Cancerbeskedet...

Gokväll på bloggen !! 

Nu har jag kommit hem från sjukhuset och fått besked att det är bröstcancer jag drabbats av. 

Och faktum är att det är vad jag  förväntade mig.

  För 20 år sedan gick jag igenom något liknande.. man behandlade det hela som börstcancer och såg cancerceller… men när operationen var över  - visade det sig att det trots allt inte var cancer.

Läkaren kallade ett mirakel. 

Och själv hade jag förhandlat med alla makter… gud och djävulen… alla ! Och  förhandlingen gick ut på att om jag nu ska ha bröstcancer.. låt mig vänta i 20 år tills sonen är  vuxen.

Och det har gått exakt 20 år. Sonen är 27 år.

Det var vår deal  och jag är alltså inte förvånad.

Och jag måste också få berätta att det ser bra ut – med tanke på omständigheterna

Knölen är så liten att den inte  känns.. man ser det bara via  ultraljud

Och när man körde ultraljud i armhålan såg man inga förändringar.

Doktorn menade att över 90 % blir helt friska när prognosen är som min

Den 20 maj ska jag opereras. Man tar bara bort kölen… inte bröstet… och jag kommer hem samma dag.

Sen ska eländet analyseras och det tar 2 veckor.  Har det inte spridits till portvakskörtlarna.. så är allt ok och jag behöver inte någon vidare  behandling.

Men har det spridits dit –  då blir det kemoterapi och tungt artilleri och ändå gott hopp om att det ska gå bra.

Jag ville berätta detta för er.. eftersom ni har varit engagerade och så himla goa.. och då har ni också rätt att veta exakt hur det förhåller sig.

Nu går jag inte ner mig i cancerträsket… no way…. jag skriver som vanligt på bloggen och håller era seanser precis som vanligt.

Och jag mår bra… även mentalt….för som sagt, jag var ju förberedd

Sådär nu är  det sagt .. och nu pratar vi inte mer om detta !!

Jag meddelar er förstås resultatet efter operationen !

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Nej, det trodde jag inte att det skulle vara..
Vi är med dig, i vått o torrt!!
Sköt om dig.
Kram Skorpan

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

2 Dunegull:

skriven

Tack för att du delar med dig! Vi finns här alla för dig ifall du vill prata, skrika, gråta osv. Du är stark och även om man är stark får man vara ledsen, glöm inte det! Detta kommer gå bra, är övertygad men ta nu hand om dig och låt det landa! Massa kramar

Svar: Kram :)
Esmaralda

3 Ghostwriter:

skriven

Jag pratade med universum ordentligt.
Jag sa... att om du har cancer, då ska den vara "ofarlig", det vill säga inte påverka dig. och du ska opereras.

Jag ska fortsätta be och heala dig.


All kärlek till dig Esmeralda,
och massa massa massa ljus.



Kram

Svar: Tack ska du ha.. kram :)
Esmaralda

4 Alie:

skriven

Men vårans alla kära Es, så fruktansvärt att läsa detta 😥 så ledsen jag blir.
Men som du skriver, liten knöl, liten operation o sen hem samma dag. Efter det ber vi tillsammans till högre makter att det stannar där.
Du är styrkan själv och jag vet, att du kommer fixa det här. Vi är alla med dig! ❤️
Många kramar 💕

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Okej,tack för att du berättade!
Känslan som varit..gör som du vill..

Kram och kärlek <3

Svar: Kram :)
Esmaralda

6 Mt:

skriven

Hej.
Åh nej, så orättvist.
Stort Krya på dej bästa Es❤❤
Du kommer klara detta!
Massa Kramar!

Svar: Kram :)
Esmaralda

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå herregud så skönt att höra från dig och skönt att höra att du ändå är vid gott mod.
Nu ska vi tro att allt går bra, du får väl förhandla lite en gång till kanske, för vi är många som räknar med att få mängder mera år ihop med dig😊

Kram❤️

Svar: Ja, ni lär inte slippa mig så enkelt inte.. kram :)
Esmaralda

8 Undran:

skriven

Kära es,
Du hade tur i oturen! Blir så glad att det är så stor chans som 90% att man tillfrisknar helt! Var stark! Sänder dig en massa styrkekramar!!! ❤️

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

9 Unni:

skriven

En stor klem. Lykke til!

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

10 Michaela:

skriven

Satt precis och tänkte på hur det gått och tack för att du meddelade oss. Ledsamt att det är cancer men det låter ändå väldigt hoppfullt och hoppas att det räcker med operation. Vi finns här med dig genom detta och mamma hälsar också så mycket❤

Själv var jag hos min psykolog idag efter 4 månaders uppehåll. Hamnade ju i en svacka med lite ångest efter att ha kört på för hårt igen och gått emot mig själv när det kommer till ett jobb där jag inte mår bra. Hon sa att min reaktion är helt normal och mänsklig även fast jag blir orolig när jag inte är stark och på topp. Men jag får väl försöka tro på det hon säger att det kommer att gå över och att inget allvarligt kommer att hända som mina katastroftankar tror. Och jag kommer gå tillbaka så mkt jag kan till gamla jobbet tills jag hittar ngt nytt. Hoppas att jag är på rätt väg.

Styrkekramar och kärlek!

Svar: Tack.. o hälsa mamma ! Din psykolog har rätt.. det är bara dina katastroftankar som tar över ett litet tag.... kram :)
Esmaralda

11 Kiara:

skriven

Kära Es!
Det var inget roligt besked och jag beklagar verkligen. Det känns till och med dumt att gilla detta inlägg. 😞😢💔

Min ena morbrors fru fick de förra året eller i slutet på förr förra. Vi fick reda det på julafton förra året och i januari började hon med cellgifter eller om det var strålning (kommer inte ihåg). Hon tappade inte håret iaf. Den familjen är ju hemlig av sig och man får inte reda på så mycket men vad jag har förstått så mår hon bra nu.

Jag hoppas allt kommer gå bra med dig, ska be för dig! Kram Kiara ❤

Svar: Tack ska du ha... ja vetenskapen har gått framåt... runt 90 % fixar det... och det är fantastiskt.. kram :)
Esmaralda

12 Tiss:

skriven

Tråkigt besked, men du är ju en riktig fighter 😊

Svar: Oddsen är goda.. det känns viktigt.. kram :)
Esmaralda

13 EPM :

skriven

Anade detta...
Det kommer gå bra❤️

Vi är alla här för dig.
Stor kram och all kärlek

❤️

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

14 Maria:

skriven

Starka starka kvinna!
Trots detta besked tar du situationen i hampan och bestämmer dig för att det inte ska ta över dig och ditt mående! Du är just nu min största idol 💪🏼😄
Jag väntar provsvar på något som absolut inte ens är i närheten av det du går igenom och tar detta med ångest och oro som går ut över vardagen.
Nä nu ska jag också sätta ner hela näven och inte låta något sånt stå i min väg.

Jag skickar en dust med kärlek till dig 🥰
Kram

Svar: Exakt.. ner med näven :) Kram :)
Esmaralda

15 Sorg:

skriven

Kära Es .
Det oerhört ledsamt nyhet.
Jag lider med dig.
Många kramar

16 Rebecca:

skriven

Massa kramar från mig ❤

17 Tiss:

skriven

Jag glömde skicka ett ❤️

18 W:

skriven

Så jävla trist men så jävla bra att du har fokus framåt!! Det här kommer du att fixa!!

Kramar

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

19 Lotta B:

skriven

Jahapp! Från min begränsade synvinkel låter det ändå bra! Att den är så pass liten - jättebra! Min var åtta millimeter och det tyckte dom var jättelite, din är ju ännu mycket mindre då. Väldigt bra!! Jag tror det här kommer att gå galant för dig. Och vilket härligt psyke du har <3
Stor kram Ez, tack för att du berättade för jag har tänkt på dig hela dagen <3

Svar: Jo jag ville vara öppen med detta... jag vet ju att det är fler i vår bloggfamilj som drabbats och just bröstcancer är så vanligt.. jag är den tredje på min gata som drabbas inom loppet av 5-6 år... kram :)
Esmaralda

20 G.H:

skriven

Har tänkt på dig hela dagen ❤️
Minns att du berättat tidigare om ”cancermiraklet” , så coolt att du förhandlade!
Hoppas och tror allt
är bra när knölen är borta.

Stor Kram!!

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

21 Jen.:

skriven

Styrka och hopp till dig! Hoppas allt blir så bra det kan bli. <3

Nu är den där flygresan bokad så nu är det bara att åka... jag kommer att vara långt utanför min säkerhetszon men jag hoppas det blir bra och att jag inte gör bort mig för mycket :)

22 Mandarin:

skriven

Tråkigt att höra Es! Tur att du är så positiv och stark! Allt kommer bli bra! Kram

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

23 Laila :

skriven

Finaste bästa Esmaralda.
Tack för att du delar med dig så snabbt till oss. Vi har ju självklart varit med dig i tankarna ända sedan du fick kallelsen till ultraljud och biopsi. Och även om det inte är det besked man önskar någon så är det bättre att få det än ovissheten. Då först vet man i alla fall en del av gången. Sen är det självklart en ny väntan innan analysen är klar. Men jag är helt övertygad om att allt kommer att bli bra.
Stor Kram Laila 💜💜💜

Svar: Ja, det är alltid bättre att veta... ovisshet är värst ! Tack för dina goda tankar.. kram :)
Esmaralda

24 Lotta:

skriven

De allra varmaste kramarna till dig och jag tror absolut att det kommer gå bra.

Allt gott
/L

Svar: Tack & kram :)
Esmaralda

25 Grethe:

skriven

Åååååh elskede Ezmaralda 🙏🙏🙏💜


Ikke at dette har med saken å gjöre, men min mamma fikk bröstcancer da ho var i 40årene, (mange år siden), og ho måtte operera begge brösten.. Og alt gikk bra, ho ble 74 nesten 75 år 💜
Altså det jeg vil komme fram till er at nå har dem jo kommet laaangt i hantering av cancer 🙏👍💜
Du er i mine tanker elskede Ezmaralda 🙏💗💖💕💜💖💞
Klemiklem fra Grethe

Svar: Tack ska du ha.. och just nu älskar jag att höra alla cancerhistorier med lyckade slut :) Kram :)
Esmaralda

26 Kulla:

skriven

Du är en fighter💪👏.. cancern kan aldrig segra över dig💕. Kram

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

27 sus:

skriven

hej
styrke kram.....
love sus

Svar: Tack snälla Sus :)
Esmaralda

28 PiaS:

skriven

God kväll Es,

Trist besked men ändå bra att veta hur det förhåller sig.
Tur i oturen att de hittade knölen medans den fortfarande är så liten. Mammografi är rätt bra att gå på ändå.
Hoppas verkligen att de får bort knölen och portvaktskörteln är frisk.

All kärlek ❤️

PiaS

Svar: Ja, portvaktskörtel är ett nytt namn för mig.. men den är väldigt viktig... tack och kram :)
Esmaralda

29 Anna E:

skriven

Kram <3

Svar: Tack :)
Esmaralda

30 Mirre:

skriven

Gud vad tråkigt att höra Es, men jag är säker på att allt kommer att ordna sig i slutet, man ska tänka positivt och det såg ju bra ut med tanke på omständigheterna.

Tror du att jag kommer klara denna terminen? Det känns som att jag klarar det men att det kommer bli tufft.. Fick reda på att jag blev underkänd på ett stort prov idag.. Och så stressad generellt över skolan..

Kram❤

31 Smulan:

skriven

Men fina du. Så ledsamt att läsa.
Håller tummarna att operationen går bra och att efterbehandling går bra så du snart är frisk.
Kram

Svar: Tack ska du ha.. kram :)
Esmaralda

32 I:

skriven

❤️❤️❤️

33 Månskenet:

skriven

Kram! Lycka till!

Svar: Tack & kram tillbaka :)
Esmaralda

34 Anna G:

skriven

Kära Esmeralda!

Tack för att du berättade! Vi är många som sänder dig helande krafter och önskar dig hälsan åter.

Många varma och innerliga hälsokramar!
Anna G

Svar: Tack snälla... kram :)
Esmaralda

35 Jossan :

skriven

Vad tråkigt att höra men detta kommer du klara av utan problem! De har ändå hittat det tidigt. Du klarar detta också! :)

Kram

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

36 Pia1:

skriven

Jag blir förbannad på universum för det du ska trassla med nu och även ledsen för din skull. Klart det går bra men fy att genomlida i vilket fall. Kram ❤

Svar: Ja, det är tufft men jag tänker att varför skulle just jag skonas ? Många drabbas... och jag är glad att prognosen ser bra ut... kram :)
Esmaralda

37 Fågel Grön:

skriven

Jag skickar all kraft, styrka och helande energi till dig, kära Es! En sådan fin person som du som ger så mycket av dig själv till andra, kommer att få massa god karma! Jag är fullkomligt säker på att ett helt artilleri med osynliga kompisar på andra sidan backar upp dig i denna situationen! Varm kram, bästa du! <3

Svar: Tack för dina ord som värmer.. kram :)
Esmaralda

38 Nina:

skriven

❤❤❤ Tänker på er! Självklart ska du bli friskt! ❤❤❤

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

39 Gemini:

skriven

Hade detta på känn. . . Men det här fixar ju du kära ez. Massa kramar!!!

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

40 Browallia:

skriven

Jag tycker du har helt rätt inställning och tacklar det precis så som jag tänkt mig att du skulle göra. Detta fixar du! ♡

Hur är det med MG?
Känns som det var länge sen han skrev en dogblogg...

Stor kram

Svar: Tack :) MG mår fint... mot alla odds... och har jobbat mycket sista tiden.. så han är helt slut när han kommer hem om kvällen och har inte orkat skriva sin dogblogg... men det kommer, hälsar han... kram :)
Esmaralda

41 Tingeling :

skriven

Jag har undrat och tänkt på dig! Du får skriva av dig här hur mycket du vill om detta! Vi lyssnar. Håller tummarna att allt går bra. Allt Har ju gått framåt när det gäller det medicinska, att fler överlever.

Kram 💜

Svar: Ja, det känns positivt ... kram o tack :
Esmaralda

42 Annis:

skriven

Kram ❤️

43 <3:

skriven

Kramar & love till dig kära Es. Pussa Mg från mig och min lilla skruttis med.
<3 <3 <3

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

44 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Positivt tänk och styrka kommer man långt med och din humor. Livsglädje blir viktiga.
Tråkiga besked.❤️ Men vi ska ta tillvara på dem goda oddsen. Har tänkt på dig idag. Du berättar själv när du vill när nya besked kommer.

Apbropå högre makter.
Jag har haft en önskan att få ett till barn med honom. Men det som oroar mig är om han skulle isåfall finnas där delaktig som stöd och att han går med på att vi flyttar ihop på riktigt isåfall?
Vi få göra det isåfall att flytta till honom för hans skull för att vi alla isåfall ska vara tillsammans. Det är jag beredd att göra.
För att slippa oroa mig.
Skulle han gå med på detta isåfall att vi bor tillsammans?
Ser oddsen goda ut att det blir ett till barn för oss tillsammans?
Kram

45 Eva:

skriven

Kära E, en STOR styrkekram till dig.

Svar: Tack snälla .. kram :)
Esmaralda

46 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så jäkla tråkigt jag behöver en förändring i mitt liv. Något som händer som förändrar tillvaron. Har levt på samma sätt i några år nu. Behöver gå vidare nu till något nytt som händer.

Ser du om jag kommer leva ensam en tid till? Händer något?
Kram

47 SOL:

skriven

Hei Ez

Det var da som tusan, men når tragedien først er ute må jeg si det virker som du har alle forutsetninger til å ri stormen av. At 90% med din type diagnose blir friske er jo veldig bra.

Kanskje du bare skal lytte til din kloke pappa? "Ge nu faan i det der sukkeret :-)

Alt godt ønsker jeg deg, din kule, tøffe,snille,morsome,kloke,gale inspirerende kvinne.

Svar: Japp.. nu är det slut med socker !! Tack & kram :)
Esmaralda

48 AnnaK:

skriven

Kram på dig 🤗💕

Svar: tillbax till dig :)
Esmaralda

49 Mikael:

skriven

Grattis! - Om jag läser rätt så kan det bli ungefär som en blindtarmsoperation och inte mer , beroende på val och annat framöver.

Fantastiskt vad de som är insatta delar med sig av på youtube och annat, behöver inte lägga ut en krona och inte resa jorden runt för att ta del av deras kunskaper.

Kram
Mikael

Svar: Problemet är bara att det finns så himla mycket info & ibland motsägelsefull... och man vet inte alltid vad man ska ta till sig och vad man ska hoppa över... om det inte är självklarheter förstås... kram :)
Esmaralda

50 Milla:

skriven

Men oj var det så ändå, och vilken grej det här med 20 år
I går träffade jag min kompis som också har bröstcancer men blivit behandlad
Kan det vara som så att ja har en borreliainfektion som satt sig i sköldkörteln och att jag mår dåligt av det

51 Fanny2:

skriven

En massa styrkekramar till dig. Du klarar det här. 💜

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

52 MollyD:

skriven

Hej i kvällen

Hade hoppats att du skulle slippa! Håller tummarna och hoppas att portisen är lika ren som den såg ut. Tur du är mentalt stark men även den starke får vara svag ibland. Om några dagar har du fått bort den och om en månad är det läkt.
VIsst är det märkligt, man får en diagnos och marken försvinner för ett tag under fötterna och sedan åker man in på dagkirurgi.
Vi är med dig <3

Kram

Svar: Ja, det händer mycket.. och snabbt kan det gå... men operation blir det inte förrän 20 maj... kram :)
Esmaralda

53 Läroliv:

skriven

KRAM. Lite dålig på att skriva från detta downhålet jag är i. Behöver nog en seans framöver.

KRAM
















Svar: Du är alltid välkommen för ny seans ) kram :
Esmaralda

54 Mimma:

skriven

Kram ❤️

Svar: Tillbax :)
Esmaralda

55 F:

skriven

Styrke kramar Esmeralda ❤

Svar: Tack :)
Esmaralda

56 Varis:

skriven

Alltså Ez,
Vilken kvinna du är. Trots ditt tunga besked nu så skriver du med sådan lätthet och din charm lyser igenom texten som vanligt.

Jag önskar dig all lycka med denna prövning. Hoppas på det allra bästa och sänder dig en mängd positiv styrka o hopp även om du redan har så mkt av det i dig själv.

Tack för du delar med dig

Kramar V


Svar: Tack ska du ha... och delar alla med er av så mycket på bloggen.. så självklart ska jag vara lika öppen... och bröstcancer är ju något som drabbar många.....jag är inte ensam om detta i vår bloggfamilj... kram :)
Esmaralda

57 B:

skriven

Vad ledsamt att läsa.. men du är en riktig kämpe! 🙏 Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

58 Dalkulla :

skriven

Hade hoppats på ett annat svar för din del Esmaralda. Låter ändå som prognosen är god så sett. Du ska se att allt blir bra till slut.
Kram!

Svar: Tack & kram
Esmaralda

59 Katten:

skriven

Tack för att du berättar. Beskedet var ju inte vad vi hoppades på, men prognosen är ju tack och lov god. Ta nu hand om dig riktigt ordentligt och jag behöver nog inte påminna dig om att ta rådet, som du fick av din pappa för en tid sedan, på allvar.

Stor kram


Svar: Ja, pappas råd börjar jag leva efter nu på direkten !! Kram :)
Esmaralda

60 Johan:

skriven

Hej Esmaralda,
Alla positiva tankar till dig! Dethär klarar du galant!

Nu behöver jag ställa en fråga...Du vet ju vad jobbar som och just nu hjälper jag en hantverkare i en väldigt infekterad tvist mot en konsument. I tingsrätten förlorade vi och i nästa vecka väntar hovrätten. Tror du det kan bli förlikning, så att vi slipper rättegång? Jag tror det vore bra om de kunde försöka komma överens nu..

Kram från Johan

61 Agnes:

skriven

Ajdå...en liten ilsk cell som gått i baklås...och som blir utvisad den 20:de.

Tack för infon finaste Es...och lite odd med ditt avtal med Universum...nu förstår jag att du på sätt o vis varit förberedd på svaret.

Tänker på det din far sa en gång när han besökte dig..att du ska "akta dig för sött"...vilket Mikael här redan tagit upp! Det där med att "mata kroppen med sött"...
Tänk, så mkt lättare saker varit , om uttrycket"suga på dörr-karmarna" hade varit högst verkligt...tugga i sig lite plywood, sörpla vatten till o sedan må som en överjordisk varelse! =)

"Önskas det sågspån till förrätt, eller blir det bra så där med den stampade björkkvisten?" "Lite mossa för att fira det fina vädret?" "Var vänliga o lämna ngr kvistar kvar till skat-paret som håller på att sätta bo!" "Tror herrn att ni har ensamrätt på de torkade grankottarna, kanske?"

Jag med ytterst märkliga smaklökar, hade en viss faiblesse för fiskfoder som liten...tyckte de där röda flingorna smakade bäst, men de gröna funkade de med! Älskade folk som hade akvarium...för där fanns som sagt det där åtråvärda som jag ville åt...nej, har ej gälar, men snart fiskfjäll...äter ju omega. Inte gott alls...när jag rapar så smakar det tran i truten...

Har hittat en snubbe vid namn Dr. Bruce Lipton...återkommer till det...tror att vår SusannaAmalia vet vem det är, kanske även fler i bloggfamiljen...

Oj, oj, oj...hjärnan är verkligen en seg rackare att dressera för att se det bästa i det mesta!

Kram!

Svar: Ja, det där med sött ger jag 17 i nu... nu är det slut med sådant ! Men att gilla fiskmat.. det var minsann odd ! :) Nu ska jag tampas med smaklökarna och vänja dem vid sånt som jag egentligen inte gillar... dvs nyttig mat !! Kram :)
Esmaralda

62 Camilla:

skriven

Är det någon som fixar detta så är det du!

<3

Kramar

Svar: Kram :)
Esmaralda

63 HS:

skriven

Kära Es.

Jag har tänkt på dig och ditt besked som du väntat på. Beklagar att det visar cancer men på något sätt kände jag också på mig att det var det beskedet du skulle få. Tråkigt att skriva det men så var det. Jag håller tummarna att operationen går bra, att du inte har spridning så att du inte behöver mer behandling sedan.

Styrkekramar från mig (som också gått igenom en cancerbehandling, fast en helt annan sort)

Svar: Ja jag håller också alla tummar... kram o tack :)
Esmaralda

64 Lenafena:

skriven

Det här med att förhandla vet jag mycket om...när jag gifte mig för länge sedan hörde jag en röst som sa att det här äktenskapet skall vara i 25 år....det ländes ju som en evig tid så jag sa fine, det är ok. Och dagen efter silverbröllopet skildes jag, maken hade träffat en annan och ville skiljas. Det var på något sätt bestämt i mitt livskontrakt.... Tack att du berättar om läget för dig. Fina fina Ez!

Svar: Ja, jag tycker det är bättre att vara öppen o rak.. bröstcancer är ju en diagnos som många kvinnor får.. och jag är inte ensam detta här i vår bloggfamilj.... kram :)
Esmaralda

65 Hedwig:

skriven

Jag håller tummarna för dig och ska skicka ljus hela vägen härifrån!!

Svar: Så snällt av dig... kram :)
Esmaralda

66 Bellagio:

skriven

Du fixar detta, och går sedan vidare med mer erfarenheter i din ryggsäck 💕

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

67 Lotta S:

skriven

Varma kramar, vi kämpar på med cancereländet på vår front så det berör, men det ska nog gå bättre för dig!

Svar: Tack & stor kram
Esmaralda

68 Nettan59:

skriven

Kära vår Es
Hjärta, Mod och Styrka innefattar dig så väl!!
❤️Kramar ❤️

Svar: Tack och kram :)
Esmaralda

69 Helen:

skriven

Du är en pärla du , tack för att du delar med dig. Och eftersom jag haft känslan av att det kommer att gå vägen med positivt resultat. Även om det är en knöl. Så tänker jag fortsätta känna så.

Men fortfarande retar det mig att det skall ta tid att reda ut. Kan vara en av mina livsuppgifter att lära mig tålaamod.

Var förresten på meditation innan. Fin upplevelse, om än annorlunda. I meditationen möttes jag först av mig själv i ett tidigare liv, då var jag vandrande vis man för att sen ledas till en guide jag har/har kaft som gav mig ledning i mitt tänk framåt.
Ha en go kväll Ez o ni andra också.




Svar: Jag tar din känsla till mig... och tålamod har jag inte.. helst hade jag velat opereras NU.. på stående fot ! Kram :)
Esmaralda

70 Elände!:

skriven

Esmaralda! Lycka till! - Thomas

Svar: Tack snälla... kram :)
Esmaralda

71 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag väckt tankar hos honom för mig?
Ser han ut att vara intresserad?
Tänker han på mig? Eller ser det kört ut här?
Kram

72 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har haft en önskan att få ett till barn med honom. Men det som oroar mig är om han skulle isåfall finnas där delaktig som stöd och att han går med på att vi flyttar ihop på riktigt isåfall?
Vi få göra det isåfall att flytta till honom för hans skull för att vi alla isåfall ska vara tillsammans. Det är jag beredd att göra.
För att slippa oroa mig.
Skulle han gå med på detta isåfall att vi bor tillsammans?

Tror du det blir det här?
Kram

73 Mikaela:

skriven

Kära Esmeraldra!

Vi är med dig och jag tänker på dig stor kram

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

74 Drutten :

skriven

Du fixar det här ❤️

Varma styrkekramar

Drutten

Svar: Tack & kram
Esmaralda

75 Tekla:

skriven

Lycka till Esmaralda. Vi håller tummarna för dig - och det kommer att gå bra! <3

Många kramar till dig

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

76 Hjärter dam:

skriven

Många styrkekramar till dig ❤️

Svar: Tack
Esmaralda

77 Delfina:

skriven

❤️🌹Klem fra meg også! Så flott at du er så sterk og realistisk at du klarer å dele med oss. Takk! 🥾🦀

Svar: Tack :)
Esmaralda

78 Anki:

skriven

Ååh älskade Es ❤
Du är otrolig Tack för att du berättar 💖
Som du säger tas den rackarn i tid .
Den 20 ska den ut och du ska bli frisk!
Styrkekramar från hela flocken
💖💖💖

Svar: Tack o kram till dej o hela flocken :)
Esmaralda

79 Solen:

skriven

Skönt att det var litet och upptäcktes tidigt. Det här ska gå bra!
Stor varm kram! ☀️

Svar: Tack o kram
Esmaralda

80 Cecilia:

skriven

Fy för sjukdomar som cancer. Du är en kämpe Esmeralda! Jag önskar att det fanns något jag kunde göra eller säga för att underlätta livet för dig, men jag kan bara sända goda tankar och hoppas att allting blir bra. Trots att jag vet att du är otroligt stark så måste du också komma ihåg att ta hand om dig. Det är okej att ta en paus från bloggen om du känner för det och göra allting i din egen takt. Tack för att du delade med dig detta. Kramar

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

81 Anne:

skriven

Tråkigt besked :( Men det kommer att gå bra <3

Svar: Tack
Esmaralda

82 Bewi:

skriven

Så tråkigt men detta kommer gå bra, du är säkert av segt virke och vi alla här inne sänder ju styrka till dig. Kanske jag får tummen ur att beställa en seans framöver...fortsätt leva livet som du ju gjort hittills, så roligt att följa dina äventyr och din vardag, tack för en riktigt bra blogg!

Svar: Tack ska du ha.. och du är välkommen för seans.. kram
Esmaralda

83 Contici:

skriven

Hej!

Du har varit i mina tankar idag, och ett par dagar dessförinnan. Hållt alla tummar, och jag känner att du har all hjälp av alla som behövs, nära, familj, läkarteam och vägledare/m fl i alltet. Nu vet du i alla fall. Och det går♥️👍!

Känns futtigt, vill ändå fråga ( och vi lämnar bröstet därhän) - när blir min op av?? Före el efter sommaren? Blir jag sen av med jobbet, eller det löser sig och jag får stanna??

Ledsen för Carina och Bengt😔. Visst knyter man band till ”sina” pippiar, och har koll på dem, engagerar sig och följer deras utflykter och matletande från sin lilla balkong. Hoppas att han överlever sin hjärtesorg💪.

Allt gott!

Kram♥️

84 Yvonne (gammal kund):

skriven

Hej Esmaralda!

Ibland rämnar marken och ingenting blir sig likt för ett tag!

Som min gamle blogg hette "när livet tar timeout".

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Men det kan bli hur bra som helst ändå!

Du fixar det!

Tänker på dig. Du vet var jag finns!

Kram

Yvonne

Svar: Tack Yvonne... ja jag vet var du finns !! Kram
Esmaralda

85 Anonym:

skriven

Det var nog Gud du förhandlade med för 20 år sen. Och jag tror du kan förhandla med honom igen. Jag ska tänka på dig och sända healing alla gånger jag utövar healing. Många styrkekramar till min favoritbloggare <3

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

86 Camilla:

skriven

Vilken chock! Detta väntade jag mig inte. Hoppas allt går vägen och du blir helt frisk nu sen då av operationen, många kramar till finaste Es!!

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

87 Yvonne:

skriven

Kram på dig!

Svar: tack
Esmaralda

88 Anne:

skriven

❤️ styrkekram

Svar: Tack
Esmaralda

89 GP:

skriven

Tänker på dig... många styrkekramar och lycka till!


Kram

Svar: Tack ska du o kram tillbaka :)
Esmaralda

90 Linda:

skriven

Fuck cancer! Dethär klarar du!

Kram <3

Svar: Tack :)
Esmaralda

91 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Takk for at du fortalte det til oss. Dette vil gå veldig bra.
Jeg har full respekt for at du ikke vil ha noe mer snakk om dette nå, men er det noe vi kan hjelpe med, vet jeg at vi alle vil stå på for deg.
En stor og god kram til deg!!!


Svar: Tack Kristin.. och för allt du bidragit med ! Jag känner mig trygg i vår bloggfamilj och det är skönt att veta att ni finns där om det skulle behövas ! Stor kram :)
Esmaralda

92 Evig:

skriven

Kära Es,
tack för att du berättade för oss.

Tänker på dig och det kommer att gå bra.

Stor och varm kram,
Evig

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

93 Snödroppen:

skriven

❤️Styrkekramar❤️

Svar: Tack
Esmaralda

94 Majvor:

skriven

Hej!
Tack för att du delar med dig om diagnosen och även om tidigare förhandling. Precis alla jag känner som har haft bröstcancer (ett stort antal) har blivit helt friska och starka efteråt. Det är en pärs att gå igenom både kroppsligt och mentalt men forskningen har gått mycket framåt och ger goda behandlingsresultat. Lycka till och omtanke i den här turbulenta tiden.

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

95 Helenb:

skriven

Hoppas på mirakel denna gång också! Och att tiden går fort. Du får roa dig bäst du kan under tiden du väntar. Inte lätt men tiden brukar ju gå fortare då.
Lönnsirap kan man göra mycket gott med men är nyttigt. Så helt ”sötfri” behöver man ju inte leva.
Kram

Svar: Tack.. kram :)
Esmaralda

96 Eva:

skriven

Du älskade att höra om goda bröstcancer historier. Min svärmor, hennes syster och min mamma har haft bröstcancer. Alla mår bra nu. Det finns hopp. Vi tänker på dig och önskar att allt blir bra igen. Kram

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

97 Jeanette:

skriven

Du är stark som en oxe!
Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

98 Nornan:

skriven

Beklagar verkligen. Det är tungt psykiskt att vara drabbad även när prognosen är god, men du om någon har alla verktyg som behövs för att gå hel igenom! 💪

Massa varma styrkekramar 🌹 💜

Svar: Tack o kram
Esmaralda

99 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Lycka nu till med operationen ❤️ och jag tror du har helt rätt inställning. Man ska leva tills man dör.
Kram ThereseC ❤️

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda

100 Lisa.A:

skriven


Du fixar det här.
Tänker på dig.
Varm Kram

Svar: Tack snälla.. kram
Esmaralda

101 Räddharen:

skriven

Tack för att du delar detta med oss. Du är verkligen en stark kvinna, menar din förmåga att tackla motgångar. Delar också din sorg att inte kunna äta allt vad man vill. Tänk himmelriket om man kunde äta allt gott utan några konsekvenser;)

Tänker på dig! Stort kram ❤️

Svar: Kram o tack :)
Esmaralda

102 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Inga trevliga nyheter...
Men som du säger är prognosen god och knölen är liten så det ska nog gå bra.
Det här fixar du E!
Du är en stark,toppen kvinna som inte ska låta cancern störa dig och ditt liv.
Den kom men ännu fortare får den gå...
Tack och adjö är vad den förtjänar!

Tack för att du delar med dig!
Kram Solstjärnan ⭐


Svar: Tack & kram
Esmaralda

103 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har varit borta från bloggen ett par dagar och har precis läst detta inlägg...
Jag blir så ledsen. Med allt stöd och hjälp du ger andra borde väl allt tidigare förhandlande du gjort tidigare inte längre gälla tycker jag. Kommer att tänka på dig extra mycket den dagen operationen är.
Stor kram och tack för allasvar hittills!

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

104 Jullis:

skriven

Kära Es...
Det gör ont att läsa detta..
Beklagar verkligen och sänder allt ljus till dig. Kram

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda

105 Jullis:

skriven

Kära Es...
Det gör ont att läsa detta..
Beklagar verkligen och sänder allt ljus till dig. Kram

Svar: Tack ska du ha.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: