De distanserade föräldrarna....

I går skrev jag om fokus och idag vill jag prata om distanserade föräldrar.

Vi har ju olika med oss i våra ryggsäckar och en del av oss  har en förälder som  man inte riktigt når.

Man kommer inte nära.

   Den distanserade föräldern älskar inte sitt barn mindre  men förmedlar ingen mental närvaro och sådant sätter som regel sina spår. 

 

Barnet  försöker på olika sätt få bekräftelse och kan ibland bli utagerande och gör  vad det kan för att ”skaka om” föräldern  att ” Hallå, här är jag ! Ser du mej ?

Det brukar inte hjälpa. Ingenting hjälper.

Somliga av dessa föräldrar kan ha en diagnos eller ligga nära en – och andra upprepar omedvetet sin egen förälder.  Anledningarna kan vara många.

Och egentligen kvittar anledningen. Som regel kan man inte förändra en personlighet.

Däremot kan det vuxna barnet laga sig själv.

För att lyckas med detta behöver man insikt.

Man behöver se och förstå att föräldern faktiskt har en oförmåga. Och  man behöver tänka på allt det som trots allt är  bra med föräldern.. att kärlek visades på andra sätt.  På så sätt får man en positiv grund att stå på.

Sedan måste man inse att det är dags att lägga ner kampen med att bli sedd.

Man måste inse att mamma eller pappa kommer inte att förändras.. oförmågan kommer finnas kvar hos dem.. och man måste acceptera detta faktum. 

Och därefter ha fokus på det som trots allt är bra med  mamma eller pappa.

Och så ska man se över sina egna skador.

För en mentalt frånvarande förälder ger alltid sina barn skador – på ett eller annat sätt.

Kanske man söker sig till partners som har likande personlighet som föräldern och man fortsätter jobba i uppförsbacke för att bli sedd och bekräftad. Detta är vanligare än man tror med dessa upprepningar. Och det är oerhört destruktivt .

 

Men  får du insikt om hur det fungerar – då kan du åtgärda och bannlysa partners från ditt liv som  bara tar och inte ger. 

Insikt handlar om att förstå att kampen mot en distanserad person  kan  man ändå aldrig vinna. Man blir bara alltmer olycklig.

Man kan också behöva jobba allmänt med sitt egenvärde.  Sin självkänsla.

Lära sig inse att man är viktig och värd att älskas.. att man är värd att bli sedd.

Detta värde har  ALLA människor och du är inget undantag.

 

 

Startar man sin egen process genom insikt så kan somliga  ta sig själva i mål medan andra behöver professionell hjälp.  Och känner man att man inte redar ut det på egen hand.. då ska man per omedelbums söka terapihjälp.

Att gå omkring och må dåligt är det ingen som helst mening med.

Kram & kärlek

1 Agnes:

skriven

Därför är jag singel...insett att jag är för bra för att släppa en karl nära, när jag ändå vet att det enda syftet en man har med ett umgänge med mig är att äga mig...

Orka vara ägd...

Kram!

2 Tingeling :

skriven

Känner igen mig i detta. Min pappa, och mitt ex är lika.... nu lämnade mitt ex mig och inte tvärtom vilket jag idag är glad över. Har jobbat i uppförsbacke hela tiden och gör det lite fortfarande och kommer väl alltid va så i samarbete med mitt ex angående vårt barn. Men jag har släppt mycket av det kan jag säga vilket är skönt. Mitt ex är lite så mot dottern med, ända från början, distanserad. Jag anser mig inte distanserad, tvärtom jag är engagerad. Och jag tycker inte min dotter är gnällig eller skrikig eller liknande. Hon är rolig att va med dessutom 🙂

Kanske detta bagage som jag ska släppa...? Träffar jag en kille som är engagerad och supersnäll är jag rädd att jag ska backa för "det är för bra för att vara sant" och "Förtjänar jag detta?"

Åker på en weekend med dottern och vänner, kommer resan gå bra?

Kram!

Svar: Ja, bearbeta och knyt ihop alla tåtar... det vinner du stor själsfrid på.... ja ni får en fin resa.. ha det riktigt gott.. kram :)
Esmaralda

3 MollyD:

skriven

Hej E

Så var det, precis så med min mamma. Och jag har jobbat hårt, i flera år och nu när jag var 55 år fick jag svar på en del frågor som bara löste allt. En befrielse och en sorg. Hade min mamma förstått och sedan berättat det jag behövde för att gå vidare har mitt liv varit annorlunda. Det var först när jag 55 jag förstod att min skuld och känsla av värdelöshet inte var min. Jag gick omkring och bar på min mammas skit. Inte ens på dödsbädden kunde hon förmå sig att berätta. Mitt liv efter den starka insikten är att jag gått vidare, förlåtit men bär på en sorg som är svårare att hantera. Vet ju hur många val, riktningningar som jag valde bort för jag inte var värd något. Vågade inte riktigt.
Har sökt nytt jobb. Har jag någon chans? Funderar på att söka 2 andra jobb - ser det bättre/sämre ut där?
Något annat som kommer upp istället?
KRAM

Svar: Du har kommit till insikt och en börda lättar... ha fokus på det och inte på att hur mycket du missat i livet genom att inte veta... insikt är värt allt även om den kommer lite senare.. och du har ju fortfarande en framtid.. så ta ansvar för den och forma den precis så som du vill ha den ! Du har en fantastisk kapacitet. Jag ser nytt jobb för dig och det kommer bli bra.. ser dock inte vilket av jobben som blir ditt.. kram :)
Esmaralda

4 EPM :

skriven

Det känns som om du skriver direkt till mig ang min mor och mig.
J hade ju makt över mig genom att spela på min skräck för att bli lämnad; ena dagen överöste han mig med bekräftelse och kärlek för att i nästa ignorera mig helt. Jag reagerade inte eftersom detta var normalt för mig, jag är ju van att bli ignorerad av min mor...
Så när P nu ”försvinner” pga sina svackor så går något i mig sönder igen.

Berättade detta för honom igår, är det något jag alltid litat på med honom så är det att han vill mig väl. Kändes bra att förklara för honom, han får mig trygg.

Min son ska åka med sin kompis över helgen, ser du om detta kommer bli bra? Det är en bit bort nämligen...

Kram

Svar: Bra att du kan se sammanhang och att du ser den röda tråden.. då kan du också laga dig själv i detta ! Ja jag tror sonen får det trevligt med kompisen.. kram :)
Esmaralda

5 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Det är något som gör att han inte kan släppa taget om mig, eller hur? Kram

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig fortfarande ledsen över E hon förstöra min stund med C kvinna.

Som om jag hinner inte få säger vad jag vill om allt så speciellt berätta hur bra hon är.

Jag vet väl jag har en till att träffa henne C

Men fråga är att kan andarna eller ängel av universum... ger andra chansen till mig för jag har vill säger vissa saker till henne som jag kunde inte få förra gång.

Jag hoppas nästa gång ska jag var fred och var ostöra.

Kan andarna/ängel ger mig andra chansen för få mig säger vad jag vill som jag gör inte förra gång.

Andra chansen för jag vill väl det sla lätta för mig att säger av rakt på sak. Jag vill inte väl nästa gång ska var svårt.

Jag vill har ängel eller andarnas hjälpa att skyddad mig ifrån andra störa oss även få mig berätta om hur bra hon är?

Finns såna möjlighet att kan få hjälpa ifrån ängel?

Ha det bra

7 Lotta:

skriven

Det här känner jag igen från min barndom och dessutom har jag barn med en distanserad man. Jag vet hur det är och har accepterat. Har bearbetat så gott det går, men det går inte att bli helt läkt så att säga. Medvetenhet är bra för då inser man att det inte är mig det är fel på. Däremot kan jag känna att jag stångat huvudet i väggen alltför många gånger för att skaka om mitt ex och få uppmärksamhet. Slösat tid på fel person. Inte lätt att göra rätt val heller. Det förstår man efteråt. Nu är jag för gammal för att träffa någon ny tror jag.

Ha en fin och solig dag
Kram L

Svar: Insikt är viktigt för då kan man sluta föra en meningslös kamp.. och nej, inte är du för gammal för rätt kärlek inte.. kram :)
Esmaralda

8 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag försöker ge min dotter allt det jag inte fick som barn. Alltså fysisk närhet och fysisk kärlek och tala om för henne att jag älskar henne. Det hade jag velat ha.
Ser du förresten fler barn för oss. Det är säkert för sent vid det här laget, men allt hopp är inte ute än.
Tack!

9 Lola:

skriven

Hej

Vad kan skadorna på barnen vara och hur kan de yttra sig? Exempel?

Vad för diagnos kan föräldrarna ligga nära? Exempel?

Ha en bra dag 🌹

Svar: Barnen kan upprepa sin barndom genom att som vuxna söka partners som inte bekräftar dem och det blir en kamp för bekräftelse precis som det var under barndomen . Eller så kan barnens bekräftelsebehov som vuxna bli överdrivet stort . En distanserad förälder kan tex ha eller vara nära diagnoser som aspergers, borderline personighet och annat som innebär att de har stort fokus på sig själva.. kram :)
Esmaralda

10 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag ångrar mig om jag skaffar en liten tatuering?

Svar: Nej, det känns inte så men gör det inte förrän du känner dig helt säker.. kram
Esmaralda

11 Rebecca:

skriven

Nu går jag spänt och väntat på talismanerna, min tanke är att haffa en :D

Ser du om jag får stanna på mitt jobb? :) kram!

Svar: Finns en god chans att du får stanna... men oavsett så lär du ta dig vidare så småningom.. kram
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

God morgon!

Står i kö för att gå in och ta mins prover. ”För att kolla så det inte är blodsjukdom” lika bra komma tidigt och köa utanför och jag blev nummer 2 så det går förhoppningsvis snabbt. Men det är svin kallt! Hoppas på att värmen kommer snart! Trodde ändå det fanns hopp efter gårdags 18 grader men idag fryser jag om händerna.

Det känns så sorgligt att mamma och pappa ska sälja huset. Dock inte förens om 1 år.. frågan är om det kommer sluta med att jag hamnar dit de ska flytta eller jag hamnar i lomma sär jag hade velat bo...

Vi får väl se vart jag hamnar men måste ju först hitta han mr right men jag är rätt nöjd nu som det är!

Kram

Svar: Lycka till nu med proverna. I samband med att dina föräldrar säljer så behöver du fundera över var du själv verkligen vill bo.. det är viktigt... kram :)
Esmaralda

13 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.

Tack för ett bra inlägg.
Ser du om allt kommer att lösa sig?
Kommer det att bli så som jag planerat?
Kram


Svar: Kanske inte 100% men en bra bit... kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Jag tror jag hör till denna grupp föräldrar, tyvärr. Är nog inte en sån förälder som jag tycker att en förälder ska vara o det är kanske lite motsägelsefullt, varför blir jag inte en sån då? Ja säg det... Får se hur många av ungarna som behöver terapi efter barndomen...

Drömde att jag drog resväskan efter mig på en trottoar var man hade grävt tunnlar i snön för att man överhuvudtaget kunna gå där. Väl framme o då var jag i NY. Råkade på min kusin som var sur på mig för att jag också var där o hon drog fram en massa bestick som hon undrade om jag hade. På promenadavstånd fanns Australien o Nya Zeeland o dit bestämde jag mig för att gå... Är det här en dröm som berättar att jag kommer att resa mycket? Men vad betyder snötunneln o alla bestick, gafflarna? Vilka hopkok...

Såg namnet, olika skrivet dock, på ett företag dit jag har tänkt söka. Det kändes som ett tecken. Tror inte fonder o andra "instrument" riktigt är mitt område. Kan ju ha fel, men tror inte det ;). Tills dess, hoppas det blir snart, är det att gneta på på nuvarande jobb..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja resa kommer du att göra men jag tror din dröm mest handlade om den förändring du söker... kram :)
Esmaralda

15 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Av ren nyfikenhet ... ser du om jag är gravid när ja gifter mig? Har alltid hoppats att kunna fira min bröllopsdag ordentligt! Ser du något om det? Kram Kiara

Svar: Nej de ser jag faktiskt inte... men det ser ut som om du kommer fira rejält på ditt bröllop.. så det är troligt att graviditeten kommer före eller efter.. kram :)
Esmaralda

16 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Då du svarade att han tänker att jag är vacker och speciell, ”varvat med andra tankar”, vad menade du då? Vilka slags andra tankar? Kram

Svar: Han tänker på hur det blir mellan er... hur ni triggar negativt hos varann... kram :)
Esmaralda

17 gHOSTWRITER :

skriven

Ser det ut som att jag finner en seriösare dejt/partner snart? Är någon av dom jag skriver med idag någon pontentiell?

Känner att jag är redo för det, men jag vill gärna ha någon som är en bra person och som inte får mig instängd eller massa bekymmer bara. Vill ha extra kul denna halva av året! Och slippa tänka så mycket på rätt eller fel utan bara må bra i sig!




Kram och hoppas du får en härlig Torsdag :)


Svar: En av dem du har kontakt med har något speciellt... men ändå är det tveksamt... kan vara så att en ny kommer.. för visst kommer du att vara i en seriös relation... kram :)
Esmaralda

18 OSEDD :

skriven

Oj,när jag läste ditt inlägg var det exakt en beskrivning om mig och min barndom. Det började med föräldrarna....sedan andra vuxna i min uppväxt...sedan partners. Jag valde alltid partners som såg mig, beundrade mig extra mycket och fick mig känna som att jag faktiskt var en prinsessa (sedd, den enda för dom) tills dom fick mig helt och då började det vända. Dom uppskattade mig inte, tog mig för givet, jag lät dom, slutade lyssna, ljög hela tiden, och somliga än andra gjorde mig mycket illa.

Men min senaste partner hade allt. Tills jag insåg att denne också beundrade mig i början, men jag insåg ganska fort att han var distanserad och jag försökte ändra på det. Han var dock inte förtjust i att prata om saken hela tiden eftersom det var tjatigt. Jag försökte också acceptera han som han var, men det krockade oerhört med min personlighet och mina behov. Jag får alltid höra att jag har sånt behov av närhet och bekräftelse- och det har jag. Men jag tycker idag att jag har all rätt till den bekräftelsen, eftersom jag ger ju allt tillbaka. Det är okej att behöva mer än andra, så länge man kan kompromissa och ge tillbaka. Tycker jag.

När jag hittat sådana partners har dom varit drömmen. När dom sedan visat sina riktiga sidor - och att man inte längre får det man fick i början, så blev man mer desperat av att synas och höras. Då går det bara utför. Man blir aldrig lycklig, precis som beskrivs i inlägget.

Jag personligen behöver jobba på en bättre självkänsla gällande det där - synas och höras i en relation. Sedan tycker jag att jag och andra ska sikta mot att ha en partner som inte förändrar sitt sätt att se dig bara för att ni inleder en seriösare relation eller punkt. Ser man sin partner och är en god lyssnare i början, så ska det vara en naturlig del av den man är och man ska inte leka en version för att det lockar en annan person.


Bra inlägg!


Kram



Svar: Det kan också vara så att man agerar annorlunda när man är i en förälskelse.. det är ju en lite neurotisk period och när förälskelsen lagt sig så blir man sig själv och beteendet lite annorlunda... och i början av en relation tillskriver man gärna sin partner egenskaper som man gärna vill att hen ska ha.. men inte riktigt har.... och det visat sig ju också.... kram :)
Esmaralda

19 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ett bra inlägg!
Jag är så glad och tacksam att jag fått veta att jag är gravid.

Om allt går som det ska.

Det ända är att jag och pappan till barnet och som jag även har ett andra barn med inte bor ihop och inte är i en seriös relation just nu.

Jag vill att vi ska göra ett försök att vi ska flytta till honom.

Ser du om det kommer att bli en flytt till honom?

Jag är bara rädd att han ska säga att han inte vill och säga nej.
Kommer det att lösa sig och bli bra och kommer vi att göra det här tillsammans och blir det en flytt till honom?
Kram

Svar: Det ser faktiskt tveksamt ut.. kan vara så att ni flyttar ihop och får det att funka men frågan är hur pass länge.. om jag ser en bra bit fram i tiden så finns det en annan kärlek i ditt liv... kram
Esmaralda

20 DD:

skriven

Jag växte upp med dessa typer av föräldrar, tråkigt nog och precis som du skriver har det gjort skada. Men idag i vuxen ålder kan jag tycka att jag har kommit en bra bit framåt och accepterat läget.

Men nu är jag redo för att träffa någon som inte är som min förälder och faktiskt släppa kontrollen och låta ngn annan ta hand om en ett tag. 😄 för vi alla behöver ju tas hand om på ett eller annat sätt.

Kram


Svar: Ja, och du kommer träffa rätt fast det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

21 Undran:

skriven

Kära es,

Vad känner han för mig?
Vad bör jag göra gällande honom?

22 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Aj det gör lite ont att läsa dagens bloggämne, för jag känner mig skyldig. Det kan hända att jag varit lite distanserad förälder, det har varit väldigt kämpigt med utmattningsdepression och denhär sjuka armen som ställer till det. Men jag gör så gott jag kan. Hoppas bara att mitt barn inte tar alltför stor skada av allt som varit och är.

Fina Esmaralda, min chef ringde mig och sa att hon lyckats ordna så att jag kan komma tillbaka till arbetsplatsen utan att behöva skriva på datorn. Det är meningen att jag ska återvända och börja jobba heltid den 27 maj.

Jag är såklart tacksam för att jag får chansen, då jag gnällt om hur jobbigt det är att vara sjukskriven, men nu plötsligt då allt ändrades så känner jag mig samtidigt livrädd hur jag ska klara av det och orka rent fysiskt, kämpar som sagt ännu med att ta mig upp från utmattningsdepression och det är en mödosam och tidskrävande process.

Nu undrar jag om du ser något kring detta - vad som helst? Känns det som om jag kommer att klara det? Kommer det att gå bra? Det gäller först nu att orka drygt en månad innan sommarsemestern börjar. Vore så
oerhört tacksam om du kan skänka några lugnande ord, känner mig med ens väldigt
uppstressad över detta fast jag samtidigt vet att det gör gott att komma ut till vardagslivet igen.

Förresten, angående att tipsa
om kosttillskott och naturhälsopreparat, så kan jag varmt rekommendera cbd olja. Den hjälper mot allt möjligt, lönar sig att googla om dess egenskaper. Den har hjälpt
mig massor med mina sömnsvårigheter, sover bra igen tack vare cbd oljan och dessutom hjälper den mot min kroniska smärta.

Kram,
Jennifer

Svar: Ja, går du in för det så grejar du det.. och man vill ju gärna ha dig på arbetsplatsen och tycker att du är en tillgång. Har du en inkomst så kan du skaffa dig ett boende och få ordning på det praktiska.. och det skulle du må väl av.. och så småningom kan du söka dig vidare mot den sortens jobb som du verkligen vill ha... jag tycker det ser positivt ut... kram )
Esmaralda

23 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Jag har ett mycket konversativt barn som klokt påtalar sin rätt till sina föräldrar när han känner sig försummad. Jag har haft en lite väl tajt relation med min telefon, vilket han påpekar ibland. 'mamma, skulle vi ha mamma tittar i telefonen och barnet tittar på tv-mys eller skulle vi ha mammabarnmys i soffan?' Jag har fått ändra mig där..
När jag växte upp upplevde jag barnvärlden väldigt separerad från vuxenvärlden. Vi gick i skolan och lekte i väntan på att bli vuxna, men det var inte så mycket interaktion med de vuxna, trots att det alltid fanns någon i närheten. Jag antar att mina föräldrar var distanserade. Min mamma sa att hon älskade mig första gången två veckor före sin bortgång. Ändå har jag aldrig tvivlat, men jag har saknat orden. Visst har jag tagit med mig en del i mitt eget föräldraskap, men livet är utveckling. Jag är dålig på att leka, men vi pratar mycket, väldigt mycket. Jag tror mitt barn är ett lyckligt barn 😄😍💖
Ha en fin dag!!

Svar: Klokt barn du har :) Och du är också både en klok och en bra mamma.. kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inte lätt detta med att få föräldrarnas uppmärksamhet..

På tal om uppmärksamhet...skatan och blåmesen gjorde sig hörda och pockade på min uppmärksamhet och mycket riktigt satt Sessan och försökte komma åt blåmesboet som de byggt under taket på hönshuset...bara att öppna fönstret och shasa in katten och ge honom ( det är en han ) kattgodis dreamis och förmana honom att låta bli mammas fåglar...om det hjälper vete gudarna men för tillfället är det tyst på fåglarna ,-)

Ha en fantastisk Torsdag och pussa goa MG på nosen från hela flocken <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det där med fåglar är inte helt enkelt... när jag var barn åt min tax Trix upp min undulat Manolito.. jag hade glömt fågeln ute på mitt rum.... MG hälsar o lycklig för hans mormor kommer på besök idag ( dvs min mamma) och hon har alltid godis med åt honom.... kram på dej och flocken :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Är han rädd jag ska ”lämna” honom nu när han har pengarkris eller hur tänker killen? Försöker visa min kärlek men känner han verkligen detsamma för mig.

Svar: Verkar som hans känslor pendlar lite.. kram
Esmaralda

26 Dunegull:

skriven

Hur blir vårt möte imorgon. Blir det en trevlig fredag?

Svar: Inte magiskt kanske men helt okey.. kram :)
Esmaralda

27 Ghostwriter :

skriven

Du skrev att någon av dom har något speciellt,
förutom min vän så undrar jag om du kan se hur denne ser ut eller bor? För jag känner lite speciellt för tre kanske.




KRAMIS

28 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ditt svar.

Det känns helt okej om vi gör ett försök och flyttar ihop under en första tid om inte annat. Är rädd att stå själv med allt.

Men ser det tveksamt ut att vi ens flyttar ihop?
Eller ser det ut som att vi gör det? Att han kan tänka sig det? Till en början om inte annat
Kram

29 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han negativa tankar om mig? Tycker han inte om mig mera? Kram

30 Michaela:

skriven

Så sant!

Igår blev det mumma på jobbet :) Jag kollar ju på polisprogrammen som går på TV och det finns en polis där som är så satans fin så har typ dreglat framför tvn. Och igår så kommer han in på jobbet. TVÅ gånger! Puh! Svettades tom i knävecken 😄 Synd bara att man är så jävla ful att han inte kunde titta. Vill bara gömma mig. Undra om man nånsin kommer känna sig fin , åtråvärd och älskad. Men kul var det iaf :)

Dags för kiropraktorn. Stel som en pinne.

Ha en fin torsdag!
Kram o puss till NG!

Svar: Jamen herregud, vad är detta för trams ? Inte är du ful inte... du är hur fin som helst.. fast just den här polisen verkar ha tankarna på en annan kvinna...... lycka till med kiropraktorn... kram.. och MG pussas tillbax :)
Esmaralda

31 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tycker han inte om mig
mera? Kram

32 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ditt svar.

Det känns helt okej om vi gör ett försök och flyttar ihop under en första tid om inte annat. Är rädd att stå själv med allt.

Men ser det tveksamt ut att vi ens flyttar ihop?
Eller ser det ut som att vi gör det? Är det det som är tveksam att vi ens kommer så långt? Eller är det om det håller i längden
Kram

33 Khaleesi:

skriven

Jag brukar lägga orakelkort lite då och då men upplever att jag oftast får en känsla av saker utan korten. Nu funderar jag på att testa några andra kort istället eller helt enkelt känna in utan kort. Har du några tips på hur man går framåt med det mediala. Hur börjar man? :)

Svar: Lita på dig själv.. insikten sitter inte i korten utan de är bara ett stöd.. du bär det mediala inom dig.. och det gäller att hitta en väg dit.. du får ha tålamod och du får pröva dig fram.. kram
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ja det vete alla att jag söker förändring ;) o ta mig tusan att det ska det också bli.

Ringde om ett jobb, igen, kände att kemin stämde mellan oss, kan det finnas nån chans på detta jobb? Det lät väldigt positivt igår att många dörrar är öppna, gissar att jag gått med skygglapparna på ;D.
Kram Skorpan

35 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det vara så att han inte ens kommer vilja göra ett försök?
Kram

36 Louise:

skriven

Jag och mina syskon har väldigt fina och snälla föräldrar som alltid ställer upp för oss.

Just nu extra när jag ska snart lämna honom. Att jag inte såg varningstecken från början till vilken narcissist han faktiskt är. Det kommer att bli så jobbigt att lämna honom. Han kommer göra livet surt för mig. Mina föräldrar eller ja min pappa vill att jag ska flytta till Lödde så han inte kan få för sig att komma hem till mig och ställa till bråk för han kommer försöka få tillbaka mig.
Jobbigt också när barn är inblandade.
Inatt drömde jag att jag hade varit på Lidl och skulle springa hem för att slippa vara hemma när han kom. Men av en märklig anledning kunde jag inte springa. Du vet hur det är i drömmar man sitter liksom fast.
Att behöva fly från sin lägenhet är inte normalt. Jag har sagt till honom att om han behöver sitt udda behov kan han gå till en som vill för det handlar ju bara om sex och där är ingen kärlek i det heller. Makt och sex. Men han vill ju så klart inte det så det är en jäkla karusell vi är inne i nu.
Det sägs att man dras till män som är lik ens pappa(inte utseendemässigt då) utan trygg som honom. Uppenbarligen gör inte jag det, känns som jag drogs till en man som min farfar för han var vad jag vet inte snällt mot min farmor. Kan det vara så?

Om jag nu separerar eller rättare sagt när kommer han jävlas med mig eller han håller sig på avstånd? Vill inte bli en i statistiken som blir terroriserade av sitt ex. Varför kan han inte släppa mig?

Ha nu en fin dag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Det är din man som är störd och som vill ha saker och ting på sitt sätt och som inte har förmåga att känna in.. och i början när du träffade honom kunde du inte läsa av detta fullt ut.. och sedan har det bara rullat på.. ch när barnen kommer blir det svårare att lämna och plötsligt står man ut med så mycket mer än man någonsin trodde att man skulle ! Men du har en pappa som ställer upp för dig.. och du är en kvinna med stort värde... kram o lycka till nu
Esmaralda

37 Ghostwriter:

skriven

Kommer jag få träffa den där killen (som det blir seriöst med) i min stad? Hade varit så skönt att träffa någon nära igen! Vad ska jag hålla utkik efter?


Kram :)

38 Tiamay:

skriven

Jag vet inte om mina föräldrar hör till de distanserade föräldrarna eller om de hör till någon annan typ av människor men insikten du skriver om känner jag definitivt igen. Under hela min barndom och fram till jag var ungefär 35 år gammal kämpade jag för att få bekräftelse, erkännande och stöd från mina föräldrar. När min pappa berättade för mig att han älskade mina syskonbarn men ”dina barn tycker jag inte om”, kände jag att något dog inom mig och efter att jag konfronterade honom och frågade om han verkligen menade det han sa och han tittade mig i ögonen och bekräftade det, kände jag att nu räcker det. Det som dog inom mig var kärleken till mina föräldrar (min mamma ställde sig på pappas sida) och insikten var att mina föräldrar aldrig kommer att älska mig och mina barn för de vi är och gör de inte det får det vara. De är mina föräldrar och jag respekterar dem och hjälper dem när de ber om hjälp, men efter att jag klippt de känslomässiga banden med dem mår jag så otroligt mycket bättre och kan även vara en bättre mamma till mina barn. Min son har det ganska jobbigt just nu och jag vet inte hur jag ska råda honom. Ska han ge upp försöken att ta C-körkort? Han har klarat allt och det som är kvar är uppkörningen men han kuggar då han blir så nervös.

Tack för allt det kloka du skriver om och klappa MG från mig, det är alltid så roligt att läsa om honom (förutom när han inte mår bra).

Kram

Svar: Ja, din pappas agerande är inte normalt.. så är det bara. Det är han som är störd.. och det måste vara skönt att ha klippt de banden. Du är värd så mycket mer .. och det vet du !! När det gäller sonen så måste han bestämma sig och bestämmer han sig för att ta C kortet så ska han inte ge sig oavsett vad.. då kommer körkortet till sist. Kram :)
Esmaralda

39 Starlet:

skriven

Hej, hur stor är chansen att jag möter en romans i sommar?

Svar: En stor chans.. kram :)
Esmaralda

40 Maria:

skriven

Många föräldrar är mentalt frånvarande och distanserade idag...Många föräldrar är mer närvarande med telefonen, instagram, facebook, twitter etc än med sina barn. Jag ser det hela tiden på gatan, lekplatsen, förskolan etc etc..

Här är en link som tar upp ett mycket allvarligt problem vi har idag i samhället.
Lägg gärna upp det på din bloggen!

https://www.youtube.com/watch?v=m6JTaRNTN0c

Kram,
Maria

41 Starlet:

skriven

Tack,Hur stor är chansen att jag blir gravid med denne man? Romansen? 😊

42 <3:

skriven

Hej kände mamma att hon var lite otrevlig igår i onödan ?
Kram

Svar: Hon var helt enkelt inte på så bra humör... kram
Esmaralda

43 G hostwriter :

skriven

Louise (22) Du vet vad du behöver göra låter det som och det är en stark start redan där! Du ska inte vara rädd för att lämna honom bara för du tänker att han ska följa dig. Risken finns ju, men förhoppningsvis så räcker det att du blockerar honom. Om det är möjligt? Har ni barn ihop så förstår jag om det blir svårt. Men är han liksom inte bara en idiot utan rent utav farlig så borde det ju vara ok att blocka tills du kan ta det rättsligt. Har varit i liknande sits (eller med ett farligt ex iallafall) dock inga barn.
Lycka till!!!






Esmeralda, är det något extra jag ska hålla utkik efter hos min nästa partner så jag hittar honom ur mängden?
Kramis

44 Mum:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det risk att han inte ens kommer tänka sig att göra ett försök?
Finns det risk att han inte kommer låta oss flytta samman?

Eller ser det ut att bli så iallafall så jag slipper oroa mig.
Kram

45 Crazy catlady:

skriven

Blev berörd av detta inlägg. Mitt i prick och har aldrig tänkt på detta sätt tidigare. Tack 💛

Dagen började ”sådär”: Mosad pesto-lax i hela väskan. Måste i min virrighet haft matlådelocket på glänt. Men äsch, trots allt en anledning till att köpa nåt extra gottigt till lunch!

Psst, Es! Hoppas jag sprider en varm känsla hos honom oxå, finns eventuellt med på ett hörn i hans tankar i helgen?

Kram :)

Svar: Jodå han tänker varmt om dig.. kram :)
Esmaralda

46 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Om han tycker att jag är så jobbig😞 , kommer han att känna lättnad över att jag undviker honom på jobbet? Kram

47 <3:

skriven

Tack snälla es för svar. Men det skapade så mycket ångest för mig. Om hans könslor pendlar vad beror det på?
Bör jag vara mer bestämd med honom med vad jag vill o inte vill.
Och kommet hans könslor svalna mer o mer eller?
Skulle verkligen behöva få klarhet i huvudet. 😔

Svar: Han vet inte alltid vad han vill och är inte så tydlig varken gentemot sig själv eller andra...så du får ta det som det kommer och vara sann mot dig själv. Vill du svar får du fråga honom. Kram :)
Esmaralda

48 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Har han gett upp hoppet om vår relation? 😞😞😞 Men något är det som håller honom kvar? Vad? 😞😢 Kram

49 Tiss:

skriven

Tack och lov så har jag inte haft det där problemet med mina föräldrar.

Jag är så energilös psykiskt sätt, jag orkar typ ingenting. Igår la jag mig för en gångsskull tidigare då jag verkligen var jättetrött men kunde ändå inte somna förrän två timmar senare. Vad ska jag göra? detta går ju inte. Det har gått mer än en vecka nu.

50 Lotta B:

skriven

Stor igenkänning här ja. Hjälp har jag sökt och fått men kanske inte helt rätt hjälp - upplever att det varit svårt att få en terapeut att förstå och ta in hur det är att ha en mamma som inte gav ens det grundläggande, det har blivit rätt mycket jobb med att försöka "utbilda" terapeuten i det, och det blir ju fel. Som du säger, man fastnar lätt i samma mönster, kämpar för att få bekräftelse från partners, terapeuter, vänner som kanske inte kan ge det, helt enkelt. Ser inte när man borde söka sig vidare. Tack för att du kan se det här, kram <3333

Svar: Ja, tråkigt nog är inte alla terapeuter så bra som man kan kräva att de ska vara. När man ser sina destruktiva mönster så KAN man bryta dem.. men det är inte lätt.. och man får ta en sak åt gången... styrkekramar
Esmaralda

51 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Kan det komma ett tender moment mellan oss då jag får chansen att vidröra honom? Kyssa honom? Kram

Svar: Tveksamt men ja, det KAN kanske komma men det blir ingenting som leder längre.. kram :)
Esmaralda

52 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kan du se något om min soulmate?
Hur han ser ut eller personlighet, stjärntecken, ålder etc.

Är det lång tid kvar tills jag träffar honom? Viljen typ av miljö kommer jag träffa han i?

Kram och ha en fin dag!

53 Helena Ir:

skriven

Jag såg till att ha extra föräldrar på annat håll..där jag fick bekräftelse som barn och ung. Det har varit en räddning för mig..Det är ledsamt hur det var hemma..men tidigt lärde jag mig att stå på egna ben. .Idag kan jag känna medkänsla, för den svårighet ,det måste varit, att ha varit så som förälder.

Vilken trevlig man jag gick fram till idag...Bra såg han ut också..vältränad :)

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Att ha andra vuxna förebilder runt sig räddar !! Så är det ! Kram :)
Esmaralda

54 Socionomen:

skriven

Halloj Es.

Nu ska här shoppas vårblommor för fulla muggar. Det kommer att bli så fint på altanen !! 🌷🌸🌻🌼 Känner han oxå den där goa känslan i magen och ett stigande intresse? Förbjuden frukt men ack vad jag skulle vilja kyssa honom.

Kram, kram :)


Svar: Visst känner han av... kram :)
Esmaralda

55 Jen. :

skriven

Tack för ett bra och viktigt inlägg!

Ser du något om hur jag kan få vänner? Nyare skolkamrater verkar inte längre vara intresserad av höras av och de har ju redan vänner från förut. Alla kollegor är äldre än mig så de är liksom inte på samma plan..

56 Pia1:

skriven

Jag är så fruktansvärt orolig och ledsen och bara gråter. Finns det ens tid kvar att laga mina skador eller måste jag bränna nerverna i hjärnan bara för att jag inte fick någon hjälp? Jag vet ärligt inte vad jag ska göra längre, känns inte så rimligt att få ihop de 70 tusen heller 😢 Ångrar att jag litade på doktorn och räknade med hjälp såhär i efterhand men hade inte så mycket att välja på heller.

Svar: Du gör allt du kan och allt du måste göra... jag önskar verkligen att jag hade kunnat hjälpa dig bättre... stor kram
Esmaralda

57 Carolina:

skriven

Kämpa och åter kämpa just nu kämpar jag att få hem mina älskade killar i sommar vilket jag hoppas att jag lyckas med men soc vägrar att lyssna utan vill sätta killarna i familjehem vilket jag absolut inte vill jag vill få hem dem i sommar och det bestämde vi förra året men dem säger nä det har vi inte sagt men jag må ju bra nu gör dem fel att dem inte lyssnar skulle behöva all kraft nu killarna mår ju inte bra av det här så jag hoppas jag lyckas med detta

Svar: Soc måste fatta ett beslut om det ska bli omhändertagande... och beslutet ska du ha så att du kan överklaga om du vill.. kram :)
Esmaralda

58 Muminmamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att det finns risk att han inte ger det något försök alls? Att jag kommer få klara första tiden helt själv?
Eller ser det ändå ut som om han kan eller kommer tänka sig det?
Kram

59 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Förlåt för tjat men... MÅSTE veta: varför släpper han inte taget om mig? Då han vet att jag inte klarar av det? Kram

Ps. Tar paus från bloggen nån vecka. Kram

Svar: Han är lite bergtagen av ditt intresse för honom... jag tror inte han begriper riktigt själv varför.. kram
Esmaralda

60 Är både mamma o pappa:

skriven

Bästa Esmeralda!

Det här behövde jag läsa idag! Min dotter är tyvärr drabbad av en sådan "förälder" - hennes pappa! Utan att ha gjort honom något mer än gott så har han undvikit henne sedan en ny kvinna o barn kommit in i bilden när hon var 5 år! Dock gillar hon inte att jag berömmer henne för är både en underbar dotter mamma o hustru! Hon är en stark tjejkvinna utåt sett, men jag som mamma känner sorgen hon bär på och önskar att jag kunde få pappan att förstå att man inte gör någon så illa! Jag har kommit över honom för länge sedan, men min dotter har försökt med allt, men han hör inte av sig! Det gjorde ont i mig då han sa en gång för lite sedan när hon tog kontakt med honom, för att han skulle få träffa sina barnbarn som han aldrig sett eller velat träffa! Varför skulle jag vilja det sa han iskallt! Du hörde ju inte av dig till mig när jag blev opererad för hjärtat! Min dotter var helt förtvivlad länge grät o sa om o om igen - mamma du vet hur mycket jag älskar pappa med o att jag hade kommit direkt! O det kan jag lova det hade hon gjort hon har ett hjärta av guld o bryr sig om alla! Själv gick tankarna att hans fru aldrig ens ringt henne för hon tog ju över både honom o vårt vackra hus o hon har inget som är vackert o saknar empati o förståelse! Jag grät när jag läste ditt inlägg o ser också här att vi inte är ensamma i all denna fruktansvärda sorg och besvikelse. Ibland undrar jag om han överhuvudtaget förstår att han gör henne så illa!

Kan du se om han gör det medvetet o för att skada? Kommer han att be henne om förlåtelse och försöka rätta till detta snart?
Kram och hoppas på ett svar ifrån dig!

Svar: Det gör ont i hjärtat att läsa vad du skriver.. men det finns ingenting du kan göra för din dotter i detta. Det är upp till henne själv att komma till insikt vad det gäller hennes pappa.. som enligt mig är en riktig skitstövel.. kram
Esmaralda

61 Var detta på riktigt?:

skriven

Gomiddag Esmeralda!
Mycket bra o intressant inlägg.
Jag hade en väldigt obehaglig dröm inatt!
Den var så verklig! Jag var på ovanvåningen i vårt hus det var väldigt mörkt. Ovanför trappan hör jag att någon klirrar med porslin o rotar runt! Jag blir jätterädd o säger högt vad håller du på med vad vill du?!Så tittar jag till vänster om mig o det sitter en man på stolen vid datorn! Jag blev stel kunde inte få fram ett ord, till slut skrek jag högt (så mannen vaknade)!! Jag minns att det var min man(sambo) som satt där o att jag frågade honom varför skulle jag gå upp här du vet hur rädd jag är på ovanvåningen...Det kändes som om jag faktiskt var däruppe! O nu ska du höra Esmeralda just nu när jag skriver detta från min mobil på ovanvåningen, så stannar datorn o det knakar runt mig???

Snälla rara var det på riktigt eller en dröm? Vem skrämmer mig så i mitt eget hus?
Kramar med hopp om ett svar

Svar: Nej, jag lovar... detta var inte på riktigt... du är trygg i ditt hus.. något annat ser jag inte.. kram:)
Esmaralda

62 Ännu en:

skriven

Igenkänningsfaktor big time i detta - och vi verkar vara fler som känner så!

Jag hoppas helhjärtat att kunna bryta detta mönster om/när jag själv skaffar barn en dag.

En fråga som jag funderat över ett tag. Har han fantiserat om att röra mig - det kanske till och med kan bli verklighet? Ha det gott 🤩

Svar: Ja, har man bara insikt så visst kan man bryta mönster :) Han tycker du är attraktiv så nog har han haft tankarna.. kram
Esmaralda

63 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om du ser mer än ett barn som kommer efter 40 för mig? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

64 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om du ser mer än ett barn som kommer efter 40 för mig? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

65 ängeln:

skriven

Hej, tror du att det kan gå bra för mig ikväll? Kan jag förbereda mig på något sätt? Kram

66 Monja:

skriven

Hej bästa Es.
Haft ont i knäna en längre tid och i natt gjorde det
obesKrivligt ONT!
Skada på ett ledband! Går nu med kryckor 1 vecka ock får då se hur det läks.
Har inga resplaner för sommaren, var det möjligen meningen att det skulle gå såhär???

Svar: Kanske inte meningen.. men olyckor kommer ibland och det var ju lägligt trots allt att det kom just nu när du inte har resplaner... kram o krya på dej :)
Esmaralda

67 Gunilla i Oxd:

skriven

Så fint du beskriver ämnet❤️
Jag har accepterat mina föräldrar och förstått att de inte kunde bättre.
Men jävlar vad jag fått jobba för min självkänsla!

Nu har jag också beställt MSM pulvret 😃💪🌟Tack för tipset!

Nästa torsdag 23/5 åker jag med ungdomarna till Alicante, 🌴☀️ser du några varningar eller får vi en fin vecka? Är ju sjukt flygrädd, men det finns ju bubbel 🍾🥂

Stor varm KRAM❤️Du är helt fantastisk som ger sååå mycket av dig själv fast du själv har det tufft just nu! ❤️🌟🌿☀️

//Gunilla i Oxd

Svar: Ja, att räta upp en självkänsla är tufft jobb men det går och du har gjort ett fantastiskt arbete med dig ! Du ska vara väldigt stolt. Lycka till med MSM !! Japp.. ta lite bubbel och slappna av.. för resan kommer gå finfint ! Kram :)
Esmaralda

68 Mimis:

skriven

Hej!

Finns det fortfarande hopp om jobb och en ljusare framtid?? Känns så hopplöst.

Kram

Svar: Visst finns det hopp.. och inte bara hopp.. det kommer bli bättre.. kram :)
Esmaralda

69 *:

skriven

Hej

Vi har varit ihop ett bra tag nu, och kanske dax o ta det ett steg till :)

Ser du om vi får ringar på våra fingrar inom det närmaste ?

Kram
*

70 Dunegull:

skriven

Tror du vi kommer ses igen efter i morgon?

71 Orolig:

skriven

Hej!

Orolig för min man och hans operation nästa vecka. Kommer det att gå bra?? Denna ständiga oro både för mig själv och honom tar knäcken på mig.

Kram

Svar: Det känns som om det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

72 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Vilket bra och nyttigt inlägg.

Kan du se om min mann kommer söka nytt arbete eller bli erbjuden? Kan du se om det ser efter sommaren (aug/sep) eller kommer det dröja? Hur länge isåfall?

Kram!

73 Babrie :

skriven

Kära goda Es ! Ser du om min dotter kommer ha en mycket bra framtid framför sig? Undrar om du ser varningar runt om henne ?kramsr

Svar: Jag tror absolut hon går en bra framtid tillmötes.. kram
Esmaralda

74 Vb:

skriven

Hej Emreralda! Jag undrar om du ser några varningar under resan i augusti? Kramar

Svar: Nix, jag ser inga varningar i samband med resan.. kram :)
Esmaralda

75 W:

skriven

Hej Ez!

Jag undrar om du möjligtvis ser om JAG byterjivb snart? Och kommer lönen att höja sig? Kramar

Svar: Ja jag ser nytt jobb för dig med löneökning.. kram
Esmaralda

76 Singel :

skriven

Köra Esmeralda! Komme rush och min dotter alltid ha en nära mamma dotter relation?

77 Min dotter:

skriven

Kära Esmeralda! Min dotter kommer hon vara rik i sin framtid? Kram

78 Skorpan:

skriven

En kråka spatserade runtom kring mig på stranden idag. Den såg mig i ögonen, jo det är sant, o jag undrar nu om den hade nåt mezdelande åt mig? Som närmast var den bara en meter igtån mig...

Fick äntligen taget mig själv i nackskarven o avlade ett besök hos en frissa som färgade ögonfransar o -bryn åt mig. Nu har jag t om ögon i huvudet ;). Tänkte mig ännu hårfixning på huvudet o på kroppen. Ett steg närmare total makeover ;). Ja häri ingår inte att hålla igen med gotter o sånt, tyvärr ;). Men nån början är det ju....
Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

Svar: Vad fin du blivit... och sen kommer mer fixande.. du blir som ny !! Kram :)
Esmaralda

79 <3:

skriven

Godkväll Esmeralda, har jag någon hemlig beundrare ?
Kram

80 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den här situationen att lösa sig och bli bra?
Löser det sig?
Kram

81 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Hur är det med dig då? Tänker mycket på dig. Hoppas de är bra med MG oxå. Längtar efter en liten MG blogginlägg. 😊

Jag undrar om du ser mer än ett barn som kommer efter 40 för mig? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

82 Schlager tant:

skriven

Ikväll hejar vi fram Sverige i Eurovisions delfinal! 🇸🇪 Jag tror vi har en riktig vinnarlåt på lager i år! En fråga mitt i schlageryran! Har han uppfattat mitt intresse? Det hör inte direkt till min starka sida det där.

Kram!

83 mamma:

skriven

i ett samhälle med mycket stress och allt mindre kontaktnätverk runt om oss blir tröttheten en bom för våra ögon som gör att vi inte orkar ta in det som kanske betyder mest egentligen - våra familjer.

stunderna vi umgås med barnen är de bästa frukterna vi kan skörda av livet. men det måste finnas ork för att kunna njuta av det.

npf-diagnoser blir allt vanligare vilket också blir en extra påfrestning för föräldrarna. kanske blir man varse om sin egna funktionsnedsättning i samband med att barnet får sin diagnos. detta kan förstås påverka relationerna till varandra inom familjen på ett negativt sätt, då verktygen helt enkelt inte finns eller fungerar sämre för att ha tålamodet, impulskontrollen, eller den planeringen/organisationsförmågan som krävs i påfrestande situationer, vilket leder till flertalet bråk.

efter att ha fått egna barn blir man förhoppningsvis mer ödmjuk inför föräldraskapet i sig. det är ett tungt jobb att ta sig igenom framförallt för dem med kroniskt sjuka familjemedlemmar eller dem med funktionsvariantioner inom familjen.



84 Skorpan:

skriven

:D tack Es!
Blir som ny, hmm, inte mig emot så färglös grå mus som jag är.
Redo för karln ;), kom kom ;).
Kram Skorpan

85 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att bli gift?
Kram

86 Milla:

skriven

Jag är ensamstående förälder med tre barn men tungt då pappan mest brytt sig om sig själv o aldrig tagit ansvar.
Trött. Försöker o reda i det mesta o går till psykolog. Nu gråter äldste sonen som ska få F i spanska säger han trots att han varit sjuk efter en svår olycka. Han skulle få anpassad studiegång. Kommer han kunna höja betyget nu o reder det sig?
Kommer ngn kärlek för mig?

87 <3:

skriven

Hej kära Es, är E borta ur mitt liv nu ?
Kommer det ta tid för honom att komma över exet och ta tag i sina " alkoholproblem".
Tack, du hade rätt att det skulle lösa sig med lagret med varan som saknades.
Kram

88 Boudica:

skriven

På tal om gårdagens ämne så har jag ett riktigt uselt lokalsinne, ska jag någonstans så virrar jag runt några varv innan jag kommer fram, jag lyckas ju göra det även om jag vet vägen och den är simpel!
Mitt fokus känner jag att jag börjar tappa! Men nej det är inget jag tänker släppa taget om.
Med fokus och inlärning skulle jag tipsa Mattias Ribbing, videor och böcker. Vet inte om någon nämnde igår, har inte läst igenom kommentarerna ;)

Och dagens, mina föräldrar var nog motsatsen, eftersom jag växte upp med denna sjukdom [som jag för övrigt bestämt mig att komma över ;) ]
Men jag känner att de har lite svårt att släppa taget om mig fortfarande, även om jag nu är lite av en självständig person utav mig.

Vi ska ha hälsokontroll med jobbet igen, bl ev lite besviken på dem förra gången, men nu vill jag ju kräva att få se resultaten blodproverna så jag kan tolka dem själv XD
kanske lite långsökt nu, men tror du jag kan få ett jobb hos dem? jag är ju utbildat kostrådgivare ;)

KRAM

89 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad verkar han tänka just nu...?
Tänker han fram och tillbaka? Eller har han kommit fram till något beslut, skulle han vara beredd att ge det en chans?
Kram

90 Lydia💕:

skriven

Ska jag bjuda hem M eller åka till honom över helgen känner mig sliten av veckan
Min dotter har fått tag på sin lägenhet nu så det känns skönt mitt ex o jag få ha delad vårdnad om våran hund hoppas hon klarar det
Lydia💕

91 Ghostwriter :

skriven

Är han den speciella som du sa var en speciell av dom jag hade kontakt med? Som det fanns potentiellt i? För jag kände så nu. Och du skrev samtidigt att det finns någon som har något speciellt men ändå känns det tveksamt. Kan det vara mina känslor du känner? Jag känner något speciellt för honom, kan inte sätta ord på det. Eller om jag låter rädslor komma ivägen med tanke på de killar jag haft senaste halvåret i mitt liv...



Kram

Svar: Ja, något finns det men kan inte sätt fingret på det eller se tydligare.. kram
Esmaralda

92 Thorne:

skriven

Jag tror det pågår lite hintande mellan oss, är det med flit från hans sida? Vad är chansen att vi tar det där steget och hamnar i säng?

Svar: Inom kort kan det bli ett bra tillfälle och sker det inte då.. ja då verkar lågan slockna en aning.. kram
Esmaralda

93 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att stå ensam med det här barnet utan någon man?
Kommer han att ta ansvar för barnet?
Kommer vi att göra ett försök?
Eller är det det som är tveksam om han ens gör ett försök?

Kram

Svar: Ja, det ser tveksamt ut över huvud taget kring honom.. han vet inte riktigt vad han vill... kram
Esmaralda

94 Contici:

skriven

Hej!

Tack för dina bra inlägg! Jag lär mig jämt nya saker.

Min man verkar nu så distanserad, vill inte prata, och är oerhört förtjust i sin chef (snart fd chef), och jag har kommenterat ett par ggr att han uppvisar sådan förtjusning kring henne. Då blir han ju arg...

Vad ska jag göra mig beredd på? Lämnar han oss? Hur kan jag motverka??

Kram
Kram💕

Svar: Nu måste försöka prata med varann om detta... an att gå i försvar.. det är inte lätt, jag vet... men enda möjligheten.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: