Fokus - är en superkraft !

Förmågan att ha  fokus – är en gåva som somliga har.

Och du som inte har den.. du kan träna upp dig. Jag läste en artikel som handlar om taxichaufförerna i London och de har en väldigt stor hippocampus.  Det är bland annat den del i hjärnan som har förmåga att navigera rätt.  Ju längre de kört taxi  - desto större hippocampus.

 

Och detta är  ju ett bevis på att hjärnan formas av träning och upprepning.

Och man vet att  även ett  rätt tänkande skapar tillväxt och expansion i hjärnan.. så man måste  inte praktiskt utföra upprepningar. Det kan räcka att tänka .. men på ett konkret sätt.

Hjärnan blir vad du  tänker och tänker  man på en massa olika samtidigt så tappar du förmågan att fokusera. Öva dig på uthållighet och på att hålla stramt fokus minst 30 minuter åt gången.  Ta sen en paus på tio minuter och tänk på annat.

 

Det här med multitasking är mest en myt. 

Det är inte effektivt då man inte på ett vettigt sätt kan göra flera tankeoperationer samtidigt.

Försöker man så hoppar man mellan tankarna och det tar tid & är inte kvalitativt.

 Läser du mail och pratar med en kollega samtidigt blir båda delarna sämre och du tappar lätt information.

Man har hittat ett direkt samband mellan stress, fokus och hälsa och man anser att förmågan att fokusera är ett tecken på personens mentala hälsa.  Ju sämre förmåga, desto sämre mår personen.

Sen finns det ju människor som aldrig är riktigt närvarande.. de svarar på tilltal men man når dem liksom inte. Och det är väldigt frustrerande.  Dom vill man helst skaka o rejält – även om det inte hjälper det minsta !

Somiga är nog födda utan  någon fokusförmåga alls !

 

 

Fokus ska du ha inte bara för din egen skull utan också för din omgivnings skull.

Har du några bra fokustips ?

 

Kram & kärlek

1 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Varför har han så svårt att släppa taget om mig? Är det för att han känner vår connection? Kram

2 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda T berättade igår att han trodde att J D är singel kan det stämma en gammal kollega till honom ?
Var han stressad sist eller la han märke till mig på något positivt sätt ?

Kram

3 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han på hur det vore att kyssa mig? Eller har han inte sådana tankar om mig? Kram

4 Jossan :

skriven

God morgon

Onsdag och snart helg! Ska bli härligt med helg. Jag ska iofs fortsätta rensa och få ordning på lägenheten. Det är rätt drygt...

Idag ska jag till läkaren och kolla mina blåmärken. Får ju blåmärken någon bara nuddar mig...

Då nog ställa in träningen idag eftersom jag fick så ont i min häl igår..

Igår skrev jag ner allt som den där föräldern sa till mig. Der var ju en kränkning mot mig. Sjukt hur människor kan få bete sig så... När slutade föräldrar ha respekt för lärare? Aja ska försöka få bort det för vet vad jag kan..

Kan du se när min legitimation blir min? Hade önskat jag blev godkänd på matten så jag kunde komma ett steg närmre...

Nä får väl fixa till mig och åka..

Kram

Svar: Legitimationen kommer, det ser jag och du ska inte ge dig... du är en kämpe och det ska du vara stolt över.. kram :)
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Godmorgon

Jag tänker att detta är varför mindfullness och meditation är så effektivt. Jag kan ha bra fokus, tyvärr har jag inte haft det de senaste åren pga känslor och stök i livet.
Ämnar dock komma tillbaka. För mig hjälper det om jag strukturerar när det är mycket och det känns överväldigande; skriv upp det du ska göra på en lapp sen rangordna. Ofta ser jag då att det inte är så mycket att göra eller att jag inte kan göra vissa saker än då nån annan har det nu. Der lättar pressen lite och ökar fokus- ger klarhet.

Jag förstår faktiskt ingenting nu Es, P försvinner igen.
Jag har inte sagt eller gjort nåt dumt så varför gör han så att jag känner det så? 😔
Jag upplevde nåt annat i helgen, att han var mer nära och mjukare än innan. Antar att det var fel..? Jag som brukar ha bra intuition annars.

Kram

Svar: Ja, mindfullness och meditation är guld ! När det gäller P så är han komplicerad... tänk dig noga för om det är så du vill ha det... kram :)
Esmaralda

6 DD:

skriven

Kommer min syster må bättre snart? Blir så ledsen för hennes skull att hon ska behöva igenom detta utan stöd och kunskap från familjen.

Kram

Svar: Men du förstår och du är familj.. och viktig !! Hon kommer igen detta och kommer må bra igen men det kan ta sin tid.. kram
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Fokustips, svårt för det själv o då ska jag nog inte råda andra. Förutom om det är som med barnuppfostran o kärleksråd, mycket lättare att ge råd åt andra ;). Sysslar mycket med multitasking på jobbet viljet jag försöker komma birt från. Besvärligt då jag sköter om två "bolag" o ska bokföra mina timmar. Glömmer lätt bort vad jag gjorde åt vem o hur länge det tog...

På nästa jobb ska jag inte behöva bokföra timmar o arbeta för två arbetsgivare. Tror du Es att mitt nya jobb ligger i min hemstad eller i grannstaden? Hade jag inte barnen skulle jag flytta utomlands o jobba, om det fanns en möjlighet att få jobb där? O det tror jag att det skulle finnas en möjlighet till ;). Sthlm...

Tillsvidare är det nuvarande jobb som gäller o är väl bara att hugga tag i dagens göromål..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Egentligen finns det många möjligheter för dig.. en hel del dörrar är öppna men som du säger... just nu får barnen komma först.. men din tid utomlands kommer... kram :)
Esmaralda

8 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Av fokus mår man bra.
Jag har försökt att bli bättre på det.
Det är speciellt viktigt när man har barn. Jag har ett barn som märker direkt om jag tänker på annat. Då börjar hans tänka till med det ena och det andra för att få tillbaka mitt fokus.
Min mamma kan jag uppleva är lite svår att nå.
Även om hon är snälll och menar väl.
Så får jag ofta en ensamhetskämsla när jag pratat med henne över telefonen eller när jag hälsar på. Jag inte själv vad den beror på. Det kanske är från barndomen. Men har har försökt reflekterat själv varför jag får denna känsla och det kan vara att det är svårt att nå henne att jag inte får den bekräftelse

Esmaralda,
Jag skulle vilja flytta till något större med uteplats svårt med ekonomin när man är själv. Önskar jag kunde träffa någon.
Ser du mig kunna bli själv några år flera år till på den här vägen?
Eller ser du förändring i min tillvaro ganska snart förändring
Kram

Svar: Missa inte bloggen i morgon.. den handlar om distanserade föräldrar och vad detta kan ställa till med. Du träffar någon och det bör inte dröja så länge... jag ser en positiv förändring och du kommer så småningom ha ett boende ungefär som som du önskar dig.. kram
Esmaralda

9 Rebecca:

skriven

Får jag behålla mitt jobb? :)

10 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli någon av ”F” eller ”p” för mig som jag bygger något vidare med?
Kram

11 Fattig:

skriven

Hej!

Kommer jag att vinna pengar någon gång om än bara någon hundring??

Kram

Svar: Ja lite vinster blir det allt men räkna inte med något större.. kram
Esmaralda

12 Nella:

skriven

Kunde helt klart bli bättre på att fokusera.

Kan du se vilket som kommer först: graviditet eller nytt jobb? Kan jag själv bestämma i detta?

Kram😊

Svar: Ja, du kan själv bestämma en del i detta... kram
Esmaralda

13 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har varit inne väggen.. jättehårt. Jag gick stora kognitiva problem, jag kunde inte läsa, hittade inte alltid hem, oförmåga till att organisera och jag kunde inte fokusera.
Nu är jag ju nästan helt bra, även om det är svårt att fokusera på skriven text än, och jag är stressiänsligare än förr, men det som hjälpt mig tillbaka är skogspromenader. Där slappnar hjärnan liksom av och vilar helt, och det har fått hjärnan att läka. Och det hjälper också mitt fokus :)

Svar: Ja, kan tänka att skogspromenader är väldigt helande.. kram
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja fokus är viktigt och det har jag i allra högsta grad fått öva på när jag sitter och skriver in nummren i röstförteckningen Viktiga siffror som måste bli rätt :-)

Idag mer fokus fick extra pass :-)

Kram Anki med flock

Svar: Ja här behövs minsann fokus !! Kram :)
Esmaralda

15 Kvinnan :

skriven

Godmorgon ja angående fokus, hade jag önskat jag kunde ha mer på mig, men fick papperna igår och han fick stanna på uppehållstillståndet, trodde verkligen han skulle få avslag så vi skulle bli av med honom, men nu fick han stanna, låter säkert elakt, men om folk visste vad vi har fått stått ut med, mentalt är vi helt slut,hur kommer detta sluta???

Svar: Även om han fått uppehållstillstånd så betyder det inte att du måste fortsätta som du gör, det är dags för nya beslut.. kram
Esmaralda

16 Mt:

skriven

Hej!
Har tenta idag, kommer jag bli godkänd? Så nervös.
Kram!

17 Smöla:

skriven

Herregud va jag pendlar i mitt humör.. ena stunden är jag så nere att de är asjobbigt, å sen kan de vända med en gång å jag är jätte lycklig, nästan kär!
Vad beror detta på? Är de mina känslor allihop eller tar jag in andras känslor?

Svar: Du är i en period då du har känslorna lite utanpå...men vist tar du lätt in andras känslor också.. kram
Esmaralda

18 Pia1:

skriven

Nu har jag försökt ALLT för att få besked om någon tänker ens hjälpa med det akuta. Även pratat med verksamhetschefen men det gav heller ingen reaktion vad det verkar. Jag är helt förkrossad, förstår inte hur han trots en hel del nytt i provsvar lämnar skeppet utan att meddela. Det innebär även att sonen inte heller får någon hjälp när de inte tar reda på mitt problem först. DET BLEV ingen hjälp här, ingen utredning 😭
Jag är så så ledsen och idag blir det offentligt för att försöka den orimligt långa och påfrestande ansträngningen att åka utomlands, om jag får ihop summan.

Svar: Stor och innerlig styrkekram !
Esmaralda

19 Sigma:

skriven

Bra ämne idag. Till professionen skådespelar jag och där är fokus 100%. Har man bekymmer och försöker multitaska så går det fel. Det krävs en hel del träning att släppa allt och fokusera för stunden. Kram

Svar: Ja, det kan jag tänka mig.. här funkar inte multitasking inte.. kram :)
Esmaralda

20 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Blev besviken över ett köp som inte blev av igår.
Kommer det fler såna tillfällen?
Tack!

Svar: Ja, det kommer fler tillfällen.. kram
Esmaralda

21 Fina:

skriven

Hej Es❤️Blev han berörd av mig igår då vi samtalade? Det kändes så. Kram

22 Dalkulla :

skriven

Till <3 och Helena Ir: Tack själva för vänligt bemötande. Blir så glad när ni gav er tid och visade intresse för det jag skrev om Collagen bl.a. Det betyder mycket för mig, då jag försökt så många gånger nå fram till dom jag har på FB-listan men helt utan framgång.

Själv skulle jag blivit så glad om någon gjort inlägg om sådant som både MSM, Collagen och Kolloidalt Silver. Jag allt det hemma. Eftersom vi är helt anonyma här kan jag skriva det här. Jag har något intill mitt syncentrum som gett mig dubbelseende, mitt hopp står till först och främst till Kolloidalt Silver då jag läst att det ska krympa det jag har. Den jag har är ofarlig säger läkaren men, man vet aldrig hur rätt de har i slutänden.

Jag har hållit på med MSM - Kolloidalt Silver i ett år och, noga räknat 17 dagar med Collagen. Vi är några få känns det som ibland där vi greppa det lilla halmstrå som finns att må bättre.

Tack än en gång för ert vänliga bemötande! :)

23 <3:

skriven

Är det uppmärksamheten han söker eller stödet?

Svar: Båda delar ser det ut som.. kram
Esmaralda

24 Dunegull:

skriven

Blir det trevligt möte mellas oss på fredag? Ser du ifall vi kommer att träffas igen?

25 G.H :

skriven

Hahaha läste just exakt detta i Catherine Price’s bok ” Hur du för slut med mobilen” i går kväll:)

Får ta detta som ett tecken ;)
... för har insett att jag e alldeles för beroende av mobilen. 😬

Kram:)

Svar: Bra.. ta till dig :) Kram :)
Esmaralda

26 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har börjat prata med en kille lite på meddelanden. Känslan över honom är bra.
Det kanske är för tidigt att säga än. Men tror du att det här är en kille som jag kan komma att bygga vidare med?
Kram

Svar: Runt 40 % möjligt ser det ut.. så det finns en chans.. kram
Esmaralda

27 Lisa:

skriven

Hej,
Var så irriterad och arg på honom igår, det var som att han ville göra mig irriterad innan jag gick til jobbet.. har jag rätt i det? Tycker det är så svårt att möta såntdär subtilt utan att bli förbannad...
Kram

Svar: Ja det är svårt.. och du behöver vara tydlig själv och sätta ner foten... kram
Esmaralda

28 Nalle:

skriven

Hej Esmaralda,

Tror du att han uppskattar mig?
Kram

29 Nettan59:

skriven

Hej Es
Så intressant ämne idag. Fokusera kan jag göra när något är tillräckligt intressant och man kommer i en flow. Annars far tankarna kors o tvärs i huvudet, och dom är många 😊. Så övning är bra här.

Nu på fm skall jag ha samtalet med svärdottern har gått ett tag nu eftersom det inte passat tidsmässigt för henne. Hoppas allt går bra o jag inte far ut i försvar igen, risken finns. Men skall tänka på dina råd till mig. Hoppas Shantis sista krafter står mig bi idag 😊.
Kram

Svar: Nog tror jag att Shanti står dig bi.. kram :)
Esmaralda

30 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Blev han påmind om vår connection igår då vi träffades? Kram

31 T:

skriven

Vet inte hur det kommer sig. Men ofta när jag tänker på något, så kommer du med svaren. Du visa kvinna. Igår fick jag huvudvärk när jag studerade intensivt och funderade mycket på det. Och idag fick jag svaret på din blogg hur jag ska plugga för att inte få huvudvärk.

Svar: Kram :)
Esmaralda

32 Liten C:

skriven

Igår bröt vi.
Mest för att han vill mer och jag kan inte ge honom detta just nu.
Vi älskar varandra men lite komplicerat .
Kommer han ändå vilja att vi ses och höra av sig?
Kramar ❤️

Svar: Ja, så småningom.. kan vara så att ni båda behöver egentid just nu.. kram
Esmaralda

33 Michaela:

skriven

Kan ha svårt med det ibland då jag svävar iväg med mina katastroftankar men jobbar med det varje dag och tycker att jag gör lite framsteg i alla fall.

Shit vad drömmar kan vara verkliga! Drömde att jag fick njurcancer och jag har ju förhöjd risk pga min njursjukdom. Skulle få cellgifter var 3e dag. Grät grät och grät gjorde jag. Hoppas ingen sanndröm bara. Kanske betydde ngt annat eller så var det "bara en dröm".

Praktiska saker satte stopp för träffen ikväll och tar det som ett tecken på att det inte var meningen och handlade om någon soulmate.

Kvällsjobb. Planeringsdag för fast personal och skönt för då slipper man några som mobbar oss andra.

Hoppas dagen blir fin och att "Kingarna" mår bra :) Kram o kärlek från soligt och varmt Sthlm!

34 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda T berättade igår att han trodde att J D är singel kan det stämma en gammal kollega till honom ?
Var han stressad sist eller la han märke till mig på något positivt sätt ?

Kram

35 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att bo i hus tillsammans med någon?
Blir det närmaste åren eller dröjer det
Kram

36 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du Dagen min blir bra? Något jag ska tänka extra på? Ha en fin dag kram! 😃☀️☀️☀️

37 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar lite över?
Ser du varför chansen endast är 40% att det blir något med mannen jag börjar prata lite med? Är det något som inte kommer att stämma? Eller kan chansen öka?
Kram

38 Dunegull:

skriven

Blir det trevligt möte mellas oss på fredag? Ser du ifall vi kommer att träffas igen?

39 Hon:

skriven

Hej,
jag skulle ha lust att sparka ut honom idag. Han vet inget ännu. Men nog är nog. Det skulle kännas skönt att ha honom ut. Ser det ut att var bra eller är det lite för elakt?
Kram

Svar: Ja, nog SKA vara nog också och du ska göra det du känner att du måste.. somligt är inte förhandlingsbart.. kram
Esmaralda

40 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Det där med fokus är det nog lite si och så med. Mina tankar hoppar runt ganska mycket nu så ibland säger jag ”fookus” högt till mig själv. När jag kör bil kan jag sitta och gala ”fookus” till mig själv. Knäppt, va? Det har hänt så mycket de sista månaderna bara så det är fladdrigt i knoppen. Så är jag ju en människa som grunnar lite för mycket åxå. Önskar ibland att jag bara kunde släppa alla tankar och bara vara.
Dags att ta upp meditationen igen för det är bra! Även att medda kan vara svårt men oerhört skönt när man kommer ner i stillhet.
I dag är det en yrslig och svag dag så jag ska tala om för mig själv att jag är stark och kry.
Solen skiner så man får väl stappla ut lite. Grannarna lär tro att jag är full 🙄 Om det var så väl! 😁 Ha det så gott!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, meditation är viktigt och gör dig gott - så ta upp det igen ! Hoppas du tar tid ut och får lite sol... här blir det snart långpromenad längs havet.. kram :)
Esmaralda

41 B:

skriven

God morgon,
Börjar fundera på om jag inte ska köra på USA nästa år istället för nu i augusti.. bara leva i nuet här hemma under sommaren. Vad ser ut att bli bäst? :D kram b

Svar: Jag tycker din nya plan känns riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

42 ???:

skriven

Hej Esmeralda du hade sett sist att vi skulle lyckas bli av med han som vi jobbar med, när ser du han sluta?

43 Tildis:

skriven

Hej Es!

Jag kan vara rätt dålig på att fokusera. Vill gärna multitaska men det brukar ju sällan gå så bra.

Längtar så tills talismanerna är redo! Behöver verkligen få lite tur. Kan du se om det ser positivt ut med jobbet som jag sökt? Kram

Svar: Du har chans på jobbet.. och blir det inte detta jobb så kommer ett annat snart.. kram
Esmaralda

44 Kvinnan :

skriven

Tack för svaret, Det är lite svårt att sluta, när man är så insyltad idet hela, jag vill inget annat än att må bra, men så fort jag ser honom, så kommer känslan ilska...varför är det så??

45 Louise:

skriven

Idag pratade jag med min pappa igen och jag fick reda på att en som han känner har snackat med en annan och jag måste ta beslutet om jag ska lämna honom.
Just nu är vi si sådär sams men jag försökte prata med honom igår innan han åkte till jobbet men jag har inte rätt att säga nej eftersom vi inte har sex så ofta bla bla bla.
Jag behöver bara säga till så sätter min pappa igång karusellen som ska få mig väck från honom. Måste bara få ett jobb så jag kommer hemifrån. Ska sätta oss ner också och prata igenom det om hur det kommer att bli.

Idag är sista dagen som man kan välja till gymnasiet och min son vill läsa som konditor men tydligen har skolan gått från toppbetyg till sämre och de har tvingats betala vite. Han skuggade i måndags på NTIgymnasiet i Lund och satte det som andra hands val. Jag hoppas han kommer in på någon av skolorna. Trivs han inte på en kan han alltid byta. Han verkade i alla fall trivas på det gymnasiet så vi får se.

Nu ska jag söka ett eller två jobb och sen blir det att åka hem och hoppas att han har gått och lagt sig så jag slipper honom några timmar.

Ha en fin dag. Kramar

46 Linda:

skriven

Lite tror jag dagens uppkopplingar gör det svårare att hålla fokus. Ibland tittar jag på tv, surfar på ipaden, och på samma gång läser mailen på telefon, hur galet är det inte egentligen? Kanske en helt skärmfri dag vore något att börja med. Ja det kanske man borde införa, en skärmri dag i veckan!

Ha det gott alla!

Svar: Låter som en bra insikt.. kram :)
Esmaralda

47 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Bor jag i ett hus i framtiden som ligger här jag bor nu eller blir det en längre flytt.

Svar: Det ser ut att bli en ganska rejäl flytt en dag.. kram
Esmaralda

48 Skorpan:

skriven

Pia1, kom att tänka på, om du inte redan gjort det förstås, hur skulle det vara om du gick ut i pressen med det här om att inte få behövlig vård, ja allt det du fått gå igenom? Bara en tanke som slog mig..

Tack för svar Es!
Inte alltid man kan sätta sig själv i första rummet, men nångång kanske.. Inte lätt alls.
Kram Skorpan

49 Lisa:

skriven

Hej,
jag misstänker han kommer att försöka komma med mig då jag reser iväg och flytta in med mig.. ser det bra ut att resa iväg med flyg istället för buss eller tåg för att minimera risken?
Kram

Svar: Ta flyget.. och var VÄLDIGT tydlig med hur du vill ha det och ge dig inte en tum.. kram
Esmaralda

50 Tina:

skriven

Hej!
Ser jag ut att vinna på om jag meddelar mitt företag om situationen att han har bott här?
Kram

51 <3:

skriven

Hej kära Es, tror du det kommer ordna sig med ögonen tills jag åker på semester ? Kan du se vad skavet och det onda beror på ?

Skriv gärna och berätta mer Dalkulla om collagenet hjälper dig. Läser inte alltid alla kommentarer och det har sista tiden varit en annan som använder samma alias som mig titt som tätt.
Kram

52 Gamla tjejen :

skriven

Hej e!

Du har spått mig två gånger jag kommenterade inte på länge förrän jag frågade om det är dags för barn snart (typ en månad sen). Känns jättekul att du tror det är snart då jag längtar och känner att han är mannen i mitt liv.

Men i söndags bråkade vi, och vi bråkar sällan. Men det kändes som ett väldigt stort bråk...
Tror du vi går vidare som förut? Han säger att allt är ok?

Kram Emma

Svar: Bråk måste komma och har ni båda fokus att lösa det hela.. då är detta en god investering för framtiden.. kram
Esmaralda

53 Helena Ir:

skriven

Jag har haft jobb där jag behövt ha väldigt bra fokus..speciellt på siffror..på den tiden var mitt sifferminne skarpt.
Jag ansågs nog som rätt fokuserad..
Idag är hjärnan mer vilande :)

Haft en sån bra träningsdag..på ett nytt gym..himlaskoj!
Tog mig ur mitt vanliga comfort zon :):) Det här stället kommer jag besöka fler gånger..nya maskiner och nytt folk..
Och en timmes promenad på det..

När jag var sjukast i kroppen,knoppen..så trodde jag aldrig att jag skulle ta mig dit där jag är med träningen idag.
Heja dig Es,att du har kommit igång!!

Kram :)

Svar: Jag blir neongrön av avund.. där du är.. dit kommer jag aldrig.. först träna och SEN promenera en timme.. jag är glad om jag bara fixar promenaden ! Kram :)
Esmaralda

54 Sippan:

skriven

Hej, kommer han med P, att höra av sig eller var det något han bara sa?
Har ju hopp om att han ska göra det men vill inte hoppas i onödan.
Kram

55 Erika:

skriven

Hej! Kan det bli en flirt till helgen?

Svar: Ja, det kan det mycket väl bli.. kram
Esmaralda

56 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Blev han påmind om vår connection igår då vi träffades? Kram

57 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Detta återkommande problemet.

Jag har sonen 12/14 dagar medan pappan till barnet har 2/14 dagar eftersom han bor en bit bort. Jag får ta all vab. Alla dagar det är studiedagar. Och all annan arbetsfördelning i vardagar.
Pappan till barnet tar körningarna hämtning+ lämning dem varannan helg han har.
Men nu tar han upp det att vi ska dela 50/50 på dessa körningar.
Vad ska jag få tillbaka?
Är det rätt att jag ska serva honom med det?
Ska jag gå med på detta? Leder det till något positivt?
Kram


Svar: Du behöver sätta ner foten och få honom att inse vad som är rimligt och vad som inte är rimligt.. det här känns inte ok.. kram
Esmaralda

58 Fina:

skriven

Hej Es❤️Känns det som om han blivit intresserad av någon annan än mig? Kram

Svar: Jag kan inte känna in någon.. kram
Esmaralda

59 Helena Ir:

skriven

Inte gjorde jag allt på en gång när jag började.
Rom byggdes inte på En dag..så inte heller våra kroppar..Jag tror på dig!
Kram 🙂

Svar: Tack för det :) Och från att inte gjort i stort sett nånting alls så tycker jag en timme i rask takt med stavar 4-5 gånger i veckan är värt medalj.... kram :)
Esmaralda

60 Jossan :

skriven

Jahapp ska tillbaka till vårdcentralen och ta prover imorgon.. för att utesluta blodsjukdomar.. asså varför säger en läkare så? Det skrämmer mig... för tänk om det är cancer eller något...

Nu är jah iallafall hos mamma och pappa och ska sova här inatt för jag måste vara där halv 8 imorgon...

Pratade med min chef idag kring gårdagens förälder. Tur man har de på sin sida...

Kram

Svar: Ja, jag ser ju att din chef gillar dig och tror på dig :) kram
Esmaralda

61 ???:

skriven



Hej Esmeralda du hade sett sist att vi skulle lyckas bli av med han som vi jobbar med, när ser du han sluta?

62 <3:

skriven

Hej kära Es, tror du det kommer ordna sig med ögonen tills jag åker på semester ? Kan du se vad skavet och det onda beror på ?

Skriv gärna och berätta mer Dalkulla om collagenet hjälper dig. Läser inte alltid alla kommentarer och det har sista tiden varit en annan som använder samma alias som mig titt som tätt.
Kram

63 Dunegull:

skriven

Ser du om jag kommer prestera bättre på fotbollen här med tiden? Känner att jag inte riktigt kommit upp till den kapacitet jag kan.
Kram

Svar: Exakt.. du kan mer.. och jag tror det kommer.. kram
Esmaralda

64 Anne:

skriven

Hej!

Mitt bästa fokus tips är att bara sätta igång med det som kräver fokus och inte vänta på att motivation infinner sig. Fokus och motivationer kommer eftersom.
Det är vad jag tycker funkar i alla fall 😊

Är det någon idé att fortsätta med han jag träffar nu eller ska jag kanske gå vidare?

Önskar alla en underbar dag

65 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Känner han fortfarande av kemin mellan oss? Kram

66 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Av ren nyfikenhet ... ser du om jag är gravid när ja gifter mig? Har alltid hoppats att kunna fira min bröllopsdag ordentligt! Ser du något om det? Kram Kiara

67 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Av ren nyfikenhet ... ser du om jag är gravid när ja gifter mig? Har alltid hoppats att kunna fira min bröllopsdag ordentligt! Ser du något om det? Kram Kiara

68 Ghostwriter :

skriven

Ser det ut som att min nästa seriösa partner är min blivande? Eller kommer jag ha en seriösare dejt innan? Jag dejtar runt lite men känns mest som att jag betar av gamla relationer och det tror jag också är meningen inför mötet med den rätte. Tänkte bara om jag kommer inleda förhållande med någon annan först.




KRAM och hoppas du har en bra dag trots allting.



69 Ghostwriter - Drömmar om alltet/tidigare liv :

skriven

Jag frågade dig om en dröm och du sa att det kan vara minnesbilder från alltet/tidigare liv.

Hur kommer det sig att man drömmer om alltet? Om det skulle vara därifrån. För vissa drömmar återkommer under flera års tid. Jag känner alltid igen dom, och just den drömmen om vita huset känns så harmoniskt för mig. Samtidigt, vem knackade på dörren? Varför var huset övergivet men ändå som att jag tillhörde där?



Om du vill får du gärna skriva om sådana drömmar i inlägg!


Kram :)

Svar: Ska lägga det på minnet som blogginlägg.. att drömma om Alltet är rimligt för det är ju ändå där vi vistas mesta delen av vår tid... kram :)
Esmaralda

70 Sofie :

skriven

Hej
Tack för svaret jag fick på min fråga, betydde riktigt mycket för mig!
Kan du se om vi kommer kunna flytta till ny lägenhet innan hösten?
Kram

71 Dalkulla :

skriven

<3: Det lovar jag göra. Läste att det tar omkring två månader innan det går att se någon effekt. Jag hoppas verkligen det har iallafall någon form av effekt. MSM hade det verkligen.

Kram!

72 Längtar:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skulle helst önska att jag var gravid nu.
Men verkar det troligt? Eller ganska snart eller under det här året?
Kram

73 Snödroppen:

skriven

Dåligt med fokus här! Har oftast fokus på fel saker så några bra tips kan jag inte dela med mej. Men fokus rakt fram är verkligen det jag behöver nu men det går dåligt, behöver så mycket styrka, mod och kraft! Är ruljansen igång snart? Dyker det upp ett boende som passar? Känns som att det är på G....
Kram💕

Svar: Ja, det verkar vara på G... helt klart... kram
Esmaralda

74 Hon:

skriven

Hej,
Han säger att han BARA har den lilla summan pengar och därför inte vill åka nu. Påstår att hans vän ska sända han pengar och att han åker härifrån om ca 2 dagar då han fått det på kontot.. skulle han åka då eller är det bara ett knep för att kunna stanna längre? Tänker bara så han skulle klara sig om jag skulle sparka ut honom innan dess eller om han ljuger..
Kram

Svar: Gör klart att det är två dagar som gäller och sedan spelar det ingen roll vad han säger eller vad han skyller på... lycka till nu.. kram
Esmaralda

75 Miltons Mamma:

skriven

Det ser ut som det blir en till omgång i tingsrätten. Jag har noll ork kvar. Motivationen till livet är obefintlig.
Kommer jag orka?
Ser du hur det kommer gå?
Trasig själ nu! 💔

Kjam på dig 💞

76 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var ikväll på en elev-och föräldraträff på dotterns blivande skola. Jag känner starkt att jag absolut vill att dottern ska börja där, läraren verkar vara himla bra.

Dock såg jag min gamla mobbare från skolan. Som mobbade mig i skolan. Hennes barn ska börja i samma klass som min dotter. Jag hälsade bara avmätt på mobbaren och sen ignorerade jag henne.

Undrar vad hon tänkte då hon såg mig? Själv kunde jag inte låta bli att tänka (elakt kanske) att karma is a bitch. Kände hon sig lite avundsjuk då hon såg mig?

Svar: Ja, det gjorde hon faktiskt...kram :)
Esmaralda

77 XL-baddräkten:

skriven

Halloj!

Här bakas det rabarberpaj..
Serveras strax framför Robinson..
Slurp!
Vaniljglass till såklart!

Det får bli XL-baddräkten i år igen ;-)

Du Esmaralda!
Ser du månne vad den blonde vildmarksmannen tycker när han ser och pratar med mig, tänker han på det i efterhand?

Kramis 💙

Svar: Men gud så gott ! Var du glad som har XL baddräkt.. en annan har XXL minsann ! Han tycker at du är väldigt sexig.. kram :)
Esmaralda

78 Mirre:

skriven

Hej Es,
Ibland så ifrågasätter jag varför jag ens är här, detta är ju min "drömutbildning" och jag lyckades ta mig hit men allt är så himla kämpigt för mig och jag vet inte om jag vill eller orkar leva såhär längre. Jag försöker att tänka positivt men det är svårt och samtidigt så vet jag att jag aldrig kommer att ge upp, jag måste iallafall klara denna terminen. Men ärligt talat, allt plugg, det ger mig sånnstress mentalt och jag vet inte om det är värt det ärligt talat. Jag vill kunna leva mitt liv också, njuta av livet och ha kul inte bara oroa mig och stressa över skolan hela tiden. Och skulle jag hoppa av denna utbildningen, då vet jag inte vad jag skulle göra för något annat. Denna utbildningen är ju det enda jag kan tänka mig i nuläget av de utbildningar som finns, samtidigt har jag svårt att finna motivation till att plugga stenhårt..

Allting känns bara så hopplöst ibland. Finns det ens någon mening för mig att stanna kvar på denna vägen? Kan du se något? Kram

Svar: Ja, kan du bara hitta fokus och se meningsfullheten i det du gör så går det bättre... hoppar du av så kommer det en tid när du ångrar dig.. kram :)
Esmaralda

79 Soul:

skriven

Blir han glad att få se mig igen imorgon?

80 Fia-Lotta:

skriven

Bra bloggämne idag! 👍😊👌
Jag har egentligen fram tills sista åren levt ’på språng’ mentalt. Massage, natur och mindfulness är som medicin. Hmm, han får något visst i blicken när han ser på mig ibland... Hur går hans tankar under våra stunder?

Allt gott /Fia-Lotta


Svar: Han är allt betagen av dig.. kram :)
Esmaralda

81 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han intresserad utav mig? Uppskattar han mig?
Kram

82 Ghostwriter :

skriven

Ser det ut som att min nästa seriösa partner är min blivande? Eller kommer jag ha en seriösare dejt innan?


KRAM och hoppas du har en bra dag trots allting.
Tack för svar!

83 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att bo i hus tillsammans med partner? Och är det ganska snart? Eller dröjer det innan hus?
Kram

84 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tycker han fortfarande att jag är speciell och vacker? Kram

Svar: Ja, det gör han , varvat med andra tankar.. kram :)
Esmaralda

85 Helena Ir:

skriven

Det är ju jättebra!!
Så medalj förtjänar du :)
Tummen upp för dig..!

Kram :)

Svar: :) En tackar :) kram
Esmaralda

86 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Varvat med vilka tankar då? Kram

87 ängeln:

skriven

Hej, skrattar lite åt dagens inlägg. I mitt yrke i sjukvården så måste jag göra minst två saker åt gången för att få arbetsdagen att gå ihop. Är nervös inför morgondagen, kan jag göra något speciellt för att ta emot informationen? Kram

88 ???:

skriven


Hej Esmeralda du hade sett sist att vi skulle lyckas bli av med han som vi jobbar med, när ser du han sluta? 

89 Helen:

skriven

Ja du. Inget om fokus men om hundar :-) Har tapetserat om på andra våning efter en herrans massa år o skaffat en matta. Lite för stor o färglös enligt mig, men mannen blev förtjust o vi bor ju två här så vi försöker dela på önskemålen. Men när jag sitter i den gamla fåtöljen med fötterna uppslängda på en pall, ja då ser jag ingen hund, men det känns som en hund skall passa utmärkt så där framför mina fötter . Som om min fina hund som inte finns mer eller kanske en hund jag haft i ett annat liv ligger lugnt där o slappar också. Nog om hundfantasier. Ha en fin kväll

90 Anonym Isah :

skriven

Funderar på att söka till programmen. Är det något jag ens skulle få möjlighet till att bli antagen till? Kommer jag ångra mig om jag blir det?

Skulle kännas spännande eftersom det är out of my comfortzone.

91 Marie80:

skriven

Hej , kommer den nya mannen som kommit in i mitt liv känna samma sak som jag , kommer vi påbörja en mer seriös relation och ungefär när i sådana fall ? Mvh Marie80

92 Jullis:

skriven

Nu var det några veckor sedan jag kikade in på bloggen! Kul att ha lite inlägg att läsa :) Och äntligen nya talismaner på G!

Jag har hjälpt min sambo med nytt CV och han ska söka nytt jobb. Ser du om han får komma på intervju?

Husbygget rullar på. Mycket som blivit knasigt och dyrare blev det som du skrev i spådomen. Attans vad allt kostar! Verkar det som att det kommer flyta på bra nu? Eller blir det mer strul?

Stor kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: