I talismantider...

Dagens gästbloggare är:  Mariah

Hej,  nu när det är Talismantider ( jag har beställt en Kingen) så vill jag berätta om min Stan talisman

Jag var i Stockholm och fick  regression av Nettan och fick träffa Ez, vilket var en upplevelse.

Och ja, hon är lika mysig och go som man får intryck av här på bloggen.

Jag fick Stan och första veckan var han precis som död. Ingenting hände och jag fick inte intryck av att han levde alls.

Jag hade honom i fickan hela dagarna.

 

Sen försvann han. Jag hittade honom på badrumsgolvet.

Några timmar senare var han förvunnen igen och jag hittade honom i trapphuset och innan jag gick till sängs försvann han en tredje gång jag hittade honom under en soffkudde. 

Jag kunde känna att han ville ge sig iväg och att det var något som inte stämde.

Nästa morgon knöt jag fast honom i  BH bandet istället och direkt när jag gjorde det så blev det liv i honom.

Han nästa glittrade och jag kunde känna hans värme och därifrån försökte han aldrig fly.  Efter två veckor hade han hjälpt mig att få  den lägenhet jag ville ha men som jag stod som nummer 18 på och det var bra jobbat av Stan.

Ytterligare två veckor senare var jag gravid.

När graviditeten var fastställd slocknade han.

Jag hade bara haft dessa två önskningar. 

  Jag vill tipsa er alla om att ni kan vara lite vaksamma över hur Kingen mår och känns det inte okey så pröva och byt plats där ni förvarar honom.

 

 

Jag tänker ha Kingen i  sitt snöre och runt handleden så får vi se

Tusen miljoner tack för dessa talismaner Ez.

De gör verkligen skillnad

Puss och kram alla i bloggfamiljen från Mariah

1 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Det var intressant!!! Jag har ju en Tara hos mig. Hon har känts död men sen känts levande igen flera gånger. Häromdagen kände det som att hon påkallade uppmärksamhet igen, så jag tog upp henne ur sin låda och ställde henne i köksfönstret och sen dess har det varit tyst. Jag bad ju om ganska stora önskningar. Är det så att hon kommer att orka uppfylla dem alla eller hänger hon ändå på sista versen?
Kramkram

Svar: Än finns det liv kvar i henne... men hurpass hon orkar är svårt att säga... hon försöker i alla fall... kram :)
Esmaralda

2 Michaela:

skriven

Tack för att du delade med dig Mariah och all lycka i framtiden!

Precis som för någon annan i bloggfamiljen så är det ett märke efter min King på pappret som du skickade med :)

Usch vad jag sovit dåligt senaste två nätterna. Ngt att oroa sig för eller blir det bra snart igen?

Tänker på dig!
Kram!

Svar: Kingen har hoppat lite i iver på sin väg till dig ! Sömnen kommer tillbaka.. kram :)
Esmaralda

3 Agnes:

skriven

Även jag har fått min King, nu, o under natten på jobbet så "aktiverade" jag honom.

Får se vad som sker, då det jag önskat är av sådan art att det kan ta hur lång tid som helst innan ngt händer...om det händer alls, haha!
Men vem vet...han kanske är en liten luring o bjussar på både det ena o det andra för att göra livet glatt! =)

Visst blir han varm, och när jag tog kuvertet mellan händerna, så fick jag känslan av att han liksom snurrade runt där inne.

Vet ju att det är idag, Es, som du får besked om hur din fortsatta behandling kommer att se ut. Önskar verkligen att det är den mildaste formen av behandling du behöver genomgå!

Idag fyller osynlige sonen år, o hans brorsdöttrar skall baka kladdkaka till kalaset vi ska ha i kväll! Oavsett levande eller död...fyller år gör man ändå! Så-det-så! =)

Kram!


Svar: Ja, du ska veta att Kingen kommer att kämpa för dig ! Tack snälla... ja, snart ska jag ge mig iväg till sjukhuset och få min "dom"..... lite nervöst är det.... Ett stort grattis till osynlige sonen - och att det bakas kladdkaka uppskattar han ! Kram
Esmaralda

4 EPM :

skriven

Tack Mariah!
Vad roligt att du fick dina två önskningar uppfyllda, hoppas allt blir bra även med Kingen.

Examination för studenterna idag!
Tänkte gå på båda men är lite osäker- verkar bara vara jag som går på grundutbildningens, det kanske uppskattas ändå eller blir det fel att jag går?

Snart åker brandmannen M iväg över sommaren, vet inte alls hur nåt kommer bli. Vet knappt hur det här, det han säger verkar iofs vara väldigt likt det jag själv känner... Är det så eller är det önsketänkande från min sida?

Kram

Svar: Nej, fel tror jag inte att det blir och du ska gå om du vill ! Nej jag tror inte det är önsketänkande, han känner lite åt samma håll som du .. kram
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Så härligt Mariah att din Stan kunde berätta vad han ville o att dina önskningar uppfylldes. Precis så tänker jag mig att en talisman ska funka o många har ju redan berättat hur de känt av sin talisman. Jag tror det kommer många blogginlägg om talismanernas "mirakel" inom en snar framtid. Spännande...

Resan närmar sig o allt opackat, suck. Hur svårt kan det vara? Mycket svårt, tydligen. Ser du något kring resan Es, varningar, trevligt folk, många nya upplevelser, ja vad som helst :).

Före resan är det en del att sköta om, jobbet t ex...
Ha en bra dag o lycka till Es!
Kram Skorpan

Svar: Det känns som att det blir en bra resa med nya upplevelser och god påfyllning... något kanske inte gå på räls men det är inget allvarligt i så fall och inget att hänga upp sig på... kram :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Om omständigheterna hade varit annorlunda, hade jag då redan fått honom i säng? Kram

Svar: Det känns inte riktigt så... kram
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

God morgon!

Äntligen är det ”fredag” och sista dagen innan långledigt! Sen går det snabbt näst vecka. Dock har jag inte riktigt någon plan för måndag och onsdag vad de ska göra så får hitta på något.

Igår var jag hos sjukgymnasten och hon vill att vi ska görs en MR på min rygg för att hitta felet... Just nu är jag tejpad på ryggen men det hjälper inte något...

Som jag längtar efter att kunna köpa hus.. Tänk om jag hade kunnat göra det nu.. Om jag hade haft de pengarna... Ser det ut som jag kan ha hus innan jag fyller 31? Är snart 28.. usch det känns gammalt! 😂

Kram

Svar: 28, gammalt ?? Inte det minsta ! Och hus kommer du att bo i... jag ser inte när, men det kommer.. kram :)
Esmaralda

8 Rebecca:

skriven

Lycka till idag! Ska tänka på dig :)

Vet inte om du svarar på frågor idag men testar,
Tänker han på mig, kommer han höra av sig? Kram

9 Grethe:

skriven

Go'morgen 😊😍🙏💜
Så göy å lese Mariah 👍🙏😊😍💚
Der ser man at talisman virkelig går inn for å hjelpe 🙏😍
Takk for at du delte med deg 🙏😊💛


Kjäre kjäre Ezmaralda,idag gjelder det 🙏🙏🙏💜
Sender MASSE kjärlighet o gode tanker til deg 😍🙏💜
Varm klem fra Grethe ❤💘💗💛💚💙💝💖❤

Svar: Tack... lite nervöst just nu... ska bara in i duschen och sen till sjukhuset.... kram o tack :)
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Vad kul att den fungera för dig!

E, vem är min soulmate? Vad är det för typ? Utseende? Är han redo att träffa mig tro?
Känner mig verkligen redo nu.
Kram

11 DD:

skriven

Har börjat jobba igen efter en lång paus och är tröttare än någonsin 😄 blir väl så tills man kommer in i det igen..

Min Tara har jag nästan glömt bort.. de önskningar jag hade har ännu inte visat sig. Iaf en av de lär jag få veta efter sommaren.

Är M något för mig eller dyker det upp en ny?

Kram 🌸

12 Mo:

skriven

Jag har nu en King,knöt den runt handleden med det röda snöret som medföljde,men det vill han inte det gick upp.Ska väl erkänna att rött är inte min färg,nu har jag bytt till ett blått snöre och jag tror han trivs bättre,jag gör det i alla fall.
Ska bli spännande att se om något händer.

Svar: Han gillar sitt blå snöre.... och han kommer gör allt han kan för dig..kram :)
Esmaralda

13 Fina:

skriven

Hej Es❤️Menar du att han inte skulle vilja ha sex med mig alls? Kram

Svar: Jo men tanke och handling är olika.. kram
Esmaralda

14 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Hoppas allt är bra med dig? När skulle du få svar på proverna? Tänker så på dig! ❤️

Ser du om jag får två barn innan jag fyller 40 bast? Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Ska till sjukhuset nu i förmiddag o få besked... jag ser inte när dina barn kommer tyvärr... kram
Esmaralda

15 AnnaK:

skriven

Hade min King runt handleden men han ville bara lossna så nu sitter han i bh-bandet. Hoppas det är en bra plats!

Tänkte på en sak. Har jag månne fått min glittriga aura för att kompensera att jag är mindre snygg. Var ju till frissan i hopp om att känna mig lite finare och håret är fint men när jag har speglat mig lite extra i.o.m håret så ser jag inget annan än fult 😂

En till sak.... Varför är vaktis så intresserad av våran fest och huruvida vi ska ut? Nån han är ”ute efter”?

Kram 🤗

Svar: Du ser bra ut.. och du matchar din aura.. så är det ! Vaktis kan nog tänka sig att dyka upp som en lite överraskning om han vet vart ni går när ni sedan går ut.. kram
Esmaralda

16 Jas:

skriven

Lycka till idag, hoppas o tror på det bästa!❤

Min "Gabbe" fixade oxå min drömlägenhet till mig! Så tacksam för det!! Tara har haft det lite tuffare, men tror det är liv i henne fortfarande..

Kram🤗

Svar: Tack :) Ja, Gabbe kämpade hårt och det gör Tara också... hon verkar agera i perioder... kram
Esmaralda

17 Snödropen:

skriven

Godmorgon!
Dessa talismaner är ju helt fantastiska, har inte beställt nån king denna gång men önskar er alla lycka till🤗
Kommer jag nånsin bli glad igen, det känns inte så...saknar han mej och vill träffa mej snart?
Ha en skön dag💕

Svar: Jag ser ett möte med någon annan som gör intryck.. kram :)
Esmaralda

18 Tess:

skriven

Godmorgon.Dagens höjdpunkt att dricka mitt morgonkaffe och öppna läsa din blogg😊
Jag har åter gett mig ut i dating världen och 2 män har har fångat mitt intresse. Dessa män verkar vara 2 väldigt olika män ena med mindre barn och den andra med en tonåring . .Kan det vara så att tiden för mig är inne att möta en genuin kärlek ? Kram

Svar: Bra att du söker aktivt.. det närmar sig... kram :)
Esmaralda

19 AnnaK:

skriven

Någon speciell han är ute efter eller duger det med vem som helst av oss? Han är inte kräsen.

Tack snälla men känner inte så!

Kram 🤗

20 Bea:

skriven

Kära Ez!
Kan stilla min oro? Jag ska i år tävla med min bästa vän ( hund ). Hon är en klok vän och vi är ett bra team 💖. Jag undrar hur det kommer att gå?! Kommer vi få mkt lycka tillsammans. Vad kan du se? Kram

21 Jennifer:

skriven

Hej finaste finaste Esmaralda! Önskar dig varmt lycka till idag, sänder dig mina varmaste och ljusaste tankar! Stor kram❤️❤️❤️

Om du orkar/hinner svara på frågor idag, så undrar jag om hur stor chansen är att Kingen hjälper mig att uppfylla min högsta önskan?

Känns bra och fint att han är här.
Stor kram
Jennifer

Svar: Jag ser inte hur stor chansen är men han gör sitt absolut bästa.. det kan du lita på.. kram
Esmaralda

22 Delfina:

skriven

Lykke til i dag👍🏻👍🏻❤

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så härligt att höra Maria !Tack för att du delar med dig <3 Lycka till med Kingen !

Här infria Kingen min önskning gällande en annan person nästan direkt !Tack Es <3
Hade bara haft Kingen några timmar så får jag ett sms yngsta sonen hade fått ett sommarjobb i Karlskrona ! Så skönt då de ska flytta till större lägenhet :-)

Lycka till idag Es . Tänker på dig <3

Kram Anki med flock





Svar: Vad roligt att Kingen är såpass på och såpass snabbt... en del a dem är det.. de jobbar ju på lite olika sätt. Kram :)
Esmaralda

24 Veronika:

skriven

Lycka till idag goa Esmaralda!
Kram

25 smulan.:

skriven

Vad kul att läsa Maria. Jag har en Harri men han har gått sönder nu är det bara en liten del av han kvar, kände aldrig av någon värme eller likande från honom, men fick till viss del mina önskningar uppfyllda.
håller tummarna att du får ett bra besked idag. Kram

26 Filifjonkan:

skriven

Lycka till idag fina Ez. Tack Mariah för tipset om att låta Kingarna känna in vart de trivs bäst. Igår gjorde jag några bastanta knutar runt Kingen och stoppade i honom i bh:n. På kvällen låg bandet uppknutet i bh:n och jag tänkte att det var väl f.n att tappa Kingen andra dagen. Men han fanns kvar tack och lov. Samma dag han kom fick jag beställningar på min bok som jag skrev, det har liksom legat i träda. Jag blev jätteglad att ny energi kom in i det projektet. Nu ser jag med spänning vad som skall hända härnäst.
Stor kram
Filifjonkan

Svar: Härligt ! Ja somliga talismaner börjar jobba på direkten , så det märks.. kram
Esmaralda

27 Linnean 🌸:

skriven

Hoppas att allt går så bra det bara kan i dag, för dig!
Du är i mina tankar hela tiden.
Kram.../Linnean 🌸

28 f:

skriven

stort lycka till idag esmeralda kram

29 kvinnan:

skriven

fick kontakt med ett medium igår och han berätta att en kvinna ifrån andra sidan berätta att jag måste ha ett hem, vilket jag har redan och att jag fick en varning om att jag skulle hålla mig borta ifrån några som ger mig ett dåligt namn, samt att jag skulle spara mina pengar själv och skaffa eget boende?? vad menade han med det?

det enda som kändes att det stämde var att hon hade ett barn i himlen som var vårt, och det tänkte jag genom tidigt missfall.

30 <3:

skriven

Kommer exet flytta hem igen ? Tror han misslyckats med sina planer utomlands. Kan du se vad som hänt ?
Kram

31 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina bilder.

Ser du flera barn för mig? Ser det ut att dröja? Eller kunna bli inom dem närmaste 1-2 åren?
Kram

32 Helena Ir:

skriven

Även jag har Kingen runt armen..i fickan så öppnade sig det röda snöret..Oj,så mycket starkt vibrerande den sänder ut..hoppas jag lär mig tolka!

Kanske jag kommer iväg på mina långa promenader igen såsom jag gjorde för 2 år sedan..jag mådde så bra,fattar inte hur jag orkade med 140 mil på några månader. Men roligt hade jag..det hände en del! Det tackar talismanen jag hade då!

Tänker så mycket på dig Esmaralda,kanske har du precis fått veta svaret. Vilket svar du ändå får som ska föra detta vidare till fullständigt tillfrisknande så är det ju så skönt att du fått beskedet som kan hjälpa dig..

Kram :)

Svar: Ja jag tror du kan lära dig tolka och ta emot ! Satsa på promenaderna.. det känns viktigt. Imorgon berättar jag om min diagnos.. kram :)
Esmaralda

33 Anna E:

skriven

Hjälper min talisman mig än? Och en kanske konstig fråga, älskar jag min gamla kille?

34 Louise:

skriven

jag tror inte att min man fattar någonting. Jag har nämnt för honom att det vore bättre med skilsmässa vilket han inte vill, men han har inget val. Jag vill må bra och det gör jag inte med honom i mitt liv. Eller ja vi kommer alltid ha band till varandra med tanke på barnen.
han tog mina bankkort just för att jag inte ska kunna köpa saker men det han inte vet att jag kommer ta tillbaka dem när han sover samt att jag tog ut pengar från mitt konto. Detta är helt sjukt att en man ska bete sig såhär. Det är sjukligt för att hans fru ska underkasta sig honom. När ska han fatta att jag inte vill vara gift med honom längre. Jag tycker att jag är väldigt tydlig. Argh jag blir galen.
Detta gör att jag alltid är trött. Den här oron som gnager i mig hela tiden. jag orkar inte med det längre helt ärligt. Han tror på vårt förhållande men det gör inte jag.
Han kommer bli galen när jag har skrivit under skilsmässopapperna och skickat in dem. Något som stör mig är att jag inte kan skriva ut personbevis skilsmässa hemma utan de måste skickas med post och det vill jag inte ska komma hem till oss för om han öppnar det så får han nys om det. Jag vågar inte tänka på vad han gör om jag berättar.
På tal om att vara trött. Igår skulle jag köpa öl på systemet till mannen. Kassören frågar hur jag mår och jag fattar ingenting. Ehh bra svarar jag. Han säger att jag ser trött ut varpå jag svarar att ja jag är trött. Och sen frågar han hur mycket jag druckit idag(igår då). Ingenting jag är nykterist. Ser ju bra ut med tre starköl på bandet haha. Idag ångrar jag att jag inte frågade 1. Har du katt som kräver mat kl. tre på natten. 2, Har du barn som somnar sent. 3. Är du mitt uppe i ett förhållande som håller på att ta slut? Om inte så har jag alla tre så ja det är klart jag är trött.
Visst det är väl bra att de kan läsa av folk och till vem de säljer alkohol men va fasiken det är väl inte deras ensak. jag kände mig helt enkelt kränkt.

Var ju på arbetsförmedlingen igår men naturligtvis så kunde de inte hjälpa mig. All kontakt sker nu för tiden via deras hemsida eller via telefon. Men hallå va. Det är en a-r-b-e-t-s-f-ö-r-m-e-l-i-n-g och de ska ju förmedla jobb till folk. Hon malde på att de inte hjälper med praktikplatser för arbetsmarknaden ligger på högkonjuktion men tjena är det därför jag inte har något jobb. Hon sa att jag kommer kunna fixa jobb själv. Jaha men om jag sitter där så har jag väl inget jobb. Intressant.
Och oturen med jobb fortsätter.
Kommer nog inte ens heller bli godkänd i första momentet av montessoriutbildningen. Sitter och skriver en uppgift som skulle rättats i februari men har inte riktigt orkat.
Kommer jag klara min montessoriutbildning och kommer jag bli antagen till förskollärarutbildningen - igen? Skickade en sen anmälan till Kriastianstad också men det är inte ens säkert att de kommer behandla den. Malmö universitet är hopplösa.
Nu är jag snart klar med första uppgiften i montessorikursen bättre sent än aldrig. Hoppas det är okej.

Lycka till idag(men antar att du kommit hem igen).

Massor av kramar och tacksam för svar.


Svar: Ja, det är verkligen på sin plats att bli kränkt om kassapersonalen på systemet börjar ifrågasätta ens alkoholvanor.. herregud !! Jag tror studierna blir extra tuffa eftersom du har personliga problem samtidigt... men du har god kapacitet... kram
Esmaralda

35 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han så oberörd och kall som han låter?
Kram

36 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Allt kan knappast gå på räls..
Hur gick det?
Kram Skorpan

Svar: I morgon kommer jag att skriva och berätta.. kram
Esmaralda

37 Berg :

skriven

Hoppas du får bra besked idag Es!
Roligt att läsa gästbloggar om vad som hänt i samband med talismanerna! Spännande.
Min talisman har säkert gjort efter förmåga, men uppdraget kanske var omöjligt. Vägen framåt blir inte den jag hoppades på, så det känns tungt just nu. Uppgivet. Vet att du skrivit att det lättar Es, hoppas på det.

Svar: Ja, det kommer att lätta.. bra ting kommer.. kram
Esmaralda

38 Solen:

skriven

Hoppas det går bra idag!
Kram ☀️☀️☀️

Svar: Tack .. kram
Esmaralda

39 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Nu har Emil och Lilo äntligen fått lära känna varandra och flytta ihop.
Det var en ganska okomplicerad bondning. Först höll de artigt avstånd i en halvtimme. Sen vaknade Emils intresse för att para sig och detta intresse hade han svårt att slita sig ifrån. Lilo såg stressad ut och jag fick sära på dem en stund så att hon skulle få lugn och ro medan jag funderade på hur jag skulle göra. Han kan ju inte hålla på så där timmevis varje dag. Jag bestämde mig för att gå in och bryta om han höll på längre än tio sekunder och att försöka avleda honom med godis.
Lilo verkade lite stärkt av att jag gick in och bröt för efter en stund tuffade hon till sig och sa till honom själv när han blev för på. Då backade han och jag gav honom godis för att uppmuntra hans mer försiktiga inställning. Sen försökte jag få båda att äta avslappnat av samma maskroshög. Det funkade fint och sedan låg de i närheten av varandra och slappade 👍.
Inga bråk överhuvudtaget. Så underbart skönt ❤️.
De har alla utsiker att bli ett lyckligt par 😍.
Kram ThereseC ❤️

Svar: Åh så roligt... hoppas det håller i sig men det gör nog nytta att du kan läsa av dem och hjälpa dem sådär i början ! Kram
Esmaralda

40 Pia1:

skriven

Idag kom han, Kingen efter nervös väntan på post som kan vara lite opålitlig här i skogen 💗
Självklart hoppas en på miraklet... Eller tecken på vad i helaste jag ska göra.
Han kändes tung trots sin storlek och jag ska ge honom en fin kedja som passar 😘

Svar: Ja, han skulle trivas i en fin kedja.. kram :)
Esmaralda

41 Läroliv:

skriven

Fantastiskt, vilken MAGI. Måste vara häftigt att få uppleva detta.

Kram

42 Jessica:

skriven

Hej Es!

Vad tycker han om mig?

Kram :)

43 PiaS:

skriven

Hej,

Kul läsning 😀och tack 🙏🏻för att du delar med dig, Mariah .

Kul att läsa om alla som fått sina Kingar 😀. Väntar spänt på att min King ska anlända.

Jag har Tara också och vet inte om hon har liv och krafter kvar. Men jag pratar lite med henne och hon ligger på sin plats där hon varit hela tiden.

Kram PiaS

44 Jeanette:

skriven

I mitt nya jobb ska vi göra ett prov för att få fortsätta jobba fullt ut och det måste bli godkänt. Jag får "knoster" när jag hör prov att jag ska sättas på prov. Kommer jag att fixa provet?

Önskar dig en härlig dag och Nationaldag!

Svar: Du har god chans att klara detta... ha fokus... kram
Esmaralda

45 Erika:

skriven

Hej! Kan du bli kärlek med antingen V eller A?

46 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Idag har han mest undvikit mig... han spelar precis så som han känner för stunden, eller hur? Försöker han göra mig svartsjuk? Det känns så. Kram

47 Skorpan:

skriven

Okey, då får vi vänta tills imorgon..
Kram Skorpan

48 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Bryr han sig alls om jag börjar undvika honom rejält? Kram

49 Mmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet att du inte gillar att svara på sådant här. Men jag gör ett försök dock vet jag om risken.

Jag har tagit en tablett som inte är bra att ta när man är gravid.
Jag har pratat med läkare och fått den här informationen,
Fosterskador är så pass liten att man inte rekommenderar att avbryta graviditeten på grund av det.

Dock finns ju den där lilla risken.

Ser du några varningar att det kan ha skadat eller gett fosterskador

Kram

50 MH:

skriven

Kul för dig Mariah att du fick dina önskningar uppfyllda av din talisman

Men jag undrar en sak

Jag har varje gång beställt en talisman och önskat bli gravid men det har inte skett

Har gjort allt jag kan för att få det att ske, men ingenting har hänt

Hur kommer det sig att talismanerna uppfyller önskningarna för en del men inte för andra? Med samma önskan?

Svar: Jag vet inte varför det blir så.. talismanen klarar mycket men inte allt.. och somligt som inte är ment to be... blir inte heller oavsett hur hårt talismanerna jobbar.. det gar kanske inte varit dags förut.. och kan hända det är bättre i tiden nu.. kram
Esmaralda

51 HS:

skriven

Hej Es!

Tänker på dig idag när du ska få besked om din behandling.

Kingen har kommit. Jag är ju tyvärr rätt disträ ibland och råkade duscha med honom runt halsen fast du sagt att jag inte skulle göra det, tvättade inte håret så det kom inte så mycket vatten på honom. Torkade snabbt av honom och sa förlåt.

Fungerar han som han ska? Han känns lite mer som den mjuka och långsamma sorten? Det skulle iofs passa med tanke på det jag önskat hjälp med. Trivs han bra i sällskap med topasen som jag har i halskedja?

Kram

Svar: Han klarade duschen bra även om det blev en liten shock så här i början hos dig.. och han trivs alldeles utmärkt med topasen.. kram :)
Esmaralda

52 Ghostwriter :

skriven

Kan min king hjälpa mig med att vinna på lott?

Tänkte han lite extra eller var det genomtotalt proffstänk?
Kram och hoppas du har en fin dag!

Svar: Just att vinna på en lott är svårt för kingarna.. och svårt för alla talismaner.. tyvärr.. kram
Esmaralda

53 G.H:

skriven

Wow Mariah!!! Såååå häftigt!

Har inte haft samma starka erfarenhet av mina två talismaner ... fast inbillar mig att Harri fortfarande lever hur det nu är möjligt!
Har kastat ut några önskningar genom madams healing;) och hoppas det går vägen!!

Kram:)

Svar: Jag tror också det finns liv i din Harri.. kram :)
Esmaralda

54 Dunegull:

skriven

Jag hoppas verkligen det gått bra för dig idag E! <3

Mitt nuvarande jobb matcha inte erbjudandet så jag överväger starkt att byta arbetsplats. Hur ser det ut för mig om jag gör det? Kommer det gå bra för mig, kommer jag trivas?
Trevlig Kväll!
Kram

55 Miltons Mamma:

skriven

Igår var det en riktigt jobbig dag. Först missar jag min systers bröllop. Jag tog fel på dag. Min syrra skrattade bara även om jag skämdes och kutade iväg i 390 till bussen i jeans och osminkad.

På kvällen släppte jag ut mina 5v kaninungar för att hoppa och skutta. Helt ljuvliga små fluffar. Tar ett steg och känner något under. Jag satte inte ens ned foten utan ryckte upp den. En kaninunge. Den sprang iväg. Helt ok först men börjar sedan vingla och kutar i panik runt och till buren. Jag får fatt den, inget brutet. Den börjar rycka till och andas häftigt, öppnar munnen och bara dog. Jag är knäckt. Fy vilken upplevelse! Älskade lilla kanin. En olycka, men en otroligt onödig olycka. Jag vet inte vad hon dog av men måste ha blivit så rädd, hamnat i chock och skrämd till döds för kroppen var hel.

Svårt att släppa då jag är ett stort klantarsel. Så fin, snäll och glad tjej 😭 Jag är så arg på mig själv. Det tog 5-10 s bara så jag kunde inte göra någonting.


Idag plåtade jag på balkongen. Flyttade balkongbord och lakan till skuggan då jag ville fotografera de andra bebisarna. Fotograferade ett par stycken. Sedan gjorde jag annat. Solen hade flyttat sig så jag flyttade bord och lakan 40 cm. Lyfter på lakanet och där inbäddat i lagret av lakanet ligger en fjäder på ca 15 cm. Jag är helt 100 på att det är ett meddelande från ovan men är det från änglarna eller den lilla kaninen.
Finns det något meddelande?
Jag känner gärna efter själv men önskar så få bekräftelse eller inte på vad jag känner att det menas med fjädern.

Jag har otroligt dåligt samvete. Begravde den lilla direkt. Hon var fortfarande varm.

Idag hoppas jag otroligt mycket på att få svar 😢❤️

Kjam

Svar: Ibland går allt emot oss.. somliga dagar borde man inte ens lämna sängen ! Hälsningen du fick var från den lille kaninen.. som vet att det som hände inte var av elakhet och som vill ge tröst..... kram :)
Esmaralda

56 Ghostwriter :

skriven

Tänkte han lite extra eller var det genomtotalt proffstänk?




Jag förstår om lotterna. Kanske min King uppfyller min önskan ändå.



Kram!

57 Miltons Mamma:

skriven

Tack snälla underbar du.. Exakt så sa jag till min son nu när vi gick till affären. Han var med när det hände.
Att det var den lilla som skickat för att ge tröst och hon vet att det var en olycka och inte av elakhet eller med mening ❤️

TACK ❤️

Kjam

Svar: Kram :)
Esmaralda

58 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
När du skriver inläggen på bloggen, går du då upp så tidigt och sitter och skriver eller skriver du dagen innan och bara lägger ut det när du vaknar?

Jag hoppas inte du tar min fråga fel nu för jag menar absolut inget illa och jag tvivlar absolut inte på dig utan undrar bara ... för länge sedan såg du att jag skulle möta mannen i mitt liv och det skulle gå väldigt fort i förhållandet för oss. Du nämnde att två barn skulle komma tätt och senare ett tredje barn, jag skulle då vara strax över 40 när sista barnet kommer. Om 4,5 år blir jag just 40 och har fortfarande inte träffat mannen i mitt liv men antar att han är på väg. 😊 Så min fråga är: Hinner jag fortfarande få två barn innan 40 samt kommer den sista väldigt sent, dvs efter 43 års ålder? Har något ändrats för mig inom familjebildningen? Tvivlar inte på dig även om inget hänt än utan undrar bara. 😊 Hoppas du fick bra besked idag!🙏
Hoppas på svar! Många kramar 🐝

Svar: Oftast skriver jag dagen innan ! Jag är ju lite morgontrött :) Ja, du kan hinna med enligt " planen" eller så skjuts det lite på framtiden... att spå i tid är alltid väldigt svårt.. kram :)
Esmaralda

59 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser allt ut att fortsätta som det ska? Eller ser du några varningar?
Kram

60 MalinS :

skriven

Hoppas verkligen det gick bra för dig idag!!
Läste på bloggen att dem flesta fått sina kungar, nu väntar jag ivrigt på min, hoppas den kommer på fredag.

Styrkekram till dig Ezmaralda ❤️

Svar: Ja, den ska vara på väg så den bör komma snart.. kram :)
Esmaralda

61 Mo:

skriven

Ser att någon skrev att man inte ska duscha med Kingen,min sitter runt handleden går inte att ta bort varje gång,tål dom inte vatten?

Svar: De kan bli sköra om de utsätts för vatten alltför ofta... ta gärna bort kingen när du duschar eller badar.. kram
Esmaralda

62 MollyD:

skriven

Ingen King på posten än. Funderar på om han är ute på äventyr. Nu är jag bortrest och får vänta till söndag. Har han inte kommit då får jag höra sv mig igen. 😳
Annard är det ett härke på jobbet och jag behöver ro
Undrar så om min sommar bli? Någon gång tur?
Till och med otur med kingens ankomst 🥴
kram

Svar: Ja har han inte kommit i början av nästa vecka får du höra av dig.. jag ser en bra sommar.. det kan pendla lite men något positivt ser ut att ske.. kram
Esmaralda

63 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda !
Hoppas innerligt att du fick ett lugnande och bra besked idag på sjukhuset.

Jag har varit singel rätt så länge... och undrar om jag helt enkelt är för kräsen när det gäller män! Känns som att jag kan välja bort en man om han säger något tillräckligt irriterande! Så jag får kanske skylla mig själv... fast man kan inte tvinga sig heller

Varför känner jag en sådan irritation gentemot B? Han hoppades att vi ska planera en resa ihop fastän jag knappt känner hela människan. Sa nej och kände... irritation! Ursäkta men vad väntade han sig för svar?

64 H:

skriven

Hej Es

Ser du hur jag möter kärleken?
Kram

Svar: Verkar vara en hel del människor omkring.. kan vara offentlig plats eller fest av något slag.. kram
Esmaralda

65 Alie:

skriven

Härligt att läsa om... ångrar lite nu att jag aldrig beställde någon, men samtidigt har min ”Harri” tagit mig så långt i mig själv, att jag ska rida på den vågen... min personliga utveckling går spikrak och jag kan verkligen leva och uppskatta att vara i nuet.. 💫✨
Kram ☺️

66 Catte:

skriven

Hoppas du fått tid att ta det lugnt och gå igenom dagens besked. <3
---
Känner mig som krisfia på krigsstigen, trots att jag verkligen har bestämt mig för radiotystnad och kommer hålla det oavsett vad jag känner. Kan inte sluta undra om han funderat nåt alls sen vi pratade eller om han han inte alls påverkas eller berörs?
Kram Catte

67 Boudica:

skriven

ja hoppas allt gått bra för dig oavsett diagnos!
Och skönt med önskningar uppfyllda.

Lite tjafs på jobbet idag, måste släppa det, det spelas om och om igen i huvudet, inte ska det få förstöra min ledighet imorrn! Eller helgen heller. Allt löser sig får jag väl tänka! Tankens kraft är stark det tror jag ju på, därför är det som du många gånger säger, det är bara jag som kan stå i vågen för mig själv.

Varmt har det varit och varmare blir det, så skönt att man inte jobbar imorrn för där är det varmt!

Liten märklig fråga så här på kvällskvisten.

Jag känner rätt starkt intuitivt att jag sett en medarbetare i kilt många gånger under ett tidigare liv. Ser du något om det? Eller har jag bara kollat förmycket på outlander och dagdrömmer? XD

Kram!

68 Ghostwriter å:

skriven

Har han lite intresse eller tänker han bara professionellt ?


Kram!

69 Jeanette:

skriven

Tack för tipset!

Kram

70 H:

skriven

Tack snälla för svaret Es
Kram🙂

71 Jullisw:

skriven

Snälla snälla snälla Es hjälp mig.. jag har sådan panik.. min mens är försenad. Jag har tagit tre test, men alla visar negativt hittills..
Är jag gravid? Eller är min kropp i obalans?

72 Singel:

skriven

Hej! Vilken relation får jag till den kvinna som jag sett några gånger? 🌸


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: