Familjetragedin...

 
 
I går  morse hände katastrofen,,, Carina ( koltrasten)  var på  plats i  sitt bo   klockan 6 när maken var ute och hämtade tidningen.   Sen, en timme senare,  var äggen puts väck och av Carina återstod bara några fjädrar ! 
 
Naturen kan vara grym !
 
Maken funderade om det kunde vara en rovfågel eller kanske råkorna som var ute efter äggen - men det kan vara en iller eller vad som helst...
 
 
 
Och stackars Bengt.. han sitter på taket på gäststugan en bit bort och bara tittar på det tomma boet.
 
Det är tomt efter  henne  !
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Åh nej, hur kunde det hända? Ja livet är grymt, det är sant, o ute i naturen kanske ännu grymmare...

Måndag, ja vad kan man annat säga än att det är trögt? Vårens sista arbetskväll är i veckan, baknings- o städnings"måsten" på skolan, sista hobbydagen.. Mycket knyts ihop o det är skönt, kanske det händer nåt utöver det vanliga också, eller?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 EPM :

skriven

Stackars Bengt!
Undrar om han vet vad som hänt eller inte...😢
Naturens gång!

Idag blir det jobb och stress, känns som om det är mycket på G nu, snurrar lite. Det reder sig nog...

Jag vet inte varför men jag har en känsla av att något kommer hända, känns som om hela jag är beredd på något men jag vet inte vad. Är känslan rätt, är någonting på väg att ske? Är det bra eller jobbigt? Känns bra...😊

Kram

Svar: Jag tror också något är på väg och det känns som om det kan vara något bra.. kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es. Testar att fråga igen.
Insåg min vännina E att hon gick lite för långt häromdagen och faktiskt sårade mig ?
Är som att hon på något sätt är rädd när andra tycker om mig och tar kontakt.
Hon visade en sida som var onödig mot mig som alltid är snäll och ställer upp för henne och barnen.
Det positiva var att hon skrev att hon verkligen älskar mig och att jag står henne nära mer än hon visar. Är det så ?
Var en känslosam dag av andra anledningar så det tog hårt på mig när hon gick på och anklagade först utan anledning.
Jag hoppas att vår vänskap kan bli starkare med åren och inte förstöras av hennes utbrott igår.
Är det fel av mig att ligga lite lågt ?
Kram

4 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Men neeej så trist med koltrasten, ja naturen kan verkligen vara grym, stackars Bengt😢
Ibland känns det som man är påväg åt samma håll som Carina, kanske inte lika vulgärt men nästan, vet inte vad som kommer hända mej när jag väl tar steget. Ser du några varningar som jag bör vara observant över eller nåt annat att tänka på?
Jag önskar dej en fin start på en ny vecka💕

5 Helena Ir:

skriven

Och jag som tänkte igår, att jag måste fråga om koltrastarna med boet. Fy,vad tråkigt..!! Naturen är verkligen grym..så ont det här gjorde då.. :(
Men för din del..för provsvaret imorgon har det här ingen betydelse..tänker så på dig! Jag är ju nervös även jag..

Stor kram <3

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Förlora min tid med C kvinna i torsdags som jag behöver prata med henne men kommer det blir något av skype? Jag vill få långa tid att prata med henne och kommer hon förstår?

Men det är ju stressar för mig just nu så bara 50 dagar kvar till 25 juni.

Ha det bra

7 Mikael:

skriven

Är precis som det ska vara, djur som dödar djur, de inte kan lika lätt välja att vara ex. vegetarian men visst är det tråkigt inte få höra de små börja pipa när de kläcks när de ändå var modiga att flytta in.

En bra Intervju med ett medium som bland annat beskriver när nära kommer på besök från andra sidan och varför det kan vara svårt beskriva i tid när saker kommer ske

https://m.youtube.com/watch?v=-xMRvFkRQ4w

Kram
Mikael

8 EllaBella:

skriven

Hej!
Det känns som att jag sitter lite fast.. Kan du se vad just jag ska göra för att öka livsglädjen? Och var ska jag möta honom?

9 Jossan :

skriven

God morgon...

Måndag igen och jag tycker verkligen inte om måndagar.. igår satt jag och kolla på den nya svenska serien Störst av allt. Jag blev inte jätte imponerad faktiskt utan tyckte den var helt ok.

Idag känner jag mig inte på jätte bra humör utan bara trött och seg.

Det är bra att jag kommer få ligga som du sa igår.. Men kommer bli jobbigt om jag ska vänta till han mr right kommer... kommer ju ta evigheter 🙄

Tråkigt att J valde den vägen som han gjorde 🙄

Kram

Svar: Nu tror jag inte det dröjer evigheter innan mr R kommer... kram :)
Esmaralda

10 Linnean🌸:

skriven

God Morgon!
Så hemskt med Carina! Mm, naturen är så grym! Har ett skatbo i lönnen utanför köksfönstrer och ett skatpar som återvänder hit, tror jag iaf, varje år och jobbar med sitt bo och får ungar. En del ramlar ur boet och skriker och kravlar runt och det är så grymt.
Tack, för pepp inför stundande sköterskebesök om ett par timmar!! Det får väl gå men ofta blir det enormt jobbigt.
Undrar en sak till. Var ju på min väninnas begravning i torsdags, den var vacker och sorglig. Lite häxor var där, förstås. Skulle på minnesstunden åxå. Det konstiga var att jag kunde inte hitta dit! Har varit i den prästgården innan men nix. Kunde inte hitta hem heller!!
Har inte GPS i bilen och körde på vägar som inte gick så bra att stanna på. Allt var konstigt! Körde runt bland vackraste rapsfält och grönska men hade inte alls koll på var jag befann mig! I över en timma!! När jag höll på att svälta ihjäl och kissa på mig dök äntligen och plötsligt hemtrakt med BK upp! Var det min förvirring eller var det meningen att jag inte skulle komma till minnesstunden? Skämdes ju! Visserligen har jag tom gått vilse på området där jag bor, en gång...ok, då var jag rejält på örat 😆 Men detta! Ibland blir man rädd för sig själv! Ska snart ge mig iväg till lejonkulan och få höra att jag kommer att dö snart om jag inte tar det och det.
Allt gott inför nya veckan! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Man ska inte må dåligt av att gå till vården.. och jag tycker du ska berätta för sköterskan att henne negativa peppning inte hjälper dig.... rätt som det är så kanske du inte orkar gå dit och avbokar....en professionell person behöver lära sig att man behandlar människor på olika sätt....och de behöver känna in bättre och inte bara köra sitt race... kram o lycka till..
Esmaralda

11 Laila :

skriven

God morgon.
Vad tråkigt. Ja naturen kan verkligen vara grym.
Skickar mig mina bästa tankar till dig inför imorgon. Kom ihåg vad du än får för svar så kommer allt att gå bra.
Stor Helande Kram
Laila 💜🧡

Svar: Tack snälla !! Kram
Esmaralda

12 AnnaK:

skriven

Åh nej.....så sorgligt 😔💔

Provar en gång.....är rufsige snubben nån jag träffat redan och om inte var träffar jag honom?

Kram 🤗

Svar: Nej det är ingen som du redan träffat.. och var ni stöter samman kan jag inte se... men han kommer.. kram :)
Esmaralda

13 Susan:

skriven

😢naturen kan va grym

Ibland kommer verkligheten ifatt mig.... försöker fatta att jag passerat 55, rynkorna blir fler o fler och livet rullar fortare o fortare, vill hinna så mycket.... kärlek, resa, njuta.... stoppa tiden😱 Har i och för sig tänkt att jag ska bli gammal men fysiskt kanske jag inte tyar allt det där, så livet får gärna bjuda på lite kul snart.... o ja jag vet att jag måste bjuda till lite mer själv oxå o inte sitta hemma o vänta, och jag ska försöka😖

Kram

Svar: Ja, gör ett avstamp nu och bli mer aktiv.. det kommer ge väldigt mycket positivt tillbaka... gör upp roliga och bra planer och lev dem.. kram :)
Esmaralda

14 Läroliv:

skriven

Oj, vad hemskt och sorgligt.

Kram

15 J:

skriven

Hej!
Stackars koltrastfamiljen!
Har börjat lära känna en man som börjar på S. Känner att jag vill forsätta ha kontakt med honom men samtidigt är jag osäker. Jag måste våga och chansa så min fråga är ska jag det?
Kram

Svar: Vill du ha mer kontakt så gå in för detta... ge dig tid.. du kommer så småningom veta hur du vill ha det. ..dock ska du vara sann mot dig själv.. kram
Esmaralda

16 Carina:

skriven

Men stackars Bengt😢. Ibland är naturen inte bra. Och Carina blev en hög fjädrar.😱
Och jag hoppas det finns någon för mig att mysa med snart.. dyker han upp som gubben i lådan? Kram

Svar: Ja, han kommer dyka upp.. kram :)
Esmaralda

17 Lotta:

skriven

Så förfärligt hemskt. Stackars Bengt. Naturen kan verkligen vara grym ibland.

Jag funderar på att skriva ett brev till mitt tidigare jobb som nu är avslutat. Är det en bra ide? Är det någon som bryr sig. Det kanske gått för lång tid. Vill ju att de ska känna ånger helt klart och förstå hur hemskt de betett sig.

Ha en bra dag trots det sorgliga med Carina och äggen.

Kram L

Svar: Absolut att du ska skriva, de behöver du för din egen bearbetning men för det för din egen skull och räkna inte med den typ av svar som du skulle vilja ha.. kram :)
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Godmorgon Esmaralda

Så sorgligt, stackars Bengt!!!

Jag undrar om jag kommer att hitta en trevlig bostad och ett bra jobb på rimligt avstånd från min dotters skola som hon ska börja i augusti?

Kram

Svar: Det kommer kanske inte enkelt och snabbt men det kommer... så var så aktiv i detta som du bara kan... det lönar sig.. kram :)
Esmaralda

19 Undran:

skriven

Oh vad sorgligt! Naturen kan verkligen vara grym. Såg framemot att se mer inlägg om Carina..

Kära es,
Efter allt som har hänt kommer han att höra av sig?

Svar: Ja det är trist.. han kommer höra av sig men det kan dröja.. kram
Esmaralda

20 CA :

skriven

Hej
Det var tråkigt att höra.
Kram

21 Flundra :

skriven

Hej Esmaralda.
Ja vad grym naturen kan vara det kan Man verkligen tycka.
Hoppas fåglarna är på en bra plats nu.

Esmaralda,
Ser du vad han känner för intresse gentemot mig? Känner han något och vad isåfall?

Kommer han att ge mig en chans? Kommer jag att få chansen med honom?
Kram

22 Du vet vem:

skriven

Beklagar, så sorgligt att höra :-(
Naturen är tyvärr grym.

Troligen skata eller kråka, även mink eller iller. Inte vanlig rovfågel, då hade inte äggen varit borta.

https://www.mjolby.se/download/18.60d199c8134f1216794579/Kråkor+och+Skator.pdf


Svar: Ja kråkor och skator har vi gott om här... kram :)
Esmaralda

23 smulan:

skriven

Nej vad tråkigt, att andra fåglar ta äggen ur bon har jag hört men inte att dom tar vuxna fåglar, stackars Bengt.
Önskar dig en fin vecka och att det går bra hos doktorn. var det i morgon?

24 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Är han lättad, besviken eller likgiltig till att jag inte följer med på kryssningen? Kram

Svar: Han känns mer likgiltig... kram :)
Esmaralda

25 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Nä vilken hemsk upptäckt 😱😢💔 Men precis som du säger så är ju naturen sån. Så ledsamt och stackars Bengt 😢 Hoppas han hittar en ny partner snart och glömmer de hemska som hänt.

En fråga; en sak som jag inte kan sluta tänka på gällande mina framtida förlossningar. Något som jag går runt och grubblar på hela tiden. Så hjälp mig få sinnes ro kära Es! Jag blev spådd av en för jätte jätte länge sedan och den personen sa att en vaginal förlossning skulle de bli. Jag som har djup depression i bagaget kan lätt få förlossningsdepression och jag har hört att på vissa sjukhus särar man på mamman och barnet efter snitt och de är jag rädd för att de ska trigga igång en förlossningsdepression på mig. Så min fråga är om du ser om jag och framtida barn kommer bli särad på i samband med förlossningen? Tusen tack i förhand om du kan svara på min fråga idag! Kramar till dig och familjen ❤

Svar: Nej jag ser ingenting sådant och jag ser ingen förlossningsdepression.... kram :)
Esmaralda

26 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att ge mig en chans? Kommer jag att få chansen med honom?
Kram

27 Skrållann:

skriven

Hej!
Neej, så tragiskt att lilla familjen är borta😩 Och att någon vågat sig in och ta dom på det sättet😡
Jag har velat boka en utlandssemester länge men inte fått något gehör. Så igår tyckte mannen att det kunde vi göra. Är det en bra idé eller ska vi lugna oss lite och se hur det blir med allt?

Kram❤️

28 Dunegull :

skriven

Fyy vad sorgligt, stackare :-(
Hoppas hon har det bra en trappa upp och vakar över er!

Tänker han på mig ngt?
Kram

29 Ingela:

skriven

Men så sorgligt, stackars Bengt! Vi sågade för många år sen ner ett stort träd. Det visade sig att det bodde små ekorrbarn där som vi förstås inte hade en aning om. Barnen dog och att se ekorrmammans panik, usch, det var hemskt!! Min exman var försvunnen när middagen var klar, jag hittade honom gråtandes i bilen...

Tack för ditt svar ang min äventyrslystna dotter häromdagen Es,
du har förstås rätt, hon är vuxen...

Måste bara ställa en fråga om mig själv. Är ss sedan årsskiftet då min arm, nacke å del av övre rygg inte fungerar. Värk som bara den emellanåt och helt stel, alltid en liten kamp att göra saker med armen. Tror säkert detta kommer att lösa sig bara man hittar vad som är felet. Frågan är om jag kommer att återgå till mina gamla sysslor på jobbet eller om jag måste göra ngt annat? Har länge velat byta jobb men just nu är ju inte rätt läge. Kan du se ngt kring detta?

Kram Ingela

Svar: Ja, man bli så berörd och jag förstår din exman ! Jag ser dig på nytt jobb... du verkar göra det valet.. och det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

30 Stjärna:

skriven

Hej Esmaralda
För ca 6 månader sedan fick jag ett tidigt missfall, och har varit så ledsen sedan dess då min högsta önskan är att bli gravid och få barn.

Tänker på att jag nu kunde ha varit nästan i femte eller sjätte månaden. Det gör så ont. Det är så smärtsamt.

Är rädd att jag aldrig kommer att få chansen igen😢😢😢

Ser du något kring detta? Blir jag gravid?

Svar: Ja, rent fysiskt kan du bli gravid... resten är upp till dig.... och det finns hopp... kram :)
Esmaralda

31 Anki:

skriven

Godmorgon
Åååh vad synd såg fram emot kläckningsrapporter och fågelpip Stackars Bengt <3
Naturen gör det ändå för sin överlevnad inte som människan ...tex när de sköt svanpappan för att han försvarade sitt bo mot paddlande folk...honan gav sig avoch övergav boet ( vart bortjagad ? )och de lever endast med en partner...vilket jag hoppas inte koltrasten gör

Ingen bra start på veckan ...men då kan den bara bli bättre :-)

Vilket jag hoppas då jag igår precis hann stoppa Mira från att rulla sig i människoskit...har en granne mittemot som hyr ut sin sommarstuga och just nu bor där ett tiotal ryssar som skiter bakom mitt berg...suck...ägaren skyller på att det är ngt fel på toan och hon inte fått ngn hantverkare att hjälpa henne...

Trevlig Måndag

Kram anki med flock

Svar: Ja, det var hemskt med svanpappan ! Men herregud.... tio ryssar som skiter bakom berget...måtte toan snabbt bli lagad ! Kram
Esmaralda

32 Josefine:

skriven

Har han känslor alls för mig?

33 Frida:

skriven

Världen är inte rättvis. Jag hoppas kunna köpa ett växthus på sommaren, så vissa växter kan ha ett längre liv på hösten medan de som är utanför dör lite tidigare. Vill jag få det gjort?

Svar: Ja, går du in för det så blir det så.. kram
Esmaralda

34 Linda:

skriven

Så tråkigt! Hoppas Bengt hittar en ny dam!

Ha en bra start på veckan alla!

35 Annis:

skriven

Jag har en lite udda fråga kanske. Jag vill skriva om hur min dotter blivit/blir bemött pga dennes diagnoser. Det bara måste komma ut. Tror du jag lyckas med det och kommer genomslaget vara stort?

Kram

Svar: Ja, det kommer finnas intresse för detta ämnet.. det berör verkligen.. kram :)
Esmaralda

36 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda,
Så tråkigt och ledsamt att höra!! Verkligen ledsamt.

Idag ska jag återigen till en handkirurg, en ganska ung kvinna, jag hoppas att det hon kanske saknar i erfarenhet väger upp att hon förhoppningsvis har ett bredare och öppnare sätt att tänka. Håller tummarna att hon ska kunna hjälpa mig med min arm.

Fina Esmaralda, som tidigare konstaterats så är det destruktivt att vara sjukskriven då man som jag inte är så sjuk att man måste vara sängliggande! Jag funderar och funderar så på detta med mening och vad som är meningen med att just jag finns till.

Kommer jag någon dag att göra en verklig skillnad för någon eller några medmänniskor? Kommer jag någon gång att rädda någon? Förändra någons liv? Göra en VERKLIG skillnad? Grubblar och grubblar...

Önskar dig o alla på bloggen en fin dag.
Kram,
Jennifer

Svar: Den största skillnad du gör för någon - är för ditt barn. Du är väldigt viktig ! Kram :)
Esmaralda

37 Hedwig:

skriven

Så sorgligt, det var ingen kul morgonläsning! Naturen är grym men människor är ännu grymmare. Jag har även ett fågelbo på min balkong och läste att det blir allt svårare för fåglarna att både hitta mat (insekter) och ett boende för att många inte tar hänsyn till dem längre. För att dra mitt strå till stacken har jag placerat ett fågelhus, vilda växter (alltså inte tropiska/odlade), vatten och lite mat på min balkong. Hoppas att alltfler gör det för här blir det mer och mer betong och konstiga icke-inhemska växter samt växtskyddsmedel. Alltfler har till och med konstgjord gräsmatta i sin trädgård! Hoppas att Bengt hittar en ny flickvän och kan bo tryggt i din trädgård!

Svar: Jag hoppas många läser det du skrivit och tar till sig.. och tar efter.. kram
Esmaralda

38 Jennie:

skriven

Svaret tackar jag för! Ser du om det ändå blir inom 2019? Alltså nya jobbet och flytten? Kram

39 Jennifer:

skriven

Hej igen finaste Esmaralda, ja jag vet att jag är allra viktigast för min dotter men jag menade UTÖVER det... Alltså om jag kommer att göra någon verklig skillnad för någon medmänniska? Jag vill rädda liv, människor, göra en skillnad, ha någon större mening med livet. Nu känner jag att jag inte alls kan göra det och det gör mig väldigt frustrerad.

Eller är det bara såhär det ska vara? Att jag bara måste nöja sig med ett förortsliv där det mest spännande som händer är att åka och handla på Ica? Jag känner så stor besvikelse på livet, har försökt och försökt i åratal att få det liv jag vill ha och leva, men det har bara ständigt misslyckats.

Ärligt talat känns det inte som om jag någonsin kommer att komma ur denhär krisen.
kram,
Jennifer

40 Anonym:

skriven

Ser det positivt ut med fonderna jag sökt ?
Kram

41 Louise:

skriven

Stackars Carina. Men så går det till i djurvärlden tyvärr.

Jag börjar mer och mer leka med tanken att ta steget och skilja mig. Jag orkar inte med att ha ett äktenskap där ens man bestämmer att jag ska lägga mina saker på eftwrmiddagen,bara för att han vill ha sex.
Han påstår sig att älska mig men just nu känns det som att han bara vill ha mig för att jag är hans trygghet. Jag vågar inte tänka på vad han kommer göra om vi skiljer oss. Jag vet inte längre om jag älskar honom. Han har faktiskt en hel del kriterier som stämmer in på psykopat.
Jag måste komma ifrån mitt förhållande men jag vet inte hur. Det går inte att prata med människan. Jag funderar snart på att gå till hans föräldrar och prata med dom om vad deras son tvingar mig till.
Detta förhållande får mig att vara arg hela tiden och det är inte rätt mot barnen. Det har till och med gått så långt att jag önskar livets honom så jag blir fri. Det är helt sjukt för jag är ingen ond människa.
Han kommer inte släppa mig. Vill bara ta mitt pick och pack och dra med barnen men vågar inte riktigt.
Förtjänar jag verkligen detta? Kommer jag kunna lämna honom inom snar framtid?
Är som sagt rädd för vad som ska hända.

Tacksam för svar och ha en fin dag. Kramar

Svar: Jag tycker att du ska boka tid till familjerådgivningen och gå dit på samtal.. ensam... så du får stöd i dina tankar och insikter om vad det faktiskt finns du kan göra.... man ska aldrig leva ett liv som man inte vill leva.... och du är värd kärlek och massa fint ! Kram
Esmaralda

42 Flundra:

skriven

Hej Esmaralda.
Har frågat det här några gånger. Undrar om det är så att du inte ser någonting eller om det är något Men provar igen,

Ser du vad han känner för intresse gentemot mig? Känner han något och vad isåfall?

Kommer han att ge mig en chans? Kommer jag att få chansen med honom?
Kram

Svar: Jag ser ärligt talat någon helt annan i din framtid.. kram :)
Esmaralda

43 Frida:

skriven

Hej,

kommer det att löna sig för mig att utbilda mig för att hitta nytt jobb/byta karriär? Kommer jag att vara tvungen att jobba med det jag gör resten av livet???

Kram!
Hälsar uppgiven.

Svar: Utbildar du dig och har en riktig plan.. då kommer du inte att jobba med det du gör idag... kram
Esmaralda

44 Tulpanros:

skriven

Hej Ezmaralda,
Här känns det som om allt är stiltje. Väntar på besked så att jag kan komma vidare. Kan du se om det snart är på gång?
Kram!

Svar: Ja det är på gång.. kram :)
Esmaralda

45 Cissilisko:

skriven

Så sorgligt:( Kanske kråka eller skata, här hemma var de inne i hönshuset igår och kalasade på några ägg, bara skalen kvar...


Tänker på dig och är med dig i tankarna i morgon,


Styrkekram!

Cissilisko

Svar: Tack :)
Esmaralda

46 Pia1:

skriven

Nä usch så grymt 😢
Och jag kan tydligen inte ens få lägga in mitt klagomål i min journal innan jag pratat med läkaren och lycka till innan DET händer. Ingen planering, bara gojja.
Varför 😭
Är det ett bättre alternativ att gå ut i media direkt utan att invänta ytterligare ovisshet om planering?

47 Michaela:

skriven

Åhh nej!!😱 Fina Carina och Bengt! Och så ledsamt för er! Beklagar! Usch jag är så blödig när det kommer till djur😔

Vet inte om du har sett "Ett fall för Vera" på SVT1 söndagar kl 21.00 men jag tänker alltid på dig. Ni påminner om varandra på något sätt. Lika coola :)

Utan tvekan den dummaste fråga jag tänkt ställa men måste göra det ändå :) Kommer jag få min mens igen?

Kram o kärlek!

Svar: Ja, jag är också himla blödig med djur ! Har inte sett Vera på TV men nu måste jag kanske det :) Blev ju lite nyfiken :) Du får mens igen. kram :)
Esmaralda

48 Kiara:

skriven

Tusen tack för ditt svar, Es! ❤ Om du bara visste hur lugn jag känner mig nu. ☺

Svar: Kram :)
Esmaralda

49 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det så att ”det tåget har gått” från hans sida?
Har det inte väcks några tankar till liv hos honom eller att han kommer kontakta mig i syfte att det kan bli något med mig?
Eller kommer jag få chansen?
Kram

50 Sa:

skriven

Så himla trist! Hoppas Bengt hittar nån ny partner då. Har en lite undran, hörde om en teori att första barnet "följer" mamman och andra pappan osv. Vet du vad det är för nåt? Har tänkte en del på detta sen jag hörde om det. Känns lite scarry i mitt fall faktiskt... skulle i så fall följa mamma men hm, vet inte vad jag ska tro om det...

Ska tänka på dig i morgon!

Händer det nåt spännande för mig snart? Ha en fin dag, kram!

Svar: Nej det här är bara en way of saying.. och ingen sanning alls... kram :)
Esmaralda

51 Nonne:

skriven

Så sorgligt. Man blir så ledsen.
Ska jag göra slut med honom. Eller vad tror du blir bäst. Jag har känslor men jag tycker han verkar vara kall.

52 F:

skriven

Usch så sorligt ❤

Jag har inte kunnat sova inatt, har sån ångest. Kommer det bli bättre?

53 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
En annan spådam såg att hon trodde att den chansen jag hade med honom har gått förbi mig. Att jag kom försent.
Men att förutsättningarna med honom hade varit bra.
Kan jag lita på detta?

När han nu vet om hur jag känner för honom,
Tror du att jag kommer att få chansen med honom? Kommer han ge mig chansen?
Eller är det kört
Hur går hans tankebanor
Ger han chansen
Kram

Svar: Ja, jag ser ju lite annorlunda,,, jag ser inte att det hade blivit bra mellan er i en långsiktig relation... sorry... kram :)
Esmaralda

54 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Undrar så...
Kommer han att tänka om angående mig och visst ge mig en chans?
Tror du det att han kommer?
Kram

55 Kristin:

skriven

Stakkars lille Bengt. Så leit dette var, kjære Esmaralda.
Kan man ta det som et tegn på at det er noe annet som er borte også?
Jeg synes synd på alle små fugler som har lagt sine egg her. Vi har fått ca.20cm snø, og fortsatt snør og blåser det.
Min gamle gode kråke, Kra, kommer ofte og vil ha mat, noe han får. Det tyder på at han har unger. Får bare håpe de ikke fryser i hjel.
Hundene ligger foran ovnen og nyter varmen.
Det er født en hvit dvergpuddel i Sverige nå. Jeg føler så veldig for å kjøpe denne lille valpen. Er dette riktig av meg og vil det bli en frisk og pen hund?
Om jeg får svar, er jeg veldig takknemlig.
KRAM!!!

Svar: Ja, det är sorgligt för alla djuren nu som är beroende av våren... att bli så lurade ! Vi tycker ju också det är trist men vi kan ju hantera det annorlunda och står inte inför någon kris. Den lille pudeln ska du träffa snarast och du kommer snabbt att känna om den ska till dig - det finns god chans att det blir så.. kram :)
Esmaralda

56 Jennie:

skriven

Hej! Ditt svar gjorde mig lite ängslig. Menar du att det blir svårt att hitta bostad? Eller svårt att hitta nytt jobb? Eller både och?

Svar: Nej jag menar bara att du måste vara aktiv i ditt sökande och därmed kommer du också att finna... både bostad och jobb.. kram )
Esmaralda

57 Hönan:

skriven

Usch va sorgligt :( men kanske bra att alla fick gå över samtidigt ändå, även om det är hemskt.

Undrar över det som hände häromdagen, när en ljudfil plötsligt började spelas upp på mobilen. Tror inte det är någon jag har sparad så var väldigt märkligt. Kändes som det var riktat till mig. Ser du om det var tekniken som spökade eller om det var något högre som hade ett finger med?

Detta ledde mig vidare till tankar kring att resa i höst. Har ju varit inne på at plugga vidare men sär på reservplats så tveksamt att jag kommer in. Ser du något om hösten, plugg, resa eller något annat kanske? Är inne lite på föreläsningar med.

Kram

Svar: Jag tror det var en liten fingervisning du fick.. så fortsätt spinn på de tankarna :) kram
Esmaralda

58 Lisa:

skriven

Hej,
Ser jag ut att kunna trivas i nån av dessa lägenheter? Den närmre jobbet eller den mitt i centrum?
Kram

Svar: Den i centrum verkar kunna passa dig bra. kram
Esmaralda

59 GHOSTWRITER:

skriven

Hur stor chans är det att jag träffar min soulmate på eventet? Känns som ett typiskt ställe där vi skulle kunna mötas!


Om inte alls, bör jag ta med någon kille eller åka själv?
Kram

60 TILL FITNESSKILLEN :

skriven

Jag har läst dina två kommentarer om en tjej och ville bara kommentera. Hoppas det är okej för dig.
En sak jag lärt mig om kärlek, (en sak var väl underdrift, jag har nog lärt mig miljoner saker), är att det inte finns något som heter "otur i kärlek".

Om man inte vill ha en person eller den inte vill ha än tillbaka - så är det ju egentligen lika lite förlust som winwin. Man måste någonstans försöka få sig själv känna att man kan bara vinna. Och skulle det inte gå som man hoppas eller önskar mest i hela världen... så är det inte hela världen.

Nu vet jag inte din situation alls, om du haft relationer, haft det tufft eller ganska enkelt förut.

Jag ville bara kommentera och kanske peppa dig :)
Nu ska du vara glad för att du vet om hennes tankar! Och det har inget med dig och göra som person, hon har säkert redan tyckt om någon sedan tidigare. Det vet man ju inte :)

Fortsätt le och vara positiv framåt, och stolt över att du faktiskt vågade uttrycka dig! Det kan jag säga inte är något alla gör. Sedan dyker den där tjejen upp, som kan vara något extra :) Så visst vill du väl inte ha slösat din tid på att vara nere fram tills dess?



Lycka till i fortsättningen :)


/ Ghostwriter

61 Mikael :

skriven

Ni som tycker naturen är grym :)

Mjölkbönder vittnar om hur mycket lidande det krävs för att få fram ett glas mjölk och lägger ner sin verksamhet, bönder har inte samvete idag att bedriva djurhållning.

Här är en prisad kortfilm om bondes samvetskval och plågor

BAFTA Awards (2019)

BAFTA Film Award [Winner]
Best Short Film

https://vimeo.com/293352305

62 Anna:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag under om du kan ses nån kärlek för mig i sommar, må det vara killen jag är intresserad av nu?

Kram

63 Mortizia:

skriven

Hej Esmeralda.
Första gången jag skriver till dig.
Varje gång jag är hos en medial väninna till mig, kommer min mor på besök hos henne när jag är där,
Kan du se vad det är hon vill?
Tacksam för svar.
Tack på förhand
Hälsningar
Mortizia

Svar: Jag tror bara att din mor vill titta till dig och förmedla att hon är med dig... kram :)
Esmaralda

64 *:

skriven

Heeej,

Ser du några faror kring min sjukdom ?
Om jag nu har någon, många prover tas. Jag känner mig frisk emellanåt men nått är tydligen fel.

Har googlat massor nu och på vissa ställen står det levnad 3-5 år...

Du har spått mig tidigare att jag ska leva ett långt och frisk liv, hoppas att du ser samma nu. eller kan ödet ändras.

Kram
*

Svar: Nej inte ser jag att du har en så kort framtid inte... tvärtom.. ingenting har förändrats.. kram :)
Esmaralda

65 Dunegull:

skriven

När i tid tror du vi i såfall kommer ses?

66 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Var en sväng idag till jobbet för att föra lite viktiga papper dit, och fick då veta att min kollega, som börjat på min arbetsplats för några månader sedan, fått ett nytt jobb. Hon har mycket mindre arbetserfarenhet än jag, ganska samma nivå på utbildning.

Jag har sökt jobb i ca ett års tid. Hon sökte jobb ca 1 månad och fick nytt nästan direkt. Hur kan man förklara det? Att hon har bättre tur än jag? Vi söker inom samma bransch.

Kram,
Jennifer

Svar: Ja, det handlar ju om tur också... och hur det klickar mellan personer... din tur kommer också.. kram
Esmaralda

67 Jill:

skriven

Hej Esmaralda

Vilken ledsam början på dagen. Känns otäckt.
Stackars fågel.

Jag undrar om du kan se om jag kommer hitta ett lärarjobb snart och om det kommer att bli bra?
Jag ser så fram emot det, men tror jag är för på när jag går på intervju och att det ligger mig i fatet.

Kram
/J.

Svar: Bra att du inser vad du gör fel.. försök förändra.. en liten aning räcker.. och snart har du jobb ..kram :)
Esmaralda

68 Lotta B:

skriven

Näää! Attan att något rovdjur var framme.

Men håller med, sådan är naturen fast vi gärna vill se den som gullig. Hoppas Bengt kan komma igen i alla fall.

Tankar och uppmuntran och hålla-handen om du vill :)

Svar: Tack :) Och Bengt sitter på takåsen och tittar mot det tomma boet.. gör riktigt ont i hjärtat.. kram :)
Esmaralda

69 Berg:

skriven

Tråkigt med din fjäderbeklädda vän!

Imorgon är det dags för rätten. Antar att mitt ex kommer med både advokat och släktingar i släptåg. Vad kan jag vänta mig? Det är så oerhört tröttsamt med mitt ex. Något råd eller infall Es?

70 Utmattning:

skriven

Stackars fågelfamiljen😢

Jag brände ut mig och drabbades av utmattningssyndrom i maj 2018. Varit sjukskriven sedan dess. Den 20 maj är det meningen att jag ska tillbaka till jobbet 100%. Är så nervös hur det ska gå.

Kan du se hur det kommer att gå? Kommer jag att klara det?

71 Hon:

skriven

Hej,
vad tycker han kollegan om mig på jobbet? Tycker han har varit både irriterad och vänlig mot mig..
Kram

Svar: Han gillar dig... inte så att han är kär i dig men gillar dig allmänt.. kram
Esmaralda

72 Undran:

skriven

Kära es,
Fick en blomsterleverans från någon som kommer imorgon. Är det från honom?

73 Tingeling :

skriven

Stackarn. Livet och naturen kan va grym. 😥

Ska jag kolla boende typ 15 minuter härifrån norrut? En mindre ort där priserna är bra för hyreslägenhet. Skulle jag trivas?

Kram!

74 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för omtanke och råd i dag.
Det gick bra! Sköterskan var förvånansvärt lugn, vänlig och vettig. Nämnde inte ens statinerna! När hon kollat mina fötter och pulsar osv så frågade hon ”Brukar du raka”
Jag tittade lite fundersamt på henne och undrade varför hon ville veta om jag rakar benen. Erkände att jag gör det, ja!
”Hur ofta då?”
”När det behövs och blir lite stubb” 🤔
Sköterskan glodde lika konstigt på mig som jag på henne. ”Brukar du ruuuka?”
Efter att ha hållt på att missuppfatta ännu värre, hm, så begrep jag att hon menade röka!
Som det kan bli! Så började jag garva! 😁
Nu ska jag iaf börja ta en spruta om dagen och det känns bättre än en massa konstiga piller. Så jag är ganska nöjd.
Efter det hälsade jag på en kvinna som har samma förmågor som du. Utan att ha frågat något så säger hon exakt det du skrev om mitt ena lilla bebisbarnbarn. Ska verkligen bli spännande att se vem den lilla tösen är.
Nu är det dags att fixa middag! Så fort timmarna springer iväg! Ha en skön kväll!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Skönt att det gick bra hos sköterskan ! Men herregud. ruuuka.. och jag jag sitter och flinar lite här också :) Den lilla tjejen är speciell... du kommer märka det.. kram :)
Esmaralda

75 EPM :

skriven

Hmmm
Tydligen har ännu en helt ny kollega sagt upp sig efter bara nån veckas anställning. Orolig eftersom han anklagade min kompis för detta och sa att hon var orsaken.
Varken hon eller vi andra känner igen oss i det han beskrivit.
Han har varit stroppig och förmer sedan han började men vi har verkligen bjudit med honom och försökt.
Hur kommer detta sluta?
Ser du om han hade andra orsaker som bidrog som han ej angett?

Kram

76 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Det var tråkigt att höra. Verkar vara sorgens dag i djurvärlden. Fick kaninungar i natt/morse och när syrran tittade till dom vid halv nio levde dom men när jag kom vid tre tiden var dom döda. Två ungar var helt perfekta och en lite missbildad. Den missbildade var ju döfödd och troligen kylt ner dom andra två. Nu har två frågor:
1. Ville mamman visa mig att ungarna var döda eller att hon blivit mamma när hon skutta mot boet?
2. Kommer de nya ungarna klara sig när vi parar om henne till helgen?
Hoppas på svar! Kram 🐝

77 Skorpan:

skriven

En lustig fråga såhär mot kvällen, kunde bokföring vara något som jag kunde bli bra på? Alltså Skorpan + bokföring = sant ;). Eller är det allt annat än match made in heaven??
Kram Skorpan

Svar: Nja.. bokföring är kanske inte 100% men 75 %...... spåna vidare lite till... du kommer på vad du vill... kram :)
Esmaralda

78 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Men ser du om han kommer prova att ge mig chansen? Eller går han iväg?
Kram

79 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Håller tummarna för positivt besked imorgon, och oavsett så hoppas jag allt blir bra iaf!

Kommer jag och A bli vänner igen? Vill verkligen ha henne i mitt liv som förut, men orkar inte bry mig mer, funderar på att ge upp....

Kram!

80 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Det var tråkigt att höra. Verkar vara sorgens dag i djurvärlden. Fick kaninungar i natt/morse och när syrran tittade till dom vid halv nio levde dom men när jag kom vid tre tiden var dom döda. Två ungar var helt perfekta och en lite missbildad. Den missbildade var ju döfödd och troligen kylt ner dom andra två. Nu har två frågor:
1. Ville mamman visa mig att ungarna var döda eller att hon blivit mamma när hon skutta mot boet?
2. Kommer de nya ungarna klara sig när vi parar om henne till helgen?
Hoppas på svar! Kram 🐝

81 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Det var tråkigt att höra. Verkar vara sorgens dag i djurvärlden. Fick kaninungar i natt/morse och när syrran tittade till dom vid halv nio levde dom men när jag kom vid tre tiden var dom döda. Två ungar var helt perfekta och en lite missbildad. Den missbildade var ju döfödd och troligen kylt ner dom andra två. Nu har två frågor:
1. Ville mamman visa mig att ungarna var döda eller att hon blivit mamma när hon skutta mot boet?
2. Kommer de nya ungarna klara sig när vi parar om henne till helgen?
Hoppas på svar! Kram 🐝

82 Undran:

skriven

Kära es,
Testar lyckan med att få svar igen. Är blomsterleveransen från honom?

83 Ghostwriter :

skriven

Tror han att jag tycker om honom?
jag försöker dölja det så mycket jag kan,
och tycker faktiskt att jag lyckas bra. Är neutral.
Tycker han att det är jobbigt (om han nu tror jag gillar han)




Kram

84 Jen. :

skriven

Vad tråkigt att höra.

Jag velar lite med att göra en resa i helgen. En sida av mig vill verkligen göra den - komma ut, se något nytt, vara modig, lära mig nytt, få bättre självförtroende, gå utanför den där säkra zonen. Jag vet däremot inte om jag kan lita på att resan går bra och främst personen som ska hjälpa mig under själva resan. Kommer det bli bra och gå min väg utan missöden..

Vad ser du?

Svar: Ja, några större missöden ser jag inte.. lite klurigt kanske ibland men inte värre än att du kan hantera det....kram :)
Esmaralda

85 Alie:

skriven

Ja, även djurvärlden kan vara grym.. 😢

Es: jag blev rätt paff när vi stötte på varandra.. vad tänkte han? Glad att se mig eller? Han hade rätt bråttom där ifrån, upplevdes det som...
Kram

86 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nej inte ska jag hålla på med bokföring på heltid, men det kunde vara en del av de uppgifter jag gör. Tänker på ett jobb som jag eventuellt ska söka..
Kram Skorpan

87 Svart:

skriven

Han var lite ovanligt tyst idag, är han ok?
Har han några känslor för mig?

88 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att vilja ge mig en chans?
Eller ser du att han inte vill det?
Kram


89 Anonym:

skriven

Gokdväll Esmeralda, kallas han socker Conny för att han håller/hållit på med droger ?
Är han lite intresserad av mig ?
Kram

90 Catte:

skriven

Så imorgon är det dags att få besked? Skönt att väntan är över och jag ska tänka på dig och jag hoppas innerligt att du får ett lugnande besked. Hoppas du får ro under natten och kan sova, för det blir säkert en spänningsurladdning när det är dags, för hur man än försöker så är det svårt att inte spänna sig.

Stor kram Catte

Svar: Ja, väntan är ju allra värst ! Tack för din omtanke.. kram :)
Esmaralda

91 CA :

skriven

Hej
Har nu provat reiki healing, chakra balansering.
Mår lite illa igen samt har lite ont i benen och baken, som efter värsta träningspasset.
Såg på slutet när hjälpare försvann, tyckte också att det var några av mina gamla jag, konstigt och intressant

Funderar på att söka doktorandtjänst, ska jag skriva något omhur jag upplevde min studietid eller ej?
Har idag varit tillbaka i gamla känslor och upplevelser.
Skulle inte vilja få det så igen.
Vad tror du?
Kram

Svar: Dags att ta ett stort kliv framåt - tiden är inne för detta... doktorandtjänst.. eller utlandsarbete... något som skakar om lite.. kram :)
Esmaralda

92 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han kommer VILJA själv ge mig en chans? Eller kommer han inte att vilja det?
Kram

Svar: Känns inte riktigt så.. jag ser ingenting seriöst.. kram :)
Esmaralda

93 Undra :

skriven

Hej Esmaralda.

Togs mitt senaste meddelande emot bra? Bra som jag ville?
Kram

94 Hon:

skriven

Hej,
ärr han här mest för hans egen bekvämlighet? Börjar vara trött på hans attityd och offerkofta eller vad man ska kalla det.
Kram

95 Lisa:

skriven

Hej,
ser det ut att kunna bli problem om han kommer med och flyttar in hos mig där också?
Kram

Svar: Ja, en del problem kan du räkna med... det tror jag nog du själv också kan känna.. kram :)
Esmaralda

96 Catte:

skriven

Nu förstår jag ingenting. Nu skickar han meddelande om att han sitter i bilen en längre stund. Frågar om vi ska prata och han undrar 'om vad'? Jag tror han fattar att det får mig att backa för jag vill inte hamna i något tjafsande. Varför berättar han att han sitter i bilen? Ville han egentligen prata eller hoppades han på annat? Det kom ju från ingenstans... jag får inget grepp om honom och fråga går ju inte, för då blir han ju sur ;)

Jag ska bli man i mitt nästa liv, för det verkar så enkelt B)

Svar: Lägg locket på och var tydlig i detta... han ställer bara till med problem för dig och han är inte din soulmate.. kram :)
Esmaralda

97 Milla:

skriven

Tråkigt med fågeln.
Jag har en kollega som är energitjuv o hur skyddar jag mig? I dag blev jag så trött efter allt tjat o gnat o gnäll. Vad är det för fel m kollegan som får byta arbetsplats jämt?

Svar: Bygg en gräns som är synlig för dig själv och släpp inte in hennes destruktiva beteende.. låt det rinna av dig..engagera dig inte... kram :)
Esmaralda

98 Browallia:

skriven

Så tragiskt med Carinas öde nästan som ett terrordåd fast i djurens värld. Stackars Bengt :(

Jag är med dig i tanken och i morgon håller jag mina båda tummar för det bästa.

Kramar :)

Svar: Ja, Bengt verkar så förvirrad där han sitter för sig själv ! Tack för din tanke. kram :)
Esmaralda

99 Erika:

skriven

Hej! Kan det bli seriöst med den som jag hade en fling med för en vecka sedan?

100 Ghostwriter :

skriven

Tror han att jag tycker om honom?
jag försöker dölja det så mycket jag kan.... men det känns som att han tänker på mig som förut också, men att han är kluven ?




Kram

101 Kristina:

skriven

Vad tråkigt att höra om din sjukdom! Vi är många som skickar kärlek till dig❤️🌸
Ha det fint! Kram

Svar: Tack & kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: