de kunnat lossna utan att ta sönder snoret,hittar det ingen stans.Efter 2 dagar ligger pentagrammet på badrumsgolvet,helt och fint,förstår inte hur det kunnat lossna det är omöjligt,Kingen ville tydligen vara ensam. Kram

Svar: Ja, han visade tydligt att han ville vara ensam.. de har en hel del makt de där små rackarna och vet vad de vill... kram
Esmaralda

51 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om flytten kommer att gå ”dit”?
Kram

52 Ghostwriter :

skriven

Är han lite intresserad fast han inte vill skriva just nu? För de finns lite anledningar bakom det. Och han har behållt kontaktuppgifter och vi ska ses snart. Eller kommer intresset efter vi ses ?


Kram

53 PiaS:

skriven

Hej Es,

Anthony Hopkins är bra. Finns många bra, både de som finns med oss nu, och de som gått vidare till Altet. En favorit skådis är Helen Mirren.

I fredags kom äntligen min King. Det verkar som han varit ute på vift 😂...tog en vecka för honom att komma fram från det att du postade honom. Hoppas han vill till mig ändå. Och att han ska trivas.
Jag har gjort som det stod i brevet. Jag är dock osäker på var han vill att jag har honom. Jag får ingen känsla för vart han vill att jag har honom. Nu har jag haft honom i snöret och knutit det runt bh-bandet. Provat ha honom runt handlederna. Den högra tyckte han inte om. Då åkte knuten helt upp. Nu har jag honom i byxfickan. Ska åka och se om jag kan få tag på ett fint, tunt halsband som han kan hänga i och runt min hals. Jag vågar inte ”släppa lös” honom, rädd han smiter iväg från mig. Jag osäker som sagt om han trivs hos mig.

Kram PiaS

Svar: Ja, släpp honom inte... första vecka ska du ha honom i kort koppel och väldigt nära.. kram :)
Esmaralda

54 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du att de kan gå bra med boken som jag tänker på barnbok? 😃☀️☀️

Svar: Ja om du går in för och har tålamod.. kram
Esmaralda

55 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att det blir en tillfällig relation med honom?
Kram

Svar: Runt 40 % ... kram
Esmaralda

56 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut att gå bra att han är här ett tag, eller kan nån börja klaga?
Kram

Svar: Ett tag, men inte för länge.. då blir det klagomål.. så ha lite fingertoppskänsla.. kram :)
Esmaralda

57 Eva:

skriven

Min favvo är Nour. Nu är hon kvinna men slår ändå alla män, även om hon är mest stå-uppare.

Svar: Hon är himla bra, det håller jag med om.. kram
Esmaralda

58 Soffan:

skriven

Nu kan ännu en stolt ”talisman morsa” meddela att hennes King har anlänt 🤗

En underbar, arbetssam och envis liten rackare som trivs bäst när han får ”vara med”. Var det han som hoppade ner i avloppet tro?

Och som redan nu verkar ha hjälpt till med en lägenhetsvisning!

Jag ska dit och kika nästa söndag. Hur stor är chansen att jag ror denna i hamn, får du upp trivsel och trygghet om jag köper Es? Vågar knappt hoppas längre. Kramis!

Svar: Vad roligt att Kingen kommit !! Om jag minns rätt så for din King i sidled rakt över bordet och skuttade ner i en låda.. så jag fick tömma den upp o ner på allt bråte för att hitta honom. Han är energisk men väldigt dedikerad till dig. Jag ser inte hur det blir lägenheten.. inte mer än att du kommer hamna rätt o du kommer att trivas.. kram
Esmaralda

59 Kulla:

skriven

Först och främst vill jag säga grattis till ett sådant härligt cancerbesked💕❤️. Så underbart för dig.
Min favvo skådis är Bradley Cooper snygg är han oxå😄.
Snart midsommar.. vill ha en flirt då? Blir det så? Vad är oddsen? Kram

Svar: Tack :) en liten flirt i midsommartider kan det bli men du måste själv ha antennerna ute.. kram
Esmaralda

60 <3:

skriven

Hej kära Es, Sean Connery är en favorit. Gillar han i alla Bond filmerna.

Är O lycklig igen i sitt förhållande ? Kommer det hålla länge ? Jag och M förstår inte vad han ser hos P. Kommer han bli intresserad igen ? Jag dissade honom för flera år sedan vilket jag ångrar nu.
Kram

Svar: Det ser ut som om O har det helt ok i sitt förhållande.. kram :)
Esmaralda

61 Cara:

skriven

Jag gillar alla skådespelare som nämnts! Men vi får inte glömma Robin Williams! Hoppas han har det bra där i alltet!

Välkommen hem Es! Hoppas du har haft en bra helg!

Kramar till alla i bloggfamiljen!

Svar: Ja Robin var helt fantastiskt duktig ! kram
Esmaralda

62 Marita:

skriven

Hej Es!
Grattis till positiva beskedet.
Min favorit va Micke Nyqvist, som gick bort alldeles för tidigt.Hopkins är oxå helt suverän.

Kommer jag vara omtyckt på jobbet?
Och kommer jag fixa jobbet.Är ett sommar jobb o har precis börjat.

Svar: Ja du kommer vara omtyckt och visst fixar du jobbet.. kram
Esmaralda

63 Browallia:

skriven

Tack för ditt svar ang. min spelkompis. Som vanligt blev den lilla glädjen kort. Att få spela och tramsa i chatten fick mig att skratta högt och glömma allt det jobbiga i mitt liv för en stund. Hur ska jag lyckas jobba bort min undvikande personlighet när universum gång på gång ger mig en godispåse och sen rycker av mig den lika snabbt igen. Det spelar ingen roll vad det är som ger mig glädje, familj, vänner, kärlek, jobb eller god ekonomi så tas glädjen ifrån mig. Vad gör jag för fel?

64 Lotta S:

skriven

Kom plötsligt på en fråga jag borde ha kollat förr: en tidigare klasskompis till min syster som inte längre går att få tag på via Facebook, e-post eller telefon, ser du var hon är eller om något hänt?

Svar: Hon verkar ha tagit en rejäl timeout från det mesta.. jag ser inga detaljer kring henne.. kram
Esmaralda

65 Helena Ir:

skriven

Tack..bara fortsätta så :)

Kram :)

66 Miltons Mamma:

skriven

Hur går det med stackars MGs röda "tärt"? Mår han bättre i rumpan? 😊

Ser du kärlek mellan mig och killen från i vintras? Skumt men tänker enormt mycket på honom och vill träffa honom men samtidigt inte attraherad. Varför dessa dubbla "budskap"? 🤔 Förstår inte riktigt om jag ska vara ärlig 😁

Kjam 🌸❤️

Svar: Jodå tack.. nu kan han sätta sig ner utan att skrika i himmelens sky ! Han är inte din soulmate men det har han nog varit en gång... och då blir det märkliga dubbla känslor.. kram
Esmaralda

67 A.D:

skriven

HEJ EZ.

TACK FÖR ALLA DINA TIDIGARE SVAR. 😊❤️

MIN FRÅGA TILL DIG VAD TRO DU DET BLIR FÖR KÖN DENNA GÅNG PÅ DENNA GRAVIDITET ❤️😊

KRAM Å DIG

68 En vädur:

skriven

Halloj mitt i kommentarshögen 👋

Det får kanske bli en film med Anthony Hopkins till brunchen! Pannkakor, ägg och bacon står redo på en bricka att mumsas upp. Perfekt en regnig söndag efter träning.

Vad tror du om mina chanser på gatunummer fyra? Hade det blivit bra.

Kram, kram :)

69 I wonder :

skriven

Hej!

Dejtat J i en månad nu. Vi har inte bestämt vad som gäller. Jag vet själv inte vad jag vill. Har inte frågat honom om vad han vill då det troligtvis leder att även jag ska veta vad jag vill... och det vet jag inte ännu.

Vad säger din feeling om J...?

Tack

70 Lisa:

skriven

Hej,
vad kommer folk att tycka allmänt om mig på jobbet? Känns lite jobbigt då självkänslan ofta inte är bra på jobbet, är ofta trött och inte värst social..
Kram

71 Olivia:

skriven

Vill bara skicka några varma söndagstankar till dig.
Kram

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

72 Anki:

skriven

Tack för svar ❤
Då gör jag inget ..
Och hoppas hon vill ha kontakt i framtiden..

Kram Anki

73 G.H:

skriven

Woohoo you’re back! Hoppas helgen var riktgt bra:)

Det hände en grej på jobbet, jag hade ett helt galet arbetspass och glömde en sak. Min vän/arbetskompis sålde totalt ut mig till ledningen, jag känner mig förbannade över hennes svek.
Jag undrar om hon inser vad hon har gjort?
Och om ledningen ändå har förståelse och är nöjda med mig trots det som hände?

Kram:)

Svar: Det var inte ok gjort och ni behöver prata om det här.. jag tror dock att ledningen har förståelse för att alla kan brista någon gang... kram
Esmaralda

74 Mikael:

skriven

Bra fråga, lyckligtvis finns det många bra skådisar annars skulle det inte bli så kul, svaret blir att jag har många favoriter då jag inte riktigt kan sätta någon först :)

Vilade armen i 2 veckor sen gick det inte längre då det inte blev mycket bättre bytte övningar och började med vitlök då tog det fart och värken försvinner och kan träna mer och mer fullt.

Mesta går knappt på styrfart nu förutom muskeltillväxt, är det några nya saker eller nya jobb på gång ?


Hälsa MG att i Torekov kan man springa på Bondbrudar:)

Kram
Mikael

Svar: Ja, säger MG, man kan springa på kungligheter också för det har han minsann gjort :) Kram
Esmaralda

75 F:

skriven

Hej Esmeralda hur ser resten av året ut för mig kram

76 Myra :

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att han och jag har en tillfällig seriös relation med varandra?
Kram

77 SOL:

skriven

Jeg tror ikke jeg har noen favoritt- skuespiller for syns det er så mange gode.

Nei,nei,nei, i går eskalerte det litt igjen. Det hender jeg og min søster komme i diskusjon. Vi er veldig forskjellige, men altså, hva er greia med å hoppe på og kritisere fordi jeg ikke gjør som hun? Ikke føler ansvar på samme områder som hun? jeg blir litt satt ut av spill når hun flyr rett i strupen på meg sånn.
Ja,ja får håpe det bare var en dårlig dag og at alt blir bra.

78 Mikael:

skriven

Någon måste ha varit på riktgt bra humör och skapat serien Good Omens den får höga betyg

En demon och en ängel är kompisar, demonen glassar kring på jorden tills han får uppdraget att leverera Antichrist och lyckas tappa bort Antichrist, häxor och annat är med och man får skratta gott , som vanligt rekommenderar jag kolla inga trailers utan se den direkt :)

Kram
Mikael

79 Helena Ir:

skriven

Funderar på vad det är för luktförnimmelser jag fått ett antal gånger idag. Det har luktat sur disktrasa en gång,men inte i köket. .OCH ljuvligt nybakat bröd..dottern kände ingenting..säkert en naturlig förklaring :) men så markant härhemma!..

Kram :)

80 Ghostwriter:

skriven

Är han lite intresserad fast han inte vill skriva just nu? Kommer intresset efter vi setts?


Kram

81 G h ostwriter :

skriven

Tror du han har lite intresse för mig men att vi kanske kan göra något åt det när vi ses? Eller om allt bara är i mitt huvud.


KrAM!

82 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du några varningar för mig att det är fosterskador på mitt barn på grund utav tabletten jag åt?
Kan den ha påverkat?
Kram

83 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur troligt är att flytten kommer att styras ditåt?
Kommer flytten gå dit?
Kram

Kram

84 Mirre:

skriven

Tänker han på mig ibland? ☀

Kramis

85 I Wonder:

skriven

Hej!

Dejtat J i en månad nu. Vi har inte bestämt vad som gäller. Jag vet själv inte vad jag vill. Har inte frågat honom om vad han vill då det troligtvis leder att även jag ska veta vad jag vill... och det vet jag inte ännu.

Vad säger din feeling om J...?

Tack

86 Amalia F:

skriven

Jag längtar efter närhet, kärlek och sex....
Bara för att jag är 50+ vill jag inte vara utan det 😢
Ibland många jobbiga saker är nog detta det som påverkar mest..önskar mig en positiv vändning.
Kram ❤️

87 Skorpan:

skriven

Yes, har det bäst. Men hur har kingen det, där han hänger i halsbandet med en annan "juvel"? Inga som helst känningar här inte, är han nöjd? Birde jag ta bort den andra från halsbandet? I bh:n hölls han ju inte, med det rlda bandet, men det tror jag berodde på att det var så "halkigt", eller var det?

Nu drar jag till adult zone, lugnt o skönt ;). Inga godvitar dock o det är ju konstigt..
Kram Skorpan

88 Becca:

skriven

Hej ezmeralda.
Kommer det bli jag och han igen?
Kram B

89 Boudica:

skriven

Fick en känsla av komfort av den där videosnutten!
Annars är Depp en favorit här, men jag är inte så mycket för att favorisera skådespelare. Jag är mer den typen som faller för deras utseenden, Speciellt långhåriga muskulösa typer ;)

Slö dag, och här har vi haft lite avbrott efter ett antal varma dagar! Ska försöka få lite gjort med pluggandet.
Men jobb imorgon igen, tiden går så snabbt!
Men Lagergrabben är tillbaks imorrn, om inget annat, och hoppas han saknat mig med ;)

Jag har en stark intuitiv känsla att jag sett honom i kilt, i ett tidigare liv, ser du något om detta?
Eller är det bara lite dagdrömmande av att ha kollat förmycket på Outlander? ;)

Kram! Och välkommen hem efter Ullared ;)

90 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag få det där livet i Stockholm som M har med sin man ? Ser du några tecken kring min soulmate? 
Kram 

91 Lattemorsan:

skriven

Varm kram såhär efter läkarbesöket!
Väntan är alltid värst..
Blev så glad för de positiva nyheterna..

Här har det shoppats ute-örter!
Timjan, rosmarin å mynta..
Blir mums till all sommarmat!
Vad tror du om gula fräscha stället nummer fyra? Kan det bli mitt?

Stor söndagskram 💕

92 Elisabeth:

skriven

Hej,
var det faktiskt så dåligt städat efter mig i lägenheten, eller var det lite överdrivet från hyresvärdens sida?
Kram

93 AnnaK:

skriven

Har alltid gillat Johnny Depp, John Cleese och Julia Roberts 😊

Två små frågor.... Umgicks vaktis med min förra kollega i fredags trots att hon påstår att hon inte är intresserad. Hon har sambo. Förstår inte varför jag bryr mig då han som sagt är bad news.

Sen undrar jag om jag nånsin kommer känna mig nöjd med mitt hår? Vet inte vad jag ska göra för att känna mig nöjd och bekväm med det!

Hoppas helgen varit bra 😊

Kram 🤗

94 Annis:

skriven

Kan du se vad två burkar av dotterns adhd-medicin tagit vägen? Dom är spårlöst borta. Kram kram

95 Dahlia:

skriven

Ser du mig få hans nummer, och förhoppningsvis använda det?

96 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att vi flyttar samman?
Kram

97 K:

skriven

Hej Esmeralda! Måste få veta...ganska jobbig fråga..har massa symtom för livmodercancer...för många år sen så hade jag mailkontakt med dig...Du så då att jag om några år skulle få en allvarlig sjukdom men att jag skulle klara mig. Är det nu det kommer? Var hos gyn som vill ta nya cellprov då jag haft förändringar sedan 2015, ville skicka proverna med en snabb remiss så provsvaren kommer snabbare än vanligt cellprov. Hoppas du kan ge mig ett svar 😊🙏 kram K

98 W:

skriven

Optimus Prime för hans blåa ögon och myndiga stämma ; )

Christian Bale är inte heller helt fel.

Kram

99 b:

skriven

Heeej och kul att du är tillbaka. :-D
kommer O hjälpa mig med musiken någonting? inte pratat med han på ett tag men verkar som han kanske kommer around igen, på något hörn? kram

100 KB:

skriven

Mina vigselringar är borta sedan tre år. Senaste året var så turbulent att det inte gjorde så mycket att ringarna var borta... Men nu är jag redo att bära dem igen, kan du se vart de är?

101 mamma:

skriven

är den där speciella mannen kommit in i mitt liv p g a någon mening? det känns så. men vilken?

102 Makaon:

skriven

Min favorit är Liam Nesson. Han är så bra!

103 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor är chansen att det blir så att vi flyttat dit?
Kram

104 Sofia:

skriven

Hejsan Esmeralda!

Min snart 18 åriga dotter säger att livet inte är värt att leva, att hon inte har några kompisar och att ingen gillar henne. Vår familj har gått igenom så mycket det senaste året men det verkar inte som att vi är förtjänta en chans att få vara lyckliga. Och se sitt barn lida, är det värsta som finns.

Jag undrar bara om hon kommer att klara den här nya prövningen och jag undrar när oturen i vår familj kommer att börja släppa.

kramar
Sofia

105 Tjejgumman:

skriven

@100KB
"Låda, låda" dök upp i mitt huvud. Vet inte vad det betyder, men hoppas det kan vara en ledtråd i sökandet efter dina ringar!
Kram
Tjejgumman

106 Becca:

skriven

Hej, blir det jag och han igen?
Mvh b


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: