Jag levde min spådom....

Dagens gästbloggare är: Ullis

Hej

Jag vill berätta hur livet snabbt kan ändras om man  får den hjälp man behöver.

Det började med en emailspådom från Ez och i det mailet jag skrev till henne fanns det i stort sett bara ett stort rop på hjälp. Jag hade fullständigt kört fast

Jag  hade två jobb och ständigt dåligt samvete för båda jobben och för tonåringarna hemma som fick klara sig mycket på egen hand.

Olycklig i kärlek och en man som träffat en annan och ville skiljas.

När jag fick min seans stod klart i vilket hastighet jag närmade  mig väggen och så fanns det två val att göra. 

Inga andra. Bara två, enligt seansen.

 

  Det stod också att  jag kunde vända hela livet och börja leva på ett annat sätt.  Jag beskrev en dröm jag hade och Ez svarade att under sommaren skulle jag leva den drömmen fullt ut  och jag behövde redan börja planera.

Jag bestämde mig för en av de två vägar hon beskrev i seansen.

Det var med skräck i hjärtat men jag gjorde det fullt ut.

Under tre veckor var det full kaos.

Jag tvingade maken att hämta sina saker och plötsligt ville han inte skiljas och det stämde med den spådomen jag fått.

Men ut skulle han och det hade jag bestämt.

Mycket man kanske säga om mig men fagra ord om bot och bättring tror jag inte på. 

Det hade varit förolämpande mot min intelligens.

Jag  fyllde flyttkartonger med hans saker och satte ut på garageuppfarten och städade  bort alla spår efter honom.   Jag ordnade med jobbet så jag hade bara ett arbete  men lite fler timmar istället.

Jag hade familjemöte med mina ungdomar och vi pratade oss samman om vem som skulle göra vad i hemmet så vi fick mer gemensam tid. Vi turades om med matlagning och handling och tvätt och ungarna var fantastiska och det är dom fortfarande

Och  sakta men säkert började något rulla på, som jag förstod var LIVET.

Jag började känna mig levande för första gången på mycket länge.

Det blev vår och sedan kom sommaren, förra  sommaren och jag skulle leva min dröm. 

Barnen var på landet hos sin pappa  i 6 veckor och jag  flög till USA för att gör min roadtrip helt på egen hand. Route 66.  En dröm ända sedan tonåren.

Jag hämtade min hyrbil och gav mig iväg. 

De första två dygnen hade jag hjärtsnörp och förbannade älskade Ez mer än en gång men sedan växte tuppkammen. 

 Jag körde min planerade sträcka och var borta i 4 veckor.

Stannade på speciella och klassiska  motell längs vägen och träffade folk.

Jag var med om mycket under dessa 4 veckor och bland annat träffade jag en man från Italien som jag fortfarande har kontakt med. Jag träffade två kvinnor från USA som jag också har kontakt med.

Och många andra som jag  hade väldigt trevligt tillsammans med.

 

 

Jag skrattade så otroligt mycket under dessa 4 veckor.

Jag var inte samma Ullis när jag kom hem som när jag for.

Jag var stark , självmedveten, glad och trygg

Jag är så tacksam över den hjälp jag fick som var subtil och så rätt för mig

 

 

Livet är underbart. Tack finaste Ez.

Kramar från en  mycket nöjd Ullis

 

 

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda har mitt ex Andreas känslor kvar för mig?
Han har börjat höra av sig igen.
Har svårt att tro att det skulle fungera mellan oss igen.

Ser du någon ny man i mitt liv i sommar och kärlek. Inget ex...
Kram

Svar: Jo lite intresse finns det från hans sida men jag tror inte heller det skulle funka.. kram
Esmaralda

2 Rebecca:

skriven

Jag tycker jag oftast inte har något roligt att dela av mig om, så spm anse har på jobbet tex. jag känner mig så tråkig och som att andra tänker så oxkså. Att jag är tråkig och att det kvittar om jag är där eller inte och att jag måste ändra mig själv för att någon ska vilja umgås.med mig. Tycker folk jag är tråkig?

Svar: Nej för tusan... du är inte tråkig och det anses du inte heller vara.. kram :)
Esmaralda

3 Mikael:

skriven

Grattis Ullis, fantastiskt bra :)

Något avundsjuk på så konkreta råd som gör så så och ett hjärtsnörp ett kort tag så är det på plats :)

De som är mediala har lite svårare än så att få fram så konkreta saker, möjligen beror på att man är som man, brutal kanske är ordet och det blir som det blir, inte den vanligaste reklamfilmen, lustigt nog så satte en person en sådan i händerna på mig en dag

I am the way I am

https://youtu.be/kYAWWqVAKao


Kram
Mikael

4 Lotta:

skriven

Men vad bra. Verkar så enkelt att ordna upp livet som du beskriver. Lycka till framöver.

Jag får mig en tankeställare. Att leva det liv man vill leva. Städa upp så att säga. Kommer det ordna upp sig för mig också? Hade ett bra liv och trivdes så bra innan jag blev av med jobbet. Tar åratal att få ett nytt verkar det som...

Ha en fin lördag
Kram L

5 Jennifer :

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Och Ullis, så strongt och modigt av dig att förändra ditt liv så som du önskade och ville! Då man reser, i synnerhet själv, kan man få så fantastiska positiva energier, mod och självkännedom.

Själv har jag också kört fast riktigt rejält och vet inte hur jag ska komma framåt. Upplever att det är min hälsa som sätter stopp, och för någon månad sedan gick jag en diagnos som tydligen innebär att det jag drabbats av inte går att bota. Och knappt lindra symptomen, som framför allt är svår smärta. Därtill lider jag också av utmattningssyndrom, som i ett skede var bättre men som nu blivit värre då jag inte har råd att vara sjukskriven längre. Utförsäkrad. Samtidigt har jag ett jobb som gör min utmattning värre, men jag vet heller inte vilka slags jobb jag kan söka som jag kan klara av. Allt är en enda röra och ångestmoment.

Jag vet och känner att jag på något vis bara måste komma framåt och vidare i livet, för såhär kan jag inte ha det. Men att sen finna styrkan och på allvar börja söka aktivt jobb, som jag alltså måste hitta där man inte behöver använda armarna!! vet jag inte hur jag ska klara av, då utmattningen gör mig totalt slut och orkeslös.

Fina Esmaralda, ser du något om hur min höst blir? Är det något som börjar lossna då eller kommer allt att fortsätta på samma sätt?
Kram,
Jennifer

6 Smöla:

skriven

Nämen gud va härligt Ullis!! Grattis till nyvändningen till livet:)

Är jag inne i min vändpunkt i livet? Kommer han släppa kontrollen om mig?

Svar: Ja, men du måste själv ta dina steg framåt och lägga på locket ordentligt.. kram
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Härligt Ullis! Vad skönt det är att läsa att du fick sån otrolig hjälp av din spådom. Det viktigaste var nog att bli av med alla extra bördor o det blev du ju ;). En roadtrip, wow, du klarade av fyra veckor "over there", o jag gissar att det kommer att bli flera sådana framöver :). Underbar positivitet lyser om dig Ullis. Jag tror du kommer att inspirera många...

Första semesterdagen o jag vaknade i sedvanlig ordninh, men hell no att jag iddes stiga upp ;). Tvinhade mig tillbaka mot kuddarna o slänhde fläsket öber ögonen o, voila', det lyckades mig att somna om flera gånger. Märkliga drömmar vsr drt nog, en lång båt, ett vinnande seglarlag, inbalta kroppsdelar o en man som frågade efter toaletten samt en annan som talade i telefon med min mamma o luktade otroligt mycket fis... Var det månne mardrömmar för att jag unnade mig att sova mycket längre än jag brukar!? ;D.

Jag har ingen aning om vad vi ska göra idag, men nåt ska vi väl hitta på. Det är väl stg hänga Kingen runt halsen o åka iväg ;). Önskar nog ibland att jag ovkså fick en bruksanvisning, en innehållsförteckning över vad det är jag "borde" göra som följande ;). Annat än att massera mina fötter som tog illa bid sig igår då det blev långpromenad pga cykeln ;). Den måste ju också fixas o sen har vi en tv som bara visar Netflix o nätet o sånt. O den är bara drygt två år gammal, om jag inte minns helt fel. En stavmixer vars visp inte går att sätta fast i den. Inga grejer håller nåt, varför? Är inte den som tycker om att springa o handla sånt stup i kvarten :(.

Nåja, det är bara att göra det bästa o njuta nu då semestern har börjat ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tycker det är lite samma sak här... sånt som förr kunde hålla i åratal.. har betydligt kortare livslängd idag.. kram:)
Esmaralda

8 Ullegull:

skriven

Wow vilken grej, Ullis!! Är djupt imponerad över att det du gjorde, både kasta ut karln och dra till USA ensam.

Es, kuratorn tycker att dottern ska börja med antidepressiva men jag är tveksam. Borde de inte testa samtalsterapi först? Som det är nu pratar (och avbryter) kuratorn dottern vid varje möte så dottern säger i stort sett ingenting...
Exet är negativt inställd till Bup och tycker vi ska sluta gå dit. Han säger tvärt nej till medicinering.

Svar: Hon behöver samtal och möjligen medicin också... inte ENBART medicin utan samtal är viktiga.. kram
Esmaralda

9 Mu:

skriven

Hej!
Vad härligt för dig ullis att du kom in på din rätta väg där du kan leva fullt ut.

Känns livsenergin

Esmaralda,
Hur ser det ut för mig.
Kommer det att bli en flytt till den staden?
Kram

Svar: Chansen är stor, kram :)
Esmaralda

10 MarieP:

skriven

Har fortfarande inte planerat hela min semester pga folk som inte kan bestämma sig. Så nu blir det att planera i sista stund och göra något själv istället, som jag trodde och tänkte från början. Skulle gärna träffa nya kärleksintresset för en dejt under dessa veckor :) Blir det något bra av den här semestern i slutänden?

11 Sus:

skriven

Hej
Så härlig story......
Kul att du delar....
Love sus

12 Anki:

skriven

Godmorgon
Så härligt att du klarade Ullis ! Vilken resa du gjort !Din berättelse inspirerar, lycka till i livet ❤

Inspirerande var mitt spirometribesök igår Här har jag gått o trott att jag hade kol... men icke ! Jag har "vanlig astma" troligen allergisk. Då får man vara lite glad som gammal storrökare 😊

Alltid något sa han som såg Åmål 😉

Ha en underbar lördag och ta det lugnt i värmen

Kram Anki med flock

Svar: Precis så var det för mig också.. jag trodde jag hade kol men det visade sig vara astma.. fast ibland känner jag mig ändå lite tveksam ! Kram :)
Esmaralda

13 Mt:

skriven

Hej!
Härligt Ullis..precis så man ska göra, våga ta klivet!

Es, fortfarande inte fått den nya tjänsten på jobbet o cheferna har inte ens nämnt nått..när tror du det sker?
Kram!

14 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag är helt slut idag! Middagen igår var helt okej... Men där fanns en kille som tidigare tafsat på mig.. kände sånt obehag när han var där och satt och titta på mig hela tiden.

Ikväll ska jag på ytterligare en födelsedagsfest som jag verkligen inte vill åka på men jag åker med några kompisar och kommer åka när de är trötta så det är lugnt. Massa lekar och sånt.. det orkar jag inte..

Igår invigde jag mina nya converse... Det slutade med 2 stora spruckna blåsor på hälarna och kunde knappt gå. Så ont hade jag...

Åh vad jag längtar till han mr right kommer... vill ha närhet nu... När han väl kommer.. kommer vi flytta ihop snabbt då?

Kram

Svar: Ha positivt fokus och kalaset idag blir bra !! När han kommer så ser det ut som om det går snabbt framåt mellan er.. kram
Esmaralda

15 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Finns jag i hans tankar efter vår varma kram och långa samtal? Kram

16 G.H:

skriven

Shit vad coolt Ullis!! Att du vågade:) riktigt bra gjort!

Så är det nog många gånger, att man fastnar utan att göra något åt saker.
Känner själv att det är dags att rensa bort lite folk som inte tillför särskilt mycket positivt och våga chansa på att träffa nya människor:)

Kram:)

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det var för mig idag på pride... kommer det ger något om förstår vem jag är?

Kommer jag hittar mig själv?

Ha det bra

Svar: Du kommer hitta dig själv men det tar lite tid och tålamod.. du kommer hamna rätt.. kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Vad härligt att höra, glad blir man :)

E!
Tror du jag får sluta ngt tidigare på mitt jobb eller dem håller fast hela vägen? 3 mån?

Kram

19 Längtar:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig leva ett familjeliv tillsammans med en partner snart?

Kram

Svar: Ja det ser jag att du kommer att göra.. men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

20 Jennie:

skriven

Hej Esmeralda

Var på fest igår där jag mötte en man som jag började prata med. Han heter Henri. Känner han ett intresse för mig? Eller känns det som om han är upptagen? Det framkom aldrig under våra samtal.

Kram

Svar: Verkar finnas någon annan i alla fall i hans tankar. Han tyckte du var intressant och fin... kram
Esmaralda

21 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Han hade skadat sig. Jag skickade bara ett enkelt meddelande hur det hade gått?. Än har jag inte fått svar.
Jag är ju lite ängslig av mig.
Men bara undrar,
Är det en tillfällighet att han inte svarat än?
Eller är det någon slags markering till mig att han inte vill ha en nära kontakt?
Kram

Svar: Det kan vara lite av en markering.. kram
Esmaralda

22 Tildis:

skriven

Tack för att du delar din erfarenhet Ullis! Blir så imponerad när jag hör hur vissa tar till sig mod att göra det som så många av oss aldrig vågar göra. Väldigt inspirerande💗

En fråga till dug Es, kommer jag bli långvarig i Sverige eller är en flytt nära för mig? Kram

Svar: Jag ser ingen flytt närmaste tiden men så småningom kommer den.. kram :)
Esmaralda

23 Tingeling :

skriven

Detta är helt fantastiskt, och man blir starkare i sig själv när man gör sådana här saker... man klarar mer än man tror! Det GÅR, bara man vill! Har själv inte gjort just resa och så men har gjort saker som är utanför det trygga, som att säga upp mig från jobb utan plan. Två gånger faktiskt. Och det har alltid ordnat sig!

Det är samma nu när jag ska, förhoppningsvis, plugga i några år. Liten liten röst i mig som tvivlar, pga sämre ekonomi osv. Men slår bort den för i det stora hela så är det mer positivt än negativt att studera för mig. Och det kommer även gynna min dotter. Vilket är viktigt.

Ut i solen! Hoppas inte för varmt.

Kram!

Svar: Det kommer ordna sig och studierna bli positiva.. kram :)
Esmaralda

24 LottaS:

skriven

Varför är det (i princip) alltid jag som måste ta initiativ till och ofta också upprätthålla kontakten med nya bekantskaper och gamla vänner?

Svar: Man kan säga att det är din roll... även om den inte är självpåtagen... det betyder inte att dina vänner inte tycker om dig för det gör dom... kram
Esmaralda

25 Pia1:

skriven

Åh vad jag älskar sån läsning, vilken underbar förändring 💕 Det här DNA testet som gjordes, jag hoppas verkligen att det är vad som förklarar saken för hela vår familj, och att min läkare hjälper mig med min son nu (han såg faktiskt allvarlig ut angående honom).
Men något helt annat. Eftersom det är första gången något liknande görs och det blev träff direkt, så hoppas jag lika mycket att det kommer att hjälpa många andra människor som sitter i den hopplösa sitsen. Men jag misstänker att man också behöver titta på ännu en kategori i vårt fall. Hursomhelst så tror jag att min läkare äntligen blev trodd av de andra nu när det visade något, jag passar på att känna frid tillsvidare 💕

26 Milla:

skriven

Låter som saker jag borde göra. Har inte fått ngn spådom mem för exakt två år sedan slängde jag it exmaken efter åratal m svek lögner trassel. Idag är det tufft m de tre barnen, jag jobbar o de är ofta hemma o hjälper bara till lite. Har inte tagit ngn spådom av Ex men skulle vilja göra det o healing. Men har sådan inre trötthet. Trött jämt. Exmaken har i a år gjort mig så frustrerad. O gör ännu m sina lögner o trasslet bakom påverkar oss ännu. Det är riktigt tufft med allt emellanåt. Hälsa, orka jobba, ekonomi mm. Inget blev som jag hade tänkt o mina drömmar blev inget av. Har bara fått hjälpa honom. Jag tryckte din berättelse var fin att höra. Hur kommer det gå för mig o oss? Nu vill min son ta ut mer sparade pengar till golfare, de är hos en överförmyndare, får han det?

Svar: Det finns en gräns vad han får ta ut... så han får vara beredd att ta ett snack kring detta med överförmyndaren.. kram :)
Esmaralda

27 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Vill berätta om gårdagskvällen som var helt fantastisk. Var på min fina väns minneskonsert, som ordnades på en bar i stan. Där var säkert över 150 personer, han hade så många vänner och bekanta. Och vilken kväll!

Musiken var fantastisk, hans vänner spelade i olika band och alla gav järnet. Stämningen var så känslomässig, ville både skratta och gråta!! Samtidigt! Och vilken energi!!! Helt amazing, känns som jag kan leva på den energin flera månader!!! Konserten var HELT i min väns anda och jag skulle inte ha blivit det minsta förvånad om han plötsligt stått på scenen.

Visst visste min fina vän hur mycket han betydde och alltid kommer att betyda för mig? Var han med där på konserten?
Saknar honom!!
Kram,
Jennifer

Svar: Han var med på konserten och älskade det.. och han vet att han är och också i framtiden kommer vara viktig för dig.. precis som du för honom.. kram :)
Esmaralda

28 kvinna:

skriven

härligt att höra ullis att du fick det livet du vill ha, önskar dig all lycka till.

en fråga esmeralda två senaste dagarna har den bekante börjat sitta på stället bredvid oss, hur tänker hon egentligen , ser du henne komma till vårt ställe?

29 Ghostwriter :

skriven

Kommer han se meddelandet och höra av sig tillbaka med positivt? ☺️ Kram

30 f:

skriven

godmorgon är så himla glad att sommaren äntligen är här, vi vart så oroliga för vår verksamhet , men nu har det äntligen satt fart igen, ser du hur resten av året kommer vara. kram

Svar: Det ser ut att gå lite upp och ner... men finns goda chanser att så småningom blir mycket mer upp än ner.. kram :)
Esmaralda

31 EPM :

skriven

Ååhh! Vilken härlig resa, drömmer själv om att bila genom USA- äta mig igenom landet liksom.

Fick åka hem igår, fd svärmor verkar iofs ok men de ska undersöka om det var en lite infarkt i hjärnan eller inte.

Åker tillbaka idag, får jobba ikapp lite då gårdagen försvann.

Det känns som om nåt ska ske nu igen. Konstig känsla, eller är det bara en sommarkänsla kanske 😊
Ska inte fråga om när, undrar dock om du kan se nåt runt oss då jag och soulmate möts: vinter, sommar, i affär/krogen/jobbet mm?

Kram

Svar: Jag för också en känsla av att något är på gång kring dig.. känns positivt.. kram :)
Esmaralda

32 Lenafena:

skriven

Vilken härlig berättelse! Kul att du har flow i livet Ullis! Läser mina egna spådomar och hoppas verkligen att det är dags snart att allt fint kommer in i mitt liv. Kan inte göra mera än att vänta, är van att resa själv längre perioder men hälsan sätter käppar i hjulet. Kul med roadtripen. Tankar av tacksamhet till dig Ez! Bäst helt enkelt!!

Svar: Kram :)
Esmaralda

33 Fina:

skriven

Hej Es❤️Måste jag bryta helt med honom för att få uppleva kärlek med någon annan? Jag VILL inte bryta helt, vill och kan inte. Betyder det att jag aldrig kommer att möta någon annan då? Kram

34 Helena Ir:

skriven

Bra gjort Ullis! Jag kan förstå att man växer av sånt..
Jag har lyckats göra en hel del själv tidigare så jag vet :),borde vara dags att prova sina vingar lite mer igen..synd att ekonomin inte tillåter de största drömmarna..så det måste blii liten skala..alltid något!

Polisen ringde på här sent igår kväll..de gick runt och ville höra vad folk sett och hört..Han reagerade på en del av det jag hört..men kanske fler sagt detsamma.. Tur att inte elden hann sprida sig...det är tydligen klassat som mordbrand.

Vad tror du om att jag kontaktar D för en fika? Jag kände inte att jag orkade engagera mig förra året..på det viset han ville..tänkte mera på kompis stadiet även nu. Min väninna pratade så gott om honom..Skulle det vara något?

Hoppas dagen blir bra :)

Kram :)

35 PiaS:

skriven

Hej,

Härlig läsning Ullis! 😊☀️🌸.

Tack Es för svaret igår att min King är aktiv och jobbar för mig. Jag känner ju eller upplever inte det själv. Blir då lite nojig att han inte trivs hos mig.

Ha en skön lördag ☀️🤗

PiaS

Svar: Oroa dig inte.. han trivs hur bra som helst hos dig.. kram :)
Esmaralda

36 Maleficent:

skriven

Behöver också någon som spikar fast valen för mig! Du valde rätt, det val som fick dig att börja leva.

Kvinnan som du sett mig möta, kommer vi resa ihop eller träffas på resa?

Svar: Jag tror inte ni träffas på resa.. men resa tillsammans kommer ni att göra.. kram
Esmaralda

37 HS:

skriven

Tack Ullis för ditt inlägg! Det krävs mod och arbete att göra sådana radikala förändringar men i slutändan så väl värt det. Känner igen mig i mycket av det du beskriver. Och route 66 är häftig att åka på, de gamla diners och motellen osv. Så glad för din skull!

Kram

38 Tove:

skriven

Hvilken vei er mest riktig for meg å ta i dette veiskillet med tanke på hva som er riktig for meg og mitt barn?

Svar: Här ska lyssna till dig själv och ta den väg som hjärnan säger är den rätta.. kram
Esmaralda

39 Michaela:

skriven

Vilken stark historia! Och vilken styrka Ullis! Jag bara gapar. Hatten av för dig hur du hanterade detta och tog dig vidare. Och underbart att du är fri att LEVA ditt liv nu. All lycka i framtiden!

30 grader under helgen. Ta hand om er där ute! Jag hatar denna värme. Speciellt med bihåleinflammation.

Kramar!

40 Ghostwriter :

skriven

Kommer han Svara och ha intresse tillbaka? Kram

41 Ghostwriter:

skriven

Jag träffade en man som jag klickade bra med, oförväntat, och jag tror det är flingen du såg. Kommer han svara och ha intrrssse?



Kram

42 Jennifer:

skriven

Tack fina Esmaralda för svaret som gjorde mig glad ända in i hjärterötterna! Och faktiskt fick mig att både skratta och gråta, samtidigt, alla känslor bubblar upp till ytan!! 🙂

På något vis känns denna konsert och upplevelse som någon slags vändning för mig. Det känns så starkt. Kan jag möjligen ha rätt?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, det kan du absolut ha.. du fick mycket energi och framförallt från din vän som gått över... han visste att du behövde det.. försök håll kvar känslan.. det är viktigt.. kram:)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Precis så känner jag det också, f*n inget håler nåt.

Är det okej att Kingen hänger med hela tiden eller behöver han få vila från mig? O behöver han vara med den dagen min önskan slår in?
Kram Skorpan

Svar: Han klarar av att bo tex vid ditt sängbord nu och han jobbar för dig like mycket även om du inte bär honom med dig.. kram
Esmaralda

44 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han fortsätter relationen med den äldre damen?
Har hört att det varit lite turbulent men tror du dem kämpar på och tror Du han fortsätter i den relationen?
Kram

45 Mimis:

skriven

Hej!

Kommer det in nya människor i mitt liv snart??

Kram

Svar: Ja men du behöver ta initiativ själv också.. kram
Esmaralda

46 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han lite extra på mig efter vår senaste intensiva kontakt? Kram

47 Louise:

skriven

Så har dottrami semester en månad från fritids. De har stängt hela juli så föräldrar som jobbar då får snällt ta semester. Tur att jag är ledig fram tills jag vet inte när.

Idag tycker jag att jag är så dum som lät mig övertalas av mannen. Jag tyckte allt gick så bra och så helt plötsligt så gör han så här och nu sitter jag här och vet inte vad mitt nästa drag ska bli. Mina systrar är besvikna på mig,mina barn är besvikna på mig,mina föräldrar är besvikna på mig och framför allt jag är besviken på mig själv. Varför flyttade jag ens hem eller Jo jag gjorde för kattens skull. Jag borde lyssnat på mina föräldrar och gjort som de sa men nej jag vill ge honom en chans till för sådan är jag. Nu vet jag att jag vill flytta ifrån honom men innan dess måste jag fixa ett annat bankkort för han kommer igen att ta mina om jag kläcker det så jag får vänta till nästa vecka. Och sen att Soc har skickat brev och vill prata med barnen vilket de inte vill. Jag tänker inte samarbeta med dem. Jag tänker inte bo kvar här denna juli för jag tror inte han kommer att ändra sig alls. Vi pratar inte ens med varandra just nu. Bara via Messenger. Oavsett vad vi kommer fram till så kommer någon av oss bli besviken.
Vad är det med mig. Åh vad jag önskar att han bara kunde släppa mig. Just nu vill jag inte vara i samma rum som honom.
Varför gör jag så här mot mig själv och barnen?

Igår fixade vi klart vårt examensarbete och skickade in det till vår lärare. Men så klart måste vi vänta till augusti innan hon kommer läsa det för hon har semester. Suck. Hoppas det är bra så vi kan opponera i augusti så jag får det gjort. Är så less på skitet nu och tänker inte läsa det igen efter vi opponerat.
Spyr snart på det.

Nej nu måste jag fortsätta med tvätten så allt blir rent ifall nu jag tar beslutet att faktiskt ta steget. Tycker att du Ullis är modig som tog steget och stod på dig. Önskar jag var lika modig.

Ha en fin dag. Kramar

Svar: Det är svårt att ta ett steg vidare och många gör som du.. backar tillbaka.. men inser att nej, så här kan jag inte ha det och de tar nya tag och du kan du också göra.. och ta dig igenom detta... det blir tungt periodvis men du kommer stärkt ut på andra sidan.. kram
Esmaralda

48 Tingeling :

skriven

Va förbi min pappa och han hade städat! Handlat! Klippt gräset! Hängt upp tavlor som stått på golvet i flera månader! Fixat med buskarna i trädgården! Nu är han tillbaka ett tag! Så får passa på att träffa han. Varför kan han inte bara vara sig själv hela tiden. Ush för missbruk! Oavsett vad det gäller. Glad för stunden i alla fall.


Kram!

Svar: Ja, missbruk är tungt.. det drabbar ju inte bara personen utan också de närmaste.. kram
Esmaralda

49 Å M K:

skriven

Hej,
Jag känner mig helt vilse och nere.
Vill bara må bra och känna mig säker. Det är lite förbi jobbigt på alla plan. Behöver verkligen råd.
Jag borde nog beställa en seans...
Saknar glädje och att må bra.
Kram ❤️

Svar: Ibland kommer downperiod och då får man försöka fundera ut varför.. och ge sig själv det man behöver.. kram
Esmaralda

50 Kvinna:

skriven


en fråga esmeralda två senaste dagarna har den bekante börjat sitta på stället bredvid oss, hur tänker hon egentligen , ser du henne komma till vårt ställe?

Svar: Ja jag tror hon kommer till ert ställe så småningom... kram
Esmaralda

51 <3:

skriven

Ser du mig och f åka semester?
Vet jag ska alltid vara mig själv men är det nåt han önskar jag vore mer av... mjukare eller mer spontan eller vad som?❤️ Kram

52 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Är jag viktig för honom? Kram

53 Ghostwriter :

skriven

Jag träffade en man som jag klickade bra med, oförväntat, och jag tror det är flingen du såg. Kommer han svara och ha intrrssse?



Kram

54 Miltons Mamma:

skriven

Börjar bli lite konfunderad.. Det dyker upp fjädrar överallt där jag går. Vet inte om de har en djupare innebörd eller om det endast är slumpen. Oftast är de svarta, svartvita. Ibland någon fluffig vit eller vit/grå fjäder.
Jag har även sprungit på döda djur (2 st ekorrar 😭) samt den där musen som jag skrev om härom dagen.

Vad händer 😱
Är det någon varning?
Som sagt lite förundrad om det har någon djupare innebörd eller om det bara är slumpen


Kjam ❤️

Svar: Ja, ja tror faktiskt att det kan vara en varning.. var lite extra försiktig närmaste dagarna.. det skadar inte.. kram
Esmaralda

55 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Ullis, du gjorde det!!😊
Vände ut och in på dit liv. Agerade stort i att både slänga ut karln och ändra på likväl jobb som hemmeys "regler" o sist men inte munst fullfölja din dröm :Road 66.Woow!
Vilka minnen ,mycket skratt o nya vänner som nu är goda minnen att gå tillbaka till med stor glädje 😊
Häftigt med roadtrippen .Har sett program om Road 66 om de häftiga speciella motellen osv..men du har upplevt det😊

Tack Ullis för att du delade med dig o återigen tack till Es som gör stor skillnad med sina seanser!😊

Kram Solstjärnan ⭐

56 Hemliga meddelandet :

skriven

Ursäkta för tjat men jag undrar om du kan se något.
Jag skrev till någon och undrar om jag får svar, positivt svar .. jag tror det kan vara flingen du såg för mig, men vill att meddelandet ska komma fram för tänker på detta supermycket



Kram :) Ghostwriter

Svar: Det känns som om flingen är någon annan... men du märker snart vilket.. kram :)
Esmaralda

57 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att leva en tid tillsammans med honom?
Kram

58 F:

skriven

Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram.

59 Mee:

skriven

Hej Esmaralda

Hur ser min soulmate ut och vad har han för sysselsättning?
Kram

60 Jen. :

skriven

Jag har en fråga angående min moster som gick bort för snart ett år sedan. Besöker hon min mamma ibland och har hon något budskap till henne? Min moster var mycket sjuk och min mamma kunde inte hälsa på henne den sista tiden. Det gjorde inte jag heller. Är hon besviken på grund av det?

Svar: Hon besöker din mamma ibland med stor kärlek och nej, hon förstår och är inte besviken.. och nu är hon frisk och stark dessutom.. kram :)
Esmaralda

61 Young.forever:

skriven

Hej Es, blir de en flytt för oss och får vi barn snart

62 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han lite extra på mig efter vår senaste intensiva kontakt? Kram

63 Rödbränd:

skriven

Underbar läsning Ullis..
Blir inspirerad.. !!
You go girl.. 💪💛👍

Här lutar man sig lojt tillbaka i altanstolen.. Bok i knät och ”alkoglass” i frysen som hämtas mellan varven.. Perfekt för oss som gillar både glass å drinkar.. ! Usch så jobbig denna väntan är.. Har jag schabblat till det eller blir det någon träff ändå.. ? Han har inte svarat på några timmar nu och jag läser igenom mitt senaste meddelande och nojar att min personlighet missuppfattas..

Kramar i massor.. :)

Svar: Alkoglass är mumma :) Nejdå du har inte missuppfattas.. kram
Esmaralda

64 Mimis:

skriven

Hej!

Känns som om jag fastnat i livet eller känns jag HAR fastnat. Kommer jag loss och kan ändra på mitt liv??

kram

Svar: Ja det gör du.. försök tänk på ett lite nytt sätt... det hjälper.. kram
Esmaralda

65 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Tills nu har han hängt med men kanske ska ge honom ledigt ;).
Kram Skorpan

66 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Kommer han att sakna mig och längta efter mig nu då vi inte ses på 4 veckor? Kram

67 Mimmie:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt roligt som händer mig snart?
Kram

68 Ullis här:

skriven

Hej, tack för input och kommentarer. Jag vill vara tydligt med att säga att eftersom jag tog detta steg så kan ALLA göra det. Jag var en grå mus som var så försiktig och nästa rädd för allt möjligt. Jag bara bestämde mig. Och gjorde det. Jag tänkte att jag kan inte mer än att dö. Och dog gjorde jag inte. Tvärtom så fick jag livet tillbaka. Du som vill, du kan också, glöm inte det. Kramar

69 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Vi har precis byggt klart vår pool med trädäck, staket och uterum. Våra grannar mittemot har varit över och är inte supernöjd med vårt staket då dem precis sålt sitt hus och tycker att vi inte skulle byggt någon pool, trädäck eller staket eftersom det inte såg ut så när dem sålde sitt hus. Kan du se om det kommer bli några problem pga detta? Typ att dem gör en anmälan eller så? Dem som köpt huset har sett hur det ser ut, kan du se om dem tyckte något negativt om det?
Kram!

70 Barbie:

skriven

Hej goda Es!

Efter att vara den värsta natten i hela mitt liv.. så är jag splittrad inombords! Av föräldrarnas största bråk någonsin! Det är traumatiserad natt och jag under kommer dem skilja sig? Och kommer jag att bli anmäld!

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: