Sommarplaner !!

Dagens gästbloggare är : Carina

Hej bloggfamiljen

Jag hoppas att ni alla har en fin början på sommaren ?

För ett tag sedan fick vi skriva våra mailadresser och söka efter nya vänner på bloggen  och för mig fungerade det 100%. 

  En i bloggfamiljen som ofta kommenterar ( jag läser varje dag och gillar men kommenterar sällan)  mailade mig och  vi bestämde oss för att ringa varann istället och prata på telefon. 

 

Vi är båda singlar med utflugna barn och ingen av oss hade planer för sommaren. 

Så vi bestämde att vi skulle hitta på någonting gemensamt.

 

Vi bor i olika delar av vårt land och det skulle bli ett äventyr att besöka varann.

  I nästa vecka ska jag ta mig norröver och bo på vandrarhem i närheten av min nya väninna. Sedan planerar hon upp vad vi ska göra under en vecka. 

Och första veckan i augusti kommer hon till mig.  Jag bor i södra Sverige och har redan börjat göra upp planer på  aktiviteter under hennes vecka här.  Det ska bli så roligt.

 

För mig blev detta blogginlägg stor skillnad.

Annars hade jag mest troligt suttit hemma hela sommaren och tyckt synd om mig själv.

Jag har en King och ena önskan har slagit in

Jag ville ha en annan tjänst och utan att jag själv agerade så blev jag tillfrågad på jobbet om denna tjänst. Det hände  två dagar efter att Kingen kommit.

 

 

Jag vill önska er alla en riktigt fin sommar

Bloggen har varit mitt stöd i många  år och jag älskar den.

Utan bloggen att läsa till morgonkaffet hade var en mycket tristare morgon.

Kram från  Carina

1 Mikael:

skriven

Sommarplaner ?

Tjata på dottern om artrosskolan :)

https://www.svt.se/gokvall/artrosskolan/




Artrosskolan: Träna bort det onda


Dagens ungdomar kommer inte få det roligt redan som 40 åringar, med Facebook och allt annat i mobilerna och inte går en meter...


Det räcker inte med bara gym har jag lärt mig

http://www.bbc.com/future/story/20190610-how-modern-life-is-transforming-the-human-skeleton

För första gången i världshistorien så kommer nästa generation vara svagare och sjukare än föregående.

Kram
Mikael

Svar: Sant... jag ska lusläsa detta. verkligen !! Kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Vad roligt Carina att du åker iväg till din bloggvän :) och så kommer hon.. Ni kommer säkert få mycket roligt tillsammans!
Och Kingen har redan varit där och hjälpt dig..underbart!
Trevlig,härlig sommar till dig..! och din nyfunna vän :)

Det får gärna regna,men kan det vara uppehåll när jag ska iväg nu på morgonen..okej,det finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder..

Dottern kom hem med så mycket blommor igår,de hade haft en sommaravslutning inför mångas semestrar på förskolan..det ser ut som hon fyllt år..fint! Snälla föräldrar..

Ha det bra!

Kram :)

Svar: Vad roligt !! Alla behöver vi uppskattning och din dotter är minsann värd alla blommor... kram :)
Esmaralda

3 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Varför är han så besatt av det faktum att jag har känslor för honom? Fattar inte! Kram

Svar: Det sätter honom i en slags maktposition.. kram :)
Esmaralda

4 linnea:

skriven

hej es
fråga: killen kan inte ses i juni, är det Kingen som gör att det är så för att visa att killen inte är rätt?

Svar: Det KAN vara så.. ibland verkar Kingarna på sätt som man inte riktigt förstår men för det bästa resultatet på sikt.. kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

God morgon...

Sista dagen innan skolavslutningen men det är lugnt för vi ska bara städa klassrummet. Hemskt vad man lägger på sig massa skit under året!

Igår bestämde jag att jag skulle bli färdig med min lägenhet och ställde in träningen men när klockan var halv 6 plingade till i telefonen och påminnelse om träningen.. Nehepp jag hade inte avbokat! Så det var bara att på med träningskläderna och åka till gymmet.

Efter träningen fick jag nästan färdigt i vardagsrummet men nu har jag sovrummet kvar typ... Men det ska jag fixa idag.

Nä det är väl dags att ta sig upp och fixa sig..

När vänder allt för mig?

Kram

Svar: Ge dig inte och krokna inte.. det vänder och det kommer bli bra men kan ta sin tid innan allt faller på plats... se till så du får god påfyllning.. kram :)
Esmaralda

6 Minna76:

skriven

Kommer han som finns i mitt hjärta vilja gå på långdejt med mig om jag frågar? Jag längtar efter att få vara i hans famn.

7 Browallia:

skriven

Carina, vad roligt att ni funnit en ny vän i varandra här på bloggen. Jag ser redan fram mot att få läsa gästbloggar om era veckor. Grattis till din nya tjänst på jobbet, talismanerna är magi på riktigt! :)

Esmaralda, tack för ditt svar igår. Det gick bra hos tandläkaren, i morgon är det dags för mamografi, Det är full besiktning av mig just nu :D

Kram :)

Svar: Ja, lika bra att beta av allt... skönt när det är gjort !! Kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Va härligt Carina, en ny väninna o en ny tjänst :)! Det blir nog säkert så att din andra önskan också slår in, en perfekt sommar m a o. Så spännande...

Sista dagen i paradiset ;) o jag ska försöka få ut allt av denna dag. Vet inte riktigt ännu vsd jag ska ta mig till, men det kommer väl.

Igår kväll på middsgen började jag prata med mina bordsgrannar om ditt o datt. Fick en inbjudan att följa med, med bil, till stranden, men jag avböjde för jag vill inte vara avhängig andra deras tidtabeller. Dessitom kändes det som om mannen lite stötte på mig, gjorde han det Es, eller har jag helt fel? Har så svårt med sånt, om nån visar intresse för mig o jag inte är intreserad, hur jag ska göra för att "komma ur det". Fast så kanske inte var fallet igår ändå ;).

Idag kommer gymnasiernas antagningsbeslut, spännande att se om beslutet blir sånt som vi hoppas på...

Trött men lycklig...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jo han försökte nog lite, mannen... och han tycker du är riktigt sexig. Bra att du inte nappade på erbjudandet och därmed kvävdes det i sin linda ! Bra ! Njut nu sista dagen ! Kram
Esmaralda

9 Hustrun :

skriven

Jag vill tacka dig från djupet av mitt hjärta.
Jag har alltid fått svar i tunga frågar som hjälpt mig.
Det var jag som frågade om min man igår.
Om hans märke som doktorn tog bort och skickade på analys.
Hela min kväll på jobbet igår grät jag och kämpade med min oro.
Jobbar som sjuksköterska och såg framför mig hur min man hade fått cancer med metastaser och till slut dog.
Har fått ta en semesterdag idag för att vila för jag är helt slut.
Du skrev igår till mig att du ser ett långt liv för min man.
Vill tacka dig för att du hjälpte mig med svar ❤
Har haft det så svårt sista åren med en dotter som försökt ta sitt liv så detta blev droppen som slog undan benen på mig.
Kan jag koppla av lite från hemska saker nu så vore jag så vore jag så tacksam för nu är jag på bristningsgränsen.
Har skrivit ner ditt svar för att ha som tröst när tankarna börjar igen.
Kan inte se ett liv utan min man.
Många kramar ❤❤❤❤❤

Svar: Jag gjorde ett undan för jag tycker inte om att sia kring sjukdom.. tycker inte det är etiskt men kunde känna din starka oro... och det jag ser brukar stämma med ca 80 % säkerhet... ingenting är alltså ristat i sten och jag ger inga garantier men vad jag skrev var en stark känsla som kom till mig. Kram
Esmaralda

10 Cicci:

skriven

Hej. Har tagit mig igenom ett tufft år o känner att nu behöver jag ut o jobba igen. Ser du någonting om ett nytt jobb snart ?

Svar: Ja jag ser att det kommer..kram :)
Esmaralda

11 Rebecca:

skriven

Ser du någon varning.kring mig? :)

12 Solen:

skriven

Vad roligt Carina! Grattis till en ny vän och en spännande sommar!

Usch i natt har jag bara drömt kaosdrömmar och jag har hela tiden tappat bort min yngste son, som i drömmen är liten. Jag har letat och letat och varit orolig. Väskor har också försvunnit och inte kom vi med på planet heller för det var kaos och överbokat....
Suck! Vaknar trött som bara den.
Är det oro för min sons flytt som ligger och gror på natten?
Kaffe nu så kanske jag piggnar till...
Kram ☀️

13 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron Es o alla härliga Medmänniskor!
Åh så trevligt Carina! Så kul att läsa att ni har funnit en vänskap via bloggen! Jag önskar er en härlig sommar o en lång vänskap!
Njut i fulla drag🌞👍 Kram på er!

Så till Helena IR!
Blev nästan lite full i skratt men tack för dina söta rader😄Nä jag har inte ”tomtar på loftet” men det var en söt liten beskrivning! Han kanske är en liten hustomte som är här för beskydd!
Det jag beskrev händer nästan samma tid var natt o morgon sedan 1 v tillbaka, jag lovar det är inte behagligt!! Jag är van att ha vilsna Själar hos mig som har gått över till andra sidan, de flesta är snälla men denna är väldigt busig o lite jobbig!
Kul att höra att du med blev av med bestick m.m. då o då Helena. Mina var lagda snyggt o prydligt på sitt vanliga ställe några dagar senare! Hoppas dina med har kommit tillbaka👍Men mina söta kuddöverdrag är som ”bortblåsta”, men de kommer kanske tillrätta de med... Ha en fin dag kära du o tack än en gång för tipset om den lille söte grå hustomten😄💜

Es jag är så glad för att det blev ett bra svar för dig du ska se att det går bra med allt det du går igenom nu med🙏🙅‍♀️💜🌞 Hoppas att du har känt av all Healing jag har skickat till dig!

Kramisar i Ljus o Värme 🌞💜🌟🙅‍♀️

Svar: Tack för all healing... det har gjort nytta !!! Kram :)
Esmaralda

14 Ninis :

skriven

Helt underbart Carina och din nya vännina😄👍👏. Önskar er verkligen fina dagar tillsammans🍷☀️.
Undrar hur min midsommarhelg kommer att bli? Kärlek💕❤️ ? Dans till små🐸. Kram

15 MalinS :

skriven

Vad roligt att höra Carina både gällande nya väninnan och nya tjänsten! Jag läser också bloggen varje dag men kommenterar sällan, läser den ofta på väg till jobbet.

Vad fina talismanerna var denna gång Esmaralda, man kan verkligen ha dom som smycken och de är diskreta.

Undrar en sak, hur väljer du ut talisman till oss?

Kram

Svar: Jag låter talismanerna välja själva.. och det gör de allra flesta... kram :)
Esmaralda

16 Soul:

skriven

Härlig sommar det blir för dig!
Hoppas att min sommar blir ett äventyr den med.

E, ser du hur min kväll blir? Kommer Jo?

17 Jade:

skriven

Hej!

Åh det låter roligt Carina, det blir säkert en spännande och trevlig sommar. Roligt med nya vänner :)

Esmaralda, får du någon känsla om min häst klarar att få godkänt på måndag?

Kram

18 EPM :

skriven

Tack Carina!
Det låter som om din king kom rätt😊
Hoppas du får en trevlig sommar och att en ny vänskap frodas

Nu ska jag på frukostmöte två för denna veckan.
Jag vet inte varför Es men jag har drabbats av nån slags melankoli, får inte fatt i vad den grundar sig i.
Ser du om nåt bra händer snart..? Behöver harmoni och lugn...

Kram

Svar: Du behöver lite ledigt och du behöver göra saker och ting för din egen skull... kram :)
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Blir så glad för er =) Ha nu en grym sommar tillsammans.

E! Vem är kärleken i mitt liv? Kommer jag förstå direkt att det är han när vi träffas? Har han några speciellta drag, perosnlighet?

Kram

Svar: Du trivs snabbt med honom... hans utstrålning påverkar dig direkt... kram :)
Esmaralda

20 Mimis:

skriven

Hej!

Ljusnar det snart och blir bättre tider??

Kram

Svar: Ja det gör det, absolut... gör så bra val du kan för att hjälpa på traven... kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Behöver inte spänna mig längre, gymnasieplatsen är "vår" :D.
O frukosten snart min ;).
Kram Skorpan

Svar: Härligt... nu kan du slappna av.. och frukost är gott !! Kram :)
Esmaralda

22 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad kul! Grattis till nya vänskapen.

Es, ser du mig leva själv en fortsatt tid till i mitt liv? Eller ser du en hel familj/partner runt mig för mig?
Kram

Svar: Du kommer inte leva ditt liv ensam.. en förändring sker men jag ser inte när den kommer.. kram :)
Esmaralda

23 GP:

skriven

Vad roligt att blogginlägget gjorde skillnad Carina :)


Es, är så ledsen idag. Min King är spårlöst försvunnen. Har haft honom på handleden varje dag men idag var han inte där på armbandet...

Ser du hur min avstämning togs emot igår av chefen?

Kram

Svar: Nej vad trist med din King.. jag hopps han ska dyka upp igen !! Avstämningen ser ut att bli mottagen på ett positivt sätt. Kram
Esmaralda

24 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är riktigt trött på min kollegas oförmåga på den sociala fronten. Har hon problem eller? Hon svarar alltid drygt och behandlar mig som om jag vore en idiot. Ska alltid ifrågasätta det man säger och bara vara allmänt så nedsättande. Det är inte ok! Jag försöker hela tiden vara till lags och det blir ett ständigt trippande på tå runt henne för att inte få ett alldeles för drygt svar tillbaka. Alltså seriöst. Jag är för gammal för sånt här!
Vad är hennes problem?
Blir så less på detta. Kan hon inte bara vara normal och skippa översittarattityden!
Tyvärr måste jag jobba med henne dag ut och dag in. Och det känns inte rättvist att mitt jobb ska påverkas av hennes sätt.

Svar: Antingen pratar du med henne om detta .. eller din chef om hen är en bra konfliktlösare... eller så förhåller du dig... det är inte kul när det blir på det här sättet... din kollega är en dryg person som saknar lite av det vanlig hyfset... kram
Esmaralda

25 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att leva mitt liv tillsammans med honom en tid framöver?
Kram

26 kulla:

skriven

Härligt Carina och till dig och din ny funna vän..roligt! Önskar att få läsa om era träffar sen.

Så önskar jag er en underbar sommar.
Och att din talisman gjorde sån konkret önskan för dig på en gång.

Undrar hur min KING mår och arbetar, tycker han inte gör något väsen av sig..han kanske liggeri stargroparna för sin uppgift? så att även jag kan skriva ett blogg inlägg någongång:) kram

Svar: Ja, de där Kingarna jobbar ju så olika. Det beror på önskningarnas art också. De gör alltid sitt bästa, det vet jag Jag hoppas att din King också ska ge det du önskar... och ibland kan det ta tid... kram :)
Esmaralda

27 Carmen:

skriven

Min King försvann och det var hemskt. Nu på morgonen när jag skulle köra till jobb så låg han på förarsätet i bilen. Så glad jag blev. Det var bara det att i går när han försvann använde jag inte alls bilen. Kram.

Svar: Vad bra att han kom tillbaka..jag tror han valde ett ställe där han visste att du skulle hitta honom.. kram :)
Esmaralda

28 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Härligt med vänskap speciellt via bloggen. Att den kommer till så stor nytta

Kommer jag att leva mitt liv tillsammans med honom en tid framöver med flytten och allt?
Kram

Svar: Kanske en liten tid...osäkert... kram :)
Esmaralda

29 Moonshade:

skriven

Hur stor är chansen att det här sker mellan oss?

Svar: Chansen finns... kram :)
Esmaralda

30 Mona:

skriven

Jag hade en önskan om familjen och huset och Kingen löst allting så gott som direkt och för 5 personer. Ja är glad och imponerad. Det finns ingen chans att det annars hade kunnat lösa sig som det gjort. Ha en bra dag bloggfamilj. Miljoner tack Ez. Kramar.

Svar: Härligt... det gläder mig verkligen :) Kram
Esmaralda

31 SOL:

skriven

Helt enig Carina, morgenkaffen ville ikke vært den samme uten bloggen.Nå har jeg lest den i 10 år og Esmaralda er et utrolig fint menneske som jeg er svært takknemlig for at jeg fant den gangen som jeg behøvde det mest,jeg slipper deg aldri Esmaralda 😍
Lykke til Carina,så fint å høre.

Svar: Och du är en alltid så välkommen medlem i vår bloggfamilj !! Kram :)
Esmaralda

32 Skorpan:

skriven

Mona, va underbart att Kingen hjälpte dig, o så fort dessutom, de har ju precis kommit "hem" :). Själv väntar jag, men kanske inte riktigt är rätta stället för honom att agera ;).
Kram Skorpan

Svar: Jag tror han gör vad han kan, din King.. han är aktiv och igång, det känner jag.. kram :)
Esmaralda

33 J:

skriven

Hej
Kommer allt ordna sig för min älskade son?
Kram

Svar: Ja, det ser ut som om det ska falla på plats.. även om det kan ta lite tid.. kram
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Tack för svar ang mannen. Hallå, en pensionerad man, nä tack, en betydligt yngre "förmåga" står på min "lista" ;D
Kram Skorpan

35 Miltons Mamma:

skriven

Vad roligt Carina 😃 Det låter som du kommer få en helt fantastisk sommar. Grattis till den nya vänskapen 😃🌸

Igår förnimmande jag den lilla ljusbruna hunden flera ggr. Jag är lite nyfiken på den. En hane tror jag det är. 😊 En harmonisk och lugn krabat.
När var vi "tillsammans"? Vill den säga mig något? Super nyfiken 😃🌸

Kjam

36 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att flytta tillbaka till staden jag studerade i?
Eller däromkring?
Och återförenas med de jag lärde känna där?
Kram

Svar: Finns en möjlighet för en sådan flytt... runt 30 % men du ska inte räkna med att det blir som det varit... finns risk att du kan bli lite besviken... kram :)
Esmaralda

37 Miltons Mamma:

skriven

Healingen fortsätter sin verkan.. I morse stod vågen på 58.5. Yaaay.. Hoppas på iaf 55kg till mina 160 cm

Det går framåt 😃😉
Kan ha att göra med att jag går mycket mer och äter sundare men det är ju oxå ett sätt för healingen att verka 😃 Många vägar bär till Rom 😁

Kom tom i 2 klänningar som jag inte kunnat ha på flera år. TjohoooOOoo!

Positiv tankegång har säkert lite med saken att göra och att våga unna sig. Drack ett glas Pepsi i går 😊 2 slice med pizza under senaste veckan istället för 1 hem pizza. Bara minska och äta annat till frukost och lunch. 😃

Blev medbjuden av exet till en av hans rika vänner... Vet att han alltid har en hidden agenda så det är bara att glömma. Trots att det står högt upp på sonens önskelista att mamma och pappa ska kunna umgås. Men... Jag vågar inte!
Har ej fått svar på mitt senaste svar genom advokater. 🤔

Berätta gärna om det poppar upp något ❤️
Uppskattar det mycket 😃❤️

Kjam

Svar: Ja, vilken känsla när man kommer i kläder igen.. som man en gång växt ur ! Ibland är de inte så mycket som behövs! Du gör rätt som har lite is i magen och förhåller dig avvaktande gentemot ditt ex... i alla fall tills allt är ordnat och klart... kram :)
Esmaralda

38 Hedwig:

skriven

Hej Carina!
Vad kul att du tog initiativet till att träffa någon på bloggen! Jag gjorde likadant för några år sedan och har inte ångrat mig! Även om man bor långt ifrån varandra kan en sådan vänskap vara mycket givande. Det vore roligt om du skulle skriva hur ni har haft det!

39 Miltons Mamma:

skriven

Till Skorpan

Jag är med på Match.com.
Män mellan 24-76 har kontaktat eller flitat med mig 😂

24 njaaa - kan vara min son
76 herregud... Kan vara min pappa, nästan farfar (med ung pappa då) ...

Någon måtta får det vara tycker man ju 😁

Kram

Svar: Ja, eller hur !!!!! Kram
Esmaralda

40 Sigma:

skriven

Vad roligt. Jag har också fått kontakt via bloggen och vi skriver till varann och har pratat om att träffas på en fika. Kingen gör sitt och är aktiv mest hela tiden men har försvunnit två gånger. Han har inte varit borta länge men jag har hunnit oroa mig rejält ändå. Nu har jag knutit fast honom rejält. Kram

Svar: Ja håll honom hårt !!! Den här kullen verkar ha en tendens att rymma !! Kram :)
Esmaralda

41 Hon:

skriven

Hej,
Jag har en dålig känsla i magen.. vad ser det ut att bero på?
Kram

42 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Den här förändringen du ser där jag inte lever ensam längre. När en partner kommer och vi lever i en familj, ser den ut att dröja några år? Eller flera år?
Ser det ut som om jag är själv en bra tid till?
Kram

Svar: Jag kan inte se när detta sker... men det ser helt klart ut att ske... kram
Esmaralda

43 <3:

skriven

Hej kära Es är min känsla rätt att M är sur på mig ? Kommer det ordna sig när K kommer hem ?
Så svårt med politik när hon står för ett parti som inte drar sig för ett samarbete med SD.
I min värld så är det big no. Kanske hoppade någon groda ur min mun sist vi sågs. Var jag dum.?

Kram

44 Anette:

skriven

Hej.
Hur beställer jag en längre spådom av dig och vad kostar det?
Jag har fått svar på så många viktiga frågor här och vill gärna ha en längre och mer ingående spådom av dig ❤

Svar: Maila mig på: [email protected] så får du ett mail tillbaka med information om hur det funkar. Kram o välkommen :)
Esmaralda

45 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Carina så roligt ! Ny vän och ny befattning Grattis och ha en härlig sommar <3

Här startade morgonen med åska ..bara upp och dra ur allt ..vis av tidigare utslaget internet och trasiga datorer.

Idag står vaccinering av TBE på agendan ..ett måste i mina trakter ..

Kram Anki med flock

46 Helena Ir:

skriven

(13) En ängel med stort hjärta..jodå,det är nog en busig liten sak..jag skrattade själv..för det såg även ut som en boll som for upp och ner i sin iver. Jag som är av finskt blod,fick till mig en gammal sång samtidigt av en lite udda artist MA Numminen som sjöng låten: Som en gummiboll..Konstiga saker kommer till en ibland. Angående mina gafflar,2 st..så låg de också prydligt på sin plats,sådär helt plötsligt. Kändes konstigt..jag försökte få min dotter att ta på sig skulden :)) Men hon svor sig vara oskyldig..Du ska se att dina kuddöverdrag kommer till rätta..manglade och fina.. :) Hoppas :)

Kram :)

47 Hustrun igen:

skriven

Håller skämskudden framför mig när jag känner mig dum för ännu en fråga ang min man.
Jag får hela tiden en tanke som är så stark att han kommer att få ett brev från sjukvården där det står att provsvaret var negativt dvs inget att oroa sig för nu när märket är bortskuret.
Vet inte om det är för att jag så starkt önskar att det ska vara så eller om det är min pappa på andra sidan som vill ge mig ett lugnade besked.
Snälla bli inte arg för att jag tjatar och detta blir min sista fråga det lovar jag.
Kramar i massor ❤❤❤❤

Svar: Jag är ledsen, jag kan inte se mer än jag redan gjort.. kram
Esmaralda

48 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vad roligt med ny väninna och sommarresa och dessutom sommarbesök för dig Carina.😊
Vi får hoppeligen höra nägot om hur ni haft det senare framöver,det vore trevligt😊

Ni är redan fler som har en King som agerar och är aktiv.
Min King tar väl det lilla lugna antar jag för än har inget börjat ske åtminstone angående min egen önskan.
Es,hur mår min King?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Kingen mår bra och är aktiv.. men han arbetar kanske på sikt.. det är svårt att säga hur de fungerar.. men han har siktet rätt inställt... kram :)
Esmaralda

49 Helena Ir:

skriven

https://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI

Bjuder på låten som kom till mig med den lilla gråa mannen..tycker jag blev glad :)

Kram :)

Svar: Ja, den minns man ju :) Kram :)
Esmaralda

50 Louise:

skriven

Skolavslutning idag.
Först för låg och mellan och sen på högstadiet. Helt galet att min äldste tar examen från nian.

Igår var jag på soc och berättade men de kunde så klart inte hjälpa mig. Igår blev mannen så arg och tog tag i min tröja. Trodde han skulle slå mig men barnen var där. Hade jag varit ensam hade han nog gjort det. Han krävde att nästa gång han säger att jag ska vara hemma ska jag det. Jag vill inte vara hemma men samtidigt är det ju mitt hem.
Usch jag vet inte vad jag ska göra. Vill bara komma ifrån honom men han godkänner inte det.

Igår var jag på intervju. Jag både vill och inte vill ha jobbet med tanke på att det är en uteförskola. Men samtidigt kan det vara kul. Men jag konkurrerar med två andra tjejer som är utbildade medan jag har de fjuttiga 27 hp kvar. Men jag hoppas.
Skulle få reda på det denna vecka om vem som får det.
Jag håller tummarna iaf.

Hur stor är chansen att jag får jobbet?
Och kommer jag komma ifrån min man?

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kram

Svar: Det finns olika sätt att komma från mannen.. att ordna boendet och bara flytta när det är fixat... att har med någon som du litar på och som mannen har respekt för och att du går gör klart att det blir skilsmässa.. eftersom du är rädd att han kan slå dig så ska du utsätta dig för så lite konfrontationer som möjligt på tu man hand.... kanske kan någon annan på bloggen tipsa.. som gått igenom något liknande själva ? Kram
Esmaralda

51 Zita:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du det kommer gå bra för min syster och hennes son som har haft det lite oroligt omkring sig! Skönt för henne och baren att det är sommarlov! 😃☀️🌺 Kram

Svar: Ja det kommer lugna ner sig och bli bättre.. kram
Esmaralda

52 Lydia💕:

skriven

Härligt Carina med nya vänner har inte vågat mig på det kanske skulle göra det.
Förkyld som tusan fortfarande och snart varit hemma en vecka inte kul.
Midsommar tänkte jag på kommer den bli bra ?
Lydia💕

53 Katten:

skriven

Kingen har rymt!!!

Hade honom fastknuten i axelbandet men i morse var han borta. Jag kan inte svära på att han satt fast när jag la mig, men jag tror det. Jag kan inte hitta honom i sängen. Min ena önskan blev uppfylld med råge redan när han var på väg till mig så det är jag jätteglad för.

Du skrev att man ska ha honom i kort koppel första veckan. Nu minns jag inte om det hann gå en vecka sedan jag öppnade kuvertet.

Är han verksam även om jag inte skulle hitta honom igen?

Kram

Katten

Svar: Nej, vilken osis... han är lika verksam som någonsin om du hittar honom igen och han kommer försöka hitta dig.. kram
Esmaralda

54 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att bli välkomnad utav hans familj ?
Kommer jag att trivas och bli bra?
Kram

Svar: Ja, det känns som det kommer gå bra.. kanske lite osäkert i början men det lägger sig.. kram
Esmaralda

55 Tildis:

skriven

Hej Es!

På lördag ska vi har examenfirande för min man. Han förtjänar det verkligen efter allt slit. Ser det ut att bli ett bra och uppskattat firande? Kram

Svar: Ja det kommer bli riktigt bra och han uppskattar.. kram :)
Esmaralda

56 Undran:

skriven

Kära es,
Kommer han att höra av sig?
Kram

Svar: Troligtvis gör han det men det kan dröja.. kram
Esmaralda

57 Dunegull:

skriven

Ser du hur vi kommer att träffas? Är det ödet, när man minst anar det eller uppstyrt på ngt sätt?

58 Michaela:

skriven

Gud vad roligt att höra Carina! :)

Själv känner jag mig lite ensam och undrar om det alltid ska vara så. Du spådde för några år sen en ny bästis och trodde det var K som jag träffade i Januari men ju längre tiden har gått så känns det mer och mer fel. Hon vänder "kappan efter vinden" o sådana har jag svårt för så håller henne lite kort nuförtiden.

Inga sommarplaner förutom lite jobb. Ekonomin sätter stopp för mycket.

Inte heller någon romantik o närhet denna sommar. Börjar växa mossa på mig snart :)

Kingen jobbar nog mest för hålla mig ovanför vattenytan men får vara tacksam för det.

Puh vilket åskväder i Sthlm nu😱 Är livrädd för åska så lite skakig just nu. Ännu en sak jag inte gillar med sommaren. Kan det inte bli höst snart.

Kramar!

Svar: Det kommer en annan kompis som det funkar bättre med !Ja, Kingen gör vad han kan och rätt som det är sker något lite extra.. kram :)
Esmaralda

59 Carin:

skriven

God morgon 🌧
Jag njuter av semester, det finns hållpunkter jag har denna period. Fokus på att göra vad jag vill när jag vill. Kom dock hem igår efter en begravning. Mindre kul men jag hade tränat så länge på att sjunga då det hade varit ett önskemål. Så många kom fram och var så glada mitt i sorgen för sången och det gjorde att resan till avskedet gjorde det värt, att få kunna sjunga dur i moll 🎶

Det kommer bli ett par dagar i återhämtning nu och tystnad. Skönt 💕🍀

Kram

Svar: Ja du gjorde en viktig insats med din fina sång... kram :)
Esmaralda

60 F:

skriven

Hej sommaren är här, men ändå ingen sommar känsla, hur kommer det att gå för vår verksamhet?

61 Hmm:

skriven

Kommer vi lyckas bli av med min mans bror detta året?

62 Kvinnan :

skriven

Hur kommer det att gå för mig och min familj kram.

63 Bea:

skriven

Hej!

Det finns en sak som jag undrar över. Jag undrar om du kan se något om hur det kommer att gå för mig och min bästa vän ( hund ) när vi ska ut och tävla i år. Jag känner att hon är något utöver det vanliga, men jag vågar ju inte hoppas för mycket. Hoppas att du kan stilla mig lite för jag är lite orolig. Jag tror på min hund till 100 % och är aldrig besviken! Älskar henne så!

Kram

Svar: Jag tror det kommer gå bra för ni är så samspelta och dessutom kommer ni ha roligt.. kram
Esmaralda

64 AQUARIUS:

skriven

Hur kommer min ekonomiska situation se ut framöver?

Nyfiken / AQUARIUS

Svar: Jag ser en stark och stabil ekonomi... något bra på den ekonomiska fronten kommer att ske.. kram
Esmaralda

65 Ghostwriter :

skriven

Jag skäms nästan, jag frågade han en sak utifrån att du också sa att de kan bli en fling mellan oss. Men personen gav ett tydligt svar och betyder det helt enkelt att du hade fel? eller att det är han som kommer ta initativet?


Kram

Svar: Jag svarade på detta igår.... men det är lätt att missa... oavsett hans svar så tror jag han är attraherad av dig.. och det var den attraktionen jag såg.. men man kan ju välja bort även något man tycker är fin... av olika orsaker.. kram :)
Esmaralda

66 Soul:

skriven

Försöker igen, ser du om jag får hänga med Jo ikväll, eller hänger han inte på?

67 Lodis:

skriven

Är JP fortfarande intresserad?
Jag var inte attraherad men tänker en hel del på honom.
Blir det något mellan oss?
Kram🌸

68 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kan du se något kring kärleksfronten dom kommande veckorna? Kommer något hända?

Kram :)

69 EPM:

skriven

Att sitta i hamnen i ystad och sippa rosé i väntan på bussen till syrran är för mig.
Aaaahhh😎

Svar: Härligt :)
Esmaralda

70 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kingen fick upmärksamhet av en försäljare i gamla stan som kommwnterade honom. Tror hon var lite av en "häxa" ;), eller vad tror du Es? Jag sa ett det är min King, mun talisman o hon verkade förstå vad jag talade om.

Till stan begav jag mig med en tyska som bjöd mig till sitt bord för frukost. Okej, jag hade sneglat på henne, nej inte på det sättet ;), kvällen före, men hon tog första steget. Så nu har vi vandrat i staden, pratat en massa, intagit cappuccino o nu blir det poolen en sista gång.. Allt kan hända då man är på gång i utlandet ;).
Kram Skorpan

Svar: Jo jag tror hon kunde och förstå att det verkligen var en talisman. Vad roligt att du fick trevligt sällskap.. känns som om ni kommer fortsätta hålla kontakt... kram :)
Esmaralda

71 SusanneAmalia:

skriven

Så kul Carina.. Sommaräventyr ska bejakas...
Kram till alla på bloggen..
Tack Esmaralda för alla fina vägledningar.. 💗 Som jag har fått.. 💗 Stor kram till dig och MG.


Kärlek till Cellerna och bort med bitterheten den äter upp människor innifrån.. Njut av livet.. Och låt inte rädslan styra.. 💗 Stor kram till alla..

Svar: Och stor kram till dig fina SusanneAmalia :)
Esmaralda

72 Agnes:

skriven

Grattis till kompisskapet!

Och grattis till mig, som äntligen kommer att bli omplacerad! Nytt ställe o förhoppningsvis nya, mer vuxna kollegor!

Att jobba med passiv-aggressiva kollegor som gör sitt bästa i att göra så lite som möjligt då miljön på nuvarande arb.platsen är av "Tig o lid" då en o annan kollega har större intresse av sig själv än kollegor, är frustrerande.

Så nu vänds det blad, o jag kan kanske äntligen få göra det jag är utbildad för, o även intresserad av.
Att en kollega har ett horn i sidan till mig, är jag övertygad om, då jag vägrat att lämna vidare kunskaper till personen för att kunna göra till sina, o därmed kunnat få mer cred.

Istället för att uppskatta, så har personen gjort sitt bästa i att förminska mig, helst inför andra, för att på det viset höja sig själv. Så nu kan personen fortsätta att känna sig stor, för nu blir jag äntligen omplacerad!

Så glad!

Tragglar vidare med mina studier, och om jag nu har tur, så kanske min(a) nya kollegor kan ge en hjälpande hand, haha!

Gällande den arb.plats jag nu lämnar, så är jag rätt övertygad om att det kommer att framkomma hur osund den är...det där med att gynna kompisar för att kunna få sin vilja igenom...blir nog en del för mitt företag att förklara.

Gissa hur nöjd jag är över att då inte behöva vara kvar på detta ställe...

Kram!


Svar: Men så roligt... jag är glad för din skull med omplaceringen ! Värre än det varit kan det inte blir ! Och bäst av allt.. du slipper den där dryga typen som förhärligar sig själv ! Om sådana tycker vi inte ! Nu får du fira detta.. på ett eller annat sätt och du kan nog själv känna hur den osynlige ger tummen upp !! Kram :)
Esmaralda

73 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han hålla fast vid det han sagt nu?
Kram

74 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Han sårar mig så, det gör ont då jag har känslor för honom. Men hur kommer det sig att han säger att han blir sårad av mig och att denna situation sårar honom? Kram

Svar: Både han och du triggas på olika sätt.. och det här kan bli en never ending story ...om ingen av er gör något radikalt för att sätta stopp. Det här tar bara energi och ingenting gott kommer ur det... kram
Esmaralda

75 Hjärter dam:

skriven

Så roligt Carina att du hittat en ny vän här på bloggen. Hoppas ni får mycket roligt och trevligt tillsammans!👍

Skulle själv också behöva lite nya vänner..kanske hon jag pratat med några gånger kan bli en ny väninna?..skulle vara trevligt då jag känner mig ganska ensam nu och inte haft så mycket ork att umgås pga av sjukdom. Es, kan du se något kring det?

Kram ❤️

Svar: Ja, det finns potential.. ta ett steg mot lite mer kontakt..så ser du snabbt hur hon svarar upp.. kram
Esmaralda

76 <3:

skriven

Hej Esmeralda, kommer kocken ta ut mig på en dejt och det blir av ? Är det han en snäll person ? Känns lite varning med kockar att de är för mycket ute på krogen och inte går hem från jobbet.
Kram

77 Anna E:

skriven

Ser du en ny kärlek inom snar framtid för mig?

Svar: Ja ny kärlek kommer.. men troligtvis en fling med någon annan först.. kram
Esmaralda

78 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv?

79 Kvinnan:

skriven

Hur ser det ut för mig när det gäller min karriär och ekonomi?

80 Tiss:

skriven

Johannes kommer på lördag, det har gått lång tid sedan vi sågs. Vi hade en fling för (jag tror) två år sedan. Det fungerade inte så bra. Men ja, vi ska ju som sagt ses på lördag, kan det bli något tror du?

Kram

Svar: Om inte annat så en trevlig dag.. kram :)
Esmaralda

81 Vera Virröga:

skriven

Halloj
Finns det möjlighet till äkta och hållbar kärlek dvs förhållande under året? Det sulle vara rätt najs. Jag udrar även hur vi möts om det är så.

Grattis Carina =) Låter som en mysig sommar

Mvh Vera V

82 Lisan:

skriven

Så roligt att ni fann varandra 🙂

Jag undrar om min väninna kommer ur sin depression och om jag förvärrar för henne när jag kontaktar henne.

Kram Lisan

83 Sus:

skriven

Hej
Så härligt....
Kompis och king....
Blir det bra för mig på jobbet?
Love sus

Svar: Ja det känns som att det ska bli bra.. kram :)
Esmaralda

84 Ghostwrite r:

skriven

Du skrev att de kunde bli en fling mellan oss men när jag frågade så fick jag inte ett sånt svar... men jag kanske fråga för tidigt? Tror du han får större intresse senare och tar intiativ? Kram

Svar: Det är svårt att försöka tolka sig själv i efterhand.... lita på din egen känsla just i detta.. den leder dig rätt.. kram :)
Esmaralda

85 Ghostwriter :

skriven

Oj! Jag missade verkligen att du svarat. Konstigt....

Finns chansen att han ändrar sig och tar intiativ senare? Hade varit kul att få en fling med just Honom
Kram

Svar: Eller så kom inte svaret med... ibland lever bloggen sitt eget liv :) Chansen finns att han tar initiativ senare men frågan är om du är intresserad då... kram
Esmaralda

86 Skorpan:

skriven

Härligt att hon kunde känna det o att jag kunde "se" vad jag såg gällande henne :).

Borde packa men det skjuter jag upp tills efter middagen. Inte lat alls, bara lite bekväm ;). Kan väl packa hela natten om det så behövs...
Kram Skorpan

87 F:

skriven



Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv?

88 Kvinnan :

skriven



Hur ser det ut för mig när det gäller min karriär och ekonomi?


Svar: Du har förmåga och kraft att ta dig dit du vill.. ha fokus och du når hela vägen.. kram
Esmaralda

89 Kvinnan :

skriven

Hej Esmeralda

Finns det något budskap till mig kram

90 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Till Helena Ir (42)

Ja jag har lyssnat på låten lite gullig:)faktiskt...
Jag lovar att ta väl hand om den lille söte grå "tomten" Han kanske bara vill göra mig glad då jag ibland harbgett bort all min energi!
Tack kära Helena! Härligt att höra att dina gafflar med har kommit tillbaka! Nu väntar jag nyfiket på när örngotten dyker upp de är specialgjorda med text på frpn min älskade dotter o barnbarn. Hoppas hoppas:)! Kram o trevlig forts helg.
Kramar till Es o alla andra i bloggfamiljen

91 F:

skriven


Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv? 

92 Hmm:

skriven

Vet att jag är tjatig men när blir vi av med min mans bror???

93 Katten:

skriven

Hej igen,

jag måste berätta att Kingen har kommit tillrätta: Plötsligt, flera timmar inpå dagen, såg jag det röda snöret på köksgolvet och där var han!

Jag misstänker att en av katterna "hjälpt" lös honom när jag sov inatt. Han kan dock inte ha legat på köksgolvet i morse för då skulle jag ha sett honom. Men nu är han åter fastknuten på mitt axelband!

Kram

Svar: Tack och lov att han kom tillrätta.. han var nog mer nervös än du !! Kram :)
Esmaralda

94 Helena Ir:

skriven

En ängel med stort hjärta, låter som väldigt fina örngott..och väldigt speciellt när de gjorts av barn och barnbarn..Tack för dina fina ord!
Kram och trevlig helg till dig också.. :)

95 Sorgen:

skriven

Undrar så om han träffar någon annan bakom min rygg?

96 Myran:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du vad hans föräldrar kommer att känna/ få för reaktion när dem får veta att jag är gravid?
Kram

97 Mj:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om vi kommer att få flytta på oss?
Eller ser det ut som om han kommer tänka sig att flytta hit?
Kram

98 undrande:

skriven

När träffar min dotter sin blivand man?

Svar: Det kan dröja ännu en tid.. men det kommer.. kram
Esmaralda

99 Miss Kittie:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag har en här som leker med ugnen, tv:n, golvlampan och som har lämnat "spår" på golvet. Tror det är en kvinna, känns så. Men vem kan det vara ? Är det bara bus eller finns det ett syfte?
Kramar från Kittie

Svar: Jag tror det finns ett syfte.. men ser inte vilket. Någon besöker dig i kärlek och stor omtanke.. kram
Esmaralda

100 Skorpan:

skriven

Till Miltons mamma!
Jag har också varit på internets dejtbloggar o herre jösses så intressanta förslag man får av män i diverse åldrar. Inte med nu mera, men ja inte vill man ha någon som kunde vara ens barn, jösses ändå, eller med nån som är mycket äldre, sorry guys.. Så det är bara att ta skeden i vacker hand, o vänta ;). O jag har väntat o väntat o...
Kram Skorpan

101 Helen:

skriven

Så härligt att läsa om att ni skall besöka varandra Carina. Blir varm i hjärtat.

Det gör att jag ställer en fråga till dig Ez. När o på vilket sätt bör vi försöka hyra ut vårt hus. ( Huset har svärföräldrar bott i och vi själva har ett eget hus till oss strax bredvid .Vår dröm är att hyra ut veckovis. Är ju dumt att inte använda huset o känner oss osäkra i att hyra ut årsvis.

Svar: Ja börja med att hyr ut kortare perioder... att hitta rätt hyresgäster är inte det lättaste ! Får ni hyresgästerna från hell så hinner de inte ställa till med så mycket elände på en kortare tid. Ha ett tydligt kontrakt så inga missförstånd uppstår.. kram
Esmaralda

102 Anna E:

skriven

Ok tack. Kram

103 Anna:

skriven

Hejsan Ezmeralda!
Jag misstänker att jag antingen blev drogad eller råkade dricka ur ett glas med någon form av drog/tablett i. Tror du detta stämmer?
Jag har väldigt svårt att släppa detta då jag blev helt personlighets förändrad. Och så vill jag inte att någon ska vilja droga mig med flit.

Tacksam för svar

Mvh Anna

Svar: Jag har försökt känna in och hur jag än känner så får jag inte till mig att någon försökte droga dig.. men de KAN vara så att det blev misstag med glasen.. det ser jag ingenting.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: