Laga dig själv....

Det finns människor som nästan alltid är nöjda och glada – även om de har samma typ av problem  som alla andra. 

  Och man kan faktiskt bestämma sig för att vara glad – om man bara inser vilka vinster detta ger.

En del hänger upp sig på det som INTE fungerar och andra fokuserar på det som trots allt funkar och som är positivt. 

Och de som väljer  den positiva vägen – de ger sig själv påfyllning  som innebär att  deras positiva energi höjs. Och detta i sin tur betyder att de har ork att ta tag i det som inte är bra.

 

Man har ju ett inlärt beteende med sig.. genetiskt och/eller socialt  men samtidigt så är hjärnan flexibel och bygger nya banor hela tiden… om man själv vill. Vill man bli mer positiv så behövs viljekraft och man måste träna.  Alla kan träna sin självstyrka.

Positivt fokus ska inte innebära att man  ska hoppa över negativa känslor.

Man får bli arg, besviken och nedstämd-  och man ska inte  ignorera de känslor man känner.

Men man behöver inte leva dessa känslor konstant.

En stark spontan känsla varar en liten stund – sen är det upp till oss själva om vi ger den känslan näring så den fortsätter ELLER om vi  ser till att bli färdiga med känslan.

Alla känslor måste få ta sin tid – men de får inte ta över.

De får inte styra oss

För tillåter vi detta så leder vi oss själva till depression och  destruktivt tänkande och beteende.

Man måste få sörja färdigt, bli klar med att vara arg… och sedan inse att nu får det vara stopp för man bara plågar sig själv.

Man måste bestämma sig för att släppa det negativa.

Och i detta intalar man sig att man har ett bra liv, allt har en mening och att man ska göra det bästa utifrån det som hänt. Först då kan man bli ”frisk” från det tråkiga som hänt.

För att bli mer närvarande i nuet bör man  varje dag fylla på med god energi. Detta behöver inte vara något märkvärdigt. Det kan vara att lyssna på musik, klappa en hund, meditera, säga något snällt till någon..  osv..

 

 

 

 

De fysiska behoven ska tas om hand.. bra mat, motion och att försöka leva hälsosamt.

Vi ska vårda relationerna till nära och kära.

Och fixar vi det inte på egen hand – då ska vi ta hjälp av de professionella.

Alla kan bli självläkande människor- vi har det i oss.

Det gäller bara att vi inte direkt går i försvar och säger att ” jag har försökt men det funkar inte ” – för då har vi inte verkligen försökt eller om vi tycker att just våra problem är större än någon annans.  Man kan aldrig mäta problem på det sättet.

Släpp dina försvar

 

Oavsett vad vi går igenom och hur hemskt det är .. så finns det ljus också.

Och vad som skiljer den självläkande och insiktsfulla människan från den destruktiva – är att se och ta tag i detta ljus och börja tänka positiva tankar.

 

Kram & kärlek

 

P.s.  Vill du ha omfattande spådom via mail - då mailar du mig på:

[email protected] 

och jag mailar all info tillbaka till dig om hur det fungerar

 

1 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Min dotters Airpods är på vift. Tråkigt nog misstänker vi att hennes kompis A har stulit då dem försvann när hon var här. Vi har försökt hitta dem här hemma och även använd find my airpods. Senast aktiva var dem här hemma strax innan A skulle åka hem.
Kan du se om hon tagit dem eller om det faktiskt är så att min dotter förlagt dem?

Kram!

Svar: Tyvärr... jag ser inte vilket.. kanske någon annan här bloggen kan hjälpa till och se ? Kram
Esmaralda

2 Anonym idag :

skriven

Menade du att han startat om från mig, nytt jobb eller hur då? Blev han glad över meddelandet och kanske vill/kommer svara tillbaka?


Hade ju verkligen velat ha en viss kontakt



Kram....0

3 Mikael:

skriven

Med din påskhistoria och behöva åka hem tidigare så lärde jag mig att det finns de som fått nobelpris för upptäckten av varför fasta är bra och varför djur inte äter när de sjuka och varför cancerceller är lite luriga att ta död på och vad socker har för betydelse och något om vad man kan göra själv


A One-Day Starvation Secret Got the Nobel Prize

https://m.youtube.com/watch?v=gl8k2ncIQMc

Fasting: The Most Powerful Ancient Healing Method

https://m.youtube.com/watch?v=6IrmCo1o93E

Fasting vs. Cancer Cells: Positive Science

https://m.youtube.com/watch?v=WnK1FgxfIWM

Sugar and cancer

https://m.youtube.com/watch?v=q2QRoNW3pQc

Kommer jag springa på någon fler pingla som hon som hade tappat mobilen :)

Kram
Mikael





4 EPM :

skriven

Hej.

Mitt problem är inte att jag inte kan gå vidare och läka mig själv, inte heller gå i tid- jag går i rätt tid för mig.
Nä mitt problem är snarare att slappna av i stunden och ta det för vad det är. Intelligent sett funkar det, jag är logisk, vettig och ser nyktert på situationen och finner det behagligt att ta det som det kommer.
Men sen, när känslorna äntrar... Då blir jag orolig av det som jag tidigare kände ett lugn över. Detta leder till att jag troligen blir en påfrestande person att ha i sitt liv. Jag vill inte hålla på så här mer!
Jag tror att det beror på min skräck över att inte betyda något som spökar, att jag ska glömmas.
Som om någon skulle glömma den person som man träffat lite mer under senaste tiden bara för att de inte träffas fysiskt under 8 dagar?
Ja, jag är orimlig.
Kan du hjälpa mig Es, lugna mig ang min rädsla eller ge mig nåt tips på att styra känslan närmare tanken?

Kram

Svar: Nu har du tagit första steget mot att må och agera på ett ett mer positivt sätt och detta första steg är självinsikt... du kommer fixa den förändring du vill ha... kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tror du fästingvaccination kan ta på mig trots mina andra mediciner. Tänkte ge det en chans idag i samband med andra vaccinationer som ska tas 💉

Är min fina väninna M allvarligt sjuk ? Kommer hon få bra hjälp idag på sjukhuset ? Känner mig orolig för henne. Hoppas att hon känner att jag bryr mig om henne och försöker stötta.
Vi båda har haft tuffa veckor sista tiden.
Kram
💗💗💗

Svar: Väninnan känner att du finns där för henne och det behöver hon just nu... kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon
Usch vilken dag igår. Det blev en sån dag när jag bara vill vara själv... jag kanske inte är redo att träffa han den rätte än eftersom jag behöver vara själv? Jag vill iallafall gråta av att jag inte orkar mer... inte på de sättet att jag vill ta mitt liv utan jag är såååå jäkla trött så jag vill ligga ner och sova i 1 vecka.. kan jag inte bara bli klar med alla mina kurser så jag får min lärarlegitimation så jag kan bara jobba och få högre lön... ska de behöva va så jäkla svårt? :(

Värsta är att jag tar bara på mig mer och mer saker som vi ska göra med mitt umgänge med planering 🤦🏼‍♀️...

Känslan är inte bättre än iallafall m.. hoppas det blir bättre över dagen..

Kram

Svar: Jag tror också det är så att du behöver vara själv ett tag till... och nu ska du spotta i nävarna och ta nya tag inför slutstriden.. du har vad som krävs och du fixar detta om du bara har fokus... kram :)
Esmaralda

7 Razawa :

skriven

Behövde ett sådant pepp inlägg idag ❤️

8 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Saknar han mig? Kram

9 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Känner mig lite träffad och har själv reflekterat över att jag många gånger skulle må bättre om jag lärde mig att inte ge näring åt den spontana ilskan som kan komma. Tack för dagens visdomsord.

Är fortfarande på jakt efter lägenhet och väntar nu på svar. Hur stor är chansen att vi får den här? Kramar

Svar: Chansen är runt 70 %.. kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Ja det här går i vågir. Är den sim tänker att det finns en mening med allt som sker, fastän man inte alltid vet vad det är, o ibland är jag djupt nere, men mestadels harvar jag o på med mitt utan att kanske tänka så mycket ;). Är åtminstone inte någon bitterfitta om jag ska tro min kompis, o det stämmer nog. Mera positivt tänk borde jag nog idka kring jobbet ;).

O jobb har jag sökt, får se om de leder nånvart eller är de öronmärkta som statens jobb ofta är... Jobbet jag gjorde videon till hyser jag stort hopp till. Vill ju att det ska börja ske något på jobbfronten, hur svårt kan det va?

Jag undrar om jag ska behöva vara rädd då jag går till det närliggande köpcentret Es? Polisen hade på nätet snappat upp ett hot om att det i något köpcentrum i staden kommer att skjutas på fredag... Tomt hot eller kommer det att ske? Är det nån som "bara" skämtar? Sjukt är det i alla fall...

Nåja, fram med det positiva tänket, det är redan torsdag ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, det känns ju nästan som helg hela veckan ! Jag ser ingen risk att du blir skadad när du går till ditt köpcentrum... kram :)
Esmaralda

11 Jen. :

skriven

Jag och G hade bra de 2 gånger vi träffades men det verkar inte fungera. Han tror att jag ljuger även om jag inte gör det.
Vad tycker han om mig?
Det känns mer som att vi klicka bra för att vi kanske träffats i ett annat liv, men att vi pga alla problem tydligen inte är menade för varandra i detta. Kan det stämma?

Svar: Du kan inte räkna med något seriöst på sikt... jag ser inte att ni är menade för varann den här gången.. kram:)
Esmaralda

12 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Tänk ett sånt bra ämne dagens blogg är! Jag älskar att sprida glädje, och jag märker att personer som berörs av mig på mitt jobb påverkas av att jag är glad. Klart man är trött ibland, men det är så gott att beröra, möta människor i glädje istället för bitterhet.

Ha en fin, glad dag!

Svar: Ja, och det gör du riktigt bra !! Kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Är det bättre att jag inte visar lika mycket intresse nu vid detta tillfälle för honom

14 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Jag måste byta arbetsplats för att bli fri från honom. Ser du om jag får annat arbete till hösten? Kram

Svar: Det underlättar med annan arbetsplats..... och något nytt kommer.. kram :)
Esmaralda

15 Pia :

skriven

Lyckas jag den 9 maj?

Kram 💕

Svar: God chans att du lyckas... kram :)
Esmaralda

16 Susan:

skriven

Jag hoppas o tror att jag är en positiv människa, iallafall försöker jag va det.....

Kramiz

Svar: Visst är du positiv .. kram :)
Esmaralda

17 *:

skriven

Hej

tack för svar om hav och häst framöver, det är väl så tankarna går.

Blir det utomlands ? Och med min nuvarande sambo eller någon annan ?

Kram *

18 Dunegull:

skriven

Vad tänker han rent känslomässigt?
Finns det känslor eller ser han mig som en vän? Ser du oss omgås här i vår?

Svar: Räkna inte med särskilt starka känslor.. det kan blomma upp något men jag kan inte se att det i så fall blir bestående.. kram :)
Esmaralda

19 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ett riktigt bra inlägg!

Dröjer det fortfarande innan jag har ett förhållande?
Kram

Svar: Jag kan inte se exakt när.. det kan ske nu och det kan även dröja... att se tidsmässigt är nästan omöjligt.. kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så bra skrivet !
Naturen och hundprommenaderna är för mig påfyllning av god energi och kärlek Att få se naturen vakna är för mig en bliss Att följa alla fåglars bo och parningsbestyr ger mig sån glädje Älgkalven jag mötte häromdagen lite förvirrad bortstött av sin mamma blir jag oxå glad av ...även om jag vände ;-)

Jag har valt att lägga den hemska händelsen bakom mig och accepterat att vi inte kunde göra ngt Allt har sin mening...

Idag står kurs på agendan vi ska bli ännu bättre på att ta emot röster :-)

Kram Anki med flock

Svar: En älgkalv,, det är stort !! Och kurs brukar vara kul :) Kram :)
Esmaralda

21 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ljusa mannen som jag ganska nyligen börjart haft kontakt med och som jag träffat ett par gånger.
Vi har bestämt att ses i helgen igen. Det känns kul.
Men känner mig ändå lite osäker på honom.
Ser hans intresse bra ut för mig?
Eller finns det stor risk att han kommer att backa för eller senarr?
Eller ser det bra ut?
Kram

Svar: Just nu finns intresse från hans sida... men om det ska backas kan det lika gärna vara du.. kram :)
Esmaralda

22 linnea:

skriven

Hej, möter jag min nästa fling här eller utomlands?

23 Fågel:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer relationen mellan P och J att fortsätta eller att bestå?
Kram

24 <3:

skriven

Hej ser du F i min framtid ett tag ? Vill han ses. Lite mytiskt med honom.
Kram

25 Anonym:

skriven

hej Es

Jag är glad och positiv bland folk men då jag är ensam känner jag mig ofta ensam och ledsen

hur stor chans är det att jag blir gravid inom de närmaste sex månaderna?

kram

26 Läroliv:

skriven

Tänk att du skriver om detta nu, är precis vad jag exakt behöver få påfyllnad av i detta nu. Har försökt leva detta ett längre tag. Mår bättre utanför hemmet, möter många fina positiva människor. Har en fråga om OK. Har börjat undra om den jag lever med är på väg att bli paranoid.. psykiska problem. Hen kommer från en uppväxtmiljö där det alltid var bara andras fel om något hände. Känns som jag får skulden för saker jag inte gjort, som gärna rör främlingar som t.o.m levnadspartnen inte känner. Hen verkar också bli bara argare och argare. Hen har alltid haft dålig sömn vilket nog kan påverka. Mobbningen och psykningen mot mig har avslutats, men enbart för att jag väljer att inte längre göra saker tillsammans med hen. Undrar också om det kommer att bli värre. Drar mig för att blanda in familj och släkt.

Kram

Svar: Ja, det här känns inte bra... får en känsla av att det kommer fortsätta dra åt fel håll... det är viktigt att du står upp för dig själv.. välj det som får dig att må bra.. kram :)
Esmaralda

27 Sofia:

skriven

Jag håller mitt huvud högt och finner glädje i saker jag kan fylla dagen med. Tyvärr har jag inte jobbat på ett år nu och undrar om du kan se om något kommer snart.

Svar: Ja, något kommer... så bara sök.. kram :)
Esmaralda

28 Bsrbie:

skriven

Kära hoda Es! Ser du om
Min dotter har några problem med magen eller så framöver eller är hon helt frisk! Kram

Svar: Jag får inte till mig att något allvarligt skulle vara fel med din dotter.. men finns oro så är det viktigt att boka läkartid.. kram :)
Esmaralda

29 <3:

skriven

Kommer han ta avstånd från mig

30 Dunegull:

skriven

När jag tänker på honom tänker jag inte heller något på sikt då vi är på väldigt olika steg i livet. Tror han är färdig med barn och det livet. Ngt jag saknar. Men jag trivs i hans sällskap och hade gärna träffat honom, som en flirt eller vän. Ser du att vi gör det här i vår?

31 AnnaK:

skriven

Visst blev jag inspanad av 2 av 3 iaf i rummet? Kände mig lite iakttagen. Kanske önsketänkande bara 😂

Kram 🤗

Svar: Jodå, visst blev du spanad på rejält :) kram :)
Esmaralda

32 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Så sant! Det kan vara lite lätt att fastna i det negativa ibland. Det finns dock alltid lite ljus att fånga! I dag ska jag på begravning av en kär väninna. Det har känts tungt! I förrgår hände något...det lättade! Jag kände att K är glad nu och har det bra. Hon vill att vi som älskade henne åxå ska vara glada för hennes skull. Att vi ska samlas i dag men inte med en tung sorg i hjärtat utan även för att fira att hon har det underbart nu. Så jag är lugn inför begravningen. Klart det är hemskt tomt utan K!
Eftersom jag är så bra på att klanta mig, mest när jag ska vara lågmäld och lite osynlig, är jag mest rädd för att ställa till med något olämplig. Välta ljus eller annat dumt. Hoppas att allt går bra och att det får fortsätta kännas som K är lycklig nu och ser allt klart.
Tack, för det fina du skrev om mitt lilla barbarn!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, K vill verkligen att ni ska fira ljuset och glädjen och det tror jag ni gjort också ! Kram :)
Esmaralda

33 Carin:

skriven

God förmiddag!
Detta inlägg påminner mig om en fas jag hade länge när jag var yngre.
”Var inte för glad för när mattan rycks underifrån så gör det extra ont när du ramlar. Stå alltid lite beredd med böjda knän och huka dig lite så är du garderad och beredd NÄR väl något svårt och komplicerat uppstår”.

Att vara beredd på det värsta trots att det inte skulle finnas en anledning just där och då tog så mycket energi att jämt böja huvudet neråt och glutta uppåt ifall himlen skulle ramla ner. Just där och då levde jag med ”Varför just jag?” - som att när något drygt uppstod kunde det vara världens olycka och jag gick ner mig totalt.

Ja, uppstår en situation som är djävulskt irriterande så skrik ut det då och gorma så in i helvete. Om det är vad som krävs för att man ska släppa det sen så tillåt dig det! Sen släpper du det och tänker rationellt: vad gör jag nu för att lösa detta?

Min bil gick oväntat sönder här i dagarna - på besiktningen dessutom 😂. Hade det här hänt mig för 10 år sedan hade helvetet inombords brakat loss.
Ja, sjujävla tråkigt. Jag och bilmek kom fram till en kortsiktig lösning och med den uppgiften avklarad går jag vidare till nästa punkt.
Så Ezmaralda, kommer min kära bil-Bettan klara sig? 😂🙏🏻

Det är bra att gardera sig men undvik att låta det ta en negativ törn och ta över ditt liv!

Kram

Svar: Istället för att tänka " Varför just jag?" ... kan man tänka " Varför skulle det inte vara jag ?" och får man lite sund distans till det hela. Bil Bettan sjunger på sista versen man kan nog hänga med ett tag till.. kram :)
Esmaralda

34 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Den här mörkhåriga mannen har han egentligen något intresse för mig eller ser det väldigt klart ut?

Finns det någon chans att vi kommer att börja träffas?
Kram

35 Snödroppen:

skriven

Hej!
Detta behövde jag läsa just nu efter vad jag går genom. Jag har nog länge gått och inbillat mej att allt är bra men så är inte fallet, inte från min sida. Jag ger skenet av att det blir bra men snart får han en käftsmäll och då är jag rädd att råka illa ut och inte bara jag...hittar jag boende snart och kommer allt gå vägen? Får jag hjälp av dom jag tror står mej nära?
Kram💕

Svar: Ja, det kan vara lite motigt initialt.. men det kommer lösa sig.. det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

36 Åsa:

skriven

Hej esmeralda,

har sökt ett administration/ receptionsjobb som jag verkligen vill ha. Hur ser det ut, blir det mitt?

37 Louise:

skriven

Jag blir så ledsen så jag bara vill gråta.Min man bara tjatar om att jag inte ska lägga mina saker på morgonen. Men hallå det är väl inte jag som bestämmer här utan det är väl min lärare. Hon har väl bara tid på förmiddagarna osv.
Han vill att jag ska skita i till exempel en handledning om vi skulle ha någon bara för han vill ha mig hemma. Tror han skulle kräva detsamma om jag hade haft ett jobb, hade inte förvånat mig det minsta.
Nä jag bara skojar. Men det är ju helt absurt att jag ska behöva komma på idiotiska saker för att komma bort några timmar tills han har gått och lagt sig. Ni hör ju hur sjukt det låter.Vet inte ens om jag älskar honom längre så jag vill bara gråta att jag har ett berg och dalbaneförhållande. Jag har inte rätt att säga nej vilket också är helt sjukt. Sitter fast i en sådan ond cirkel och vet inte alls hur jag ska bryta den på bästa sätt. Jag har ju tänkt när jag får jobb men jag vet inte hur länge jag kommer att orka komma på bullshit saker för att komma bort från lägenheten. Jag vill bara kunna vara hemma och ta det lugnt utan att behöva ställa upp på massa skit.

Nu kan man heller inte vara trygg i sin lägenhet längre. Natten till igår var det någon som fick för sig att båla i vår källare. Någon satte fyr på skit som stod i källargången. Hade tidningen skrivit om det och polisen hade det rubricerats som mordbrand men icke ett på på varken polisens hemsida eller i någon tidning.

Jag har inte fått något svar från förskolan jag varit på intervju hos nu i måndags. Jag ville verkligen ha det jobbet och jag behövde det jobbet också allt för att komma hemifrån. Tjäa pengar så man kan sätta undan och på något sätt komma i från mitt förhållande.
Som sagt jag vill bara gråta över min situation. Ett bergochdalbaneförhållande och att jag inte får ett jäkla jobb.
När ska det lossna för mig? Jag blir bara galen att behöva ha det så här.
Jag försöker tänka positivt men det är inte lätt när alla motarbetar mig. Min dotter vill inte gå till skolan på grund av allt som händer där. Men hon måste ju. Det är bara några veckor kvar och med alla lov och så kommer det gå snabbt.

Ha nu en fin dag alla och tacksam för svar. Kramar


Svar: En ting i livet djävlas.. så är man mottaglig för också annat elände.. men du kan alltid säga nej... det är viktigt.. glöm inte det... och du kan alltid göra nya val.. kram :)
Esmaralda

38 Dalkulla :

skriven

Det är ofta jag har lagat ihop mig själv.
Gånger då jag inte trodde det skulle finnas
tillräckligt med medel att laga samman det
egna jaget. Livet är nog som de flesta vet
upp-och-ner. Är nog en som aldrig ger upp,
envis och tror det ordnar sig i slutänden. Någonstans finns det alltid en ljusglimt
långt bort att skönja, när det känns som mest motigt.

Kram

Svar: Ja och att kunna se ljusglimten är viktigt... då attraherar man det positiva ! Kram :)
Esmaralda

39 Michaela:

skriven

Så sant! Jag tillhör dem som bara kör på och inte tillåter mig att känna känslor förrän jag nosar på den berömda väggen och då kommer allt. Nu har jag ju kört på för hårt igen och är trött och ledsen. Sover som en stock på nätterna vilket jag inte brukar men skönt är det :) Något budskap eller liknande till mig? Hoppas att denna svacka ger med sig snart och att jag tuffar in på rätt väg mot lycka och kärleken :)

Kram och hoppas att du mår så bra du kan i väntans tider❤

40 <3:

skriven

Kommer han ta avstånd från mig

41 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Har halva livet ännu framför mig ;).
Kram Skorpan

42 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Jag är så nere i det destruktiva och kommer inte upp från det. Ständiga motgångar och besvikelser och hela livet känns som en enda stor besvikelse och misslyckande. Ser inget ljus alls, bara mörker.

Det känns som att det enda man gör är att vänta på att livet ska vara över. Varje dag försöker man bara överleva. Ännu en dag. Och ännu en dag.

Det stämmer väl att livet bara är - och att det är vi själva som kategoriserar vad som är gott och ont, vad som är ljus och vad som är mörker. Det är upp till oss själva att bestämma.

Livet är inte rättvist, har aldrig varit det och kommer aldrig att vara det. Och visst är det så att en del människor får uppleva större sorger och motgångar i livet än andra.

Svar: Ja, alla upplever inte samma.. och en hel del av det vi upplever har vi något att lära oss av.. och när vi lärt det vi ska.. då spårar livet in på nytt... kram :)
Esmaralda

43 um:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som det bästa att låta detta vara helt nu?
Eller känns det som det bästa att skriva att detta blev fel och be om ursäkt?
Kram

44 Fina:

skriven

Hej Es❤️Känner han längtan och saknad efter mig? Eller är han bara lättad att vara kvitt mig? Kram

45 Anna E:

skriven

Varför vill han aldrig gå nånstans med mig, blir bara nej varje gång jag frågar? Älskar han mig inte längre? Har han bestämt sig?

Svar: Han känns rätt bekväm av sig.. kram :)
Esmaralda

46 Läroliv:

skriven

Tack för svar. Känns ibland som hen "spelar" ut mig mot andra. Har jag rätt i detta och behöver "passa mig" för sånt. Känner mig manipulerad av och till. Hen har en syster som jag skulle kalla "hår av hin" och som har skadat många, både fysiskt och psykiskt, och till och med yvs över detta. Undrar om du ser någon fara för mig?

Kram

Svar: Jag ser ingen fara... du kan ta hand om dig.. kram :)
Esmaralda

47 AnnaK:

skriven

Tänkte han våga sig på något för en stund sen men bangade?? Stängde dörren och smög upp nära men sen fegade han och började pladdra om något??

Kram 🤗

48 mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Egentligen känner han någonting till mig? Vad isåfall?
Kram

49 Stjärna:

skriven

Hej Esmaralda
När kommer jag att få ett jobb där jag trivs och kommer till min rätt? Jag har en god utbildning och arbetserfarenhet, men lyckas ändå landa halvmediokra och halvtaskiga jobb. Vad gör jag för fel?
Tack på förhand! Kram

Svar: Bara sök... det som passar dig kommer.. kan du söka med mer geografisk bredd har du större chans att ro det i land fortare.. kram :)
Esmaralda

50 Skrållann:

skriven

Hej!
Det var ett väldans klokt blogginlägg idag;) Själv är jag lite krasslig och fick åka hem och lägga mig i soffan och hoppas på att det känns bättre imorgon. Har fått besked om att jag är behörig till utbildningen jag har sökt och är nu kallad till ett urvalstest som ska göras över länk😳 Hur ser jag ut att klara det, det gjorde mig lite nervös?!

Kram❤️

Svar: Jag tror du fixat testen... nu få du krya på dej :) kram o lycka till
Esmaralda

51 Helena Ir:

skriven

Ett sätt att heala sig själv..bra skrivet..
Så mycket som jag gjort med mitt liv de senaste åren..jag får inte till allt ändå. Inga ursäkter..
Jag går vidare med mitt..och konstigt nog är jag nog rätt omtyckt på andra håll..Så det gäller att hitta ett sätt att gå vidare..

Jag hade en konstig men härlig dröm inatt..drömde om min bästa kompis i skolan,vi skulle på fest..så vacker hon var min kompis..svart silkesklänning..och solbränd och fin.Tror inte jag drömt om henne någonsin i vuxenålder..och död har hon varit i säkert minst 10 år..

Solen skiner..efter regn kommer sol..och så blev det!

Ha en bra dag..

Kram :)

Svar: Hon är i Alltet din kompis men hon kommer och tittar till dig då och då och det tror jag hon gjorde i natt.. och du kunde förnimma henne i drömmen.. kram :)
Esmaralda

52 Fanny2:

skriven

Tänker ibland på hur positiva vissa människor är utåt men när man väl lär känna dem så har de varit med om mycket... Det måste vara något självläkande med deras inställning till livet. Dagens inlägg påminde mig om att jag också måste fylla på med lite positiv energi. :)

Tack för svar igår. 💜 Du har nog rätt, det känns som att han ser det som att han fortfarande har en chans om han får uppmärksamhet. Tråkigt bara att han visade sig vara en svartsjuk stalker. Jag tror att det är så livet försöker påminna min mamma om vad hon har lärt sig av sitt tidigare förhållande... Livet är bra konstigt men jag tror att det finns ett syfte med att vissa saker upprepas. Det var ingen slump och nu ska vi ignorera honom tills han tröttnar.

Kram

53 Solen:

skriven

Jag är glad för det mesta och försöker se det positiva i livet, men även jag har väl och har haft min beskärda del av problem. Men jag försöker hålla mig positiv och fokuserar på det positiva och försöker se det fina runt omkring mig. Och elände ja det försöker jag glömma och ta mig förbi så snabbt som möjligt.
Sol ute - det gör mig alltid glad! Kram ☀️

54 Anna.L:

skriven

Hej! Håller helt med. Jag försöker alltid tänka positivt vet att en ljus positivt liv väntar framöver, känner en mening med livet som väntar.
Familjemedlemmar och vänner brukar imponeras av min positiva attityd och framtidssikt trots alla mina mottgångar, att jag inte klagar eller blir deppig.
Men Det finns det som har det värre, jag är så otroligt TACKSAM för att ha mat varje dag, tak över huvudet, rinnande vatten, en säng, tryggt hem och det räknas.
Jag har min älskade vänner till husdjur som jag får så mycket kärlek av, och brukat själv lyssna på musik för att bli glad.
Allt sker av en anledning och har en mening. Så tänker jag alltid i motgångar! Man lär sig och växer som person. Jag har blivit mer självständig och modig.

Det är okej att gråta och känna, det borde jag bli bättre på att släppa ut.

Men något som också är värt att minnas är att What's meant to be for you Will always be for you, What's meant to be for you will always find it's way to you!!!

Svar: Att kunna tänka som du för när motgångarna kommer är en styrka... du blir aldrig ett offer utan den som tar kontroll.. kram :)
Esmaralda

55 F:

skriven

Bra blogginlägg så sant att man styr det mesta själv, många gånger känner jag sån ilska kommer o jag kan inte styra det, speciellt när det gäller personen jag arbetar med, bara jag ser honom så blir jag så arg, varför blir det så?

56 Ghostwriter :

skriven

Tack snälla för en fin seans!

Skulle D vara öppen för att träffa mig igen? En kaffe eller något sådant? Bara lite lätt. Har inga intentioner men vågar inte fråga, för är rädd att han tror något (vill inte förstöra något ju)




Kram

Svar: Ligg lite lågt just nu.. det kommer falla på plats hur det blir.. kram :)
Esmaralda

57 Helena Ir:

skriven

Tack,det var lite oväntat..vi hade inte så mycket kontakt efter jag flyttade..men roligt att hon besöker mig :) Fina A- M

Kram :)

58 Fjäril:

skriven

Ett extra bra blogginlägg idag . Nedstämd på grund av värk o undrar när jag hittar ett boende för mig? Kram

59 Boudica:

skriven

Här fortsätter andra sidan med att försöka skicka tecken, men stackarna, lilla jag fattar fortfarande inte! XD

Usch för lediga onsdagar, här känner man sig slö efter att dagen kändes som en måndag, och inte sov man mycket på natten som vanligt på söndagar.

Ja jag har märkt att är man på bra humör så blir dagens ofta mycket lättare, men börjar man tänka i mer negativa banor så är det lätt att man fastnar där, men är jag orolig eller negativ på nätterna brukar jag tänka "att allt blir bättre än förväntat imorrn". Och det funkar förvånansvärt bra! Om man nu lyckas tämja "gnällhjärnan"!

Att konstant vara positiv är ett sätt vår nye lagergrabb har utmärkt sig på. Har aldrig sett någon så positiv och glad konstant som han! Det har hänt att han kommer förbi sjungandes "we will rock you" bara sådär. Denna energi är rätt skön, även om han lugnat sig lite nu.
Men han växer hos mig nu, eller så är det bara ensamheten i mig som växer XD
eftersom vi har typ kost/hälsa gemensamt men ändå med egna åsikter så fick jag lust att bjuda på en middag, är det en idé? Hur skulle det bli om det skulle bli av?

Kram!

60 Claudia:

skriven

Träffade en man aug.-2016 Det stod tom i mitt horoskop att en man skulle komma in i mitt liv. Han säger att han är skild men när jag träffade hans fru så visade hon ringen Efter ett konstigt ljudmedelande så bytte jag nummer och det gjorde dem också Jag skulle vilja veta mer om framtiden eller vad som är sant i deras förhållande Bor hon hos honom eller har hon egen lägenhet Kommer jag träffa någon annan

61 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer hon att finnas som stöd vid min sida som hon sa?
Kram

Svar: Ja, hon kommer göra sitt bästa.. kram :)
Esmaralda

62 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag kommer att vara i en bestående relation?
Kram

Svar: Ja, det kommer... kram :)
Esmaralda

63 Evelina:

skriven

Vilken bra inlägg! Så peppande 🥰✌️

Svar: Tack :)
Esmaralda

64 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Känner han något till mig?
Vad isåfall?
Kram

65 Bellagio:

skriven

Lever mitt liv med mer styrning idag. Mer av det JAG vill och mår bra av. Men ändå har en längtan efter den rätta krypit sig på... Närmar hon sig? El har vi redan kontakt?

Svar: Kärleken närmar sig men jag tror inte ni fått kontakt ännu... kram :)
Esmaralda

66 Le:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om den relationen kommer att vara eller bestå?
Kram

67 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Funderar...
Ser det ut som det bästa att höra utav mig be om ursäkt. Eller bara låta allt vara?
Kram

68 stjärnfall:

skriven

har en känsla av att han är förälskad i mig fastän han inte gett mig några uppenbara signaler.

kanske vill jag så gärna se att han är intresserad p g a min blixtförälskelse i honom.

det är som att tiden stannar när vi möts och känslan är magisk trots att vi ibland inte säger ett ord till varandra. har aldrig känt såhär under mitt 30-åriga liv tidigare.

om du kan få en känsla för detta så vägled mig gärna :) känner han som jag?

69 Läroliv:

skriven

Tack snälla för svaret igen.

KRAM


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: