Jag skulle inte blogga idag.....

 Idag tänkte jag inte blogga…bara vila… men herregud jag vaknade  kl 5 i morse och måste ju fördriva tiden med någonting.

Och då känns bloggen bra! 

Kaxig som en bäver var jag igår när jag skulle fara hem  och sa att nej tack, smärtstillande behöver ni inte skriva ut.

Receptfritt  räcker för jag är rätt bra med smärta. 

Sånt straffar sig.

I natt vaknade jag så fort jag röde mig i sängen och smärtan strålade såklart ut från såret och ut i armen… jag drack Alvedon typ i parti och minut och inte hjälpte det.

Så klart.

Så när klockan var 5 var det bara att kliva upp.

   Varmt tröja och kaffe på altanen utomhus kändes om en bra start på dagen. 

En ny fågel.. en sädesärla kom på närgånget besök och det kändes gott.  Ett fint tecken som jag kunde ta till mig.

Och så tänkte jag på doktorns ord att OM inte cancern spridits till  lymfkörtlarna får jag strålning. Annars blir det nog cellgifter. 

Strålning ger de alla som fått bröstbevarande kirurgi så det är liksom vad jag ska hoppas på.

För att ta död på eventuella luriga cancerceller som senare kan ställa till med problem.

Fem dagar i sträck blir man strålad .. antingen under en vecka, två veckor eller tre veckor

 

 

Så tänkte jag att nä fy tusan.. jag kör inte  ner till Lund varenda dag i så fall… det får bli patienthotellet  och tar de inte emot mig där så får det bli ett vanligt allmänneligt hotell.. jag känner en kille som har ett !

Känns som ett bra beslut.

Samtidigt känns det som att det är farligt att  ens i tanken planera det bästa scenariot  och istället ska man vara beredd på det värsta.

Vad är annars mina sommarplaner ? Förutom att bli frisk då förstås….

Snart kommer ju vårt militära elitförband på besök…som de brukar varje sommar och det är ju sonen som håller i det.  Han är en i gänget.  Tryggare kan ingen vara.

En Tysklandsresa ska det bli.. same procedure as always.

Kanske en liten resa med barnbarn också.

Nåt större blir det aldrig under sommaren.. jag bor ju så rätt för att fira en svensk sommar med havet inpå knutarna och vänner som avlöser varann i gäststugan !

Nu ser jag att det mulnat på… blir säkert regn… tur jag hunnit med att sitta ute & ta morgonfikat

Kram & kärlek

 

P.s. Frågor besvarar jag dock inte idag - den energin har jag inte riktigt !

1 Helena Ir:

skriven

God morgon.! Hoppas värken blir mindre och mindre snart..
Tror det kan vara bra med dina planer..är det inte så att när man inte vet,så gör man det man kan i huvudet!
Låter som bra planer för sommaren också..

Jag åker till det nya gymmet..varit rätt trött några dagar..kan ju vara pollen..men också en biverkan av MSM.

Du är en tuff kvinna..vore jag hälften så vore jag glad :)

Önskar dig en lugn och skön dag..

Stor kram <3

2 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda. Jeg er ingen spådame, men jeg har så gode følelser for at dette vil gå veldig bra, noe jeg også håper av hele mitt hjerte.
Forstår jo at det må gjøre vondt, for brystet er følsomt i seg selv.
Håper du får tak i smertestillende som kan hjelpe deg de første dagene.

Jeg tenker på deg, og forsøker å sende deg gode energier. Ønsker deg en god bedring.

En STOR KRAM fra meg til deg.

3 Cecilia:

skriven

Vilken kämpe du är! Skönt att höra att operationen gick bra och jag håller tummarna för det bästa scenariot. Kramar!

4 EPM :

skriven

Asså härligt att allt gått bra och Att adu mår bra! Vi är många somt tänkt på dig ❤️❤️

Följetången P fortsätter. I samma hjulspår. Vi skulle ses till helgen, ser du om det blir så..?
Jag tror det varit bra...

Jag vaknar samma tid varje natt, sover mycket sämre än jag brukar, sömn brukar aldrig vara ett problem för mig... Är det någon från en annan värd som vill säga mig något..? Varför vaknar jag?

Kram

5 Sus:

skriven

Hej
Ta hand om dig....
Hade tagit all smärtlindring jag kunnat få.....
Skönt att mysa hemma....
Love sus

6 Skorpan:

skriven

Du ska göra det du orkar Es! O det som känns bra är säkert också bra. Jag visste inte att man måste få nåndera behandlingen om man blivit opererad, men nu vet jag. Säkert tar dom emot dig på patienthotellet, varför skulle dom inte det? Många planer har du ju redan o du är ju den som tar dagen som den kommer så det blir nog mycket ex tempore program under sommaren :).

Här har man cyklat i topp o shorts för första gången i år. Ett härligt upofriskande regn har fallit under natten o allt pollen o damm har kommit ner, så frisk luften var. Igår hörde jag svalorna skrika o det är nog sommarljud för mig. Undrar om denna sommar blir mera fartfylld än förra sommaren? Då inverkade hettan mycket, inget cyklande på semestern pga den. Jag hoppas på en händelserik sommar ;).

Nu får jag sparka igång händelserna på jobbet, tror jag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

7 Jennifer:

skriven

Finaste Esmaralda, skönt att höra att det gick bra med operationen och att den etappen nu är över! Sänder dig en massa kärlek❤️❤️❤️ Glöm nu inte att vila och ta väl hand om dig! ❤️

Jag har en önskan som är så stark att den mer eller mindre upptar mina tankar jämt. Jag undrar hur stor möjligheten är att den förverkligas nu under sommaren? Blir det bra? Kommer jag att känna mig nöjd?

Varma kramar till dig💛❤️💜
Kram,
Jennifer

8 Lollo :

skriven

Styrkekramar till dig från mig

9 SUSAN:

skriven

Håller tummar o tår för att allt e borta❤️

10 DD:

skriven

Kanske har läkaren skrivit ut ändå, smärtstillande får du fixa😃inte ska du ha ont! Kram🌸

En fråga.. har kung ruter något speciellt budskap? Låg på marken igår utanför mitt hem.. 🤗

11 Lotta S:

skriven

Varma kramar!

12 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att höra att allt har gått bra och att du mår bra trots omständigheterna.

Ser du hur hans tankar går kring det här?
Hur lovande ser det ut att vi gör ett försök?
Kram

13 Kulla:

skriven

Ta det nu lite lugnt🙏.. och 💊skulle du nog ha behövt. Låter som en bra plan du har.
Min sommar , utlandsresa, Sverigeturné , umgås med mina vänner 👌👍. Och så hoppas jag möta en. ❤️❤️.. som vill fira sommar med mig, oddset på det? Kram

14 Ljus:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att hålla fast vid sin nuvarande ståndpunkt?
Kram

15 Alex:

skriven

Du är stark! Och modig!
Hoppas smärtan går över och du får vila!
Stor kram!!

16 Alexandra:

skriven


Godmorgon bästa Es,

Goa bästa finaste , du kommer att klara detta.
Vi alla i bloggfamiljen står med dig. Vi står i en cirkel och healar dig och oss, alla tillsammans , non- stop.

Much love & God bless always!

17 Maria:

skriven

Härligt att läsa att allt har gått bra! Hoppas det onda lägger sig snart 💪🏼
Kämpa och krya!
Kramar 🤗

18 Grethe:

skriven

Kjäreste Ezmaralda 🙏💗💖💕💜
Det eneste vi vil, er at du ska bli frisk o ta godt vare på deg sjöl 🙏😍💝💘💖
Sender MASSE kjärlighet o gode tanker til deg 🙏💕💞💜💗💛
En kjempegod god bedring klem fra meg 😍❤💝💘💜💞💕🙏

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3
Skönt att operationen gick bra .
Självklart skall du visualisera det bättre senariot !!! Smärtan kommer att avta ,...jag lovar ;-)

Så gulligt att ha en sädesärla på besök .Hade det förr innan min katthona Greta fick tag i den..så numer ser jag sädesärla längre ned på gatan De är så sällskapliga och närgågna .

Ta nu det lugnt ! Njut av att bli lite bortskämd

Smärtstillande Kramar från hela flocken <3

20 Jeanette:

skriven

Du är otroligt stark! Jag hoppas du tillåter dig att bli hel ❤

21 Pia1:

skriven

Åh så glad att det gått bra hittills men nog skulle du tagit emot smärtlindring 😏
Kram ❤

22 Dunegull:

skriven

Kramar till dig <3

23 ThereseC:

skriven

Godmorgon Es!
Kramar från mig ❤️
ThereseC

24 Anne:

skriven

❤️

25 Lisa.A:

skriven

Hoppas du snart mår bättre. Du är en stark kvinna.
Vila och ta hand om dig på bästa sätt.

KRAM

26 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Så var den bortopererad,så bra!
Operationen gick bra antar jag eftersom du fick komma hem.Det är snabba ryck med att man numera blir hemskickad efter att man opererats,förut var det att man blev kvar en dag eller två.

Antar att det varken blev joddlande eller konstiga storyn på uppvakningsavdelningen i och med att du var rejält "drogad"

Så synd att smärtan kom i en rejäl dos,förstår att det inte gick att sova..du får kompensera det med en lugn dag med powernaps.

Fint av södesärlan kom för att välkomna dig😊
Gillar deras sätt att trippa fram..😊

Ha en vilsam dag!
Kram Solstjärnan ⭐

27 Lotta B:

skriven

Ja, dagen efter op är man inte lika kaxig ... minns hur även jag mådde rätt bra först, och det var nog så länge som allt lugnande och smärtstillande satt i.
Nästa dag var det jag som var kallsvettig och eländig. Men det går ju över och sen blir det bättre.

Skönt att du (förmodligen) får strålning så få veckor. På min tid var det fem veckor, en hel sommar.

Vilket bra beslut att hålla dig i Lund, verkar ju mycket skönare <3

Jag har en bra känsla för det här, och det baserar jag på sådant jag fick reda på när jag gick igenom typ samma <3 Ta hand om dig nu, fint med sädesärlan. I går kväll var jag i Torup och där hoppade en sädesärla framför mig så söt. Plötsligt hoppade hon upp och fångade en insekt i näbben :)
Kram <3333

28 Dalkulla :

skriven

Så långt har det gått bra med dig, och det är jag så glad för. Resterande ska du se går säkert bra det med, klen tröst kanske när du är mitt i allt.

Ofta är vi starkare än vi människor tror, det vi ska gå igenom det ska vi, inte bara att springa ifrån det och tro det fixar sig ändå?

Kram och har det så bra du kan!

29 T:

skriven

<3<3<3

30 Mikael:

skriven

Kul du kan blogga så man vet du är vid liv :)

Värken lägger väl sig strax.

Ska jag jobba eller trappa ner en stund för att reparera kroppen ?

Kram
Mikael

31 Majvor:

skriven

Hej! Omtanke från mig i en solig småstad!

32 Lilla jag :

skriven

Styrkekramar, krya på dig!

33 Browallia:

skriven

Vad härligt att kunna sitta ute och äta frukost, det dröjer några veckor till innan jag kan göra det här i norr.

Jag snubblade över en underbar serie på svt play som jag missat helt när den visades på tv, den är i samma anda som Downton Abbey och lika beroende framkallande. Så nu kan jag knappt slita mig från datorn. Så om du inte redan har sett "Hemma igen" så rekommenderar jag den varmt. Samtliga 6 säsonger ligger ute nu så då har du nåt att slå ihjäl tiden medan du vilar.

Var rädd om dig och fortsätt krya på dig!

Kram

34 Norrländskan :

skriven

Underbart med ett livstecken! Rå om dig själv riktigt ordentligt nu :)

Varm kram 💙


35 Michaela:

skriven

Aj aj! Du skulle behöva nått rejält mot smärtan. När man åker hem från sjukhuset så är man ju så fullproppad med alla möjliga mediciner men sen smäller det till. Hua! Hoppas att du får det under kontroll. Och hoppas att det blir strålning då om det känns bättre än cellgifter. Sommaren ska bli bra för dig ändå har jag bestämt :)

Vila och ta hand om dig! Kram!

36 T:

skriven

En varm tanke går till dig es, med helande ljus och kärlek. Allt gott önskar jag dig. Kram från T

37 Mum:

skriven

Krya på dig❤️❤️❤️

38 Lotta:

skriven

Krya på dig och hoppas du snabbt blir frisk och att det ”bara” blir strålningen.

Fin, varm sommardag idag. Härligt.

Kram L

39 Lenafena:

skriven

Du är en kämpe!!!!!!!!

40 Avvakta med era frågor :

skriven

Snälla ni som fortfarande ställer frågor. Det är tufft att vänta med svar men Esmeralda har ju bara energi åt sig och sin familj nu. Visa den respekten.
Ni måste förstå att det tar energi att svara på 1 fråga. Vi är betydligt fler än 1 här på bloggen!


Så fort jag skriver så skickar jag healing och utöver det tankar till dig då och då om dagarna. Jag visste inte att man behövde strålning eller dylikt, när man bara kunde operera bort. Sorgligt att behöva gå igenom, men det är ju för en god sak. För dig själv och ditt liv! Som du lärt mig... allt har en lösning i slutändan.




Stor kram från Ghostwriter

41 Läroliv:

skriven

Så skönt att du är hemma igen. Hoppas att värken lägger sig fort.

Kram

42 Carina ST:

skriven

En etapp är klar nu! Du gör rätt i att planera för bästa scenariot tycker jag!! Patienthotellet i Lund bodde jag på när jag fick mina två äldsta barn. Minns att jag tyckte det var lyxigt och riktigt god mat :) Du är värd det bästa och det är rätt att prioritera dig och att du har det så bra som möjligt på alla vis nu.
Hoppas att smärtan ska försvinna snabbt nu.

Fina planer för sommaren. Härligt att njuta vid havet i Sverige på sommaren. Den här sommaren blir jag kvar i stan för jag har ingen semester. Men jag har bestämt mig för att göra det bästa av det. Upptäcka smultronställen här. "Leka" att jag är på semester i en stad utomlands och upptäcka ställen, lägga märke till miljöer och njuta av det som finns i närheten.

När du skrev om fågeln som besökte dig så kom jag att tänka på härom morgonen när jag promenerade till jobbet. En liten söt fågel var plötsligt bredvid mig, nära men liksom svävande i luften. Stillastående svävande/flaxande på samma ställe, alldeles bredvid, innan den efter en stund väjde åt sidan och satte sig i ett träd. Jag blev överraskad och funderade på hur det ens var möjligt för den att liksom sväva som en kolibri i luften. Har aldrig varit med om det tidigare. Den var ca en meter ifrån mig. Jag funderade på om det var något slags tecken, men vet i så fall inte vad.

Gör bara sådant du mår bra av nu. Inga måsten.
Stor kram,
Carina ST

43 Johan:

skriven

Jättekul att läsa några rader från dig - som alltid.
Alla varma tankar till dig och försök vila så mycket du kan.
Kram från Johan

44 B:

skriven

Cbd olja kan va ett tips mot smärta.. kram och krya på dig 🙏🙏🙏

45 <3:

skriven

Krya på dig älskade Es.
Brevet kom tillrätta som du såg.
Kram
💗💗💗

46 lillanilla:

skriven

En stor och go kram till Dig!

47 Fanny2:

skriven

Många varma kramar till dig och krya på dig 💜

48 Agnes:

skriven

Stor kram o ett innerligt krya-på-dig hjärta! =)

49 Shirin:

skriven

En stor kram till dig bästa Es!❤️

50 Bojjan:

skriven

Krya på dej och massa kramar 💕

51 Frida:

skriven

Håller alla tummar å tår för att allt ska gå bra för dig!

Stor kram

52 midnattssol:

skriven

Hej!
Jag har en del funderingar som berör mitt liv har gått arbbetslös länge och mår inte bra pga att jag lever med en kille som jag inte älskar nå mer och jag är kär i en annan person.Vill ha hjälp med hur kommer det och bli för mig

53 Unni:

skriven

Kjære deg ! Sender deg gode tanker og varme vibber. Må du få styrke og kraft i det du står i og tida framover - alt godt <3 Klem

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: