Festen kan börja...

 
Nu är det dags för den årliga tyska vårmiddagen !
Det vill säga... vit tjock sparris..... italiensk skinka.....
 
 
.. färskpotatis... eller nypotatis som vi säger i skåne...
.. sallad  och rejäl binge hollandaisesås därtill !!
 
 
Sisådärja... nu väntar jag bara på att maken och MG ska komma hem från kvällspromenaden... så festen för tre kan börja !!
 
Sen lagom till Lets Dancé  blir det pannacotta  med  limemarineade jordgubbar !!
Jag har ett väldigt enkelt och gott recept på den lilla godingen !!
 
Nu önskar jag er en riktigt go start på helgen
 
Kram & kärlek
1 Popcorn :

skriven

Hej Esmaralda.
Men så fint du fixat! Nu ska maken bli glad va. Låter gott och ganska nyttigt!

Ser du honom och mig leva tillsammans i en familj?
Om vi skulle vänta ytterligare ett gemensamt barn.
Eller kommer vi att leva som separerade oavsett?
Ser du oss leva som en hel familj?
Kram

2 Helena Ir:

skriven

Smaklig måltid och mysig fredagkväll..!

Kram :)

Svar: Tackar och detsamma tillbaka :) kram
Esmaralda

3 Olli:

skriven

Hej Esmaralda.
Här blir fredagen lugn också. Bara hemma ser film. Äter popcorn.

Hur troligt ser det ut att han och jag får ett till gemensamt älskat barn?
Kram

4 Kvinnan :

skriven

Hej Esmeralda vad fint du har dukat upp önskar er en riktigt trevlig kväll.

Hur ser det ut för mig när det gäller min karriär. Kram

Svar: Jag får en god känsla... du grejar karriären och jag tror du till och med förvånar dig själv.. kram
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Händer det nåt särskilt kul på festen ikväll tror du?
Antenner ute?

Kram

Svar: Ja, det kan det faktiskt göra... kram
Esmaralda

6 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser allt ut att vara som det ska?
Kram

7 Skorpan:

skriven

Mums!
Önskar jag var bjuden ;). Eller att nån ens skulle laga nåt åt mig.. Men kanske nån dag, eller ens tillsamnans ;).
Ha en fin kväll, shejka loss :D.
Kram Skorpan

Svar: Nån kommer laga riktigt gott åt dig en dag.. för bortkommen i köket är han inte.. kram :)
Esmaralda

8 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du honom och mig leva tillsammans i en familj?
Eller kommer vi att leva som separerade oavsett?
Kram

9 AnnaK:

skriven

En sista gång.... Visst tittade han lite extra på mig?

Kram och ha en fin kväll 🤗

Svar: Japp, det gjorde han absolut.. kram :)
Esmaralda

10 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Ursäkta att jag frågar detta igen. Men hoppas så.

Hur stor ser chansen ut at ät han och jag får ett till gemensamt barn?
Kram

Svar: Runt 50 % ser det ut som.. så det kan bli viket som.. kram :)
Esmaralda

11 Browallia:

skriven

Trevligt med lite festligt på fredagen :) Själv kommer jag mumsa i mig jordgubbar och havregrädde till Let's dance. Jag har järnbrist igen så jag måste gå inför att äta sånt som innehåller järn.

Önskar er alla tre en mysig fredagkväll. Kram

Svar: Jordgubbar... så gott.. lite järnbrist kan man därmed stå ut med tycker jag :) Kram
Esmaralda

12 Michaela:

skriven

Så fint du har fixat! :) Ha en mysig kväll! Kram och puss till MG!

Svar: Och MG pussas massa tillbax :)
Esmaralda

13 Flytt:

skriven

Så mysigt ni skall ha det👌

Ser du en flytt för mig Es?
Kram

Svar: Ja en flytt kommer.. kram
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

:) kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

15 G.H:

skriven

Gud vad gott!!!

Svar: Japp :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Får väldigt mkt vågade sms av honom nu. Hur blir det när vi träffas om en vecka? Kram och trevlig myskväll

17 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att tänkt något på mig sen vi senast hade kontakt? Eller är det något han bara bortser ifrån.
Kommer han att kontakta mig igen eller ha något seriöst intresse för mig?
Kram

Svar: Han tänker lite hit och lite dit.. ingenting är självklart för honom men det finns en chans till ny kontakt.. kram :)
Esmaralda

18 Flytt:

skriven

Tack för svaret kram

19 CA:

skriven

Hej
Skickade ansökan igår på doktorand, skickade i veckan också på utlandsarbete i Portugal men min engelska stavning är inte så bra.
Jag har ju sökt flera jobb i Göteborg också.
Vet inte vad som skulle skaka om eller vara nyttigt för mig.
Min oro för framtiden är ibland ett hinder.
Blir mitt nästa arbete utmanande på ett bra sätt? Kommer det att ge mer glädje än bekymmer?
Kram

20 Helen:

skriven

Hej.
Det där lät väldigt gott. Kan man möjligen få recept. Åh andra sidan följer jag inga recept. Men ändå, Lite tips på vägen kanske ? :-)
Jag tycker om att testa. Mannen här tar tid på klockan. Jag gör på ett ungefär.

Ha en go helg allesamman.
Själv väntar jag på att en potatis o spenatgratäng skall bli klar i ugnen ( tar ett tag till o så har vi grillad lammsteks rester från i går som vi tar till.
Sitter o smuttar på ett glas vitt nu.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: