Ont i röven....

 
MG älskar sommar och sol... och visst ser det avslappnat ut !!
En annan hade fått nackspärr  direkt ju ...
 
Han har sina platser runtom i trädgården och flyttar sig efter hur solen står på himlen!
 
Nu dök det upp ett oväntat  problem.. plötsigt började han klaga högljutt och ville inte sitta ner... och då upptäcker jag att han bränt sig... på röven... den lille stackaren
Han är ju vit och rosa hela han så det är lätt hänt.
 
Det rosa hade blivit illande rött  och såklart sved det rejält !
Det blev solskyddsfaktor 50 !
 
 
Här är han mellan två jobb... i Torekov.. och  spanar in hamnen !
En glasspinne blev det i värmen !
 
 
Här letar han efter en öppen dörr !
Han har nämligen den egenheten att när han blir törstig då ska det drickas omedelbums.. och då letar han efter öppnar dörrar
 
Eftersom han alltid går lös.. så slinker in  till folk genom öppna altandörrar .. hittar köket och där skäller han bestämt tills en förvirrad husägare uppbenbarar sig och fattar ingenting
Fast MG förösker vara så tydlig och skäller framför kranen/diskbänken i köket...
De allra flest tar det med ro... och bjuder så gärna  på vatten, när de väl förstått vad det är han vill.
 
 
 
Lite tångbad framåt kvällen sitter fint.... rena hälsokuren ju.. men inga svanar den här gången att simma med !
 
 
Nån måste vakta cementsäckarna  och se till så de hamnar där de ska och det är MG:s uppgift ! 
 
Nu önskar  han er alla en riktigt fin helg
 
Han fick inte följa med till Ullared... utan föredrog att vara hemma och se till så  nya badrummet blir iordningsställt efter alla konstens regler
 
Jag har lovar köpa ett nytt gosedjur åt honom !
 
Kram & kärlek
 
P.s. Jag är alltså bortrest och kan inte besvara några frågor
1 Skorpan:

skriven

Stackarn..
Jag har också handlat solkräm, så det ska räcka för en vecka ;).
Ha det gott, här väntar jag på avfärd..
Kram Skorpan

2 Browallia:

skriven

En dogblogg!! wee nu blev jag extra glad :)
Stackars dig MG som bränt baken :( Nu får du se till att smörja dig soliga dagar. Det blir säker ordning i badrummet när de har dig som är med och styr och ställer. Vad snällt av matte att köpa en ett nytt gosedjur till dig, du får visa den i bloggen. Jag önskar dig en riktigt fin helg och längtar redan efter en ny dogblogg, dina bloggar är de bästa ;) En massa nospussar från Browallia

3 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du jag hittar ett bra jobb? och boende? Omjag flyttar till fastlandet kramar 😃☀️🌟

4 Juni:

skriven

Berättelser kring djur blir så galet roliga då man personifierar dem :-)! Jag tycker om djur som vanligt liksom. Inte "djurmänniska" eller nått sånt. Jag tror att jag skulle vara hundägare om det inte var så uppbindande. Jag reser en del och behöver då ordna hundvakt titt som tätt. Finns inte så många sånna att tillgå i min krets. Men det skulle vara fint med en trogen vän som man kunde göra tokiga saker med :-)!

Min barndomskompis hade en hund som hette Patrik. Han var alltid stjärngosse i våra luciatåg. När vi blev äldre hängde han med till krogen för att lämna av oss tryggt, sedan tog han bussen hem :-)!

5 Mikael:

skriven

Åtminstone inte Marcia Cross HPV-cancer ont i röven :)

Som sagt HPV lämna min röv ifred :)


Kram
Mikael

6 A.d:

skriven

Hej kära Ez.

Jag undrar om du kan se vilket kön det blir och den guvelen jag bär på idag 😍😍..


Många GOA kramar och tack för alla dina korrekta svar innan.

7 Skorpan:

skriven

Översättningen av dagens rubrik till engelska var "evil in the ass" :D.
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: